ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיתוח ביטחון עצמי ✔כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי ✔"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה"...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה", "מי הילדה הכי יפה בגן?"

איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם.

למה מייחסים הישגים?

אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו "החינוך שילדינו ראויים לו". למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו?

התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר.

האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ.

איך לגרום לילדים להעריך השקעה?

ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתי"ס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ויש בתי ספר (הבה נודה, רבים), שבהם זה לא המצב. בתיה"ס הרגילים שבהם מקדשים תוצאות וציונים, לומדים בהוראה פרונטלית רגילה, בכיתות ענק, הם בהחלט לא צעד בכוון הנכון (זו לא השערה. יש מחקרים רבים שמצביעים על כך - שוב, ראו את ספרו של קון). משרד החינוך בישראל, אגב, מכיר במצב הזה, ויש בתי"ס ניסויים של משרד החינוך, ציבוריים ופתוחים לכל, שבהם החינוך אינו כזה (ביה"ס שאני מכירה אישית הוא "עין הים" בחיפה). אבל את זה יתכן שכבר ידעתם.

לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים "אתה טיפש", כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה מוכשר. אתה תופס מהר. אתה גאון. אתה מנצח תמיד בשח. אתה הראשון בכיתה באנגלית.

"אתה גאון" ו"אתה אידיוט" הם קרובים מאוד

אבל "אתה גאון" הוא הצד השני של אותו מטבע הרסני של "אתה אידיוט". כי אם לפעמים אומרים לי שאני חכם, אז כשלא אומרים, אני מבין מיד (אני די חכם)... שאני טיפש. ויותר מזה: אם כשאני מצליח, אומרים לי שאני חכם, אז לא קשה להסיק: תוצאות נובעות מחוכמה (ולא מהשקעה). וכאשר אני לא מצליח, ברור ממה זה נובע: מטיפשות. ואם אני מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בבי"ס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם.

"כוחה של נחישות"

קרול דואק, בספרה "כוחה של נחישות", מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: "אתה מאוד חכם, כל הכבוד". לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, "השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד". ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר.

תפיסות בסיסיות שונות

יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן. ואם כך, מטרתם בחיים היא להוכיח את עצמם. להוכיח שהם נולדו עם התכונות הטובות. ורצוי גם להשפיל אחרים בדרך, כדי להוכיח שהם עצמם טובים יותר. אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח.

מורישים את התפיסות

והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, "אתה מוכשר", אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, "התאמצת והתוצאה יפה", אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ידע מה לעשות. להתאמץ יותר. אין פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם וחשיבתם, רצו להמשיך בהם, כי הם נהנו מהם, ואין מה להפסיד.

מחמאה שיש בה מתכון להצלחה

המחמאה להשקעה כוללת בתוכה מתכון להצלחה. אם מחמיאים לי על השקעה, אני יודע מה להמשיך ולעשות: כשאני מצליח - להמשיך להתאמץ ולהתפתח, וכשאני נכשל - להמשיך להתאמץ ולהתפתח. אין הבדל גדול בין המקרים עבורי, והמשמעות לא גדולה כל כך של הצלחה או כישלון. המחמאה על כישורים כוללת בתוכה שיפוט בלבד. טוב או רע. ואין מה לעשות עם זה, רק לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון.

עצה גאונית של ילד

דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב', "איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון"? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: "תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי שתחשוב יותר זמן - שתי דקות אולי, ואם לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא תצליח, כדאי לך להצביע ולשאול את המורה". לילד הזה יש מתכון להצלחה. ילדים בעלי תפיסה מקובעת לא יודעים מה ליעץ. הם אמרו לילד שלא מצליח דברים כגון, "אני מצטער". אין להם מתכון להצלחה, כי מבחינתם, כישלון מעיד על חוסר כישורים.

