עבור לדף > 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 RSS
תקציר⬅ ... הפרעות קשב - מתי נדע שהילד צריך לעבור אבחון הפרעות קשב לא מעט הורים שולחים את ילדיהם לאבחון הפרעות קשב וריכוז עם סיום גן חובה, לפני עלייתם לכיתה א'. לעיתים קרובות האבחון נעשה לא מסיבות מיוחדות, כלומר הילד לא בהכרח מגלה מאפיינים של מי שיש לו הפרעות קשב וריכוז, אלא מתוך חשש שאכן יש לו את זה וזה עלול להתפרץ ולהשפיע עליו. אפשר לומר, די בוודאות, שאחת הסיבות העיקריות לכך שהורים ממהרים לשלוח את ילדיהם לאבחון היא העובדה שהנושא מוצג פעמים רבות בתקשורת וחל שינוי בגישה לנושא בשנים האחרונות, דבר שהוביל לכך שמבחני אבחון קשב וריכוז ילדים הוא דבר מקובל ולא משהו שצריך להתבייש או להסתיר. אז באמת אין מה להסתיר, בסך הכל מדובר בדבר טבעי, שניתן להתמודד איתו וילדים שיש להם הפרעת קשב וריכוז יכולים להשתלב חברתית ולהגיע להישגים יפים, מצד שני, גם לא צריך למהר ולקחת את הילדים לאבחון הפרעות קשב אם אין סימנים שהם אכן צריכים לעבור אבחון שכזה. מתי נדע שהילד צריך לעבור אבחון הפרעות קשב ילדים שיש להם הפרעות קשב וריכוז, הם ילדים שמגלים היפראקטיביות רבה יותר, זה יכול לידי ביטוי בחוסר יכולת להתרכז בדבר אחד, חוסר יכולת להקשיב, בעשיית הרבה רעש, מצבי רוח משתנים, לעיתים זה גם קשור לתוקפנות, חוסר יכולת למלא אחר מטלות שונות, ובגדול מה שמומחים מגדירים חוסר יכולת להגדיר לווסת בצורה נכונה מערכות שונות ובפרט את מערכת העצבים. לפני שממהרים להסיק מסקנות, חשוב לציין כמה נקודות, ראשית, הפרעות קשב וריכוז הן שילוב של בעיות רגשיות וכן בעיות פיזיות שונות, שנית, לפני שממהרים לקחת את הילד לאבחון הפרעות קשב, חשוב גם לאבחן מקרים אחרים שהם עלולים ליצור את אותו מפרט שציינו קודם לכן. למשל ליקוי ראייה ושמיעה, בעיות פסיכולוגיות, הפרעות בבלוטת התריס, אנמיה ועוד. אם החלטתם לקחת את הילד לאבחון הפרעות קשב מחשש שהוא עלול לסבול מליקוי למידה ואתם רוצים להקדים תרופה למכה, אז בהחלט ייתכן שאם יש לו הפרעות קשב וריכוז הוא יסבול מליקוי למידה, מצד שני זה יכול גם להיות הפוך, ליקוי למידה עלולים להוביל להפרעות קשב וריכוז, וכן לא תמיד יש קשר בין השניים. אז לא תמיד אבחון מקדים בהכרח יפתור את הבעיה. אנחנו ממליצים לכם ליצור קשר עם הצוות של ציפיות גבוהות בראשותה של ציפי קדוש ולקבל אצלם הדרכה מלאה על אבחון הפרעות קשב, מתי לעשות, איך לעשות, האם אתם בכלל צריכים להביא את הילד לאבחון ורק לאחר מכן, להחליט האם לשלוח את הילד לאבחון או לא. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הפרעות קשב - לחץ כאן...
