ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קשרים מיניים ✔האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו ✔אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו
אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה.

נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על סמך השקפת עולמה ועקרונותיה וישנם דעות רבות ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה.

לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול.

נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית והשקפת עולם פרטית לנושא. לעיתים, השקפת עולמינו או דרכו האישית של הקליינט, יכולים להיות בסתירה או בניגוד לנורמה החברתית. כך, שישנו גם האלמנט של הערכת הסיטואציה המסוימת כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים.

מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו הטבעיים והמעצורים, הם אלו התרבותיים.

יחד עם זאת, מצד שני, לרוב ההבניה החברתית חזקה מהפרט והאידיאולוגיה האישית יכולה להעלם בקלות שאינה נתפסת על הדעת, אל תוך המוסכמה הכללית. יתרה מזאת, לעולם אין אנו יכולים לדעת באופן מדויק ומלא את הפרשנות הפנימית הערכית והמוסרית של הקליינטים עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry.

כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות.

במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות.

ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו מחזיקים בהשקפת עולם הוליסטית. הרי שהשקפה זו מסכימה על כך שישנה הדדיות בלתי נמנעת בין כל חלקי שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות בה הכרה כנוכחת וכמשפיעה על מערכת היחסים, על המשתתפים בה ועל האופן בו מצבם מתבטא.

יש להבהיר שההכרה בהתנסויות הרגשיות השונות כנוכחות אינה מהווה רמיזה או מאשרת לגיטימציה לפעולה ולמימוש פנטזיות אלו אל תוך מערכת היחסים. להיפך, היא מדגישה את החשיבות שבזיהוי ההתנסות, זיהוי הדבר אותו היא מעוררת ותיעולו באופן מועיל ולא רק כזה שנמנע מפעולה חוצת גבולות אתיים. כמובן, שבין אם כך או כך, תמיד ישנה הסכנה שבמקום תיעול ההתנסויות הרגשיות בכדי להבין טוב יותר את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, שלוודאי אינן אתיות, על ידי תהליכי רציונליזציה של המעשים.

אולם, אז שוב נושא הדיון האתי הופך להיות לגבי חומרת המעשה ולא לגבי הגבולות, שברור שנפרצו. ההדגש כאן הוא על כך שבמידה והמטפל או המטפלת לא התמודדו בכנות אמיתית ואמיצה עם רגשותיהם, במידה ולא יקבלו, לדוגמא את הדרך הארוטית מעצם הימצאותה כנוכחת, כאחת מדרכי ההתקשרות אותם מבטאים היחסים, הם יאבדו את היכולת להאזין באופן מלא וימנעו מעצמם להיות קשובים לקליינט. אז, ישנה האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים.

מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, חלה חובה על כל מטפל ומטפלת להיות מוכנים גם ברמה האישית וגם ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד רחבות הכוללות בתוכם הנחיה והדרכה דינאמית והכשרה מקיפה המשקפת מודעות, שיקוף פנימי ורגשי עמוק ודרכי התמודדות עם השפעתו הבלתי נמנעת של המפגש, או בשמה המקצועי - עם תהליכי ההעברה וההעברה הנגדית.

מלבד לכך, ישנו גם צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת בטיפול ופוגעת בקליינט.

אין הדבר אומר שכעת הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שהטיפול יהפוך לורבאלי ושבוחן את רגשותיו של הקליינט. הכוונה היא ליצור היענות לאותו הצורך שהוא בלתי נמנע ועולה מהשטח. המפגש האנושי, תמיד מערב בתוכו איכות רגשית, אנו תמיד משפיעים ותמיד מושפעים בין אם נרצה בכך או לא. לכן, הדבר מצריך התייחסות ומתן כלים להכלה והתמודדות. ההתעלמות מכך, יכולה גם היא לעלות על לשולחן הדיונים ולהיבחן ברמת האתיות שבדבר, מהסיבה הפשוטה שהשפעתם הלא מעובדת של היחסים יכולה להשפיע על איכות הטיפול.

כמובן, שישנו צורך לבחון את כל מגוון הרגשות המתעוררים, גם את אלו שהם לא ארוטיים. קיימת האפשרות שכמטפלים נרגיש דחייה, כעס, פחד, תסכול או רגשות אחרים אשר יכולים להתעורר בעקבות התנהלותו של הקליינט, בעקבות תכונותיו האישיות ותגובותינו אליהם, או בעקבות חסכים פנימיים שלנו כמטפלים. כוחם של רגשות אלו, להפנות את תשומת הלב שלנו הלאה מהקליינט ואל התעסקותנו הפנימית עם עצמנו. בכך, לצמצם את החוויה, לערפל את הדבר המתרחש בכאן ועכשיו של המפגש ולפגוע באבחון ובמהלך הטיפול.

