ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לרצות סקס ✔האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו ✔אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו
אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה.

נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על סמך השקפת עולמה ועקרונותיה וישנם דעות רבות ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה.

לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול.

נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית והשקפת עולם פרטית לנושא. לעיתים, השקפת עולמינו או דרכו האישית של הקליינט, יכולים להיות בסתירה או בניגוד לנורמה החברתית. כך, שישנו גם האלמנט של הערכת הסיטואציה המסוימת כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים.

מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו הטבעיים והמעצורים, הם אלו התרבותיים.

יחד עם זאת, מצד שני, לרוב ההבניה החברתית חזקה מהפרט והאידיאולוגיה האישית יכולה להעלם בקלות שאינה נתפסת על הדעת, אל תוך המוסכמה הכללית. יתרה מזאת, לעולם אין אנו יכולים לדעת באופן מדויק ומלא את הפרשנות הפנימית הערכית והמוסרית של הקליינטים עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry.

כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות.

במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות.

ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו מחזיקים בהשקפת עולם הוליסטית. הרי שהשקפה זו מסכימה על כך שישנה הדדיות בלתי נמנעת בין כל חלקי שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות בה הכרה כנוכחת וכמשפיעה על מערכת היחסים, על המשתתפים בה ועל האופן בו מצבם מתבטא.

יש להבהיר שההכרה בהתנסויות הרגשיות השונות כנוכחות אינה מהווה רמיזה או מאשרת לגיטימציה לפעולה ולמימוש פנטזיות אלו אל תוך מערכת היחסים. להיפך, היא מדגישה את החשיבות שבזיהוי ההתנסות, זיהוי הדבר אותו היא מעוררת ותיעולו באופן מועיל ולא רק כזה שנמנע מפעולה חוצת גבולות אתיים. כמובן, שבין אם כך או כך, תמיד ישנה הסכנה שבמקום תיעול ההתנסויות הרגשיות בכדי להבין טוב יותר את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, שלוודאי אינן אתיות, על ידי תהליכי רציונליזציה של המעשים.

אולם, אז שוב נושא הדיון האתי הופך להיות לגבי חומרת המעשה ולא לגבי הגבולות, שברור שנפרצו. ההדגש כאן הוא על כך שבמידה והמטפל או המטפלת לא התמודדו בכנות אמיתית ואמיצה עם רגשותיהם, במידה ולא יקבלו, לדוגמה את הדרך הארוטית מעצם הימצאותה כנוכחת, כאחת מדרכי ההתקשרות אותם מבטאים היחסים, הם יאבדו את היכולת להאזין באופן מלא וימנעו מעצמם להיות קשובים לקליינט. אז, ישנה האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים.

מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, חלה חובה על כל מטפל ומטפלת להיות מוכנים גם ברמה האישית וגם ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד רחבות הכוללות בתוכם הנחיה והדרכה דינאמית והכשרה מקיפה המשקפת מודעות, שיקוף פנימי ורגשי עמוק ודרכי התמודדות עם השפעתו הבלתי נמנעת של המפגש, או בשמה המקצועי - עם תהליכי ההעברה וההעברה הנגדית.

מלבד לכך, ישנו גם צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת בטיפול ופוגעת בקליינט.

אין הדבר אומר שכעת הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שהטיפול יהפוך לורבאלי ושבוחן את רגשותיו של הקליינט. הכוונה היא ליצור היענות לאותו הצורך שהוא בלתי נמנע ועולה מהשטח. המפגש האנושי, תמיד מערב בתוכו איכות רגשית, אנו תמיד משפיעים ותמיד מושפעים בין אם נרצה בכך או לא. לכן, הדבר מצריך התייחסות ומתן כלים להכלה והתמודדות. ההתעלמות מכך, יכולה גם היא לעלות על לשולחן הדיונים ולהיבחן ברמת האתיות שבדבר, מהסיבה הפשוטה שהשפעתם הלא מעובדת של היחסים יכולה להשפיע על איכות הטיפול.

כמובן, שישנו צורך לבחון את כל מגוון הרגשות המתעוררים, גם את אלו שהם לא ארוטיים. קיימת האפשרות שכמטפלים נרגיש דחייה, כעס, פחד, תסכול או רגשות אחרים אשר יכולים להתעורר בעקבות התנהלותו של הקליינט, בעקבות תכונותיו האישיות ותגובותינו אליהם, או בעקבות חסכים פנימיים שלנו כמטפלים. כוחם של רגשות אלו, להפנות את תשומת הלב שלנו הלאה מהקליינט ואל התעסקותנו הפנימית עם עצמנו. בכך, לצמצם את החוויה, לערפל את הדבר המתרחש בכאן ועכשיו של המפגש ולפגוע באבחון ובמהלך הטיפול.

מלבד לכך שרגשות אלו יכולות להסית את הערנות מהקליינט, לצמצם את יכולת הקשב ולגרום לטעויות באבחון, בהערכה ואף לפגוע בתהליך הטיפולי, בכוחן לפגוע גם במטפלים. אני מניח שרוב המטפלים ובמיוחד אלו שעובדים במסגרות הרפואיות בהן אין שליטה על הכמות והאיכות של הקליינטים, מזהים מחשבות כגון, "הוא דוחה אותי, לא בה לי לטפל בו", "איזה טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע.

המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית.

האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון לנגיעה מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא!

בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות עם התכנים הרגשיים היכולים להתעורר במפגש הטיפולי ולנתינת מענה בהתאם ובאופן המשקף את המציאות הקלינית. כמובן שישנה גם אחריותם של כל מטפל ומטפלת לשייך עצמם למסגרת הדרכה קבועה לאחר סיום לימודיהם.

אדגיש שוב, שבמידה ומקצוע זה רואה עצמו כהוליסטי, במידה וטיפול השיאצו כולל בתוכו גם את המימד הרגשי, הרי שמין הראוי שמימד זה יבחן על כל חלקיו ובשלמותו ולא רק בהקשר לבעייתו של הקליינט. בחינתם של המימדים הרגשיים בחייו של הקליינט נעשית במימד השכלי ולרוב אינה משקפת את המציאות הרגשית של הכאן ועכשיו של הטיפול. אי ההתייחסות למימד זה, מצד אחד משמעותה בביטול ההוליזם, מעצם ההתעלמות לאותו המימד. לחלופין, משמעותה נראית בהשתקפותם הנסיבתית של סוגיות אתיות אלו ואחרות, ביישומו של הטיפול בפרקטיקה המקצועית. לבטח, המשמעות היא גם ברמה האתית של המקצוע כפרופסיה, מכיוון שלדבר השלכות על רמת האיכות של הטיפול.
עקרונות עובדים חרד משיגעון אמונה פחד לאבד שליטה תלונה תקשורת בינאישית רגשות מיניים מקצוע לשאול קשרים מיניים דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית התרגשות מינית חרמן חרמנות חרמנית חשק מיני טיפול טיפולים יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטפל מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שיאצו תשוקה מינית
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס מה זה א מיניות וכיצד היא מושפעת מהתניות רגשיות? א - מיניות היא מצב שבו האדם אינו חש משיכה מינית ולא מגלה עניין ביחסי מין, לא מתוך התנזרות מכוונת, אלא פשוט משום שאין לו משיכה או עניין בנושא. לפי אליעד כהן, א מיניות נתפסת בדרך כלל כנטייה מולדת או תכונה קבועה שלא ניתן לשנותה. אך במהלך השיחה התברר שזוהי תפיסה מוגבלת, וכי ניתן להתייחס לא - מיניות באופן עמוק יותר. אליעד הסביר שמיניות או חוסר מיניות (א - מיניות) הן בעצם תוצאות של התניות פסיכולוגיות ורגשיות שהאדם ספג במהלך חייו, ולאו דווקא תכונות מולדות וקבועות. כלומר, המשיכה המינית או חוסר המשיכה המינית נקבעים על פי המשמעויות והפירושים שהאדם מעניק למיניות. מהן שלוש הגישות לתפיסת המיניות לפי רבי נחמן? אליעד כהן הציג שלוש דרכים שבהן ניתן להתייחס למיניות, על פי דבריו של רבי נחמן: לראות במין דבר חיובי וטוב. לראות במין דבר נייטרלי, שאין לו חשיבות מיוחדת (מצב הקרוב לא - מיניות). לראות במין דבר שלילי, דוחה ומגעיל. רבי נחמן טען שכדי להגיע להבנת המציאות באופן מוחלט, האדם צריך להיות מסוגל להטיל ספק באופן עמוק בחשיבות של המיניות. לפי אליעד, אדם שלא מסוגל לראות את המיניות כשלילית, מוגבל בהבנה הרוחנית שלו, משום שיש לו מחויבות (התניה) לכך שהמיניות היא דבר חיובי. האם ניתן להפוך אדם א
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
... אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק מהן שתי הדרכים לרדוף אחרי תחושות טובות? ... רדיפה אחרי הצורה החיצונית. הכוונה כאן היא למטרות שניתן למדוד, כמו כמות הלייקים בפייסבוק, רמת ההכנסות, הישגים במכירות או אפילו חוויות גופניות כמו סקס . הדרך הזו מסתכלת על הישגים שניתן להעריך אותם באופן כמותי. לדוגמה, אם ... ההגיונית היא לרדוף אחרי לייקים. אם כאשר אתה מקבל כבוד מאחרים זה משפר את הרגשתך, נראה לך הגיוני לרדוף אחרי יותר כבוד. אם אתה חווה תחושת עונג מסקס, אולי תחשוב שהדרך הטובה ביותר להרגיש טוב היא לרדוף אחרי עוד חוויות כאלה. ... להרגיש שאני שווה באמת? . אם כסף מעניק לך תחושת חופש, אז במקום לרדוף אחרי הכסף, שאל: איך אני יכול להרגיש חופשי יותר? . כך גם לגבי שאר התחושות: אם סקס גורם לך לחוות פנטזיה, התמקד בתחושה של החוויה עצמה ולא דווקא במרדף אחרי ...
