... בצורה הרמונית מבלי שמורגשת התנגדות במהלך השיחה. הם כמעט ולא משתמשים במילים: לא, אבל וכדומה. קחו את הדוגמה הבאה: אני
איש מכירות שמתקשר ללקוח פוטנציאלי שיכול להיות מעוניין בפוליסת ביטוח מיוחדת שאני מוכר. אני מתקשר ומציג את עצמי ואת הסיבה שבגללה התקשרתי, זאת לאחר שוידאתי איתו שזה זמן נוח עבורו לדבר
(אנשי מכירות טובים יוצאים מנקודת הנחה שהם מפריעים אם לא קבעו מראש את השיחה עם הלקוח - זה אומר שהם נותנים לו את הכבוד שהם היו רוצים לקבל). בואו נאמר שהוא אומר: תודה לך אבל כבר יש לי פוליסה.
איש מכירות גרוע יגיד לו תודה ולהתראות.
איש מכירות בינוני יגיד לו כמה שהביטוח שיש לו גרוע ויתחיל לדבר ארוכות על הביטוח שהוא מתכוון להציע. שני אנשים המכירות (הגרוע והבינוני) הפסידו כרגע לקוח פוטנציאלי בגלל חוסר מודעות לתקשורת אפקטיבית ואם נדייק, אז נאמר שבגלל חוסר מודעות למיומנות ההכלה. אז איך היה מתנהג
איש מכירות מצוין?
איש מכירות, כמו מאמן אישי, נדרש להכיל את הלקוח הוא ודאי היה עונה כך: מצוין, אנחנו פונים היום רק לאנשים שכבר יש להם פוליסה. אני שמח שיש לך פוליסה ואני מניח שבחרת בה מכמה סיבות. מה הייתה הסיבה העיקרית שהנחה אותך בתהליך הבחירה? - זו למשל דרכו של
איש מכירות טוב להכיל את הלקוח, לזרום עם דבריו, לפתוח את השיחה (במקום לסגור אותה עוד לפי שהתחילה) וללמוד מידע חשוב על הלקוח הזה - מידע שיהיה חיוני להצלחת תהליך המכירה. מאמן אישי מכיל ...