ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להיות בטוח בעצמך ✔כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי ✔"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה"...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה", "מי הילדה הכי יפה בגן?"

איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם.

למה מייחסים הישגים?

אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו "החינוך שילדינו ראויים לו". למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו?

התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר.

האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ.

איך לגרום לילדים להעריך השקעה?

ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתי"ס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ויש בתי ספר (הבה נודה, רבים), שבהם זה לא המצב. בתיה"ס הרגילים שבהם מקדשים תוצאות וציונים, לומדים בהוראה פרונטלית רגילה, בכיתות ענק, הם בהחלט לא צעד בכוון הנכון (זו לא השערה. יש מחקרים רבים שמצביעים על כך - שוב, ראו את ספרו של קון). משרד החינוך בישראל, אגב, מכיר במצב הזה, ויש בתי"ס ניסויים של משרד החינוך, ציבוריים ופתוחים לכל, שבהם החינוך אינו כזה (ביה"ס שאני מכירה אישית הוא "עין הים" בחיפה). אבל את זה יתכן שכבר ידעתם.

לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים "אתה טיפש", כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה מוכשר. אתה תופס מהר. אתה גאון. אתה מנצח תמיד בשח. אתה הראשון בכיתה באנגלית.

"אתה גאון" ו"אתה אידיוט" הם קרובים מאוד

אבל "אתה גאון" הוא הצד השני של אותו מטבע הרסני של "אתה אידיוט". כי אם לפעמים אומרים לי שאני חכם, אז כשלא אומרים, אני מבין מיד (אני די חכם)... שאני טיפש. ויותר מזה: אם כשאני מצליח, אומרים לי שאני חכם, אז לא קשה להסיק: תוצאות נובעות מחוכמה (ולא מהשקעה). וכאשר אני לא מצליח, ברור ממה זה נובע: מטיפשות. ואם אני מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בבי"ס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם.

"כוחה של נחישות"

קרול דואק, בספרה "כוחה של נחישות", מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: "אתה מאוד חכם, כל הכבוד". לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, "השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד". ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר.

תפיסות בסיסיות שונות

יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן. ואם כך, מטרתם בחיים היא להוכיח את עצמם. להוכיח שהם נולדו עם התכונות הטובות. ורצוי גם להשפיל אחרים בדרך, כדי להוכיח שהם עצמם טובים יותר. אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח.

מורישים את התפיסות

והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, "אתה מוכשר", אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, "התאמצת והתוצאה יפה", אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ידע מה לעשות. להתאמץ יותר. אין פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם וחשיבתם, רצו להמשיך בהם, כי הם נהנו מהם, ואין מה להפסיד.

מחמאה שיש בה מתכון להצלחה

המחמאה להשקעה כוללת בתוכה מתכון להצלחה. אם מחמיאים לי על השקעה, אני יודע מה להמשיך ולעשות: כשאני מצליח - להמשיך להתאמץ ולהתפתח, וכשאני נכשל - להמשיך להתאמץ ולהתפתח. אין הבדל גדול בין המקרים עבורי, והמשמעות לא גדולה כל כך של הצלחה או כישלון. המחמאה על כישורים כוללת בתוכה שיפוט בלבד. טוב או רע. ואין מה לעשות עם זה, רק לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון.

עצה גאונית של ילד

דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב', "איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון"? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: "תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי שתחשוב יותר זמן - שתי דקות אולי, ואם לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא תצליח, כדאי לך להצביע ולשאול את המורה". לילד הזה יש מתכון להצלחה. ילדים בעלי תפיסה מקובעת לא יודעים מה ליעץ. הם אמרו לילד שלא מצליח דברים כגון, "אני מצטער". אין להם מתכון להצלחה, כי מבחינתם, כישלון מעיד על חוסר כישורים.

הסיפור האישי שלי כילדה "חכמה"

כל חיי אמרו לי שאני חכמה מאוד. חכמה מכולם. ונחשו מה חשבתי לעצמי תמיד. שאני די חכמה, זה כן, אבל לא מספיק חכמה. עובדה: תמיד יש אנשים חכמים יותר. האמת היא, שגם לאמי אמרו ללא הרף שהיא חכמה. והתפיסה שלה היתה בדיוק כמו זו שלי: אני חכמה, אבל לא מספיק. מהיום שהפסקתי לחשוב על עצמי כעל חכמה או לא חכמה, ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול מאוד באיכות החיים של אנשים שמחזיקים בתפיסות השונות הללו. אנשים שמנסים להוכיח את עצמם ללא הרף, חווים קשיים רגשיים עצומים. ההצלחה מלחיצה אותם, כל כישלון קטן מפיל אותם. הם מתקשים מאוד לפעול בסביבה מאתגרת רגשית. אנשים שאוהבים אתגרים ואוהבים להתפתח, ולא עסוקים כל הזמן בתיוג עצמי של מוכשרים או לא מוכשרים, מוכנים לעמוד באתגרים שמשאירים אותי פעורת פה. למשל, לנסות לקבל משרת ניהול בכירה ביותר בתחום שבו אין להם מושג וחצי מושג. הם הולכים על זה, למה לא? אם לא יקבלו את המשרה, זה לא יאמר דבר עליהם. אם יקבלו אותה, ובכן! יהיה להם הרבה לאן לגדול.

