ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רצון למין ✔האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו ✔אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו
אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה.

נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על סמך השקפת עולמה ועקרונותיה וישנם דעות רבות ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה.

לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול.

נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית והשקפת עולם פרטית לנושא. לעיתים, השקפת עולמינו או דרכו האישית של הקליינט, יכולים להיות בסתירה או בניגוד לנורמה החברתית. כך, שישנו גם האלמנט של הערכת הסיטואציה המסוימת כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים.

מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו הטבעיים והמעצורים, הם אלו התרבותיים.

יחד עם זאת, מצד שני, לרוב ההבניה החברתית חזקה מהפרט והאידיאולוגיה האישית יכולה להעלם בקלות שאינה נתפסת על הדעת, אל תוך המוסכמה הכללית. יתרה מזאת, לעולם אין אנו יכולים לדעת באופן מדויק ומלא את הפרשנות הפנימית הערכית והמוסרית של הקליינטים עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry.

כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות.

במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות.

ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו מחזיקים בהשקפת עולם הוליסטית. הרי שהשקפה זו מסכימה על כך שישנה הדדיות בלתי נמנעת בין כל חלקי שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות בה הכרה כנוכחת וכמשפיעה על מערכת היחסים, על המשתתפים בה ועל האופן בו מצבם מתבטא.

יש להבהיר שההכרה בהתנסויות הרגשיות השונות כנוכחות אינה מהווה רמיזה או מאשרת לגיטימציה לפעולה ולמימוש פנטזיות אלו אל תוך מערכת היחסים. להיפך, היא מדגישה את החשיבות שבזיהוי ההתנסות, זיהוי הדבר אותו היא מעוררת ותיעולו באופן מועיל ולא רק כזה שנמנע מפעולה חוצת גבולות אתיים. כמובן, שבין אם כך או כך, תמיד ישנה הסכנה שבמקום תיעול ההתנסויות הרגשיות בכדי להבין טוב יותר את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, שלוודאי אינן אתיות, על ידי תהליכי רציונליזציה של המעשים.

אולם, אז שוב נושא הדיון האתי הופך להיות לגבי חומרת המעשה ולא לגבי הגבולות, שברור שנפרצו. ההדגש כאן הוא על כך שבמידה והמטפל או המטפלת לא התמודדו בכנות אמיתית ואמיצה עם רגשותיהם, במידה ולא יקבלו, לדוגמה את הדרך הארוטית מעצם הימצאותה כנוכחת, כאחת מדרכי ההתקשרות אותם מבטאים היחסים, הם יאבדו את היכולת להאזין באופן מלא וימנעו מעצמם להיות קשובים לקליינט. אז, ישנה האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים.

מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, חלה חובה על כל מטפל ומטפלת להיות מוכנים גם ברמה האישית וגם ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד רחבות הכוללות בתוכם הנחיה והדרכה דינאמית והכשרה מקיפה המשקפת מודעות, שיקוף פנימי ורגשי עמוק ודרכי התמודדות עם השפעתו הבלתי נמנעת של המפגש, או בשמה המקצועי - עם תהליכי ההעברה וההעברה הנגדית.

מלבד לכך, ישנו גם צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת בטיפול ופוגעת בקליינט.

אין הדבר אומר שכעת הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שהטיפול יהפוך לורבאלי ושבוחן את רגשותיו של הקליינט. הכוונה היא ליצור היענות לאותו הצורך שהוא בלתי נמנע ועולה מהשטח. המפגש האנושי, תמיד מערב בתוכו איכות רגשית, אנו תמיד משפיעים ותמיד מושפעים בין אם נרצה בכך או לא. לכן, הדבר מצריך התייחסות ומתן כלים להכלה והתמודדות. ההתעלמות מכך, יכולה גם היא לעלות על לשולחן הדיונים ולהיבחן ברמת האתיות שבדבר, מהסיבה הפשוטה שהשפעתם הלא מעובדת של היחסים יכולה להשפיע על איכות הטיפול.

