... מחוץ לרחם. נביט שוב בסיכום המופיע במשפט האחרון: גורלנו נקבע ואופיינו עוצב עוד לפני שנשמנו את הנשימה הראשונה מחוץ לרחם. וכאן נשאלת השאלה: מדוע קיים שכר ועונש, הרי
אופיו של האדם נקבע מראש, והוא לכאורה נטול בחירה, אז אם הוא התנהג בהתאם
לאופיו, מדוע ייתבע וייענש על מעשיו? הרי הוא לא אשם. כך הוא נולד! גורלינו בידינו! למעשה יש לנו טעות בהבנת העניין. תורת ישראל שקבעה כי הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים הכוונה בזה שאמנם אפיו נקבע גם הוא לפני הלידה, אך ביד האדם לבחור לכוון את
אופיו השלילי לאפיקים חיוביים, ולהשתמש בו רק באופנים רצויים בעבודה עצמית רתופה. על כך הוא ייתבע. חזל אמרו (תלמוד, מסכת שבת, קנו עא) : האי מאן דבמאדים (מי שנולד בזמן המושפע
מאופי מאדים). יהי גבר אשיד דמא (יהיה אדם השופך דם). אי אומנא (או שיהיה מקיז דם לרפואה). אי גנבא (או גנב). אי טבחא (או טובח כלומר שוחט עופות ופרות וכדו). אי מיהלא (או מוהל) . כלומר, אין לבוא אל אדם זה בטענות על עצם
אופיו, שהרי אין הדבר תלוי בו ולא הוא זה שבחר בו. אך הוא בהחלט נדרש ובבא היום גם ייתבע על כך שהיה לו לכוון את
אופיו לאפיקים חיוביים בעבודה עצמית מתמדת. למילה, לרפואה, וכדו. אסטרולוגיה - מעל המזל או מתחתיו ?! חלק 2. ...