איך לגרום לעצמך לא לרצות משהו? איך להפסיק לרצות משהו? איך לגרום לעצמך לשנוא משהו? איך להפסיק התמכרות? איך להיגמל ממשהו? איך להפסיק לאהוב משהו? איך לא לרצות משהו? איך להפסיק התמכרות? להפסיק להיות מכור לכסף, גמילה מהתמכרות, איך להיגמל מהתמכרות? איך להפסיק לרצות סקס? איך להפסיק לרצות לעשן? איך להפסיק לרצות לאכול? גמילה ממתוק, גמילה מסקס, גמילה מעישון, איך להיגמל מסקס?
... לעצמך לשנוא משהו? איך להפסיק התמכרות? איך להיגמל ממשהו? איך להפסיק לאהוב משהו? איך לא לרצות משהו? איך להפסיק התמכרות? להפסיק להיות מכור לכסף, גמילה מהתמכרות, איך להיגמל מהתמכרות? איך להפסיק לרצות סקס? איך להפסיק לרצות לעשן? איך להפסיק לרצות לאכול? גמילה ממתוק, גמילה מסקס, גמילה מעישון, איך להיגמל מסקס? וכאן ניתן נקודת מבט לגבי איך לגרום לעצמך להפסיק לרצות משהו. ויש לכך המון אפשרויות ושיטות. ואחת האפשרויות היא, שאפשרי להפסיק לרצות משהו, דווקא ...
חשק מיני אצל נשים וגברים, האם גברים רוצים סקס יותר מנשים? האם גברים רוצים רק סקס? האם גברים חרמנים יותר מנשים? במה תלוי כמה חשק מיני יש למישהו? למה גברים כל כך רוצים סקס? חשק מיני אצל גברים, חשק מיני אצל נשים, חרמנות
חשק מיני אצל נשים וגברים, האם גברים רוצים סקס יותר מנשים? האם גברים רוצים רק סקס? האם גברים חרמנים יותר מנשים? במה תלוי כמה חשק מיני יש למישהו? למה גברים כל כך רוצים סקס? חשק מיני אצל גברים, חשק מיני אצל נשים, חרמנות
חשק מיני אצל נשים וגברים, האם גברים רוצים סקס יותר מנשים? האם גברים רוצים רק סקס? האם גברים חרמנים יותר מנשים? במה תלוי כמה חשק מיני יש למישהו? למה גברים כל כך רוצים סקס? חשק מיני אצל גברים, חשק מיני אצל נשים, חרמנות האם גברים רוצים סקס יותר מנשים? ההרצאה עוסקת בשאלת החשק המיני, במיוחד בהשוואה בין נשים וגברים. אחד הנושאים המרכזיים הוא האם גברים רוצים סקס יותר מנשים, או האם קיימת הבחנה בין הרצון של נשים לרצות סקס לעומת גברים. אליעד כהן פורס את עמדתו בנושא, תוך כדי הסברים והבהרות ממספר זוויות. מה הגורמים שמשפיעים על הרצון המיני של גברים? האם באמת גברים מחפשים סקס יותר מנשים? באופן כללי התשובה היא כן, אבל זה דורש הבנה של הגורמים שמובילים לכך. עיקר הסיבה, על פי אליעד, היא שהרצון בסקס קשור קשר הדוק למה שזמין לאדם. באופן כללי, סקס הוא משהו שזמין יותר עבור נשים מאשר גברים. לדוגמה, אם אישה רוצה סקס, היא יכולה ללכת לרחוב ולפגוש מאה גברים שיסכימו. לעומת זאת, גבר, גם אם הוא יצא לרחוב, ייתקל במאה נשים שיסרבו לו. הכוונה כאן היא שבאופן כללי סקס פחות זמין לגברים ולכן הם רוצים אותו יותר. הדבר נובע מהנטייה האנושית לרצות את ... נגיש, זה רק מגביר את הרצון אליו. תופעה זו משקפת את החשק המיני: כשמשהו קשה להשיג, הוא הופך לנחשק יותר. האם הרצון בסקס תלוי בתפיסות חברתיות? סיבה נוספת שהגברים רוצים סקס יותר קשורה לתפיסות החברתיות שמפיצות מסרים שונים לנשים ולגברים. החינוך החברתי ... מסבירים שאם הם לא מצליחים להימצא עם נשים, זה מעיד על חוסר ערך. החברה מעבירה את המסר לגברים שהערך שלהם תלוי בכמה סקס הם מצליחים להשיג, כלומר, בכמות הנשים שיביעו רצון לעשות איתם סקס . מכיוון שגברים שומעים שוב ושוב את המסר הזה, זה גורם להם לרצות סקס יותר, גם אם באופן אובייקטיבי הם לא בהכרח נהנים ממנו יותר מאשר נשים. כיצד תפיסת המשמעות של סקס משפיעה על הרצון בו? בסיס הרצון המיני נובע גם מהמשמעות האישית שמישהו מייחס לסקס. אם אדם מאמין שסקס ישפר את חייו או יעשה לו טוב, הוא יחשוק בו יותר. בנוסף, ככל שהאדם יחשוב שהערך שלו תלוי בזה, הרצון בסקס יגבר. ככל שמישהו יחשוב שהיכולת שלו להשיג סקס מעידה על ערכו החברתי או האישי, הוא יראה את החשק המיני כדבר חיוני יותר לחיים. לסיכום, לא מדובר רק בהבדל בין נשים וגברים, אלא בהשפעות ...
