ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיות מיניות ✔האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו ✔אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו
אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה.

נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על סמך השקפת עולמה ועקרונותיה וישנם דעות רבות ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה.

לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול.

נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית והשקפת עולם פרטית לנושא. לעיתים, השקפת עולמינו או דרכו האישית של הקליינט, יכולים להיות בסתירה או בניגוד לנורמה החברתית. כך, שישנו גם האלמנט של הערכת הסיטואציה המסוימת כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים.

מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו הטבעיים והמעצורים, הם אלו התרבותיים.

יחד עם זאת, מצד שני, לרוב ההבניה החברתית חזקה מהפרט והאידיאולוגיה האישית יכולה להעלם בקלות שאינה נתפסת על הדעת, אל תוך המוסכמה הכללית. יתרה מזאת, לעולם אין אנו יכולים לדעת באופן מדויק ומלא את הפרשנות הפנימית הערכית והמוסרית של הקליינטים עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry.

כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות.

במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות.

ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו מחזיקים בהשקפת עולם הוליסטית. הרי שהשקפה זו מסכימה על כך שישנה הדדיות בלתי נמנעת בין כל חלקי שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות בה הכרה כנוכחת וכמשפיעה על מערכת היחסים, על המשתתפים בה ועל האופן בו מצבם מתבטא.

יש להבהיר שההכרה בהתנסויות הרגשיות השונות כנוכחות אינה מהווה רמיזה או מאשרת לגיטימציה לפעולה ולמימוש פנטזיות אלו אל תוך מערכת היחסים. להיפך, היא מדגישה את החשיבות שבזיהוי ההתנסות, זיהוי הדבר אותו היא מעוררת ותיעולו באופן מועיל ולא רק כזה שנמנע מפעולה חוצת גבולות אתיים. כמובן, שבין אם כך או כך, תמיד ישנה הסכנה שבמקום תיעול ההתנסויות הרגשיות בכדי להבין טוב יותר את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, שלוודאי אינן אתיות, על ידי תהליכי רציונליזציה של המעשים.

אולם, אז שוב נושא הדיון האתי הופך להיות לגבי חומרת המעשה ולא לגבי הגבולות, שברור שנפרצו. ההדגש כאן הוא על כך שבמידה והמטפל או המטפלת לא התמודדו בכנות אמיתית ואמיצה עם רגשותיהם, במידה ולא יקבלו, לדוגמה את הדרך הארוטית מעצם הימצאותה כנוכחת, כאחת מדרכי ההתקשרות אותם מבטאים היחסים, הם יאבדו את היכולת להאזין באופן מלא וימנעו מעצמם להיות קשובים לקליינט. אז, ישנה האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים.

מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, חלה חובה על כל מטפל ומטפלת להיות מוכנים גם ברמה האישית וגם ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד רחבות הכוללות בתוכם הנחיה והדרכה דינאמית והכשרה מקיפה המשקפת מודעות, שיקוף פנימי ורגשי עמוק ודרכי התמודדות עם השפעתו הבלתי נמנעת של המפגש, או בשמה המקצועי - עם תהליכי ההעברה וההעברה הנגדית.

מלבד לכך, ישנו גם צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת בטיפול ופוגעת בקליינט.

אין הדבר אומר שכעת הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שהטיפול יהפוך לורבאלי ושבוחן את רגשותיו של הקליינט. הכוונה היא ליצור היענות לאותו הצורך שהוא בלתי נמנע ועולה מהשטח. המפגש האנושי, תמיד מערב בתוכו איכות רגשית, אנו תמיד משפיעים ותמיד מושפעים בין אם נרצה בכך או לא. לכן, הדבר מצריך התייחסות ומתן כלים להכלה והתמודדות. ההתעלמות מכך, יכולה גם היא לעלות על לשולחן הדיונים ולהיבחן ברמת האתיות שבדבר, מהסיבה הפשוטה שהשפעתם הלא מעובדת של היחסים יכולה להשפיע על איכות הטיפול.