כמובן, שישנו צורך לבחון את כל מגוון הרגשות המתעוררים, גם את אלו שהם לא ארוטיים. קיימת האפשרות שכמטפלים נרגיש דחייה, כעס, פחד, תסכול או רגשות אחרים אשר יכולים להתעורר בעקבות התנהלותו של הקליינט, בעקבות תכונותיו האישיות ותגובותינו אליהם, או בעקבות חסכים פנימיים שלנו כמטפלים. כוחם של רגשות אלו, להפנות את תשומת הלב שלנו הלאה מהקליינט ואל התעסקותנו הפנימית עם עצמנו. בכך, לצמצם את החוויה, לערפל את הדבר המתרחש בכאן ועכשיו של המפגש ולפגוע באבחון ובמהלך הטיפול.

מלבד לכך שרגשות אלו יכולות להסית את הערנות מהקליינט, לצמצם את יכולת הקשב ולגרום לטעויות באבחון, בהערכה ואף לפגוע בתהליך הטיפולי, בכוחן לפגוע גם במטפלים. אני מניח שרוב המטפלים ובמיוחד אלו שעובדים במסגרות הרפואיות בהן אין שליטה על הכמות והאיכות של הקליינטים, מזהים מחשבות כגון, "הוא דוחה אותי, לא בה לי לטפל בו", "איזה טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע.

המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית.

האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון לנגיעה מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא!

בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות עם התכנים הרגשיים היכולים להתעורר במפגש הטיפולי ולנתינת מענה בהתאם ובאופן המשקף את המציאות הקלינית. כמובן שישנה גם אחריותם של כל מטפל ומטפלת לשייך עצמם למסגרת הדרכה קבועה לאחר סיום לימודיהם.

