ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיאצו ✔האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו ✔אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש... -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו
אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה.

נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על סמך השקפת עולמה ועקרונותיה וישנם דעות רבות ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה.

לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול.

נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית והשקפת עולם פרטית לנושא. לעיתים, השקפת עולמינו או דרכו האישית של הקליינט, יכולים להיות בסתירה או בניגוד לנורמה החברתית. כך, שישנו גם האלמנט של הערכת הסיטואציה המסוימת כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים.

מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו הטבעיים והמעצורים, הם אלו התרבותיים.

יחד עם זאת, מצד שני, לרוב ההבניה החברתית חזקה מהפרט והאידיאולוגיה האישית יכולה להעלם בקלות שאינה נתפסת על הדעת, אל תוך המוסכמה הכללית. יתרה מזאת, לעולם אין אנו יכולים לדעת באופן מדויק ומלא את הפרשנות הפנימית הערכית והמוסרית של הקליינטים עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry.

כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות.

במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות.

ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו מחזיקים בהשקפת עולם הוליסטית. הרי שהשקפה זו מסכימה על כך שישנה הדדיות בלתי נמנעת בין כל חלקי שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות בה הכרה כנוכחת וכמשפיעה על מערכת היחסים, על המשתתפים בה ועל האופן בו מצבם מתבטא.

יש להבהיר שההכרה בהתנסויות הרגשיות השונות כנוכחות אינה מהווה רמיזה או מאשרת לגיטימציה לפעולה ולמימוש פנטזיות אלו אל תוך מערכת היחסים. להיפך, היא מדגישה את החשיבות שבזיהוי ההתנסות, זיהוי הדבר אותו היא מעוררת ותיעולו באופן מועיל ולא רק כזה שנמנע מפעולה חוצת גבולות אתיים. כמובן, שבין אם כך או כך, תמיד ישנה הסכנה שבמקום תיעול ההתנסויות הרגשיות בכדי להבין טוב יותר את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, שלוודאי אינן אתיות, על ידי תהליכי רציונליזציה של המעשים.

אולם, אז שוב נושא הדיון האתי הופך להיות לגבי חומרת המעשה ולא לגבי הגבולות, שברור שנפרצו. ההדגש כאן הוא על כך שבמידה והמטפל או המטפלת לא התמודדו בכנות אמיתית ואמיצה עם רגשותיהם, במידה ולא יקבלו, לדוגמה את הדרך הארוטית מעצם הימצאותה כנוכחת, כאחת מדרכי ההתקשרות אותם מבטאים היחסים, הם יאבדו את היכולת להאזין באופן מלא וימנעו מעצמם להיות קשובים לקליינט. אז, ישנה האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים.

מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, חלה חובה על כל מטפל ומטפלת להיות מוכנים גם ברמה האישית וגם ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד רחבות הכוללות בתוכם הנחיה והדרכה דינאמית והכשרה מקיפה המשקפת מודעות, שיקוף פנימי ורגשי עמוק ודרכי התמודדות עם השפעתו הבלתי נמנעת של המפגש, או בשמה המקצועי - עם תהליכי ההעברה וההעברה הנגדית.

מלבד לכך, ישנו גם צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת בטיפול ופוגעת בקליינט.

אין הדבר אומר שכעת הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שהטיפול יהפוך לורבאלי ושבוחן את רגשותיו של הקליינט. הכוונה היא ליצור היענות לאותו הצורך שהוא בלתי נמנע ועולה מהשטח. המפגש האנושי, תמיד מערב בתוכו איכות רגשית, אנו תמיד משפיעים ותמיד מושפעים בין אם נרצה בכך או לא. לכן, הדבר מצריך התייחסות ומתן כלים להכלה והתמודדות. ההתעלמות מכך, יכולה גם היא לעלות על לשולחן הדיונים ולהיבחן ברמת האתיות שבדבר, מהסיבה הפשוטה שהשפעתם הלא מעובדת של היחסים יכולה להשפיע על איכות הטיפול.

