ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מיניות ✔האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו ✔אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש... -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו
אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה.

נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על סמך השקפת עולמה ועקרונותיה וישנם דעות רבות ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה.

לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול.

נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית והשקפת עולם פרטית לנושא. לעיתים, השקפת עולמינו או דרכו האישית של הקליינט, יכולים להיות בסתירה או בניגוד לנורמה החברתית. כך, שישנו גם האלמנט של הערכת הסיטואציה המסוימת כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים.

מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו הטבעיים והמעצורים, הם אלו התרבותיים.

יחד עם זאת, מצד שני, לרוב ההבניה החברתית חזקה מהפרט והאידיאולוגיה האישית יכולה להעלם בקלות שאינה נתפסת על הדעת, אל תוך המוסכמה הכללית. יתרה מזאת, לעולם אין אנו יכולים לדעת באופן מדויק ומלא את הפרשנות הפנימית הערכית והמוסרית של הקליינטים עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry.

כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות.

במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות.

ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו מחזיקים בהשקפת עולם הוליסטית. הרי שהשקפה זו מסכימה על כך שישנה הדדיות בלתי נמנעת בין כל חלקי שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות בה הכרה כנוכחת וכמשפיעה על מערכת היחסים, על המשתתפים בה ועל האופן בו מצבם מתבטא.

יש להבהיר שההכרה בהתנסויות הרגשיות השונות כנוכחות אינה מהווה רמיזה או מאשרת לגיטימציה לפעולה ולמימוש פנטזיות אלו אל תוך מערכת היחסים. להיפך, היא מדגישה את החשיבות שבזיהוי ההתנסות, זיהוי הדבר אותו היא מעוררת ותיעולו באופן מועיל ולא רק כזה שנמנע מפעולה חוצת גבולות אתיים. כמובן, שבין אם כך או כך, תמיד ישנה הסכנה שבמקום תיעול ההתנסויות הרגשיות בכדי להבין טוב יותר את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, שלוודאי אינן אתיות, על ידי תהליכי רציונליזציה של המעשים.

אולם, אז שוב נושא הדיון האתי הופך להיות לגבי חומרת המעשה ולא לגבי הגבולות, שברור שנפרצו. ההדגש כאן הוא על כך שבמידה והמטפל או המטפלת לא התמודדו בכנות אמיתית ואמיצה עם רגשותיהם, במידה ולא יקבלו, לדוגמה את הדרך הארוטית מעצם הימצאותה כנוכחת, כאחת מדרכי ההתקשרות אותם מבטאים היחסים, הם יאבדו את היכולת להאזין באופן מלא וימנעו מעצמם להיות קשובים לקליינט. אז, ישנה האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים.

מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, חלה חובה על כל מטפל ומטפלת להיות מוכנים גם ברמה האישית וגם ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד רחבות הכוללות בתוכם הנחיה והדרכה דינאמית והכשרה מקיפה המשקפת מודעות, שיקוף פנימי ורגשי עמוק ודרכי התמודדות עם השפעתו הבלתי נמנעת של המפגש, או בשמה המקצועי - עם תהליכי ההעברה וההעברה הנגדית.

מלבד לכך, ישנו גם צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת בטיפול ופוגעת בקליינט.

אין הדבר אומר שכעת הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שהטיפול יהפוך לורבאלי ושבוחן את רגשותיו של הקליינט. הכוונה היא ליצור היענות לאותו הצורך שהוא בלתי נמנע ועולה מהשטח. המפגש האנושי, תמיד מערב בתוכו איכות רגשית, אנו תמיד משפיעים ותמיד מושפעים בין אם נרצה בכך או לא. לכן, הדבר מצריך התייחסות ומתן כלים להכלה והתמודדות. ההתעלמות מכך, יכולה גם היא לעלות על לשולחן הדיונים ולהיבחן ברמת האתיות שבדבר, מהסיבה הפשוטה שהשפעתם הלא מעובדת של היחסים יכולה להשפיע על איכות הטיפול.

כמובן, שישנו צורך לבחון את כל מגוון הרגשות המתעוררים, גם את אלו שהם לא ארוטיים. קיימת האפשרות שכמטפלים נרגיש דחייה, כעס, פחד, תסכול או רגשות אחרים אשר יכולים להתעורר בעקבות התנהלותו של הקליינט, בעקבות תכונותיו האישיות ותגובותינו אליהם, או בעקבות חסכים פנימיים שלנו כמטפלים. כוחם של רגשות אלו, להפנות את תשומת הלב שלנו הלאה מהקליינט ואל התעסקותנו הפנימית עם עצמנו. בכך, לצמצם את החוויה, לערפל את הדבר המתרחש בכאן ועכשיו של המפגש ולפגוע באבחון ובמהלך הטיפול.

מלבד לכך שרגשות אלו יכולות להסית את הערנות מהקליינט, לצמצם את יכולת הקשב ולגרום לטעויות באבחון, בהערכה ואף לפגוע בתהליך הטיפולי, בכוחן לפגוע גם במטפלים. אני מניח שרוב המטפלים ובמיוחד אלו שעובדים במסגרות הרפואיות בהן אין שליטה על הכמות והאיכות של הקליינטים, מזהים מחשבות כגון, "הוא דוחה אותי, לא בה לי לטפל בו", "איזה טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע.

המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית.

האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון לנגיעה מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא!

בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות עם התכנים הרגשיים היכולים להתעורר במפגש הטיפולי ולנתינת מענה בהתאם ובאופן המשקף את המציאות הקלינית. כמובן שישנה גם אחריותם של כל מטפל ומטפלת לשייך עצמם למסגרת הדרכה קבועה לאחר סיום לימודיהם.

אדגיש שוב, שבמידה ומקצוע זה רואה עצמו כהוליסטי, במידה וטיפול השיאצו כולל בתוכו גם את המימד הרגשי, הרי שמין הראוי שמימד זה יבחן על כל חלקיו ובשלמותו ולא רק בהקשר לבעייתו של הקליינט. בחינתם של המימדים הרגשיים בחייו של הקליינט נעשית במימד השכלי ולרוב אינה משקפת את המציאות הרגשית של הכאן ועכשיו של הטיפול. אי ההתייחסות למימד זה, מצד אחד משמעותה בביטול ההוליזם, מעצם ההתעלמות לאותו המימד. לחלופין, משמעותה נראית בהשתקפותם הנסיבתית של סוגיות אתיות אלו ואחרות, ביישומו של הטיפול בפרקטיקה המקצועית. לבטח, המשמעות היא גם ברמה האתית של המקצוע כפרופסיה, מכיוון שלדבר השלכות על רמת האיכות של הטיפול.
להשפיע טיפול הגדרת להסיר אחריות כעסים חוסר וודאות הפסיכולוגים סיבתיות לחשוב פחד להשתגע עובדים דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית התרגשות מינית חרמנות חשק מיני טיפול טיפולים יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטפל מימד מימדים מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שיאצו תשוקה מינית
טיפול בסטיות מיניות, טיפול בהפרעות מיניות, איך המוח נהנה מסקס? פדופיליה, זנות, אונס, סאדו מאזו, סקס ביזארי, פאראפיליה, משיכה מינית לבעלי חיים, זואופיליה, נקרופיליה, הסקס של הצדיק, סטיה מינית, הפרעה מינית
טיפול בסטיות מיניות, טיפול בהפרעות מיניות, איך המוח נהנה מסקס? פדופיליה, זנות, אונס, סאדו מאזו, סקס ביזארי, פאראפיליה, משיכה מינית לבעלי חיים, זואופיליה, נקרופיליה, הסקס של הצדיק, סטיה מינית, הפרעה מינית
... בסטיות מיניות, טיפול בהפרעות מיניות, איך המוח נהנה מסקס? פדופיליה, זנות, אונס, סאדו מאזו, סקס ביזארי, פאראפיליה, משיכה מינית לבעלי חיים, זואופיליה, נקרופיליה, הסקס של הצדיק, סטיה מינית, הפרעה מינית מה ההיגיון מאחורי סטיות מיניות והעדפות מיניות לא רגילות? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק במונח סטיות מיניות ומביא את השאלה המרכזית של מה גורם לאנשים למצוא הנאה בסוגי סקס שאינם נחשבים רגילים או מקובלים חברתית, כמו פדופיליה, סאדו מאזו, זואופיליה, ונקרופיליה. השאלות המרכזיות הן: איך המוח נהנה מסטיות מיניות? למה אנשים בוחרים סוגי סקס כאלה? מה יש בהם שמספק להם הנאה? אליעד מסביר כי כל אדם, בין אם הוא מקיים סקס רגיל ובין אם הוא עוסק בסטיות מיניות, מחפש משהו מסוים - תחושת חום, אהבה, שליטה או הרגשה של ערך עצמי. ... כדרך להשיג תחושות מסוימות, כמו הערכה עצמית גבוהה יותר, שליטה או אפילו פחד. אליעד מציין כי גם בפנטזיות מיניות, המוח משלים סיפור שהוא מהנה עבורו, ומכאן שמי שעוסק בסטיות מיניות למעשה מחפש למלא צורך מסוים, לאו דווקא בהקשר הפיזי, אלא בהקשר הנפשי והפסיכולוגי. האם ניתן להבין את מניעי הסטיות המיניות על פי דימויים ותפיסות פנימיות? אליעד מדבר על כך שבבסיס כל סטייה מינית עומדים דימויים פנימיים שהמוח יוצר על מנת לשדרג את חוויית המיניות. הוא מסביר שברוב המקרים, המוח משלים את החוויה כך שתחושת השפלה או ... אלו יש השלכות עמוקות על איך שהאדם רואה את עצמו ואת הסביבה. כיצד משפיעה הזנות והשלמה עצמית על הרצון המיני? אחת הדוגמאות בהן אליעד משתמש כדי להסביר את הרגשות העמוקים מאחורי סטיות מיניות היא הזנות. הוא מסביר כיצד אדם שמשלם לזונה יכול לשכנע את עצמו שהוא ... היא שקר, אך זה לא מונע ממנו להרגיש טוב עם עצמו, כי המוח משלים את הסיפור. מה הקשר בין שליטה עצמית וסטיות מיניות? במהלך ההרצאה, אליעד מדבר גם על ההיבט של שליטה במערכות יחסים מיניות. הוא טוען שסטיות מיניות רבות מבוססות על תחושת שליטה או חוסר שליטה. לדוגמה, במקרים של סאדו ... לא תמיד נעשה מתוך רצון אמיתי לשלוט או להישלט, אלא מתוך צורך להרגיש תחושת כוח. האם זה אפשרי להפסיק סטיות מיניות? במהלך ההרצאה, אליעד מציע גישה טיפולית לשאלת השאלה אם ניתן להפסיק סטיות מיניות. הוא מציין שגמילה מסטיות מיניות היא אפשרית, אך השלב הראשון הוא להבין את המניעים שמובילים את האדם לעסוק בהם. השאלה היא, מה האדם מחפש דרך הסטייה המינית? האם הוא מחפש אהבה, שליטה, הערכה עצמית? על ידי הבנת הצורך ...
