... זה עובד? אנו רואים תהליך וזה עושה אסוציאציה לתהליך אחר. למשל שני
אנשים רבים. אפשר לראות שמאחורי אחד מהם יש פילוסופית חיים שלמה, וגם לשני יש פילוסופיה אחרת, או העדר פילוסופיה, שזוהי צורת חשיבה. ואז למשל כשאתה רואה שני
אנשים רבים, זה לא שני
אנשים רבים אלא שני צורות חשיבה שרבות, שני חלקים של אלוהים שרבים. ואם זה נראה לך מריבה שטותית, אז יש בזה הרבה שכל, כי אם זה באמת היה שטותי, הם לא היו רבים על זה. עד כמה עמוק ... לבטל את האגו של עצמה, אבל לא מהמקום הנכון, כי היא נשארה ללא המפתח.
אנשים בטוחים שהם בהתקדמות רוחנית. הם מרגישים שהם נהיים יותר קטנים, אבל כשהוא יגיע לדלת הוא יראה שאין לו מפתח. אם מראש היא הייתה חושבת על המפתח, אז היא הייתה מקטינה את עצמה ... עד שבסוף רואים את זה דרך העיניים של היוצר. היא נסחפת לים, ורואה
אנשים מסתובבים מסביב להר קט., יש פה מרוץ שיש לו תכלית, אבל התכלית לא מובנת, הכל זה רק בירבורים, אין סוף כי אין התחלה. איך אתה רוצה שתהיה לעולם תכלית, אם אין לו סיבה מהתחלה. ... לארץ הפלאות אבל הצדפות בגלל הסקרנות שלהן נאכלות. מה המשמעות? לכל
האנשים יש רצון להבין, אבל הרצון הזה דופק אותם. כמו שהנחש אמר לחווה, אתם תהיו כאלוהים, תבדילו בין טוב לרע. האדם יכול להיות בגן עדן, במקום שבו הכל אחד. אבל
אנשים אומרים לו, האם זה טוב מצב שאין בו שכל? לא. בו תבדיל בין טוב לרע, והסקרנות להבין היא זאת שדפקה את האדם. אבל זה לא רע רצון להבין, כולנו פה כי יש לנו רצון להבין. אם אתה ... נאמר שמושה לא ראה את אלוהים, אבל בכל זאת הוא אמר לעם מה לעשות.
אנשים שלושת אלפים שנה הולכים אחרי מישהו שלא ראה את אלוהים. ואפילו אם היה רואה, זה לא פוטר את האדם עצמו לרצות לראות את אלוהים. כשאני אומר שהיהודים הולכים אחרי אדם שאמר שלא ... הוא ראה את עליסה, האם הוא לא שם לב שזה הדמיון שלו שרואה מפלצת? אבל
האנשים כל כך רגילים לעשות משהו, אז הוא אפילו מוכן להרוס את הבית שלו, העיקר להרגיש שהוא עשה משהו. במקום להבין הוא כבר רץ לתת פתרונות. כולם פועלים מתוך הרגל, ללא חשיבה. ואז ...