כמובן, שישנו צורך לבחון את כל מגוון הרגשות המתעוררים, גם את אלו שהם לא ארוטיים. קיימת האפשרות שכמטפלים נרגיש דחייה, כעס, פחד, תסכול או רגשות אחרים אשר יכולים להתעורר בעקבות התנהלותו של הקליינט, בעקבות תכונותיו האישיות ותגובותינו אליהם, או בעקבות חסכים פנימיים שלנו כמטפלים. כוחם של רגשות אלו, להפנות את תשומת הלב שלנו הלאה מהקליינט ואל התעסקותנו הפנימית עם עצמנו. בכך, לצמצם את החוויה, לערפל את הדבר המתרחש בכאן ועכשיו של המפגש ולפגוע באבחון ובמהלך הטיפול.

מלבד לכך שרגשות אלו יכולות להסית את הערנות מהקליינט, לצמצם את יכולת הקשב ולגרום לטעויות באבחון, בהערכה ואף לפגוע בתהליך הטיפולי, בכוחן לפגוע גם במטפלים. אני מניח שרוב המטפלים ובמיוחד אלו שעובדים במסגרות הרפואיות בהן אין שליטה על הכמות והאיכות של הקליינטים, מזהים מחשבות כגון, "הוא דוחה אותי, לא בה לי לטפל בו", "איזה טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע.

המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית.

האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון לנגיעה מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא!

בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות עם התכנים הרגשיים היכולים להתעורר במפגש הטיפולי ולנתינת מענה בהתאם ובאופן המשקף את המציאות הקלינית. כמובן שישנה גם אחריותם של כל מטפל ומטפלת לשייך עצמם למסגרת הדרכה קבועה לאחר סיום לימודיהם.