כמובן, שישנו צורך לבחון את כל מגוון הרגשות המתעוררים, גם את אלו שהם לא ארוטיים. קיימת האפשרות שכמטפלים נרגיש דחייה, כעס, פחד, תסכול או רגשות אחרים אשר יכולים להתעורר בעקבות התנהלותו של הקליינט, בעקבות תכונותיו האישיות ותגובותינו אליהם, או בעקבות חסכים פנימיים שלנו כמטפלים. כוחם של רגשות אלו, להפנות את תשומת הלב שלנו הלאה מהקליינט ואל התעסקותנו הפנימית עם עצמנו. בכך, לצמצם את החוויה, לערפל את הדבר המתרחש בכאן ועכשיו של המפגש ולפגוע באבחון ובמהלך הטיפול.

מלבד לכך שרגשות אלו יכולות להסית את הערנות מהקליינט, לצמצם את יכולת הקשב ולגרום לטעויות באבחון, בהערכה ואף לפגוע בתהליך הטיפולי, בכוחן לפגוע גם במטפלים. אני מניח שרוב המטפלים ובמיוחד אלו שעובדים במסגרות הרפואיות בהן אין שליטה על הכמות והאיכות של הקליינטים, מזהים מחשבות כגון, "הוא דוחה אותי, לא בה לי לטפל בו", "איזה טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע.

המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית.

האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון לנגיעה מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא!

בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות עם התכנים הרגשיים היכולים להתעורר במפגש הטיפולי ולנתינת מענה בהתאם ובאופן המשקף את המציאות הקלינית. כמובן שישנה גם אחריותם של כל מטפל ומטפלת לשייך עצמם למסגרת הדרכה קבועה לאחר סיום לימודיהם.