אדגיש שוב, שבמידה ומקצוע זה רואה עצמו כהוליסטי, במידה וטיפול השיאצו כולל בתוכו גם את המימד הרגשי, הרי שמין הראוי שמימד זה יבחן על כל חלקיו ובשלמותו ולא רק בהקשר לבעייתו של הקליינט. בחינתם של המימדים הרגשיים בחייו של הקליינט נעשית במימד השכלי ולרוב אינה משקפת את המציאות הרגשית של הכאן ועכשיו של הטיפול. אי ההתייחסות למימד זה, מצד אחד משמעותה בביטול ההוליזם, מעצם ההתעלמות לאותו המימד. לחלופין, משמעותה נראית בהשתקפותם הנסיבתית של סוגיות אתיות אלו ואחרות, ביישומו של הטיפול בפרקטיקה המקצועית. לבטח, המשמעות היא גם ברמה האתית של המקצוע כפרופסיה, מכיוון שלדבר השלכות על רמת האיכות של הטיפול.
לימודים הכשרה פיתויים תהליכים מיומנויות מיניות יכולת הכלה סיבתיות השתקפות לשאול את עצמך מסקנה דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית התרגשות מינית חרמנות חשק מיני טיפול טיפולים יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטפל מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שיאצו תשוקה מינית
רצון / רצונות / הרצון - הכל כולל הכל על רצון / רצונות / הרצון - רשימת כל הנושאים
... רצון ללא הגדרה רצון ללא טוב או רע רצון ללא סיבה רצון למהות רצון למות רצון למות או לחיות רצון למין רצון למתוק רצון לנצח רצון לנקמה רצון לסבול רצון לסבל רצון לסקס רצון לעזור לאחרים רצון לעשות לאחרים טוב רצון לעשן רצון לפגוע רצון לפני המוות רצון לצאת צודק רצון לצורה מוגדרת רצון לקבל רצון לרצות רצון לרצות אחרת רצון לשינוי רצון ... רצון מבחירה חופשית רצון מוגבל רצון מוגדר רצון מודחק רצון מודע רצון מוחלט רצון מחויב רצון מיני רצון מלא רצון מנוגד רצון מפחיד רצון נגד המציאות רצון נגד רצון רצון נוצר רצון נצחי רצון סופי רצון סיבתי רצון עדיף רצון עושה טוב רצון עושה רע רצון עם סיבה רצון עמוק רצון עצמי ... המציאות הרצון של הרצון הרצון של כל הרצונות הרצון שמנהל את האדם 3 דרכים לטפל ברצון אובדן רצון למין אובדן רצון לסקס אובדן רצון מיני אולי אין רצון חופשי? אולי אני מדחיק רצון? אולי הכל כרצוני? אולי יש לי רצון? אולי יש לי רצון מודחק? אושר הוא הרצון אחדות רצון אחדות רצונות אחרי הרצון אי שביעות רצון איזה רצון ... רצונות אין סוף רצונות מנוגדים אין רצון אם אין בחירה אין רצון חופשי אין רצון לחיות אין רצון למין אין רצון לסקס אין רצון מיני אין רצון עצמי אין שום הגדרת רצון אין שום רצון אלוהים כרצון לקבל אלוהים כרצון לתת אלוהים לא בוחר את רצונו אם ברצונך לשכנע אני מדחיק רצון אני מזדהה עם הרצון אפשר לשנות את ... של הרצון האנושי הסוד של רצון אין סופי הסיבה של הרצון העדר הרצון של האדם העדר רצון העדר רצון למין העדר רצון לסקס העדר רצון מיני הפרדה יוצרת רצון הצורה של הרצון הרגשה של הרצון הרגשה של רצון הרגשה של רצון עצמי הרגשת הרצון הרגשת רצון הרגשת רצון עצמי הרצונות הרצונות החיצוניים הרצונות הפנימיים הרצונות שיש ... הרצון זנות מרצון חוויית הרצון חוויית רצון חוסר התאמה בין הרצון למציאות חוסר רצון חוסר רצון למין חוסר רצון לסקס חוסר רצון מיני חוסר שביעות רצון חופש הרצון חופש מהרצון חופש רצון חופשי מכל רצון חוקי הרצון חוקי הרצון העצמי חיזוק הרצון חיזוק הרצון העצמי חיסרון יוצר רצון חסר רצון חקירת סיבת הרצון חקר ... הרצון יצירת הרצון והקיום יצירת הרצון של אלוהים יצירת רצון ירידה ברצון במיני ירידה ברצון למין ירידה ברצון לסקס יש לי רצון יש לי רצון מודחק יש לי רצונות יש רצון חופשי יש רצון עצמי כוח הרצון כוח רצון כח הרצון כח רצון ככה עלה ברצונו כמה רצון יש לך? כמה רצון צריך? כרצונך טוב לך ...
