ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה העלאת ביטחון עצמי ✔כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי ✔"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה"...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה", "מי הילדה הכי יפה בגן?"

איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם.

למה מייחסים הישגים?

אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו "החינוך שילדינו ראויים לו". למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו?

התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר.

האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ.

איך לגרום לילדים להעריך השקעה?

ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתי"ס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ויש בתי ספר (הבה נודה, רבים), שבהם זה לא המצב. בתיה"ס הרגילים שבהם מקדשים תוצאות וציונים, לומדים בהוראה פרונטלית רגילה, בכיתות ענק, הם בהחלט לא צעד בכוון הנכון (זו לא השערה. יש מחקרים רבים שמצביעים על כך - שוב, ראו את ספרו של קון). משרד החינוך בישראל, אגב, מכיר במצב הזה, ויש בתי"ס ניסויים של משרד החינוך, ציבוריים ופתוחים לכל, שבהם החינוך אינו כזה (ביה"ס שאני מכירה אישית הוא "עין הים" בחיפה). אבל את זה יתכן שכבר ידעתם.

לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים "אתה טיפש", כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה מוכשר. אתה תופס מהר. אתה גאון. אתה מנצח תמיד בשח. אתה הראשון בכיתה באנגלית.

"אתה גאון" ו"אתה אידיוט" הם קרובים מאוד

אבל "אתה גאון" הוא הצד השני של אותו מטבע הרסני של "אתה אידיוט". כי אם לפעמים אומרים לי שאני חכם, אז כשלא אומרים, אני מבין מיד (אני די חכם)... שאני טיפש. ויותר מזה: אם כשאני מצליח, אומרים לי שאני חכם, אז לא קשה להסיק: תוצאות נובעות מחוכמה (ולא מהשקעה). וכאשר אני לא מצליח, ברור ממה זה נובע: מטיפשות. ואם אני מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בבי"ס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם.

"כוחה של נחישות"

קרול דואק, בספרה "כוחה של נחישות", מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: "אתה מאוד חכם, כל הכבוד". לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, "השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד". ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר.

תפיסות בסיסיות שונות

יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן. ואם כך, מטרתם בחיים היא להוכיח את עצמם. להוכיח שהם נולדו עם התכונות הטובות. ורצוי גם להשפיל אחרים בדרך, כדי להוכיח שהם עצמם טובים יותר. אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח.

מורישים את התפיסות

והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, "אתה מוכשר", אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, "התאמצת והתוצאה יפה", אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ידע מה לעשות. להתאמץ יותר. אין פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם וחשיבתם, רצו להמשיך בהם, כי הם נהנו מהם, ואין מה להפסיד.

מחמאה שיש בה מתכון להצלחה

המחמאה להשקעה כוללת בתוכה מתכון להצלחה. אם מחמיאים לי על השקעה, אני יודע מה להמשיך ולעשות: כשאני מצליח - להמשיך להתאמץ ולהתפתח, וכשאני נכשל - להמשיך להתאמץ ולהתפתח. אין הבדל גדול בין המקרים עבורי, והמשמעות לא גדולה כל כך של הצלחה או כישלון. המחמאה על כישורים כוללת בתוכה שיפוט בלבד. טוב או רע. ואין מה לעשות עם זה, רק לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון.

עצה גאונית של ילד

דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב', "איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון"? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: "תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי שתחשוב יותר זמן - שתי דקות אולי, ואם לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא תצליח, כדאי לך להצביע ולשאול את המורה". לילד הזה יש מתכון להצלחה. ילדים בעלי תפיסה מקובעת לא יודעים מה ליעץ. הם אמרו לילד שלא מצליח דברים כגון, "אני מצטער". אין להם מתכון להצלחה, כי מבחינתם, כישלון מעיד על חוסר כישורים.

