ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שבעת ימי הבריאה - יום 3 ✔ט ויאמר אלהים, יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד, ותראה היבשה; ויהי - כן. ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 שבעת ימי הבריאה - יום 3

ט ויאמר אלהים, יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד, ותראה היבשה; ויהי - כן. י ויקרא אלהים ליבשה ארץ, ולמקוה המים קרא ימים; וירא אלהים, כי - טוב. יא ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע, עץ פרי עשה פרי למינו, אשר זרעו - בו על - הארץ; ויהי - כן. יב ותוצא הארץ דשא עשב מזריע זרע למינהו, ועץ עשה - פרי אשר זרעו - בו למינהו; וירא אלהים כי - טוב. יג ויהי - ערב ויהי - בקר, יום שלישי.

ישנו מונח אחד שהופיע ביום הראשון ולא ביארתי אותו, פשוט התעלמתי ממנו ועברתי עליו דרך המלך מתוך העצלנות לשמה - מודה ומתוודה. המונח הוא "אחד": ויהי - ערב ויהי - בקר, יום אחד.

בפרק הראשון עברתי על המונח הזה באופן כללי ביותר ופטרתי אותו במספר מילים כלליות... "יום אחד": זו יחידת הזמן הראשונה שנוצרה במרחב התודעה האנושית, ולמעשה זהו היום השלם שמאפיין את השליטה בשרשרת מידע אין סופית, בעלת חוליות מידע רצופות ומחוברות באופן אנלוגי עד לאין סוף. הבנתם?

האמת זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל במונח התנכי הזה, וכבר עמדתי עליו בעבר וראיתי בו יסוד להבנת התורה. התייחסתי אליו במספר הזדמנויות וכתבתי עליו כמעט חיבור שלם "הגירוש מגן עדן", אולי מכאן מקור התעצלותי... כי כבר כתבתי עליו ספרים רבאק - שאחזור על כל זה שוב!!

אבל וכנראה אין מנוס... אי אפשר לברוח מהמונח היסודי הזה; ברחתי ממנו ביום הראשון והתעלמתי מהמקבילה שלו ביום השני, אבל הוא חזר כאן שוב ביום השלישי והתדפק על הדלת כבר בפתח... אז יאללה לעבודה.

אם תרצו בואו נלך מהסוף עד ההתחלה ונתחיל בהגדרה הכללית של המונח הזה. אחד: זו תכונת הרצף בשרשרת מידע.

להבנת התכונה הזאת אשחזר איתכם תרגיל מוצלח שעזר לי מאוד באחד החיבורים... בואו נקח פוסטר מסויים שמודפסת עליו תמונה מוכרת לכם כתמונת המונליזה.

לא יודע כמה שווה תמונת המונליזה אבל בשביל להבין את המונח שלנו עלינו לקרוע אותה! בואו נאזור אומץ ונקרע אותה בידינו הרועדות וללא מספריים לארבע חתיכות, ונחבר את ארבע היחידות האלה על השולחן בלי דבק; אינני חושב שהדבר ישפיע על זיהוי התמונה, כולנו נזהה את המונליזה הקרועה על השולחן.

עכשיו בואו ניגש לשולחן ונרחיק את ארבע החתיכות - האחת מהשניה כשני ס"מ אך באופן יחסי ושווה, ונסתכל שוב על היצירה שלנו... ואף עכשיו אני חושב שכולנו נזהה את אותה המונליזה בלי שום בעיה. הבעיה תתעורר כאשר נרחיק את ארבע החתיכות באופן לא יחסי - או אז נתקשה באמת בפעולת הזיהוי. אותה הבעיה תתעורר גם אם נשמור על המרחק היחסי אך נשים את ארבע החתיכות במרחק של ק"מ האחת מהשניה; העין האנושית חייבת לקלוט את ארבע החלקים ברצף וביחד בשביל לזהות את התמונה המלאה.

אני יודע שהתחלתי לשעמם אותכם, אבל אני מבקש עוד קצת קרדיט וזהו... אשתמש בקרדיט הזה להגדיל את תמונת המונליזה לגודל של 10 מטרים (יש מכונת צילום כזו?), לקרוע אותה למאה אלף חתיכות ולפרוס את 100,000 החלקים במרחק שווה על מגרש של כדורגל. בואו נעלה ביחד ליציע ונביט ביצירה. אין ספק שכולנו נזהה את המונליזה כי כל החלקים סודרו במרחק שווה; הרצף נשמר ורואים את כל החלקים ביחד.

אחד: זה תכונת הרצף בשרשרת מידע, והפוסטר של המונליזה הוא שרשרת מידע. וגם המכונית והשולחן והאטום והכיסא וכל החומר ביקום - כולם ביחד וכל אחד לחוד הוא שרשרת מידע שמשדרת לאדם מידע, ואנו קולטים את המידע הזה בחושינו ומעבדים אותו, או אז מזהים את המונליזה ואת המכונית והשולחן והאטום ואת כל החומר ביקום.

המידע שרוע לפנינו בכל מקום בכל פינה... כל החומר שלפנינו הוא מידע אבל יש לנו בעיה איתו: איננו יכולים לקלוט אותו ללא קיום התנאי הזה: "רצף". שרשרת המידע חייבת להיות בעלת חוליות מידע רצופות בשביל להיקלט על ידינו; שרשרת מידע שהחוליות שלה מפוזרות או בלתי רצופות - אינה נקלטת ע"י חושינו כי המוח שלנו אינו מסוגל לעבד אותה; וכזו אינה נקלטת בתודעתינו.

העולם מלא במידע אבל אנחנו קולטים לכאורה רק חלק מהמידע הזה; רק את שרשראות המידע שאנו מסוגלים להביא את החוליות שלהן לידי רצף מסויים, היינו לסדר הלכה למעשה את החוליות האלה ברצף, או אז נוצרת לפנינו שרשרת מידע בעלת חוליות רצופות ומתרחש זיהוי; בזאת מסתכמת העשייה האנושית.

שני תנאים לכאורה צריכים להתקיים בשביל שהאדם יזהה את שרשרת המידע שלפניו: הרצף - רצף חוליות המידע, וגם את מלוא חוליות המידע; לא יכלנו לזהות את המונליזה אם חלקיה במלואם לא היו בטווח הראייה שלנו, כלומר אנחנו ולכאורה אמורים לראות את כל רצף התמונה בשביל לזהותה, אולם והלכה למעשה התנאי הזה אינו חייב להתקיים בהכרח, כי את רוב שרשראות המידע אנחנו מזהים למרות וחוליות המידע שלהן אינם נמצאות בטווח ראייתנו או בטווח אחד מחמשת חושינו. זהו למעשה ההבדל העקרוני בין האדם לחיה, ואף ההבדל המהותי בין אדם לרעיהו.