חשק מיני, חשק לסקס, למה אנשים רוצים לעשות סקס? למה אנשים נהנים מסקס? איך נוצר הרצון לסקס? איך הסביבה משפיעה על הרצון לסקס? השפעת הסביבה על הרצון לסקס, למה אנשים נהנים מסקס? סיבות למה אנשים רוצים לעשות סקס, טיפול בדחף מיני
חשק מיני, חשק לסקס, למה אנשים רוצים לעשות סקס? למה אנשים נהנים מסקס? איך נוצר הרצון לסקס? איך הסביבה משפיעה על הרצון לסקס? השפעת הסביבה על הרצון לסקס, למה אנשים נהנים מסקס? סיבות למה אנשים רוצים לעשות סקס, טיפול בדחף מיני
חשק מיני, חשק לסקס, למה אנשים רוצים לעשות סקס? למה אנשים נהנים מסקס? איך נוצר הרצון לסקס? איך הסביבה משפיעה על הרצון לסקס? השפעת הסביבה על הרצון לסקס, למה אנשים נהנים מסקס? סיבות למה אנשים רוצים לעשות סקס, טיפול בדחף מיני למה אנשים כל כך רוצים לעשות סקס? אליעד כהן מסביר שהסיבה לכך שאנשים רבים כל כך רוצים לעשות סקס, קשורה באופן ישיר לכך שאנשים אחרים רוצים לעשות את אותו הדבר. זה יוצר מעין מעגל שחוזר על עצמו: ככל שיותר אנשים רוצים לעשות סקס, כך הדבר נתפס כחשוב ונחשק יותר, ולכן עוד יותר אנשים ירצו אותו. הרעיון הבסיסי הוא שהרצון שלנו מתגבש לא רק מתוך עצמנו, אלא במידה רבה מאוד ... הטוב נוצרת כאשר הוא משיג את מה שהוא רוצה. אך מה קובע מה הוא ירצה מלכתחילה? לפי אליעד, הסביבה היא גורם מכריע בהיווצרות הרצונות שלנו. איך הסביבה גורמת לנו לרצות לעשות סקס? הסביבה משפיעה עלינו בשני מישורים עיקריים: ראשית, אם רוב האנשים סביבנו רוצים משהו מסוים, גם אנחנו מתחילים להאמין שהדבר הזה הוא טוב, חשוב או נחשק. לדוגמה, אם כולם סביבנו אומרים שסקס הוא דבר טוב ונחשק, אנו נסיק אוטומטית שאכן כך הדבר ונרצה אותו יותר. כך הרצון לסקס הוא לא רק רצון פנימי אישי, אלא גם רצון חברתי, המוזן מהנורמות ומהדעות של אחרים. שנית, ישנו היבט של מחסור או קושי בהשגת הדבר הרצוי. כאשר דבר מסוים, כמו סקס, נתפס כקשה להשגה או שיש בו אתגר, הוא מקבל ערך מיוחד. אנשים רבים חושבים שאם הם מצליחים להשיג משהו שנחשב קשה או נדיר להשגה, הם מרגישים ... סביר מאוד להניח שגם אתה תרצה לשים קרפדה על הראש. אתה אפילו תמצא הצדקות הגיוניות לכך, ותתהה איך אחרים יכולים בכלל ללכת בלי קרפדה על הראש. אותו דבר בדיוק קורה עם סקס: כאשר כולם מתייחסים לסקס כמשהו נחשק במיוחד, נוצרת תחושה חזקה של צורך וערך סביב הדבר הזה. האם הרצון לסקס נובע מתוך רצון אישי או מתוך השפעה חברתית? אליעד מדגיש את השאלה הזו ומציע ניסוי מחשבתי מעניין: אם כל העולם היה מחליט פתאום להימנע מסקס ולהתנזר לחלוטין, האם הרצון שלך לעשות סקס היה נשאר באותה עוצמה? האם היית ממשיך לרצות אותו בדיוק באותה צורה כמו קודם? אם התשובה שלך היא לא, אז כנראה שהרצון שלך לסקס מושפע באופן משמעותי מהסביבה, ושהוא לא רק רצון אישי פנימי. למעשה, הרצון שלך עשוי להיות יותר תגובה להשפעות חיצוניות מאשר צורך פנימי אמיתי. מה הקשר בין סקס לבין תחושת ערך עצמי? סיבה נוספת לכך שאנשים רוצים לעשות סקס קשורה לתחושת הערך העצמי שלהם. כאשר אדם מצליח להשיג משהו שנחשב בעל ערך חברתי גבוה, הוא מרגיש טוב עם עצמו ומרגיש שהוא שווה או מוצלח יותר מאחרים. לדוגמה, אם הרבה גברים רוצים לעשות סקס עם מישהי שנחשבת לאטרקטיבית במיוחד, גבר שיצליח לעשות סקס איתה ירגיש שהוא טוב יותר או נחשק יותר מאחרים שלא הצליחו בכך. כך נוצרת דינמיקה שבה אנשים רוצים לעשות סקס לא רק בגלל ההנאה הפיזית או הרגשית שבו, אלא גם כדי להרגיש מוצלחים יותר ביחס לסביבתם. מה כדאי לבדוק לגבי הרצונות המיניים שלך? אליעד כהן מציע שכל אחד ייקח את הרצונות המיניים שלו ויבחן אותם לעומק. חשוב לשאול את עצמך את השאלות הבאות: האם הרצון שלי למין נובע באמת מתוך צורך פנימי אישי, או שהוא נובע בעיקר מהשפעת ...