הסיפור האישי שלי כילדה "חכמה"

כל חיי אמרו לי שאני חכמה מאוד. חכמה מכולם. ונחשו מה חשבתי לעצמי תמיד. שאני די חכמה, זה כן, אבל לא מספיק חכמה. עובדה: תמיד יש אנשים חכמים יותר. האמת היא, שגם לאמי אמרו ללא הרף שהיא חכמה. והתפיסה שלה היתה בדיוק כמו זו שלי: אני חכמה, אבל לא מספיק. מהיום שהפסקתי לחשוב על עצמי כעל חכמה או לא חכמה, ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול מאוד באיכות החיים של אנשים שמחזיקים בתפיסות השונות הללו. אנשים שמנסים להוכיח את עצמם ללא הרף, חווים קשיים רגשיים עצומים. ההצלחה מלחיצה אותם, כל כישלון קטן מפיל אותם. הם מתקשים מאוד לפעול בסביבה מאתגרת רגשית. אנשים שאוהבים אתגרים ואוהבים להתפתח, ולא עסוקים כל הזמן בתיוג עצמי של מוכשרים או לא מוכשרים, מוכנים לעמוד באתגרים שמשאירים אותי פעורת פה. למשל, לנסות לקבל משרת ניהול בכירה ביותר בתחום שבו אין להם מושג וחצי מושג. הם הולכים על זה, למה לא? אם לא יקבלו את המשרה, זה לא יאמר דבר עליהם. אם יקבלו אותה, ובכן! יהיה להם הרבה לאן לגדול.

התהליך שעברתי עם ילדי

עברו כמה חודשים מאז שקראתי את הספר הזה - ספר מומלץ בחום, שסיכם היטב את הנושא הזה של מחמאות, שכבר חשבתי עליו מספר שנים. עברתי תהליך. היום אני לא מחמיאה לילדי על שום כישור שלהם. לעולם. אני מחמיאה הרבה על השקעה שהם משקיעים. אני אוהבת אותם, מחבקת אותם ללא סוף, ואוהבת לשבת ולהתבונן בהם מקפצים, רוקדים, מציירים או כותבים. אנחנו בוחנים את הציור או הסיפור, עוברים על הפרטים, מציינים אותם ומתענגים עליהם. אני לעולם לא אומרת להם שהם מוכשרים, כי אני לא מאמינה בכישורים. אם הם מתפארים בהישג שעולה על זה של חבריהם, אני שואלת אותם מה עשו לטובת ההישג הזה, ומשבחת אותם על ההשקעה. אני שואלת אותם מה לדעתם חבריהם עוד לא עשו כדי לקדם את עצמם. כשביתי באה ומראה לי מבחן שבו ענתה נכון על כל השאלות, אני שואלת אותה אם נהנתה לפתור נכון את המבחן. אם היא גאה בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי ב"משחק הזיכרון", אני לא משבחת אותו על זיכרונו הטוב. אני רק מחבקת אותו, ומציינת בשמחה, שהוא מצא יותר זוגות ממה שאני מצאתי. אם אני מרגישה צורך לשבח אותו, אני משבחת אותו על כך שהסתכל, והתרכז היטב. ומכיון שיש לי הרגל מושרש לומר משהו עם כל חיבוק, אני אומרת להם בפשטות, אתה הילד שלי. את הילדה שלי. ולפעמים: אתה בן ה - 4 שלי. את בת ה - 7 שלי. באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב.

מה קורה כשמגיעים לנבחרת?

התפיסה שלי הזו, שדואק קוראת לה התפיסה המתפתחת, עומדת למבחן יומיומי בקשר שלי עם בתי. היא מתעמלת בנבחרת התעמלות קרקע. לכאורה, מה יותר תחרותי מנבחרת? מה יותר מעיד על כישוריה או חוסר כישוריה, מאשר זכיה במדליה או אי זכיה במדליה? ולכן בהתחלה, היססתי מאוד אם לרשום אותה לשם. המאמנת הראשית, אמרה שהכישורים שלה גבוליים, אבל כדאי לנסות. פחדתי שהכישורים שלה לא מספיק טובים, ושהיא תהיה מתוסכלת. מכיון שהיא רצתה מאוד, רשמתי אותה בלב כבד, והיא היום נהנית מכל רגע, ומתקדמת המון.