מלבד לכך שרגשות אלו יכולות להסית את הערנות מהקליינט, לצמצם את יכולת הקשב ולגרום לטעויות באבחון, בהערכה ואף לפגוע בתהליך הטיפולי, בכוחן לפגוע גם במטפלים. אני מניח שרוב המטפלים ובמיוחד אלו שעובדים במסגרות הרפואיות בהן אין שליטה על הכמות והאיכות של הקליינטים, מזהים מחשבות כגון, "הוא דוחה אותי, לא בה לי לטפל בו", "איזה טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע.

המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית.

האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון לנגיעה מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא!

בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות עם התכנים הרגשיים היכולים להתעורר במפגש הטיפולי ולנתינת מענה בהתאם ובאופן המשקף את המציאות הקלינית. כמובן שישנה גם אחריותם של כל מטפל ומטפלת לשייך עצמם למסגרת הדרכה קבועה לאחר סיום לימודיהם.

אדגיש שוב, שבמידה ומקצוע זה רואה עצמו כהוליסטי, במידה וטיפול השיאצו כולל בתוכו גם את המימד הרגשי, הרי שמין הראוי שמימד זה יבחן על כל חלקיו ובשלמותו ולא רק בהקשר לבעייתו של הקליינט. בחינתם של המימדים הרגשיים בחייו של הקליינט נעשית במימד השכלי ולרוב אינה משקפת את המציאות הרגשית של הכאן ועכשיו של הטיפול. אי ההתייחסות למימד זה, מצד אחד משמעותה בביטול ההוליזם, מעצם ההתעלמות לאותו המימד. לחלופין, משמעותה נראית בהשתקפותם הנסיבתית של סוגיות אתיות אלו ואחרות, ביישומו של הטיפול בפרקטיקה המקצועית. לבטח, המשמעות היא גם ברמה האתית של המקצוע כפרופסיה, מכיוון שלדבר השלכות על רמת האיכות של הטיפול.
המציאות רצון לסקס השלכות פסיכולוגיה לשמור מרחק טיפול ב מוסר שליטה סטודנטים יחסי מין חוויות דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית הרגשה התרגשות מינית חוויה חוויות חרמנות חשק מיני טיפול טיפולים יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטפל מימד מימדים מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש רגש מיני רגשות רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שיאצו תחושה תחושות תשוקה מינית
פוליגמיה, מונוגמיה, פוליאמוריה, מערכת יחסים פתוחה, זוגיות מוצלחת, מערכת יחסים פתוחה, ריבוי בני זוג, קשר פתוח, למה בוגדים? מערכות יחסים פתוחים, התמודדות עם בגידה בזוגיות
פוליגמיה, מונוגמיה, פוליאמוריה, מערכת יחסים פתוחה, זוגיות מוצלחת, מערכת יחסים פתוחה, ריבוי בני זוג, קשר פתוח, למה בוגדים? מערכות יחסים פתוחים, התמודדות עם בגידה בזוגיות
... באופן רומנטי כמה אנשים בו זמנית. הוא משווה את זה למערכות יחסים פתוחות, שבהן בני הזוג מסכימים לקיים קשרים מיניים עם אחרים, אך בלי בהכרח להיות קשורים רגשית לאנשים אחרים. המפתח בפוליאמוריה הוא היכולת לאהוב יותר מאדם אחד בצורה רגשית. היחס לבגידות ...
הסוד של הרצון - מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהו שורש הרצון של האדם?
... עושה. ושורש כל הרצונות, אחראי גם על כל המעשים של האדם. והנה, כל מי שיתבונן אל שורש הרצון של עצמו ושל המין האנושי בכלל, יראה כי הרצון הפנימי ביותר של כל בני האדם בעולם, הוא הרצון להרגיש טוב ולהיות מאושרים. וכאן יש מספר דברים שדורשים בירור. והדבר הראשון שדורש בירור, ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... קרים, אתה לא יכול בשתי ההנאות. אבל שם היה את כל המיני שמחה. מה זאת אומרת כאשר כל בחינות נכללות באחדות יש לך בעצם את כל מיני שמחה, זה העניין. למה. כי שם בשורש יש לך הכל. זה מה שרבי נחמן אומר. הכוונה היא ...
