... של החברה. 2. העובדים הופכים להיות חשדניים מאוד, כי הם מקבלים מסרים סותרים או מבלבלים. הם מנסים לפענח את מה שנאמר. 3. אי -
אמון וחשדנות מתפתחת בין מנהלים וכפיפים, ובין עובדים לעמיתיהם. 4. טעויות בביצוע העבודה כי אין מספיק מידע, או התנהגות של ראש קטן. 5. תחושת חוסר ביטחון לעובדים. ... רצון של העובדים. הם מרגישים כמו משאבים ולא כמו אנשים. 8. יצירתיות שהיא משאב חשוב לארגון מצליח אינה פורחת בתנאים של העדר
אמון. 9. בתנאים של
חוסר אמון נפגעת גם הלמידה. כי אחד מעקרונות הלמידה הוא, שאנחנו לומדים יותר טוב ממי שיש לנו גישה חיובית כלפיו. אז מה עושים כדי למנוע את כל התופעות השליליות הללו? אנחנו כל כך מורגלים לחשוב, שהתמודדות עם בעיה מחייבת עשייה כלשהי, אלא שבעיית
האמון בארגונים אינה נפתרת בעשייה. היא נמצאת בראש וראשונה בלהיות. הדרך של מנהל ליצור
אמון בסביבתו היא להיות ראוי
לאמון . חשובה מאוד ההבנה והמעבר שלו מתפיסה של מחסור לתפיסה של שיתוף. במנטליות של מחסור החיים נתפסים כעוגה: אם מישהו מקבל חתיכה גדולה, פירוש הדבר שלכל האחרים ... של המנהל יתחזק, כי הוא יהיה מודע לו. מהם הכלים שהמנהל צריך להפנים ולהפעיל בארגון? 1. למסור מידע אמין, לומר את האמת. 2.
לתת אמון, שתף בצורה מושכלת, עם בקרה טובה.
לתת אמון אין פירושו להיות פתי. 3. להיות עקבי. אם אתה עובד לפי מערכת אמונות או ערכים קבועה ושקופה לאחרים, ואם דבריך ומעשים נובעים ממנה תיצור קוהרנטיות 4. ... מסתתר מאחורי מסיכת ביטחון תמידי. 7. המנהל צריך לטפח גישת Win - Win בארגון. טיפוח גישה כזו בארגון יתרום לתרבות ארגונית של
אמון וימחיש את מנטליות השפע: כשאני נותן לך, אני מקבל יותר. 8. לאמץ טכניקות ומנגנונים ארגוניים שמקדמים שיתוף בידע. סיעור מוחות לפתרון בעיות, תחקיר פתוח, ... הצלחות וכישלונות, ניהול קונפליקטים, ניהול ישיבות ודיונים בצורה פתוחה ויעילה. 9. הקשבה. הקשבה יוצרת תקשורת טובה, ותקדם
אמון. יצירת תרבות ארגונית שבה שיתוף הוא המרכיב העיקרי בה נקבעת עי המנהלים. זו דרך של מנהיגות. וכפי שאפשר לראות יש כלים שהמנהל צריך להפנים, ויש כלים קונקרטיים ...