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס מה זה א מיניות וכיצד היא מושפעת מהתניות רגשיות? א - מיניות היא מצב שבו האדם אינו חש משיכה מינית ולא מגלה עניין ביחסי מין, לא מתוך התנזרות מכוונת, אלא פשוט משום שאין לו משיכה או עניין בנושא. לפי אליעד כהן, א מיניות נתפסת בדרך כלל כנטייה מולדת או תכונה קבועה שלא ניתן לשנותה. אך במהלך השיחה התברר שזוהי תפיסה מוגבלת, וכי ניתן להתייחס לא - מיניות באופן עמוק יותר. אליעד הסביר שמיניות או חוסר מיניות (א - מיניות) הן בעצם תוצאות של התניות פסיכולוגיות ורגשיות שהאדם ספג במהלך חייו, ולאו דווקא תכונות מולדות וקבועות. כלומר, המשיכה המינית או חוסר המשיכה המינית נקבעים על פי המשמעויות והפירושים שהאדם מעניק למיניות. מהן שלוש הגישות לתפיסת המיניות לפי רבי נחמן? אליעד כהן הציג שלוש דרכים שבהן ניתן להתייחס למיניות, על פי דבריו של רבי נחמן: לראות במין דבר חיובי וטוב. לראות במין דבר נייטרלי, שאין לו חשיבות מיוחדת (מצב הקרוב לא - מיניות) . לראות במין דבר שלילי, דוחה ומגעיל. רבי נחמן טען שכדי להגיע להבנת המציאות באופן מוחלט, האדם צריך להיות מסוגל להטיל ספק באופן עמוק בחשיבות של המיניות. לפי אליעד, אדם שלא מסוגל לראות את המיניות כשלילית, מוגבל בהבנה הרוחנית שלו, משום שיש לו מחויבות (התניה) לכך שהמיניות היא דבר חיובי. האם ניתן להפוך אדם א
מבוא לסקס ומיניות, מה זה חשק מיני? דחף מיני, התמכרות למין, אין חשק מיני, א מיניות, תשוקה מינית, העדפות מיניות, התמכרות לסקס, חוסר חשק מיני, יחסי מין, משיכה מינית, זהות מינית, נטייה מינית, התמכרות לסקס, התמכרות לפורנו
מבוא לסקס ומיניות, מה זה חשק מיני? דחף מיני, התמכרות למין, אין חשק מיני, א מיניות, תשוקה מינית, העדפות מיניות, התמכרות לסקס, חוסר חשק מיני, יחסי מין, משיכה מינית, זהות מינית, נטייה מינית, התמכרות לסקס, התמכרות לפורנו
... לסקס ומיניות, מה זה חשק מיני? דחף מיני, התמכרות למין, אין חשק מיני, א מיניות, תשוקה מינית, העדפות מיניות, התמכרות לסקס, חוסר חשק מיני, יחסי מין, משיכה מינית, זהות מינית, נטייה מינית, התמכרות לסקס, התמכרות לפורנו מה קובע את מידת החשק המיני אצל האדם? מידת החשק המיני אצל בני אדם משתנה מאדם לאדם ותלויה במכלול של גורמים. אליעד כהן מסביר שהחשק המיני אינו רק דחף פיזיולוגי אלא קשור קשר הדוק להתניות הרגשיות והמנטליות של האדם. לטענתו, החשק המיני מושפע באופן ישיר מהפרשנויות שהאדם מעניק למין ומהמצב הרגשי שלו ביחס לאותן פרשנויות. כלומר, אם האדם רואה במין ביטוי חיובי של אהבה או ערך עצמי, סביר להניח שיהיה לו חשק מיני גבוה יותר מאדם שמקשר למין התנסויות שליליות או תחושת ניצול והשפלה. האם משיכה מינית תלויה בצרכים הרגשיים שלנו? לפי אליעד, המשיכה המינית תלויה מאוד בצרכים הרגשיים. כשאדם מרגיש שמישהו יכול למלא את הצרכים הרגשיים שלו, בדרך כלל הוא ירגיש משיכה מינית כלפיו. עם זאת, אליעד מבהיר שזה לא מוחלט: קיימים מצבים בהם אדם אוהב מישהו באופן רגשי, אך אין לו כל משיכה מינית אליו, ומנגד יש אנשים שיש להם משיכה מינית גם ללא אהבה רגשית עמוקה, כמו במקרה של אדם ההולך לנערת ליווי. ההסבר המעמיק של אליעד כולל את הרעיון שהמצב הרגשי הפנימי, לצד הפרשנות לגבי מה שמין מייצג עבור האדם, קובעים יחד את החשק המיני. לדוגמה, אדם שחווה ניצול מיני בעבר עלול להימנע ממין, כי ההתנסות השלילית גרמה לו להרגיש שזה דבר רע ופוגע. איך משפיעות התנסויות מיניות קודמות על החשק המיני? התנסויות קודמות יוצרות התניות במוחו של האדם לגבי מהו מין עבורו. לדוגמה, אישה שנוצלה מינית בתחילת חייה המיניים עלולה לפתח התניה שמין הוא דבר פוגעני ושלילי, ולכן תימנע מלקיים
