ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לחזק את הביטחון העצמי? ✔כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי ✔"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה", "מי הילדה הכי יפה בגן?"

איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם.

למה מייחסים הישגים?

אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו "החינוך שילדינו ראויים לו". למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו?

התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר.

האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ.

איך לגרום לילדים להעריך השקעה?

ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתי"ס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ויש בתי ספר (הבה נודה, רבים), שבהם זה לא המצב. בתיה"ס הרגילים שבהם מקדשים תוצאות וציונים, לומדים בהוראה פרונטלית רגילה, בכיתות ענק, הם בהחלט לא צעד בכוון הנכון (זו לא השערה. יש מחקרים רבים שמצביעים על כך - שוב, ראו את ספרו של קון). משרד החינוך בישראל, אגב, מכיר במצב הזה, ויש בתי"ס ניסויים של משרד החינוך, ציבוריים ופתוחים לכל, שבהם החינוך אינו כזה (ביה"ס שאני מכירה אישית הוא "עין הים" בחיפה). אבל את זה יתכן שכבר ידעתם.

לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים "אתה טיפש", כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה מוכשר. אתה תופס מהר. אתה גאון. אתה מנצח תמיד בשח. אתה הראשון בכיתה באנגלית.

"אתה גאון" ו"אתה אידיוט" הם קרובים מאוד

אבל "אתה גאון" הוא הצד השני של אותו מטבע הרסני של "אתה אידיוט". כי אם לפעמים אומרים לי שאני חכם, אז כשלא אומרים, אני מבין מיד (אני די חכם)... שאני טיפש. ויותר מזה: אם כשאני מצליח, אומרים לי שאני חכם, אז לא קשה להסיק: תוצאות נובעות מחוכמה (ולא מהשקעה). וכאשר אני לא מצליח, ברור ממה זה נובע: מטיפשות. ואם אני מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בבי"ס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם.

"כוחה של נחישות"

קרול דואק, בספרה "כוחה של נחישות", מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: "אתה מאוד חכם, כל הכבוד". לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, "השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד". ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר.

תפיסות בסיסיות שונות

יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן. ואם כך, מטרתם בחיים היא להוכיח את עצמם. להוכיח שהם נולדו עם התכונות הטובות. ורצוי גם להשפיל אחרים בדרך, כדי להוכיח שהם עצמם טובים יותר. אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח.

מורישים את התפיסות

והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, "אתה מוכשר", אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, "התאמצת והתוצאה יפה", אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ידע מה לעשות. להתאמץ יותר. אין פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם וחשיבתם, רצו להמשיך בהם, כי הם נהנו מהם, ואין מה להפסיד.

מחמאה שיש בה מתכון להצלחה

המחמאה להשקעה כוללת בתוכה מתכון להצלחה. אם מחמיאים לי על השקעה, אני יודע מה להמשיך ולעשות: כשאני מצליח - להמשיך להתאמץ ולהתפתח, וכשאני נכשל - להמשיך להתאמץ ולהתפתח. אין הבדל גדול בין המקרים עבורי, והמשמעות לא גדולה כל כך של הצלחה או כישלון. המחמאה על כישורים כוללת בתוכה שיפוט בלבד. טוב או רע. ואין מה לעשות עם זה, רק לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון.

עצה גאונית של ילד

דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב', "איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון"? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: "תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי שתחשוב יותר זמן - שתי דקות אולי, ואם לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא תצליח, כדאי לך להצביע ולשאול את המורה". לילד הזה יש מתכון להצלחה. ילדים בעלי תפיסה מקובעת לא יודעים מה ליעץ. הם אמרו לילד שלא מצליח דברים כגון, "אני מצטער". אין להם מתכון להצלחה, כי מבחינתם, כישלון מעיד על חוסר כישורים.

הסיפור האישי שלי כילדה "חכמה"

כל חיי אמרו לי שאני חכמה מאוד. חכמה מכולם. ונחשו מה חשבתי לעצמי תמיד. שאני די חכמה, זה כן, אבל לא מספיק חכמה. עובדה: תמיד יש אנשים חכמים יותר. האמת היא, שגם לאמי אמרו ללא הרף שהיא חכמה. והתפיסה שלה היתה בדיוק כמו זו שלי: אני חכמה, אבל לא מספיק. מהיום שהפסקתי לחשוב על עצמי כעל חכמה או לא חכמה, ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול מאוד באיכות החיים של אנשים שמחזיקים בתפיסות השונות הללו. אנשים שמנסים להוכיח את עצמם ללא הרף, חווים קשיים רגשיים עצומים. ההצלחה מלחיצה אותם, כל כישלון קטן מפיל אותם. הם מתקשים מאוד לפעול בסביבה מאתגרת רגשית. אנשים שאוהבים אתגרים ואוהבים להתפתח, ולא עסוקים כל הזמן בתיוג עצמי של מוכשרים או לא מוכשרים, מוכנים לעמוד באתגרים שמשאירים אותי פעורת פה. למשל, לנסות לקבל משרת ניהול בכירה ביותר בתחום שבו אין להם מושג וחצי מושג. הם הולכים על זה, למה לא? אם לא יקבלו את המשרה, זה לא יאמר דבר עליהם. אם יקבלו אותה, ובכן! יהיה להם הרבה לאן לגדול.