התהליך שעברתי עם ילדי

עברו כמה חודשים מאז שקראתי את הספר הזה - ספר מומלץ בחום, שסיכם היטב את הנושא הזה של מחמאות, שכבר חשבתי עליו מספר שנים. עברתי תהליך. היום אני לא מחמיאה לילדי על שום כישור שלהם. לעולם. אני מחמיאה הרבה על השקעה שהם משקיעים. אני אוהבת אותם, מחבקת אותם ללא סוף, ואוהבת לשבת ולהתבונן בהם מקפצים, רוקדים, מציירים או כותבים. אנחנו בוחנים את הציור או הסיפור, עוברים על הפרטים, מציינים אותם ומתענגים עליהם. אני לעולם לא אומרת להם שהם מוכשרים, כי אני לא מאמינה בכישורים. אם הם מתפארים בהישג שעולה על זה של חבריהם, אני שואלת אותם מה עשו לטובת ההישג הזה, ומשבחת אותם על ההשקעה. אני שואלת אותם מה לדעתם חבריהם עוד לא עשו כדי לקדם את עצמם. כשביתי באה ומראה לי מבחן שבו ענתה נכון על כל השאלות, אני שואלת אותה אם נהנתה לפתור נכון את המבחן. אם היא גאה בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי ב"משחק הזיכרון", אני לא משבחת אותו על זיכרונו הטוב. אני רק מחבקת אותו, ומציינת בשמחה, שהוא מצא יותר זוגות ממה שאני מצאתי. אם אני מרגישה צורך לשבח אותו, אני משבחת אותו על כך שהסתכל, והתרכז היטב. ומכיון שיש לי הרגל מושרש לומר משהו עם כל חיבוק, אני אומרת להם בפשטות, אתה הילד שלי. את הילדה שלי. ולפעמים: אתה בן ה - 4 שלי. את בת ה - 7 שלי. באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב.

מה קורה כשמגיעים לנבחרת?

התפיסה שלי הזו, שדואק קוראת לה התפיסה המתפתחת, עומדת למבחן יומיומי בקשר שלי עם בתי. היא מתעמלת בנבחרת התעמלות קרקע. לכאורה, מה יותר תחרותי מנבחרת? מה יותר מעיד על כישוריה או חוסר כישוריה, מאשר זכיה במדליה או אי זכיה במדליה? ולכן בהתחלה, היססתי מאוד אם לרשום אותה לשם. המאמנת הראשית, אמרה שהכישורים שלה גבוליים, אבל כדאי לנסות. פחדתי שהכישורים שלה לא מספיק טובים, ושהיא תהיה מתוסכלת. מכיון שהיא רצתה מאוד, רשמתי אותה בלב כבד, והיא היום נהנית מכל רגע, ומתקדמת המון.

כמה חודשים אחרי שהתחלתי לחשוב על הנושא הזה של תפיסת עולם מקובעת או מתפתחת, אני בכלל לא מתמקדת בצד התחרותי של הנבחרת, או בכישורים שיש או אין לבתי כרגע. מבחינתי נבחרת היא פשוט מקום להתאמן בו הרבה. להתעמל הרבה. לזוז הרבה. לפתח כושר ריכוז ואומץ. לפתח עוד ועוד את תפיסת העולם המתפתחת, לפתח את הכישורים. לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע אימון אחר אימון, שבוע אחר שבוע, גם כשלא כל כך בא לה לצאת מהבית החם אל הגשם, ולנסוע לאימון. היום לא נראה שהכישורים שלה גבוליים בכלל. שמחת החיים שלה והאהבה שלה לספורט, ואולי היחס שלי לאתגרים שמרגיע אותה, מחפים על כל חוסר של כישור שהיה או לא היה לה. ואיך אפשר בכלל למדוד כישורים? אפשר למדוד ביצוע.

אי אפשר להבטיח ניצחון

עכשיו עומדת בפניה התחרות השנתית, ואני מתחילה להכין אותה לתחרות. היא מראה סימני פחד מן התחרות, שבתחילת השנה התרגשה ממנה וציפתה לה. שאלתי אותה מה אמרו להן המאמנות, האם הן חייבות לנצח בתחרות? היא אמרה שכן. אמרו להן שהן חייבות לנצח. צחקנו יחד. בגיל 7 היא כבר מבינה שזה אבסורד. איך אפשר להבטיח ניצחון? אפשר רק להתאמן. את יודעת, אמרתי לה, את ממש לא צריכה לנצח בתחרות. את יודעת מה את צריכה לעשות? שאלתי אותה. והיא חייכה: כן, אני יודעת. פשוט לעשות את זה.

הקטע הזה קיבל תגובות אינסופיות. במייל, בפורומים ואפילו בטלפון. הנה כמו תשובות:

מה עם הישגיות? זה לא חשוב?