סקס, רוחניות ומיניות, סקס ואושר, משיכה מינית, דחף מינית, רצון מיני, תאווה מינית, חשק מיני, יצר מיני, טנטרה מינית, מין טנטרי, אורגזמה, הנאה מינית, דיכוי מיני, חסך מיני, התנזרות ממין, טנטרה רוחנית
סקס, רוחניות ומיניות, סקס ואושר, משיכה מינית, דחף מינית, רצון מיני, תאווה מינית, חשק מיני, יצר מיני, טנטרה מינית, מין טנטרי, אורגזמה, הנאה מינית, דיכוי מיני, חסך מיני, התנזרות ממין, טנטרה רוחנית איך המשיכה המינית משפיעה על ההתפתחות הרוחנית? לפי אליעד, המשיכה המינית והחיפוש הרוחני קשורים זה בזה בצורה עמוקה ומורכבת. הרצון המיני הוא ביטוי של הרצון הכללי של האדם להשיג חוויה טובה או תחושת שלמות. אליעד מסביר כי כל אדם שואף באופן טבעי להרגיש טוב, והרצון המיני הוא רק דרך אחת מתוך רבות לביטוי הרצון הבסיסי הזה. אליעד נותן דוגמה מפורטת לכך שאדם שחווה קונפליקטים פנימיים, או חוסר סיפוק בחיים, יחווה דחף מיני חזק יותר. מדוע? כי האדם הזה מחפש פתרון או מפלט מהמציאות הלא מספקת שלו. ככל שהאדם חווה יותר בעיות או חוסר סיפוק, כך הדחף המיני שלו מתעצם, כיוון שמין נתפס אצלו כפתרון יחסי שיכול להפחית את תחושת החוסר. כיצד קשורים סקס וחיפוש רוחני? אליעד מדגיש כי אדם הנמצא בתהליך של חיפוש רוחני ... למעגל שבו הוא מנסה להגיע למטרה הרוחנית שלו שוב ושוב. מהו תפקיד המין בהתפתחות הרוחנית לפי אליעד? אליעד מסביר שהמין מהווה זרז לחיפוש רוחני. המין מייצג צורה מוחשית של הנאה ואושר זמניים, וכשאדם מתענג בצורה זמנית, הוא ... עמוקה ושלמה יותר שעדיין לא השיג. באופן פרדוקסלי, כל הנאה גדולה, כולל מין, מצד אחד עשויה להרחיק את האדם מהחיפוש אחר השלמות, כי היא מעניקה לו ... רוחניות יותר. עם זאת, אליעד מזהיר כי התנזרות עלולה ליצור מצב שבו הדחף המיני נהיה כל כך חזק, עד שהאדם שוכח את מטרתו המקורית. במצב כזה, עדיף לאדם לספק את הצורך המיני שלו, ולאחר מכן להמשיך בחיפוש הרוחני מתוך מקום של שקט נפשי. מדוע יש קשר בין רצון למין לבין רצון לאלוהים? אליעד מדבר על יראה נפולה ואהבה נפולה, מושגים המתארים ... ופחד עמוקים יותר כלפי אלוהים או השלמות המוחלטת. במילים אחרות, הרצון המיני הוא למעשה ביטוי של אהבה עמוקה יותר - אהבה מוחלטת או אהבת אלוהים. האדם מחפש הנאה מינית כי ברמה עמוקה יותר, הוא מחפש חוויה רוחנית מוחלטת. אליעד טוען שכאשר אדם ... שחווה משהו עמוק ומספק יותר ממין. במקרה כזה, האדם כבר לא מתייחס להנאה מינית כנקודת השיא של האושר, אלא מחפש חוויות רוחניות הדומות לאותה חוויה גבוהה שכבר חווה בעבר. מהי הדרך הנכונה להתייחס למיניות ולחיפוש הרוחני? אליעד מסכם כי הדרך הנכונה היא לזהות מהי התחושה שהמין ... הזה יכולים להיות שונים מאדם לאדם. בסיום הסבריו, אליעד מציין כי ההנאה המינית והחיפוש הרוחני אינם מנוגדים, אלא הם שני צדדים של אותו מטבע. המטרה ...
רוחניות ומיניות, מיניות ורוחניות, אימפוטנציה, חוסר חשק מיני, ירידה בחשק המיני, להתאהב בבחורה, תשוקה מינית, טנטרה, התנזרות ממין, התנזרות מינית, רצון מיני, תפקוד מיני, הארה רוחנית
רוחניות ומיניות, מיניות ורוחניות, אימפוטנציה, חוסר חשק מיני, ירידה בחשק המיני, להתאהב בבחורה, תשוקה מינית, טנטרה, התנזרות ממין, התנזרות מינית, רצון מיני, תפקוד מיני, הארה רוחנית
