... הכללי, בחיסרון הגלות, נובע מחיסרון הדעת... כל החסר, נובע מהדעת חיסרון הדעת מצד השכל זה רע, ומצד האין שכל, זה ההפך של היש שכל ואין בו רע, או טוב.
ותכלית הידיעה שגם לא נדע, וזה לא עומד להשתנות כי המהות של הידיעה והאי ידיעה זה הכלום, ללא טוב, רע, חיסרון יתרון.. והמאבק למלא את החסר של הדעת נובע (וגם ... בחוקי משחק אחרים.. ושאתה מקבל את ההבנה הזו במלואה. אז מה שנשאר זה שאין הבדל בין יש לאין וגם יש הבדל אין שאלה וגם יש שאלה זה אותו דבר... וכך מושגת
תכלית הידיעה שפשוט אתה =יודע + לא יודע. השכל רוצה להשתחרר מהסבל שהוא מייצר השכל רוצה לסבול כדי שיוכל להשתחרר מהסבל ויש את האין שכל שם אין מה לומר ואת זה ...