ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רגש מיני ✔האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו ✔אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש.....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו
אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה.

נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על סמך השקפת עולמה ועקרונותיה וישנם דעות רבות ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה.

לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול.

נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית והשקפת עולם פרטית לנושא. לעיתים, השקפת עולמינו או דרכו האישית של הקליינט, יכולים להיות בסתירה או בניגוד לנורמה החברתית. כך, שישנו גם האלמנט של הערכת הסיטואציה המסוימת כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים.

מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו הטבעיים והמעצורים, הם אלו התרבותיים.

יחד עם זאת, מצד שני, לרוב ההבניה החברתית חזקה מהפרט והאידיאולוגיה האישית יכולה להעלם בקלות שאינה נתפסת על הדעת, אל תוך המוסכמה הכללית. יתרה מזאת, לעולם אין אנו יכולים לדעת באופן מדויק ומלא את הפרשנות הפנימית הערכית והמוסרית של הקליינטים עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry.

כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות.

במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות.

ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו מחזיקים בהשקפת עולם הוליסטית. הרי שהשקפה זו מסכימה על כך שישנה הדדיות בלתי נמנעת בין כל חלקי שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות בה הכרה כנוכחת וכמשפיעה על מערכת היחסים, על המשתתפים בה ועל האופן בו מצבם מתבטא.

יש להבהיר שההכרה בהתנסויות הרגשיות השונות כנוכחות אינה מהווה רמיזה או מאשרת לגיטימציה לפעולה ולמימוש פנטזיות אלו אל תוך מערכת היחסים. להיפך, היא מדגישה את החשיבות שבזיהוי ההתנסות, זיהוי הדבר אותו היא מעוררת ותיעולו באופן מועיל ולא רק כזה שנמנע מפעולה חוצת גבולות אתיים. כמובן, שבין אם כך או כך, תמיד ישנה הסכנה שבמקום תיעול ההתנסויות הרגשיות בכדי להבין טוב יותר את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, שלוודאי אינן אתיות, על ידי תהליכי רציונליזציה של המעשים.

אולם, אז שוב נושא הדיון האתי הופך להיות לגבי חומרת המעשה ולא לגבי הגבולות, שברור שנפרצו. ההדגש כאן הוא על כך שבמידה והמטפל או המטפלת לא התמודדו בכנות אמיתית ואמיצה עם רגשותיהם, במידה ולא יקבלו, לדוגמה את הדרך הארוטית מעצם הימצאותה כנוכחת, כאחת מדרכי ההתקשרות אותם מבטאים היחסים, הם יאבדו את היכולת להאזין באופן מלא וימנעו מעצמם להיות קשובים לקליינט. אז, ישנה האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים.

מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, חלה חובה על כל מטפל ומטפלת להיות מוכנים גם ברמה האישית וגם ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד רחבות הכוללות בתוכם הנחיה והדרכה דינאמית והכשרה מקיפה המשקפת מודעות, שיקוף פנימי ורגשי עמוק ודרכי התמודדות עם השפעתו הבלתי נמנעת של המפגש, או בשמה המקצועי - עם תהליכי ההעברה וההעברה הנגדית.

מלבד לכך, ישנו גם צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת בטיפול ופוגעת בקליינט.

אין הדבר אומר שכעת הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שהטיפול יהפוך לורבאלי ושבוחן את רגשותיו של הקליינט. הכוונה היא ליצור היענות לאותו הצורך שהוא בלתי נמנע ועולה מהשטח. המפגש האנושי, תמיד מערב בתוכו איכות רגשית, אנו תמיד משפיעים ותמיד מושפעים בין אם נרצה בכך או לא. לכן, הדבר מצריך התייחסות ומתן כלים להכלה והתמודדות. ההתעלמות מכך, יכולה גם היא לעלות על לשולחן הדיונים ולהיבחן ברמת האתיות שבדבר, מהסיבה הפשוטה שהשפעתם הלא מעובדת של היחסים יכולה להשפיע על איכות הטיפול.