תקצירהפרעות קשב וריכוז - מה מרגיש ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז הרבה פעמים אנחנו נוהגים לומר על אנשים חסרי ריכוז, שאינם שמים לב מה קורה סביבם ואינם מקשיבים למה שמדברים איתם, שהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז. מן הסתם, הרבה פעם זה לא נכון, אומנם ישנו גידול מתמיד במספרים של אלה הסובלים מהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים, אך עדיין לא כולם כאלה. בשביל להבין את זה, חשוב לדעת מה מרגיש ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשת, מנטאלית. לכך לא מספיק שנשלח אותו לעבור הפרעות קשב וריכוז אבחון או הפרעות קשב וריכוז מבחן שיאבחן אותו ונראה כיצד התופעה משפיעה עליו אלא חשוב שנקרא חומרים בנושא ונבין מה זה אומר. לפני שנציג אן שורה של נקודות בנושא, אנחנו רוצים להמליץ לכם על מרכז ציפיות גבוהות של ציפי קדוש, המרכז יושב בפתח תקווה, ובו תוכלו לקבל את כל המידע שאתם צריכים, פנים אל פנים, אודות הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים. אתם מוזמנים ליצור קשר עם המרכז בכל שעה ובכל עניין בנושא. מה מרגיש ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז מחולקות לרמות שונות, התסמינים הינם פיזיים, פסיכולוגיים - נפשיים וכן התנהגותיים. חשוב להבהיר כמו שלא כל ילד שאיננו מרוכז סובל מהפרעות קשב וריכוז, כך גם לא כל ילד עצוב סובל מדיכאון בגלל הפרעות קשב וריכוז וכן לא כל ליקוי למידה נגרם כתוצאה מהפרעות אלו. ייתכן מאוד שהם סובלים מתופעות אלה בלי קשר להפרעות קשב וריכוז. ילד שיש לו הפרעות קשר וריכוז סובל מחוסר יכולת לשמור על קשב ממוקד לאורך זמן, חוסר יכולת להתרכז כולל בפעולות יומיומיות פשוטות. חוסר יכולת למלא אחר הוראות ולסיים משימות, כתוצאה מכך הוא דוחה או מבטל עיסוקים שונים, הרבה פעמים זה נובע מתחושת תסכול על מצבו. אצל ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, גירויים חיצוניים משפיעים מהר יותר על התנהגותו, ואלה מפריעים לו לבצע את המוטל עליו. חלק גדול מהילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז סובלים מליקויי למידה, וכן ליקויים בביצוע פעולות יומיומיות. אחת מדרכי האבחון של הפרעות קשב וריכוז היא, לבדוק האם לילד קיימות הפרעות וליקויים בשתי מסגרות חיים, כך ניתן לזהות האם מדובר בליקוי שעומד בזכות עצמו או קשור להפרעות קשב וריכוז. נקודה אחרונה, ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, סובל בדרך כלל גם מהיפראקטיביות, מה שגורם לו לדבר בצורה לא מאורגנת, להתנהל בצורה מהירה, מתקשה לחכות לתורו, ופועל לא פעם באגרסיביות ותוקפנות. אם הינכם מעוניינים לקבל עוד מידע על הפרעות קשב וריכוז, אתם מוזמנים ליצור קשר עם מרכז ציפיות גבוהות כמו שציינו קודם לכן, והם ישמחו לעזור לכם בכל עניין ועניין. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הפרעות קשב - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ואילו הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADD - ATTENTION DEFICIT DISORDER היפראקטיביות פירושה פעילות יתר שמלווה את הילד בכל מהלכיו. פירושה: חוסר ריכוז, חוסר התמדה וקשב, קושי בארגון משימות, קושי לעקוב אחר הוראות, קשיים בהמתנה לתור, חוסר יכולת לשבת במקום הפרעה זו מתגלה לפני גיל שבע ונמשכת לאורך גיל ... עולה עם השנים?? השערות איטיולוגיות להיפראקטיביות יש להיזהר באבחנה לא נכונה, שכן ילדים אימפולסיבים, חסרי סבלנות או ילדים שלא מגלים עניין בלימודים, משתעממים ועל כן מפריעים לא בהכרח ילדים עם הפרעות קשב או היפראקטיביים. על כן מאוד קשה לאבחן ילד היפראקטיבי ויש לנקוט אמצעי זהירות בטרם מקטלגים את הילד עם אבחנה כזו. ישנן תיאוריות רבות המתחרות זו בזו, במטרה להסביר את תופעת ההיפראקטיביות. הסיבות שיכולות להביא לתופעה זו הם: גורמים נוירולוגים, הפרעות ביוכימיות, גורמים גנטיים, איחור ... לחוסר חמצן ללב, לשרירים ולכלי הדם אשר מוליכים חמצן אל המוח. בחלק זה מובאות הסיבות או ההשערות להיפראקטיביות בחלק השני של הכתבה נתייחס לטיפול הקונבנציונלי מול הטיפול האלטרנטיבי בהיפראקטיביות והפרעות קשב. הטיפול הקונבנציונלי בילדים היפראקטיבים מכיוון שההפרעה נובעת משינויים במבנה המוח ותפקודו בעיקר עקב פגם באזור הפרונטו - סטריאטלי, עקב ליקוי בשחרור או קליטה של נוירוטרנסמיטורים על כן משתמשים בתרופות הפועלות על מנגנון זה. תרופות הממריצות בצורה עדינה את מערכת העצבים המרכזית, כמו ... לחבק, לתמוך. השתדלו לא להשוות עם ילד אחר במשפחה. צאו מדי פעם לחופשה כדי למלא מצברים. חשוב שתקבלו ייעוץ ותמיכה פסיכולוגית. כפי שציינתי בתחילת הכתבה ישנן גישות אלטרנטיביות נוספות בהיפראקטיביות והפרעות קשב. כאשר בכתבה זו לא ניתן היה להעמיק בכל הגישות המקובלות אך מנסיון אישי השילוב בפרחי באך, רפלקסולוגיה, תוספי מזון ותזונה מאזנים את אותם ילדים