... ויאמר יהוה אל משה: משה ובאמצעות התודעה שלו זיהה דבר מה מתוך
התמונה השלמה (הטבע) - והוא הדבר אשר אמר. אם כן, ובשני המקרים המילה היא של התודעה של משה, היא אשר מזהה את הדברים ומבטא אותם. מכאן אני מגיע למסקנה ... לא לכל אדם יש יהוה, כלומר לא כל אדם מזהה דרך האלהים שלו את
התמונה השלמה המכונה בתורה - יהוה. התורה לימדה אותנו דרך הפרק הראשון שלה שהתודעה האנושית המקורית מזהה את
התמונה השלמה כדבר מובן מאליו, ולכן לא היה מקום להזכיר את קיום
התמונה השלמה - יהוה - על פני הפרק הראשון של התורה, בו זיהתה תודעת האדם את כל הסובב אותה בארץ וביקום. ציון קיום
התמונה השלמה בא מתוך הצורך גרידא, כאשר התנתקה התודעה האנושית
מהתמונה השלמה, והיה הצורך בלהזכיר לאדם את טבע הדברים ומקורם, ולהחזירו שוב אל תודעתו המקורית: יהוה הוא האלהים, אני יהוה אלהכם, או כמו שביטא הפרק ... יהוה אלהינו: התודעה האנושית נגזרת מטבעה מהתודעה השלמה,
מהתמונה השלמה. כי... יהוה אחד: כי יהוה הוא אחד - הוא
התמונה השלמה שחלקיה מתחברים להם ברצף מתוך מקשה אחת. יורשה לי להדגיש שוב את שני הנתונים האלה: אלהים: תודעת האדם ומנהיגתו. יהוה: תודעת האדם הרחבה והמקורית המזהה את חלקי
התמונה השלמה שנגזרו ממנה. כלומר כאשר מזהה האדם חלקים מתמונת האחד ומשייכם למקומם המקורי, כאשר מגיעה תודעת האדם לרמת מודעות כזו. זוהי המשמעות ... הטפשית בעקבות זאת לשייך את חלקי התמונה שנקלטו אצלי באקראי אל
התמונה השלמה - הוא זה שעזר לי בנבכי השאלה השנייה... טפשותי עמדה לי והתורה ענתה לא מן השורה על שאלתי הבלתי חוקית בעליל. היא שירטטה עבורי את הדרך בה אחבר את שברי המידע שבידי אל
התמונה השלמה. או אז נגלה לעיני מופע ששום חייזר לא יכול לביים, הגם ותבונתו עולה עלי במליוני שנות אור... עליתי על הדרך ששירטטה עבורי התורה, ויכלתי בעזרת המידע החלקי שבידי להכנס אל
התמונה השלמה ולטייל בה כאוות נפשי. את
התמונה השלמה לא ראיתי, אך עשיתי בה כראות עיני כבן בית אשר שולט בכל פינה בביתו, ורק הוא יכול לקבוע את מימדיו, את גודלו, את עוצמתו, לכן נדבק לבית ...