כמה חודשים אחרי שהתחלתי לחשוב על הנושא הזה של תפיסת עולם מקובעת או מתפתחת, אני בכלל לא מתמקדת בצד התחרותי של הנבחרת, או בכישורים שיש או אין לבתי כרגע. מבחינתי נבחרת היא פשוט מקום להתאמן בו הרבה. להתעמל הרבה. לזוז הרבה. לפתח כושר ריכוז ואומץ. לפתח עוד ועוד את תפיסת העולם המתפתחת, לפתח את הכישורים. לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע אימון אחר אימון, שבוע אחר שבוע, גם כשלא כל כך בא לה לצאת מהבית החם אל הגשם, ולנסוע לאימון. היום לא נראה שהכישורים שלה גבוליים בכלל. שמחת החיים שלה והאהבה שלה לספורט, ואולי היחס שלי לאתגרים שמרגיע אותה, מחפים על כל חוסר של כישור שהיה או לא היה לה. ואיך אפשר בכלל למדוד כישורים? אפשר למדוד ביצוע.

אי אפשר להבטיח ניצחון

עכשיו עומדת בפניה התחרות השנתית, ואני מתחילה להכין אותה לתחרות. היא מראה סימני פחד מן התחרות, שבתחילת השנה התרגשה ממנה וציפתה לה. שאלתי אותה מה אמרו להן המאמנות, האם הן חייבות לנצח בתחרות? היא אמרה שכן. אמרו להן שהן חייבות לנצח. צחקנו יחד. בגיל 7 היא כבר מבינה שזה אבסורד. איך אפשר להבטיח ניצחון? אפשר רק להתאמן. את יודעת, אמרתי לה, את ממש לא צריכה לנצח בתחרות. את יודעת מה את צריכה לעשות? שאלתי אותה. והיא חייכה: כן, אני יודעת. פשוט לעשות את זה.

הקטע הזה קיבל תגובות אינסופיות. במייל, בפורומים ואפילו בטלפון. הנה כמו תשובות:

מה עם הישגיות? זה לא חשוב?

שאלו אותי לגבי הישגיות ולגבי תחרותיות. יש בהשגיות ובתחרותיות שני חלקים. אחד הוא לנצח אחרים. והשני הוא לנצח את עצמנו. לנצח אחרים לא מעניין אותי, אישית. להיפך, אני רוצה שכולם יצליחו וישגשגו. מעניין אותי לנצח את עצמי, וללמד את ילדי וכל מי שרוצה ללמוד, לנצח את עצמם. להתקדם צעד צעד, לעבר השאיפות והחלומות שלנו, ולא לעצור. לא לעצור בכישורים או ביכולות הנוכחיים שלנו, אלא תמיד לחפש את הדרך ליצור עוד יכולת, ולקדם עוד עניינים. בביה"ס של בתי אמרו שהיא הישגית. הופתעתי מאוד: הישגית? איך זה יכול להיות? מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, אלא רק על לפתח את יכולות הקריאה, הכתיבה והחישוב שלה. זה הדבר היחיד שמעניין אותי. הפיתוח. אבל בעולם המעשי, גישה כזו של פיתוח כישורים מביאה להרבה השגים. כי מטבענו, אנחנו פעילים, סקרנים, ורוצים דברים. אם אנחנו לא מבלבלים את עצמנו ואת ילדינו עם הסוגיות של חוכמה או טפשות, וכישורים כאלה ואחרים, אין סיבה שלא נגיע להשגים מרשימים.