כמובן, שישנו צורך לבחון את כל מגוון הרגשות המתעוררים, גם את אלו שהם לא ארוטיים. קיימת האפשרות שכמטפלים נרגיש דחייה, כעס, פחד, תסכול או רגשות אחרים אשר יכולים להתעורר בעקבות התנהלותו של הקליינט, בעקבות תכונותיו האישיות ותגובותינו אליהם, או בעקבות חסכים פנימיים שלנו כמטפלים. כוחם של רגשות אלו, להפנות את תשומת הלב שלנו הלאה מהקליינט ואל התעסקותנו הפנימית עם עצמנו. בכך, לצמצם את החוויה, לערפל את הדבר המתרחש בכאן ועכשיו של המפגש ולפגוע באבחון ובמהלך הטיפול.

מלבד לכך שרגשות אלו יכולות להסית את הערנות מהקליינט, לצמצם את יכולת הקשב ולגרום לטעויות באבחון, בהערכה ואף לפגוע בתהליך הטיפולי, בכוחן לפגוע גם במטפלים. אני מניח שרוב המטפלים ובמיוחד אלו שעובדים במסגרות הרפואיות בהן אין שליטה על הכמות והאיכות של הקליינטים, מזהים מחשבות כגון, "הוא דוחה אותי, לא בה לי לטפל בו", "איזה טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע.

המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית.

האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון לנגיעה מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא!

בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות עם התכנים הרגשיים היכולים להתעורר במפגש הטיפולי ולנתינת מענה בהתאם ובאופן המשקף את המציאות הקלינית. כמובן שישנה גם אחריותם של כל מטפל ומטפלת לשייך עצמם למסגרת הדרכה קבועה לאחר סיום לימודיהם.