מיניות ורוחניות, יחסי מין, משיכה מינית, סקס, מיניות רוחנית, אימפוטנציה רוחנית, התנזרות מינית, אימפוטנטים רוחניים, אימפוטנטיות רוחנית, מורים רוחניים, רוחניות ומיניות, טנטרה, התנזרות ממין
מיניות ורוחניות, יחסי מין, משיכה מינית, סקס, מיניות רוחנית, אימפוטנציה רוחנית, התנזרות מינית, אימפוטנטים רוחניים, אימפוטנטיות רוחנית, מורים רוחניים, רוחניות ומיניות, טנטרה, התנזרות ממין מהי המשמעות של אימפוטנציה רוחנית ומה הקשר שלה למורים רוחניים? במהלך השיחה, אליעד מציין את רעיון האימפוטנציה הרוחנית, שמתאר מצב שבו אדם, ... המרכזית שהועלתה היא האם אדם שזוכה להארה, שמגיע להבנה שאין הבחנה בין כל הדברים - בין גברים לנשים, בין חי לדומם - יכול עדיין להרגיש תשוקה או להיות בעל רצון מיניות. אליעד טוען כי אם אדם הגיע לרמת הבנה שבה הוא רואה את כל הדברים כאחד, אז הוא מאבד את היכולת לחוות משיכה מינית, כי אין לו עוד הבדל בין גבר לאישה או בין יצור חי לדומם. המשמעות היא שאם כל דבר שווה בעיניו, אז לא תיווצר לו תשוקה כלפי אף אחד, מאחר שאין לו את ההבחנה שבדרך כלל גורמת למשיכה. בהקשר זה, הוא מתאר את המורים הרוחניים ככאלה שמגיעים למצב של אימפוטנציה רוחנית - כלומר, הם לא מצליחים ליצור קשרים רגשיים או מיניים, והם אולי אפילו מתנזרים מהם. אליעד מסביר כי הם לא רק מתנזרים מהקשרים הרגשיים אלא גם ממערכת יחסים שמכילה תשוקה מינית, כיוון שהם לא מרגישים צורך להימשך לאדם אחר. אם הם יגידו שמצבם אינו כזה, הוא טוען שהם משקרים, שכן המורה הרוחני אמור להיות במצב שבו הוא לא חווה תשוקה - בין אם זו תשוקה רגשית ובין אם מינית. האם הארה רוחנית מביאה לאימפוטנציה? האם אדם שמגיע להארה יהיה אימפוטנט מבחינה מינית? אליעד מסביר כי זה נכון במידה רבה, שכן אדם שכבר לא מבחין בין הדברים - אין לו את האינטרס להימשך לאדם אחר. אם כל דבר שווה בעיניו, אז הוא לא ירגיש צורך בתשוקה או במשיכה. אליעד מציין שמורים רוחניים שהגיעו להארה עשויים לא לחוות את המשיכה המינית הרגילה, כי הם לא מזהים יותר את ההבדלים בין גברים לנשים. הוא אף מוסיף כי לא מדובר במצב שבו מורה רוחני הופך לאימפוטנט. למעשה, הוא טוען שההפך הוא הנכון - מורה רוחני מגיע לאימפוטנציה רוחנית לאחר שהפסיד את התשוקה המינית, והוא ממציא לעצמו הסבר כדי להסביר את חוסר התשוקה. במילים אחרות, הוא אומר אין הבדל בין גברים לנשים או אין צורך בתשוקה מינית, אבל זה לא בגלל שהוא באמת מאמין בזה, אלא כי הוא כבר לא יכול להרגיש את התשוקה המינית. האם מורה רוחני יכול להיות מצליח? אליעד טוען כי המורים הרוחניים שמגיעים למצב הזה לרוב לא מצליחים בכל תחום אחר בחיים, לא רק במיניות, אלא בכלל. הוא מציין כי המורים האלה נוטים להיות בודדים, חיים חיים שקטים מאוד, ואין להם קשרים עם אחרים. הוא מספר על מורים רוחניים שנמצאים במצב שבו טוב להם לבד, ... רוחנית. במילים אחרות, הוא מסביר כי הרעיון של הכל אחד לא רק לא נכון, אלא הוא גם גורם לבעיה במנגנון הרגשי של האדם. מהי המשמעות של ההארה עבור הרצון והמיניות? לסיום, אליעד מציין כי אם אדם מגיע למצב של הארה רוחנית שבו הוא לא מבדל בין שום דבר, הוא לא יוכל להרגיש את המשיכה המינית כלפי גברים או נשים. הוא מציין שזו לא בעיה של הסבל או של הבדידות, אלא של אובדן החיבור הרגשי בין הפרטים השונים, ובייחוד בהקשר של מיניות. אדם שמגיע למצב שבו הוא לא מרגיש את ההבדל לא יוכל לחוות תשוקה מינית כלפי פרט אחר, והמצב הזה מוביל למה שהוא מכנה אימפוטנציה רוחנית. מהי מיניות רוחנית? מהם מאפייני מורים רוחניים? מהי אימפוטנציה רוחנית? כיצד הארה רוחנית משפיעה על מיניות? מהי תפיסת האחדות הרוחנית? האם אפשר להיות חופשי בלי מיניות? ש: שאלה ממש תיאורטית קטנה שברמת השכל אני לא יכול למצוא לה פתרון. אליעד: תראה אם אתה לא יכול למצוא לה פתרון אז גם אני לא יכול לתת לך פתרון אם יש שאלה שאתה לא ...