אדגיש שוב, שבמידה ומקצוע זה רואה עצמו כהוליסטי, במידה וטיפול השיאצו כולל בתוכו גם את המימד הרגשי, הרי שמין הראוי שמימד זה יבחן על כל חלקיו ובשלמותו ולא רק בהקשר לבעייתו של הקליינט. בחינתם של המימדים הרגשיים בחייו של הקליינט נעשית במימד השכלי ולרוב אינה משקפת את המציאות הרגשית של הכאן ועכשיו של הטיפול. אי ההתייחסות למימד זה, מצד אחד משמעותה בביטול ההוליזם, מעצם ההתעלמות לאותו המימד. לחלופין, משמעותה נראית בהשתקפותם הנסיבתית של סוגיות אתיות אלו ואחרות, ביישומו של הטיפול בפרקטיקה המקצועית. לבטח, המשמעות היא גם ברמה האתית של המקצוע כפרופסיה, מכיוון שלדבר השלכות על רמת האיכות של הטיפול.
שליליות צודק אינטימיות משיכה התרגשות מינית סטודנט לאבד שליטה איכות שייכות להבין את עצמך השאלה למה דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית התרגשות מינית חרמן חרמנות חרמנית חשק מיני טיפול טיפולים יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטפל מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שיאצו תשוקה מינית
סוף ואין סוף, סוגים של אין סוף, מוחלטות, יחסיות, פרדוקסים של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות, מרחב הזמן, מרחב המקום
סוף ואין סוף, סוגים של אין סוף, מוחלטות, יחסיות, פרדוקסים של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות, מרחב הזמן, מרחב המקום
...יחסיות, פרדוקסים של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות, מרחב הזמן, מרחב המקום מהי מהות וצורה, ומה ההבדל ביניהן? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של מהות וצורה, ומתאר אותן דרך דוגמה מוחשית של שיר. בשיר יש לנו שני אלמנטים עיקריים: המילים והמנגינה. המילים הן התוכן, המשמעות, והמסר שהשיר נושא, והמנגינה היא הדרך שבה המסר מועבר - באמצעות המקצב, הצלילים והמלודיה. השאלה שעולה היא מה מהווה את המהות ומה נחשב לצורה - האם המילים הן המהות והמנגינה הצורה, או להיפך...
להבדיל בין עובדה לפירוש, להיצמד לאמת בחיי היום יום, דיבור סובייקטיבי, לדייק בדיבור, לפני הפוטנציאל של המציאות, להפוך מחויב לאפשרי, להיכלל באין סוף, להפוך אפשרי ללא אפשרי, להיכלל במחויב המציאות
להבדיל בין עובדה לפירוש, להיצמד לאמת בחיי היום יום, דיבור סובייקטיבי, לדייק בדיבור, לפני הפוטנציאל של המציאות, להפוך מחויב לאפשרי, להיכלל באין סוף, להפוך אפשרי ללא אפשרי, להיכלל במחויב המציאות
...להיצמד לאמת בחיי היום יום, דיבור סובייקטיבי, לדייק בדיבור, לפני הפוטנציאל של המציאות, להפוך מחויב לאפשרי, להיכלל באין סוף, להפוך אפשרי ללא אפשרי, להיכלל במחויב המציאות איך להבדיל בין עובדה לפירוש בחיי היומיום? אליעד כהן מסביר את החשיבות הגדולה בהבחנה בין עובדות לבין פירושים סובייקטיביים בחיינו. הוא מדגיש כי בני אדם רבים מתבלבלים בין שני המושגים, וחוסר ההבחנה הזה מוביל אותם לטעויות ולתחושות שליליות. ההבדל בין עובדה לפירוש הוא שהעובדה היא דבר מוחשי, משהו שקיים במציאות ללא תלות בתפיסה האישית של האדם...
אושר, לבחור להרגיש טוב, לבחור מה להרגיש, להבדיל בין טוב לרע, איך להשתחרר מהסבל? איך לנצח את המשחק של החיים? איך להסתכל על החיים מבחוץ? איך להיצמד לאמת? חיים טובים
אושר, לבחור להרגיש טוב, לבחור מה להרגיש, להבדיל בין טוב לרע, איך להשתחרר מהסבל? איך לנצח את המשחק של החיים? איך להסתכל על החיים מבחוץ? איך להיצמד לאמת? חיים טובים