אדגיש שוב, שבמידה ומקצוע זה רואה עצמו כהוליסטי, במידה וטיפול השיאצו כולל בתוכו גם את המימד הרגשי, הרי שמין הראוי שמימד זה יבחן על כל חלקיו ובשלמותו ולא רק בהקשר לבעייתו של הקליינט. בחינתם של המימדים הרגשיים בחייו של הקליינט נעשית במימד השכלי ולרוב אינה משקפת את המציאות הרגשית של הכאן ועכשיו של הטיפול. אי ההתייחסות למימד זה, מצד אחד משמעותה בביטול ההוליזם, מעצם ההתעלמות לאותו המימד. לחלופין, משמעותה נראית בהשתקפותם הנסיבתית של סוגיות אתיות אלו ואחרות, ביישומו של הטיפול בפרקטיקה המקצועית. לבטח, המשמעות היא גם ברמה האתית של המקצוע כפרופסיה, מכיוון שלדבר השלכות על רמת האיכות של הטיפול.
פרקטיקה כישורים כעס הסרת אחריות לשאול את עצמי פיתוי ריכוז תלונות פחד מאיבוד שליטה מובן מאליו חרדה מפני איבוד שליטה דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית התרגשות מינית חרמנות חשק מיני טיפול טיפולים יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטפל מימד מימדים מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שיאצו תשוקה מינית
NLP, שכנוע תת ההכרה, לגרום למישהו לא לפחד, לנסות דברים חדשים, התנסות בדברים חדשים, השפעה על התת מודע, מסר תת סיפי, מסר תת הכרתי, שכנוע התת מודע, איך לשתול מחשבה? טכניקות שכנוע
NLP, שכנוע תת ההכרה, לגרום למישהו לא לפחד, לנסות דברים חדשים, התנסות בדברים חדשים, השפעה על התת מודע, מסר תת סיפי, מסר תת הכרתי, שכנוע התת מודע, איך לשתול מחשבה? טכניקות שכנוע
... או לגרום לו לא לפחד. אליעד: יפה אז מה התשובה בקיצור או במילים אחרות מה המנגנון שעומד מאחורי הפחד או חוסר הפחד לנסות דברים חדשים. ש: חוסר רצון לחוות רגש מיני ורגש שהוא חיסרון לא משנה והבן אדם לא מבין שהוא בכל מקרה חווה את החיסרון הזה. אליעד: איך אתה ברמה הפרקטית איך אתה פרקטית גורם למישהו לא לפחד להתנסות ... תגרום לו לא לפחד לנסות לעשות דברים חדשים, רגע הבנתם את השאלה איך לדבר עם התת מודע שלו לא איך לדבר איתו בצורה ישירה. ש: אתה יכול להתחיל לספר לו על כל מיני דברים שעשית. אליעד: אבל אז הוא יודע שאתה בא לשכנע אותו אתה אומר לו כן אתה יודע איזה כייף היה לי כשעשיתי בנגי כמה פחדתי וכמה זה עזר אחר כך, מכה זה כייף. ש: ... יודע ממה הוא מפחד אתה רוצה באופן כללי לגרום לו לא לפחד לנסות לעשות דברים חדשים או לגרום לו לפחד לעשות דברים חדשים מה עושים? ש: אולי לתת לו דוגמה כל מיני עצבים שחשבתי שפחדתם זה בכלל לא היה הפחד זה היה משהו אחר. אליעד: אבל זה אותו דבר זה די דומה לא אני מנסה לומר מה התהליך התת הכרתי שבסופו של דבר יחליט הבן ...
הסוד של הרצון - מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהו שורש הרצון של האדם?
... אחראי גם על כל המעשים של האדם. והנה, כל מי שיתבונן אל שורש הרצון של עצמו ושל המין האנושי בכלל, יראה כי הרצון הפנימי ביותר של כל בני האדם בעולם, הוא ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... כמו שיש אחד שאפילו קוראים לו שר השמחה שאפילו כל הזמן חייכן וצוחק וכל מיני שטויות כאלה. אבל זה נקרא שמחת הכסילים זה נכון שרבי נחמן אמר שצריך מילא דה שטותא, נסה לשמח את עצמך בשטויות עד שתגיע לשמחה אמיתית. אבל המטרה