"אני רוצה שהילד שלי ידע שהוא חכם"

כך אמרו לי לפחות חמש אימהות. תשובתי? אני לא רוצה שילדי ידעו שהם חכמים. ממש לא. אני רוצה שהם ידעו אלף דברים אחרים. שמהשקעה מתקדמים. שיתעניינו. שיסתקרנו. שיחקרו. שיפרגנו לאחרים. אי אפשר להתחמק מהבור הזה. אם יש חוכמה, יש גם טיפשות. אם הם יכולים להיות חכמים, הם יכולים להיות גם טפשים. מה אם יגיעו למבחן קשה מאוד, כמו "תלפיות" בצבא, או משהו כזה, ולא יצליחו בו? אז הם לא חכמים? אי אפשר לצאת טוב מהתפיסה של חכם / טיפש. כמו שאני אוהבת לומר, "אי אפשר לרקוד על כל הקצוות של העוגה". אי אפשר גם שהילד ישמע כל הזמן שהוא חכם, וגם שידע שמה שיקדם אותו בחיים היא השקעתו, ולא תכונותיו.
צבא אסור קשיים שאיפות פיתוח הביטחון העצמי טיפשות ילדים העצמת ביטחון עצמי גאונות מאמץ אימונים איך להחמיא לילד איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי אמיתי ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי הביטחון העצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חסר ביטחון עצמי ילד ילדה ילדים לבנות ביטחון עצמי להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להחמיא להחמיא לילד להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעצים את הביטחון העצמי להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לפרגן לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי מחמאות פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי
ביטחון עצמי, שיפור ביטחון עצמי, העלאת ביטחון עצמי - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך לחזק את הביטחון העצמי?
ביטחון עצמי, שיפור ביטחון עצמי, העלאת ביטחון עצמי - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך לחזק את הביטחון העצמי? ובו יתבאר העניין של שיפור ביטחון עצמי ושל העלאת ביטחון עצמי. ויתבאר, איך לשפר ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי גבוה? איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי ועם ביטחון עצמי נמוך? וגם, איך לפתח ביטחון עצמי? ועוד. ומי שיתבונן על העניין יראה, כי ביטחון עצמי, הוא בעצם סוג של תחושה אישית של האדם, ולא מעבר לכך. זא ביטחון עצמי, הוא לא משהו שהוא קיים בעולם שמחוץ ... קיים בתוך האדם, כתחושה אישית של האדם. ויכול להיות אדם, שכלפי חוץ יהיה נדמה שיש לו המון ביטחון עצמי, אבל בתוכו יש לו חוסר ביטחון עצמי. והאדם יכול גם לנסות לעבוד על עצמו ולהתנהג, כאילו יש לו ביטחון עצמי גבוה, למרות שבאמת יש לו ביטחון עצמי נמוך. וביטחון עצמי, הוא תחושה אישית של האדם. וכאשר האדם מחפש איך לשפר את הביטחון העצמי שלו, ואיך לחזק ואיך לפתח את הביטחון העצמי שלו, הרי שמה שהאדם באמת רוצה להבין, זה איך לשנות את התחושה הפנימית שלו, של חוסר הביטחון העצמי. ואיך במקום התחושה הפנימית של הביטחון העצמי הנמוך, איך במקומה, ליצור תחושה פנימית, של ביטחון עצמי גבוה . ואם נתבונן היטב בעניין, נראה ... של המחשבה שלו. וכאשר האדם חושב בצורה כלשהי, זה יוצר אצלו רגש כלשהו. ונמצא אם כן, כי כדי לשפר את הביטחון העצמי וכדי לרכוש ביטחון עצמי גבוה, לשם כך על האדם לנסות להבין, מהי המחשבה שיש בתוכו, שהיא זו שאחראית על התחושה האישית שלו, של הביטחון העצמי. ואם יצליח האדם לשפר את המחשבה שלו שאחראית על הביטחון העצמי שלו, הרי שהוא יצור אצל עצמו, תחושה של ביטחון עצמי גבוה. ואם נתבונן נראה, כי המחשבה שיוצרת אצל האדם חוסר ביטחון עצמי, היא הספק. כי ספק, הוא ההפך של ...