שאלו אותי לגבי הישגיות ולגבי תחרותיות. יש בהשגיות ובתחרותיות שני חלקים. אחד הוא לנצח אחרים. והשני הוא לנצח את עצמנו. לנצח אחרים לא מעניין אותי, אישית. להיפך, אני רוצה שכולם יצליחו וישגשגו. מעניין אותי לנצח את עצמי, וללמד את ילדי וכל מי שרוצה ללמוד, לנצח את עצמם. להתקדם צעד צעד, לעבר השאיפות והחלומות שלנו, ולא לעצור. לא לעצור בכישורים או ביכולות הנוכחיים שלנו, אלא תמיד לחפש את הדרך ליצור עוד יכולת, ולקדם עוד עניינים. בביה"ס של בתי אמרו שהיא הישגית. הופתעתי מאוד: הישגית? איך זה יכול להיות? מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, אלא רק על לפתח את יכולות הקריאה, הכתיבה והחישוב שלה. זה הדבר היחיד שמעניין אותי. הפיתוח. אבל בעולם המעשי, גישה כזו של פיתוח כישורים מביאה להרבה השגים. כי מטבענו, אנחנו פעילים, סקרנים, ורוצים דברים. אם אנחנו לא מבלבלים את עצמנו ואת ילדינו עם הסוגיות של חוכמה או טפשות, וכישורים כאלה ואחרים, אין סיבה שלא נגיע להשגים מרשימים.

"אני רוצה שהילד שלי ידע שהוא חכם"