...לבחור להרגיש טוב, לבחור מה להרגיש, להבדיל בין טוב לרע, איך להשתחרר מהסבל? איך לנצח את המשחק של החיים? איך להסתכל על החיים מבחוץ? איך להיצמד לאמת? חיים טובים האם אפשר באמת להחליט מה טוב ומה רע בחיים? אליעד מסביר שכדי להשתחרר מסבל ולהגיע לאושר אמיתי צריך להבין את הדרך שבה אנחנו מגדירים טוב ורע. הוא מציג שני שלבים מרכזיים: השלב הראשון הוא טשטוש הגבולות הקיימים בין טוב לרע, והשלב השני הוא הגדרה מחודשת של הגבולות האלו לפי הרצון האישי. אליעד מדגיש שהמטרה היא לא פשוט להפסיק להבדיל בין טוב לרע, אלא לשחרר...
ייעוד בחיים, מה היעוד שלך בחיים? איך למצוא את היעוד שלך בחיים? מהי משמעות החיים? מהי המטרה שלך בחיים? לחיות בלי מטרה, האם יש מטרה לחיים? למה העולם קיים? מה המטרה של אלוהים? למה אלוהים ברא את העולם? הגשמה עצמית, חיפוש משמעות
ייעוד בחיים, מה היעוד שלך בחיים? איך למצוא את היעוד שלך בחיים? מהי משמעות החיים? מהי המטרה שלך בחיים? לחיות בלי מטרה, האם יש מטרה לחיים? למה העולם קיים? מה המטרה של אלוהים? למה אלוהים ברא את העולם? הגשמה עצמית, חיפוש משמעות
...שלך בחיים? איך למצוא את היעוד שלך בחיים? מהי משמעות החיים? מהי המטרה שלך בחיים? לחיות בלי מטרה, האם יש מטרה לחיים? למה העולם קיים? מה המטרה של אלוהים? למה אלוהים ברא את העולם? הגשמה עצמית, חיפוש משמעות מהו הייעוד שלך בחיים? איך מוצאים את הייעוד ומה משמעות החיים? ההרצאה מתחילה בשאלה על מהות הייעוד בחיים. השאלה המרכזית היא מה הייעוד של האדם, איך למצוא אותו ומה לעשות לאחר שמגלים אותו. אליעד כהן מציין שזו שאלה שמתעוררת אצל רבים, אבל יש צורך להסתכל עליה מזווית נוספת: מה קורה אחרי שמוצאים את הייעוד? אם...
כעס ועצבים, למה לא לכעוס? למה כן לכעוס? מתי כן לכעוס? למה צריך לכעוס? איך לכעוס פחות? איך להתמודד עם כעס? איך לטפל בכעס? איך לא לכעוס?
כעס ועצבים, למה לא לכעוס? למה כן לכעוס? מתי כן לכעוס? למה צריך לכעוס? איך לכעוס פחות? איך להתמודד עם כעס? איך לטפל בכעס? איך לא לכעוס?
...לכעוס? למה צריך לכעוס? איך לכעוס פחות? איך להתמודד עם כעס? איך לטפל בכעס? איך לא לכעוס? למה האדם ממשיך לכעוס למרות הרצון להפסיק? כאשר מישהו פוגע בנו, באופן טבעי מתעורר כעס. אליעד כהן מסביר שהכעס נוצר מתוך תחושת פגיעה, והזדהות עם רצון שלנו שהמציאות תהיה שונה. האדם חש מחויב לכעוס כי הוא תופס את הפגיעה כמצב שמחייב תגובה שלילית. אך אם נשאל מדוע אנחנו ממשיכים לכעוס למרות הרצון להפסיק, נגלה שיש סתירה פנימית: מצד אחד, אנחנו מרגישים חובה לכעוס, כי נפגענו, ומצד שני, אנחנו סובלים מתחושת הכעס עצמה. לדוגמה...
התחדשות פנימית / חוויה - איך לשנות את החוויה של המציאות? איך להתחדש כל הזמן?
...של המציאות? איך להתחדש כל הזמן? והדרך של האדם לשנות את חוויית המציאות שלו, היא על ידי זה שהוא משנה את הבסיס ואת היסוד, של חוויית המציאות שלו. וכל חוויית המציאות של האדם, היא נשענת על ההפרדה שהאדם עושה בין היש לבין האין. שזאת החוויה הבסיסית ביותר של האדם, שהוא מפריד בין היש לבין האין. שעל ידי ההפרדה הזאת, האדם חווה את הקיום העצמי של האני שלו, שהוא נפרד מכל מה שהוא אינו האני שלו. ומי שרוצה לשנות את חוויית המציאות שלו באמת, עליו לשנות את חוויית האני שלו. וזה אפשרי, רק על ידי שינוי חוויית היש והאין...