ביטחון עצמי / אמונה עצמית - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך?
ביטחון עצמי אמונה עצמית - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? ביטחון עצמי, העלאת ביטחון עצמי, שיפור ביטחון עצמי, הערכה עצמית, דימוי עצמי, אמונה עצמית - איך משיגים אותם? איך לשפר ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי גבוה? איך להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך ועם חוסר ביטחון עצמי? איך לפתח ביטחון עצמי? על האדם לדעת כי יש שני סוגים של ביטחון עצמי ואמונה עצמית. יש ביטחון עצמי אמיתי ויש ביטחון עצמי שקרי. ביטחון עצמי אמיתי = ביטחון עצמי שנובע מהאמת. האדם בוטח במשהו אמיתי. ביטחון עצמי שקרי = ביטחון עצמי שנשען על שקר ועל דמיון. לדוגמה: אדם שיש לו ביטחון עצמי שהוא יכול לעוף בשמים כמו ציפור, זהו לדוגמה ביטחון עצמי שקרי שאינו תואם את המציאות. זהו ביטחון עצמי שסופו במפלה. לעומת זאת, אדם שבטוח בעצמו שהוא יצליח להשיג מטרה שהוא אכן באמת יכול להשיג אותה, זהו ביטחון עצמי אמיתי וטוב. ברמה המעשית: ביטחון עצמי שקרי = האדם בטוח שהעולם יהיה כפי מה שהוא רוצה. ביטחון עצמי אמיתי = האדם בטוח שהוא אישית ירגיש טוב בכל מצב. ביטחון עצמי שקרי מתמקד בחיצוניות. ביטחון עצמי שקרי מבטיח לאדם הבטחות שונות שהאדם אינו יכול להיות בטוח בכך שהן אכן יקרו. ביטחון עצמי שקרי מבטיח לאדם שהצורה החיצונית של המציאות תהיה כרצונו. האדם נשען על כוחו החיצוני המדומה, ונדמה לו כאילו הוא יגרום למציאות החיצונית להיות כרצונו. ביטחון עצמי שקרי מלווה בפחד וחשש מפני זה שהביטחון העצמי יתגלה כשקרי. לעומת זאת יש גם ביטחון עצמי אמיתי. מהו
אמונה עצמית / ביטחון עצמי - כיצד להשיג אמונה עצמית? איך להאמין בעצמך?
... עצמית ביטחון עצמי - כיצד להשיג אמונה עצמית? איך להאמין בעצמך? אמונה עצמית. הערכה עצמית - כיצד להשיג אותם? העלאת ביטחון עצמי, שיפור ביטחון עצמי - איך לפתח ביטחון עצמי? איך להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך ועם חוסר ביטחון עצמי? איך לשפר ביטחון עצמי? אמונה עצמית אפשרית רק כאשר האדם מכיר את כוחו האמיתי. ... עצמית. כאשר האדם מעריך את עצמו לפי מה שחושבים עליו אנשים, בלי לברר האם זו האמת, הרי שזה יוצר אצל האדם חוסר ביטחון עצמי אמיתי. כאשר האדם מחפש את האמת ומנסה להבין את הערך האמיתי שלו באמת, על ידי זה הוא מגיע לאמונה עצמית אמיתית. כל זמן שההערכה העצמית של האדם שגויה, גם הביטחון העצמי שלו שגוי וגם האמונה העצמית שלו שגויה. רק כאשר האדם ... לכוח הפנימי שלו. כאשר האדם מודע לכוח הפנימי שלו מצד האמת ולא רק בגלל אמונה כלשהי סתמית, על ידי זה יש לאדם גם ביטחון עצמי ואמונה עצמית אמיתית. כאשר האדם רק מאמין שיש לו ...
