בודהיזם - סיבתיות... (11) כאשר יש משאלת - תשוקה נוצרת הימשכות, (12) כאשר יש הימשכות נוצרת לקיחת בעלות, (13) כאשר יש לקיחת בעלות נוצרת תאוות בצע, (14) כאשר יש תאוות בצע נוצר רצון להגן על הרכוש, (15) וכתוצאה מרצון להגן על הרכוש, מתחילים ... והתנאי של תאוות בצע. I.כך אמרתי: עם הימשכות כתנאי נוצרת לקיחת בעלות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה הימשכות בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של הימשכות, בהפסקה מוחלטת של הימשכות, האם לקיחת בעלות תוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, היקשרות היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל לקיחת בעלות. I.כך אמרתי: עם משאלת - תשוקה כתנאי נוצרת הימשכות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה משאלת - תשוקה בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של משאלת - תשוקה, בהפסקה מוחלטת של משאלת - תשוקה, האם הימשכות תוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, משאלת - תשוקה היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל הימשכות. I.כך אמרתי: עם לקיחת - החלטה כתנאי נוצרת משאלת - תשוקה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה לקיחת - החלטה בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום ... תשוקה: צהנדה - ראגה, Chanda-rga. (12) הימשכות: אגהוסאנה, ajjhosna (=adhi-ava-sna, לנטות לעבר משהו). (13) לקיחת בעלות: פריגהה, pariggaha. (14) תאוות בצע: מצהרייה, Macchariya. (15) רצון להגן על ...