... לצאת מהמינוס בבנק? מה יוצר
חובות? ואיך לצאת מהם? חלק 2 המשך מ: איך לצאת מהמינוס בבנק ? מה יוצר
חובות ? ואיך לצאת מהם ? חלק 1. פשוט צריך לרחם על אדם שחי בתחושה של מחסור תמידי. האדם בגלל הדמיונות שלו נכנס
לחובות מסוגים שונים, וכל ימיו הוא עוסק בלממן ובלשלם את
החובות האלו. היש לך שטות גדולה מזו? מתי בדיוק תעצור לרגע ותהנה מהחיים אם אתה כל הזמן בתחושה שחסר לך? והדבר היחיד שיכול להציל את האדם מהעניין הזה, הוא שהאדם יקבע ... בלי זמן לעצמו? נמצא אם כן, כי בעצם דפוסי החשיבה של האדם, הם אלו שאחראיים לכך שמצבו הכלכלי גרוע ולכך שהוא נמצא
בחובות. אז מה בעצם עליך לעשות אם אתה כבר
בחובות? אז כפי שכבר התבאר, שלב ראשון כאשר רוצים לעשות ולהשיג משהו, חשוב וקריטי לשים לב שאתה לא הולך בכיוון ההפוך. כאשר אתה רוצה לנסוע לצפון הארץ, אך אין לך מושג מהי ... חייב אותם, הם אלו שאחראים לתחושת הסבל וחוסר השקט הנפשי שלך. כי באמת מי חי טוב יותר מבחינה נפשית, מי שיש לו
חובות או מי שאין לו? מי ישן טוב יותר בלילה, אדם עם
חובות או בלי
חובות? אז במקום להסתכל החוצה כל הזמן, תנסה להסתכל פנימה ולעשות תפנית מחשבתית. התפנית צריכה להיות שבמקום לברוח מעצמך ומהאני הפנימי שלך, אתה מתחיל להסתכל פנימה ... שואל את עצמו, למה הייתי צריך לסחוב על עצמי במשך כל היום את המשקל הכבד והמיותר הזה, כך גם אתה, ברגע שתיפטר
מהחובות התודעתיים שיש לך בראש ותתחיל לשמוח משורש השמחה ולא מדברים חיצוניים, על ידי זה החיים שלך יהיו טובים יותר, הכי חשוב ברמה הרגשית לא מבחוץ אלא מבפנים ובאמת. את
החובות שלך ואת המינוס שלך בבנק עוד תסגור מתישהו, אך ראשית כל תוריד מעצמך את
החובות הנפשיים שיש לך בראש. דבר ראשון תירגע, תתחיל לחשוב בישוב הדעת מה התכלית של כל הבזבוזים האלו, תבין כי באמת האדם לא צריך לברוח מעצמו, אלא יכול להיות בשלום עם עצמו. דבר ראשון כדי לצאת מהמינוס בבנק, דבר ראשון תצא מהמינוס בראש. תפטר
מהחובות שיש לך בראש, אל תחייה בתחושה של חייב / צריך, כי אתה לא חייב ולא צריך שום דבר! אתה רוצה דבר כלשהו, אבל לא חייב, אתה לא חייב כלום, אתה רוצה. ברגע שתהיה בישוב ... שהמציאות היא אחרת. ואז האדם נמצא כל הזמן במאבק מחשבתי מול המציאות. וכמובן שמי שמותש מהמאבק זה רק האדם עצמו.
והחובות שיש לאדם בראש, מכניסים את האדם לעצבות ואז הוא לא מסוגל לחשוב בישוב הדעת מה הכי כדאי לו לעשות כנ"ל, וככל שהאדם משתחרר יותר
מהחובות שיש לו בראש, כך הוא זוכה יותר לשמחה ולחופש מחשבה כדי לחשוב באמת מה הכי טוב וכדאי לו לעשות. כמו כן תרגיל את עצמך לחשוב כי כדאי יותר שתהיה חייב לעצמך מאשר ... הלא הגיוניים שיש לאדם, הם כולם סוג של עבדות ושעבוד, ממש כמו בית כלא, כי האדם סוחב על כתפיו משא כבד של המון
חובות בראשו כנ"ל. לסיכום: כל
החובות והאוברדראפט שיש לאדם בבנק, כולם נובעים מחמת חוסר ישוב הדעת ומחמת
חובות שיש לאדם בתודעה שלו. ככל שהאדם חי יותר בשלום עם עצמו וטוב לו יותר, כך הוא מושך לעצמו שפע גדול יותר לחיים וכך הוא לא נמצא במינוס. וכאשר רוצים לצאת מהמינוס ... להגדיל אותו, דהיינו להיות רגועים בישוב הדעת ולא לחיות בעולם הדמיון, ופשוט להיות מציאותיים ולהיפטר דבר ראשון
מהחובות שיש לאדם בראש. ואז על ידי השינוי המחשבתי, על ידי זה יוכל האדם למשוך על עצמו שפע כלכלי בבא הזמן, אבל ראשית כל השינוי התודעתי חייב להתחיל להתרחש. בהצלחה. ציטוטים: רבי נחמן מברסלב מי שעושה מעשיו במהירות בלי ישוב הדעת, נעשה בעל
חוב. שנדמה להם שמרויחין, ובאמת אינם מרויחין... וכל המתדבקין בה [ברוח השטות שיש להם] הם בעלי
חובות. כמו שאנו רואים בחוש, שזה המשא [העול] תלוי בצואר בני אדם, שאין מסתפקין בממונם ולווין ממון מאחרים, ונדמה להם שהם משתכרין [מרוויחים] שכר הרבה, ואחר כך מתים בעלי
חובות, ואם אינם מתים בעלי
חובות, הם בחייהם בעלי
חובות, ומטריחים את עצמם בטרחות גדולות, ומסכנים את עצמם בסכנת דרכים, בשביל שכר מעט,... מחין דקטנות [מוח קטן וחוסר ישוב הדעת] הוא בחינת בעל
חוב. לענין הנהגת הבית בפרנסה ומלבושים ושאר צרכי הבית, שעל פי רב חסר לאדם הרבה כגון, לזה חסר מלבוש פשוט, ויש שחסר להם מלבושים חשובים או דירה וכו' שצריכין להמתין... ... לא היה ממתין, כגון כשהיה חסר לו איזה דבר, אם היה דוחק את השעה שיהיה דוקא תכף, היה צריך ללוות לעצמו ולהיות בעל
חוב, עד שהיה מכרח להיות נוסע ומטלטל כמו שאנו יודעים ענין הנוסעים שהם מכרחים תמיד לסע על המדינה מחמת שהם תמיד בעלי
חובות וענין זה צריכים לידע מאד וצריכין ללמד עצמו להרגיל את עצמו בזה מאד, כי לכל אדם חסר הרבה אפלו בעלי בתים ועשירים גדולים, מכל שכן מקבלים [אנשים שכירים] אפלו ... ואם נדמה לו שצריך מלבוש או לאשתו ובניו, אף על פי שמכרח לו אל ידחק השעה ללוות ולהקיף [לקחת בהקפה] ולהיות בעל
חוב, אך ימתין עד שיבוא עתו. וטוב לסבל דחק אפלו במזונות וכל שכן במלבושים ודירות וכו' ולא להיות בעל
חוב, ומוטב שיהיה בעל
חוב לעצמו או לבני ביתו במלבושים מלהיות בעל