... האדם חודר במבטו, לתחומו הפרטי של אדם אחר. גם איסורים אחרים כמו רצח, ניאוף, חטיפה, גזל, הלבנת פנים ואיסור לשון הרע (מלבד התפיסה של צדק שעומדת בבסיסם), אפשר לראותם גם בהקשר זה, של כינון חברה שלווה ומסודרת.
חזל גינו אנשים כעסנים, ואמרו שכל הכועס כל מיני גיהנום שולטים בו. עוד אמרו שכל הכועס אם נביא הוא - נבואתו מסתלקת ממנו, ואם חכם הוא - חכמתו ... לכעס, הוא היעדר ביטוי עצמי של האישיות, וכישלון של האדם להוציא את עצמו אל הפועל ולבטא את כישוריו ומהותו הפנימית. הוא ביאר גם את המושג רתחא דאורייתא (=כעס התורה, בבלי, מסכת תענית ד עא), שהוא כעס מוצדק על פי
חזל, כהתנגשות בין האידאל רחב ההקף והלא - גבולי לבין ההגבלות והשפלות של העולם הזה, שיוצר כעס עצור (מידות הראיה עמ פג). ...