התהליך שעברתי עם ילדי

עברו כמה חודשים מאז שקראתי את הספר הזה - ספר מומלץ בחום, שסיכם היטב את הנושא הזה של מחמאות, שכבר חשבתי עליו מספר שנים. עברתי תהליך. היום אני לא מחמיאה לילדי על שום כישור שלהם. לעולם. אני מחמיאה הרבה על השקעה שהם משקיעים. אני אוהבת אותם, מחבקת אותם ללא סוף, ואוהבת לשבת ולהתבונן בהם מקפצים, רוקדים, מציירים או כותבים. אנחנו בוחנים את הציור או הסיפור, עוברים על הפרטים, מציינים אותם ומתענגים עליהם. אני לעולם לא אומרת להם שהם מוכשרים, כי אני לא מאמינה בכישורים. אם הם מתפארים בהישג שעולה על זה של חבריהם, אני שואלת אותם מה עשו לטובת ההישג הזה, ומשבחת אותם על ההשקעה. אני שואלת אותם מה לדעתם חבריהם עוד לא עשו כדי לקדם את עצמם. כשביתי באה ומראה לי מבחן שבו ענתה נכון על כל השאלות, אני שואלת אותה אם נהנתה לפתור נכון את המבחן. אם היא גאה בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי ב"משחק הזיכרון", אני לא משבחת אותו על זיכרונו הטוב. אני רק מחבקת אותו, ומציינת בשמחה, שהוא מצא יותר זוגות ממה שאני מצאתי. אם אני מרגישה צורך לשבח אותו, אני משבחת אותו על כך שהסתכל, והתרכז היטב. ומכיון שיש לי הרגל מושרש לומר משהו עם כל חיבוק, אני אומרת להם בפשטות, אתה הילד שלי. את הילדה שלי. ולפעמים: אתה בן ה - 4 שלי. את בת ה - 7 שלי. באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב.

מה קורה כשמגיעים לנבחרת?

התפיסה שלי הזו, שדואק קוראת לה התפיסה המתפתחת, עומדת למבחן יומיומי בקשר שלי עם בתי. היא מתעמלת בנבחרת התעמלות קרקע. לכאורה, מה יותר תחרותי מנבחרת? מה יותר מעיד על כישוריה או חוסר כישוריה, מאשר זכיה במדליה או אי זכיה במדליה? ולכן בהתחלה, היססתי מאוד אם לרשום אותה לשם. המאמנת הראשית, אמרה שהכישורים שלה גבוליים, אבל כדאי לנסות. פחדתי שהכישורים שלה לא מספיק טובים, ושהיא תהיה מתוסכלת. מכיון שהיא רצתה מאוד, רשמתי אותה בלב כבד, והיא היום נהנית מכל רגע, ומתקדמת המון.

כמה חודשים אחרי שהתחלתי לחשוב על הנושא הזה של תפיסת עולם מקובעת או מתפתחת, אני בכלל לא מתמקדת בצד התחרותי של הנבחרת, או בכישורים שיש או אין לבתי כרגע. מבחינתי נבחרת היא פשוט מקום להתאמן בו הרבה. להתעמל הרבה. לזוז הרבה. לפתח כושר ריכוז ואומץ. לפתח עוד ועוד את תפיסת העולם המתפתחת, לפתח את הכישורים. לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע אימון אחר אימון, שבוע אחר שבוע, גם כשלא כל כך בא לה לצאת מהבית החם אל הגשם, ולנסוע לאימון. היום לא נראה שהכישורים שלה גבוליים בכלל. שמחת החיים שלה והאהבה שלה לספורט, ואולי היחס שלי לאתגרים שמרגיע אותה, מחפים על כל חוסר של כישור שהיה או לא היה לה. ואיך אפשר בכלל למדוד כישורים? אפשר למדוד ביצוע.

אי אפשר להבטיח ניצחון

עכשיו עומדת בפניה התחרות השנתית, ואני מתחילה להכין אותה לתחרות. היא מראה סימני פחד מן התחרות, שבתחילת השנה התרגשה ממנה וציפתה לה. שאלתי אותה מה אמרו להן המאמנות, האם הן חייבות לנצח בתחרות? היא אמרה שכן. אמרו להן שהן חייבות לנצח. צחקנו יחד. בגיל 7 היא כבר מבינה שזה אבסורד. איך אפשר להבטיח ניצחון? אפשר רק להתאמן. את יודעת, אמרתי לה, את ממש לא צריכה לנצח בתחרות. את יודעת מה את צריכה לעשות? שאלתי אותה. והיא חייכה: כן, אני יודעת. פשוט לעשות את זה.

הקטע הזה קיבל תגובות אינסופיות. במייל, בפורומים ואפילו בטלפון. הנה כמו תשובות:

מה עם הישגיות? זה לא חשוב?

שאלו אותי לגבי הישגיות ולגבי תחרותיות. יש בהשגיות ובתחרותיות שני חלקים. אחד הוא לנצח אחרים. והשני הוא לנצח את עצמנו. לנצח אחרים לא מעניין אותי, אישית. להיפך, אני רוצה שכולם יצליחו וישגשגו. מעניין אותי לנצח את עצמי, וללמד את ילדי וכל מי שרוצה ללמוד, לנצח את עצמם. להתקדם צעד צעד, לעבר השאיפות והחלומות שלנו, ולא לעצור. לא לעצור בכישורים או ביכולות הנוכחיים שלנו, אלא תמיד לחפש את הדרך ליצור עוד יכולת, ולקדם עוד עניינים. בביה"ס של בתי אמרו שהיא הישגית. הופתעתי מאוד: הישגית? איך זה יכול להיות? מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, אלא רק על לפתח את יכולות הקריאה, הכתיבה והחישוב שלה. זה הדבר היחיד שמעניין אותי. הפיתוח. אבל בעולם המעשי, גישה כזו של פיתוח כישורים מביאה להרבה השגים. כי מטבענו, אנחנו פעילים, סקרנים, ורוצים דברים. אם אנחנו לא מבלבלים את עצמנו ואת ילדינו עם הסוגיות של חוכמה או טפשות, וכישורים כאלה ואחרים, אין סיבה שלא נגיע להשגים מרשימים.

