... שוב תגיד - תעזרי לי. דברי לאט ובהדגשה. במידה והילד חוזר על חלק מהמשפט או אומר כל דבר אחר תקשורתי מחאי כפיים, התפעלי ואמרי לו כמה הוא
מוצלח. ותעזרי לו כמובן. תני לילד להשתתף בשיחה ולהביע את דעתו ככל שהוא מסוגל. הציעי אולי אין בטריות? נסו ביחד לפתוח את המקום המיועד לבטריות. מצוין יהיה אם בצעצוע הזה המקום המיועד לסוללות אינו יכול להיפתח עי ילד אלא בעזרת מבוגר. תני לילד לנסות לפתוח לבדו וכשהוא אינו
מצליח אמרי תגיד - תפתחי לי!. אם הילד אינו חוזר על דבריך אמרי אותם שוב בהדגשה ולאט. כשהילד
מצליח לומר חלק מהמשפט או כולו, או דבר מה אחר שיכול להתפרש כתקשורתי תני לו שוב חיזוקים מילוליים, חבקי אותו והפגיני שמחה מיכולתו. מה נעשה? תשאלי את הילד. ... את הילד למקום בו הטמנת את הבטריות ועזרי לו להכניסן למקום. שחקו בצעצוע. אמרי לילד איך עזרת לי לתקן את הצעצוע, כל הכבוד לך! ביחד אנחנו
מצליחים!. חיקוי ציור מטרה: הילד ילמד לצייר קו, עיגול, פרצוף וכו. התהליך: 1.הכיני דף או שניים ושני טושים נוחים לאחיזה (עבים יותר מהרגיל) בשני צבעים שונים. ... כאלה רק אם את יודעת שהילד מסוגל לעשותן פיזית כדי שלא ייווצר מצב שאת מבקשת משהו מהילד והוא אינו מבצע. נסי לתת לילד לחוות כמה שיותר
הצלחות. אם ביקשת מהילד לעשות דבר מה והוא לא עשה זאת או לא
הצליח משום שהוא אינו מסוגל, זו אינה
הצלחה והיא התרחשה בעיקר באשמתך (אנו כמבוגרים אחראים על
הצלחת הילד), עליך להכיר את הילד היטב ולדעת את גבולותיו ועד להיכן ניתן למתוח אותם. 8.אם הילד אינו פותח את הטוש פתחי אותו עבורו והמשיכי. אל תתעכבי על ... אמרי כל הכבוד, אתה מקשיב לי!) ואז שבחי אותו על כך כדי לבנות ביניכם מערכת של אמון וכן לבנות את הערך העצמי שלי הילד והאמונה בעצמו שהוא
מצליח ומסוגל. 9.אמרי תראה! תראה, אני מציירת קו. ציירי קו בכיוון מלמעלה למטה. אמרי זה קו והצביעי באצבעך על הקו שציירת. 10.אמרי עכשיו תורך. צייר קו. (אם הילד מתקשה ציירי שתי נקודות מודגשות והראי לו איך את מציירת קו ביניהן. 11.אם הילד מנסה לצייר
ומצליח חלקית או לגמרי תני לו חיזוק חיובי משמעותי, מילולית או כהפתעה קטנה. 12.הם הילד לא מנסה לצייר תני לו סיוע פיזי. קחי את ידו בעדינות כהוא אוחז את הטוש וציירי איתו קו. 13.כשאתם מסיימים לצייר את הקו ביחד החמיאי לו, התפעלי מהעבודה המשותפת שלכם בסגנון נהדר,
הצלחנו ביחד, תראה, ציירנו קו!. היענות לבקשות המטרה: הילד ילמד שכיף להיענות לבקשות של מבוגרים. התהליך: 1.מצאי דבר מה שהילד בטוח ירצה לעשות כשאת מבקשת. ... או מעץ, אבל מספיק גדולים שהילד לא יסתבך איתם יותר מידי, המטרה כאן היא בעיקר תורות ולא מוטוריקה עדינה) החרוזים צרכים להיות בתוך
צלחת כדי שלא יתגלגלו. 3.כשאתם משחקים בטיפול נסי לקשר את יצירת השרשרת למשחק דמיוני למשל (אם אתם משחקים בספארי עם חיות הציעי לילד להכין שרשרת לגירפה, או ... וכו. ברגע שאת רואה סימנים מקדימים אלה כבי את המוסיקה ועברי למשחק שאת יודעת שהילד אוהב ושאינו מאיים עליו, מרגיע אותו ושהוא יחווה בו
הצלחות (רדי ברמת הדרישות ותני לילד הרגשת ביטחון). ...