... תוכנו של הקאנון קיים בנוסח כמעט אחיד בכל ארצות התהרוואדה. מבנה הקאנון הטיפיטקה מחולק לשלושה קבצים: 1. סל קוד המשמעת, הוינאיה (Vinya Pitaka) סל הוינאיה כולל את
ההוראות אותם נתן לנזירים ולנזירות שהיו תלמידיו הכוללים קוד התנהגות אתי. כללים ... הם יהיו המורה שלכם כשאלך. (פאריניבאנה 3.2) הבודהה לא העניק סמכות יורשים לאף אחד מתלמידיו, והצהיר בפירוש שכל שהיה ללמד הוא לימד, ולאחר מותו על תלמידיו לפעול לפי
הוראותיו ולהמשיך בדרך כמו גם להבטיח שתהיה זמינה לדורות הבאים. הבודהה רצה ... היה הבודהה וקהילת הנזירים נשאה את מילותיו במשך דורות. הבודהה הביע את עמדתו לגבי טקסטים אוראליים וכתובים ביחס לאותנטיות שלהם, לסמכות שלהם וליכולתם להוות כלי
הוראה ראוי. בסוטת קלמה (kalamasutta) הבודהה מסביר לאנשי קלמה על מה יש להסתמך ... השלישי. נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש נזיר אחד בכיר ומלומד, היודע את המסורת, היודע את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... זהו הקריטריון הרביעי. (פריניבאנה 4.8)
הוראות אלו של הבודהה העמידו את המסורת בבחינה מתמדת של נכונות הטקסטים באמצעות ... ובין אם לא השימור האוראלי המשיך במקביל לכתב ולאימוץ טכנולוגיות אחרות שנעשו ועדיין הוא מוערך יותר מכל אלו בשל מאפייניו היחודיים התורמים ללימוד האישי ויכולת
ההוראה, ולכן מאבקים אלו נראים כשוליים וחסרי חשיבות. הטקסטים הבודהיסטים ...