"אני רוצה שהילד שלי ידע שהוא חכם"

כך אמרו לי לפחות חמש אימהות. תשובתי? אני לא רוצה שילדי ידעו שהם חכמים. ממש לא. אני רוצה שהם ידעו אלף דברים אחרים. שמהשקעה מתקדמים. שיתעניינו. שיסתקרנו. שיחקרו. שיפרגנו לאחרים. אי אפשר להתחמק מהבור הזה. אם יש חוכמה, יש גם טיפשות. אם הם יכולים להיות חכמים, הם יכולים להיות גם טפשים. מה אם יגיעו למבחן קשה מאוד, כמו "תלפיות" בצבא, או משהו כזה, ולא יצליחו בו? אז הם לא חכמים? אי אפשר לצאת טוב מהתפיסה של חכם / טיפש. כמו שאני אוהבת לומר, "אי אפשר לרקוד על כל הקצוות של העוגה". אי אפשר גם שהילד ישמע כל הזמן שהוא חכם, וגם שידע שמה שיקדם אותו בחיים היא השקעתו, ולא תכונותיו.
להיות חכם להתבונן סיפור ריכוז להיות בטוח בעצמי חכמה חלום לרקוד איכות להשקיע בלימודים משיכה איך להחמיא לילד איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך איך להשיג ביטחון עצמי איך לחזק את הביטחון העצמי איך ליצור ביטחון עצמי איך לפתח ביטחון עצמי איך לרכוש ביטחון עצמי בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי אמיתי ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי הביטחון העצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חסר ביטחון עצמי ילד ילדה ילדים לבנות ביטחון עצמי להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להחמיא להחמיא לילד להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעצים את הביטחון העצמי להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לפרגן לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי מחמאות פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי
ביטחון עצמי, שיפור ביטחון עצמי, העלאת ביטחון עצמי - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך לחזק את הביטחון העצמי?
... ביטחון עצמי, שיפור ביטחון עצמי, העלאת ביטחון עצמי - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך לחזק את הביטחון העצמי? ובו יתבאר העניין של שיפור ביטחון עצמי ושל העלאת ביטחון עצמי. ויתבאר, איך לשפר ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי גבוה? איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי ועם ביטחון עצמי נמוך? וגם, איך לפתח ביטחון עצמי? ועוד. ומי שיתבונן על העניין יראה, כי ביטחון עצמי, הוא בעצם סוג של תחושה אישית של האדם, ולא מעבר לכך. זא ביטחון עצמי, הוא לא משהו שהוא קיים בעולם שמחוץ לאדם. אלא הוא משהו, שהוא קיים בתוך האדם, כתחושה אישית של האדם. ויכול להיות אדם, שכלפי חוץ יהיה נדמה שיש לו המון ביטחון עצמי, אבל בתוכו יש לו חוסר ביטחון עצמי. והאדם יכול גם לנסות לעבוד על עצמו ולהתנהג, כאילו יש לו ביטחון עצמי גבוה, למרות שבאמת יש לו ביטחון עצמי נמוך. וביטחון עצמי, הוא תחושה אישית של האדם. וכאשר האדם מחפש איך לשפר את הביטחון העצמי שלו, ואיך לחזק ואיך לפתח את הביטחון העצמי שלו, הרי שמה שהאדם באמת רוצה להבין, זה איך לשנות את התחושה הפנימית שלו, של חוסר הביטחון העצמי. ואיך במקום התחושה הפנימית של הביטחון העצמי הנמוך, איך במקומה, ליצור תחושה פנימית, של ביטחון עצמי גבוה. ואם נתבונן היטב בעניין, נראה כי כל התחושות של האדם, יש להן שורש אחד. והשורש של התחושות והרגשות של האדם הוא, המחשבה ... כלשהי, זה יוצר אצלו רגש כלשהו. ונמצא אם כן, כי כדי לשפר את הביטחון העצמי וכדי לרכוש ביטחון עצמי גבוה, לשם כך על האדם לנסות להבין, מהי המחשבה שיש בתוכו, שהיא זו שאחראית על התחושה האישית שלו, של הביטחון העצמי. ואם יצליח האדם לשפר את המחשבה שלו שאחראית על הביטחון העצמי שלו, הרי שהוא יצור אצל עצמו, תחושה של ביטחון עצמי גבוה. ואם נתבונן נראה, כי המחשבה שיוצרת אצל האדם חוסר ביטחון עצמי, היא הספק. כי ספק, הוא ההפך של ביטחון. וכאשר יש לאדם ספקות כלשהן, על ידי זה נוצרת אצלו ירידה ב
איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
... איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים האם כל מחמאה היא גם סוג של השפלה? ... להיות גם השפלה או פגיעה בערכו העצמי של האדם. לדוגמה, אם הורה אומר לילד: כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד, הוא בעצם מנסה לעודד ולחזק את הילד ולתת לו ביטחון עצמי, אך במקביל מעביר מסר מותנה: הערך והכבוד שהילד מקבל תלויים בכך שהוא יכין שיעורים. אם הילד לא ... עשוי להרגיש שאינו ראוי לכבוד, וכך למעשה נוצרת אצלו תחושת חוסר ערך. דוגמה נוספת לכך היא כשאומרים לילד כל הכבוד שציירת יפה. אמירה זו נועדה לכאורה לחזק את הביטחון העצמי של הילד, אך בפועל היא גם מעבירה מסר שיש דבר כזה ציור יפה וציור לא יפה, וכי הערך שהילד מקבל תלוי ... ומאפשרת לנווט בין שני סוגי האהבה והמחמאות בצורה מאוזנת יותר. איך לתת אהבה ללא תנאים? איך מחמאות משפיעות על הדימוי העצמי? חינוך ילדים - איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילדים? איך להיות מאושר בלי תלות חיצונית? פרדוקסים בחשיבה - איך לפתור קונפליקטים פנימיים? איך ... לכך שכל מחמאה מותנית עלולה לשדר מסר של אהבה עם תנאים. לדוגמה, כאשר הורה אומר לילד כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד, המסר שנמסר באופן גלוי הוא עידוד ובניית ביטחון עצמי, אך בו בזמן מועבר מסר סמוי שעלול לרמוז כי ללא הכנת שיעורים - אין כל כך כבוד. המשמעות היא שהילד עלול ... נותנת ערך אך גם יוצרת ציפיות, וחשוב לתת מקום לשני ההיבטים הללו. איך לתת אהבה ללא תנאים? איך מחמאות משפיעות על הדימוי העצמי? חינוך ילדים - איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילדים? איך להיות מאושר בלי תלות חיצונית? פרדוקסים בחשיבה - איך לפתור קונפליקטים פנימיים? עכשיו ... לבד מה בעצם אתה מעביר לו מסר שזה כל הכבוד נכון, למה אתה אומר לילד שלך כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד כדי לפרגן לו לעודד אותו לחזק אותו לתת לו ביטחון עצמי ערך עצמי, נכון זה דברים אבל מצד שני אתה גם כן משמיץ אותו ומשפיל אותו למה כי מה אתה אומר לו הרי ... שעכשיו נגיד סתם מקשקש הוא מקשקש איך שבא לו ואז אתה מציב לו תנאים תצייר ככה וככה ואז אחר כך אתה אומר לו כל הכבוד לך שציירת יפה אתה כביכול בונה לו ביטחון עצמי אבל תוך כדי זה שאתה בונה לו ביטחון עצמי אתה גם כן שותל לו במוח מחשבה שיש דבר כזה יפה ולא יפה וזה טוב מאוד שציירת ככה כי אם לא לא הייתי ...
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להיות בטוח בעצמך? איך לחזק את הביטחון העצמי?
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להיות בטוח בעצמך? איך לחזק את הביטחון העצמי?
... ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להיות בטוח בעצמך? איך לחזק את הביטחון העצמי? מהו ביטחון עצמי אמיתי ולמה אנשים שואפים אליו? ביטחון עצמי הוא נושא המעסיק אנשים רבים, מכיוון שכולם רוצים להרגיש טוב ולהצליח בחיים. אנשים מזהים את הביטחון העצמי כתנאי הכרחי להשגת מטרות והצלחה, שכן ככל שהאדם יותר בטוח בעצמו, כך הוא מסוגל לבצע פעולות ומשימות בצורה קלה יותר וללא היסוס. כשאדם נתקל במשימה שהוא בטוח ביכולתו לבצע, הוא יבצע אותה בקלות רבה. לדוגמה, אדם שנתבקש להביא כוס ... אפילו לא ינסה לעשות זאת. האם שכנוע עצמי ודמיון מודרך באמת עובדים? הדרכים הפופולריות לפיתוח ביטחון עצמי, כמו דמיון מודרך ושכנוע עצמי (Fake it till you make it), יכולות לעזור חלקית בלבד. הסיבה לכך היא שהשיטות הללו אינן משנות את המציאות עצמה אלא רק את תפיסת האדם ... עובדות מציאותיות. זהו פתרון חלקי בלבד, ופתרון אמיתי חייב להיות נכון בכל מצב. מדוע אדם רוצה ביטחון עצמי, ומה הקשר לתפיסת הטוב והרע? השאיפה לביטחון עצמי נובעת מהרצון להרגיש טוב. האדם מאמין שאם יהיה לו ביטחון עצמי, הוא יצליח להשיג מטרות, וכך ירגיש טוב יותר. אולם הנחת יסוד זו מסתמכת על תפיסת טוב ורע, שבה המצב הנוכחי נתפס כפחות טוב מהעתיד הרצוי. הפער בין ההווה לעתיד יוצר ספק, חוסר ביטחון ופחד שלא יצליחו להשיג את אותו טוב עתידי. לפיכך, האדם צריך להבין שהמטרה הסופית שלו היא תמיד להרגיש טוב, וכי תפיסת הפער בין ההווה לעתיד היא שיוצרת את הצורך בביטחון עצמי מלכתחילה. כיצד הספק וחוסר הביטחון קשורים להנאה בחיים? באופן מפתיע, לפעמים דווקא חוסר ביטחון עצמי הוא שמספק עניין והנאה, כמו במשחק. במשחק, אם אדם היה יודע מראש שהוא ינצח בוודאות, הוא לא היה נהנה מהמשחק. ההנאה במשחק נובעת מהספק אם ינצח או לא. אולם, בחיים אנשים סובלים מחוסר ביטחון עצמי, כי בניגוד למשחק, הם תופסים את הכישלון כאיום על תחושת הטוב שלהם בעתיד. כשהאדם בטוח שגם אם ייכשל הכל יהיה טוב בכל מקרה, הספק הופך לחלק מעניין