גם החיה זקוקה לתכונת הרצף בשביל לזהות את שרשרת המידע אך היא חייבת בשביל זאת לקלוט את חוליות השרשרת במלואן ע"י אחד מחמשת חושיה. לא כן האדם; ובנוסף לחוליות המידע הנקלטות ע"י חושיו, הוא קולט גם את תכונת הרצף שלהן כמידע בפני עצמו; מעבד את המידע הנוסף הזה ומפיק ממנו חוליות מידע שישובצו בשרשרת המקורית, שמתוכה קלט במקור רק חוליות מספר... לדוגמה, המידע המשלים שאנחנו מפיקים בשיטת "ברירת המחדל".

זה גם ההבדל המהותי בין אדם לרעהו... אחד בוחן תכונת הרצף של שרשרת מידע ומפיק ממנה 10 חוליות נוספות, שני מפיק ע"י אותה הבחינה 20 חוליות נוספות, ושלישי יכול להשלים את מלוא חוליות התמונה באמצעות אותה הבחינה. את זה האחרון מכנים כרואה לרחוק...

בכל אופן, אנו חייבים תמיד להתמקד בתכונת הרצף בשביל לקלוט את המידע של התמונה, או בשביל לבחון את תכונת הרצף עצמה ולייצר ממנה חוליות נוספות להשלמת השרשרת... פנינו תמיד לאחד - למקום "האחד" בו חוליות המידע מחוברות, רצופות, מאוגדות... אני חייב להצביע על שרשרת אחת בעלת חוליות רצופות בשביל לזהותה, תהא השרשרת אשר תהיה. אני חייב להביא את שרשרת המידע אל מקום אחד בשביל לזהותה ולהצביע עליה.

ויאמר אלהים, יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד: אנחנו ביום השלישי...

ביום השני, היינו בתמונה המקורית בשנית, זיהיתי - דרך החופן שחפנתי מערימת המידע את הרקיע שיבדיל בין המים אשר מתחת לרקיע לבין המים אשר מעל לרקיע. יוצר הגלגל רקע בעצם יצירתו רקיע בערימת המידע שיבדיל את שרשרת המידע לשניים:

1.מרחב המידע שעתיד להיווצר בעקבות רקיעת הרעיון שלו (הגלגל) ; זהו המרחב אשר מתחת לרקיע. זהו המרחב שעתיד להיווצר בו המנוע והמטוס והחללית וכל המכניקה של העידן שלנו.

2.זהו מרחב המידע שנוצר הלכה למעשה במרחב עקב רקיעת הרעיון של הגלגל, אך עדיין לא הואר. חוליות המידע המרכיבות את שרשרת המידע של המנוע והחללית נמצאות כבר במרחב, אך האדם עוד לא זיהה אותן, עוד לא אסף אותן למקום אחד וראה אותן ביחד, אבל, הן, החוליות, נמצאות ללא כל ספק במרחב בצירוף שהאדם עוד לא זיהה, לכן זהו המרחב אשר נמצא תמיד מעל לרקיע אך נוצרה עם הרעיון של הגלגל הזיקה אליו; זיקה שתשמש בעתיד כצינור למידע הבלתי מזוהה הנמצא במרחב הזה, מידע שיזרום דרכה בהדרגה אל מתחת לרקיע - אל מרחב המציאות מקום משכנה של התודעה האנושית, מי שתזהה את צירוף החוליות של המידע הזה בהדרגה.

בזאת סיים מחבר התורה את התמונה המקורית בשנית, ביום השני. יש בידי האדם איפוא את השליטה המלאה בחומר, ביקום, בערימת המידע. עם כל רעיון ומחשבה ודיעה אני יוצר יחד איתם זיקה עקרונית לשרשרת המידע המלאה שמקשרת את הרעיון והדיעה והמחשבה שלי לכל שרשרשת המידע של היקום, כאשר החצי הראשון שלה נמצא מעלה והשני מטה. זוהי התמונה השלמה, המלאה.

אבל ברצוני להעמיק אל תוך התמונה הזו ולהתרכז בחלק המעשי שבה; במרחב אשר מתחת הרקיע, ברעיון עצמו, בדיעה בתיאוריה בתורה בגלגל, איך נוצר הגלגל בתודעה האנושית? איך נוצרה המכונית? המנוע... אני יודע מהיכן בא המידע שממנו נוצרה המכונית אבל אינני יודע איך נוצרה המכונית, איך נוצר המנוע, הגלגל, איך נוצר הרעיון הגולמי שקדם לגלגל... איך התודעה האנושית קולטת מהמרחב רעיון תקני שיקשר אותה עם שני חלקי התמונה?

וזו תשובת המחבר:

ויאמר אלהים יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד ותראה היבשה. זו המקבילה של התמונה בראשונה: "ויאמר אלהים, יהי אור" ושל התמונה בשנית: " ויאמר אלהים, יהי רקיע בתוך המים".

יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד: אנחנו מדברים על מקבץ המידע אשר מתחת לרקיע; זהו המרחב שעתיד להיווצר בו המנוע והמטוס והחללית וכל המכניקה של העידן שלנו. התודעה במקור נמצאת במבול של מים, של מידע... כל החומר מסביב מקרין מידע אך עדיין אינו בר שימוש עבורה עד שתזהה את צירופי החוליות שלו, היינו עד שתאסוף מקצת מהחוליות הפזורות בו אל מקום אחד, או אז יש לנו זיהוי של שרשרת מידע תקנית.

את תמונת המונליזה יכלנו לזהות כאשר איחדנו את כל חלקיה וסידרנו אותם ברצף. כך זיהה האדם את הגלגל ואת המנוע ואת מכונת הגילוח. כך בנה האדם את הרעיון ואת התיאוריה וההלכה ואת הסברה והוציא אותם לפועל: הוא אסף את חוליות המידע שמרכיבות אותם אל מקום אחד; חיבר ברצף את חוליות המידע שלהם.

אני השתמשתי ברעיון הגלגל והמנוע בשביל לבאר את התמונה, ומחבר התורה השתמש בדוגמת כדור הארץ כרעיון לכל דבר - איך נוצר הרעיון הזה בתודעה האנושית:

ויאמר אלהים יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד ותראה היבשה:

כך קלט האדם, הלכה למעשה, את רעיון כדור הארץ: הכל מים, מידע פזור ואין סופי לפניו שהתחיל לזהות אותו כאשר אסף חלק מהמידע הזה אל מקום אחד ויצר "צירוף של חוליות מידע", או אז נגלתה לו היבשה; הוא ראה אותה בעיניו, חש אותה בחושיו, נהנה מהרעיון שזה עתה נגלה לעיניו.

