... הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם. למה מייחסים
הישגים? אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו החינוך שילדינו ראויים לו. למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את
ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, ... ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את
הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ... והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים
שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד ... מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת
ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח. מורישים ... ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר
מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול ... להם שהם מוכשרים, כי אני לא מאמינה בכישורים. אם הם מתפארים
בהישג שעולה על זה של חבריהם, אני שואלת אותם מה עשו לטובת
ההישג הזה, ומשבחת אותם על ההשקעה. אני שואלת אותם מה לדעתם חבריהם עוד לא עשו כדי לקדם את עצמם. ... בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר
הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי במשחק הזיכרון, אני לא משבחת ... לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי
להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע ... אינסופיות. במייל, בפורומים ואפילו בטלפון. הנה כמו תשובות: מה עם
הישגיות? זה לא חשוב? שאלו אותי לגבי
הישגיות ולגבי תחרותיות. יש בהשגיות ובתחרותיות שני חלקים. אחד הוא לנצח אחרים. והשני הוא לנצח ... הדרך ליצור עוד יכולת, ולקדם עוד עניינים. בביהס של בתי אמרו שהיא
הישגית. הופתעתי מאוד:
הישגית? איך זה יכול להיות? מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, ...