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות למה הרצון לסקס שולט בחיים של האדם? אליעד מסביר בצורה מפורטת מדוע הרצון לסקס, משיכה מינית ודחף מיני הם גורמים דומיננטיים כל כך בחייהם של אנשים. הרצון לסקס או יחסי מין הוא לא סתם רצון בסיסי להנאה פיזית, אלא מייצג תחושת סיפוק עמוקה יותר, הנובעת מחוויה רגשית ומנטאלית של האדם. לפי אליעד, כאשר אדם חושק באדם אחר, ובפרט בסקס, הוא מחפש להרגיש תחושה של הצלחה, של ראויות ושל מילוי חיסרון פנימי עמוק. ההסבר של אליעד מתמקד בכך שהרצון לסקס הוא סימפטום למשהו עמוק הרבה יותר - תחושת החיסרון או החוסר נחת שהאדם חש בתוך עצמו. אליעד משתמש בדימוי של סימון וי כדי להמחיש שאנשים רוצים לסמן לעצמם הישגים ותחושת הצלחה פנימית. הסקס, או המגע המיני, נתפס כדרך המהירה, החזקה והנגישה ביותר עבור אנשים רבים להרגיש ראויים, מצליחים ומושכים. מהו המנגנון שמאחורי הדחף המיני? אליעד מפרט לעומק על המנגנון הנפשי העמוק שגורם לאדם לרצות יחסי מין או משיכה מינית. הוא מסביר שהאדם, מאז ילדותו, מפתח דפוסי חשיבה של חיסרון, כלומר, שהוא לא מספיק טוב, לא ראוי מספיק או שחסר לו משהו מהותי. תחושת החיסרון הזו גורמת לו לחפש אישור חיצוני, וסקס הוא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להרגיש אהוב, מוערך ומסופק. לדוגמה, ... שהוא ראוי יותר, בעל ערך ומצליח. לכן, גם אם מדובר ביחסים זמניים בלבד, הוא חש תחושת סיפוק, שמחה ונחת. למה אדם לא מסתפק בסקס עם פרטנר אחד? אליעד מתייחס לשאלה מדוע אנשים רבים אינם מסתפקים בפרטנר מיני אחד, גם אם יש להם מערכת יחסים יציבה. הוא מסביר כי בתחילת הקשר, כשהאדם ... מתקהה. האדם מתרגל לתחושת האישור והראויות שקיבל מהפרטנר, ולכן הוא מתחיל לחפש אישורים נוספים. כך נוצר הרצון המתמשך לחוות משיכה מינית עם פרטנרים חדשים. לדוגמה, הוא מספר על אדם שהיה בזוגיות ובשלושת החודשים ... ושהוא צריך שמישהו אחר, או אנשים נוספים, ירצו אותו כדי להרגיש שוב בעל ערך וראוי. איך התפיסה של האדם לגבי עצמו משפיעה על הדחף המיני שלו? אליעד מדגיש שהצורך העמוק ביותר של האדם הוא לא הסקס עצמו, אלא התחושה שהאדם מקבל בעקבותיו. כאשר מישהו אחר חושק בך, ... שהוא ראוי, טוב, מוצלח ומושך, לא היה משנה לו אם פרטנר אחר מאשר זאת או לא, כי הוא כבר היה משוכנע בזה בעצמו. למה דווקא משיכה מינית משפיעה עלינו יותר מכל הצלחה אחרת? אליעד מסביר שהאישורים שאדם מקבל בתחום המיני הם חזקים במיוחד, כיוון שהדימוי העצמי והערך העצמי שלו קשורים ישירות לתחום ...
מונוגמיה או פוליגמיה, האם משיכה מינית מונוגמית אפשרית? האם יכול להתקיים קשר מונוגמי מאושר לאורך שנים? האם אפשרי להיות מאושר בזוגיות בלי שום רצון לבגוד? האם אפשר לשמור על התשוקה המינית לאורך זמן? למה אנשים נהנים מסקס?
מונוגמיה או פוליגמיה, האם משיכה מינית מונוגמית אפשרית? האם יכול להתקיים קשר מונוגמי מאושר לאורך שנים? האם אפשרי להיות מאושר בזוגיות בלי שום רצון לבגוד? האם אפשר לשמור על התשוקה המינית לאורך זמן? למה אנשים נהנים מסקס?
... או פוליגמיה, האם משיכה מינית מונוגמית אפשרית? האם יכול להתקיים קשר מונוגמי מאושר לאורך שנים? האם אפשרי להיות מאושר בזוגיות בלי שום רצון לבגוד? האם אפשר לשמור על התשוקה המינית לאורך זמן? למה אנשים נהנים מסקס? האם אפשר לשמור על תשוקה מינית בזוגיות מונוגמית לאורך שנים? אליעד כהן מציג את השאלה המרכזית - האם קיימת אפשרות לנהל מערכת יחסים מונוגמית לאורך כל החיים, שבה בני הזוג יהיו מאושרים באמת, יימשכו מינית אך ורק אחד לשני, ולא ירצו לבגוד בכלל. הוא מדגיש שהשאלה היא לא רק אם הם לא יבגדו מתוך פחד להיתפס או מחשש להשלכות, אלא