... של אברהם עם עצמו (שכאילו מתנהל בין אברהם לתודעתו) ממשיך ונכנס לשלב האבחנה הנקודתית... להזכירכם, כל הדו - שיח על כל שלביו מתנהל
במסגרת הנסיון, היינו
במסגרת החוליה הראשונה שנולדה באותה השרשרת אשר התהוותה בעקבות הבחנת אברהם אבינו בדברים ... בעוד אותות פגומים מייצרים מציאות מבולבלת ובלתי נשלטת. ההבדל הוא במשפך שדרכו יצק האדם את הדמיון שלו אל תוך התודעה... ההבדל הוא
במסגרת החשיבה שדרכה נחצבו הדברים בתודעה... כבר בהתחלת התורה תועדה
מסגרת החשיבה הראשונה שנולדה בתודעת האדם: בראשית ברא אלהים, את השמים ואת הארץ: בראשית ... עומד מול מידע מנוכר שאינו יכול להתקשר עימו דרך הזיקה האנושית הטבעית שלו, זאת כי איננו יכול לעשות במידע הזה שימוש אנושי, חסרה לו
מסגרת חשיבה שתקשר אותו עם המידע האין - סופי שביקום, היה צורך במנגנון מסודר, באבנים מסודרים שבאמצעותם יוכל לבנות את
המסגרת הזאת. ולפתע, וכמעט לפתע, הבחין האדם בכדור הארץ שהוא עצמו נמצא עליו ובסדר ... אחד מיני רבים ועצומים ביקום הגדול והנורא שלפניו. והוא הבחין במפתיע באבחנה הנקודתית הזאת: הכדור הזה מרכז בתוכו את כל התכונות של
מסגרות החשיבה באופן ברור ומסודר. ניתן להגיד שהכדור הזה מייצג בעצמו
מסגרת חשיבה. זהו זה איפוא מפתח היקום! זוהי
מסגרת החשיבה של היקום שבאמצעותה יפרוץ האדם אליו. מכאן מהכדור הזה יזנק האדם אל היקום ויש לו כבר
מסגרת חשיבה מוכנה ברורה ומסומנת למשימה אין סופית - עם נקודת התחלה ברורה ומזומנת. אם כן, המילה ארץ נטמעה בתודעת האדם
כמסגרת חשיבה לכל דבר. אני ממצרים: אני מארץ מצרים: אני מצרי השייך
למסגרת חשיבה שמאפיינת את המצרים. אני מצרפת: אני מארץ צרפת: אני צרפתי השייך
למסגרת חשיבה שמאפיינת את הצרפתים. ארץ, איפוא, מייצגת
מסגרת חשיבה כמטבע לשון אנושי יסודי, וגם התורה השתמשה במטבע לשון זה. ולך - לך אל - ... תודעת אברהם אבינו ממשיכה ואומרת (אברהם אומר לעצמו): ולך - לך אל - ארץ המריה: והקנה את המידע הערכי שבאמתחתך לבינך לאהובך... באמצעות
מסגרת החשיבה הנשגבת מכל... באמצעות הארץ הטובה מכל, הנעלה מכל, המוריה... התורה השתמשה ... בגדותיך, מן - היכלי שן מני שימחוך (תהלים מה, ט) אם כן, ולך - לך אל - ארץ המריה: והקנה לבינך לאהובך את המידע הערכי שבאמתחתך באמצעות
מסגרת החשיבה הנשגבת מכל... באמצעות הארץ הטובה מכל, באמצעות ארץ המוריה, הרייחנית... ...