הסיפור האישי שלי כילדה "חכמה"

כל חיי אמרו לי שאני חכמה מאוד. חכמה מכולם. ונחשו מה חשבתי לעצמי תמיד. שאני די חכמה, זה כן, אבל לא מספיק חכמה. עובדה: תמיד יש אנשים חכמים יותר. האמת היא, שגם לאמי אמרו ללא הרף שהיא חכמה. והתפיסה שלה היתה בדיוק כמו זו שלי: אני חכמה, אבל לא מספיק. מהיום שהפסקתי לחשוב על עצמי כעל חכמה או לא חכמה, ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול מאוד באיכות החיים של אנשים שמחזיקים בתפיסות השונות הללו. אנשים שמנסים להוכיח את עצמם ללא הרף, חווים קשיים רגשיים עצומים. ההצלחה מלחיצה אותם, כל כישלון קטן מפיל אותם. הם מתקשים מאוד לפעול בסביבה מאתגרת רגשית. אנשים שאוהבים אתגרים ואוהבים להתפתח, ולא עסוקים כל הזמן בתיוג עצמי של מוכשרים או לא מוכשרים, מוכנים לעמוד באתגרים שמשאירים אותי פעורת פה. למשל, לנסות לקבל משרת ניהול בכירה ביותר בתחום שבו אין להם מושג וחצי מושג. הם הולכים על זה, למה לא? אם לא יקבלו את המשרה, זה לא יאמר דבר עליהם. אם יקבלו אותה, ובכן! יהיה להם הרבה לאן לגדול.

התהליך שעברתי עם ילדי

עברו כמה חודשים מאז שקראתי את הספר הזה - ספר מומלץ בחום, שסיכם היטב את הנושא הזה של מחמאות, שכבר חשבתי עליו מספר שנים. עברתי תהליך. היום אני לא מחמיאה לילדי על שום כישור שלהם. לעולם. אני מחמיאה הרבה על השקעה שהם משקיעים. אני אוהבת אותם, מחבקת אותם ללא סוף, ואוהבת לשבת ולהתבונן בהם מקפצים, רוקדים, מציירים או כותבים. אנחנו בוחנים את הציור או הסיפור, עוברים על הפרטים, מציינים אותם ומתענגים עליהם. אני לעולם לא אומרת להם שהם מוכשרים, כי אני לא מאמינה בכישורים. אם הם מתפארים בהישג שעולה על זה של חבריהם, אני שואלת אותם מה עשו לטובת ההישג הזה, ומשבחת אותם על ההשקעה. אני שואלת אותם מה לדעתם חבריהם עוד לא עשו כדי לקדם את עצמם. כשביתי באה ומראה לי מבחן שבו ענתה נכון על כל השאלות, אני שואלת אותה אם נהנתה לפתור נכון את המבחן. אם היא גאה בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי ב"משחק הזיכרון", אני לא משבחת אותו על זיכרונו הטוב. אני רק מחבקת אותו, ומציינת בשמחה, שהוא מצא יותר זוגות ממה שאני מצאתי. אם אני מרגישה צורך לשבח אותו, אני משבחת אותו על כך שהסתכל, והתרכז היטב. ומכיון שיש לי הרגל מושרש לומר משהו עם כל חיבוק, אני אומרת להם בפשטות, אתה הילד שלי. את הילדה שלי. ולפעמים: אתה בן ה - 4 שלי. את בת ה - 7 שלי. באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב.

מה קורה כשמגיעים לנבחרת?

התפיסה שלי הזו, שדואק קוראת לה התפיסה המתפתחת, עומדת למבחן יומיומי בקשר שלי עם בתי. היא מתעמלת בנבחרת התעמלות קרקע. לכאורה, מה יותר תחרותי מנבחרת? מה יותר מעיד על כישוריה או חוסר כישוריה, מאשר זכיה במדליה או אי זכיה במדליה? ולכן בהתחלה, היססתי מאוד אם לרשום אותה לשם. המאמנת הראשית, אמרה שהכישורים שלה גבוליים, אבל כדאי לנסות. פחדתי שהכישורים שלה לא מספיק טובים, ושהיא תהיה מתוסכלת. מכיון שהיא רצתה מאוד, רשמתי אותה בלב כבד, והיא היום נהנית מכל רגע, ומתקדמת המון.