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד
... אומר שזו התנהגות מאוד לא רציונלית, כי האדם מראש יודע שכל המאמצים יסתיימו במוות, ובכל זאת ממשיך להתאמץ. מתוך חוסר הבנה זו של משמעות החיים, אנשים מתחילים להמציא תירוצים שונים: הישרדות המין האנושי, המשכיות, המשפחה, ועוד. אנשים אומרים שהם מביאים ילדים לעולם מתוך צורך ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... של הרצון שלך - ואז לא תוכלי להיות בהתנגדות עם המציאות, כי את היא זו שיוצרת אותה. אליעד אז מה שאת שואלת האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות. אז קודם כל כקו מנחה, זה מין טיפ כזה, אם יש לך כמה אפשרויות שאחת מהן מפרידה בין דברים, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. זאת אומרת האם אני יעשה ככה או ככה, אם את רוצה טיפ, תמיד תדעי שזה לא משנה. שמצד ... קבצן, מה הכוונה קבצן מישהו זקן? מה הסיפור בקבצנים? אותו קבצן שהציל את הילדים ביער, היה עיוור, חרש, כבד פה, ללא ידיים, ללא רגליים, צוואר עקום ועם גיבנת, אתה אומר זה תחתית המין האנושי, בא נגאל אותו מיסוריו, והוא גם קבצן שמקבץ נדבות, ובכלל הם גם חשבו שהוא לא מבין אותם, למעשה הוא הציל אותם. מה זה אומר, ואני הסברתי שם מה הנושא של הקבצנים, וכל ...
עליסה בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה
... בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה מה המטרה של מין והנאה בחיים? אליעד מסביר, שכאשר האדם שואל על המטרה של מין, צריך לשאול קודם כל מה המטרה של כל דבר אחר בחיים. לדבריו, ... מהרבה דברים אחרים, אבל זה לא בגלל המין עצמו, אלא בגלל התחושה והחוויה שהמין מספק. הוא מדגיש שגם ... גבולות. במילים אחרות, החוויה של המין היא טריגר לתחושות פנימיות מאוד עמוקות. אליעד מציין שהמין ... באותה מידה, כשאתה נהנה ממשהו כמו מין או אכילה, יש מנגנון פנימי שמפעיל את התחושה. המטרה היא ... ואושר בלי תלות בדבר. מה המטרה של מין? איך לחוות הנאה בלי תלות חיצונית? מה המשמעות של רצון לקבל ... החיים הם חלום? שאלה: מה המטרה של המין? אליעד: מה המטרה של כל דבר? מה זה שונה מכל דבר אחר? שאלה: למה מין מעניין? אליעד: כל דבר בעולם מעניין, בגלל החוויה שיש בו. ... היא אחדות, ותמצאי דברים משיקים בין המין לאחדות. באחדות למשל, השכל והאין שכל שלך מתחברים, כי השכל ... הזאת יותר במין, אבל הם לא רוצים את המין, הם רוצים את החוויה שיש במין. המין הוא רק טריגר לעורר אצלך משהו בתודעה, אבל אם תביני את ... בעוצמה יותר גדולה כי את בשורש. המין הוא רק אמצעי להשיג מטרה אחרת. אפילו אכילה למשל, אם תביני ... את יכולה לחוש את התחושה הזאת בלי המין. בסופו של דבר, מה שחשוב זה לדעת, מה זה גורם לך להרגיש. ...
אקסים, געגועים לאקסית, לשכוח את האקסית, מתגעגע לאקסית, פרידה מחברה, משבר פרידה זוגית, אקסית מיתולוגית, פרידה מבת זוג, פרידה מבן זוג
אקסים, געגועים לאקסית, לשכוח את האקסית, מתגעגע לאקסית, פרידה מחברה, משבר פרידה זוגית, אקסית מיתולוגית, פרידה מבת זוג, פרידה מבן זוג
