... כשאת מחפשת תשאלי, זה אחד או שתיים, לא להניח מראש שזה אחד. המוטו הוא שאם תבררי את האמת, תגלי שהכל אחד. את יכולה להאמין לי שזה אחד, אבל זה לא יעזור לך. את עצמך צריכה לברר שזה אחד.
אני מלמד אותך איך לגלות שזה אחד. את צריכה לבדוק, האם יש הבדל בין הדברים, האם זה אחד או שניים? ולא להגיד שזה אחד, כי אולי זה לא אחד? יש כאן שני הביטים. הראשון, למה
אני מחפשת את האמת? כדי להרגיש טוב. אבל מהביט ... אמת שתעלים אותו. שאלה: למה האדם רוצה להישאר להיות קיים? אליעד: זאת עובדה קיימת. אם תתבונן לתוכך תראה שאתה מאוד רוצה להיות קיים. ואם תחפש ולא יהיה לך אינטרס, אז תמצא את האמת. למה
אני אומר, שמי שמחפש את האמת, ועדיין רוצה להיות ... קיים, ולכן אתה סובל. אתה קיים כנפרד וסובל כנפרד. בסוף בסוף אתה לא קיים יותר כישות נפרדת, ולכן אתה לא קיים יותר, התודעה שלך לא מסוגלת לחוות הפרדה, את אפילו לא תחווי הפרדה בין
אני ללא
אני. ובמצב הזה אתה אפילו לא יודע שטוב לך, כי כדי ... הרי אף אחד לא מחייה את עצמו. האדם לא רק שצריך להתמודד עם הפחד מוות של הגוף, הוא צריך להתמודד עם הפחד מוות של התודעה שלו, והוא גם צריך לחוות את המוות של התודעה שלו. כשאתה אומר
אני, זוהי תודעה, אבל אם אתה רוצה להגיע לאחד, אין יותר
אני. להיות אלוהים זה להפסיק להיות נפרד. להיות אלוהים יש לזה שני פרספקטיבות, האחד שהתודעה שלך מתאבדת, ואין יותר
אני נפרד. והפרספקטיבה השנייה היא שאתה חוזר לעצמך ואתה יודע שאתה אלוהים. זה למשל המצב שלי
שאני מדבר איתך. שאלה: איך מגיעים לזה? אליעד: תקראי בספר הזה כמה שיותר וזה יהרוג את התודעה שלך. כאשר האדם אומר,
אני ולא
אני, למעשה הוא בתוך חלום, בתוך נפרדות, ואתה רוצה ... שהם לא האמת. לחפש את האמת פירושו, שתתרחק מהאחיזה שלך ברעיונות שלך. אז מי נפגע? האגו, הוא רוצה להיאחז. כשהאדם מחפש את האמת, הוא מבין את האמת, יש אותו ויש את האמת. אבל יש מצב
שאני והאמת זה ישות אחת. זה נקרא הוא ומדעו אחד, שאתה ומה שאתה יודע הוא אחד. איך
אני אהיה האמת? איך
אני יכול להיות הרעיון, הביטוי כאן מתייחס לאלוהים ... השורש הוא אחדות. שאלה: האחדות היא רק אין? אליעד: אם היא רק אין, אז היא קיימת. ולכן האחדות היא גם יש ואין. שאלה: אתה כאן מאכיל אותנו ידע, ואתה אמרת שהידע צריך לבוא מתוכנו. אליעד:
אני נותן לך חומר למחשבה שאחר כך בבית תבדקי אם ... מה שכתוב פה נמצא בתוכך, זה מעורר את מה שכבר נמצא בתוכך כדי שתחשבי עליו עוד פעם. בתכלס זה שאנחנו קוראים את הספר, זה לא פותר לך את הבעיות, כי זה לא מכניס אותך לחוויה. שאלה: אז
אני צריכה לקרוא את זה בריכוז? אליעד: לא, את צריכה לקרוא את זה גם בריכוז. שימי לב לדפוס חשיבה, כל פעם שאת מצמצמת
אני אומר לך, לא. את למעשה תמיד מגדירה,
ואני אומר לך שלא צריך להגדיר. נכון צריך גם ריכוז, ... לתהליך של לקחת אחריות, כמו לא לגלגל את האחריות החוצה, אלא לקחת אחריות על עצמך, כך האדם צריך להסתכל פנימה ולא החוצה. לכן בשלב ראשון, האדם צריך להסתכל פנימה, ולהבין מיהו ומהו
האני שאיתו הוא כל כך מזדהה. למשל רצחו מישהו, אז דבר ראשון שאליך להבין הוא,
מי האני שראה שרצחו את האדם, זה אירוע שנובע
מהאני. שאלה: זה נשמע
שהאני הוא זר. אליעד: נכון, מצד אחד הוא הכי אוהב אותך, ומצד שני הוא זה שאחראי לכל המחדלים.
האני הוא משהו מופשט, ולא מוגדר, ולכן קשה לחקור
מי אני. אבל מאחורי
האני, עומד אלוהים. את צריכה להבין, מי זה שחושב, מי זה שרוצה, מה תפקידו, מה הוא עושה כאן, האם הוא תמיד קיים או לא תמיד קיים, איך הוא קיים? כי אם למשל
האני של האדם הוא ישות משוגעת, הרי שכול המידע של
האני שגוי ושקרי. אולי
האני הוא ישות משוגעת, שכול מה שהיא חושבת הוא שקרי ... לשאול אותם. אם אף שיטה לא תעבוד לך, אז בסוף תצטרך לבדוק האם אתה משוגע או לא. לאדם יש בעיה בחיים בגלל שהוא יודע משהו, ולכן אתה צריך להבין מה הצורה שבה אתה תופש את המציאות.
כשאני רואה למשל בית, מה גורם לי לראות את הבית ולא את הפיל שנמצא מאחורי? הרי כל התפיסה של האדם נגזרת מההבנה שלו, וההבנה מושתת על חוקי הלוגיקה, ולכן לשאול, מה היא אותה חוקיות שלפיה
אני מבין את המציאות? אם תתבונן בשאלה, מה היא ...