... פרויד
מיניות ואהבה שלוש מהפכות מחשבתיות עברה האנושות. המהפכן ... אלא השתלשלות הברירה הטבעית ומוצא האדם מהקוף. עד היום יש נעלבים ומתנגדים לתיאוריה. אחר כך, בתחילת המאה העשרים מגיע פרויד שהביא לנו את תת הכרה
והמיניות וגרם לנושאים שהיו טאבו להיכנס לשיח הלגיטימי. ... כמה דברים תורגמו לפני עשרות שנים והם בלתי קריאים ורחוקים משפתו הבהירה של פרויד. לא מכבר תורגמו לראשונה אסופת מאמרים וכונסו בספר הנושא את השם
מיניות ואהבה. מאמרים אלו המתעסקים ישירות
במיניות לא תורגמו לעברית מסיבות רבות, רובן חברתיות, סוג ... הראשונים ואחר כך הציבור שגילה מה כתוב בספריו שאל איך הוא מעז לחשוב מחשבות כאלה ועוד להגיד שהוא ירפא אותנו. איך הוא מעז לחשוב על תינוק כיצור
מיני. איך הוא מעז לחשוב בכלל, מה הוא חושב שהוא. מרתק ... ונולדה תחרות מי מבין אותו יותר בעולם התרבות. אי אפשר הרי לתאר את כל ספרות זרם התודעה בלי גילויה המוקדם על ידי פרויד. כל התת מודע, האסוציאטיבי,
המיניות כשלעצמה וככוח מניע, מניעים באפן כללי. כל זה נולד אצל פרויד. גילוי מרכזיותה של
המיניות היווה הלם. לא עוד משהו שרק מהנה וגורם להמשכיות האדם אלא כוח המניע את כל מעשיו של האדם. תגלית גדולה מרכזית וחשובה אחרת היא
המיניות הילדית. לגלות לעולם
שהמיניות איננה דבר הנמצא אצל מבוגרים בלבד אלא שגם תינוקות הם
מיניים הייתה טלטלה גדולה במחשבה. עד היום רוב האמהות מעדיפות שלא ליחס לתינוקן הנאות
מיניות ישירות. גילוי
המיניות הילדית חתרנית ונוגדת את מטרת הפרו ורבו הטבעית כפי שחשבו. בספר החדש כונסו מאמרים שונים. חטיבה מרכזית היא שלושת המאמרים הנקראים שלוש מסות על התיאוריה
המינית מאמרים אחרים: האופי והארוטיקה האנאלית. המוסר התרבותי והעצבנות המודרנית. מכים ילד. מקרה של הומוסקסואליות נשית ועוד כמה. אחד הדברים המעניינים הפחות מוזכרים בנוגע לביוגרפיה של האיש שעסק
במיניות כל ימיו היא העובדה שהוא עצמו חדל לקיים
יחסי מין בגיל ארבעים בערך. אפשר לכתוב על פרויד בכמה ... רוחו להלחם בצביעות המחשבתית, בדעות קדומות, במוסרניות ובצביעות חברתית ומחשבית. כבר בתחילת מאמרו פרויד אומר על האינוורסיה (ההיפוך, כך הוא מכנה הומוסקסואליות - נשית גברית) : אינוורטים שונים זה מזה ביחסם
לדחף המיני המייחד אותם. מקצתם מקבלים את האינוורסיה כדבר מובן ... משתמש במלים שהיו נהוגות בזמנו, אך כדי להפריך דעה קדומה. במקום אחר הוא אומר שאינוורטים הם אנשים מוסריים כנגד הדעה שהייתה מקובלת שחיברה חוסר מוסר
למיניות שונה. הוא מנסה להסביר, לא להתנגד. את האנרגיה הנפשית הוא מחלק לאקטיבית פסיבית (לא במובן
המיני ההומוסקסואלי) הוא מדבר על זוגות המכילים בתוכם זרימה, ... בעיקר שמאחוריהם עומדים אנשי דת המערבבים את המוסר החברתי והדתי וקובעים הילכות התנהגות שפרויד היה קורא דווקא להן לא טבעיות. ארבעה דברים מכוונים את
המיניות, אומר פרויד וחוזר עליהם כמה פעמים בהקשרים שונים. ... צריך להתגבר מאוחר יותר בבגרות. הבושה מפני האחר, הגועל מאברים שמשמשים לנתינת שתן או ליציאת צואה. אם עד לפני כמה שנים סטרייטים פינטזו בעיקר על
סקס אורלי, ורק נשים חופשיות פרועות וזונות עשו זאת. הומוסקסואלים זכו למציצות הגונות ולקנאה מסטרייטים הרי שהיום בכל תכנית טלוויזיה על
מין ונוער אפשר לראות נערים ונערות צעירים להביך ... שמין אורלי הפך להיות נפוץ בקרב צעירים, אולי מכיוון שנדמה להם שכך הם מגינים (בעיקר בנות כמובן) על בתוליותן. ומי שיוצא היום מהארון הם כבר לא ההומוסקסואלים אלא דווקא גברים סטרייטים המחפשים להם
יחסי מין אנליים, עם נשים אמנם, אבל... זה נעשה כל כך גלוי ... המלוכלכת של הוואנה, ספר שבא מאנגליה המודרנית ואחר שמגיע מקובה המסוגרת. הערה שהוסיף פרויד למאמר כמה שנים מאוחר יותר: הקדמונים העלו על נס את
הדחף המיני... בעוד שאנחנו מזלזלים בפעילות הדחף לעצמו ומוצאים ... קדם היו מעט סיפורי אהבה והרבה סיפורי תשוקה, הרי שבימינו האהבה הרומנטית תפסה את קדמת הבמה. כל כך רומנטית האהבה המהוללת בפי כל עד שהיא מסתירה את
יחסי המין האמורים להיות כלולים בתוכה. יתכן שמכאן המאבק הנפשי בין הצרכים
המיניים הנתפסים חייתיים לבין הרומנטיות. אולי לא עבר ...