... יכולה להיות דבר טוב (למשל כהבעת אכפתיות). הקטנת חשיבות היתרונות - בדומה לכך, יש לקחת את היתרונות של בת הזוג ולחשוב כיצד אפשר להפוך אותם ללא משמעותיים או אפילו לחסרונות. לדוגמה, אם היתרון הוא שהיא סקסית, אפשר לחשוב מדוע זה לא באמת חשוב או אפילו כיצד זה עלול ... שיש לנו גם את האופציה ההפוכה אופציה הפוכה אומרת תרשום מה טוב בה, אוקי נגיד מה היתרון בזה שאתה איתה? ש: שאני מרגיש ממש כיף ואת האהבה שאני מקבל ממנה. אליעד: לא אבל למה מה טוב בה נגיד שיקשיב לך. ש: סקסית. אליעד: אוקי נגיד סקסית, אוקי עכשיו אפשר בשלוש נקודות מבט להסתכל על זה או שזה טוב או שזה רע או שזה לא משנה אז אפשר לקחת את היתרונות אנחנו מנסים ליצור משהו, עכשיו אפשר לקחת את היתרונות ולהסביר מה רע בזה שהיא סקסית לדוגמא לא יודע אפשר לחשוב. ש: מה יכול להיות רע בזה שהיא סקסית? אליעד: אם את מספיק יצירתית תמצאי ואם לא, לא משנה אני ... לא יודע אחר כך אתה נחליט מה אתה עושה, בסדר קודם כל אני מסביר לך את האפשרויות עכשיו אני מסביר לך את הכיוונים איך עובד המוח. עכשיו אפשר למצוא מה רע בזה יש מספיק דברים שיסבירו לך מה רע בזה שהיא סקסית, בסדר אפשר למצוא מה רע בזה אפשר למצוא שזה לא משנה ואז ...
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס , אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות למה הרצון לסקס שולט בחיים של האדם? אליעד מסביר בצורה מפורטת מדוע הרצון לסקס, משיכה מינית ודחף מיני הם גורמים דומיננטיים כל כך בחייהם של אנשים. הרצון לסקס או יחסי מין הוא לא סתם רצון בסיסי להנאה פיזית, אלא מייצג תחושת סיפוק עמוקה יותר, הנובעת מחוויה רגשית ומנטאלית של האדם. לפי אליעד, כאשר אדם חושק באדם אחר, ובפרט בסקס, הוא מחפש להרגיש תחושה של הצלחה, של ראויות ושל מילוי חיסרון פנימי עמוק. ההסבר של אליעד מתמקד בכך שהרצון לסקס הוא סימפטום למשהו עמוק הרבה יותר - תחושת החיסרון או החוסר נחת שהאדם חש בתוך עצמו. אליעד משתמש בדימוי של סימון וי כדי להמחיש שאנשים רוצים לסמן לעצמם הישגים ותחושת הצלחה פנימית. הסקס, או המגע המיני, נתפס כדרך המהירה, החזקה והנגישה ביותר עבור אנשים רבים להרגיש ראויים, מצליחים ומושכים. מהו המנגנון שמאחורי הדחף המיני? אליעד מפרט לעומק על המנגנון הנפשי העמוק שגורם לאדם לרצות יחסי מין או משיכה מינית. הוא מסביר שהאדם, מאז ילדותו, מפתח דפוסי חשיבה של חיסרון, כלומר, שהוא לא מספיק טוב, לא ראוי מספיק או שחסר לו משהו מהותי. תחושת החיסרון הזו גורמת לו לחפש אישור חיצוני, וסקס הוא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להרגיש אהוב, מוערך ומסופק. לדוגמה, כאשר גבר מצליח להשיג בחורה שהוא חושק בה, הוא חווה תחושת ניצחון פנימי ... כזו רוצה אותו, זה גורם לו להרגיש שהוא ראוי יותר, בעל ערך ומצליח. לכן, גם אם מדובר ביחסים זמניים בלבד, הוא חש תחושת סיפוק, שמחה ונחת. למה אדם לא מסתפק בסקס עם פרטנר אחד? אליעד מתייחס לשאלה מדוע אנשים רבים אינם מסתפקים בפרטנר מיני אחד, גם אם יש להם מערכת יחסים יציבה. הוא מסביר כי בתחילת הקשר, כשהאדם זוכה לאישור, הוא אכן חווה תחושה חזקה של הצלחה, אך עם הזמן, התחושה מתקהה. האדם מתרגל לתחושת האישור והראויות שקיבל מהפרטנר, ולכן הוא מתחיל לחפש אישורים נוספים. כך נוצר הרצון המתמשך לחוות משיכה מינית עם פרטנרים חדשים. לדוגמה, הוא מספר על אדם שהיה בזוגיות ובשלושת החודשים הראשונים היה מסופק, אך לאחר מכן התחיל להרגיש שהאישור שקיבל מהפרטנרית ... אותו, אולי זה לא מספיק משמעותי, ושהוא צריך שמישהו אחר, או אנשים נוספים, ירצו אותו כדי להרגיש שוב בעל ערך וראוי. איך התפיסה של האדם לגבי עצמו משפיעה על הדחף המיני שלו? אליעד מדגיש שהצורך העמוק ביותר של האדם הוא לא הסקס עצמו, אלא התחושה שהאדם מקבל בעקבותיו. כאשר מישהו אחר חושק בך, במיוחד מישהו