ויהי - כן: זו המקבילה של התמונה המקורית "ויהי אור". כך התהווה "החופן" שסימנה לה התודעה האנושית.

ויקרא אלהים ליבשה ארץ: לדבר העגלגל שזיהה קרא "גלגל" ולסמל הקידמה האנושית שיבוא בעקבותיו קרא "מנוע", וליבשה שהתהוותה בתוך מבול המים קרא ארץ.

ומדוע טרח לקרוא להם בשמות מבלי להשאירם ללא שם? כי כל שרשרת מידע שזיהה את צירוף חוליותיה - היוותה לו קרש קפיצה לשרשרת שתבוא אחריה. מהגלגל קפץ אל המנוע וממנו אל המכונית ומהמכונית אל החללית, לכן היה צריך לתת לכל שרשרת מזוהה - תיקיה ושם או אם תרצה נקודת ציון שיחזור אליה בעתיד ויקפוץ ממנה הלאה... בלעדי הסדר והשמות היה הולך לאיבוד בים המידע שאסף...

ולמקוה המים קרא ימים; וליתר החוליות שעוד לא זיהה את צירופן ונותרו מפוזרות במרחב קרא "ימים": זה המידע הזמין שכבר גודר על ידי ועוד אשוב אליו...

וירא אלהים: כי - טוב. זו המקבילה של התמונה בראשונה: "וירא אלהים את - האור, כי - טוב": בזה הרגע חשה התודעה האנושית את ההנאה שברעיון, שבהמצאה, שבתפיסה, שבתאוריה.

כי - טוב: כי זהו מנוע העשייה: תחושת ההנאה ממנה.

ובכל זאת המשבצת הזו עדיין חסרה... הבנתי בשורות המורחבות לעיל איך התודעה האנושית הגיעה אל הרעיון הגולמי ובנתה את הגלגל, אך עדיין חסר לי המנוע... איך התודעה נסעה מהגלגל אל המנוע ואל המטוס והחללית... כי הרי העוקץ לאו דווקא ברעיון כי - אם בהתפתחותו... מה יכלנו לעשות עם הגלגל לבדו ואפילו עם כל הארץ ומלואה...

ובכן, רעיון מתחיל תמיד בדמיון ולא מסתיים בו כי - אם ממשיך ופורח עימו, דהיינו דמיון האדם מלווה את הרעיון בכל שלבי התפתחותו ואף לאחר שיוצא אל הפועל... אם נחזור אל רעיון הגלגל שלנו, אפשר להגיד שהוגה הרעיון ולאחר שיצר את הגלגל בפועל - הדמיון שלו לא עצר לרגע... הוא ראה מולו גלגל רב שימושי ויעיל... זו התמונה הכללית שהתרוצצה בדמיונו, ואם נתקרב עם זווית הראיה ונגדיל את התמונה הזו - נזהה את העגלה בעלת שני גלגלים הרתומה לחמור... ואם נתקרב עוד יותר עם הזום נזהה את המכונה המכנית הבסיסית שממנה יצאו יתר המכונות. באופן הזה מתפתח הרעיון בתודעה האנושית.

וכאמור אישית בחרתי לי את רעיון הגלגל השימושי עד מאוד לביאור העניין הכללי, אך מחבר התורה בחר את רעיון הארץ, אם תרצה את המצאת "הארץ" - אֶם כל ההמצאות בתודעה האנושית.

ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא: אנחנו באותה התמונה בשלישית ובאותה המקבילה של הפתיח שלה "ויאמר אלהים, יקוו המים... ", אנחנו איפוא באותו האזור הגיאוגרפי של המידע אשר מתחת לרקיע, פשוט היגענו שוב לכאן בשביל למלא את אחת המשבצות החסרות בתמונה הזאת: איך מתפתח הרעיון והסברה והדעה הגולמיים...

אם כן נחזור אל הארץ ונבחין בעזרת מצלמת זום איך התפתחה "ההמצאה" של הארץ בתודעה האנושית.

ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא: זו התמונה הכללית והבסיסית שנוצרה ברגע בריאת הארץ בתודעה האנושית. התודעה זיהתה את הארץ כמקום מקסים ירקרק יפה עם דשא ירוק רב שימושי שעוד יצא ממנו הכל...

אם כן, כאשר אמרה התודעה בתמונה המקורית את אימרתה "יהי אור", היינו כאשר רקעה בערימת המידע את החופן שלה ואמרה "יהי רקיע", או ע"פ התמונה המורחבת האחרונה - כאשר אספה את מקצת החוליות הפזורות אל מקום אחד ואמרה "יקוו המים" וזיהתה עקב זאת את היבשה וקראה לה "ארץ", בו ברגע היא ראתה את הארץ כמקור כל החיים והרעיונות וההמצאות והמחשבות וההערכות... היא זיהתה את המקום הנעים הירוק עם דשא ירקרק רב שימושי שממנו יצמח הכל... ואם מדברים בדשא - אזי שהארץ תדשא ממנו דשא... כך קלטה העדשה את התודעה האנושית בזום הרחוק ביותר.

אך לא הסתפקתי בזום הזה וביקשתי להתקרב עם העדשה טיפה יותר... ומזווית ראיה זו נגלית לעיני התמונה הזאת:

עשב מזריע זרע: הדשא שראיתי אותו למעלה מהמטוס שכיסה כמעט את כל עין הארץ - הוא למעשה סוג אחד מסוגי העשב השונים והמגוונים, וליתר דיוק הוא עשב תרבותי ירוק המאופיין בעלים ארוכים וצרים הגדלים ישר מעל האדמה. מאפייני העשב הזה הוא שאם שותלים עשב מסויים - צומח ממנו אותו סוג העשב ולא רק זאת: נובט מהעשב גם את הגרעין שממנו צומח עוד עשב ועוד... כלומר אפשר לשכפל את העשב הזה כיד המלך באופן שלא ייפסק תהליך נביטת העשב לעולם.

אם כן, התודעה האנושית זיהתה את הארץ - המקום הנעים והירקרק הזה עם עשב מיוחד שאפשר לשכפלו ולהגדילו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק עד אין סוף ללא הגבלת זמן או מקום... כך נקלטה התודעה האנושית מקרוב כאשר זיהתה את הארץ.