בסופו של דבר זה שתהיה לך שמחה ... עולם ויש בני אדם שהם כאילו נפרדים מהבורא. ואלוהים ברא אותך כדי להיטיב וכל מיני שטויות כאלה ואחרות. ואז אתה שואל אותם אז למה הוא ברא לך חיסרון אם אלוהים הוא כל כך טוב ורוצה להיטיב לך שהיה בורא אותך כמותו. היה בורא עוד אלוהים האם אלוהים יכול לעשות אבן ... על פי כן לא היה הבדל בין לפני לאחרי. והיה שם שמחה גדולה מאד. והיה שם כל מיני שמחה, זמן, קומדיות, ומשחקי הצרות וכל מיני שמחה. הכל היה שם במשתה. זה בעצם בינה אחת עם מה שרבי נחמן אומר - ויכא מה זה ויכא דטרו על כל הטובה, רבי נחמן אומר כי עולם שלנו יש בו הרבה הנאות, הרבה הנאות. הנאת אכילה ושתיה ... שאתה במים חמים או במים קרים, אתה לא יכול בשתי ההנאות. אבל שם היה את כל המיני שמחה. מה זאת אומרת כאשר כל בחינות נכללות באחדות יש לך בעצם את כל מיני שמחה, זה העניין. למה. כי שם בשורש יש לך הכל. זה מה שרבי נחמן אומר. הכוונה היא שתהנה מכל הטובה, שתגיע לשורש של כל הדברים שבעולם ואז תהנה שתדע לך שבשורש כאשר מסר את המלוכה ... אומר שהשכינה מצטערת בצערם של ישראל, שישראל בגלות השכינה בוכה, אוי לי וכל מיני קשקושים כאלה ואחרים שאלוהים בוכה יחד איתך. זה לא נכון. רבי נחמן אומר הפוך - אם אתה עצוב, אלוהים שמח, אלוהים שמח שאתה עצוב, כי הוא אומר האדם הזה לא ראוי להיות מלך. לא ראוי. ... זה בעצם טפשות מאד גדולה. כי מה זה חכמה חכמה זה דבר שמתחיל להיות מורכב מכל מיני פרטים ופרטי פרטים וכלל שהוא יותר מורכב הוא יותר חכם. מורכב וזה ככה וככה, זה מאד חכם. אבל מה זה אומר ככל שזה יותר חכם זה בעצם יותר טיפש. למה זה יותר טיפש משום שמצד האמת זה ...
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד
... מתוך חוסר הבנה זו של משמעות החיים, אנשים מתחילים להמציא תירוצים שונים: הישרדות המין האנושי, המשכיות, המשפחה, ועוד. אנשים אומרים שהם מביאים ילדים לעולם מתוך צורך בהמשכיות, אך אליעד מדגיש שהסיבה העמוקה היא חוסר המשמעות הפנימית. ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... כי את היא זו שיוצרת אותה. אליעד אז מה שאת שואלת האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות. אז קודם כל כקו מנחה, זה מין טיפ כזה, אם יש לך כמה אפשרויות שאחת מהן מפרידה בין ... אותו קבצן שהציל את הילדים ביער, היה עיוור, חרש, כבד פה, ללא ידיים, ללא רגליים, צוואר עקום ועם גיבנת, אתה אומר זה תחתית המין האנושי, בא נגאל אותו מיסוריו, והוא גם קבצן שמקבץ ... על החוויות וכמה שזה טוב. זה התגר אותי, אבל במה הוא קנה אותי, בזה שהוא לא שיקר, כולם שיקרו וניסו לתרץ תירוצים ולהסביר לך כל מיני דברים, אבל הוא לא שיקר, הוא אמר תקשיב אין לזה תשובה, ...
עליסה בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה
... בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה מה המטרה של מין והנאה בחיים? אליעד מסביר, שכאשר האדם שואל על המטרה של מין, צריך לשאול קודם כל מה המטרה של כל דבר אחר בחיים. לדבריו, כל דבר שאנחנו עושים, אנחנו עושים כדי ליהנות, והמין אינו שונה במהותו משום דבר אחר. האדם נהנה ממין יותר מהרבה דברים אחרים, אבל זה לא בגלל המין עצמו, אלא בגלל התחושה והחוויה שהמין מספק. הוא מדגיש שגם ילדים קטנים, למשל, אינם ... במין האדם אינו משתמש בשכל הרגיל שלו, אלא מתמסר לחוויה רגשית ופיזית עמוקה, וזה מזכיר לו את החוויה של אחדות, של חיבור ללא גבולות. במילים אחרות, החוויה של המין היא טריגר לתחושות פנימיות מאוד עמוקות. אליעד מציין שהמין הוא רק טריגר שמעורר ... חיצוניים, צריך להבין לעומק מה המנגנון שגורם להנאה. אליעד מדגים זאת בכך שאם אדם מדגדג אותך ברגל, הוא יוצר בך תחושה. באותה מידה, כשאתה נהנה ממשהו כמו מין או אכילה, יש מנגנון פנימי שמפעיל את התחושה. המטרה היא לזהות את התחושה שאתה מחפש ... ואז הוא אינו תלוי יותר בשום דבר. מה הקשר בין עליסה בארץ הפלאות לחיפוש עצמי? אליעד משתמש בסיפור עליסה בארץ הפלאות כדוגמה לחיפוש העצמי. עליסה עוברת כל מיני מצבים משונים ולא הגיוניים שבהם היא הולכת לאיבוד, מנסה למצוא את דרכה, נתקלת בדמויות ... את הקיום שלו. לסיום, אליעד מדגיש שכל החוויות שאנחנו מחפשים בחוץ, נמצאות בתוכנו. אם האדם יבין זאת, הוא יוכל לחוות סיפוק ואושר בלי תלות בדבר. מה המטרה של מין? איך לחוות הנאה בלי תלות חיצונית? מה המשמעות של רצון לקבל לעומת רצון להשפיע? איך להרגיש משמעות בלי ילדים וכסף? איך להגיע לרצון להשפיע אמיתי? למה האדם מחפש משמעות לחיים? האם החיים הם חלום? שאלה: מה המטרה של המין? אליעד: מה המטרה של כל דבר? מה זה שונה מכל דבר אחר? שאלה: למה מין מעניין? אליעד: כל דבר בעולם מעניין, בגלל החוויה שיש בו. מה שבאמת מעניין את האדם, ... בגיל מסוים כשהאדם מתחיל לחוש ריקנות ותסכול, אז הוא מתחיל ליהנות ממין. למה אנשים נהנים ממין? מהרבה סיבות, תנסי לחשוב מה היא אחדות, ותמצאי דברים משיקים בין המין לאחדות. באחדות למשל, השכל והאין שכל שלך מתחברים, כי השכל הרגיל שלנו לא תופס את ... האלוהי. ובמין למשל, אתה לא משתמש בשכל, וכן יש שם סוג של חיבור, או התמסרות, או שאוהבים אותך. אז האנשים חווים את החוויה הזאת יותר במין, אבל הם לא רוצים את המין, הם רוצים את החוויה שיש במין. המין הוא רק טריגר לעורר אצלך משהו בתודעה, אבל אם תביני את המציאות, אז החוויה תתעורר אצלך בתודעה גם בלי זה. אפילו בעוצמה יותר גדולה כי את בשורש. המין הוא רק אמצעי להשיג מטרה אחרת. אפילו אכילה למשל, אם תביני את האחדות, תוכלי להפיק ... מאוד פנימית שמעוררת בך תחושות מסוימות. אבל זה רק תהליך שמפעיל תהליך מחשבתי אחר. שאלה: איך אחווה זאת? אליעד: תבדקי איך את יכולה לחוש את התחושה הזאת בלי המין . בסופו של דבר, מה שחשוב זה לדעת, מה זה גורם לך להרגיש. תשאלי את עצמך, מה זה גורם ... אומרת, שנמאס לי מהשטויות האלה. בהתחלה היא רצתה עולם מלא שטויות, ועכשיו היא כבר לא רוצה. זה כמו שהאדם חוקר, למה אלוהים ברא את העולם, ואז הוא חוקר ופוגש כל מיני משוגעים, שזה נמאס לו והוא רוצה לחיות חיים רגילים. הרבה פעמים קורה שהאדם עוזב הכל ... לתוכה. בעיקרון, האדם לא צריך ללכת רחוק להבין, תנסה להבין את עצמך עכשיו. כשהיא אמרה, שאם הלכת לאיבוד, תשב ואל תעשה דבר, מה הכוונה? שאם השכל מתחיל להתפזר לכל מיני כיוונים, תעצור, תחזור לבסיס, מה אני רוצה? מה כרגע אני רוצה? מה מניע אותי? תעזוב את ...
אקסים, געגועים לאקסית, לשכוח את האקסית, מתגעגע לאקסית, פרידה מחברה, משבר פרידה זוגית, אקסית מיתולוגית, פרידה מבת זוג, פרידה מבן זוג
