...
המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות מישל פוקו - חלק 1 הכרך הראשון של מחקרו הגדול של מישל פוקו בנושא
המיניות - תולדות
המיניות פורסם כבר ב1996. כעת התפרסם סוף סוף תרגומו לעברית של הכרך השני. לאורך כל מחקרו המקיף הוא מנסה להבין את הדרך בה הפכה
המיניות לעניין הקשור במוסר, וכן את מעמדו של היחיד הלומד להכיר את עצמו כסובייקט
מיני. איך הפכה ההנאה לטרדה מוסרית. המונח
מיניות נולד בסוף המאה התשע עשרה יחד עם מונחים ... וחינוכיים. שינויים שגרמו ליחיד לייחס משמעות להתנהגותם, חובותיהם, תענוגותיהם ורגשותיהם. מישל פוקו מנסה להסביר איך הפך היחיד את עצמו לסובייקט של
מיניות. חווית
המיניות נבדלת כדימוי היסטורי ייחודי מן החוויה ... לגלות להבין את עצמם. כדי להבין את השינויים. את מה שמנסים להגדיר כתוצאה שלהתפתחות הידע. כדי להבין את המקום בו אנו נמצאים ואת דרך השינויים בשיח על
המיניות והתשוקה. בדרכו להבין פוקו שואל את עצמו שאלה שתוליך אותו מדוע זה ההתנהגות
המינית והפעילות סביב לה והנובעים ממנה מהווים נושא לדיון מוסרי מהו אותו חשש אתי. מדוע
למיניות יש קודים של התייחסות נוקשים יותר מנושאי התנהגות אחרים. כדי להדגים את התפיסות שהשתלטו על ההגדרות
המיניות מביא פוקו קטע המזהיר מפני מה שנתפס והוגדר ... מדוכדכים.. גוון עור חיוור, לבן נשי, הם חלשים או במלה אחרת אבודים. אצל אחרים המחלה מביאה כמעט לשיתוק. מחלה המזיקה לחברה בכך שהיא מציבה מכשול להתרבות
המין האנושי דמותו של הגיבור המתנזר ממין או כל ... איפוק כמו שקורא להם פוקו. ביוון הכירו וכיבדו גם את המתנזרים מרצונם. אך אז ראו בהם אנשים בעלי כוח שליטה עצמית המקנה להם כוח שליטה באחרים. המוסר
המיני, כשהתייחסו אליו ככזה היה משהו שדובר בו גם אצל ... הרפואית והפילוסופית של שימוש בהתענגות. אחרי התמות העוסקות על צירי החוויה ביחס לגוף, היחס לרעיה, היחס כלפי נערים והיחס כלפי האמת. על הייחוס העצמי כאדם
מיני פוקו חוזר אל הכתבים הראשוניים של היוונים. שם הוא פותח את מסעו. אין אצל היוונים, ואחר כך אצל הרומים מלים המתייחסות למושגי
מיניות כפי שאנו מבינים אותם היום. אין איחוד בין
המין והבשר. ישנן כמובן מלים רבות המשמשות לתיאור פרקטיקות ומעשים
מיניים מלים ברורות פחות למה שאנחנו מכנים קשר או ... אורבות מאחריהן נוכחות חורשת רע.. אמנם קבעו באיזה גיל רצוי להתחתן ובאיזו עונה טוב יותר לקיים יחסים, אך בניגוד לכומר נוצרי, אין להם המלצות ואיסורים על
מיני מגע ומחוות. הם אינם מדברים כלל על מ שתואם את ... של אהובם. הנוצרים פיתחו מערכת מפחידה של איומים. האדם אמור להיות חשדני כל הזמן מפני תשוקה מטילת אימה המסוגלת לארוב לאדם בצורות שהן מעבר למעשים
המיניים. כך אפשר לראות לאורך דורות איך הנצרות דאגה ... לפי אריסטו היא בכמות. בהגזמה. כשם שלאכול ולשתות עד כדי רווית יתר היא הגזמה. החלוקה מתחילה כשנערת קטנות מתבגרות ונהפכות ל אפרודיזתאני. תפקיד הסבי ביחס
המיני. ניתן לכפות את התפקיד על אדם המושפל לדרגת אובייקט. זהו גם תפקיד ההתענגות שמקבל עליו נער או גבר המניח לשותפו לחדור אליו. היוונים לא הכירו מושג משותף היכול לייחד את השותפות
המינית בין גברית לנשית. הכירו בפרקטיקת הסביל ... את הרופאים אומרת בין השאר מתחייב הרופא להתנזר בכל בית שאליו הו נכנס מארגה אפרודיזיה עם כל אדם שהוא, ויהיו אלה אישה, גבר חופשי או עבד. כללי הפעילות
המינית נתפסת כטבעית וחיונית כדי שהחיים יוכלו לתרבות. ובני
המין האנושי יוכלו להתחמק מהמוות. אפלטון מסווג את האפרודיזיה כתשוקה הטבעית וההכרחית. תשוקה המביאה לדברים ההכרחיים לגוף ולחיי הגוף בכלל. התענוג
המיני אינו מאופיין כטומן בגופו רוע. אך היו כאלו ... תענוג הכרוך באכילה ובשתייה. מזון שתייה ורביה הם סוגי התיאבון היסודיים ביותר העמוקים העיקשים ומחויבי המציאות. אין להתפלא שבהמשך נעשה חיבור בין המוסר
המיני לבין מוסר שולחן האכילה. אך בתקופת היוונים ... חסרת שיפוט מוסרי אך אריסטו אומר כולם משתמשים במידה זו או אחרת בתענוגות השולחן היין והאהבה, אך לא כולם עושים זאת כראוי דיוגנס הביא את עצמו לפורקן
מיני בכיכר העיר. מעשהו אמנם היה שערורייתי אך ... שהעמידה איסורים ערכיים ומוסריים על כלל בני האדם היוונים המליצו, ולא מבחינה מוסרית, לשמור על המעמדות המתאימים לקיום יחסים. הנצרות הפכה את ההתענגות
המינית לסוג של בעיה אישית פנמית בעיה הדורשת ... בעמדת שליטה. שליטה במשק הבית, הם ניהלו אותו. שליטה ברחוב בעיר ובמדינה. ההתייחסות היא תמיד למעשי הגבר. כל התנהגות גורמת להאדרת או הורדת גבריותו. לא
שמיניות האישה לא מוכרת, אלא שהיא חסרת מעמד ולכן ... על דעתו שהוא נשי. אך כשקנה המידה הוא איפוק, יכול היה כל גבר יווני לקיים יחסים עם גבר אחר ולא להיחשב נשי. היוונים לא הכירו את החלוקה הקיימת אצלנו הטרוסקסואלים = גבריים - הומו