וגם בזאת לא הסתפקתי והתקרבתי עם העדשה שלי עוד יותר! כה קרוב התקרבתי וזאת התמונה אשר ראיתי:

עץ פרי עשה פרי למינו: גם "עץ" הוא צמח שמזריע זרע ויודע לשכפל את עצמו ללא סוף, אך המאפיין העיקרי של "עץ" הוא הגזע המרכזי שלו אשר ממנו צומחים ענפים ועלים ופירות...

אשר זרעו - בו: וכאמור הגרעין שלו נמצא בו בתוכו, אין צורך להמציא כל פעם את הגלגל מחדש... אין צורך לחפור או להתאמץ ולהמציא את הגרעין כל פעם מחדש... ולמרות הגזע והשורשים - זרעי העץ נמצאים בתוך פירותיו אשר צומחים על ענפיו.

על - הארץ: זרעים אלה נמצאים "על הארץ" - לא "מעל הרקיע". ניכנס לעובי הקורה בעוד מספר שורות.

כך זיהתה התודעה האנושית את הארץ - מקום מחייתה, עם עצים חזקים ארוכים בעלי שורשים וגזע איתן שישמרו על המשכיותם ולא יתמוטטו בנקל, בעלי ענפים ופירות טעימים ומהודרים שיתנו את פירותם עד אין גבול... כך נקלטה התודעה האנושית עם הזום הקרוב ביותר כאשר זיהתה את הארץ.

ויהי כן: ואכן כך התהווה "החופן" שסימנה לה התודעה האנושית בכל הקשור לארץ ופירותיה.

וכאן אני מתריס ומתעקש ומבקש לרדת אל מקור הטבע, אל עומק המציאות בהתהוותה: מהו יחס הטבע אל התודעה האנושית? ובעצם כיצד מתהווה הטבע? מהי משמעות המשפט הקצר "ויהי כן" שהמחבר חוזר עליו תדירות?

וכך מתהווה המציאות מול התודעה האנושית; וזה טבע הדברים:

המחבר חוזר לבקשתי אל התודעה האנושית - אל הרגע בו זיהתה את הארץ, ומתאר את התהוות הטבע ביחס אליה - צעד אחר צעד, כל צעד והזום שלו כפי שתואר לעיל.

ותוצא הארץ דשא: זה היה הזום הראשון הכללי של התודעה ברגע פגישתה עם הארץ... היא זיהתה את הארץ כמקום ירקרק מקסים עם דשא רב שימושי שעוד יצמח ממנו הכל...

ותוצא הארץ... וכצפוי היה על המחבר להשתמש בפועל "ותדשא", אולם הוא השתמש בפועל "ותוצא" שמשמעותו להוציא דבר קיים ומוכן מתוך הארון החוצה, היינו מתוך ערימת המידע אל הפועל... אלה הם צירופי חוליות המידע שהיו קיימים ומוכנים ומונחים מעל לרקיע ושעמדנו עליהם ביום השני, וברגע חפינת החופן הראשון מתוך הערימה הכללית - נוצרה הזיקה של התודעה אל החוליות האלו - הגם והקשר הישיר אליהם עודינו מתמהמה, כי התודעה עוד לא יכלה לזהות את הצירוף בו מתחברות החוליות הללו מעל הרקיע, היינו מעל לחופן שיצרה בערימת המידע שנקרא "רקיע".

כך נותרו החוליות הבלתי מזוהות הללו מעל לרקיע, עד הרגע בו זיהתה התודעה את צירופן האנלוגי, או אז:

ותוצא הארץ... החוליות יצאו מהמקום בו מונחים (מעל הרקיע) וירדו אל מקומם המיועד - אל מתחת לרקיע, אל הטבע ואל המציאות, אל מקומה הטבעי של התודעה.

עשב מזריע זרע למינהו: נא לזכור שהמחבר חוזר אל התודעה האנושית - אל הרגע בו זיהתה את הארץ, ומתאר לבקשתי את התהוות הטבע ביחס אליה - כל צעד והזום שלו...

וכך אנו מגיעים אל הזום הראשון, כאשר אני מתקרב עם העדשה שלי אל התודעה ובוחן את רצונה בדשא הירקרק הרב שימושי... או אז אני מגלה למעשה עשב ירוק ושמו דשא, שהמאפיין המובהק שלו הוא הגרעין שנובט ממנו ומאפשר להצמיח עוד ועוד עשב... כלומר התודעה האנושית ראתה את הארץ כמקום נעים וירקרק עם עשב שאפשר לשכפלו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק ללא סוף וללא גבולות...

וכך מתהווה הטבע בצמוד לזווית הראיה של התודעה האנושית:

ותוצא הארץ... עשב מזריע זרע למינהו: התודעה האנושית ביקשה לחפון רק חופן אחד אך הטבע סיפק לה את החופן בתוספת כל המשפחה המנויה עליו. התודעה ביקשה לחפון "עשב מזריע זרע" והטבע הוציא "עשב מזריע זרע למינהו" - היינו החופן המבוקש עם כל משפחתו ושורשיו.

כאן המקום לדרג את אחד המונחים הטכניים של התורה הקשור בעניינינו. במקרה או לא, נתקלתי לפני ימים (במסגרת קריאתי לפסק דין שנוי במחלוקת) באחד המונחים המשפטיים שיש לו דירוג דומה למונח הטכני שלנו. המונח המשפטי עוסק בזיהוי עקבות נעל בזירת פשע, וישנן שלוש דרגות לזיהוי המקצועי:

1.אפשרי. (אפשרי שזו היא עקבת הנעל של הנאשם)

2.אפשרי בהחלט.

3.זה הנעל.

וגם למונח התורני שלנו שלוש דרגות לזיהוי המקצועי שלו בשטח, ואלה הם:

1.שינוי אפסי - (כללי).

2.שינוי למינו (למין שלו).

3.שינוי למינהו (למינים שלו).

נחזור איפוא לזירה שלנו ונבחין בעזרת הדירוג המקצועי - מהו החופן שביקשה התודעה לחפון מערימת המידע, כלומר מה הן חוליות המידע שצירופן זוהה ע"י התודעה, ואילו חוליות מידע עברו בפועל מהרקיע העליון אל התחתון בעקבות החופן הזה.