בחיים ולא לאיום. מדוע האדם לעולם לא יכול להיות בטוח בעצמו לגמרי? האמת היא ששום דבר בחיים אינו ודאי לחלוטין, גם לא הצלחות קודמות. לדוגמה, אם אדם כבר הצליח אלף פעמים בפעולה מסוימת, אין זה אומר שיצליח גם בפעם הבאה. כל רגע במציאות הוא רגע חדש ובלתי צפוי. ביטחון עצמי אמיתי הוא לא ביטחון בכך שאדם יצליח לבצע פעולה כלשהי, אלא ביטחון בכך שבכל מקרה התוצאה תהיה טובה, בין אם יצליח ובין אם ייכשל. מהו ביטחון עצמי אמיתי וכיצד להגיע אליו? ביטחון עצמי אמיתי פירושו להיות בטוח לחלוטין שהכל טוב בכל מקרה. זו איננה אמונה בלבד, אלא הבנה פנימית עמוקה של המציאות, שבה אין הבדל מהותי בין טוב לרע. האדם חייב ... בחיים הופכות לחוויה מעניינת ומרגשת ולא לחרדה מתמשכת. מדוע האמת היא מילת המפתח בדרך לביטחון עצמי? הדרך להגיע לביטחון עצמי אמיתי מבוססת על האמת. האדם חייב להסתכל בעיניים ולהודות בכך שהוא לא יודע בוודאות מה יקרה בעתיד. אם הוא ישקר לעצמו, הוא רק יגדיל את הסבל שלו ברגעים ... גם בטוח באותה מידה שהכל טוב, ולכן אינו חווה פחד, חרדה או סבל. איך השילוב בין ביטחון לחוסר ביטחון יוצר את השלמות? השלמות נמצאת דווקא בשילוב בין שתי הפרספקטיבות: מצד אחד, הביטחון בכך שהכל טוב תמיד, ומצד שני, חוסר ביטחון מוחלט לגבי אופן הביטוי של הטוב הזה. כך האדם יכול לפעול בעולם בלי פחד אמיתי מכישלון, אך גם בלי להיות משועמם מחוסר אתגר. האדם חווה את החיים כמשחק מרגש שבו כל ... חלק מהטוב הכולל של המציאות. איך להרגיש טוב בכל מצב? למה דמיון מודרך לא עובד תמיד? מהו ביטחון עצמי אמיתי? למה חוסר ביטחון יוצר הנאה לפעמים? איך להגיע לתחושת השלמות בכל רגע? למה אין ודאות בשום דבר? מדוע אנשים שואפים לרכוש ביטחון עצמי? אנשים רבים שואלים את עצמם כיצד לרכוש ביטחון עצמי, כיוון שהם מבינים שככל שרמת הביטחון העצמי גבוהה יותר, כך גם גדל הסיכוי להשיג מטרות ולהצליח בחיים. כל אדם מציב לעצמו מטרות שונות, והביטחון העצמי משפיע על רמת המוטיבציה והנכונות לבצע פעולות כדי להגיע לאותן מטרות. כאשר אדם חושש שאינו יכול לבצע משימה מסוימת, עולים אצלו היסוסים, פחדים וספקות לגבי היכולת ...
NLP / שכנוע - רצון לקבל / רצון לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו לבקש עזרה ממך? איך להתמודד עם מישהו שמתבייש לבקש עזרה? איך לחזק את הביטחון העצמי של השומע?
... עזרה ממך? איך להתמודד עם מישהו שמתבייש לבקש עזרה? איך לחזק את הביטחון העצמי של השומע? וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך להשפיע על אנשים ולשכנע אנשים? וכיצד באפשרותך לגרום לאדם שיהיה לו אינטרס ... הם צמאים לאהבה עצמית ולתחושה שאוהבים אותם. והאדם שהוא חסר ביטחון עצמי ושיש לו ביטחון עצמי נמוך ודימוי עצמי נמוך וכיוב, הוא רוצה להרגיש שהוא חזק כדי לחזק את הדימוי העצמי שלו וכיוב. ובאפשרותך ...
כאב של בגידה, למה בגידה קשה? איך לא להיפגע מבגידה? למה בגידה פוגעת? למה קשה להתמודד עם בגידה? איך להתמודד עם בגידה ברמה הרגשית? איך לא להיכנס לדיכאון מבגידה? איך לסלוח על בגידה? איך לא להיות קורבן בגלל בגידה? בגידה בזוגיות
כאב של בגידה, למה בגידה קשה? איך לא להיפגע מבגידה? למה בגידה פוגעת? למה קשה להתמודד עם בגידה? איך להתמודד עם בגידה ברמה הרגשית? איך לא להיכנס לדיכאון מבגידה? איך לסלוח על בגידה? איך לא להיות קורבן בגלל בגידה? בגידה בזוגיות
... לחלוטין, אלא מבצע את הבגידה מתוך חיפוש אחר ריגוש חדש, חיזוק תחושת הביטחון העצמי או אפילו בריחה משגרה. לדוגמה, כאשר אדם בוגד, הוא לא בהכרח עוזב ... כי לעיתים אנשים שבוגדים עדיין אוהבים את בן הזוג. 2. הצפה של חוסר ביטחון אישי: תחושות של אני לא מספיק טוב, אני לא מושך מספיק מתחילות ... איך להתמודד עם בגידה בזוגיות? איך לא להיפגע מבגידה? איך לחזק את הביטחון העצמי אחרי בגידה? האם בגידה מסמלת סוף הקשר? למה אנשים בוגדים? איך ... בריחה משגרה, רצון לאישור חיצוני, ואפילו ניסיון להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי. המחשבה שאומרת הוא העדיף מישהו אחר על פניי - האם היא ... שלאו דווקא קשורות לרגשות שלהם כלפי הקשר העיקרי. 2. הצפה של חוסר ביטחון אישי: כשהמוח מזהה בגידה, כל חוסר הביטחון של האדם מתחיל לצוף. אני לא מספיק טוב, אני לא מושך מספיק, אני לא ... אחרים. איך להתמודד עם בגידה בזוגיות איך לא להיפגע מבגידה איך לחזק את הביטחון העצמי אחרי בגידה האם בגידה מסמלת סוף הקשר? למה אנשים בוגדים? איך ... פגיעה בדימוי עצמי בגלל בגידה, חוסר הערכה עצמית בגלל בגידה, חוסר ביטחון עצמי בגלל בגידה, שנאה עצמית בגלל בגידה ...