... ומיניות, מיניות ורוחניות, אימפוטנציה, חוסר חשק מיני, ירידה בחשק המיני, להתאהב בבחורה, תשוקה מינית, טנטרה, התנזרות ממין, התנזרות מינית, רצון מיני, תפקוד מיני, הארה רוחנית האם יש קשר בין התעוררות רוחנית לבין החשק המיני? אליעד מסביר בהרצאה את הקשר בין רוחניות למיניות ואת השאלה האם קיימת השפעה של התפתחות רוחנית על המיניות, המשיכה המינית, או החשק המיני. הוא מתייחס לשאלות הנפוצות בנושא כמו האם החשק המיני יורד או משתנה אחרי התעוררות רוחנית, ואם אדם שמגיע להארה רוחנית או להתעוררות באמת מפסיק להרגיש משיכה מינית. אליעד מדגיש שאנשים חושבים שכאשר אדם מגיע להארה או התעוררות רוחנית, הוא מפסיק להרגיש משיכה או רצון למין, משום שהוא מרגיש טוב כל הזמן ולכן אינו זקוק לדבר נוסף שיגרום לו להרגיש טוב. אליעד טוען שזה לא מדויק. הוא מסביר שמשיכה מינית, בדיוק כמו הרצון לשתות כוס מים או לאכול משהו טעים, נובעת מהצורך ... הייתה לו סיבה להרגיש צורך לשתות מים או לאכול אוכל. אותו עיקרון חל בדיוק גם לגבי משיכה מינית. במילים אחרות, כל עוד האדם מרגיש סוג של חיסרון או צורך, הוא יחפש משהו למלא את החיסרון הזה, ולכן ירגיש משיכה כלפי בחורה, אוכל או שתייה. האם משיכה מינית נעלמת לאחר ההארה? אליעד מבהיר שאין באמת הבדל מהותי בין משיכה מינית לבין משיכה לכל דבר אחר שגורם לאדם להרגיש טוב. לדבריו, אדם יכול ... חייב להיות עיוור, אז כל מי שהגיע להארה היה עיוור. אך זה לא המקרה בפועל. לכן, גם משיכה מינית לא חייבת להיעלם או להשתנות ברמה הפיזיולוגית. מהי ההוכחה שמשיכה מינית לא חייבת להיעלם אחרי הארה? ההוכחה שאליעד נותן היא פשוטה: אנשים ... את תחושת הרע, בלי להזדקק למשיכה או לסיפוק כדי לברוח מהרע. איך מגיעים למצב שבו החשק המיני לא מנהל אותנו? אליעד מציע דרך אחרת: במקום לנסות להרגיש טוב כל הזמן או להגיע למצב שבו אין כלל משיכה מינית, האדם צריך להבין למה הוא בכלל מרגיש את התחושות האלו. אם הוא מבין לעומק למה הוא פעם מרגיש טוב ופעם רע, ולמה הוא מרגיש צורך במשיכה מינית או בכל צורך אחר, הוא מפסיק להיות תלוי בכך. כך הוא הופך לחופשי מהתלות בסיפוק מיני או בכל סיפוק אחר. אליעד מדגיש שכל דוגמה או הסבר שניתן בהרצאה לא ... הוא מצב שחורג מהגדרות ומילים. אך חשוב לו להדגיש שהמטרה אינה להגיע למצב שבו אין משיכה מינית, אלא להבין באופן מלא את מקור המשיכה הזו וכך להשתחרר מהצורך להיות נשלט על ידה. האם הארה רוחנית משפיעה על החשק המיני? אימפוטנציה רוחנית ומינית האם יש קשר בין מיניות לרוחניות? איך מתמודדים עם חוסר חשק מיני? מה הקשר בין התנזרות
הסוד של הרצון - מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהו שורש הרצון של האדם?
... גם את כל המעשים של האדם. כי כל המעשים של האדם מתחילים ברצון של האדם. כי האדם חייב לרצות לפני שהוא עושה. ושורש כל הרצונות, אחראי גם על כל המעשים של האדם. והנה, כל מי שיתבונן אל שורש הרצון של עצמו ושל המין האנושי בכלל, יראה כי הרצון הפנימי ביותר של כל בני האדם בעולם, הוא הרצון להרגיש טוב ולהיות ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... של השמחה. כי הכסילים חושבים ששמחה פירושו לחייך, לספר בדיחות, כמו שיש אחד שאפילו קוראים לו שר השמחה שאפילו כל הזמן חייכן וצוחק וכל מיני שטויות כאלה. אבל זה נקרא שמחת הכסילים ... את המלוכה לבנו בחייו. כי האתאיסטים חושבים שיש אלוהים ויש עולם ויש בני אדם שהם כאילו נפרדים מהבורא. ואלוהים ברא אותך כדי להיטיב וכל מיני שטויות כאלה ואחרות. ואז אתה שואל אותם ... כל כך גדולה שהיא יכולה לצמצם את עצמה לעשות לפני ואחרי ואף על פי כן לא היה הבדל בין לפני לאחרי. והיה שם שמחה גדולה