בתמונה הראשונה הכללית שנוצרה ברגע בריאת הארץ בתודעה האנושית, זוהתה הארץ על ידה כמקום מקסים ירוק עם דשא ירקרק רב שימושי שעוד יצא ממנו הכל... הבה נבחן את התמונה הזו בעזרת הדירוג המקצועי:

התודעה האנושית (החופן שחפנה בפועל):

ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא

הטבע (מציאות הדברים בפועל):

ותוצא הארץ דשא

זהו הדירוג הכללי הראשון שכינתי אותו "אפסי", כלומר לא חל שום שינוי בחוליות המידע שהועברו בפועל מהרקיע העליון אל התחתון עקב החופן של התודעה; חפנה דשא ויצא לה דשא. דשא זה ביטא את התמונה הכללית שהתרוצצה בדמיוננו... זיהינו ארץ יפה וירוקה וכל סימן היכר שמעבר לזאת יכל לחבל בתמונה שזיהינו, לכן גם במציאות לא חל שינוי בתמונה שהתקבלה בפועל - היינו בחוליות המידע שעברו מהרקיע העליון אל התחתון, וכך קיבלנו בפועל ארץ ירוקה עם דשא ירוק. תעיף מבט מחלון מטוס על היבשה ותבחין רק בדשא ירוק, וגם העצים והעשבים למינהם ייכנסו לתמונה הזו כשדה גדול עם דשא ירוק.

נעבור מכאן אל הזום הראשון, כאשר התקרבנו אל התודעה וביקשנו לבחון מקרוב את אותה התמונה, כלומר כאשר ביקשנו לרדת אל מעמקי התודעה ולבחון את התמונה תחת זכוכית מגדלת...

התודעה האנושית (החופן שהשתקף בזום הראשון):

עשב מזריע זרע

הטבע (מציאות הדברים בפועל):

ותוצא הארץ... עשב מזריע זרע למינהו

כאן חל שינוי משמעותי וקפצנו ישירות אל הדירוג השלישי... תמונת החופן מקרוב "עשב מזריע זרע" אך חוליות המידע שיצאו בפועל מהרקיע העליון אל התחתון ביטאו תמונה אחרת הרבה יותר גדולה מהמקורית: "עשב מזריע זרע למינהו" - היינו כל העשבים מכל המינים, כל החוליות הללו יצאו מהעליון וירדו מטה.

התודעה האנושית קלטה עשב יפה וירוק מזריע זרע... כלומר התודעה האנושית זיהתה את הארץ כמקום נעים וירוק עם עשב מיוחד שאפשר לשכפלו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק עד אין סוף ללא הגבלת זמן ומקום... אולם חוליות המידע שיצאו בפועל מהרקיע העליון הביאו איתם במציאות את החופן הזה בתוספת כל המשפחות המנויות עליו. התודעה ביקשה לחפון "עשב מזריע זרע" והטבע הוציא לה מהערימה "עשב מזריע זרע למינהו" - החופן שלה על כל משפחותיו ושורשיהם: את כל משפחות העשבים ביקום; את משפחת הדגנים והקטניות והירקות ועשבי התיבול והדשאים...

גולת הכותרת בדינמיקה הזאת של העברת חוליות המידע מהרקיע העליון אל עולמה המציאותי של התודעה - באה לידי ביטוי כאשר נוברים ברמת המיקרו בתמונה המקורית של התודעה, שמים את התמונה תחת המיקרוסקופ ויורדים אל הפרטים הדקיקים שבה... אם כן הבה נשים את התמונה המעודכנת של העשב תחת מיקרוסקופ אופטי, נבחן את הממצאים ואיזו תמונה תשתקף מהם. וזו התמונה הנגלית לעינינו - וכבר עמדנו עליה לעיל:

התודעה האנושית (התמונה העמוקה ביותר שהשתקפה מהזום האחרון, המראה את פרטי החופן ברמת המיקרו):

עץ פרי עשה פרי למינו, אשר זרעו - בו על - הארץ.

נעמוד לרגע על פרטי התמונה המיקרוסקופית הזאת ששודרה ממעמקי התודעה ונבחן אותה מקרוב,... לגלות שהתודעה האנושית והלכה למעשה לא ביקשה - לא את הדשא הירוק גם לא את העשב עם הגרעין שמשכפל את עצמו, אלא את העץ הגבוה העמיד עם גזע חזק המחובר עם שורשים לאדמה אשר ממנו, מהעץ, צומחים ענפים ועלים ופירות ממינו הוא... וזה רק החלק הראשון של התמונה: עץ פרי עשה פרי למינו.

החלק השני והעיקרי של התמונה מצביע על העץ "אשר זרעו בו", העץ הזה כפי שמשתקף במעמקי התודעה האנושית - לא יפסיק לתת את פירותיו לעולם; הוא עץ שזרעו בו - שמשכפל לעולם את עצמו. ועדיין יש המשך לתמונה...

אשר זרעו - בו... על - הארץ: הזרעים האלה שיבטיחו את שיכפולו והמשכיותו נמצאים לצידו "על הארץ" - לא "מעל הרקיע". אינני צריך לנבור בכל פעם בערימת המידע בשביל לזהות מתוכה את "רצף" הזרעים ולהורידם מעל הרקיע אלי, כי המתכון של הרצף האחראי להמשכיות העץ נמצא כאן תמיד על ידי, "זרעו בו" - תמיד יימצא כאן לידי על - הארץ לא על הרקיע.

עד כאן פרטי התמונה המיקרוסקופית המבטא ברמת המיקרו את החופן שחפנה התודעה האנושית מערימת המידע. החופן הוא "הארץ", והתמונה היא השתקפות החופן הזה בתודעה האנושית. הבה נראה אילו חוליות מידע השתחררו עקב החופן הזה מהרקיע העליון.

הטבע (מציאות הדברים בפועל):

ותוצא הארץ... עץ עשה - פרי אשר זרעו - בו למינהו.

עץ עשה - פרי:

התודעה ראתה את "הפרי" וביקשה לעשות ממנו עץ גדול וחזק ושישכפל את עצמו ויתן את אותו הפרי "עץ פרי עשה פרי למינו", אך מהרקיע העליון השתחרר בעקבות החופן הזה - אב טיפוס של "עץ" שעושה את הפרי, היינו את כל סוגי הפרי "עץ עשה - פרי", אב טיפוס של עץ שעושה את האקליפטוס ואת הדקל ואת עצי ההדר והתפוחים והתפוזים והלימון וארז ואשכוליות...

וכמובן "אשר זרעו - בו" - כל סוג של עץ וזרעו בו, ולכן השתמש המחבר בדירוג הגבוה ביותר:

"למינהו": למינים שלו, כל העצים וזרעם בם.

