... הפוכה לעיקרון שנאמר לשבחו של אברהם אבינו שצדיקים אומרים מעט ועושים הרבה). נראה שהם טועים ומשקיעים המון
כסף לעיצוב פנים, כך שהבנק אולי נראה קצת יותר טוב כשעומדים בתור, אבל אני הייתי מעדיפה שישקיעו אותו בפקיד נוסף. ביקורים בבנק מרחיבים את השכלתי במה שמכונה נורמות התנהגות ... עסקה ארוכה. היא כל הזמן עמדה עם טלפון צמוד לאוזן, חוסמת את הפקיד, מסמסת בלי סוף, ומושיטה יד כדי לקבל את
הכסף או המסמכים שלה. למעשה, היא לא טרחה להשפיל את עצמה אפילו לרגע אחד, כדי להעיף מבט בשכיר ששירת אותה. היה לי קשה להאמין עד כמה אדם יכול להיות גס וחסר התחשבות - היא לא עמדה מול
כספומט, לפניה היה אדם אמיתי. היא לא עמדה מול
כספומט, לפניה היה אדם אמיתילעומת זאת, אני מבחינה בתופעה המנוגדת - הדברנים. הפקידים הם החברים הטובים החדשים שלהם, והם חייבים לדווח להם על כל פרט מסוף השבוע האחרון שלהם. אני ... במעט, של אנוכיות. במשך ההמתנה הארוכה, יש מספיק זמן למלא את כל הטפסים שצריכים עוד לפני שמגיעים אל עמדת
הכספר (למעשה, צריך למלא אותם עוד לפני שנעמדים בתור). לפעמים אני נדהמת לראות איך יש אנשים, שכשמגיע תורם, מתחילים למלא את הטפסים הריקים ליד חלון הפקיד, תוך התעלמות מוחלטת מצרכי ... (שמשמיעים קולות רקיעה או אנחות רעשניות, עורכים שיחות טלפון קולניות, ובסוף צועקים על מנהל הסניף שיביא
כספר נוסף, כי נראה שהמנהל לא יכול לחשוב על הפיתרון הזה בעצמו!). למזלי אני גרה בשכונה שבה ברוב החנויות יש הרגשה משפחתית - כולם מכירים אחד את השני, ונעשות שם המון מחוות ... יש גם פקידים שמקבלים תמיד את הקליינטים שלהם בחיוך, ושמציעים את עזרתם בחביבות. מכיוון שנראה שלהתעסקות
בכסף יש נטייה להוציא את הגרוע ביותר שבנו, האנשים האלה ראויים לשבח. וזאת גם הזדמנות מצוינת לבחינה עצמית. איפה אנחנו נכשלים? כיצד אנחנו יכולים להשתפר? ולפחות יש לנו מספיק זמן ...