מתבייש לרקוד ליד אנשים, אימון אישי לביטחון עצמי, חסימה רגשית, דימוי עצמי, חסם רגשי, הערכה עצמית, פחד מכישלון, ביישנות, חיזוק הביטחון העצמי, העלאת הביטחון העצמי, חלק 2
מתבייש לרקוד ליד אנשים, אימון אישי לביטחון עצמי, חסימה רגשית, דימוי עצמי, חסם רגשי, הערכה עצמית, פחד מכישלון, ביישנות, חיזוק הביטחון העצמי, העלאת הביטחון העצמי, חלק 2
... מתבייש לרקוד ליד אנשים, אימון אישי לביטחון עצמי, חסימה רגשית, דימוי עצמי, חסם רגשי, הערכה עצמית, פחד מכישלון, ביישנות, חיזוק הביטחון העצמי, העלאת הביטחון העצמי, חלק 2 איך להתמודד עם פחד לרקוד ליד אנשים? אנשים רבים מתמודדים עם קושי, חסימה ... מני רבות. איך להתגבר על פחד מכישלון? מה לעשות כשמתביישים לרקוד? איך להתמודד עם ביקורת חברתית? מה זה רשימו? כיצד לפרש מחשבות שליליות? איך לחזק את הביטחון העצמי? למה אני מפחד לרקוד ליד אנשים? אז מה אתה אומר? ש: אם אני נניח אני עכשיו הולך ...
רגשי נחיתות, רגשות אשמה, גאווה, יוהרה, ענווה, צניעות, שנאה עצמית, דימוי עצמי נמוך, חוסר הערכה עצמית, שונא את עצמי, לא אוהב את עצמי, חסר ביטחון עצמי, חסר הערכה עצמית, דימוי עצמי שלילי, העלאת הדימוי העצמי
רגשי נחיתות, רגשות אשמה, גאווה, יוהרה, ענווה, צניעות, שנאה עצמית, דימוי עצמי נמוך, חוסר הערכה עצמית, שונא את עצמי, לא אוהב את עצמי, חסר ביטחון עצמי, חסר הערכה עצמית, דימוי עצמי שלילי, העלאת הדימוי העצמי
... רגשי נחיתות, רגשות אשמה, גאווה, יוהרה, ענווה, צניעות, שנאה עצמית, דימוי עצמי נמוך, חוסר הערכה עצמית, שונא את עצמי, לא אוהב את עצמי, חסר ביטחון עצמי, חסר הערכה עצמית, דימוי עצמי שלילי, העלאת הדימוי העצמי למה אנשים סובלים מרגשי נחיתות וגאווה? הנושא המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו הוא רגשי נחיתות, רגשות אשמה, גאווה, יהירות, צניעות ושנאה ... ענווה אמיתית? אין בחירה חופשית, אתה רובוט, איך לא לשנוא את עצמי? איך לא להתבייש בעצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך בלי תנאים? איך לאהוב את עצמי בלי תנאים? איך לחזק את הביטחון העצמי? איך להתמודד עם דימוי עצמי נמוך? איך להתמודד עם רגשות אשם? מתבייש בעצמי, אני לא טוב כמו כולם, כולם יותר טובים ממני, כעט ביד הסופר, למה לא הגיוני להתגאות? איך לזכות לענווה? איך להגיע לענווה? ...
טעויות בחיזור, איך להרשים בחורה בדייט? איך להרשים גבר בדייט? איך לא לגרום לה לרצות אותך? איך לא לגרום לו לאהוב אותך? האם היא באמת אוהבת אותי? האם הוא באמת אוהב אותי? למה שהיא תאהב אותי? למה שהוא יאהב אותי?
טעויות בחיזור, איך להרשים בחורה בדייט? איך להרשים גבר בדייט? איך לא לגרום לה לרצות אותך? איך לא לגרום לו לאהוב אותך? האם היא באמת אוהבת אותי? האם הוא באמת אוהב אותי? למה שהיא תאהב אותי? למה שהוא יאהב אותי?
... סיבות חיצוניות ולא בגלל אהבה אמיתית. זה יכול להוביל לחרדות ולתחושות של חוסר ביטחון, כי החשש העמוק הוא שהאהבה אינה אמתית ושאם יתרונות חיצוניים אלה ייעלמו, גם הקשר יפגע. האם האהבה אמיתית אם נשענת על סיבות ... כי הוא חושש שהצד השני יפסיק לאהוב אותו אם יתרונות אלה יפוגו. התחושות של חוסר ביטחון וחרדה מתמידות, במיוחד כשעולה השאלה האם הצד השני באמת אוהב אותי או רק את היתרונות שאני מספק? מה קורה כשאין ביטחון עצמי ואהבה עצמית? כשהאדם לא אוהב את עצמו או לא מכיר בערך הפנימי שלו, הוא עשוי להרגיש שאין לו מה להציע מעבר למראה החיצוני או ... הבנת רצון וצרכים בזוגיות קשר בין חיצוניות לפנימיות התמודדות עם פחד נטישה פיתוח ביטחון עצמי איך אנשים מנסים לגרום לאחרים לאהוב אותם? אנשים יוצאים לדייט או נמצאים בתוך מערכת יחסים ורוצים למצוא חן בעיני הצד השני. הם ... אותו בגלל מי שהוא, ולא רק בגלל מה שהוא מספק באופן חיצוני. מה קורה כשאין ביטחון עצמי ואהבה עצמית? אם אדם לא אוהב את עצמו או לא מכיר בערך האמיתי שלו, הוא עלול לומר לעצמו: אין בי שום דבר מעבר למראה שלי או ... מנסים לקנות אהבה באמצעים חיצוניים, מצד שני רוצים אהבה פנימית אמיתית. איך לחזק את הביטחון העצמי כדי לא ליצור תלות בסיבות חיצוניות? כדאי לפתח תכונות פנימיות יציבות או לפחות תכונות שישארו לטווח ארוך. מראה יכול להשתנות, כסף ... הבנת רצון וצרכים בזוגיות קשר בין חיצוניות לפנימיות התמודדות עם פחד נטישה פיתוח ביטחון עצמי אדי מרפי מגלה את אמריקה, יופי או אופי, האם היא רוצה אותי רק בגלל הכסף שלי? האם הוא רוצה אותי רק בגלל המראה שלי? האם הוא אוהב ...