כמה חודשים אחרי שהתחלתי לחשוב על הנושא הזה של תפיסת עולם מקובעת או מתפתחת, אני בכלל לא מתמקדת בצד התחרותי של הנבחרת, או בכישורים שיש או אין לבתי כרגע. מבחינתי נבחרת היא פשוט מקום להתאמן בו הרבה. להתעמל הרבה. לזוז הרבה. לפתח כושר ריכוז ואומץ. לפתח עוד ועוד את תפיסת העולם המתפתחת, לפתח את הכישורים. לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע אימון אחר אימון, שבוע אחר שבוע, גם כשלא כל כך בא לה לצאת מהבית החם אל הגשם, ולנסוע לאימון. היום לא נראה שהכישורים שלה גבוליים בכלל. שמחת החיים שלה והאהבה שלה לספורט, ואולי היחס שלי לאתגרים שמרגיע אותה, מחפים על כל חוסר של כישור שהיה או לא היה לה. ואיך אפשר בכלל למדוד כישורים? אפשר למדוד ביצוע.

אי אפשר להבטיח ניצחון

עכשיו עומדת בפניה התחרות השנתית, ואני מתחילה להכין אותה לתחרות. היא מראה סימני פחד מן התחרות, שבתחילת השנה התרגשה ממנה וציפתה לה. שאלתי אותה מה אמרו להן המאמנות, האם הן חייבות לנצח בתחרות? היא אמרה שכן. אמרו להן שהן חייבות לנצח. צחקנו יחד. בגיל 7 היא כבר מבינה שזה אבסורד. איך אפשר להבטיח ניצחון? אפשר רק להתאמן. את יודעת, אמרתי לה, את ממש לא צריכה לנצח בתחרות. את יודעת מה את צריכה לעשות? שאלתי אותה. והיא חייכה: כן, אני יודעת. פשוט לעשות את זה.

הקטע הזה קיבל תגובות אינסופיות. במייל, בפורומים ואפילו בטלפון. הנה כמו תשובות:

מה עם הישגיות? זה לא חשוב?

שאלו אותי לגבי הישגיות ולגבי תחרותיות. יש בהשגיות ובתחרותיות שני חלקים. אחד הוא לנצח אחרים. והשני הוא לנצח את עצמנו. לנצח אחרים לא מעניין אותי, אישית. להיפך, אני רוצה שכולם יצליחו וישגשגו. מעניין אותי לנצח את עצמי, וללמד את ילדי וכל מי שרוצה ללמוד, לנצח את עצמם. להתקדם צעד צעד, לעבר השאיפות והחלומות שלנו, ולא לעצור. לא לעצור בכישורים או ביכולות הנוכחיים שלנו, אלא תמיד לחפש את הדרך ליצור עוד יכולת, ולקדם עוד עניינים. בביה"ס של בתי אמרו שהיא הישגית. הופתעתי מאוד: הישגית? איך זה יכול להיות? מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, אלא רק על לפתח את יכולות הקריאה, הכתיבה והחישוב שלה. זה הדבר היחיד שמעניין אותי. הפיתוח. אבל בעולם המעשי, גישה כזו של פיתוח כישורים מביאה להרבה השגים. כי מטבענו, אנחנו פעילים, סקרנים, ורוצים דברים. אם אנחנו לא מבלבלים את עצמנו ואת ילדינו עם הסוגיות של חוכמה או טפשות, וכישורים כאלה ואחרים, אין סיבה שלא נגיע להשגים מרשימים.

"אני רוצה שהילד שלי ידע שהוא חכם"

