... הוא ראי טכני לעשייה ודרך הראי הזה ניתן לצפות גם בתודעה, לכן כיניתי את הטבע כאמצעי עזר לתודעה. ציינתי לעיל כי לאחר
הכישלון שנחל האדם בזיהוי התמונה המלאה על אף הצגתה המורחבת דרך הרמה השביעית הבהירה ביותר (בפרק הראשון של בראשית), נוצר הצורך באמצעי - עזר חיצוני שיעזור לאדם הזה שכשל בלהעזר ... ארץ ושמים משלו, והוא אשר אמר: ביום עשות יהוה אלהים ארץ ושמים - ללא ה הידיעה. נחזור לאמצעי העזר שהוצג בפני האדם בעקבות
כישלונו בהפעלת תודעתו... מחבר התורה קרא לאמצעי העזר הזה יהוה וגילה לאדם דרך האמצעי הזה את הדינמיקה הפועלת במרחב, בציפיה שיבחן האדם את הדינמיקה הזו ויעקוב דרכה אחר פעולת ... כן, דינמיקה זו ומעכשיו תדריך ותוביל את האדם שמבקש למצוא את הדרך חזרה אל תודעתו המקורית. לכן והחל מהפסוק הראשון לאחר
הכישלון בזיהוי התמונה המופשטת השביעית - הצמיד את שם התואר אלהים לאמצעי העזר יהוה לאמר, יהוה אלהים: הינה לך אמצעי - עזר שיהיה לך מעכשיו ל - אלהים: למורה - דרך למנווט למדריך למוביל למנחה למכוון... עמדנו על הפסוק הראשון שנוצר בעקבות
הכישלון, המציג וכאמור תמונה כללית לדינמיקת הפעולה במרחב הטבע. לאחר הפסוק הזה מוצגת וראציה נוספת לתמונה הזו, וכן עד המילה האחרונה של התורה. אנו פוגשים על גב התורה את כל ... שלמים, כמו העם המצרי, הישראלי, הכנעני, היבוסי... זאת התורה על רגל אחת... התעכבתי קלות על החלק השני והגדול שבא לאחר
הכישלון המתחיל במילים אלה תולדות השמים... כי נדרשתי למונח החדש: יהוה, הוא הוא אמצעי העזר החדש שייעזר בו האדם בעקבות
כישלונו להעזר בתודעתו... האמצעי החדש והחשוב הזה ומעתה יילווה את האדם בדרכו הארוכה חזרה אל תודעתו ויהיה לו למורה, למדריך, למנחה... המורה הזה הוא לא הטבע אלא הדינמיקה ...