בעוד התודעה הגיעה בתמונה המיקרוסקופית שלה לדירוג השני בלבד "למינו" כי היא ראתה עץ אחד בלבד: "עץ פרי עשה פרי למינו" - זה העץ היחיד של התודעה.

להזכירכם, גם בזום הראשון כאשר ביקשנו לשים את הדשא תחת זכוכית מגדלת רגילה... גם אז התודעה ראתה את "העשב" שאפשר לשכפלו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק לאין סוף "עשב מזריע זרע", אך מהרקיע העליון השתחרר בעקבות החופן הזה - אב טיפוס של "עשב" שממנו יוצאים כל העשבים שבעולם: "עשב מזריע זרע למינהו": דהיינו גם את הדגנים ואת הקטניות והירקות ועשבי התיבול והדשאים...

תופעה זו של "נדיבות" הטבע מטילה אור על הדינמיקה הפועלת בין המים שמעל לרקיע למים שמתחת לרקיע, או במילים אחרות בין התודעה למידע.

אני יכול לחפון מערימת המידע חופן כלשהו, עשב או עץ או גלגל או מכונה או תורה או עיקרון, ובו ברגע אקבל את מה שחפנתי לידי, כי הרי זיהיתי את חוליותיו הרצופות של העשב, הגלגל, התורה, המכונה... אבל בזה לא נגמר הסיפור, כי ברגע שקיבלתי לידי את הגלגל, יצרתי בד בבד את הזיקה לכל צירופי המידע של משפחת הגלגל; אומנם עדיין לא גיליתי את המנוע אבל יש לי זיקה אליו - אל המידע הזה, היד שלי מגרדת... קל לי יותר להגיע אל המנוע מכל אדם אחר בעולם וזה היתרון שלי על כל ישות אחרת בעולם.

הסבירות הזו שאגיע אל המנוע גודלת כאשר אני מודע לקיומה, כלומר כאשר אני מודע לעצם קיום הזיקה שלי למידע נוסף שעוד לא הגעתי אליו... זיקה שבזה הרגע יצרתי - בד בבד עם יצירת הגלגל.

זה היתרון שלי על ממציא הגלגל למשל למרות ויכל להיות חכם ממני: הוא לא ידע על קיום הזיקה כהיא זו, לכן הוא הסתפק בגלגל ונשאר עימו עוד מספר אלפי השנים... אבל אני יודע וסמוך ובטוח שיש המשך לגלגל כי אני מודע לקיום הזיקה כהיא זו והרי יצרתי אותה עם הגלגל האישי שלי; מודע אני לקיומה ולכן היד שלי מגרדת... אינני חושב שאישאר כמוהו עם הגלגל לאלפי השנים.

לדוגמה - המידע הזה של היום השלישי שקראנו ביחד לעיל; מידע זה היה רדום ברקיע העליון משך אלפי השנים למרות והזיקה אליו נולדה עם האדם שהזדמן ראשון לתורה ועיין בה, ויכל להיות אדם גדול ודגול אבל הוא לא היה מודע לקיום הזיקה שיצר כאשר החזיק בספר התורה, לכן הוא נותר עם אותה התורה אלפי השנים למרות וצירופי חוליות המידע של היום השלישי זמינים היו ומונחים לפניו...

אבל לי יש יתרון עליו הגם ויכל להיות חכם ממני, זאת כי אני מודע לקיום "הזיקה" לעוד מידע בתורה, אותה יצרתי במו ידי כאשר קראתי על קיומה ביום השלישי הזה, לכן הסבירות שאגיע "לעוד מידע" ואחשוף אותו בעתיד גדולה היא באלפי מונים מכל אדם אחר בעולם. לכן לאחר היום השלישי אגיע לרביעי ולחמישי ולכל פינה בתורה.

הפסוק האחרון יב של היום השלישי - דיבר על הזיקה הזאת, וזו למעשה ירית הפתיחה של הנושא האדיר המסקרן הזה... הזיקה למידע פותחת לך את שער המידע ונותנת בידך את מפתח השליטה בשער הזה; ביום האחד השלם הזה. יום הרביעי יעסוק רובו ככולו בנושא הזיקה למידע ולא במקרה... כי אינני מבין עדיין איך התודעה שלי יכולה לשלוט במלוא סל המידע דרך הזיקה הזאת. אני זועק לעזרה ויום הרביעי נולד.

ולמרות החיסרון שלי... אני יכול לתת כבר משנה תוכן להמשך הפסוק ולבא אחריו.

וירא אלהים כי - טוב: ובזה הרגע חשה התודעה האנושית את ההנאה שברעיון, שבהמצאה, שבתפיסה, שבתאוריה - ברגע שעמדה על קיום הזיקה להמשכיות הרעיון וההמצאה והתפיסה... זיקה זו תימסר בידי המוטב בלבד, היינו בידי מי שמודע לקיומה.

ויהי - ערב ויהי - בקר, יום שלישי: ובידי מפתחות המידע התלויים על אצבעותי בשאננות... באותו הערב התכוננתי היטב ללילה שיבוא והתבוננתי בערימה המסקרנת האין סופית המונחת לפני... מה אני אקטוף ממנה מחר? איזו שרשרת? זו או זו? והינה הגיע הבוקר בו נפלה החלטתי על השרשרת הזו, ובאותו בוקר מתוק התכוננתי למלאכת הקטיפה בפועל. כך עבר עלי היום - בשלישית.

את מפתחות היום השלישי שם בידי המחבר המסור ואסיר תודה אני לו. ואני מתחיל לבקש את קירבתו, ואני מתחיל להבין את הקבוצה הראשונה שכה ביקשה את קירבתו, ואני מתחיל להבין את הזעטוטות שכה ביקשו להחזיק בשימלת אהובתם ולחבק את רגלה; אני מבין את כל האנשים האלה לעומק, כי גם אני מבקש לתרגל את התכונה האנושית שבי - להודות לאהוב להתקרב... פשוט להושיט את היד ולחבק; אך הוא מסיר ברכות את ידי מעליו ומפציר בי: אתה זקוק למידע שלי - לא לקירבתי; בוא ניפגש ביום הרביעי.