תנסה מקסימום תצליח, חיזוק הביטחון העצמי, תנסה עד שתצליח, העלאת הביטחון העצמי, פחד מכישלון, תנסה שוב עד שתצליח, שבירת פחד גישה, אומנות הפיתוי, איך לא לפחד להתחיל עם בחורות? לנסות עד שתצליח, fake it till you make it, פחד מבחורות
תנסה מקסימום תצליח, חיזוק הביטחון העצמי, תנסה עד שתצליח, העלאת הביטחון העצמי, פחד מכישלון, תנסה שוב עד שתצליח, שבירת פחד גישה, אומנות הפיתוי, איך לא לפחד להתחיל עם בחורות? לנסות עד שתצליח, fake it till you make it, פחד מבחורות
... מקסימום תצליח, חיזוק הביטחון העצמי, תנסה עד שתצליח, העלאת הביטחון העצמי, פחד מכישלון, תנסה שוב עד שתצליח, שבירת פחד גישה, אומנות הפיתוי, איך לא לפחד להתחיל עם בחורות? לנסות עד שתצליח, fake it till you make it, פחד מבחורות האם תנסה עד שתצליח באמת מחזק את הביטחון העצמי? הרבה אנשים מאמינים שככל שינסו יותר, בסופו של דבר יצליחו, ובכך יעלו את הביטחון העצמי שלהם. הדוגמה הנפוצה היא גבר שאין לו ביטחון עצמי להתחיל עם בחורות. הוא מקבל עצה פשוטה: שינסה לגשת לכמה שיותר נשים, יברך אותן בבוקר טוב וינסה לפתח שיחה עם מי שמגיבה. מתוך אלף נשים, אולי אחת תגיב בחיוב ותסכים לתת לו את המספר שלה. ברגע שזה יקרה, לכאורה, הוא ירגיש הצלחה שתעלה את הביטחון העצמי שלו. אבל אליעד כהן טוען שהגישה הזאת היא שגויה מיסודה, למרות שהיא נראית הגיונית. לפי ההסבר שלו, הביטחון העצמי לא בהכרח יתחזק כתוצאה מניסיונות חוזרים, והוא אפילו יכול להיפגע מאוד. למה תנסה שוב ושוב עד שתצליח זו טעות? אנשים מניחים שהכישלונות ... אדם מנסה אלף פעמים ונכשל בכולן, כל כישלון נוסף עלול להחליש אותו יותר. אמנם, כאשר אחת מתוך האלף תגיד כן, ייתכן שהביטחון העצמי יתחזק, אבל ייתכן גם שהמציאות תהיה מורכבת יותר. לדוגמה, אדם שחשב מלכתחילה שאין לו סיכוי להצליח יופתע לטובה אם יצליח לפחות פעם אחת. ... מספר טלפון, אך במהלך הדייט הבחורה מעליבה אותו, פוגעת בו, או אפילו מאשימה אותו בדברים חמורים שלא עשה. במצב כזה, הביטחון העצמי שהיה אמור להתחזק, דווקא מתרסק לחלוטין. הוא מגלה שהמציאות אפילו יותר גרועה ממה שחשב, וכתוצאה מכך הוא חווה ירידה בביטחון העצמי. האם fake it till you make it עוזר או מזיק? גם התפיסה של fake it till you make it (זייף עד שתצליח), לפי אליעד כהן, מוטעית באותה מידה. אדם יכול לחשוב שיסתיר את חוסר הביטחון שלו עד שבאמת ירגיש ביטחון אמיתי, אבל בפועל, כשהוא נתקל בקושי או בכישלון גדול במיוחד, הוא עלול לאבד גם את מה שהיה לו. אם אדם מאמין ... שלו, יכול להיות שהוא יחווה התנסות קשה כל כך שדווקא תחליש אותו יותר מבעבר. למה כישלון חוזר דווקא יכול לפגוע בביטחון העצמי? אליעד מדגים זאת היטב: אם אתה מראש בטוח שתיכשל, ואתה באמת נכשל, זה לא מוריד לך את הביטחון העצמי, כי לא הופתעת. לעומת זאת, אם אתה חווה כישלון גדול יותר ממה שדמיינת - למשל, פתחת עסק והתמוטטת כלכלית, או התחלת עם נשים וחוויית פגיעה חמורה - אז