פאראפיליות, שנאה עצמית, סטיות מיניות, סטיות מוזרות, האשמה עצמית, למה אני חולה נפש? למה אני חולה מין? למה אני סוטה מין? למה אני אובססיבי? למה אני מכור? איך לא להאשים את עצמי? למה אני פסיכופט? פדופיליה, הפרעות מיניות, פאראפיליה
פאראפיליות, שנאה עצמית, סטיות מיניות, סטיות מוזרות, האשמה עצמית, למה אני חולה נפש? למה אני חולה מין? למה אני סוטה מין? למה אני אובססיבי? למה אני מכור? איך לא להאשים את עצמי? למה אני פסיכופט? פדופיליה, הפרעות מיניות, פאראפיליה
... שנאה עצמית, סטיות מיניות, סטיות מוזרות, האשמה עצמית, למה אני חולה נפש? למה אני חולה מין? למה אני סוטה מין? למה אני אובססיבי? למה אני מכור? איך לא להאשים את עצמי? למה אני פסיכופט? פדופיליה, הפרעות מיניות, פאראפיליה איך להפסיק להאשים את עצמי על סטיות והתמכרויות לא הגיוניות? הנושא שאליעד כהן מדבר עליו הוא כיצד אפשר לא להאשים את עצמך ולא לשנוא את עצמך כאשר יש לך סטיות מיניות, הפרעות נפשיות, התמכרויות לא הגיוניות, או אובססיות מוזרות. אנשים רבים מרגישים רע מאוד עם עצמם כאשר הם מגלים שיש להם התנהגויות שנחשבות לבלתי נורמליות או לא מקובלות ... האם הוא מטורף או סוטה? ברור שלא, הוא פשוט היה רעב מאוד. כשבן אדם רעב, הוא יעשה דברים שהוא לא היה עושה במצב רגיל. לכן, כאשר אדם שואל את עצמו מדוע יש לו סטייה מינית, התמכרות לא הגיונית, או התנהגות אובססיבית ומוזרה, עליו להבין שהתשובה היא: כי אני רעב מאוד. במקרה זה, הרעב הוא לא בהכרח פיזי, אלא רעב רגשי עמוק מאוד. מהו רעב ... או מצב רגשי אחר שגורם לו להרגיש מצוקה קשה. כאשר האדם סובל ממצוקה כזו, הוא הופך לרעב מבחינה רגשית ונפשית. הרעב הזה יכול להתבטא בכך שהוא יפתח משיכה להתנהגויות מיניות מוזרות או לא הגיוניות, אובססיות, או התמכרויות משונות. לדוגמה, אישה שיוצאת מזוגיות גרועה עלולה להתאהב מיד בגבר הראשון שמחייך אליה. זה לא הגיוני, אבל זה קורה כי היא כל כך רעבה לאהבה ויחס טוב. באופן דומה, אדם שסובל ממצוקה רגשית חריפה יכול לפתח משיכה מינית לקטינים, לגופות (נקרופיליה), או לחפצים מסוימים (פטישיזם), רק בגלל שהוא מנסה למלא את החסר והרעב שבתוכו. מה הפתרון האמיתי לסטיות והתמכרויות? אליעד מסביר שהפתרון ... האדם יטפל בשורש הרעב הרגשי ויפתור את הטראומות, הפחדים המודחקים, או התסביכים שמייסרים אותו, הוא לא יהיה רעב יותר. וכשהרעב ייעלם, גם ההתנהגות המוזרה, הסטיות המיניות והאובססיות הלא הגיוניות ייעלמו. אליעד מדגיש שאין צורך לשנוא את עצמך או לכעוס על עצמך, אלא לחקור ולהבין את המקור להתנהגות הלא הגיונית שלך, וכך לפתור את הבעיה ... סטיות או מעודד התנהגות חריגה, אלא מסביר שלכל התנהגות יש סיבה, וכדי לפתור את הבעיה יש צורך למצוא את הסיבה ולפתור אותה, לא להאשים את עצמך. למה אני סובל מסטיות מיניות? איך לא להאשים את עצמי בהתמכרויות? מהו רעב רגשי? איך להתמודד עם התנהגות אובססיבית? איך להפסיק לשנוא את עצמי? מה גורם להפרעות נפשיות מוזרות? איך לטפל בפאראפיליות? ... לא הגיונית, נקרופיליה, איך לא לכעוס על עצמך? וויריזם, מאזוכיזם, אובססיה לא הגיונית, איך לקבל את עצמך? סטייה לא הגיונית, איך לא להאשים את עצמך? טיפול בסטיות מיניות, הפרעות פאראפיליה, איך לקבל את עצמי? משיכות מיניות לא אופייניות, הפרעות נפשיות, התערטלות, אקסהיביציוניזם, מציצנות, הפקת הנאה מינית מכאב, סאדיזם, הפקת הנאה מינית מהסבת כאב לזולת, משיכה מינית לקטינים, פטישיזם, הפקת הנאה מינית מחפץ או איבר גוף, פטישיזם טרנסווסטי, פטיש ללבישת בגדים של המגדר השני, פרוטוריזם, הפקת הנאה מינית מהתחככות באחר, משיכה מינית לגופות, פארטיאליזם, משיכה מינית לחלק גוף מסוים, אני פדופיל, אני משוגע, ריבאונד זוגי, אני בוגד באשתי, אני בוגדת בבעלי, מים במדבר, רעב במדבר, קליפות תפוחי אדמה, חרא של פילים, איך לדון את עצמך לכף ...
סקס ויחסי מין, מבוא לאיך נוצר חשק מיני, ממה נובעת התמכרות לסקס? ממה נובעת תשוקה מינית? ממה נובעת העדפה מינית? איך להיגמל מסקס? א מיניות, התמכרות למין, גמילה מסקס, תנוחות מיניות, תנוחות בסקס, תאווה מינית
