... לעשות לי רע, היא הגיונית באותה המידה ממש, כמו החשיבה שלא הגיוני שאלוהים ירצה לעשות לי טוב, או שאלוהים ירצה משהו בכלל. אבל הנוכלים,
הטיפשים והאומללים, אותם לא מעניין לברר את התמונה המלאה, הם רוצים להיאחז בצד אחד של המטבע, ולומר שהוא הצד היחיד, דהיינו שמבחינת
הכסילים הללו, צריך לומר תודה לאלוהים על שהוציא אותנו ממצרים, אבל לא ... הוא, שאין שום שאלה כלל. כי מצד האמת, אלוהים המחויב והעולם האפשרי זה בכלל אותו הדבר ואין שום הבדל בינהם כלל. והדבר נשמע ונראה כמו
שיגעון מוחלט. כי אפשרי כשמו כן הוא - אפשרי ולא מחויב ואם האפשרי ... כלא מחויב אז כיצד אין הבדל בינו לבין מה שכן מחויב. הרי אלו הפכים שסותרים מצד הגדרתם ומהותם. ואעפכ מי שמתבונן רואה שהשכל הזה שנחשב
למשוגע גמור, הוא הדרך היחידה של האדם לענות על השאלה הנל דהיינו ההבנה ... העולם קיים למה יש חיסרון למה קורה לי כך ולא אחרת ולכל השאלות מהסוג הזה, בשכל האנושי אין שום תשובה כלל. ומי שחושב שיש תשובה הרי שהוא
טיפש שלא הבין בכלל את השאלה. אך יש שכל מיוחד, שלמרות שהוא לא ... שאלה. ובגלל זה היא נדמית לשאלה שאין לה שום פתרון כי היא בעצמה הפתרון של כל הפתרונות לכל השאלות שהיו שיש ושיכולים להיות. האדם הוא ככ
משוגע, שעל מנת לצאת מהסבך, הוא משתמש במה שהכניס אותו לשם מלכתחילה, ... באמת אין עוד סיבה. ואחרי כמה שלבים שבהם האדם מגיע לרצון שעל סיבתו הוא עונה לא יודע, האדם בדרכ נעצר ומפסיק את החיפוש. וזה כי הוא
טיפש. כי החכם גם הוא עוצר את החיפוש. אלא שהחכם עוצר כדי להתבונן ...