היפראקטיביים והתוצאות אכן טובות. כתבה: ד"ר ענת גרינשטיין N.D נטורופתית, ראש מגמת נטורופתיה במכללת מהות לרפואה משלימה www.mahut.co.il/ ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הפרעות קשב - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... מאבחנים הפרעות קשב וריכוז ? על פי ההנחות הרווחות, בין 6 ל - 8 אחוז מהילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז בעולם המערבי. אין ספק, שחלה עלייה חדה במספרים של הילדים אשר מאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז, אך ההסברים מדוע זה קרה, אינם ברורים, חדים וגם אין הסכמה רחבה עליהם. לפני שנסביר איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חשוב לנו להסביר תחילה מדוע יש ויכוח על המספרים ובכלל על הנושא. מצד אחד של המתרס, עומדים המטפלים הסבורים שכיום קל יותר לאבחן הפרעות קשב וריכוז, המודעות עלתה והנושא מוכר יותר בקרב מטפלים, הורים ומורים. מצד שני, וזו הביקורת הגדולה בנושא, יש הסבורים שזה לא שיש יותר ילדים שסובלים מהתופעה, אלא שכיום הציפיות מהילדים הן כל כך גדולות ומצד שני רמת הגירויים שהם חיים בה עצומה כל כך, שאין באפשרותם אלא להיות חסרי קשב וריכוז. כלומר זאת לא השאלה איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז, אלא יותר האם האבחון הוא אמיתי ונכון. אגב המספרים מראים שבארה"ב חל גידול מ - 5 אחוז מהילדים שסבלו מהפרעות קשב וריכוז בשנות התשעים למספרים שעומדים על למעלה מ - 11 אחוז. מדובר על קפיצה עצומה במספרים, שלא ניתן להסביר אותה רק בכך שיכולת אבחון הפרעות קשב השתפרו. אז איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז? יש כמה חלקים לאבחון הפרעות קשב וריכוז. אצל הילדים האבחון נעשה כבר בגיל גן, לקראת עלייה לכיתה א'. ברוב המקרים הורים ייקחו את הילדים שלהם לאבחון, כאשר הם יגלו יכולת היפראקטיבית מוגזמת, קשיים בריכוז ולעיתים אף מצב של תוקפנות. הילד עובר מגוון אבחונים, לצד פגישה של המאבחנים עם הוריו ואיתו. האבחון כולל הערכה קלינית כולל היסטוריה רפואית של הילד וההורים ובדיקה קלינית מפורטת, ... ופסיכאטריות, וכן כלים אבחונים בדמות מבחנים פסיכולוגיים, הערכת קשריי למידה, מבחנים ממוחשבים שונים, הערכה קוגניטיבית ועוד. בסיום המבחנים מתבצעת הערכה של כל התוצאות, כולל אפשרויות תחלואה נוספות (כולל אפשרויות לבעיות נפשיות אחרות שעלולות לגרום להפרעות קשב וריכוז), ואז נקבע האם הילד אכן סובל מהפרעות קשב וריכוז. אבחון הפרעות קשב וריכוז מתבצעות אך ורק על ידי מאבחנים מוסמכים על פי כללים קבועים ומוסכמים על ידי הרשויות הרפואיות, בהתאם למדריכים העדכניים ביותר בתחום. אם אתם רוצים ללמוד עוד איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז ואתם מעוניינים לקבל מידע נוסף בנושא, אתם מוזמנים ליצור קשר עם ציפי קדוש העומדת בראש צפיות גבוהות, ארגון המתמחה בעבודה עם ילדים, צוות המקום ישמח לעמוד לרשותכם בכל עת. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הפרעות קשב - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... טובה - מה הוא בודק? אבחון הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים מבחן טובה נחשב לאחד המבחנים המשמעותיים ביותר באבחון הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים. מבחן זה משמש מזה שנים רבות מאבחנים ופסיכולוגים אשר מעוניינים לבדוק את מידת היכולת של הנבחנים לבצע פעולות חד גוניות בלי לאבד את יכולת הקשב והריכוז שלהם. עליהם לעמוד ביעד מסוים בשביל לעבור את המבחן. מבחן tova נוצר בשנת 1964 על ידי ד"ר לורנס גרינברג באוניברסיטת מינסוטה. באופן מסחרי הוא החל לפעול בשנת 1990. המבחן מתנהל במשך 21.6 דקות, כאשר לפני כן מקבלים הנבחנים הסבר על המבחן וזמן ... קושי שונה מזו שמבוגרים עוברים. מבחן טובה - מה הוא בודק מבחני טובה, כפי שציינו, מיועדים לבדוק את היכולת של ילדים ומבוגרים לעשות פעולה חוזרת, חד גונית, בלי לאבד את יכולת הריכוז והקשב שלהם. אך מעבר לכך המבחן בוחן מספר פרמטרים בהתנהגות של הנבחנים: אימפולסיביות - כאשר הנבחנים לוחצים על כפתורים, נבדקת מידת האימפולסיביות שלהם בלחיצה. תסמיני קשב - כאשר הנבחנים לא לוחצים על כפתורים, נבדקים הגירויים שלהם לאורך זמן. זמן ... מהימנות מבחן טובה אחת השאלות שעולות באופן תדיר היא, עד כמה מבחן זה הוא מהימן ואמין. הדעות בעניין זה חלוקות. יש הסבורים שהמבחן אינו מהימן, מאחר וגם מי שאיננו סובל מבעיה של הפרעות קשב וריכוז עלול לפעול בצורות אימפולסיביות או להרגיש תחושת שעמום כתוצאה מהפעולות שהוא מתבקש לבצע. כמובן שאין זה אומר שכך יקרה, אם כן, זה מעלה שאלה האם המבחן מהימן. מי שתומך בביצוע מבחן טובה טוען שהמבחן מספיק אמין ויודע לעשות הבחנה בין מי שסובל מהפרעות קשב וריכוז לבין מי שלא. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הפרעות קשב - לחץ כאן...
תקצירהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים אחת הטענות שעולות בשנים האחרונות בתחום של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים היא, שקיים אבחון יתר בתופעה. כלומר יותר מדי אנשים ובפרט ילדים מאובחנים כמי שסובלים מהפרעות קשב וריכוז. מצד שני, המספרים מוכיחים שאכן יש עלייה באחוז הילדים והמבוגרים שיש להם הפרעות קשב וריכוז, זה מגיע כמעט ל - 10 אחוז מהאוכלוסייה כיום. כעת עולה השאלה, האם באמת קיים אבחון יתר או שמא זה טבעי? צריך לחלק את העניין לשני חלקים. מצד אחד בדומה ללא מעט בעיות רפואיות ונפשיות, ישנה עלייה רבה במודעות בתחום. הן בקרב מטופלים והן בקרב מטפלים ואנשי מקצוע. אגב, חלק גדול מהמודעות של המטפלים לעניין נבע כתוצאה מלחץ מצד הורים ומורים שנאלצו להתמודד עם מצבים של היפראקטיביות בילדים או הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כלומר עלתה דרישה מהסביבה לטפל בבעיה, ואחת הדרכים לטפל בה היא באמצעות אבחונים שונים. מצד שני, לא רק המודעות עלתה, גם ההתייחסות השתנתה. בדומה לתחומים אחרים בחיינו, החשיפה התקשורתית של הנושא, יצרה שיח מבורך בעניין, שבו תומכים ומתנגדים לאבחונים של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, הסבירו במה מדובר, וכך העניין עלה וצף. בסופו של דבר, כאשר התקשורת מתעסקת בזה, אז זה משפיע, והורים שחוששים שילדיהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז, שולחים אותם לעבור אבחונים שונים, בין היתר אבחון פסיכולוגי לילדים במסגרת פרטית או במסגרות אחרות, כך ניתן לדעת האם הילד סובל מהפרעות אלה או שדברים אחרים משפיעים עליו. כאן המקום להסביר, לא כל ילד שסובל מבעיות התנהגות סובל מהפרעות קשב וריכוז. לכן האבחונים חשובים, כי הם מאפשרים לשלול דבר מסוים ומאפשרים להתמקד בדברים אחרים. למשל, ילד שסובל מהתנהגות אלימה או תחושת דיכאון, או חוסר יכולת ריכוז, ייתכן והוא לא סובל מבעיות קשב וריכוז, אלא שהוא עובר משבר מסוים או מושפע ממשבר שעוברת הסביבה הקרובה אליו (גירושים, שכול, לחץ כלכלי ועוד). כאשר מבצעים לילד אבחון, כולל אבחון פסיכולוגי, קל להגיע לשורש העניין ולהבין מה משפיע ומה מפריע לו. אם אתם מרגישים שהילדים שלכם גם לא מתנהגים רגיל, בסביבה הביתית או בבית הספר, אתם מוזמנים לפנות למרכז ציפיות גבוהות של ציפי קדוש, היא תשמח לעזור לכם, לייעץ ולהסביר על בעיות התנהגות, הפרעות קשב וריכוז, אבחונים ועוד. במרכז תמצאו צוות ייחודי שיעמוד לרשותכם בכל שעה ושעה, בכל עניין, שאלה ובעיה. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הפרעות קשב - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... והמנהל עם ADHD ותפקידי הניהול על פי אדיג'ס לפני שנים רבות נתקלתי בתורתו של ד"ר יצחק אדיג'ס ישראלי יליד יוגוסלביה. אדיג'ס שירת בצה"ל, למד לתואר ראשון וב - 1963 היגר לארה"ב. את לימודי הדוקטורט במינהל עסקים עשה באוניברסיטת קולומביה, אחר כך לימד ב - UCLA וב - 1982 הקים את מכון אדיג'ס לייעוץ ארגוני. כיום מתגורר בסנטה ברברה בקליפורניה, ומשם מפיץ את תורתו. בין לבין הוא משמש כיועץ לממשלות (שבדיה, יוון, ברזיל) ולתאגידים (וולוו, אפלייד מטריאלס, בנק אוף אמריקה, דומינו'ס פיצה וקוקה קולה). בשנים האחרונות בעקבות החיבור לADHD ולתחום הניהול והיזמות הגעתי למסקנה שתורתו של אדיג'ס מאפשרת לנו להבין טוב יותר את החוזקות והחולשות של מנהלים ויזמים עם ADHD,למפות את יכולתם ולהתאים להם תכנית אימון שתיתן מענה לצרכיהם. לטענתו של אדיג'ס הנהלה צריכה לבצע ארבעה תפקידים: תפקיד של יצרן, תפקיד של מינהלן, תפקיד של יזם ותפקיד של מתכלל. כל אחד מהתפקידים הכרחי לניהול תקין, וכל הארבעה ביחד מספיקים לכך. הכוונה שאם אחד ... בהמשך מתייחס אדיג'ס גם למעגל החיים הארגוני כמושפע מתמהיל הניהול של הארגון המעבר מהשלב היזמי הביצועי עד השלב הבוגר שבו קיימים כל התפקודים הניהוליים, הוא אף מתייחס למשברים במעגל הארגון כפונקציה של תמהיל התפקודים הניהוליים. אז איך כל זה מתקשר לADHD, מניסיוני בשנים האחרונות בהן אימנתי יזמים עצמאיים רבים עם ADHD, גיליתי כמה תובנות. 