כך אמרו לי לפחות חמש אימהות. תשובתי? אני לא רוצה שילדי ידעו שהם חכמים. ממש לא. אני רוצה שהם ידעו אלף דברים אחרים. שמהשקעה מתקדמים. שיתעניינו. שיסתקרנו. שיחקרו. שיפרגנו לאחרים. אי אפשר להתחמק מהבור הזה. אם יש חוכמה, יש גם טיפשות. אם הם יכולים להיות חכמים, הם יכולים להיות גם טפשים. מה אם יגיעו למבחן קשה מאוד, כמו "תלפיות" בצבא, או משהו כזה, ולא יצליחו בו? אז הם לא חכמים? אי אפשר לצאת טוב מהתפיסה של חכם / טיפש. כמו שאני אוהבת לומר, "אי אפשר לרקוד על כל הקצוות של העוגה". אי אפשר גם שהילד ישמע כל הזמן שהוא חכם, וגם שידע שמה שיקדם אותו בחיים היא השקעתו, ולא תכונותיו.
רוצה ללמוד לא צריך איך להיות בטוח בעצמי חרדות מ למידה הרגשה עניין מיוחד לשדר ביטחון עצמי ביטחון עצמי מופרז לגרום לילדים איך להחמיא לילד איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי אמיתי ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי הביטחון העצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חסר ביטחון עצמי ילד ילדה ילדים לבנות ביטחון עצמי להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להחמיא להחמיא לילד להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעצים את הביטחון העצמי להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לפרגן לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי מהו ביטחון עצמי מחמאות פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי
חוסר ביטחון עצמי, איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להעלות ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? איך להעריך את עצמך? הערכה עצמית, איך לשפר ביטחון עצמי? שיפור ביטחון עצמי, חלק 1
חוסר ביטחון עצמי, איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להעלות ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? איך להעריך את עצמך? הערכה עצמית, איך לשפר ביטחון עצמי? שיפור ביטחון עצמי, חלק 1
חוסר ביטחון עצמי, איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להעלות ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? איך להעריך את עצמך? הערכה עצמית, איך לשפר ביטחון עצמי? שיפור ביטחון עצמי, חלק 1 מדוע אנשים חווים חוסר ביטחון עצמי? אנשים שחווים חוסר ביטחון עצמי מתארים תחושה שאינם מספיק טובים כדי לבצע פעולות מסוימות. אליעד כהן מסביר שתחושה זו אינה בהכרח נכונה או מוצדקת, ומציע דרך מפורטת ושיטתית לבדוק אותה לעומק. הוא מציע לשאול שאלות שיבחנו את הנחות היסוד מאחורי המחשבה אני לא מספיק טוב: למה יש לי חוסר ביטחון עצמי? האם כדי לבצע פעולה כלשהי אני באמת חייב להיות טוב? האם נדרש בכלל ביטחון עצמי כדי לפעול? האם העובדה שאיני טוב מספיק אומרת שלא אצליח לבצע את הפעולה? טוב ביחס למה בדיוק? מה מידת הסיכון או הנזק שייגרם אם אנסה לבצע את הפעולה, לעומת התועלת שאקבל? איך בודקים את הנחות היסוד שיוצרות חוסר ביטחון עצמי? הדרך לבדיקת הנחות היסוד כוללת שלושה שלבים מרכזיים: ראשית, לבדוק באופן אובייקטיבי אם האדם באמת לא מספיק טוב. ייתכן שהתחושה הזו אינה ... לעיתים, גם אם ישנו סיכון כלשהו, התועלת שתצמח מפעולה זו גדולה בהרבה מהנזק הפוטנציאלי. לדוגמה, אדם יכול לחשוב אין לי ביטחון עצמי כי אני לא מספיק טוב בנהיגה. בשלב הראשון נבדוק האם באמת אינו טוב מספיק. בשלב השני נברר מה דרגת המיומנות שנדרשת ממנו. ובשלב השלישי נשאל מה ... לו לנסות בכל זאת, כיוון שהתועלת של התמודדות עם הפחד וההצלחה עשויה להיות משמעותית יותר מהסיכון לטעויות קטנות בדרך. מדוע חוסר ביטחון עצמי משתנה עם הזמן? אליעד כהן מציין שחוסר ביטחון עצמי אינו קבוע, ולעיתים באותה פעולה ממש אדם יכול להרגיש בטוח בזמן אחד וחסר ביטחון בזמן אחר. כלומר, התחושה הזאת היא מצב נפשי דינמי ולא מצב קבוע. חשוב לבדוק האם נדרש ביטחון מוחלט בכל רגע נתון או שאפשר לפעול גם מתוך חוסר ביטחון זמני, במיוחד כשהסיכון נמוך. איך מתחילים להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי באופן מעשי? אליעד מציג תהליך ברור ופשוט כדי להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי: להגדיר בדיוק מה הפעולה הרצויה ולברר האם נדרשת יכולת מיוחדת לכך. לבדוק את האמת: האם באמת אינני יכול לבצע זאת? אם האדם