אדגיש שוב, שבמידה ומקצוע זה רואה עצמו כהוליסטי, במידה וטיפול השיאצו כולל בתוכו גם את המימד הרגשי, הרי שמין הראוי שמימד זה יבחן על כל חלקיו ובשלמותו ולא רק בהקשר לבעייתו של הקליינט. בחינתם של המימדים הרגשיים בחייו של הקליינט נעשית במימד השכלי ולרוב אינה משקפת את המציאות הרגשית של הכאן ועכשיו של הטיפול. אי ההתייחסות למימד זה, מצד אחד משמעותה בביטול ההוליזם, מעצם ההתעלמות לאותו המימד. לחלופין, משמעותה נראית בהשתקפותם הנסיבתית של סוגיות אתיות אלו ואחרות, ביישומו של הטיפול בפרקטיקה המקצועית. לבטח, המשמעות היא גם ברמה האתית של המקצוע כפרופסיה, מכיוון שלדבר השלכות על רמת האיכות של הטיפול.
השכל טעויות להתעלם לגיטימיות מערכות חרמנות תרבות קולות סיפוק מיני יוזמה כעסים דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית התרגשות מינית חרמנות חשק מיני טיפול טיפולים יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטפל מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שיאצו תשוקה מינית
שיאצו - מהו שיאצו? במקום בו נגמרות המילים... מתחיל הטיפול בשיאצו...
שיאצו - מהו שיאצו? במקום בו נגמרות המילים... מתחיל הטיפול בשיאצו... שי - אצו בתרגום לעברית זה לחץ ... המסורתית הקיימת כבר אלפי שנים והכוללת אקופונקטורה (המחטים הסיניות), צמחים, אנמה (מסז סיני עתיק), טווינה ואומנויות לחימה שונות כמו צי גונג וטאיצי. על פי השיאצו קיימות בגוף כ360 נקודות הממוקמות על ... חשים חום, זרמים, עיקצוצים ותנועה של דבר מה בגופם. לעיתים הם פשוט מתארים למטפל מסלולי ערוצי אנרגיה אותם הוא לפחות נאלץ ללמוד שנים... בשנים האחרונות הפך השיאצו לאחד הטיפולים האלטרנטיבים הפופולרים ביותר, יעילותו הוכחה מעבר לכל ספק במיוחד בבעיות גב וכאבי ראש מתח ועייפות. מחקרים רבים קבעו שהטיפול בשיאצו מונע שימוש רב במשככי כאבים ועל ירידה בהיעדרויות ממקום העבודה. משך הטיפול הוא 60 דקות, הטיפול מתבצע על מזרון ובלבוש קל. במקום בו נגמרות המילים... מתחיל הטיפול בשיאצו. הגוף שלנו חכם יותר, אותנטי יותר ... כך, או לפחות כלפי חוץ התמונה נראית שונה. עטפנו את עצמינו בשריון, בפלדה ובמסכות שונות ומשונות, כך שהעולם חלילה לא יתפוס אותנו במערומינו ובחולשתינו. מטפל השיאצו מאבחן היכן נעצרת זרימת האנרגיה ... הראש, גב you name it. יבואו הספקנים שבינינו יקשו ויאמרו, לאן נעלמה פריצת הדיסק? או בבדיקת ה c. t רואים אצלי שינויים ניווניים, זה משהו פיזי, לא? היתכן שהשיאצו החזיר הכל למקום? וכן הלאה והלאה. אז ... והופחת עד שנעלם לחלוטין הצורך בשימוש במשכחי הכאב? אז התשובה רבותי, נמצאת שוב מעבר למילים, באיזור הדמדומים שבין הגוף לנפש היכן שלגופנפש יש חוקים משלו. השיאצו מחזק את המרידיאנים, (תעלות אנרגיה ...
שיאצו - הצי גונג פגש את ההייטק ושניהם חיים באושר...
שיאצו - הצי גונג פגש את ההייטק ושניהם חיים באושר... בעולם ... היכולת שלנו לקבל את עצמיינו, לאהוב, לחבק, מתעצמת. כל תרגיל צי גונג שלמדנו רק שילשום מקבל משמעות יוצאת דופן עבור הלב שנפתח... הטיפול בשיאצו - כיצד טיפול מגע בלבוש מלא, מצליח לחלחל כל כך עמוק? (בלי שמן רפואי)... למטופלים שטרם חוו שיאצו זה נשמע מאד לא הגיוני שטיפול בלבוש מלא, ללא שימוש ... לחוויית רגיעה שאולי טרם חווה מימיו. מפתיע, מפתיע מאד מטופלים חדשים בתחום, משום שזה נוגד אזשהי תפיסה בסיסית כיצד זה פועל. בהגדרה, שיאצו הינו טיפול בו מפעילים לחץ על נקודות הצי (אנרגיה) ... אנרגיה? אנחנו גם רגילים שצריך לעבוד באופן פיזי וישיר על השריר אחרת לא יקרה כלום! ההיגיון היפני לעומת זאת חושב אחרת: מנקודת המבט של השיאצו טיפול אשר ישפיע אך ורק ברמת השרירים אינו טיפול מוצלח, ... יש צורך לעבוד עליו ישירות ניתן לעבוד על הקצה השני של המרידאן למשל, והשריר משתחרר! דוגמה: כאב ומוגבלות בתנועת הצואר, המשתחרר באמצעות שיאצו לנקודות באזור השוק