דווקא ההתנסות הזו יכולה להחליש את הביטחון העצמי יותר מכפי שהיה לפני הניסיונות. כלומר, במקום שתחווה התנסות חיובית שתתקן את התפיסה השלילית שלך, אתה עלול לקבל הוכחה שהמציאות קשה יותר מהפחדים הכי גדולים שלך. במצב כזה, לא רק שלא פתרת את חוסר הביטחון, אלא אף העצמת אותו. מה הטעות הבסיסית בתפיסה של תנסה מקסימום תצליח? הטעות הבסיסית בתפיסה הזו, לפי אליעד כהן, היא שהיא מתעלמת מהאפשרות ... נוטים להאמין שהאפשרויות הן או להצליח או להישאר במצב הקיים. אך בפועל, האפשרות השלישית - שתיכשל בצורה כל כך קשה, שהביטחון העצמי שלך יתרסק לגמרי - היא אפשרות אמיתית. ההסבר הזה נכון לא רק לגבי התחלה עם נשים, אלא גם לגבי תחומים אחרים כמו הקמת עסק. אדם שחושש להקים עסק ואומרים לו תנסה, מקסימום תצליח עלול למצוא את עצמו בכישלון כלכלי קשה מאוד, וזה עלול להוריד את הביטחון העצמי שלו אפילו יותר. אז מה הדרך הנכונה לחזק את הביטחון העצמי? לפי אליעד, במקום לבנות על תנסה עד שתצליח, חשוב לבצע הערכת מצב מדויקת. יש לבדוק מה האמת, להבין מה הסיכונים ומה הסיכויים לפני שמנסים. הביטחון העצמי לא חייב להיות תלוי בניסיון עיוור, אלא יכול להיות מבוסס על הבנה והכנה אמיתית לקראת מה שעלול לקרות. ההבנה של המציאות, בלי להסתמך על מזל או על כמות ניסיונות אקראית, תעזור לאדם להתמודד טוב יותר עם הקושי והכישלון האפשרי, וכך תוכל באמת לחזק את הביטחון העצמי. הגישה הנכונה, לפי אליעד, היא לבנות את הביטחון על בסיס מציאותי, ולא על ניסיונות חוזרים שעלולים להוביל לפגיעה קשה עוד יותר בביטחון העצמי שלך. האם להתחיל עם כמה שיותר בחורות? איך לא לפחד לפנות לבחורה? תנסה שוב ושוב עד שתצליח איך שוברים פחד גישה? טעויות בטיפול בפחד גישה התנסות שלילית איך נוצר ביטחון עצמי? תנסה עד שתצליח - האם זה באמת מחזק את הביטחון העצמי? האם באמת ככל שננסה יותר, נצליח ובכך נחזק את הביטחון העצמי שלנו? לדוגמה, גבר שאין לו ביטחון עצמי עם נשים, ואז מייעצים לו להתחיל עם כמה שיותר נשים - למצוא 100, 1000 נשים, לברך אותן בוקר טוב ולנסות לפתח שיחה עם מי שמגיבה. בסופו של דבר, אם ימשיך בניסיונותיו, יש סיכוי שאחת תסכים לתת לו את מספר הטלפון שלה, וכך יתחזק הביטחון העצמי שלו. השאלה היא, האם הרעיון שככל שננסה יותר, הביטחון העצמי שלנו יתחזק - נכון או לא? מדוע הרעיון הזה שגוי? לכאורה, אם אדם שאין לו ביטחון עצמי ינסה שוב ושוב, בסוף הוא יצליח, וכך הביטחון העצמי שלו יתחזק. אבל בפועל, הטענה הזו לא תמיד נכונה. הביטחון העצמי של אדם מושפע מהמחשבות שלו לגבי הסיכויים שלו להצליח. אם הוא מראש מאמין שהוא ייכשל, הוא עלול להימנע מלנסות כלל. הרעיון תנסה הרבה עד ...
אומץ / ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך?
... ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך? אומץ. ההצלחה של האדם תלויה בעד כמה יש לו אומץ. ככל שיש לאדם יותר ביטחון עצמי, כך יש לו יותר אומץ. האומץ של האדם ... באמת, עליו להיות מסוגל להישען על משהו. האדם צריך שיהיה לו משהו חזק שעליו הוא יוכל להישען ולדעת שיש לו על מי לסמוך. ככל שיש לאדם יותר ביטחון עצמי שיש לו על מי לסמוך, כך יש לו יותר אומץ. השאלה היא, על מה בדיוק יכול האדם להישען כדי לחזק את האומץ ואת הביטחון העצמי? תשובה: המשענת הטובה ביותר של האדם, היא ... כדי שיהיה לו על מה לסמוך. חפש את האמת ויהיה לך אומץ. תסמוך על האמת. אם אתה יודע את האמת, אל תפחד, כי אין ממה לפחד. אומץ = ידיעת האמת = ביטחון עצמי = חוסר פחד = טוב אמיתי. ...
ספקות / חוסר וודאות - איך להתמודד עם ספקות? מה טוב בחוסר וודאות?
... וודאות הם דבר מאוד לא נעים. ספקות = חוסר יכולת לקבל החלטות נכונות באופן מהיר = חוסר ביטחון עצמי. וודאות = יכולת לקבלת החלטות בצורה מהירה = ביטחון עצמי. הספקות שיש לאדם בחיים מגבילים אותו בכל תחום. כאשר האדם אינו בטוח במשהו הוא אינו מסוגל לדעת מה הדבר הטוב ביותר עבורו. לפעמים האדם אינו ...
חרדות / פחדים / חששות - ממה נובעת חרדה? מה יוצר פחד? איך להתמודד איתם?
... לא תקבל את המציאות החיצונית. הפתרון: העברת המיקוד מהחוצה פנימה. פחד = תלות חיצונית רגשית. הרגש של האדם תלוי בצורה החיצונית של המציאות שסביבו. ביטחון עצמי = תלות רגשית פנימית. הרגש של האדם אינו תלוי בחיצוני אלא בפנימי. כאשר האדם מעביר את המשענת הרגשית ...
שאפתנות / תעוזה / אומץ / ביטחון עצמי / אמונה עצמית - מהי מהותן?
... תעוזה אומץ ביטחון עצמי אמונה עצמית - מהי מהותן? שאיפות = רצונות. אדם שאפתן = אדם שיש לו ... הרצון של האדם לחוות שלמות ולהתקרב אל השלמות. אם אדם אינו שאפתן, הוא לעולם לא יוכל להגיע אל השלמות. שאפתנות, תעוזה, אומץ, ביטחון עצמי, אמונה עצמית וכולי, הן תכונות נדרשות כדי להגיע אל השלמות. רק אדם שאפתן ...
עתיד / חיזוי העתיד / יצירת העתיד - איך לחזות ולשנות את העתיד?
... הזה למושלמת. אם היה האדם יודע בוודאות כי בעתיד יהיה טוב אמיתי באמת וכי כל מה שהוא ירצה יקרה, הרי שהאדם היה מרגיש שלמות ביחס לעתיד. השאלה היא: כיצד יכול האדם להגיע למצב כזה של ביטחון עצמי מלא בכך שהעתיד יהיה מושלם וכרצונו? ...
פזיזות / ישוב הדעת - איך לפעול בפזיזות שנובעת מישוב הדעת?
... = טוב. מתי פזיזות היא כן טובה? כאשר האדם מסוגל בפזיזות לקבל החלטה טובה מתוך ישוב הדעת. פירוש: כאשר האדם רואה את תמונת המצב המלאה בשלמות, אז באפשרותו לקבל החלטות מהירות שנראות כפזיזות. ביטחון עצמי = קבלת החלטות בצורה מהירה. חוסר ביטחון עצמי = קושי בקבלת החלטות. פזיזות = ביטחון עצמי שגוי = קבלת החלטות מהירות מתוך מחשבה שגויה. ישוב הדעת = ביטחון עצמי אמיתי = קבלת החלטות טובות בצורה מהירה. ברמה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על העלאת ביטחון עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: העלאת ביטחון עצמי, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: העלאת ביטחון עצמי, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, אימון אישי לחיים, מנטור בנושאי העלאת ביטחון עצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3672 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:19:46 - wesi4