... להעביר לשומע. לדובר יש איזשהו מסר, חוויה מזיכרונו, שהוא רוצה להעביר באמצעות השפה. עליו להרכיב מהייצוגים המנטליים שיש לו מסר מילולי,
תהליך מורכב לכשעצמו (שלא נעסוק בו). בחקירת
תהליך זה נמצא שהדובר עצמו הוא אדם מבולבל שאינו יודע בדיוק מה הוא רוצה לומר, כיוון ... עם רב משמעות לגבי כל המקרים הלא בעייתיים (המסומנים ב - X) כאשר שומע או קורא תופס צירוף פונמות או צירוף אותיות גרפי מסוג זה כמילה
תהליך הפענוח של היחידה המילולית, בין אם זו המילה האחת המסוימת או מבנה רחב יותר, לא ... kmo-sho-te ג. ha-ish-ha-ze-sho-te מקרה א הקולט שומע את צירוף הפונמות המתואר ב - א, יש תפיסה של צירוף הפונמות אשר עוברות
תהליך פענוח ליחידות מילוליות כפי שתואר קודם. היחידה הפונמית (a-ni) (אני) דומיננטית ... לצירוף פונמות זה קוהרנטי וברור ולכן סביר שיהיה חסר שניות לגבי הצירוף הפונמי (sho-te) (המילה הבעייתית). גורם הזמן - יש מקרה בו יווצר
תהליך פענוח נוסף בו בכל זאת תעלה שניות (המשמעות השניה) במקרה זה יווצר קונפליקט כפי שנדון בהמשך. מקרה ב הקולט שומע את צירוף הפונמות המתואר ב - ב, יש תפיסה של צירוף הפונמות אשר עוברות
תהליך פענוח ליחידות מילוליות. עוגן ההתייחסות נמצא בצירוף (tit-na-heg) (תתנהג - אתה ... כתגובה לצירוף הפונמות קוהרנטי וברור ולכן סביר שיהיה חסר שניות לגבי הצירוף הפונמי (sho-te) גורם הזמן - בדומה למקרה א, יש מקרה בו יווצר
תהליך פענוח נוסף בו בכל זאת תעלה שניות (המשמעות השניה) במקרה זה יווצר קונפליקט כפי שנדון בהמשך. מקרה ג הקולט שומע את צירוף הפונמות המתואר ב - ב, יש תפיסה של צירוף הפונמות אשר עוברות
תהליך פענוח ליחידות מילוליות. עוגן ההתייחסות נמצא בצירוף (ha-ish-ha-ze) (האיש הזה), ... בדומה למקרים א ו - ב סביר שיהיה חסר שניות לגבי הצירוף (sho-te). מקרה 3 מתאר את המצבים בהם: עולה משמעות אחרת מ (שותה) או (שוטה) (עקב
תהליך פענוח לא נכון, לדוגמה יעלה ייצוג למילה שוטר) לא עולה כל משמעות ברגע זה אך ... כל משמעות, תגובה או ייצוג לצירוף פונמות זה מסיבות שונות: השומע לא מכיר את הצירוף כמילה עקב חוסר ריכוז רגעי צירוף הפונמות לא נקלטו
בתהליך הפענוח (כאילו הם לא נקלטו כלל) עקב חלוקה לא נכונה של פונמות
בתהליך הפענוח, הפונמות התקבלו כרעש ולא שפה מילולית. מקרה 4 מתאר את המצב בו עולה ... מיידי נוצר קונפליקט. ב קונפליקט יש לשים לב שההתייחסות כאן היא למקרה 4 המקרה האחרון בו דנו הביא לקונפליקט, זהו מקרה ייחודי וספציפי
בתהליך הפענוח אשר מקורו בשניות בשפה כמערכת אוטונומית. שניות שאינה ניתנת ליישוב מובילה לקונפליקט. זוהי אינה רב משמעות בשפה כמערכת אוטונומית אלא רב משמעות
בתהליך הפענוח - קונפליקט מנטלי של הקולט. מהו הקונפליקט המנטלי? נהפוך את
התהליך שתואר עד כה על ראשו ונעקוב אחר השתלשלות העניינים שהביאה לקונפליקט.