מאד. והיה שם כל מיני שמחה, זמן, קומדיות, ומשחקי הצרות וכל מיני שמחה. הכל היה שם במשתה. זה בעצם בינה ... מים קרים זה כיף אתה לא יכול ליהנות בבת אחת משתי ההנאות, או שאתה במים חמים או במים קרים, אתה לא יכול בשתי ההנאות. אבל שם היה את כל המיני שמחה. מה זאת אומרת כאשר כל בחינות נכללות באחדות יש לך בעצם את כל מיני שמחה, זה העניין. למה. כי שם בשורש יש לך ... עוד אשמח מזה שאתה לא מלך. זאת אומרת שה.. נגיד הקונספט הדתי אומר שהשכינה מצטערת בצערם של ישראל, שישראל בגלות השכינה בוכה, אוי לי וכל מיני קשקושים כאלה ואחרים שאלוהים בוכה יחד ... חכמים מאד גדולות ויש חכמות מאד גדולות. למה חכמות מאד גדולות זה בעצם טפשות מאד גדולה. כי מה זה חכמה חכמה זה דבר שמתחיל להיות מורכב מכל מיני פרטים ופרטי פרטים וכלל שהוא יותר מורכב ...
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד
... להתאמץ. מתוך חוסר הבנה זו של משמעות החיים, אנשים מתחילים להמציא תירוצים שונים: הישרדות המין האנושי, המשכיות, המשפחה, ועוד. אנשים אומרים שהם מביאים ילדים לעולם מתוך צורך בהמשכיות, אך אליעד מדגיש שהסיבה העמוקה היא חוסר המשמעות הפנימית. הילד, כך ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... אז מה שאת שואלת האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות. אז קודם כל כקו מנחה, זה מין טיפ כזה, אם יש לך כמה אפשרויות שאחת מהן מפרידה בין דברים, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. זאת אומרת האם ... היה עיוור, חרש, כבד פה, ללא ידיים, ללא רגליים, צוואר עקום ועם גיבנת, אתה אומר זה תחתית המין האנושי, בא נגאל אותו מיסוריו, והוא גם קבצן שמקבץ נדבות, ובכלל הם גם חשבו שהוא לא מבין אותם, למעשה ... אבל במה הוא קנה אותי, בזה שהוא לא שיקר, כולם שיקרו וניסו לתרץ תירוצים ולהסביר לך כל מיני דברים, אבל הוא לא שיקר, הוא אמר תקשיב אין לזה תשובה, לפחות לא שיקר וזה לעצמו דבר גדול, אם אחד לא משקר ...
עליסה בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה
... בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה מה המטרה של מין והנאה בחיים? אליעד מסביר, שכאשר האדם שואל על המטרה של מין, צריך לשאול קודם כל מה המטרה של כל דבר אחר בחיים. לדבריו, כל דבר שאנחנו עושים, אנחנו עושים כדי ליהנות, והמין אינו שונה ... אחר. האדם נהנה ממין יותר מהרבה דברים אחרים, אבל זה לא בגלל המין עצמו, אלא בגלל התחושה והחוויה שהמין מספק. הוא מדגיש שגם ילדים קטנים, למשל, אינם נהנים ממין כי הם אינם חווים את החוסר הרגשי ... של אחדות, של חיבור ללא גבולות. במילים אחרות, החוויה של המין היא טריגר לתחושות פנימיות מאוד עמוקות. אליעד מציין שהמין הוא רק טריגר שמעורר תחושה מסוימת, ולא המטרה הסופית בפני עצמה. ... ברגל, הוא יוצר בך תחושה. באותה מידה, כשאתה נהנה ממשהו כמו מין או אכילה, יש מנגנון פנימי שמפעיל את התחושה. המטרה היא לזהות את התחושה שאתה מחפש (כמו חופש או תחושת אהבה) ולראות איך אפשר ... עליסה בארץ הפלאות כדוגמה לחיפוש העצמי. עליסה עוברת כל מיני מצבים משונים ולא הגיוניים שבהם היא הולכת לאיבוד, מנסה למצוא את דרכה, נתקלת בדמויות מוזרות, ומנסה להבין מה אמיתי ומה דמיון. ... זאת, הוא יוכל לחוות סיפוק ואושר בלי תלות בדבר. מה המטרה של מין? איך לחוות הנאה בלי תלות חיצונית? מה המשמעות של רצון לקבל לעומת רצון להשפיע? איך להרגיש משמעות בלי ילדים וכסף? איך להגיע ... מחפש משמעות לחיים? האם החיים הם חלום? שאלה: מה המטרה של המין? אליעד: מה המטרה של כל דבר? מה