אם הרצון לבגוד ולהתנסות מינית עם מישהו אחר לא קיים בכלל. האם משיכה מינית לאותו אדם אחד יכולה להימשך לכל החיים? אליעד מסביר תחילה את הטיעון הנפוץ, לפיו האדם תמיד מחפש התחדשות וריגושים, ולכן הוא יניח שבשלב כלשהו אנשים ירצו בגידה או קשר מיני עם פרטנר חדש. לפי ההיגיון הפשוט, אנשים מתרגלים להכל, ולכן בהכרח הם יאבדו עניין ויחפשו ריגושים מחוץ לזוגיות שלהם. הוא מביא כדוגמה אדם שקונה משהו חדש ומתלהב ... זה לזה, לא פחות. ההסבר שלו לכך הוא תלוי בסיבה שבגללה האדם נהנה מסקס. מה הסיבה האמיתית לכך שאנשים נהנים מסקס? אליעד טוען שהסיבה לכך שאנשים נהנים מסקס קובעת האם הם יישארו נאמנים לאורך זמן. אם סיבת ההנאה מסקס היא התחדשות, כיבוש או ריגוש זמני, אז ברור שההנאה תרד לאורך זמן ויהיה צורך בהתחדשות, מה שיכול להוביל לרצון לבגוד. אך אם סיבת ההנאה מסקס היא רגשית יותר, קשורה לאהבה, לקרבה ולתחושת ביטחון עמוקה, אז ככל שבני הזוג יהיו זמן רב יותר יחד, התחושות האלה דווקא יתגברו ויתחזקו, והמשיכה המינית לא תיפגע, אלא אפילו תתחזק. איך קרבה רגשית יכולה להגביר את התשוקה לאורך זמן? אליעד מסביר שבמידה והסקס קשור לקרבה רגשית ולתחושת אהבה ואמון, ככל שהקשר מתפתח והקרבה גדלה, כך גם התשוקה עשויה להתגבר. הוא נותן דוגמה של אנשים שבתחילת מערכת היחסים אולי ... את התחושה של האינטימיות והקרבה, ובהתאם לכך גם מגביר את ההנאה מהסקס. הוא מדגים זאת בכך שאם אדם מחפש רק ריגושים, ברור שעם הזמן ההנאה תרד והוא יחפש משהו חדש. אבל אם אדם נהנה מסקס כי זו הדרך שלו לבטא אהבה וקרבה, אז ככל שהשנים יעברו, הוא ירצה רק את אותו האדם, כי התחושות האלה יתעצמו עם השנים. האם יכול להיות שבני זוג לא ירצו ... בלי לחשוב אפילו על בגידה. הסיבה לכך היא שבמוחם מתקיימת התניה שאומרת שסקס הוא ביטוי של אהבה ושל קרבה. אנשים אלו אינם מחפשים סיפוק זמני של ריגוש חדש או תחושה של כיבוש, אלא את התחושה המתמשכת של אינטימיות עמוקה ואמיתית. הוא ... ומפיקים מכך הנאה. אבל הוא טוען שהשאלה היא תמיד מהי ההנאה המתקבלת מהסקס. זוגיות פתוחה עשויה לספק את הצורך בחידושים ובריגושים, אבל אם ההנאה האמיתית היא רגשית ועמוקה, דווקא מונוגמיה עשויה להיות מוצלחת יותר. מה קובע האם אדם ... מסכם שהשאלה אם אנשים ירצו לבגוד או לא תלויה בשאלה מה הם מנסים להפיק מסקס. אם האדם מחפש אישור לכך שהוא אטרקטיבי, מושך, או כובש, ברור שהרצון להתנסות עם אחרים יגבר לאורך זמן. לעומת זאת, אם האדם נהנה מהסקס כסוג של ביטוי של אהבה וקרבה רגשית, אז הרצון שלו דווקא להתנסות עם אנשים אחרים יירד ככל שהזמן יעבור. האם כולם יכולים לחוות נאמנות מינית לאורך כל החיים? אליעד מדגיש שלמרות האפשרות שקיימת נאמנות מוחלטת, אצל רוב האנשים הסקס קשור לחיפוש אחרי התחדשות וריגושים. לכן, בפועל, הרבה אנשים ימצאו את עצמם מחפשים ריגוש מחוץ לזוגיות. אך עבור אותם האנשים שהמיניות שלהם קשורה בעיקר לאהבה ולרגש, נאמנות מינית לכל החיים בהחלט אפשרית. האם אפשר לשמור על תשוקה מינית לאורך שנים? למה אנשים נהנים מסקס? מונוגמיה או פוליגמיה מה עדיף? האם זוגיות פתוחה מאושרת יותר? איך לא לרצות לבגוד? האם משיכה מינית יכולה להימשך לכל החיים? פוליגמיה או מונוגמיה, האם זוגיות פתוחה או מערכת יחסים פתוחה האם היא מאושרת יותר? האם יחסים פתוחים טובים יותר? האם באמת אפשרי לעשות סקס אך ורק עם מישהו אחד כל החיים ולהימשך מינית אך ורק אליו ולהשיג את הריגוש
מונוגמיה חד צדדית, פוליגמיה חד צדדית, מערכת יחסים פתוחה חד צדדית, פוליאמוריה חד צדדית, משמעות הסקס במערכת יחסים, מחויבות מינית חד צדדית, מערכת יחסים פוליאמורית חד צדדית, יחסי מין בזוגיות, בגידות בזוגיות, חוסר הדדיות בזוגיות