הנחה ללקוח, למה הנחה ללקוח עושה ללקוח גם רע? למה הנחה עושה רע ללקוח? למה רע ללקוח לקבל הנחה? למה הנחה ללקוח תגרום לו לא לקנות? מה רע בלתת הנחה ללקוח? איזה נזק יש בלתת הנחה ללקוח? איך לקוח מתייחס להנחה? איך לקוח מפרש הנחה? האם לקוח רוצה הנחה? למה לקוח רוצה הנחה? למה לא לתת הנחה ללקוח? נתינת הנחה ללקוח, למה לקוח רוצה לא לקבל הנחה? למה הלקוח מרגיש רע לקבל הנחה? איך לתת הנחה ללקוח? איך להציג הנחה ללקוח? מתי לא לתת הנחה ללקוח? למה גרוע לתת הנחה ללקוח?
...למה הנחה ללקוח עושה ללקוח גם רע? למה הנחה עושה רע ללקוח? למה רע ללקוח לקבל הנחה? למה הנחה ללקוח תגרום לו לא לקנות? מה רע בלתת הנחה ללקוח? איזה נזק יש בלתת הנחה ללקוח? איך לקוח מתייחס להנחה? איך לקוח מפרש הנחה? האם לקוח רוצה הנחה? למה לקוח רוצה הנחה? למה לא לתת הנחה ללקוח? נתינת הנחה ללקוח, למה לקוח רוצה לא לקבל הנחה? למה הלקוח מרגיש רע לקבל הנחה? איך לתת הנחה ללקוח? איך להציג הנחה ללקוח? מתי לא לתת הנחה ללקוח? למה גרוע לתת הנחה ללקוח? וכאן אתן עוד נקודת מבט, לגבי למה לתת הנחה ללקוח, עשוי לגרום ללקוח...
האם אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה?
האם אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה?
...אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה? איך אפשר לדעת אם אתה חכם או טיפש? אליעד כהן מסביר שיש דרך פשוטה ויעילה לדעת האם האדם הוא חכם או טיפש, והיא לבדוק את היחס שלו כלפי מאמץ שכלי. במהלך החיים, כל אדם נתקל במשימות שונות, וחלקן דורשות ממנו מאמץ מחשבתי משמעותי. בדיוק בנקודה זו ניתן לבחון את החוכמה שלנו: האם אנחנו נרתעים ומנסים להתחמק מהצורך לחשוב...
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 2
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 2
...האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 2 מהי האמת וכיצד ניתן להבין אותה? חיפוש אחר האמת הוא נושא שמעסיק את האדם במשך אלפי שנים. זהו תהליך שיכול להוביל לפרדוקסים, שכן הבנת האמת אינה דבר פשוט. לעיתים, האדם מוצא את עצמו לכוד במבוי סתום בין שני צדדים: מצד אחד, יש את עולם הנפרדות שבו יש הגדרות, עמדות ודעות שונות, ומצד שני, יש את האמת המוחלטת שבה כל הדברים מתאחדים. על האדם להבין כי קיימות שתי רמות של תפיסה: הרמה שבה כל דבר מובחן, והרמה שבה הכל מתא...
התמונה המלאה / שני הצדדים של המטבע - איך לראות את כל התמונה המלאה?
...המלאה / שני הצדדים של המטבע - איך לראות את כל התמונה המלאה? החיים הם כמו פאזל. המציאות גם היא כמו פאזל. כל דבר מורכב מהרבה פרטים. הדבר דומה לתמונה שמצויר בה ציור מאוד יפה. ומי שרואה רק חלק מהתמונה ולא רואה את כל התמונה המלאה, על ידי זה הוא לא ממש מבין את הציור, לא מבין את כוונת הצייר, ולא ממש מתחבר לציור. ולצורך ההגינות נאמר, כי יכול להיות גם מצב הפוך, שבו דווקא חלק בתמונה נראה טוב יותר מאשר כל התמונה. אך כרגע אנחנו לא עוסקים במה טוב יותר, האם כל התמונה או חלק ממנה. אך אנחנו כן עוסקים, באיך לראות...
רפואה אלטרנטיבית - מבוא