אקסים, געגועים לאקסית, לשכוח את האקסית, מתגעגע לאקסית, פרידה מחברה, משבר פרידה זוגית, אקסית מיתולוגית, פרידה מבת זוג, פרידה מבן זוג
... היא יכולה להיות דבר טוב (למשל כהבעת אכפתיות). הקטנת חשיבות היתרונות - בדומה לכך, יש לקחת את היתרונות של בת הזוג ולחשוב כיצד אפשר להפוך אותם ללא משמעותיים או אפילו לחסרונות. לדוגמה, אם היתרון הוא שהיא סקסית, אפשר לחשוב מדוע זה לא באמת חשוב או ... זה אומר שיש לנו גם את האופציה ההפוכה אופציה הפוכה אומרת תרשום מה טוב בה, אוקי נגיד מה היתרון בזה שאתה איתה? ש: שאני מרגיש ממש כיף ואת האהבה שאני מקבל ממנה. אליעד: לא אבל למה מה טוב בה נגיד שיקשיב לך. ש: סקסית. אליעד: אוקי נגיד סקסית, אוקי עכשיו אפשר בשלוש נקודות מבט להסתכל על זה או שזה טוב או שזה רע או שזה לא משנה אז אפשר לקחת את היתרונות אנחנו מנסים ליצור משהו, עכשיו אפשר לקחת את היתרונות ולהסביר מה רע בזה שהיא סקסית לדוגמה לא יודע אפשר לחשוב. ש: מה יכול להיות רע בזה שהיא סקסית? אליעד: אם את מספיק יצירתית תמצאי ... את האופציות לא יודע אחר כך אתה נחליט מה אתה עושה, בסדר קודם כל אני מסביר לך את האפשרויות עכשיו אני מסביר לך את הכיוונים איך עובד המוח. עכשיו אפשר למצוא מה רע בזה יש מספיק דברים שיסבירו לך מה רע בזה שהיא סקסית, בסדר אפשר למצוא מה רע בזה אפשר ...
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות למה הרצון לסקס שולט בחיים של האדם? אליעד מסביר בצורה מפורטת מדוע הרצון לסקס, משיכה מינית ודחף מיני הם גורמים דומיננטיים כל כך בחייהם של אנשים. הרצון לסקס או יחסי מין הוא לא סתם רצון בסיסי להנאה פיזית, אלא מייצג תחושת סיפוק עמוקה יותר, הנובעת מחוויה רגשית ומנטאלית של האדם. לפי אליעד, כאשר אדם חושק באדם אחר, ובפרט בסקס, הוא מחפש להרגיש תחושה של הצלחה, של ראויות ושל מילוי חיסרון פנימי עמוק. ההסבר של אליעד מתמקד בכך שהרצון לסקס הוא סימפטום למשהו עמוק הרבה יותר - תחושת החיסרון או החוסר נחת שהאדם חש בתוך עצמו. אליעד משתמש בדימוי של סימון וי כדי ... רוצים לסמן לעצמם הישגים ותחושת הצלחה פנימית. הסקס, או המגע המיני, נתפס כדרך המהירה, החזקה והנגישה ביותר עבור אנשים רבים להרגיש ראויים, מצליחים ומושכים. מהו המנגנון שמאחורי הדחף המיני? אליעד מפרט לעומק על המנגנון הנפשי העמוק שגורם לאדם לרצות יחסי מין או משיכה מינית. הוא מסביר שהאדם, מאז ילדותו, מפתח דפוסי חשיבה של חיסרון, כלומר, שהוא לא מספיק טוב, לא ראוי מספיק או שחסר לו משהו מהותי. תחושת החיסרון הזו גורמת לו לחפש אישור חיצוני, וסקס הוא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להרגיש אהוב, מוערך ומסופק. לדוגמה, כאשר גבר מצליח להשיג בחורה שהוא חושק בה, הוא חווה ... הוא חש תחושת סיפוק, שמחה ונחת. למה אדם לא מסתפק בסקס עם פרטנר אחד? אליעד מתייחס לשאלה מדוע אנשים רבים אינם מסתפקים בפרטנר מיני אחד, גם אם יש להם מערכת יחסים יציבה. הוא מסביר כי בתחילת הקשר, כשהאדם זוכה לאישור, הוא אכן חווה תחושה חזקה של הצלחה, אך עם ... לחפש אישורים נוספים. כך נוצר הרצון המתמשך לחוות משיכה מינית עם פרטנרים חדשים. לדוגמה, הוא מספר על