והקרסול. על פי תפיסת השיאצו אין הפרדה בין שום חלק אחד של הגוף לחלק אחר של הגוף, ... שינוי בחלק אחד של הגוף לא יצור שינוי בחלק אחר ולעיתים, כפי ציינתי, כמעט בלתי מתקבל על דעת בעיניים המערביות. לסכום העיקרון המנחה בשיאצו הוא ליצור שינוי פנימי בגופנפש, חשוב לציין באותה נשימה, שאין מתכונים כמו עוצמת לחץ גדולה או קטנה על הנקודות, לא הכוח שבלחיצה יצור את אותו שינוי מבוקש, מה יצור אותו? הקשבה וקבלה. שיאצו במצבי מתח נפשי וחרדה מחד, הדרישות הגבוהות והכמעט בלתי ... של חומצה בקיבה ועוד. מתח וחרדה לאורך זמן מובילים לעיתים להטשה ולירידה דרסטית ברמת האנרגיה, כלומר לעייפות קיצונית, פיזית ונפשית. השיאצו נותן מענה נפלא במצבים אילו, המגע התומך והקשוב האופייני כל כך לשיאצו מתפקד במצבים אילו על תקן של פסיכולוג ללא דיבורים. מטפל שיאצו מיומן מאבחן את ההשפעות הפיזיות של המתח הנפשי במערכות גוף שונות. לדוגמה אצל אדם המדחיק כעס ותיסכול לאורך זמן יאבחן מטפל השיאצו חסימה במרידיאן (תעלת אנרגיה) הכבד, קרוב לודאי שנקודת האנרגיה כבד 3 תהיה כאובה למגע ואפילו ללחץ קל בלבד. השיאצו משחרר חסימות ריגשיות, מפחית חרדה, מוריד את קצב פעימות הלב. השיאצו מעלה את רמת האנרגיה ומצויין במצבי עייפות נפשית ופיזית כאחד. לסיכום, אין כמו סדרת טיפולי שיאצו בזמן מעברים ושינויים בחיים, במצבים שהקרקע נשמטת מתחת לרגלים, השיאצו מסייע בידי המטופל לבנות אותה מחדש. כשמאד מבולבלים ולא ישנים בלילות הרגיעה הכל כך אופיינית לשיאצו תיתן נקודת מבט שונה על הנתונים הקיימים. תרגילי נשימה, ...
שיאצו והזיכרון הטיפולי
שיאצו והזיכרון הטיפולי האם הגוף אוצר את היתרונות הניתנים לו בעת טיפול? ואם כן, אילו ... המאמר סוקר היבטים משולבים פילוסופיים ומעשיים ומציג מודל חווייתי וישומי על הזיכרון הטיפולי. כמו כן המאמר מציג השלכות פרקטיות על הטיפול בשיאצו ועל הקשר עם המטופל. מאת: גיורא ליכט זה שנים הולכת ומתגבשת אצלי הגישה שמבטאת את ... וההתערבות בפעילותו היא רבת פנים, כך שהגישה כי אנו אמונים רק על הדחיפה הקטנה בלבד נראית לי מאד משמעותית בהבנת תהליך הטיפול. תפיסת הזן בשיאצו מבוססת על הנחה כי הרגע הנתון בו אנו מצויים בטיפול הוא נקודת ההתייחסות לאבחנה ... את האדם מאז לידתו. כל אותם משתנים הם חלק מההיסטוריה של הגוף שאחראים להיווצרות אותה נקודת זמן טיפולית. הרעיון העומד מאחורי גישת הזן שיאצו היא יכולתו של המטפל לפתח רגישות איכותית והקשבה לצרכי המטופל במקום לעסוק בחשיבה ותכנון במהלך הטיפול עצמו. מידע אותו לקטתי בכל שנותיי כמטפל (כאשר עיקר האבחנה נעשית בתהליך הטיפול עצמו על פי תפיסת הזן שיאצו ובתום הטיפול להצלבת מידע) נמצא שהמכנה המשותף לרובם הייתה חוויית הרגיעה והרצון ... של התהליך. החרדה והמתח שמלווים אירוע חולי מתגברים באופן משמעותי את התדרדרות המצב. כאשר אנו נדרשים להשיב על השאלה הפופולארית, למה השיאצו טוב? פעמים רבות נמצא את עצמנו עונים: מתגבר את המערכת החיסונית! המערכת החיסונית ... באופן משולב ומתואם נגד פולשים זרים מהם נשקפת סכנה לגוף. כך, כפי שיחסי הגומלין המתקיימים בין המרידיאנים מאפשר את האיזון האנרגטי. כיצד השיאצו מתגבר ומסייע למערכת החיסון? ידוע כי במצבי רוגע מערכת החיסון מתפקדת באופן היעיל ... אחראית בעיקר על פעילות של שימור, עיכול, הפרשה, הגדלת מאגרי אנרגיה, התחדשות של תאים, הפרשת הורמונים של גדילה. מכאן ניתן לדמות את הטיפול בשיאצו ככלי המשמש כווסת זרימה המסייע למערכת העצבית האוטונומית לאזן בין התפקודים להם ... מערכת סנסורית רגישה בה הגוף מבחין אם ידיו של המטפל אוהדות ורגישות דיין על מנת ליצור את האמון הנדרש לחשיפת הגוף לטיפול. בגישה על פי הקיו שיאצו אנו מכנים תהליך זה הצפת מרידיאנים כלומר, המרידיאנים הדורשים טיפול (מרידיאני ... שערים הפזורים על המרידיאנים, דרכם אנו נכנסים ומפוררים את החסימה. מעגל הטיפול, אם כך, מושפע משפע