כך אמרו לי לפחות חמש אימהות. תשובתי? אני לא רוצה שילדי ידעו שהם חכמים. ממש לא. אני רוצה שהם ידעו אלף דברים אחרים. שמהשקעה מתקדמים. שיתעניינו. שיסתקרנו. שיחקרו. שיפרגנו לאחרים. אי אפשר להתחמק מהבור הזה. אם יש חוכמה, יש גם טיפשות. אם הם יכולים להיות חכמים, הם יכולים להיות גם טפשים. מה אם יגיעו למבחן קשה מאוד, כמו "תלפיות" בצבא, או משהו כזה, ולא יצליחו בו? אז הם לא חכמים? אי אפשר לצאת טוב מהתפיסה של חכם / טיפש. כמו שאני אוהבת לומר, "אי אפשר לרקוד על כל הקצוות של העוגה". אי אפשר גם שהילד ישמע כל הזמן שהוא חכם, וגם שידע שמה שיקדם אותו בחיים היא השקעתו, ולא תכונותיו.
רצון שמחת חיים התמדה ספורטאים מספיק חכם איך לגרום לילדים משמעות ליצור רעיונות תכונות טובות למה אני לא רוצה איך להחמיא לילד איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי אמיתי ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי הביטחון העצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חסר ביטחון עצמי ילד ילדה ילדים לבנות ביטחון עצמי להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להחמיא להחמיא לילד להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעצים את הביטחון העצמי להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לפרגן לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי מחמאות פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי
סודות הביטחון העצמי הגבוה, כל האמת על ביטחון עצמי נמוך, מה זה ביטחון עצמי מופרז? האם ביטחון עצמי עובד? האמת של החוסר ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? איך לרכוש ביטחון עצמי? רוצה ביטחון עצמי, פיתוח ביטחון עצמי
סודות הביטחון העצמי הגבוה, כל האמת על ביטחון עצמי נמוך, מה זה ביטחון עצמי מופרז? האם ביטחון עצמי עובד? האמת של החוסר ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? איך לרכוש ביטחון עצמי? רוצה ביטחון עצמי, פיתוח ביטחון עצמי
... הביטחון העצמי הגבוה, כל האמת על ביטחון עצמי נמוך, מה זה ביטחון עצמי מופרז? האם ביטחון עצמי עובד? האמת של החוסר ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? איך לרכוש ביטחון עצמי? רוצה ביטחון עצמי, פיתוח ביטחון עצמי מהי המשמעות האמיתית של ביטחון עצמי? ביטחון עצמי הוא מושג נפוץ מאוד שמזוהה פעמים רבות עם הצלחה והתפתחות אישית, אך האם הוא באמת חיוני להצלחה? התפיסה הרווחת גורסת כי מי שמאמין בעצמו יצליח ... מציג מבט מעמיק אל תוך המשמעות האמיתית של ביטחון עצמי, מתי הוא נחוץ, מתי הוא יכול להכשיל אותנו, ומהי הגישה האמיתית שיש לאמץ במקום ההסתמכות על ביטחון עצמי. איך נוצר הרעיון של ביטחון עצמי? הסיפור של ביטחון עצמי מתחיל ברעיון פשוט - אדם שחושב שיצליח, מאמין בעצמו ומצליח במשימה. לדוגמה, אם אדם שנכשל במשימה מסוימת מחליט לנסות שוב מתוך ביטחון עצמי ומצליח, הוא מסיק שההצלחה היא תוצאה של אמונה עצמית. אך לפי אליעד, ייתכן שהאדם היה מצליח גם ללא האמונה, פשוט מעצם העובדה שניסה שוב. האם ביטחון עצמי תמיד עוזר? אליעד כהן משתמש בדוגמה ברורה: אם אדם עומד מול חומה בגובה ארבעים מטרים, לא משנה כמה ביטחון עצמי יש לו, הוא לא יצליח לקפוץ מעליה כי המשימה בלתי אפשרית אובייקטיבית. במקרה זה, ביטחון עצמי לא רק שאינו עוזר, אלא יכול להזיק לו, כי האדם ינסה לבצע משהו שהוא אינו יכול לעשות וייפגע. לעומת זאת, אם החומה היא בגובה ארבעה מילימטרים, ... ביטחון לחלוטין יצליח לעבור אותה בלי קשר לתחושת הביטחון העצמי