סקס ויחסי מין, מבוא לאיך נוצר חשק מיני, ממה נובעת התמכרות לסקס? ממה נובעת תשוקה מינית? ממה נובעת העדפה מינית? איך להיגמל מסקס? א מיניות, התמכרות למין, גמילה מסקס, תנוחות מיניות, תנוחות בסקס, תאווה מינית
סקס ויחסי מין, מבוא לאיך נוצר חשק מיני, ממה נובעת התמכרות לסקס? ממה נובעת תשוקה מינית? ממה נובעת העדפה מינית? איך להיגמל מסקס? א מיניות, התמכרות למין, גמילה מסקס, תנוחות מיניות, תנוחות בסקס, תאווה מינית למה סקס נתפס כהנאה גדולה כל כך אצל רוב האנשים? אליעד ... את השאלה, למה סקס נתפס אצל רוב האנשים כאחת ההנאות הכי גדולות ... לכך היא לא הסקס עצמו, אלא הפירושים והסיפורים שהאדם מייחס לחוויה זו. המשיכה לסקס אינה רק פיזית, אלא בעיקר מנטלית ורגשית, והיא ... הוא מרגיש צורך במשיכה מינית אליה. פרסומות, חינוך חברתי, והשפעות תרבותיות כולן ... להיווצרות אותה משיכה מינית מותנית. מדוע אנשים שונים נמשכים לדברים שונים בסקס? ההעדפות המיניות של אנשים שונות זו מזו, ומבוססות על פרשנויות ... שונה לאותה פעולה מינית בדיוק, בהתאם למצב הרוח ולרגשות שלהם באותו רגע. ... מדגיש שההעדפה המינית תלויה גם בהקשר נפשי רגשי של האדם. לדוגמה, אם ... הזאת. כלומר, המשיכה המינית איננה קבועה, אלא משתנה לפי הסיפורים והתחושות ... אישית משפיעה על החשק המיני? אליעד כהן מתייחס לסיבות שבגללן אנשים שונים מרגישים רמות חשק מיני שונות, וטוען כי הדבר תלוי בעיקר בפירושים האישיים שיש ... כדוגמה אנשים א מיניים, שלעיתים קרובות יש להם פירושים שליליים לגבי סקס בגלל חוויות רעות בעבר. אם תהיה להם חוויה חיובית ... לשנות את יחסם לסקס לחלוטין. לדוגמה, אליעד מתאר מישהי שעברה חוויה מינית שלילית, ובעקבות זאת היא נרתעת מסקס. אך אם תכיר אדם אחר שיעניק לה חוויה טובה, ...
סקס, יחסי מין, סיפוק מיני, מיניות, אברי המין, משיכה מינית, הנאה מינית, מיניות, התרגשות מינית
סקס, יחסי מין, סיפוק מיני, מיניות, אברי המין, משיכה מינית, הנאה מינית, מיניות, התרגשות מינית למה אנשים נותנים חשיבות מיוחדת לאיברי המין? הנושא של חשיבות איברי המין מעסיק אנשים רבים, והשאלה המרכזית היא למה דווקא איברי המין נתפסים כבעלי חשיבות מיוחדת יותר מכל איבר אחר בגוף. כדי להבין ... כהן מציג שאלות ותשובות מפורטות שמטרתן לחשוף את הסיבה האמיתית לתחושות והרגשות סביב מיניות, סקס, ואיברי המין. ראשית, כשמדברים על חשיבות או רגישות של איברי המין, חשוב להבין על איזו רגישות מדובר. האם מדובר ברגישות פיזית, ... רגשית ונפשית? מתברר שרוב האנשים מתכוונים לרגישות מסוג שני - רגישות רגשית שקשורה להתרגשות מינית, סיפוק מיני והנאה מינית. לפי אליעד, התפיסה הזו אינה קשורה כלל למדעי הפיזיולוגיה, כיוון שברמה הפיזית ישנם איברים נוספים בגוף שיכולים להיות רגישים אפילו יותר מאיברי המין עצמם. האם איברי המין באמת רגישים יותר מבחינה פיזית? אליעד כהן שולל את הרעיון שאיברי המין הם באמת האיברים הכי רגישים מבחינה פיזית. הוא מסביר כי יש ... רגישים יותר מבחינה עצבית ופיזית. לכן ההסבר המדעי - פיזיולוגי שיש יותר עצבים באיברי המין הוא מבחינתו חסר משמעות. לדעתו, ההסבר הפיזיולוגי של המדע אינו ... כלל, משום שהוא לא מסביר את התחושה הפסיכולוגית והרגשית האמיתית שנחווית בזמן גירוי מיני. אליעד מדגיש שפה מדובר בהבנה פסיכולוגית ורגשית ולא בפיזיולוגיה ... שונה, כמו גוף מפלסטיק חסר עצבים כלל, עדיין האדם היה חווה תחושה אחרת במגע עם איבר המין מאשר עם איברים אחרים, וזה היה קורה רק בגלל המשמעות שהוא מעניק לגירוי זה. למה אנחנו מייחסים משמעות מיוחדת למגע באיברי המין? אליעד כהן מסביר שהסיבה העיקרית להתרגשות ולסיפוק המיוחד שאדם מרגיש כשהוא נוגע באיברי המין היא בגלל המחשבה או התפיסה שיש לאנשים סביב המיניות. אנשים מתרגשים ומקבלים סיפוק מיני כי הם מייחסים למגע הזה משמעות אסורה או מיוחדת. הוא נותן דוגמה ... אסור, אז אנשים היו מתרגשים הרבה יותר ממגע באוזן, וזה היה הופך למשהו בעל משמעות מינית ורגשית חזקה. כמו כן, הוא מדגיש שוב ושוב את הנקודה ... בנו לגבי האזורים השונים בגוף הם אלה שיוצרים את התחושה המיוחדת והמרגשת סביב איברי המין. האם אפשר להשתחרר מהרגישות המינית הזו? כשאליעד נשאל האם ניתן להשתחרר מההתרגשות המינית ומהרגישות המיוחדת הזו כלפי איברי