גורמים אשר בחלקים שונים אין לנו שליטה. (שיאצו והמונח פלצבו). המטופל מגיע אלינו לעתים עם כאב (תקיעות בזרימת הצי) אך הוא נושא איתו זיכרון שמוטבע בו. תפקידנו כמטפלים בשיאצו לא לנבור בעברו, אלא להיכנס לתדר הטיפולי בו המטופל חש בביטחון, מתמסר וחושף את ... טיפולים עד שהגוף יטמיע את הבנתו בנושא. כבר אחרי ההיכרות הראשונית עם הטקסט אנו יכולים לספר עליו מעט וכך גם הגוף לאחר הטיפול הראשון בשיאצו. אלא שכדי שנוכל לצטט את הטקסט ולשמר אותו בזיכרוננו לאורך זמן, עלינו, לפחות ... מתקבע. עתה ניתן להפסיק את השינון למשך תקופות ארוכות. אחדים יזדקקו לרענון פעם בחודש ואחרים פעם בחצי שנה. כמובן שהכוונה כאן לביקור תחזוק בשיאצו. צריך לזכור שהטקסט מסמל מטרה טיפולית מסוימת. למשל הקלה על כאבי גב או על כאבי ... לטיפולי תחזוק ולמה לפעמים חלה נסיגה בטיפול (לא שננו זמן רב והטקסט נשכח). מאמר זה נכתב על ידי גיורא ליכט. גיורא ליכט הוא מורה ומטפל בשיאצו ויחד עם דר ניר עמיר יסד את תמורות בשנת 1989. www.tmurot.org.il ...
הומאופתיה - רפואה שלמה בדרך הטבע. מדוע נקראת הומאופתיה שיטת ריפוי טבעית?
... של בלוטת התריס בתת פעילותה). ריפוי בהפעלה וריפוי בדומה - גירוי והפעלת כוחות הריפוי העצמיים - רפואה סינית (עבודה על מרידיאנים ונקודות מגע, דיקור), שיאצו, פסיכותרפיה. הפעלה בעזרת הדומה, כלומר עי תרופה (מידע) המעמידה בפני האורגניזם מעין תמונת ראי של מחלתו - רעיון החיסונים, הומיאופתיה, איזופתיה ...
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 4
... המיועדים לאנשים עם הפרעת קשב, כמו למשל: עיסוי ומגע, פרחי באך, הומאופתיה, צמחי מרפא, דיקור סיני, שיאצו , יוגה ועוד. ישנם גם תוספי תזונה ...
הורות מודעת - הריפוי מתחיל בבית
... מרפא דמיון מודרך ומדיטציה כלי אבחון שונים - אסטרולוגיה, כף יד ככלי להבנת צרכים ואישיות בני הבית. טיפולים הדדים לשחרור מתח בבית - שיאצו, עיסוי וכו ניתן לפתור פחדים, חרדות, לחץ, קשיי קשב וריכוז, קשיי הסתגלות שינויים ומעברים במשפחה. ניתן לבדוק ולשפר את מערכת ...
רפואה אלטרנטיבית - מונחים - מבוא
... בשדות אנרגיה, אין כל הוכחה מדעית לקיומם של שדות אלו, ואין קשר בינם לבין המושג הפיזיקלי אנרגיה. צי גונג רייקי הילינג שיאצו טאט טיפול במגע טיפול במגנטים פאלם תרפי רפלקסולוגיה מערכות רפואה אלטרנטיביות: אלו הן שיטות של רפואה אלטרנטיבית המבוססות ...
דיאטה, הדחקות ושאר ירקות.
... מכל הטיפול. הדרכים בהן ניתן לטפל הן רבות ומגוונות החל מטיפול פיסי של מגע כדוגמת עיסוי, רפלקסולוגיה, שיאצו וכו... עבור לרפואת תדרים המשויכת להילינג, תמציות פרחי באך וקריסטלים ועד שיחות נפש עם פסיכולוג או כל תראפיסט אחר המוסמך לכך. ...
הילינג, רייקי וקפיצת המדרגה התחברות מחדש
... הקונבציונאלית והם באים להשלימה. מקצועות הרפואה המשלימה נחלקים בגדול לשני תחומים, מקצועות המגע הכוללים מגע בגוף המטופל כגון רפלקסוליגה, שיאצו , עיסוי, דיקור ועוד ומקצועות אנרגטיים שאינם כוללים מגע בגוף ...
ילדים היפראקטיביים
... קשה יהיה יותר לשבור את מעגל הקסמים הזה. לכן חשוב מאד להשיב לילד את הביטחון העצמי שלו עי כך שנחזק את הצדדים החזקים שבו. ילדים מגיבים יפה ומהר לטיפולים של הילינג פרחי באך רפלקסולוגיה שיאצו וכל מגע אחר אשר אינו מאיים. ניתן לטפח גם חיית מחמד שהילד ירגיש אחראי כלפיה ועל ידי כך המעגל החברתי שלו יגדל ומן הסתם גם יתרום לחיזוק הביטחון ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיאצו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיאצו, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיאצו, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, מטפל אישי, מאמן אישי להצלחה בנושא שיאצו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1914 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 11:41:32 - wesi4