מונוגמיה חד צדדית, פוליגמיה חד צדדית, מערכת יחסים פתוחה חד צדדית, פוליאמוריה חד צדדית, משמעות הסקס במערכת יחסים, מחויבות מינית חד צדדית, מערכת יחסים פוליאמורית חד צדדית, יחסי מין בזוגיות, בגידות בזוגיות, חוסר הדדיות בזוגיות
... חד צדדית, פוליגמיה חד צדדית, מערכת יחסים פתוחה חד צדדית, פוליאמוריה חד צדדית, משמעות הסקס במערכת יחסים, מחויבות מינית חד צדדית, מערכת יחסים פוליאמורית חד צדדית, יחסי מין בזוגיות, בגידות בזוגיות, חוסר הדדיות בזוגיות האם יכולה להתקיים מערכת יחסים מונוגמית חד - צדדית ופוליגמית חד - צדדית? אליעד כהן עוסק בשאלה האם אפשרית מערכת יחסים שבה צד ... בדרך כלל על הדדיות ושוויון. מדוע שמישהו יסכים למחויבות חד - צדדית בלי לקבל את אותה מחויבות בחזרה? באופן טבעי, אנשים מצפים להדדיות רגשית ומינית, ולכן מצב כזה נראה בלתי מתקבל על הדעת. למה קשה לקבל מערכת יחסים של מחויבות מינית חד - צדדית? אחת הסיבות המרכזיות היא ההיבט הפסיכולוגי של השתקפות וערך עצמי. למשל, גבר שעושה סקס עם כמה נשים עשוי לחשוב בתת - מודע שהבת זוג שלו לא מספיקה לו. מתוך מחשבה זו, הוא יתקשה לקבל שהבת זוג שלו תעשה סקס עם גברים אחרים, כי אז ירגיש שהוא עצמו אינו מספיק עבורה. יש כאן שיקוף של מחשבות פנימיות: אם אתה חושב שמין עם אחרים מעיד על חוסר שביעות רצון מהפרטנר, תתקשה להסכים ... אליעד כהן מסביר שלמרות הקושי, בהחלט ייתכנו מצבים בהם מערכת יחסים כזו תהיה אפשרית ואף יציבה. הכל תלוי במשמעויות האישיות ובצרכים הרגשיים והמיניים של כל אחד מבני הזוג. הוא מציג מספר גורמים מרכזיים שמאפשרים את המצב הזה: המשמעות של סקס עבור כל אחד: אדם אחד יכול לראות סקס כביטוי לרגש ואהבה עמוקה, בעוד האחר יראה בו פעולה פיזית נפרדת מהרגש. צרכים רגשיים שונים: אחד מבני הזוג עשוי לקבל את כל צרכיו הרגשיים והמיניים מהקשר היחיד עם בן הזוג, בעוד השני זקוק לגיוון או חוויות נוספות בלי שהדבר יפגע במחויבות הרגשית שלו לקשר העיקרי. פרשנות אישית של מחויבות: אדם יכול לבחור במחויבות כבחירה פנימית ועצמאית, בלי תלות ישירה בהתנהגות הצד השני. במצב כזה, הוא לא בהכרח מצפה לאותה מחויבות בחזרה. יכולת להפריד בין אהבה למיניות: אנשים מסוימים יכולים להרגיש אהבה עמוקה, בלי להרגיש איום מכך שבן הזוג שלהם מקיים יחסי מין עם אחרים. דוגמאות מעשיות של מערכת יחסים חד - צדדית: אליעד כהן נותן דוגמאות מפורטות להמחשה: גבר שבוחר להיות נאמן לבת זוגו מתוך עיקרון פנימי ועמוק, בלי לצפות או לדרוש ממנה נאמנות דומה. גבר שמקבל את כל צרכיו הרגשיים והמיניים דרך בת זוג אחת, ולכן אין לו צורך או עניין בנשים נוספות, אבל הוא לא חש פגיעה בכך שבת זוגו תהיה עם אחרים. אישה שמרגישה מוגנת ובטוחה בתוך מערכת יחסים מונוגמית, בעוד בן זוגה לא רואה חשיבות במחויבות מינית בלעדית. הסבר עומק: מדוע אדם יכול להסכים להיות מונוגמי כשהצד השני פוליגמי? אליעד מפרט כי הסיבה לכך טמונה בסיבות העמוקות והמגוונות מדוע אנשים רוצים סקס או אינטימיות מלכתחילה. למשל, אדם יכול להרגיש שהסקס מספק לו תחושת ערך, ביטחון, קרבה, או אינטימיות ייחודית שהוא משיג דווקא מאדם ספציפי. הוא מרגיש שרק בן הזוג הזה יכול למלא את הצורך הרגשי או המיני הייחודי שלו. לכן, גם אם יש אפשרויות נוספות, הוא לא מעוניין בהן. לדוגמה, אדם יכול לרצות סקס עם בן הזוג שלו דווקא בגלל שזה האדם שהוא אוהב או כי יש להם ילדים משותפים, ולכן האינטימיות איתו היא ייחודית ואינה ניתנת להחלפה. במקרה כזה, גם אם יציעו לו סקס עם אחרים, הוא לא יתעניין, כי הוא מעוניין דווקא במשמעות הייחודית שהוא נותן לסקס עם בן הזוג המסוים. עוד דוגמה מעניינת היא מצב שבו אדם לא יהיה מרוצה מהסקס עם בן הזוג שלו, אך עדיין לא ירצה לקיים יחסים עם אחרים, מכיוון שהסיבה לקיום הסקס היא לא הנאה פיזית בלבד אלא גם ערכים עמוקים, אהבה ייחודית או צרכים רגשיים ספציפיים שמתקיימים רק עם אותו בן זוג ספציפי. מסקנה: מונוגמיה ופוליגמיה חד - צדדית - אפשרי ... היא בהחלט אפשרית כאשר בני הזוג מבינים לעומק את הצרכים האישיים שלהם ושל בן הזוג, ומסוגלים לפרש בצורה נכונה את המחויבות ואת משמעות האינטימיות והמיניות בתוך מערכת היחסים שלהם. כלומר, אין כאן תשובה מוחלטת - מערכת יחסים כזו יכולה להתקיים, אך היא דורשת רמה גבוהה של מודעות עצמית, תקשורת והבנה מעמיקה של הצרכים והרגשות של ... יחסים מונוגמית חד - צדדית ופוליגמית חד - צדדית? האם ייתכן מצב שבו אדם אחד במערכת היחסים יהיה מחויב לחלוטין לבן או בת הזוג שלו - גם רגשית וגם מינית - בעוד שהצד השני יהיה חופשי להיות עם בני זוג נוספים? כלומר, מצב שבו אחד מבני הזוג חי במערכת יחסים מונוגמית, והשני חי במערכת יחסים פוליגמית, והכל בהסכמה מלאה? למה ... בקשר. הרי מדוע שאדם יסכים להתחייב באופן חד - צדדי, מבלי לצפות לאותה מחויבות מהצד השני? בנוסף, קיים היבט פסיכולוגי עמוק יותר: אם אדם רואה בסקס אינדיקציה לרמת המחויבות והאהבה של בן או בת הזוג שלו, הוא יתקשה לקבל מצב שבו רק הוא מחויב באופן מלא, בעוד שבן הזוג השני חופשי להיות עם אחרים. תחושת חוסר השוויון ... שבהם מערכת יחסים כזו תוכל להתקיים ולתפקד בצורה יציבה. הכל תלוי בפרשנות האישית של בני הזוג לגבי מערכת היחסים, המחויבות והמשמעות שהם מעניקים לסקס ולאהבה. להלן כמה גורמים שיכולים לאפשר קיום מערכת כזו: המשמעות של סקס עבור כל אחד מבני הזוג - יש אנשים שעבורם סקס הוא ביטוי לקשר רגשי עמוק, בעוד שאחרים רואים בו רק פעולה פיזית שאינה משפיעה על הרגש. הצורך הרגשי של כל אחד מבני הזוג - ייתכן שאחד מהם מקבל את כל הצרכים הרגשיים שלו ... אדם רואה את המחויבות שלו כלפי בן הזוג כבחירה אישית שלא תלויה בהתנהגות הצד השני, ייתכן שהוא לא יצפה למחויבות דומה בחזרה. יכולת להפריד בין אהבה למיניות - ישנם אנשים שמסוגלים להרגיש אהבה עמוקה לבן זוגם, ועדיין לא להיות מושפעים מכך שהוא מקיים יחסים עם אחרים. דוגמאות מעשיות להבנה טובה יותר של האפשרות הזו, נבחן מספר ...
איך לגרום למישהו ליהנות ממשהו? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו? איך ליצור חשק למישהו? איך לגרום למישהו לאהוב סקס? טיפול באמיניות, איך להפוך רע לטוב? איך לגרום למישהו לאהוב את החיים? איך ליצור משיכה? חשק למין
איך לגרום למישהו ליהנות ממשהו? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו? איך ליצור חשק למישהו? איך לגרום למישהו לאהוב סקס? טיפול באמיניות, איך להפוך רע לטוב? איך לגרום למישהו לאהוב את החיים? איך ליצור משיכה? חשק למין
... משהו? איך ליצור חשק למישהו? איך לגרום למישהו לאהוב סקס? טיפול באמיניות, איך להפוך רע לטוב? איך לגרום למישהו לאהוב את החיים? איך ליצור משיכה? חשק למין איך לגרום למישהו ליהנות ממשהו? הנושא המרכזי ... השנאה במקום השכנוע לדוגמה, אליעד מציין אדם שהוא א מיני, כלומר, אדם שלא נהנה מיחסי מין. במקום לנסות לשכנע אותו שיחסי מין יכולים להיות מהנים, הוא מציע להבין מה גרם לו לשנוא את החוויה הזאת. במקום להיאבק על החוויה החיובית, הכיוון הנכון הוא להבין את ... את עקרון הגישה, אליעד מציין, לדוגמה, את הנושא של יחסי מין. אף אחד לא לימד אותנו לאהוב סקס - זה משהו שמתרחש באופן טבעי, בתנאים הנכונים. אם אדם לא מרגיש משיכה מינית, אין טעם להילחם עם התחושות הללו או לכפות עליו לשנות את התפיסה. במקום זאת, כדאי להתמקד בהפחתת השנאה כלפי הדבר, וכתוצאה מכך ... משהו? איך ליצור חשק למישהו? איך לגרום למישהו לאהוב סקס? אליעד דיבר על נושא שקשור ליכולת לגרום לאנשים ליהנות ממשהו או לרצות משהו, גם אם בהתחלה הם לא אוהבים או לא מעוניינים בו. הוא נותן את הדוגמה של אדם שהוא א מיני, שאינו נהנה מיחסי מין, ומסביר כיצד יש לגשת לשאלה הזו. במקום לנסות ולשכנע את האדם להרגיש או לחוות את הדברים באופן חיובי, אליעד מציע לגשת לכך בדרך ... מהמחשבה או מהחוויה עצמה. לדוגמה, אם אדם לא נהנה מיחסי מין, במקום לנסות לשכנע אותו שזו חוויה טובה ומהנה, כדאי להבין למה הוא שונא את זה, למה זה לא טוב בעיניו, ולבדוק איך ניתן להקל עליו ... בנוגע למין, הוא מציין שאף אחד לא לימד אותו לאהוב סקס, כמו שלא מלמדים אנשים לאהוב את החיים או אוכל. כל אלה הם תהליכים טבעיים שמתרחשים באופן אוטומטי, וחשוב להבין כי אם אדם לא ... משהו? איך לשכנע אנשים? איך ליצור חשק למין? אין חשק לסקס, לא אוהב סקס, לא אוהבת סקס, איך לגרום למישהו לאהוב לעבוד? איך לגרום למישהו לאהוב להתאמץ? איך לגרום למישהו לאהוב להתאמן? איך לגרום למישהו לאהוב זוגיות? איך לגרום למישהו לרצות לעבוד? חוסר חשק מיני, איך לגרום למישהו לרצות להתאמץ? איך לגרום למישהו לרצות להתאמן? איך לגרום למישהו לרצות זוגיות? איך לגרום למישהו לרצות סקס? איך לגרום למישהו לרצות את החיים? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לשכנע ילדים לעשות משימות בבית? לא אוהב לעבוד, לא אוהב ...
הסוד של הרצון - מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהו שורש הרצון של האדם?
... כל המעשים של האדם. כי כל המעשים של האדם מתחילים ברצון של האדם. כי האדם חייב לרצות לפני שהוא עושה. ושורש כל הרצונות, אחראי גם על כל המעשים של האדם. והנה, כל מי שיתבונן אל שורש הרצון של עצמו ושל המין האנושי בכלל, יראה כי הרצון הפנימי ביותר של כל בני האדם בעולם, הוא הרצון להרגיש טוב ולהיות מאושרים. וכאן יש מספר דברים שדורשים בירור. והדבר הראשון שדורש בירור, הוא ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... לב בעצם לנושא של השמחה. כי הכסילים חושבים ששמחה פירושו לחייך, לספר בדיחות, כמו שיש אחד שאפילו קוראים לו שר השמחה שאפילו כל הזמן חייכן וצוחק וכל מיני שטויות כאלה. אבל זה נקרא שמחת הכסילים זה נכון שרבי נחמן אמר שצריך מילא ... כן, מסר המלך את המלוכה לבנו בחייו. כי האתאיסטים חושבים שיש אלוהים ויש עולם ויש בני אדם שהם כאילו נפרדים מהבורא. ואלוהים ברא אותך כדי להיטיב וכל מיני שטויות כאלה ואחרות. ואז אתה שואל אותם אז למה הוא ברא לך חיסרון אם אלוהים ... שהאחדות כל כך גדולה שהיא יכולה לצמצם את עצמה לעשות לפני ואחרי ואף על פי כן לא היה הבדל בין לפני לאחרי. והיה שם שמחה גדולה מאד. והיה שם כל מיני שמחה, זמן, קומדיות, ומשחקי הצרות וכל מיני שמחה. הכל היה שם במשתה. זה בעצם בינה אחת עם מה שרבי נחמן אומר - ויכא מה ... זה כיף וגם מים קרים זה כיף אתה לא יכול ליהנות בבת אחת משתי ההנאות, או שאתה במים חמים או במים קרים, אתה לא יכול בשתי ההנאות. אבל שם היה את כל המיני שמחה. מה זאת אומרת כאשר כל בחינות נכללות באחדות יש לך בעצם את כל מיני שמחה, זה העניין. למה. כי שם בשורש יש לך הכל. זה מה שרבי נחמן אומר. ... ולכן אני עוד אשמח מזה שאתה לא מלך. זאת אומרת שה.. נגיד הקונספט הדתי אומר שהשכינה מצטערת בצערם של ישראל, שישראל בגלות השכינה בוכה, אוי לי וכל מיני קשקושים כאלה ואחרים שאלוהים בוכה יחד איתך. זה לא נכון. רבי נחמן אומר ... המלך יש חכמים מאד גדולות ויש חכמות מאד גדולות. למה חכמות מאד גדולות זה בעצם טפשות מאד גדולה. כי מה זה חכמה חכמה זה דבר שמתחיל להיות מורכב מכל מיני פרטים ופרטי פרטים וכלל שהוא יותר מורכב הוא יותר חכם. מורכב וזה ככה וככה, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לרצות סקס
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לרצות סקס, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לרצות סקס, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, מאמן אישי לזוגיות, מומחה בתחום לרצות סקס - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1211 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 09:11:04 - wesi4