שאתה מחשיב כבעל ערך, זה נותן לך את התחושה שאתה עצמך ראוי ובעל ... זאת, אם אדם כבר היה משוכנע לחלוטין שהוא ראוי, טוב, מוצלח ומושך, לא היה משנה לו אם פרטנר אחר מאשר זאת או לא, כי הוא כבר היה משוכנע בזה בעצמו. למה דווקא משיכה מינית משפיעה עלינו יותר מכל הצלחה אחרת? אליעד מסביר שהאישורים שאדם מקבל בתחום המיני הם חזקים במיוחד, כיוון שהדימוי העצמי והערך העצמי שלו קשורים ישירות לתחום הזה. בעוד שבתחומים אחרים כמו כסף או קריירה הוא יכול להצליח, הדחף המיני נתפס כמשהו עמוק ובסיסי יותר, ולכן אישורים מיניים נחווים כיותר משמעותיים ועוצמתיים. לדוגמה, אדם יכול להשיג סכומי כסף גדולים, אך עדיין להרגיש שהצלחה מינית משמעותית יותר עבורו, כיוון שהיא נתפסת כאישור עמוק לזהותו האישית, לגבריות שלו, ליופי או לכריזמה שלו. אליעד מדגיש כי אדם כזה עשוי להעדיף את ...
בתולים, סקס, מיניות, זוגיות, בחורה בתולה, רווקה, גרושה, בחורה משומשת, בחורה סוג ב', בחורה לא בתולה, יחסי מין, בתולים בחברה החרדית, בתולים בחברה הדתית
... סקס, מיניות, זוגיות, בחורה בתולה, רווקה, גרושה, בחורה משומשת, בחורה סוג ב, בחורה לא בתולה, יחסי מין, בתולים בחברה החרדית, בתולים בחברה הדתית למה מפריע לאדם שבת הזוג שלו משומשת? אליעד מסביר לעומק את הסיבה שבגללה מפריע לאדם שבת הזוג שלו נחשבת למשומשת, כמו למשל בחורה גרושה או כזו שקיימה יחסי מין עם אחרים בעבר. הוא מדגיש שאדם עלול לחוות קושי רגשי בגלל המחשבה שבת הזוג שלו הייתה כבר במערכת יחסים אינטימית עם גבר אחר ... שהכיר אישה שהייתה נשואה כעשרה חודשים. אותו אדם חושש מכך שהיא משומשת כי קיימה יחסי מין עם גבר אחר, ואף על פי שהוא עצמו גרוש, הוא עדיין מתקשה לקבל אותה בגלל תחושה זו. מדוע קשה להתעלם מכך שבן הזוג כבר היה ... שאלה כנה ופשוטה: למה זה באמת מפריע לי?. הוא מציע דוגמה של בחורה שכביכול קיימה יחסי מין מאות או אלפי פעמים לפני כן, ומבקש לחשוב בצורה נייטרלית, ללא שיפוטיות, מה בעצם מפריע כאן. האם מדובר בכך שהיא משומשת, או ...
מונוגמיה, פוליגמיה, משיכה רק לבן זוג אחד, אהבה לבת זוג, אהבה לבן זוג, משיכה מינית, פרדוקס זוגי, בן זוג מושלם, שלמות בזוגיות, לבחור בן זוג, לבחור בת זוג, זוגיות, מערכות יחסים
מונוגמיה, פוליגמיה, משיכה רק לבן זוג אחד, אהבה לבת זוג, אהבה לבן זוג, משיכה מינית, פרדוקס זוגי, בן זוג מושלם, שלמות בזוגיות, לבחור בן זוג, לבחור בת זוג, זוגיות, מערכות יחסים
... פוליגמיה, משיכה רק לבן זוג אחד, אהבה לבת זוג, אהבה לבן זוג, משיכה מינית , פרדוקס זוגי, בן זוג מושלם, שלמות בזוגיות, לבחור בן זוג, לבחור בת זוג, זוגיות, מערכות יחסים האם אפשר להימשך רק לבן או בת זוג אחת בלי לפזול לצדדים? אליעד עוסק בשאלה מרכזית: האם אפשרי בכלל שאדם יימשך מינית ורגשית רק לבן או בת זוג אחת באופן מוחלט, בלי לחשוב או להסתכל על אנשים אחרים? לדבריו, ברמה הבסיסית והתיאורטית הדבר נראה אפשרי, אבל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על קשרים מיניים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: קשרים מיניים, איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: קשרים מיניים, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן זוגי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, פסיכותרפיסט בנושאי קשרים מיניים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2354 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 02:52:16 - wesi4