מגלה שהוא דווקא כן יכול, הביטחון העצמי יגיע אוטומטית. אם מתברר שחסר ידע או יכולת מסוימת, אפשר לשפר ולפתח את היכולות האלו בעזרת למידה או אימון. אם מתברר שאין אפשרות לשפר, יש להבין שזהו המצב, וייתכן שיהיה עדיף לפעול בדרך אחרת או לקבל את חוסר הביטחון כדבר אמיתי שאין צורך להילחם בו. האם תמיד חייבים שיהיה ביטחון עצמי כדי לבצע פעולה? אליעד מדגיש שלא תמיד חייב להיות ביטחון עצמי כדי להתחיל לפעול. לעיתים אפשר ואף כדאי לפעול גם כשיש ספק או חוסר ביטחון חלקי, במיוחד כשהפעולה לא כרוכה בסיכון משמעותי. לדוגמה, אם אדם חושש להחנות את רכבו מחשש שייגרם נזק קטן לרכב, הוא צריך לבדוק את מאזן הנזק מול ... שיפור היכולת וצבירת ביטחון יכולה להיות גדולה משמעותית מהסיכון לתאונה קלה או שריטה. מדוע חיפוש האמת הוא הפתרון המרכזי לחוסר ביטחון עצמי? אליעד כהן מסכם כי חוסר ביטחון עצמי נובע ממחשבה אני לא מספיק טוב, ולכן הדרך המרכזית לפתרון היא חיפוש האמת האובייקטיבית. כאשר אדם מתמקד באמת ולא רק בתחושות שלו, הוא יכול לקבל החלטות נכונות בהתאם למצב: אם האמת היא שהוא יכול לבצע את הפעולה, אז ביטחון עצמי יגיע עם ההבנה שהוא אכן מסוגל. אם האמת היא שאינו יכול לבצע פעולה מסוימת בגלל חוסר מיומנות שניתן לשפר - אז הדרך לפתח ביטחון עצמי תהיה ללמוד, להתאמן ולשפר את היכולת. אם האמת היא שאינו יכול לבצע פעולה מסוימת ולא ניתן לשפר זאת - הוא יכיר במציאות ויפעל בהתאם, ללא צורך בביטחון עצמי מזויף. התהליך של בירור האמת הוא הדרך הישירה והברורה להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי ולצאת ממנו בצורה אמיתית, מציאותית ויעילה. ביטחון עצמי בדיקת הנחות יסוד הבנת האמת מול התחושה התמודדות עם פחד מכישלון איך ל
שאלות, מה השאלה, לשאול שאלות, למה אתה שואל, למה יש שאלה, להיות בטוח בעצמך
שאלות, מה השאלה, לשאול שאלות, למה אתה שואל, למה יש שאלה, להיות בטוח בעצמך
... מה השאלה, לשאול שאלות, למה אתה שואל, למה יש שאלה, להיות בטוח בעצמך מדוע אנשים שואלים שאלות למרות שיש להם תשובות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את התופעה שבה אנשים שואלים שאלות למרות שבפועל הם כבר ... מחזיק בידיו. הוא לא בטוח שהמידע שלו הוא באמת כל האמת, או שאולי קיימים היבטים נוספים שעדיין לא שקל, ולכן הוא מבקש אישור או הכוונה. מה הקשר בין ספק לביטחון עצמי? אליעד מסביר שלרוב, אנשים שואלים שאלות כי הם חסרי ביטחון בהחלטותיהם. הביטחון העצמי נמוך, ולכן הם מנסים להפיג את הספק באמצעות אישור חיצוני. השואל רוצה לשמוע דעה נוספת כדי לוודא שמה שהוא חושב הוא באמת נכון ... מלא. יש בו עדיין פחד וספק, ולכן הוא מחפש תשובה אחרת, אולי ברורה או מוחלטת יותר. לסיכום, אליעד כהן מבהיר כי השאלות של אנשים נובעות בעיקר מספק פנימי ומחוסר ביטחון בידע או בתשובה שיש להם. השאלות נועדו למעשה להפסיק את חוסר השקט הפנימי וליצור ודאות מוחלטת, שתאפשר לאדם לקבל החלטה סופית וברורה, ללא ספקות נוספים שיטרידו את מנוחתו. למה אנשים שואלים שאלות? איך להגיע לוודאות מוחלטת? למה קשה לקבל החלטות? ספק וחוסר ביטחון עצמי איך להפסיק לשאול שאלות מיותרות? האם השאלות שלך אמיתיות? ...
הפצה רוחנית, הפצה רעיונית, הפצת האמת שלך, הפצת ספרים, להיות בטוח בעצמך, לתת צדקה, לקבל ולתת, המרדף אחרי הכסף, תאוות ממון, שיווק רוחני, הפרשת מעשרות, גמילות חסדים
הפצה רוחנית, הפצה רעיונית, הפצת האמת שלך, הפצת ספרים, להיות בטוח בעצמך, לתת צדקה, לקבל ולתת, המרדף אחרי הכסף, תאוות ממון, שיווק רוחני, הפרשת מעשרות, גמילות חסדים
... רוחנית, הפצה רעיונית, הפצת האמת שלך, הפצת ספרים, להיות בטוח בעצמך , לתת צדקה, לקבל ולתת, המרדף אחרי הכסף, תאוות ממון, שיווק ... הוא ממליץ להפוך את הפעולה לעניין שבשגרה, למשל להחליט שכל יום תשתף לפחות שלושה אנשים ברעיונות רוחניים או תיתן להם ספר או חומר רוחני. פעולה זו תעזור לך להתחבר באופן מוחשי יותר לאמונה שלך ולחזק את הביטחון העצמי. מהם היתרונות של הפצת האמת שלך במעשים ולא רק במילים? ...
למה להטיל ספק? מי מטיל ספק? להיות בטוח בעצמך, לחשוב שאתה חכם, לחשוב שאתה טיפש, דימוי עצמי, ערך עצמי, ביטחון עצמי, חיפוש האמת, פיתוח החשיבה, הערכה עצמית
למה להטיל ספק? מי מטיל ספק? להיות בטוח בעצמך, לחשוב שאתה חכם, לחשוב שאתה טיפש, דימוי עצמי, ערך עצמי, ביטחון עצמי, חיפוש האמת, פיתוח החשיבה, הערכה עצמית
