... הוא מורה לחסידיו תורת לימוד, באומרו: זה לטובתכם, זה לאושרכם. אך חסידיו אינם חפצים לשמוע, הם אינם מעוררים בעצמם את התודעה התרה אחר התעוררות, ומתייחסים בביטול
להוראותיו של המורה. הרי שיש לגנות אדם זה ולומר: האיש הנכבד הזה עזב את ביתו... ומתייחסים
להוראותיו בביטול. דומה הדבר לגבר המתעקש ליצור קשר עם אישה שדחתה אותו, או לחבק אותה על - אף שסובבה אליו את גבה. אני מכריז שזהו לימוד רע ששורשיו בהיאחזות, שכן מה יכול לעשות אדם ... זו הוא מורה לחסידיו תורת לימוד, באומרו: זה לטובתכם, זה לאושרכם. חסידיו חפצים לשמוע, הם מקשיבים, הם מעוררים בעצמם את התודעה שתרה אחר ההתעוררות, ואינם מתייחסים
להוראותיו בביטול. הרי שיש לגנות אדם זה ולומר: האיש הנכבד הזה עזב את ביתו.. דומה הדבר לאיש שנטש את שדהו וחושב ששדה של אחר זקוק לניכוש. אני מכריז שזהו לימוד רע ששורשיו ... הוא מורה לחסידיו תורת לימוד, באומרו: זה לטובתכם, זה לאושרכם. אך חסידיו אינם חפצים לשמוע, הם אינם מעוררים בעצמם את התודעה שתרה אחר ההתעוררות, ומתייחסים בביטול
להוראותיו של המורה. גם מורה זה ראוי לגנאי באמירה: האיש הנכבד הזה עזב את ביתו.. יהיה זה כאילו אדם שחתך את כבליו הישנים, כבל עצמו בחדשים. אני מכריז שזהו לימוד רע ששורשיו ...