עקשנות המקום והזמן לדרג אמת ישויות לתרגל עשייה באמצעות מידע המציאות ישות הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
ייאוש / דיכאון עולמי - מהו הייאוש והדיכאון העולמי? ממה הוא נובע? ומה הפתרון?
...הוא נובע? ומה הפתרון? מי שיתבונן היטב על הנעשה סביבו, יראה שכל בני האדם בעולם שרויים בסוג של יאוש ודיכאון מתמיד. ואם לא כל בני האדם בעולם, אז לפחות רוב ככל בני האדם בעולם. ויש יאוש אחד בעולם, שהוא יאוש שפוגע בכל האנשים בעולם, כולל באלו שנראים כשמחים כלפי חוץ. ואפילו תוך כדי שהאדם שמח, גם אז זה לא אומר שאין בתוכו סוג כלשהו של ייאוש. והייאוש שמכה ושפוגע בכל בני האדם בעולם, הוא הייאוש מלהשיג את השלמות המוחלטת והמלאה. כי ע"פ ההיגיון ובשכל האנושי, כל...
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
...כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה הרצאה על היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה ועוד למה לא להאמין למורה רוחני, למה לא להאמין לאלוהים? למה לא להאמין למשה רבנו? לא יראני האדם וחי...
זוגיות אהבה והתאהבות, האם זוגיות זה אינטרסים? האם אהבה זה עם תנאים? האם אהבה זה בלי תנאים? למה עדיף אהבה עם תנאים? למה עדיף אהבה בלי תנאים? למה אנשים בוגדים? האם להיפרד או להישאר? האם להתגרש או להישאר?
זוגיות אהבה והתאהבות, האם זוגיות זה אינטרסים? האם אהבה זה עם תנאים? האם אהבה זה בלי תנאים? למה עדיף אהבה עם תנאים? למה עדיף אהבה בלי תנאים? למה אנשים בוגדים? האם להיפרד או להישאר? האם להתגרש או להישאר?
...האם אהבה זה בלי תנאים? למה עדיף אהבה עם תנאים? למה עדיף אהבה בלי תנאים? למה אנשים בוגדים? האם להיפרד או להישאר? האם להתגרש או להישאר? - פרומו הרצאה על זוגיות אהבה והתאהבות, האם זוגיות זה אינטרסים? האם אהבה זה עם תנאים? האם אהבה זה בלי תנאים? למה עדיף אהבה עם תנאים? למה עדיף אהבה בלי תנאים? למה אנשים בוגדים? האם להיפרד או להישאר? האם להתגרש או להישאר? - פרומו ועוד למה כל אהבה היא בלי תנאים? למה כל אהבה היא עם תנאים? למה אנשים מתגרשים? מתי אנשים בוגדים...
הפסקת עישון, לשנוא עישון, להפסיק לעשן, לגרום לעצמך לשנוא, לגרום לעצמך לאהוב, לגרום לעצמך לרצות, לגרום לעצמך לא לרצות, אוטוסוגסטיה, שכנוע, יצירת עוגן, התניה, שיטות שכנוע, NLP
הפסקת עישון, לשנוא עישון, להפסיק לעשן, לגרום לעצמך לשנוא, לגרום לעצמך לאהוב, לגרום לעצמך לרצות, לגרום לעצמך לא לרצות, אוטוסוגסטיה, שכנוע, יצירת עוגן, התניה, שיטות שכנוע, NLP
הפסקת עישון, לשנוא עישון, להפסיק לעשן, לגרום לעצמך לשנוא, לגרום לעצמך לאהוב, לגרום לעצמך לרצות, לגרום לעצמך לא לרצות, אוטוסוגסטיה, שכנוע, יצירת עוגן, התניה, שיטות שכנוע, NLP - פרומו הרצאה על הפסקת עישון, לשנוא עישון, להפסיק לעשן, לגרום לעצמך לשנוא, לגרום לעצמך לאהוב, לגרום לעצמך לרצות, לגרום לעצמך לא לרצות, אוטוסוגסטיה, שכנוע, יצירת עוגן, התניה, שיטות שכנוע, NLP -פרומו ועוד...
פחד גישה וניתוח סיבתיות, פירוק פחד גישה באמצעות ניתוח סיבתיות, ניתוח פחד להתחיל עם מישהי, שבירת פחד גישה, איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, למה אני מפחד להתחיל איתה? פחד להתחיל עם גבר, חרדת גישה, פחד מכישלון
פחד גישה וניתוח סיבתיות, פירוק פחד גישה באמצעות ניתוח סיבתיות, ניתוח פחד להתחיל עם מישהי, שבירת פחד גישה, איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, למה אני מפחד להתחיל איתה? פחד להתחיל עם גבר, חרדת גישה, פחד מכישלון
...להתחיל עם מישהי, שבירת פחד גישה, איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, למה אני מפחד להתחיל איתה? פחד להתחיל עם גבר, חרדת גישה, פחד מכישלון הרצאה על פחד גישה וניתוח סיבתיות, פירוק פחד גישה באמצעות ניתוח סיבתיות, ניתוח פחד להתחיל עם מישהי, שבירת פחד גישה, איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, למה אני מפחד להתחיל איתה? פחד להתחיל עם גבר, חרדת גישה, פחד מכישלון ועוד דוגמא לניתוח סיבתיות, להתגבר על פחד גישה באמצעות ניתוח סיבתיות...
איך לזכור כל הזמן מה הכי טוב לעשות?
...כל הזמן מה הכי טוב לעשות? כידוע קיימים המון רעיונות חיוביים לאיך להצליח בחיים ועוד. לפעמים האדם שואל את עצמו כיצד אני מסוגל לזכור את הכל? איך אפשר לזכור בכל רגע מה אני אמור לעשות? איך אני יכול להצליח לזכור טוב יותר את כל הדברים שאני רוצה לשפר ולהפוך אותם לשגרת חיי? כיצד אפשר לזכור כ"כ הרבה דברים? התשובה לכך היא, כי באמת כל הרעיונות כולם בשורש שלהם הם בכלל רעיון אחד, ומהרעיון האחד הזה יוצאים כל אותם המון רעיונות חיוביים. ולכן ככל שתבין טוב יותר את...
הספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהים
...הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהים לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהים. שאלה: איך אפשר להעלם? אליעד: כאשר תשתמש בשכל עד הסוף. בגלל שלא השתמשת הרבה זמן בשכל עד סופו, למעשה השתמשת בו ברמות נמוכות, ולכן זה קשה. זה כמו מתג שלא השתמשו בו, אבל ברגע שהמתג יהיה משומן, אתה תוכל לשלוט בו. ככול שאתה משתמש בשכל יותר...