נטיה מינית מולדת, נטיה מינית נרכשת, לשנות נטיה מינית, שינוי נטיה מינית, הומוסקסואליות, נטיה מינית גנטית, נטיה מינית משתנה, נטיה דו מינית, נטיה הפוכה, משיכה מינית, א מיניות, גנטיקה, סקס
נטיה מינית מולדת, נטיה מינית נרכשת, לשנות נטיה מינית, שינוי נטיה מינית, הומוסקסואליות, נטיה מינית גנטית, נטיה מינית משתנה, נטיה דו מינית, נטיה הפוכה, משיכה מינית, א מיניות, גנטיקה, סקס מהי נטיית מינית מולדת? מהי נטייה מינית נרכשת? נטייה מינית, כפי שהוצגה בהרצאה, נבחנה בהיבטים של מולדת לעומת נרכשת. אליעד מציין כי לעיתים אנו מניחים שנטיית המיניות נובעת ממורשת גנטית, בעוד שלמעשה ישנם מרכיבים רבים, כולל השפעות חברתיות, שמבנים את הזהות המינית שלנו. המושג של נטייה מינית נרכשת נוגע להשפעת הסביבה והחינוך על האופן שבו אנו חווים משיכה מינית , ואילו נטייה מינית מולדת מתייחסת לפוטנציאל הגנטי והביולוגי שיכול להוות את הבסיס להעדפות מיניות מסוימות. האם אפשר לשנות נטייה מינית? נראה כי שאלה זו נוגעת לאפשרות של שינוי נטייה מינית, אם מדובר בניסיון לחיות על פי נורמות חברתיות, או שמא יש לזה קשר לפוטנציאל האישי של כל אחד ואחד. אליעד מבצע דיון מעמיק לגבי האם שינוי במיניות הוא אפשרי, ומציג את ההשפעה של רצונות אישיים על הנטייה המינית. הוא מציין כי תהליך שינוי כזה עשוי לכלול גם את הרצון לשנות את תחום המשיכה האישית, אך זה יכול להיתקל בקשיים רגשיים או פיזיים. מהו טווח המיניות האנושי? שיחה על מיניות פותחת את השאלה הרחבה של הגדרת המיניות האנושית. כאן, אליעד מתאר את המיניות כהביטוי הרחב ביותר של רצון לקרבה, ולא רק כתשוקה פיזית. הוא משלב בהגדרה את המיניות האמוציונלית, כשהוא מתאר את הרצון להרגיש קרוב למישהו, לאו דווקא במובן המיני. כך, נדונה השאלה אם ניתן להחיל את המונחים של
טיפולי המרה בעד ונגד, שינוי נטייה מינית, שינוי העדפה מינית, שינוי משיכה מינית, איסור טיפולי המרה, טיפול בנטיות הפוכות, הומוסקסואליות, זהות מגדרית, לשנות נטייה מינית, לשנות העדפה מינית, לשנות משיכה מינית, סקס, מיניות, גנטיקה
טיפולי המרה בעד ונגד, שינוי נטייה מינית, שינוי העדפה מינית, שינוי משיכה מינית, איסור טיפולי המרה, טיפול בנטיות הפוכות, הומוסקסואליות, זהות מגדרית, לשנות נטייה מינית, לשנות העדפה מינית, לשנות משיכה מינית, סקס, מיניות, גנטיקה
... המרה בעד ונגד, שינוי נטייה מינית, שינוי העדפה מינית, שינוי משיכה מינית, איסור טיפולי המרה, טיפול בנטיות הפוכות, הומוסקסואליות, זהות מגדרית, לשנות נטייה מינית, לשנות העדפה מינית, לשנות משיכה מינית, סקס, מיניות, גנטיקה מהם טיפולי המרה והאם הם באמת אפשריים? טיפולי המרה הם טיפולים שנועדו לשנות נטייה מינית של אדם, בדרך כלל מהומוסקסואליות (משיכה מינית לבני אותו המין) להטרוסקסואליות (משיכה מינית לבני המין השני). המטרה היא להפוך אדם הומוסקסואל לסטרייט, כלומר, למישהו שיימשך מינית רק לאנשים מהמין השני. אליעד כהן מסביר שטיפולי המרה מעוררים מחלוקת קשה בין שתי קבוצות עיקריות ... שלישית ומאוזנת יותר. מי הם שני הצדדים הקיצוניים בוויכוח על טיפולי המרה? ישנן שתי קבוצות קיצוניות המתייחסות לטיפולי המרה: הקבוצה הראשונה חושבת שהומוסקסואליות היא בעיה, הפרעה או אפילו מחלת נפש שיש לתקן. האנשים האלה רוצים לכפות טיפולי המרה על אנשים הומוסקסואלים. הקבוצה השנייה מתנגדת בתוקף לטיפולי המרה מכל סוג שהוא וטוענת שאין אפשרות אמיתית לשנות נטייה מינית, ולכן יש לאסור כל ניסיון כזה באופן גורף. אליעד מתנגד לשתי הגישות האלה ומציע גישה מורכבת יותר. ... לטיפולי המרה זקוקים לטיפול המרה בעצמם? אליעד אומר באופן הומוריסטי אך חד - משמעי, שדווקא לשתי