ביטחון עצמי, אמונה עצמית, מה זה ביטחון עצמי? מה זה חוסר ביטחון עצמי? ממה נובע חוסר ביטחון עצמי? איך לבנות ביטחון עצמי? מה רע בביטחון עצמי? שיטות לביטחון עצמי, טעויות של ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? פחד גישה
ביטחון עצמי, אמונה עצמית, מה זה ביטחון עצמי? מה זה חוסר ביטחון עצמי? ממה נובע חוסר ביטחון עצמי? איך לבנות ביטחון עצמי? מה רע בביטחון עצמי? שיטות לביטחון עצמי, טעויות של ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? פחד גישה
... ביטחון עצמי, אמונה עצמית, מה זה ביטחון עצמי? מה זה חוסר ביטחון עצמי? ממה נובע חוסר ביטחון עצמי? איך לבנות ביטחון עצמי? מה רע בביטחון עצמי? שיטות לביטחון עצמי, טעויות של ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? פחד גישה מה זה בכלל ביטחון עצמי ואמונה עצמית? ביטחון עצמי ואמונה עצמית הם מושגים דומים מאוד שמשמעותם היא שהאדם בטוח ביכולותיו להתמודד עם משימות או אתגרים שהוא עומד מולם. כשאומרים יש לי ביטחון עצמי, מתכוונים שיש פחד מסוים או חשש מהתמודדות, אבל האדם משוכנע שהוא יצליח להתמודד או שלא יקרה לו משהו רע. לדוגמה, אדם שרוצה להתחיל עם בחורה, עשוי לחשוש שהיא תסרב לו, אבל אם יש לו ביטחון עצמי הוא יאמר לעצמו: אני אצליח להתמודד עם המצב, יהיה בסדר. אמונה עצמית דומה מאוד, והכוונה היא שהאדם מאמין בכוחו לבצע פעולה מסוימת ולהגיע לתוצאה הרצויה. אם אדם רוצה להצליח ... אם יצליח, אז אמונה עצמית אומרת שהוא מאמין ביכולות שלו להצליח בפרויקט. האם עדיף שיהיה לך ביטחון עצמי ואמונה עצמית? לכאורה נראה שכן, כי כדי להצליח בחיים צריך לפעול וליזום, וביטחון עצמי מאפשר לאדם לפעול בלי להשתתק מפחד. לדוגמה, אדם שהגיע להיות נשיא ארצות הברית, לא הגיע לתפקיד כי ישב בבית וחיכה, אלא כי פעל, יזם ולקח סיכונים. הביטחון העצמי מאפשר לאנשים לעשות פעולות הכרחיות להצלחה. מהו חוסר ביטחון עצמי וממה הוא נובע? חוסר ביטחון עצמי הוא ההפך מביטחון עצמי, והוא מתבטא בפחד וחשש מכישלון. לדוגמה, אדם עם חוסר ביטחון עצמי לא מאמין שהוא יכול להצליח במשהו, ולכן לא פועל ולא יוזם. הוא יחשוב שהוא לא טוב מספיק, שהוא עלול להיכשל, ואז הוא יימנע מלפעול בכלל. חוסר ביטחון עצמי נובע בעצם מזיכרון של כאב או כישלון בעבר, למשל ילד שנגע באש ונכווה, בפעם הבאה יפחד ויחשוש לגעת שוב. חוסר ביטחון עצמי הוא מנגנון הישרדותי שנועד להגן עלינו מפני סכנות ופגיעות. מהם החסרונות הגדולים של ביטחון עצמי שקרי? הבעיה המרכזית היא שביטחון עצמי שקרי, שנוצר רק על בסיס אמונות כמו אני יכול להצליח בלי בדיקה מציאותית, יכול להוביל לנזקים חמורים. לדוגמה, אדם שיש לו ביטחון עצמי גבוה מדי עלול לבצע עקיפה מסוכנת בכביש, מתוך אמונה עיוורת שהוא יצליח, אבל בסופו של דבר יעשה תאונה. בנוסף, אם אדם מרגיל את עצמו להאמין בעצמו ללא בדיקה שכלית, הוא משבש את ... השכל, וגורמת לאדם לפעול מתוך רגש או דמיון שקרי במקום מתוך חשיבה הגיונית וזהירה. כיצד עודף ביטחון עצמי מוביל להפרעות נפשיות? כשאדם מאמין בעצמו בצורה לא מבוססת, הוא פוגע במנגנון השכל שלו, והתוצאה היא הופעה של פחדים לא הגיוניים, חרדות, דיכאון, והפרעות נפשיות אחרות. אנשים רבים שמגיעים לבתי חולים פסיכיאטריים סובלים מעודף ביטחון עצמי לא ריאלי, מה שגורם להם לעשות פעולות מסוכנות או לא הגיוניות, ואחר כך הם קורסים נפשית. איך צריך באמת להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי? הדרך הנכונה להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי היא לא לנסות להאמין בעצמך בכוח, אלא לבדוק את הדברים בצורה שכלית והגיונית. יש לעשות חישוב אמיתי של סיכוי מול סיכון, לרשום על דף את המטרה, ולבדוק מה הסיכוי להצליח, מה ... מוצדק, אפשר לנסות לצמצם את הסיכון, למשל על ידי הכנה מוקדמת. מדוע לא כדאי לקנא באנשים עם ביטחון עצמי מופרז? אנשים שנראים בעלי ביטחון עצמי מופרז, כמו אלה שיש להם אומץ להתחיל עם כל בחורה שהם רואים, לא תמיד ראויים לקנאה, כי ה