1.רובם של היזמים ו/או המנהלים עם ADHD חזקים בעיקר בשני תפקודים תפקיד היזם - בעל החזון, היצירתי הE, חלק מבעלי העסקים הם יזמים, "סדרתיים" התחילו כבר מגיל צעיר בהקמת עסק, עברו אפילו מספר עסקים, כאשר התחום החזק אצלם הוא היזמות עצמה. 2.חלק אחר מצטיינים בתחום הביצועי P,רבים מהם אפילו התחילו את העסק מתוך היותם בעלי מקצוע טובים בתחומם, אי שביעות רצון מעבודה תחת מנהלים אחרים והקמת עסק המבוסס על תחום הידע שלהם. 3.שני התחומים הבאים מנהלן A ומתכלל I הינם פחות חזקים, מנהלן שאחראי לסדר, לארגון, להיבטים ביורוקרטיים של העסק תחום שפחות מדליק את הADHD, ומתכלל I שנדרש לתקשר את החזון והערכים שלו לצוות שמסביבו. 4.כמובן שכל תפקוד ניתן ללימוד ולשיפור, אבל קודם כל חשוב שכל בעל עסק ידע לזהות את תחומי החוזק ותחומי החולשה שלו, ויבנה לעצמו מודל להתמודדות עם תחומי החולשה אם על ידי התפתחות אישית (אמרנו אימון) ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הפרעות קשב - לחץ כאן...
תקצירקשב וריכוז - הדרך הנכונה לאבחן בתחילת שנות ה - 90 כ - 5% מהאוכלוסיה אובחנו כסובלים מהפרעות קשב וריכוז. מאז ועד היום התופעה תפסה מימדים עצומים ומשנה לשנה המספרים עולים ועולים. כיום אנו כבר עומדים על מעל ל - 20% מאובחנים באופן רישמי וזאת רק בקרב אוכלוסיית הילדים. כלומר, 1 מכל 5 ילדים ימצא כלוקה בהפרעה בגווניה השונים. הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות יכולה לנבוע מגורמים רבים מאוד. כמו כן להפרעה זו יש שלל צורות התנהגות היכולות להעיד על כך שלילד קיימת הפרעה, שלל סימפטומים ושלל דרכים לקבוע שאכן ילדכם סובל מהפרעה זו. עקב כך יש לנהוג במשנה זהירות כאשר באים לאבחן האם ההפרעה קיימת. לפני שאגש לאופן בו ניתן לאבחן באופן נכון ויעיל האם ילדכם סובל מהפרעה זו אסביר מה היא הפרעת קשב וריכוז. הפרעת קשב וריכוז הינה תסמונת ניורולוגית העוברת בדרך כלל בתורשה. היא מתאפיינת בהסחות דעת, אימפולסיביות וחוסר מנוחה. תסמינים אלו קיימים למן גיל הילדות. הגדרת ה - DSM להפרעה: "הפרעת קשב וריכוז היא דפוס מתמשך של חוסר קשב ו/או היפראקטיביות / אימפולסיביות חמור יותר וניכר יותר (מינון) מאשר ניתן לצפות אצל אלו הנמצאים באותה רמה התפתחותית" (DSM עמ' 75) לפי בארקלי - ההפרעה נמצאת בתחום השליטה העצמית, האם ברצונו או ביכולתו של הילד לשלוט בהתנהגותו. (בארקלי 2003 עמ' 31) עוד מוסיף ספר האבחונים של ה - DSM -ואומר: על מנת שאדם יאובחן כסובל מהפרעות קשב וריכוז חייבים להתקיים הקריטריונים הבאים: חלק מהתסמינים של ההיפראקטיביות, האימפולסיביות או חוסר הקשב חייבים להתקיים לפני גיל 7. חלק מהלקויות חייבות להתקיים בלפחות 2 סביבות חיים שונות. תנאי הכרחי לקיום ההפרעה - הינו הפרעות משמעותיות בתפקודים החברתיים, לימודיים ו/או תעסוקתיים. (DSM 2000) אז כעת, כאשר יש ... לכך שהוא פחות טוב מאחרים. משכך נגררים גם פעולות הגורמות לירידה בתפקוד באופן לא מודע ובאופן מודע. גם אנו המבוגרים, ההורים, נוטים לחשוב כי ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז הינם ילדים בעלי יכולות נמוכות וכי יהיה קשה להם להגיע להישגים כמו כל ילד