הילינג - מבוא להילינג אנרגטי
...מכל סוג, החל מבעיות פסיכולוגיות כגון חרדות וכלה במחלות פיזיות. אנשים רבים נוהגים להגיד שלא כולם יכולים לעשות הילינג, אך הם טועים. כולם יכולים וכולם עושים הילינג, גם אם אין הם מודעים לכך. כאשר אנחנו חשים שמישהו צריך חיבוק ונענים לו - זהו הילינג. כאשר אם מנשקת את בנה "כדי שהכאב יעבור" - זה הילינג. להקשיב זה הילינג. גם מוזיקה היא הילינג. בכל העולם וברוב התרבויות אנו עדים, לכך, שכבר אז השתמשו בריפוי במגע, הנחת הידיים או העברתם מעל לגוף הפיזי של המטופל...
היזם והמנהל עם ADHD ותפקידי הניהול על פי אדיג'ס
...הניהול על פי אדיג'ס לפני שנים רבות נתקלתי בתורתו של ד"ר יצחק אדיג'ס ישראלי יליד יוגוסלביה. אדיג'ס שירת בצה"ל, למד לתואר ראשון וב - 1963 היגר לארה"ב. את לימודי הדוקטורט במינהל עסקים עשה באוניברסיטת קולומביה, אחר כך לימד ב - UCLA וב - 1982 הקים את מכון אדיג'ס לייעוץ ארגוני. כיום מתגורר בסנטה ברברה בקליפורניה, ומשם מפיץ את תורתו. בין לבין הוא משמש כיועץ לממשלות (שבדיה, יוון, ברזיל) ולתאגידים (וולוו, אפלייד מטריאלס, בנק אוף אמריקה, דומינו'ס פיצה וקוקה...
חשיבות מיומנות התזמון הנכון
...השאלה, האם האדם לא באיזון פנימי בגלל שהוא לא מבין את עצמו ואת המציאות טוב? צריך לעשות לנימוק זה נסיעת מבחן ע"מ לאמת זאת. נניח שאדם רוצה להינות מהחיים, אבל רוצה גם לעשות את הטוב ביותר בלימודים ולעשות תואר, ונניח שהוא רוצה לעבוד. יש כאלה שיגידו לו שהוא לא יכול לבחור הכל. זה לא מדוייק, כי קיימת האופציה לעשות את הדברים. השאלה היא, איפוא, איך הוא מאזן את הרצונות שלו כדי שהוא גם יוכל לעבוד, ללמוד לתואר, וכן להינות מהחיים ללא חוסר איזון? ולפי החישוב, הוא...
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - איך להינות באמת בארוחת החג?
...החג? חג השבועות קרב ובא, חג מקסים של קיץ, ביכורים, שפע של אוכל... אלא מה? במקום שהשפע יהיה חוויה ועונג עבורנו, הוא הופך להיות סוג של איום: מה נעשה עם כל הטוב הזה שיוגש על השולחן? איך נתמודד איתו? פשטידות וסלטים ופסטות ומאפים וגבינות ולחמים ועוגותתתתתת... האם נאבק בעצמנו? האם נילחם ביצרים ובתשוקות שלנו? או שיש דרך אחרת נינוחה שקטה ומספקת לאכול בהנאה וגם להישאר שלמים עם עצמנו? עצמו עיניים. דמיינו כיצד אתם רוצים לסיים את הארוחה? מה אתם רוצים להרגיש...
גמילה מהתמכרות - על תלות שיתופית (codependency) במשפחות בהן קיימת בעיית התמכרות
...על תלות שיתופית (codependency) במשפחות בהן קיימת בעיית התמכרות מהי תלות שיתופית? תלות שיתופית (Codependency) מתארת דפוס יחסים בו שני אנשים עונים על הצרכים אחד של השני בדרכים דיספונקציונליות (לא יעילות). דפוס יחסים זה עשוי להופיע בין היתר במשפחות בהן קיימת התמכרות. במקרים אלה התלות השיתופית מאפיינת את מערכת היחסים בין המכור לבין בן משפחה שלו (לדוגמא: הורה וילד, בני זוג). המשמעות הינה קיומה של תלות הדדית בין המכור ובין בן המשפחה; מצד אחד, ההתמכרות...
סכיזופרניה / שסעת. מהי?
...מה היא שסעת? תשובה. להבנתי ומניסיוני האישי, השסעת נובעת כתוצאה, מאי הבנה בהפעלה נכונה של הגוף הפיזי, מבחינה רגשית. מרגע הכתרת השם שסעת, כבר יצרנו לעצמנו אפשרות, למצב שבו אנשים יחיו עם סטיגמה, מה שלא צריך להיעשות. המצב שבו נמצא ועובר בן האנוש שיש לו שסעת, הוא תהליך אישי וקשה למודעות עצמית של חקירה ולמידה, ומעבר לשלב התפתחותי מתקדם יותר, וכך צריך להתייחס לשסעת. במאמר, אני אמשיך לקרוא למצב זה שסעת, כדי שאני אהיה מובן יותר, אבל מבחינתי הקטלוג הזה מיותר...
מה האבסורד בכך שאנשים מחפשים אושר? למה זה האבסורד האנושי הגדול ביותר?
...האנושי הגדול ביותר? כפי שכבר התבאר האושר של האדם תלוי אך ורק בו באפשרותך כאדם להיות מאושר בכל רגע נתון ומעולם לא היה קל יותר להיות מאושר. אומנם בכל זאת רוב העולם אינם מאושרים. יותר מזה רוב העולם לפחות טוענים שהם מחפשים את האושר ושזו תכלית חייהם. אז כיצד זה יתכן שאדם יהיה כל כך טיפש, שהדבר שהוא מחפש כל חייו, יהיה זמין תחת ידו ושבכל זאת הוא יחפש אותו הרחק מעבר לאופק? כיצד זה יתכן. התשובה על כך היא הטיפשות של האדם, אין לכך הסבר אחר. ניתן דוגמא מוחשית...
כיצד להתחיל עכשיו?
...לעשות בו את מה שאני רוצה? וכאשר מגיע הזמן המודעות שלו תקועה במתי יסתיים הדבר הזה ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וזה ממשיך, מתי ייגמר הדבר הבא ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וכך האדם בעצם נשאב לקונפליקט לא הגיוני ובעצם המחשבה הזו שנראתה לכאורה הגיונית היא לא הגיונית בעליל. למה היא לא הגיונית? כי האדם נתקע במחשבה הזו של לסיים משהו ואז לעשות את מה שהוא רוצה. וזאת במקום לומר לעצמו אני עכשיו עושה את מה שאני רוצה. ואז הוא יכול לומר אחרי שהוא מסיים את הפעולות החשובות...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈2 ב 250  👈4 ב 350     📞 050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי מומלץ, מאמן אישי קשב וריכוז, מאמן אישי לירידה במשקל פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 21_09_2020 השעה 19:29:25 - wesi4