אדם שהיה בזוגיות ובשלושת החודשים הראשונים היה מסופק, אך לאחר מכן התחיל להרגיש ... ערך וראוי. איך התפיסה של האדם לגבי עצמו משפיעה על הדחף המיני שלו? אליעד מדגיש שהצורך העמוק ביותר של האדם הוא לא הסקס עצמו, אלא התחושה שהאדם מקבל בעקבותיו. כאשר מישהו אחר חושק בך, במיוחד מישהו שאתה מחשיב כבעל ערך, זה נותן לך את התחושה ... או לא, כי הוא כבר היה משוכנע בזה בעצמו. למה דווקא משיכה מינית משפיעה עלינו יותר מכל הצלחה אחרת? אליעד מסביר שהאישורים שאדם מקבל בתחום המיני הם חזקים במיוחד, כיוון שהדימוי העצמי והערך העצמי שלו קשורים ישירות לתחום הזה. בעוד שבתחומים אחרים כמו כסף או קריירה הוא ...
בתולים, סקס, מיניות, זוגיות, בחורה בתולה, רווקה, גרושה, בחורה משומשת, בחורה סוג ב', בחורה לא בתולה, יחסי מין, בתולים בחברה החרדית, בתולים בחברה הדתית
... סקס, מיניות , זוגיות, בחורה בתולה, רווקה, גרושה, בחורה משומשת, בחורה סוג ב, בחורה לא בתולה, יחסי מין, בתולים בחברה החרדית, בתולים בחברה הדתית למה מפריע לאדם שבת הזוג שלו משומשת? אליעד מסביר לעומק את הסיבה שבגללה מפריע לאדם שבת הזוג שלו נחשבת למשומשת, כמו למשל בחורה גרושה או כזו שקיימה יחסי מין עם אחרים בעבר. הוא מדגיש שאדם עלול לחוות קושי רגשי בגלל המחשבה שבת הזוג שלו הייתה כבר במערכת יחסים אינטימית עם גבר אחר לפניו. הקושי אינו קשור ... לאדם שהכיר אישה שהייתה נשואה כעשרה חודשים. אותו אדם חושש מכך שהיא משומשת כי קיימה יחסי מין עם גבר אחר, ואף על פי שהוא עצמו גרוש, הוא עדיין מתקשה לקבל אותה בגלל תחושה זו. מדוע קשה להתעלם מכך שבן הזוג כבר היה במערכות יחסים קודמות? אליעד ... את עצמו שאלה כנה ופשוטה: למה זה באמת מפריע לי?. הוא מציע דוגמה של בחורה שכביכול קיימה יחסי מין מאות או אלפי פעמים לפני כן, ומבקש לחשוב בצורה נייטרלית, ללא שיפוטיות, מה בעצם מפריע כאן. האם מדובר בכך שהיא משומשת, או שאולי הבעיה נובעת מכך ...
מונוגמיה, פוליגמיה, משיכה רק לבן זוג אחד, אהבה לבת זוג, אהבה לבן זוג, משיכה מינית, פרדוקס זוגי, בן זוג מושלם, שלמות בזוגיות, לבחור בן זוג, לבחור בת זוג, זוגיות, מערכות יחסים
מונוגמיה, פוליגמיה, משיכה רק לבן זוג אחד, אהבה לבת זוג, אהבה לבן זוג, משיכה מינית, פרדוקס זוגי, בן זוג מושלם, שלמות בזוגיות, לבחור בן זוג, לבחור בת זוג, זוגיות, מערכות יחסים
... פוליגמיה, משיכה רק לבן זוג אחד, אהבה לבת זוג, אהבה לבן זוג, משיכה מינית, פרדוקס זוגי, בן זוג מושלם, שלמות בזוגיות, לבחור בן זוג, לבחור בת זוג, זוגיות, מערכות יחסים האם אפשר להימשך רק לבן או בת זוג אחת בלי לפזול לצדדים? אליעד עוסק בשאלה מרכזית: האם אפשרי בכלל שאדם יימשך מינית ורגשית רק לבן או בת זוג אחת באופן מוחלט, בלי לחשוב או להסתכל על אנשים אחרים? לדבריו, ברמה הבסיסית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רגש מיני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רגש מיני, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רגש מיני, איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן קריירה, פסיכותרפיסט, מורה רוחני מומלץ בתחום רגש מיני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 08:24:56 - wesi4