רגיל. אנו סמוכים ובטוחים כי ילדים אלו יצטרכו השקעה רבה יותר על מנת להגיע להישגים. השקעה יותר מבכל ילד אחר. וגם אנו מתחילים לבצע פעולות באופן לא מודע הגורמות לרגרסיה אצל הילד. אנו לא אשמים, גם הילד שלנו לא אשם! אנו פשוט לא ... הילד שלכם צריך אבחון והאם זה נכון לשלוח אותו ולהעביר אותו את התהליך הזה. צר לי לומר אך במקרים הללו - האצבע על ההדק קלה מידי. עליכם להבין הורים יקרים כי הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה נוירולוגית כפי שצוין מעלה. אולם כיום תחת הכותרת: "הפרעות קשב וריכוז" נכנסים גם הפרעות רגשיות. עליכם לדעת כי ילד עם הפרעות רגשיות אינו ילד שצריך אבחון. ילד עם הפרעות רגשיות הוא ילד שצריך טיפול רגשי. ושום תרופה כגון ריטלין או קונצרטה לא תפתור את הבעיה הרגשית. בבעיות רגשיות לא מטפלים בתרופות כימיות. לפני שאנו שולחים לאבחון ואם אנו חושדים כי אכן קיימת בעיה מסוימת ... הספר מעניק ביטחון לילד? פעילות ספורטיבית - האם הילד שלכם מבצע פעילות ספורטיבית לפחות שלוש פעמיים בשבוע? פעילות ספורטיבית משפיעה משמעותית על יכולות הקשב והריכוז. מחקרים רבים מוכיחים כי אנשים הפעילים ספורטיבית פחות עייפים והרבה יותר מרוכזים ושקולים. במידה ועניתם על אחת מהשאלות הללו בשלילה גשו בראש ובראשונה לטפל בבעיות הללו. גשו למעבדת שינה, לדיאטנית, לרופא עיניים, לבדיקת שמיעה, להדרכת הורים וילדים, פסיכולוג. גשו לאן שצריך לגשת בהתאם לבעיה הקיימת. ילד שסובל מאחת התופעות הללו באופן אוטומטי חווה הפרעות בקשב וריכוז ולכן אם ישלח לאבחון יימצא כסובל מההפרעה בעוד שאינו סובל ממנה היא נגרמת מגורם חיצוני אחר. כאשר מאבחנים ילד כסובל מההפרעה בעוד שההפרעה היא זמנית ונובעת מגורם חיצוני, הטיפול אותו הילד מקבל יפגע בו לטווח הארוך, הביטחון העצמי שלו יפגע, ההישגים שלו ירדו וכפי שנאמר קודם יהיו לכך השלכות רבות מאוד על עתידו הן בטווח ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הפרעות קשב - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך. ואם יש תודעה אז איך תוכל להעלים את עצמך? כי אם יש תודעה היא כאילו ישות נפרדת מהחומר, נכון? אם יש תודעה זה אומר שהיא ישות נפרדת ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הפרעות קשב - לחץ כאן...
תקצירADHD - אימון ADHD וניהול זמן אחת הבעיות היותר בולטות של ישראלים בכלל ושל מתבגרים ומבוגרים עם ADHD בפרט היא ניהול זמן. במאמר זה אתייחס לנושא זה, ראשית אתייחס לקשיים המאפיינים את ניהול הזמן של אנשים עם ADHD, ובהמשך דרכים לשיפור ההתנהלות. דני בחור צעיר וביישן בן 24 שפגשתי לפני שבע שנים עסק בתחום עריכת הוידיאו, הוא היה מאד מוכשר בתחום זה ועסק בו מגיל צעיר מלימודיו בתיכון, הבעיה שבה נתקל ושעלתה כבר בפגישתנו השנייה היתה פער גדול בין הערכות הזמן שלו לפרויקטים ובין הזמן שהם לקחו בפועל. כתוצאה מכך הוא טעה ... את עצמנו בזמן. השאלה היא האם בזמן נתון עשינו את הפעולות שמקדמות את המטרות, הערכים, ואת הצרכים שלנו. פה באה לידי ביטוי היכולת שלנו לנהל זמן. משמעות הזמן כשמדובר על אנשים עם ADHD אחד הסיפורים המפורסמים ברשת מספר על מרצה שבהרצאתו בפני קבוצת מנהלים בנושא ניהול זמן, הוציא אקווריום הניח על השולחן, הכניס פנימה אבנים בגודל כדור טניס ומילא אותו, ואז שאל את קבוצת המנהלים" האם האקווריום מלא? " כולם הנהנו לאות כן, אמר להם "לא, האקווריום אינו מלא" ואז הוסיף אבני חצץ (קטנות) שוב עד ... לאתגרים ולמשימות שהחיים מציבים בפנינו. אם נדע מה הדברים החשובים לנו, אם נדע מה המטרות שלנו ולאן אנחנו רוצים להגיע, נוכל גם להתמודד טוב יותר עם מרכיב הזמן". בהקשר