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
... רעיון זה חשוב להעביר גם לילדים: בית הספר הוא מקום ללמוד ולהתפתח, ולא בהכרח מקום שבו כולם חייבים להיות חברים שלך. כיצד הפגנת חוסן נפשי מצמצמת את תופעת החרם? ילד שמשדר ביטחון עצמי ולא נבהל מההתנהגויות של הסביבה, הוא פחות סביר להיתקל בחרם. אם ילד לא יגיב לכאורה לעג או לצחוק, הסביבה תמצא פחות עניין לפגוע בו. אנשים נוטים לפנות לעבר ילדים שמפגינים חולשה או רגישות גבוהה יותר, בעוד שילדים שמפגינים ביטחון עצמי נהנים פחות מהתסכול של התוקפים. מה לא לעשות כשמנסים להציל את הילד מהחרם? הטעות הנפוצה היא להעצים את הרגש השלילי ולהפוך את החרם לאסון. כאשר הילד רואה שההורה מבוהל או ... לשיפור עצמי במקום לחכות שמישהו אחר יתערב. במקום להתמקד במה אחרים עושים או לא עושים, הילד לומד להתמודד עם המציאות ולהגיב בצורה בריאה לחוויות קשות. זהו תהליך שמחזק את הביטחון העצמי של הילד ומפחית את הסיכון שהוא ירגיש פגוע או חלש מהסיטואציה החברתית. בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חרם היא שילוב של שני דברים עיקריים: לא לשדר לילד פחד או תחושת אסון, אלא לעזור לו להבין שהוא יכול להתמודד עם מצבים חברתיים קשים. לבנות את היכולות החברתיות והביטחון העצמי של הילד, כדי שיוכל הן להפחית את הסיכוי לחרם והן להתמודד עם מצבים לא נעימים שכנראה יפגוש בעתיד. חרם בבית הספר חרדה חברתית והתגברות עליה פיתוח כישורי חברה אצל ילדים לקיחת אחריות אישית במצבי קושי חינוך ילדים וחיזוק הביטחון העצמי מדוע לא כדאי לשדר לחץ לילד כאשר עושים עליו חרם? כאשר הורים מגלים שעושים חרם על הילד שלהם, עלולה להתעורר תחושת בהלה או כעס. התחושה הזו מובילה אותם לשדר לילד שהחרם הוא אסון ... כאשר הילד לומד לא להתרגש מצחוקים או לעג מצד אחרים, יורדת המוטיבציה של הסביבה לפגוע בו. אנשים שמחפשים קורבן חרם לרוב יבחרו במי שמשדר חולשה ורגישות - יתר. ילד שמפגין ביטחון עצמי, שמצליח לא להיפגע בקלות, הופך לפחות מעניין לתוקפים. בנוסף, אנשים בדרך כלל נמשכים לשהות עם מי שטוב לו עם עצמו - מי שלא לחוץ ומבוהל מהסביבה. מדוע חשוב קודם כל לבדוק מה ... אולי התנהגות מסוימת מושכת אליו לעג - או שאולי אין בו כל אשמה, ויש מניעים אחרים לחרם. בכל מקרה, כדאי לנתח את הסיטואציה לעומק ולראות מה הילד עצמו יכול לשפר, הן בביטחון העצמי שלו והן בכישורים החברתיים שלו, כדי למנוע מצבים דומים בעתיד. מה לא לעשות כשמנסים להציל את הילד מהחרם? הטעות הנפוצה היא להעצים את הרגש השלילי וליצור דרמה גדולה. כאשר הילד ... היא שילוב של שני דברים עיקריים: - לא לשדר לילד לחץ, פחד או תחושת אסון, אלא לעזור לו להבין שהוא יכול להתמודד עם מצבים חברתיים קשים. - לבנות את היכולות החברתיות והביטחון העצמי של הילד, כדי שיוכל הן להפחית את הסיכוי לחרם והן להתמודד עם מצבים לא נעימים שכנראה יפגוש בעתיד. חרם בבית הספר חרדה חברתית והתגברות עליה פיתוח כישורי חברה אצל ילדים לקיחת אחריות אישית במצבי קושי חינוך ילדים וחיזוק הביטחון העצמי איך לעזור לילד רגיש? איך לעזור לילד חלש? האשמת הקורבן, ילדה שעברה חרם, ילדים שעברו חרם, איך להתמודד עם חרם בבתי ספר? איך להתמודד עם נידוי חברתי? איך להתמודד עם ילד מנודה ... מהילדות, טראומה מבית הספר, טראומת נידוי חברתי, חרדה חברתית, איך לא ליצור טראומה לילד? איך לגרום לילד לא להיפגע? איך לפתח עור של פיל? איך לא להיפגע מאחרים? איך ליצור ביטחון עצמי לילדים? איך לחזק את הביטחון העצמי של הילד? לילד שלי אין חברים, בעיות בבית ספר, מריבות בבית ספר, איך להתמודד עם חרם בכיתה? חרם חברתי בכיתה, חרם כיתתי, חרם בגן הילדים, חרם של ילדים, חרם אצל ילדים, ילד מוחרם, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לחזק את הביטחון העצמי?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לחזק את הביטחון העצמי?, האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לחזק את הביטחון העצמי?, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, קואצינג, מטפל רגשי בתחום איך לחזק את הביטחון העצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3418 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 05:26:53 - wesi4