מציאות, דמיון יצירתיות והמצאהמציאות, דמיון יצירתיות והמצאה דר פינקי פיינשטיין מציאות היא מושג שפילוסופים רבים ביקשו לעסוק בו. קיימות דעות שונות ותיאוריות מגוונות לגבי משמעות המילה ... את הדמיון נראה שקשה מאד לחקור, אם בכלל, בטח שלא בכלים המקובלים. מצד שני, לא אחת קורה שאדם ממציא המצאה חשובה שמתחילה אי שם בדמיון שלו. אולי הוא חולם את זה, אולי הוא מפנטז את זה אולי משהו מתחבר ... לא חבל להשתמש רק בחצי מוח? אחד המשפטים שאני אוהב לנסח מחדש בהרצאות שלי הוא - כדי למצוא עלי להמציא. המשפט הכביכול פרדוכסאלי הזה משקף למעשה תפיסת מציאות רחבה בהרבה מהמקובל, תפיסה שבה אני חי באופן יומיומי ושמשרתת את ... כפעולה שבעצם מסייעת לאדם לחפור בתוך אדמת המידע שלו ולגלות אוצרות שלא היה מגלה אחרת בשום תהליך הגיוני מסודר. ההמצאה מולידה את המציאות, המילים דומות אך לכאורה הקשר ביניהן רופף. כיצד יתכן שכשאדם ממציא הוא בעצם מגלה את המציאות? ... מה להוסיף למרות שהמטפל מבקש מהם להוסיף ולכתוב. אחת הדרכים לדובב אותם להמשיך ולשתף פעולה הוא על ידי המלצה להמציא. אנחנו נאמר למטופל - זה בסדר אם תכתוב סתם דברים. המצא את התשובה שלך, המצא והמשך לכתוב. פעמים רבות פעולת ההמצאה הזו תשחרר את המטופל מזהירות היתר שלו, מחוויית התקיעות ואף תסייע לו לשלוף מידע אמיתי מאד מבחינתו, מידע שחיוני מאד לטיפול וששופך אור על הקשיים לגביהם הגיע לטיפול. ההמצאה פתחה את הדלת למידע שאינו אלא חלק מהמציאות. האדם שהמציא הוא לבסוף האדם שמצא. החינוך אותו מרבית האנשים קיבלו וזה שילדים עדיין מקבלים אינו מרחיב אופקים בכל הנוגע לשימוש בדמיון ובהמצאה. לכאורה, תפקיד בית הספר להעניק לילד רמה טובה של ידע וכישורים להבנה ולניתוח שישרתו אותו במהלך חייו. לכאורה בית ... ככל הנראה שמה שמתרחש אכן משרת את המטרה הזו, אך באופן חלקי, באופן שאינו יודע להעריך את חשיבות הדמיון וההמצאה. בצורה הזו היצירתיות וייחודו של הילד מקבלים התייחסות נמוכה יחסית לצורך שילד יבין ויפנים את המוסכמות ואת הכללים הקשורים ... ואת הביטוי הנרחב של הרגשות שלנו, אנחנו מתחילים לייצר סגנון חדש של חשיבה ותפיסת עולם. בהתחלה אנחנו רואים שהיצירה וההמצאה אפשריים אצל כל אחד. בהמשך אנחנו אפילו רואים שזה מרפא, מרגיע, משמח ומעורר. כשנתקדם עוד יותר נגלה שבעצם השימוש ... נכון וחשוב כדאי שיידע לפחות חלק ממנגנוני התקשור. המתקשר המיומן ממציא את המידע שזורם דרכו. במילים אחרות - פעולת ההמצאה מחברת אותו לזרם המידע אותו הוא יכול להעביר אל המציאות. אולי, בעצם, ההמצאה אינה אלא גשר בין מציאות אחת, פחות נראית ופחות גלויה ומוסכמת, אל המציאות שבה כולנו נסכים שמחשב הוא מחשב ... להתבונן בתופעה הזו היא שהעולם שלנו בנוי מתגליות של אנשים, תגליות שהפכו למציאות ולחלק מחיינו, עם הזמן. שוב - המצאה מביאה מידע חדש, מידע שתמיד היה קיים אך לא שמנו לב אליו. מהרגע שעלינו עליו הוא הפך למציאות חיינו ... סוג אחר של מציאות, מציאות שמנהלת את חיינו ושחשובה לחיינו, מציאות שכדאי וראוי לגשת אליה, באמצעים של יצירה, אינטואיציה והמצאה, ועל ידי כך להעשיר את החיים, למצוא פתרונות למה שמתקוע ולהפוך לאנשים חכמים יותר, בריאים יותר, שלמים יותר ואף ...