של אנשים עם ADHD הניהול הרגשי משפיע על התפקוד בצורה בולטת, ברור שאם תחומים אלו של החיים מסודרים, יהיה להם גם את השקט הנפשי להתקדם בנושאים אחרים כמו ניהול זמן ועבודה. הקשיים של אנשים עם ADHD בניהול עצמי וניהול זמן בADHD אנו נתקלים בקשיים שנובעים מתפקוד לא תקין של הפונקציות הניהוליות. קשיים אלו משפיעים על אנשים עם ADHD בניהול הזמן. זיכרון פעיל - הזיכרון לטווח קצר, לזיכרון הפעיל מספר פונקציות. אחת החשובות בהן היא להחזיק בפריט מידע פעיל במקביל לעבודה עם אחר. זיכרון פעיל הוא מעין יחידה חישובית שאינה רק אוגרת מידע, אלא גם מעבדת באופן פעיל מידע הנמצא בקשר עם התיקיות הנרחבות של זיכרון לטווח הארוך יותר. במילים אחרות, ... החלטה בהווה. כמובן שהדבר מפריע בביצוע ובניהול זמן. מיקוד - הפעילויות הקוגניטיביות של מיקוד, שימור והפניית קשב למשימה. אחת מהתלונות הנפוצות ביותר של אנשים הסובלים מתסמונת ADHD היא כי הם אינם מסוגלים למקד את הקשב שלהם למשימה ולשמר את המיקוד לאורך הזמן הדרוש. לעיתים הבעיה שלהם היא זו של בחירה. הם מתקשים מאוד להתמקד בגירוי הספציפי הדורש קשב: הקול בטלפון או המילים המודפסות על הדף. זה כולל גם ניהול מוטיבציה אנחנו צריכים להמשיך לפעול גם אם עולים גורמים מסיחים, מסיחים פנימיים וחיצוניים שמשפיעים גם על ההתנהלות בזמן, אנשים בלי ADHD יכולתם להתעלם מגורמים מסיחים גבוהה יותר. מיקוד יתר - אנשים עם ADHD מתמקדים בנושא מסוים וקשה להם להתנתק ולעבור למשימה הבאה. במצבים מסוימים זה טוב, אם אני צריך לכתוב עבודה סמינריונית לעומת זאת אם תכננתי לשבת שעה ואז לעבור לנושא אחר ובגלל מיקוד יתר נתקעתי שעתיים בנושא הראשון. כמובן שלא עמדת במטרות שלי ולא השגתי מה שרציתי. סיפור אישי במבט לאחור לפני 20 שנה ישבתי ... מישהו קם בבוקר והתארגן אבל משהו משך את תשומת ליבו בטלוויזיה והוא נתקע בו לחצי שעה שעיכבה אותו והוא יצא מהבית חצי שעה מאוחר מכפי שתכנן. נושא נוסף שישמע מצחיק - לאנשים עם ADHD קשה להגיע לפני הזמן לפגישה הם פוחדים מכך שיהיו להם 10 - 15 דקות פנויות להמתין. ניתן להציע מי שיש בעיה כזאת שייקח ספר, יומן לעדכן, להחזיר טלפונים. דחיינות כשאני מדבר על דחיינות עם אנשים אומרים לי לכל מדינת ישראל יש דחיינות יכול להיות שזה נכון אבל ניתן להסביר את הדחיינות בADHD בשתי דרכים 1. קושי בהתנעה של פעולה, קושי להתחיל פעולה שנראית משעממת, לא מאתגרת ולא מגמלת מיידית, קושי כזה גורם לדחות התחלה של פעולה אם זה הגשת דוחות למס הכנסה, תשלומי חשבונות, כתיבת עבודה אקדמית ועוד. 2. דחיינות כ self medication (ריפוי עצמי) - הדקה התשעים מעלה את המתח והלחץ ובעקבות זאת את הריכוז ואז מבצעים את המשימה שנדחתה עד הדקה ה90. נושא הדחיינות מאד מעסיק אנשים עם ADHD אם זה פרויקט או משהו להגיש, הנטייה לדחות לדקה התשעים יש מקרים שבהם זה המצליח, יש מקרים שלא ניתן לעשות בדקה התשעים ואז משלמים מחיר של הלחץ הנפשי, של אכזבה כלפי אנשים שמצפים מאתנו לעשות דברים. אימפולסיביות או קושי בויסות התנהגות - משפיע על קושי בהתמדה בפעילות, גורם למעבר מפעולה לפעולה מבלי לסיים ... לכך לתכנן את סדר היום, כאשר סדר היום חוזר על עצמו סביר להניח שנלמד לתכנן את סדר היום היטב, כאשר יש שינוי בסדר היום צפוי שנתקשה בהערכת הזמן. קושי להגיד לא אנשים ו/או מנהלים עם ADHD מתוך רצון לרצות או מתוך אימפולסיביות ייקחו על עצמם עודף משימות, בהיקף כזה שלא יוכלו לעמוד בו, דבר שיגרום בשלב מסוים לכישלונות לאי עמידה בזמנים ולביצועים לוקים. דרכים להתמודדות עם ניהול זמן חקירה - הדרך להתמודד עם הקושי היא קודם כל ללמוד לחקור את סגנון הקושי שיש לנו עם ההתנהלות