תהליך הפענוח מתמודד עם שניות כאשר גורם הזמן מחייב שתעלה משמעות אחת, אחר - כך השניה וכך הלאה.
התהליך בזמן במקרה זה יתואר באופן זה: ניסיון להרכיב את משמעות ראשונה לקונטקסט (במקרה ... לקונטקסט גורמות לחיפוש פתרון. בזמן זה יש עוד גירויים מילוליים (וכמובן גם גירויים חושיים ומנטליים בנוסף). חיפוש פתרון לשניות קוטע את
תהליך הפענוח ואת הערות לקונטקסט המצטבר, המפענח חוזר רק לאחר מספר רגעים לרצף הפענוח ... (מראות, צלילים... מחשבות), מסיח את התודעה מהקונטקסט המילולי ויוצר נתק (קצר ככל שיהיה). חוסר העירות הרגעי לקונטקסט והבנה לא נכונה של
תהליך הפענוח גורמות למפענח לעמוד בפני אתגר ללא מענה. המצב הקונפליקטואלי הוא ריצוד בין מספר משמעויות - מול
תהליך הפענוח עומדות מספר אפשרות אשר לא נמצאת דרך להכריע ביניהן. המפענח עובר ממשמעות ... יכול לקחת שבריר שניה עד למספר שניות. כמו כן, יש תנועה של מעבר בין המקרים שתוארו בחלק הקודם (מקרים 1-4 מתוך מקרה ג), כך שקשה לעקוב אחר
התהליך בזמן שהוא קורה. ג אנאלוגיה לדוגמת נחש - ענף נחזור לדוגמת הנחש - ענף. האם נוכל ... ממשיך. זהו תסריט עם סוף טוב - בראשון האדם נרגע וממשיך בדרכו בשני השניות המילולית נפתרת ורצף הפענוח ממשיך. במקרה זה לא נוצרת פרגמנטציה
בתהליך הפענוח או בידע, הרצף נשמר. ניקח תסריט שונה: האדם מרוב בהלה נשאר קפוא על מקומו ... המבין נכונה את המצב, חכם, וכך לא גורם לבעיות חדשות לעלות. שלושת התגובות הראשונות בסיפור המפענח מתארות תגובה שאינה יוצרת פרגמנטציה
בתהליך הפענוח, כלומר לא יוצרת קונפליקט מנטלי. לעומתן, שלושת התגובות האחרונות בסיפור ... ובורות, אשר לא מונע מבעיות חדשות לעלות, הוא לא מתמודד עם הבעיה. שלושת התגובות האחרונות בסיפור המפענח מתארות תגובה שיוצרת פרגמנטציה
בתהליך הפענוח ועלולה להביא לקונפליקט מנטלי (פרגמנטציה תמיד מובילה לקונפליקט, בשלב זה או אחר). ד שניות גרפית, שניות פונמית וגרפית ושניות מבנית אמנם תארנו התמודדות עם שניות פונמית (שומע - פונמות), אך
התהליך דומה גם לגבי שניות גרפית (קורא - כתב), או שניות פונמית וגרפית (שומע - פונמות או קורא - כתב). כמו כן בהקשר למשפטים בהם נמצא שניות מבנית (תחבירית) נוכל להראות שבפענוח ליחידות מילוליות, אין הבדל בניתוח של
התהליך. ולכן בכל המקרים הללו המפענח עובר
תהליך דומה. B. תקשורת והבנה מצב קונפליקטואלי הוא מקרה יחיד מתוך אפשרויות רבות, עם ... כזו שרוב הפעולות המילוליות הנעשות ביום יום מלאות קונפליקטים במידה זו או אחרת. כדי להימנע ממצב זה יש צורך בתרגול והקדשת מאמץ רב בזמן
תהליך הפענוח (קריאה, שמיעה). האם יש סוף לקונפליקט? האם יש דרך ליצור תקשורת בה אדם ... מביט בשפה כתובה מתחייב שיקרא אותה? האם אדם השומע דיבור בשפה שהוא יודע מתחייב שיבין את הנשמע מיידית? חלק 1 הניסוי יבדוק את הטענה לגבי
תהליך הקריאה - התגובה לגירויי תלויה בידע של המפענח. נבדקים הנבדקים יהיו קוראי ...