... להטיל ספק? מי מטיל ספק? להיות בטוח בעצמך, לחשוב שאתה חכם, לחשוב שאתה טיפש, דימוי עצמי, ערך עצמי, ביטחון עצמי , חיפוש האמת, פיתוח החשיבה, הערכה עצמית למה חשוב להטיל ספק, ומי ... כדי שיש לו יכולת להבין אם הוא טועה ולמצוא את התשובה הנכונה. איך היכולת להטיל ספק קשורה לביטחון עצמי וערך עצמי? אליעד כהן מסביר כי הטלת ספק קשורה באופן הדוק לדימוי ... ספק כי הוא מניח שאין לו שום יכולת להגיע לאמת. לעומת זאת, אדם עם דימוי עצמי גבוה מאוד וביטחון עצמי מופרז יאמין שהוא כבר יודע הכל, ולכן גם הוא לעולם לא יטיל ... שהוא טועה, הוא האדם שיגיע בסופו של דבר לאמת מוחלטת וברורה יותר. למה חשוב להטיל ספק? איך לפתח ביטחון עצמי? כיצד לשפר הערכה עצמית? מה הקשר בין ספק לחשיבה ביקורתית? מי ...
אהבה עצמית שלילית, ביטחון עצמי שלילי, הערכה עצמית שלילית, דימוי עצמי שלילי, למה לא לאהוב את עצמך? למה לא להיות בטוח בעצמך? למה לא להעריך את עצמך? טוני רובינס, איך לזהות פוליטיקאי שקרן? אהבה עצמית זה רע, ביטחון עצמי זה רע
אהבה עצמית שלילית, ביטחון עצמי שלילי, הערכה עצמית שלילית, דימוי עצמי שלילי, למה לא לאהוב את עצמך? למה לא להיות בטוח בעצמך? למה לא להעריך את עצמך? טוני רובינס, איך לזהות פוליטיקאי שקרן? אהבה עצמית זה רע, ביטחון עצמי זה רע
... עצמית שלילית, ביטחון עצמי שלילי, הערכה עצמית שלילית, דימוי עצמי שלילי, למה לא לאהוב את עצמך? למה לא להיות בטוח בעצמך? למה לא להעריך את עצמך? טוני רובינס, איך לזהות פוליטיקאי שקרן? אהבה עצמית זה רע, ביטחון עצמי זה רע למה אהבה עצמית וביטחון עצמי גורמים לסבל? אליעד כהן מסביר שהמושגים הפופולריים כגון אהבה עצמית, ביטחון עצמי , דימוי עצמי והערכה עצמית, שנחשבים לרוב לדבר חיובי, הם למעשה הגורם המרכזי לסבל האנושי. הוא מציין שבחברה נפוץ הרצון לחזק את הביטחון העצמי ואת האהבה העצמית, אבל מדגיש שהגישה הזאת היא מוטעית מיסודה ודווקא מחמירה את הבעיות שיש לאדם בחייו. כיצד ביטחון עצמי גורם לכאב ולסבל? כאשר אדם אוהב את עצמו ומעריך ... דבר מאחרים ולא מעצמו, הוא לעולם לא ייפגע באמת, כי אין לו כבר מה להפסיד. המטרה היא להיות חסר ביטחון עצמי לחלוטין, ולא להיות בטוח בשום דבר - אפילו לא בעובדה שאתה סובל כרגע. האם המנטורים של אהבה עצמית וביטחון עצמי טועים? אליעד מציין במיוחד מנטורים כגון טוני רובינס ומסביר שגם הם עצמם חיים בתחושת חיסרון מסוימת - כי למרות שהם מלמדים אהבה עצמית וביטחון עצמי, תמיד יש להם לאן להתקדם, מה שמצביע על חוסר ... היא בהכרח שקרית. כך גם בנוגע לאהבה עצמית - כל מי שמבטיח אושר מוחלט דרך אהבה עצמית או ביטחון עצמי בלבד, משקר או אינו מבין מה הוא אומר באמת. מה ... ברצינות יתר לכישלונות או להצלחות שלו, ולכן לא יסבול כל כך. האדם שמחזיק באהבה עצמית וביטחון עצמי גבוהים מדי, לוקח את המשחק ברצינות יתרה ... שהכל יחסי, ואין צורך לקחת ברצינות יתרה שום אירוע או רגש. למה אהבה עצמית גורמת לסבל? האם ביטחון עצמי גבוה הוא טוב? כיצד לזהות פוליטיקאי שקרן? ... זה רע לאהוב את עצמך? למה לא טוב להעריך את עצמך? למה זה רע להעריך את עצמך? למה זה רע להיות בטוח בעצמך? אהבה עצמית ללא תנאים, ביטחון עצמי ללא תנאים, הערכה עצמית ללא תנאים ...
האם כדאי לעשות דמיון מודרך? יתרונות וחסרונות בדמיון מודרך, מה רע בדמיון מודרך? דמיונות טובים, פנטזיות טובות, דמיונות רעים, איך נוצרים פחדים לא הגיוניים? להאמין בעצמך, להיות בטוח בעצמך, סרטי פורנו, נזקים מצפייה בסרטי סקס
... כדאי לעשות דמיון מודרך? יתרונות וחסרונות בדמיון מודרך, מה רע בדמיון מודרך? דמיונות טובים, פנטזיות טובות, דמיונות רעים, איך נוצרים פחדים לא הגיוניים? להאמין בעצמך, להיות בטוח בעצמך, סרטי פורנו, נזקים מצפייה בסרטי סקס האם כדאי לעשות דמיון מודרך? דמיון מודרך נתפס פעמים רבות ככלי ...
הערכה עצמית, רצון להיות מפורסם, ביטחון עצמי, להעריך את עצמך, רוצה להתפרסם, לאהוב את עצמך, להיות בטוח בעצמך, לראות את חצי הכוס המלאה, חשיבה חיובית, מהו ערך עצמי? להרגיש טוב עם עצמך
הערכה עצמית, רצון להיות מפורסם, ביטחון עצמי, להעריך את עצמך, רוצה להתפרסם, לאהוב את עצמך, להיות בטוח בעצמך, לראות את חצי הכוס המלאה, חשיבה חיובית, מהו ערך עצמי? להרגיש טוב עם עצמך