זה שונה מכל דבר אחר? שאלה: למה מין מעניין? אליעד: כל דבר בעולם מעניין, בגלל החוויה שיש בו. מה שבאמת מעניין את האדם, זה ליהנות. במין יש יותר הנאה, מאשר בדברים ... סיבות, תנסי לחשוב מה היא אחדות, ותמצאי דברים משיקים בין המין לאחדות. באחדות למשל, השכל והאין שכל שלך מתחברים, כי השכל הרגיל שלנו לא תופס את השכל האלוהי. ובמין למשל, אתה לא משתמש בשכל, ... האנשים חווים את החוויה הזאת יותר במין, אבל הם לא רוצים את המין, הם רוצים את החוויה שיש במין. המין הוא רק טריגר לעורר אצלך משהו בתודעה, אבל אם תביני את המציאות, אז החוויה תתעורר אצלך בתודעה גם בלי זה. אפילו בעוצמה יותר גדולה כי את בשורש. המין הוא רק אמצעי להשיג מטרה אחרת. אפילו אכילה למשל, אם תביני את האחדות, תוכלי להפיק את ההנאה של האכילה גם בלי לאכול. אחר כך ... זאת? אליעד: תבדקי איך את יכולה לחוש את התחושה הזאת בלי המין. בסופו של דבר, מה שחשוב זה לדעת, מה זה גורם לך להרגיש. תשאלי את עצמך, מה זה גורם לי להרגיש? זה גורם לי להרגיש תחושה מסוימת, ... שהאדם חוקר, למה אלוהים ברא את העולם, ואז הוא חוקר ופוגש כל מיני משוגעים, שזה נמאס לו והוא רוצה לחיות חיים רגילים. הרבה פעמים קורה שהאדם עוזב הכל ורוצה לחזור לחיים הרגילים. אבל זה לא עובד, ... תשב ואל תעשה דבר, מה הכוונה? שאם השכל מתחיל להתפזר לכל מיני כיוונים, תעצור, תחזור לבסיס, מה אני רוצה? מה כרגע אני רוצה? מה מניע אותי? תעזוב את הסיפורים, תראה מה כרגע קורה איתך. ואם ...
אקסים, געגועים לאקסית, לשכוח את האקסית, מתגעגע לאקסית, פרידה מחברה, משבר פרידה זוגית, אקסית מיתולוגית, פרידה מבת זוג, פרידה מבן זוג
אקסים, געגועים לאקסית, לשכוח את האקסית, מתגעגע לאקסית, פרידה מחברה, משבר פרידה זוגית, אקסית מיתולוגית, פרידה מבת זוג, פרידה מבן זוג
... היתרונות - בדומה לכך, יש לקחת את היתרונות של בת הזוג ולחשוב כיצד אפשר להפוך אותם ללא משמעותיים או אפילו לחסרונות. לדוגמה, אם היתרון הוא שהיא סקסית, אפשר לחשוב מדוע זה לא באמת חשוב או אפילו כיצד זה עלול להוות בעיה (למשל יצירת לחץ או תחרותיות עם אחרים). מצב ... תרשום מה טוב בה, אוקי נגיד מה היתרון בזה שאתה איתה? ש: שאני מרגיש ממש כיף ואת האהבה שאני מקבל ממנה. אליעד: לא אבל למה מה טוב בה נגיד שיקשיב לך. ש: סקסית. אליעד: אוקי נגיד סקסית, אוקי עכשיו אפשר בשלוש נקודות מבט להסתכל על זה או שזה טוב או שזה רע או שזה לא משנה אז אפשר לקחת את היתרונות אנחנו מנסים ליצור משהו, עכשיו אפשר לקחת את היתרונות ולהסביר מה רע בזה שהיא סקסית לדוגמה לא יודע אפשר לחשוב. ש: מה יכול להיות רע בזה שהיא סקסית? אליעד: אם את מספיק יצירתית תמצאי ואם לא, לא משנה אני מדבר על העיקרון תקשיבי אם נרצה תביאי נושא נמצא לך מה טוב ... כל אני מסביר לך את האפשרויות עכשיו אני מסביר לך את הכיוונים איך עובד המוח. עכשיו אפשר למצוא מה רע בזה יש מספיק דברים שיסבירו לך מה רע בזה שהיא סקסית, בסדר אפשר למצוא מה רע בזה אפשר למצוא שזה לא משנה ואז זה ינמיך לך את היתרונות ואז תגיד זה כבר לא משנה זה לא זה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון למין
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רצון למין, מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רצון למין, איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, מאמן אישי רוחני, מאמן אישי לחיים בנושא רצון למין - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1328 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 11:42:13 - wesi4