בזמן. לא כל ADHD מתנהג בצורה דומה, יהיו כאלו שיש להם בעיה של תחושת זמן וכאלה עם בעיה בהערכת זמן, כאלה עם דחיינות וכאלה עם מיקוד יתר. כאשר אנחנו רוצים לסייע למאומן ללמוד את הסגנון האישי שלו, ניתן לו לתכנן סדר יום בשבוע מסוים ולבדוק מה היה הפער בין התכנון ובין הביצוע. החקירה צריכה גם לעסוק ביחס בין ניהול הזמן שלנו ... לוק במחשב. חשוב למצוא את הטכנולוגיה המתאימה לאדם ולהשתמש בה באופן עקבי, להיזהר משימוש במספר טכנולוגיות מה שעלול לגרום לטעויות ולקושי בניהול הזמן. תחומי ענין - חשוב לאנשים עם ADHD לעסוק בנושאים המעניינים אותם, כאלו שמדליקים אותם, קיים סיכוי סביר שבתחום כזה, הריכוז וניהול הזמן יהיו טובים יותר, אם ניתן להעביר משימות שמשעממות את הADHD לעמיתים זה יעזור לו מאד לבצע את המשימות. יצירת הרגלים - רוטינות אסטרטגיה חשובה מבחינה ארגונית ומבחינה של ניהול זמן היא לייצור הרגלים בתחומים שונים, להפוך משימות שאנו רואים בהן חשיבות, לשגרה כלומר פעולה קבועה לאורך זמן. כמו שאנו מצחצחים שיניים מדי בוקר וערב שזאת פעולה שגרתית שאיננו מקדישים לה ... שבהם אנו נבצע פעילות ספורט, לאחר כחודש סביר להניח שניכנס לרוטינה ובמקרה של ספורט התגמולים שנקבל בתחושה הטובה, באנרגטיות ומצב הרוח יחזקו וישמרו את הרוטינה. לסיכום הבעיה של ADHD היא לא לדעת מה לעשות אלא לעשות את מה שיודעים כמו שכתב ראסל בארקלי. העלאת המודעות לקשיים בשילוב הפנמת כלים להתמודדות יכולים לשפר את ביצועיהם של מבוגרים ומתבגרים עם ADHD, סיוע של מאמן כמובן יכול לתרום בלמידה והטמעה של הרגלים בתחום ניהול הזמן. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הפרעות קשב - לחץ כאן...
עבור לדף > 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 RSS
לזמן מוגבל!  1 ספר 125 ש"ח 2 ספרים 200 ש"ח  4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הפרעות קשב, האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הפרעות קשב, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?



נושאים מומלצים לעיונך... רעב באפריקה האם חייב לחשוף הדחקה? פחדים לא רציונליים אוהב איך להצליח בקלות? תמיכה נפשית לשם שמים לטפל בפחד של ילדים לפחד מהתמודדות למכור בלי ביטחון עצמי קומבינות באהבה עצמית אוהב אותה משחק האהבה לסבול ולהיות מאושר האם ניתן להגיע לאושר מושלם? מתי כדאי לחזור לאקס? מורה רוחני מומלץ חסרונות בבת זוג איך ללמוד לקבל החלטות? החלטות בזוגיות מתמודדים עם דמיון שקרי התמודדות עם דיכאון להיכשל בחיים מצליח עם בחורות מוצר לא שווה את הכסף איך לא לגרום למישהו להרגיש רע? טיפול אישי מומלץ הדרכת הורים לילדים עקשנים ולילדים מרדניים הפרעות למידה של ילדים איך להשפיע על התת מודע? סוג של הארה רוחנית שרירי ה 4 ראשי האם צריך להוריד משקל עבודה? ידיעת הבורא להיות מעל אלוהים הגיע להארה רוחנית קרוב להארה רוחנית למה להיות אלוהים? הדרך להיות אלוהים הרבה כסף בקלות להרוויח כסף מאומנות משמעות החיים כמשחק מהי משמעות החיים? מאוד חיובי חרדה חיובית בחירה חופשית רגשית אין לאדם בחירה סיבה לבריאת העולם למה אלוהים ברא את העולם? עוד נושאים ...





עדכונים בערוץ ב: YouTube
עדכונים בדף ב: Facebook      עדכונים בקבוצה ב: Facebook
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, אימון אישי למנהלים, מאמן אישי רוחני, מאמן אישי להרזייה, קואצ'ר לילדים, מגשר, אימון אישי קריירה, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מטפל בתחום הפרעות קשב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5068 שניות - עכשיו 27_02_2020 השעה 00:56:04 - wesi4