...אלטרנטיבית הוא כינוי לקשת רחבה של טיפולים גופניים שהם חסרי ביסוס מדעי. טיפולים אלה אינם כלולים במסגרת הרפואה הקונבנציונלית המודרנית ומגיעים לרוב מאנשים שאינם בעלי הכשרה רפואית מקובלת. המונח רפואה משלימה, מתאר את השילוב של טיפול רפואי קונבנציונאלי עם טיפול מן הרפואה האלטרנטיבית - תוך אמונה, שאינה מוכחת בשיטות מדעיות, כי הטיפול האלטרנטיבי משלים את הרפואי. תוכן עניינים: 1 רקע 2 טיעונים בעד רפואה אלטרנטיבית 3 טיעונים נגד רפואה אלטרנטיבית 4 מעמד חוקי בישראל רקע: הטיפולים הכלולים ברפואה האלטרנטיבית מאופיינים...
ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים
...עצמית / שאלות על החיים פתח דבר מה היא שאלה.? מה היא תשובה? מה הוא ביטחון? מה הוא פחד? מה היא מציאות? מי תופס את המציאות? מה היא מחשבה? מה הוא רעיון? מה היא שפה? מה היא בעיה? מה הוא סדר? מה הוא שקט? מה הוא ריכוז? מה היא תשומת לב? מה היא הקשבה? מה הוא חלל? מה הוא ידע? מה היא למידה? מה היא התנסות? מה היא יצירתיות? האם החיים שלי? מה הוא החושב? מה הוא הרוצה? האם הגוף שלי? מה זו אמת? מה זה כלום? מה הוא כעס? מה היא ודאות? מה הוא הפך? מה היא אהבה? מה היא שמחה? מה הוא יופי? מי אני? מה הוא מוות? מה הוא זמן...
חתירה למגע - להגיע לעימות עם מה שמטריד אותנו
...- להגיע לעימות עם מה שמטריד אותנו לפני כמה ימים קיבלתי אימון טוב מידיד. הידיד הזה לא אוהב אימון ולא מאמין בו. הוא סקפטי לחלוטין לכל העיסוק שלי. אימון עסקי? אם יש לך מוצר טוב, תמכור. אם לא, לא. אימון להרזיה? הכל גנים. אימון אקדמי? אם אתה גאון, אתה מסיים מהר. אם לא, חבל על הזמן. וכך הלאה. דיבורים? זה רק לנשים, והם חסרי תועלת. ואכן הוא ידיד מאוד שתקן. הוא לא אוהב להשוויץ, ולא אוהב להתלונן, מה שמשאיר לו מעט מאוד לומר. אבל פה ושם יש לו משהו מעניין לומר. לפני כמה ימים נפגעתי ממשהו שאישה אמרה לי. היא האשימה...
תובנות לחיים 10
...בשכלו רק חלק מהתמונה המלאה, והשורש של הדברים אם הוא מתחבר אליו, הוא מגלה שכל מה שהוא רואה במציאות זה חלום, והוא נמצא בתוך החלום של האני הגדול ביותר, שהוא מעל אני, מעל סיבה וזמן, ולכן, אדם לא יכול לשנוא את עצמו, ולא לשנוא אחרים. אלא לאהוב את עצמו בשלמות בחיי היום יום. לוח זמנים כמסגרת תומכת אין דבר נפלא מלוח זמנים מסודר, לוח זמנים שאדם רושם את המטרות שלו בכל יום, יומן אירועים, מסדר את הזמנים לפי שעות כך שיוכל לבנות אתם את שאר הדברים הנוספים עם לוחות זמנים נוספים ומתכנן דברים. לוח זמנים שמאפשר לו...
EFT - מה זה EFT?
...מה זה EFT? EFT הם ראשי התיבות של Emotional Freedom Technique, ובתרגום חופשי, טכניקת החופש הרגשי או טכניקת השחרור הרגשי. מדובר בטכניקה מופלאה בפשטותה ומדהימה בעוצמתה, לשחרור חסימות אנרגטיות ולריפוי של מגוון בעיות גופניות ורגשיות כאחד. ניתן לתאר את ה - EFT כסוג של דיקור פסיכולוגי. אלא שאת המחטים מחליפים תיפופים על נקודות מסוימות בגוף - נקודות של המרידיאנים - המהווים את ערוצי האנרגיה לפי הרפואה הסינית. התיפוף מתבצע תוך כדי התמקדות של האדם בנושא בו ברצונו לטפל. EFT, בדומה לקינסיולוגיה ולגישות נוספות...
משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1
...ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1 מתוך: זמן יהודי חדש: תרבות יהודית בעידן חילוני. עורך ראשי: ירמיהו יובל. ירושלים: כתר, 2007. הקדמה בין הסוציאליזם, תנועה כלל - עולמית שמחוללה היה יהודי שהתכחש לעמו, לבין הציונות, תנועה שקמה כולה למען יהודים, עומדת משנה שהיא ספק תיאוריה מדעית ספק תנועה חברתית ופוליטית, השואפת אף היא לתיקון העולם בדרכה שלה, ומקיימת דיאלוג בלתי - פוסק עם התרבות כולה מזה ועם היהדות מזה. הכל בכל יש בדיאלוג השני: מאפיינים יהודיים, התכחשות ומרד נגד היהדות, ניכוס והזרה הדדיים, ומעל לכל...