הקבוצות האלה נדרש טיפול המרה: אלה החושבים שנטייה הומוסקסואלית היא מחלה - צריכים להפוך לנורמליים ולהבין שאין שום דבר לא לגיטימי במשיכה מינית לבני אותו מין. אלה הטוענים באופן גורף שאין אפשרות לשנות נטייה מינית - צריכים להבין שגם העדפות מיניות, כמו כל העדפה אחרת, ניתנות לשינוי אם האדם עצמו מעוניין בכך. מה ההבדל בין איסור על טיפול המרה לבין ... הביטוי של האדם. לדעתו, טיפולי המרה בדרך של שיחה והסבר בלבד הם לגיטימיים לחלוטין, כל עוד הם נעשים בהסכמה מלאה בין אנשים בוגרים. האם ניתן לשנות נטייה מינית והאם המשיכה המינית גנטית? אליעד מסביר לעומק מדוע הטענה שנטייה מינית היא גנטית או מולדת ואינה ניתנת לשינוי היא שגויה לחלוטין. לדבריו: משיכה מינית משתנה לאורך החיים אצל אנשים רבים. למשל, אדם יכול להימשך בגיל צעיר לסוג מסוים של אנשים ובגיל מאוחר יותר להשתנות לחלוטין. משיכה מינית מושפעת מגורמים פסיכולוגיים, חברתיים, ונפשיים רבים, ולכן היא אינה גנטית בלבד. הוא מדגיש ש
שמירת העיניים ביהדות, להסתכל על נשים, להסתכל על בחורות, הסתכלות אסורה, מחשבות מיניות, גירוי מיני, נשות הטאליבן, קדושת העיניים, ולא תתורו, שמירת הברית, פגם העיניים, משיכה מינית
... העיניים ביהדות, להסתכל על נשים, להסתכל על בחורות, הסתכלות אסורה, מחשבות מיניות , גירוי מיני, נשות הטאליבן, קדושת העיניים, ולא תתורו, שמירת הברית, פגם העיניים, משיכה מינית מה המשמעות של שמירת העיניים לפי היהדות? הנושא של שמירת ... ביהדות קשור לפסוק ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם, שהתפרש במסורת היהודית כאיסור להסתכל על נשים מתוך חשש שההסתכלות תוביל למחשבות מיניות ולסטייה מעבודת האל. המקור של האיסור מתחיל בעצם באיסור עבודת ... כיסוי לעיניים או משקפיים מטשטשות כדי להימנע מהסתכלות על נשים, ואפילו על רב שהחליט לעוור את עצמו מתוך רצון להימנע לגמרי מהפיתוי המיני. הרעיון הזה מדגים את הקיצוניות שהגישה הזו יכולה להגיע אליה. ... אם היו אומרים לו שמותר להסתכל, המשיכה הייתה קטנה יותר. אליעד מסביר זאת דרך דוגמה של רבנים שמגיעים לייעוץ על מנת להבין מדוע יש להם משיכה מינית. לדבריו, השאלה עצמה מוזרה משום שהמשיכה המינית היא תגובה טבעית לאיסור שמלווה אותם מילדותם. ככל שהאיסור חזק ... שאדם לא יכול להשיג את השלמות המוחלטת, הוא מחפש תחליפים קטנים לדבר האסור הזה. כך נוצר מצב שכאשר אדם מבצע משהו אסור כמו הסתכלות מינית אסורה, הוא מרגיש לכאורה שהוא השיג דבר אסור, וכך מתקרב כביכול לאותה חוויה של שלמות שחסרה לו. זהו המנגנון הפסיכולוגי שיוצר את המשיכה העזה לאיסורים כמו הסתכלות על נשים או פנטזיות מיניות. האם איסור מיני באמת מפחית את המשיכה המינית? אליעד מסביר שהאיסור לא באמת מפחית את המשיכה, אלא רק מדכא ... לחשוב על משהו, חושב עליו יותר. למעשה, כל ניסיון לא לחשוב על משהו מוביל לכך שהאדם חושב עליו אפילו יותר. איסור מוחלט על מחשבות מיניות לא גורם להן להיעלם, אלא להפך - גורם למחשבות להיות אינטנסיביות ... דוגמה של רבי וזונה שנפגשו בשערי גן עדן, כאשר הזונה נכנסת לגן עדן והרבי לגיהינום. הסיבה לכך היא שהרבי כל חייו נמנע בכוח ממחשבות מיניות, אבל דווקא ההימנעות הכפויה מראה על ההתעסקות הגדולה שהייתה לו ... רוצה ולא יהיה לו צורך בהתמודדות או בהימנעות מלאכותית. מה זה שמירת העיניים? למה אסור להסתכל על נשים ביהדות? איך להתמודד עם מחשבות מיניות? האם איסור מיני מגביר את המשיכה? למה דברים אסורים מושכים אותנו? האם איסור מיני עוזר לשמור על קדושה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מיניות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מיניות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מיניות, איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, מאמן משפחתי, אימון אישי רוחני בנושא מיניות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0957 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 09:03:17 - wesi4