... היא ההבנה של דבר
והיפוכו כישות אחת, שהיא הופכת את מי שמבין אותה, להיות היא ממש. כי הבנה אמיתית, היא רק כאשר המבין (האדם) המובן (התובנה עצמה) וההבנה (היכולת להבין דברים) הופכים לישות אחת ממש. וכל זמן ... לא יהפוך להיות הדבר
והיפוכו כישות אחת בעצמו ממש, עד אז הוא לא באמת מבין את זה. ורק מי שהפך להיות הישות השלמה רק הוא מבין אותה באמת. ומספיק שפעם אחת האדם יהפוך להיות הישות השלמה בשביל שמאותו רגע, הוא לא ... האדם להפריד בין דבר
להיפוכו. כי אם לאדם לא היתה יכולת שכזו, הרי שגם אם בפועל הוא היה רוצה דברים שונים כל פעם, הרי שברמת החוויה שלו הוא היה תמיד רוצה דבר אחד בלבד, שאינו מוגדר כלל. ובשביל זה על האדם להפסיק להבדיל בין דבר
להיפוכו. כי מי שמבדיל בין דבר
להיפוכו נקרא חוכמולוג ומתחכם עם המציאות, ועל כן הוא סובל בסבל נצחי. ואחרי שהאדם מפסיק להבדיל בין דבר
להיפוכו פעם אחת באותו רגע הוא הופך להיות מחוייב המציאות, ומקיף וממלא את כל המציאות כולה. ואז יוצא שהוא מצליח להגדיר דבר
והיפוכו כישות אחת, ומצליח להפריד אותה מהישות של הדבר
והיפוכו כשניים. אך מכיוון שהוא כבר הצליח להכיל דבר
והיפוכו כישות אחת, אז הוא זוכר את האמת, שבאמת הכל אחד תמיד. כי להגדיר דבר
והיפוכו כישות אחת זה להגדיר את הכל במכה. כולל את הישות של הדבר
והיפוכו כשניים גם כן כישות אחת, עם הדבר
והיפוכו כאחד. ואז יוצא שהאדם גם מגדיר וגם לא מגדיר בו זמנית. דהיינו שההגדרה אינה מגדירה, למרות שהיא מגדירה. ולמרות שהחכם האמיתי, יודע שהוא חכם ביחס למשוגעים של העולם הזה, אף על פי כן ... הוא מצליח להבין דבר
והיפוכו ולראות שאכן זה כך. או אז האדם מגיע לסוף החיפוש העצמי שלו, ומפסיק לחפש את עצמו. כי היכולת להמשיך לחפש את עצמך שורשה בכך שאתה לא מצליח להבין דבר
והיפוכו בו זמנית ולהפוך את הכל לישות אחת, כי אם הכל הופך לישות אחת, אז אין עוד אפשרות להתקדם. כי מהות ההתקדמות היא כאשר יש מרחב מקום כלשהוא ויש שניים אבל כאשר הכל אחד אין שום מקום ... כי הכלת הדבר
והיפוכו כישות אחת היא הסוף של כל הסופים. כי יש שני סוגי שאלות. והראשונה היא כזו שיש לה תשובה שהיא נפרדת ממנה. לדוגמא שהאדם שואל כמה עולה מוצר מסויים שאז התשובה (50 שקל נניח), נמצאת ...