דטרמיניזם - מבוא
...פילוסופית לפיה כל מאורע בעולם, פעולות, החלטות או מחשבות אנושיות נקבעים באופן בלעדי על ידי אירועים קודמים. דטרמיניזם עולה בהקשרים רבים, ביניהם המדע, הדת ופילוסופיה של המוסר. תוכן עניינים: 1 ההיבט הלוגי 2 הפרספקטיבה הסיבתית 3 הפרספקטיבה התכליתית 4 הבחינה הדתית 5 הבחינה המדעית 5.1 ביקורת הסוציולוגים ההיבט הלוגי: אריסטו היה הראשון שניסח היבט זה ובחן אותו. לפי הלוגיקה, מתקיים חוק השלישי הנמנע, שלפיו כל טענה היא אמיתית או שקרית, ואין אפשרות שלישית. אריסטו בחן טענה זו על משפטים מן העתיד: טענה אודות העתיד...
חלומות - מין ומיניות בחלום
...בחלום חלומות - מין ומיניות בחלום המיניות והגירוי המיני מסמלים את ההשראה, כאשר אנו חולמים חלומות מיניים אנו נמצאים בתקופה של פתיחות רעיונית ויצירתית. החלום מאפשר לנו להביט פנימה והחוצה בעת ובעונה אחת - חלומות מיניים הינם דמות מראה של הנשמה שלנו, שעומדת בפני פוטנציאל של יצירה והגשמה בתחום מסויים בחיינו. מין הוא סמל של יצירה והגשמה רוחנית ומעשית בחלום. ברוב המקרים מין בחלום אינו סמל ישיר של מין במציאות, אלא מצביע על יצר, יצירה ויצירתיות של החולם. חלומות שבהם אנו מקיימים יחסי מין יצביעו על חדוות יצירה...
מהם ההבדלים שבין מאמן אישי טוב לפחות טוב (במקרה הטוב) ?
...מאמן אישי טוב לפחות טוב (במקרה הטוב) ? במאמר זה אעמוד על מספר הבדלים דקים אך גדולים שניתן למצוא אצל מאמנים אישיים. הנקודות שלהלן אמורות להוות שיקול מכריע אצלך בעת בחירת מאמן אישי. להשיג חיובי רק דרך חיובי! שיטות אימון שונות טועות ותופשות כי כדי לגרום לך להשתפר, עליהן להפוך אותך לאפס בעיני עצמך ולאחר מכן להטמיע בך את עקרונות השיטה שלהן שהתגלתה לגורו שעומד בראש השיטה. השיטות האלו לוקחות אותך, משפילות אותך, מורידות את הערך שלך בעיני עצמך ולאחר מכן עושות לך שטיפת מוח להאמין בגורו ובמדריך שמולך ובשיטה...
מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ב
...להצליח? חלק ב במאמר הקודם בסדרה זו נחשפת למחסום הגדול ביותר שמונע ממך הצלחה, דבר שנקרא פרדיגמה. לכל אחד מאיתנו יש פרדיגמות המשפיעות על התחומים השונים בחיינו. כפי שציינתי בחלק הקודם, פרדיגמה היא למעשה תוכנית שנמצאת בתוך תת המודע. התוכנית הזו יוצרת מציאות שבה אנחנו למעשה מתוכנתים להשיג רמה מסוימת של תוצאות, שהן במתאם לאותה פרדיגמה. לכן, על מנת ליצור שינוי אמיתי בתוצאות שלנו, אנחנו חייבים לשנות את הפרדיגמה שלנו. רוצה לדעת איך לעשות זאת? במאמר הזה אני אחשוף בפניך את הדרך לשינוי פרדיגמה. אז שים לב, הכנס...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בעיות מיניות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיות מיניות, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיות מיניות, איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומלץ, מטפל רוחני, אימון אישי למציאת זוגיות בנושא בעיות מיניות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3438 שניות - עכשיו 13_08_2025 השעה 20:01:56 - wesi4