אימון משפחתי - שיקום הסמכות ההורית... לכל בן משפחה כמושפע וכמשפיע על המערכת המשפחתית ועל כן נדרשת עבודה מערכתית עם הילד וההורים: ראשית, יש לבחון את המסר הסמוי שבהתנהגות. הגישה יוצאת מתוך נקודת הנחה כי, הדרך העיקרית שבה הילדים מתקשרים עם הוריהם, הינה באמצעות התנהגות. אם כך, בבחינת המסר הסמוי אנו נשאל את עצמנו - מה התנהגות הילד מנסה לספר לנו, על עצמו ועל יחסיו עם ... עם ההורה. האם הילד מספר לנו כי פוחד? מחפש תשומת לב? מבטא צורך של ההורה בקרבה לילד, או משקף קושי בתקשורת. לאחר הבנת המסר הסמוי נוכל להגיב בצורה נכונה לצרכי הילד. בעבודה עם ירדן (בשילוב משחק, אומנות ... שבה, ההשכבה לוותה בזמן ייחודי של קריאת סיפור עם אחד ההורים, מה שנתן מענה לצורך של ירדן, בתשומת לב. לאור נתינת מענה למסר הסמוי, נפסק סירובה של ירדן ללכת לישון. שנית, בניית סמכות הורית מחודשת - סמכות ... וטיפול משפחתי). למשל, בטיפול הפרטני של ירון עלו כעסים שלו על הוריו, ובייחוד על היחס המועדף שחש שאחותו מקבלת מאביו (הכעס הסמוי על הקשר בין אחותו לאביו, התבטאו אצל ירון בהתנהגות של חוסר משמעת). לאחר שהובן מסר סמוי זה, הן על ידי ירון והן על ידי אביו, חיים החל מקדיש זמן ייחודי לירון. ... כהורים. אם כך, המודל המשפחתי מאפשר לעבור מדפוס התנהגות - התנהגות (הילד מסרב להכין שיעורים ולכן אצעק עליו) לדפוס המסר הסמוי (הילד מסרב להכין שיעורים כי מתוסכל? חושש מכישלון? מחפש תשומת לב מהוריו?). ...