... עצמית, רצון להיות מפורסם, ביטחון עצמי, להעריך את עצמך, רוצה להתפרסם, לאהוב את עצמך, להיות בטוח בעצמך , לראות את חצי הכוס המלאה, חשיבה חיובית, מהו ערך עצמי? להרגיש טוב עם עצמך מהו ערך עצמי וכיצד הוא משפיע על הביטחון העצמי שלנו? בהרצאה הזו, אליעד כהן מתמקד בהבנה של הערכה עצמית, ביטחון עצמי וחשיבה חיובית. הוא מדבר על כיצד אנשים תופסים את עצמם ואת הערך שלהם, כמו גם על איך הרצון להיות מפורסם והצורך בהערכה משפיעים על תחושת הערך העצמי שלנו. אחד ... עצמך, ולא על חיפוש אחר חיזוקים חיצוניים. בכך, כל אחד יוכל להגיע למקום של שלמות פנימית ולהבין איך להרגיש טוב באמת. מהו ערך עצמי? כיצד להרגיש טוב עם עצמך? איך לבנות ביטחון עצמי? האם פרסום באמת משנה את הערך העצמי? למה קשה לקבל את עצמך? מהי הערכה עצמית ואיך היא קשורה לרצון להיות מפורסם? ההרצאה עוסקת בהבנת הערכה עצמית, כיצד היא משפיעה על ביטחוננו האישי, הרצון להיות מפורסם ותחושות כמו אהבה עצמית. מדובר בניתוח של מהות הערך העצמי, כיצד ניתן להרגיש טוב עם עצמך, ולהיות בטוח בעצמך, תוך עיסוק במושגים כמו חשיבה חיובית וראיית חצי הכוס המלאה. מהו ערך עצמי וכיצד ניתן להרגיש טוב עם עצמך? הערכה עצמית נובעת מהתפיסה האישית של אדם כלפי ... ולהתמודד עם חסרונות של הערכה עצמית גבוהה או תלוית חיצוניות. כל שינוי כזה דורש התעמקות פנימית והתמודדות עם קונפליקטים פנימיים. הערכה עצמית רצון להיות מפורסם ביטחון עצמי חשיבה חיובית איך להעריך את עצמך? תפיסת ערך עצמי ...
אומץ / ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך?
... ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך? אומץ. ההצלחה של האדם תלויה בעד כמה יש לו אומץ. ככל שיש לאדם יותר ביטחון עצמי, כך יש לו יותר אומץ. האומץ של האדם מאפשר לו לחיות ללא פחד. איך מגיעים לאומץ? איך מחזקים את האומץ? תשובה: כדי שיהיה לאדם ... האדם צריך שיהיה לו משהו חזק שעליו הוא יוכל להישען ולדעת שיש לו על מי לסמוך. ככל שיש לאדם יותר ביטחון עצמי שיש לו על מי לסמוך, כך יש לו יותר אומץ. השאלה היא, על מה בדיוק יכול האדם להישען כדי לחזק את האומץ ואת הביטחון העצמי? תשובה: המשענת הטובה ביותר של האדם, היא האמת. ידיעת האמת, היא המשענת הטובה ביותר. כאשר האדם נשען על האמת, הרי שאינו ... לך אומץ. תסמוך על האמת. אם אתה יודע את האמת, אל תפחד, כי אין ממה לפחד. אומץ = ידיעת האמת = ביטחון עצמי = חוסר פחד = טוב אמיתי. ...
ביטחון עצמי / אמונה עצמית - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך?
ביטחון עצמי אמונה עצמית - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? ביטחון עצמי, העלאת ביטחון עצמי, שיפור ביטחון עצמי, הערכה עצמית, דימוי עצמי, אמונה עצמית - איך משיגים אותם? איך לשפר ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי גבוה? איך להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך ועם חוסר ביטחון עצמי? איך לפתח ביטחון עצמי? על האדם לדעת כי יש שני סוגים של ביטחון עצמי ואמונה עצמית. יש ביטחון עצמי אמיתי ויש ביטחון עצמי שקרי. ביטחון עצמי אמיתי = ביטחון עצמי שנובע מהאמת. האדם בוטח במשהו אמיתי. ביטחון עצמי שקרי = ביטחון עצמי שנשען על שקר ועל דמיון. לדוגמה: אדם שיש לו ביטחון עצמי שהוא יכול לעוף בשמים כמו ציפור, זהו לדוגמה ביטחון עצמי שקרי שאינו תואם את המציאות. זהו ביטחון עצמי שסופו במפלה. לעומת זאת, אדם שבטוח בעצמו שהוא יצליח להשיג מטרה שהוא אכן באמת יכול להשיג אותה, זהו ביטחון עצמי אמיתי וטוב. ברמה המעשית: ביטחון עצמי שקרי = האדם בטוח שהעולם יהיה כפי מה שהוא רוצה. ביטחון עצמי אמיתי = האדם בטוח שהוא אישית ירגיש טוב בכל מצב. ביטחון עצמי שקרי מתמקד בחיצוניות. ביטחון עצמי שקרי מבטיח לאדם הבטחות שונות שהאדם אינו יכול להיות בטוח בכך שהן אכן יקרו. ביטחון עצמי שקרי מבטיח לאדם שהצורה החיצונית של המציאות תהיה כרצונו. האדם נשען על כוחו החיצוני המדומה, ונדמה לו כאילו הוא יגרום למציאות החיצונית להיות כרצונו. ביטחון עצמי שקרי מלווה בפחד וחשש מפני זה שהביטחון העצמי יתגלה כשקרי. לעומת זאת יש גם
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להיות בטוח בעצמך? איך לחזק את הביטחון העצמי?
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להיות בטוח בעצמך? איך לחזק את הביטחון העצמי?
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להיות בטוח בעצמך? איך לחזק את הביטחון העצמי? מהו ביטחון עצמי אמיתי ולמה אנשים שואפים אליו? ביטחון עצמי הוא נושא המעסיק אנשים רבים, מכיוון שכולם רוצים להרגיש טוב ולהצליח בחיים. אנשים מזהים את הביטחון העצמי כתנאי הכרחי להשגת מטרות והצלחה, שכן ככל שהאדם יותר בטוח בעצמו, כך הוא מסוגל לבצע פעולות ומשימות בצורה קלה יותר וללא היסוס. כשאדם נתקל במשימה שהוא בטוח ביכולתו ... יכול, ולכן אפילו לא ינסה לעשות זאת. האם שכנוע עצמי ודמיון מודרך באמת עובדים? הדרכים הפופולריות לפיתוח ביטחון עצמי , כמו דמיון מודרך ושכנוע עצמי (Fake it till you make it), יכולות לעזור חלקית בלבד. הסיבה לכך היא ... לשנות עובדות מציאותיות. זהו פתרון חלקי בלבד, ופתרון אמיתי חייב להיות נכון בכל מצב. מדוע אדם רוצה ביטחון עצמי, ומה הקשר לתפיסת הטוב והרע? השאיפה לביטחון עצמי נובעת מהרצון להרגיש טוב. האדם מאמין שאם יהיה לו ביטחון עצמי, הוא יצליח להשיג מטרות, וכך ירגיש טוב יותר. אולם הנחת יסוד זו מסתמכת על תפיסת טוב ורע, שבה המצב הנוכחי נתפס כפחות טוב מהעתיד הרצוי. הפער בין ההווה לעתיד יוצר ספק, חוסר ביטחון ופחד שלא יצליחו להשיג את אותו טוב עתידי. לפיכך, האדם צריך להבין שהמטרה הסופית שלו היא תמיד להרגיש טוב, וכי תפיסת הפער בין ההווה לעתיד היא שיוצרת את הצורך בביטחון עצמי מלכתחילה. כיצד הספק וחוסר הביטחון קשורים להנאה בחיים? באופן מפתיע, לפעמים דווקא חוסר ביטחון עצמי הוא שמספק עניין והנאה, כמו במשחק. במשחק, אם אדם היה יודע מראש שהוא ינצח בוודאות, הוא לא היה נהנה מהמשחק. ההנאה במשחק נובעת מהספק אם ינצח או לא. אולם, בחיים אנשים סובלים מחוסר ביטחון עצמי, כי בניגוד למשחק, הם תופסים את הכישלון כאיום על תחושת הטוב שלהם בעתיד. כשהאדם בטוח שגם אם ייכשל הכל יהיה טוב בכל מקרה, הספק הופך לחלק מעניין בחיים ולא לאיום. מדוע האדם לעולם לא יכול להיות בטוח בעצמו לגמרי? האמת היא ששום דבר בחיים אינו ודאי לחלוטין, גם לא הצלחות קודמות. לדוגמה, אם אדם כבר הצליח אלף פעמים בפעולה מסוימת, אין זה אומר שיצליח גם בפעם הבאה. כל רגע במציאות הוא רגע חדש ובלתי צפוי. ביטחון עצמי אמיתי הוא לא ביטחון בכך שאדם יצליח לבצע פעולה כלשהי, אלא ביטחון בכך שבכל מקרה התוצאה תהיה טובה, בין אם יצליח ובין אם ייכשל. מהו ביטחון עצמי אמיתי וכיצד להגיע אליו? ביטחון עצמי אמיתי פירושו להיות בטוח לחלוטין שהכל טוב בכל מקרה. זו איננה אמונה בלבד, אלא הבנה פנימית ... הפעולות בחיים הופכות לחוויה מעניינת ומרגשת ולא לחרדה מתמשכת. מדוע האמת היא מילת המפתח בדרך לביטחון עצמי? הדרך להגיע לביטחון עצמי אמיתי מבוססת על האמת. האדם חייב להסתכל בעיניים ולהודות בכך שהוא לא יודע בוודאות מה יקרה ... אך הוא גם בטוח באותה מידה שהכל טוב, ולכן אינו חווה פחד, חרדה או סבל. איך השילוב בין ביטחון לחוסר ביטחון יוצר את השלמות? השלמות נמצאת דווקא בשילוב בין שתי הפרספקטיבות: מצד אחד, הביטחון בכך שהכל טוב תמיד, ומצד שני, חוסר ביטחון מוחלט לגבי אופן הביטוי של הטוב הזה. כך האדם יכול לפעול בעולם בלי פחד אמיתי מכישלון, אך גם בלי ... היא חלק מהטוב הכולל של המציאות. איך להרגיש טוב בכל מצב? למה דמיון מודרך לא עובד תמיד? מהו ביטחון עצמי אמיתי? למה חוסר ביטחון יוצר הנאה לפעמים? איך להגיע לתחושת השלמות בכל רגע? למה אין ודאות בשום דבר? מדוע אנשים שואפים לרכוש ביטחון עצמי? אנשים רבים שואלים את עצמם כיצד לרכוש ביטחון עצמי, כיוון שהם מבינים שככל שרמת הביטחון העצמי גבוהה יותר, כך גם גדל הסיכוי להשיג מטרות ולהצליח בחיים. כל אדם מציב לעצמו מטרות שונות, והביטחון העצמי משפיע על רמת המוטיבציה והנכונות לבצע פעולות כדי להגיע לאותן מטרות. כאשר אדם חושש שאינו יכול לבצע ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להיות בטוח בעצמך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להיות בטוח בעצמך, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להיות בטוח בעצמך, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ טיפולי, קואצ'ר לזוגיות, אימון אישי להרזיה בנושא להיות בטוח בעצמך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 15:45:57 - wesi4