שלו. מתי ביטחון עצמי באמת משמעותי? ביטחון עצמי הופך למשמעותי רק במצבים ספציפיים מאוד: כאשר יש פעולה שהאדם מסוגל לבצע אותה, אך הוא אינו בטוח בכך ולכן לא נותן את כל המאמצים. במקרה זה, ביטחון עצמי יגרום לו להתאמץ יותר ולהצליח. אליעד מציג דוגמה נוספת: חומה בגובה שני מטרים שאדם יכול לעבור אם יתאמץ מספיק, אך אם חסר לו ביטחון, הוא לא יתאמץ ולא יצליח. האם ביטחון עצמי יכול להזיק? אליעד מזהיר מפני ביטחון עצמי מופרז. אם אדם בטוח שהוא יכול לבצע משהו שהוא לא מסוגל לו, הוא ייכשל וייפגע. בנוסף, הכישלון יגרום לו לאבד ביטחון גם בדברים שהוא כן יכול ... גם בפעולות פשוטות שהיה רגיל לבצע בעבר. איך ביטחון עצמי הופך למלכודת? כאשר אנשים מייחסים את הצלחתם לביטחון עצמי בלבד, הם מתעלמים מהאמת הפשוטה שייתכן והצליחו רק בגלל שניסו שוב, ולא בגלל האמונה בעצמם. הם נכנסים למלכודת של חשיבה שביטחון עצמי הוא המפתח היחיד להצלחה, וכאשר הם נכשלים, הביטחון שלהם נשבר לגמרי. מהי האלטרנטיבה לביטחון עצמי? האלטרנטיבה שמציע אליעד כהן לביטחון עצמי היא היצמדות לאמת. במקום לשאול האם יש לי ביטחון עצמי?, עדיף לשאול שאלות ענייניות יותר: מה אני רוצה לעשות? האם אני בטוח שאני יכול לבצע את הפעולה הזאת? אם אני בטוח שכן - אעשה אותה. אם אני בטוח ...
ביטחון עצמי לילדים, איך לפתח ביטחון עצמי לילדים? למה ביטחון עצמי זה רע? איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי של ילדים? איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילד? איך לגרום לילד להיות עם ביטחון עצמי? למה ביטחון עצמי לילדים זה רע? פיתוח ביטחון עצמי
ביטחון עצמי לילדים, איך לפתח ביטחון עצמי לילדים? למה ביטחון עצמי זה רע? איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי של ילדים? איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילד? איך לגרום לילד להיות עם ביטחון עצמי? למה ביטחון עצמי לילדים זה רע? פיתוח ביטחון עצמי
ביטחון עצמי לילדים, איך לפתח ביטחון עצמי לילדים? למה ביטחון עצמי זה רע? איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי של ילדים? איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילד? איך לגרום לילד להיות עם ביטחון עצמי? למה ביטחון עצמי לילדים זה רע? פיתוח ביטחון עצמי למה ביטחון עצמי לילדים יכול להיות דבר רע? אליעד כהן טוען כי בניגוד לתפיסה הרווחת, ביטחון עצמי אצל ילדים הוא לא בהכרח דבר חיובי. למעשה, לדבריו, ביטחון עצמי הוא אחת התכונות השליליות ביותר, הגורמות לרבים להיכשל בתחומים שונים של החיים. הוא מדגיש שאמנם נכון שאנשים מצליחים הם לרוב בעלי ביטחון עצמי, אך גם כל האנשים שנכשלים עושים זאת בגלל ביטחון עצמי מוגזם או שגוי. לדוגמה, אדם שיוצא לעקיפה מסוכנת בכביש ומסכן את חייו ואת חיי אחרים עושה זאת בגלל ביטחון עצמי מופרז. גם עסקים שנכשלים ופושטים רגל, הם תוצאה ישירה של ביטחון עצמי עודף שהוביל לקבלת החלטות שגויות. אליעד כהן מסביר באופן מפורט מדוע ביטחון עצמי יכול להיות בעייתי: הוא גורם לאנשים לאבד את היכולת להעריך נכון סיכונים, ומוביל אותם לקבל החלטות חסרות אחריות. לדוגמה, כל מי שאי פעם נפצע, נכנס לחובות, הסתבך במריבות או אפילו נכשל בלימודים - כל אלה אירועים הנובעים מביטחון עצמי שאינו מוצדק. כאשר אדם מאמין בצורה מוגזמת ביכולות שלו, הוא עשוי לנהוג בחוסר זהירות. איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי אצל ילדים? במקום לנסות לפתח ביטחון עצמי באופן ישיר אצל הילד, אליעד כהן ממליץ ללמד את הילד לחשוב בצורה ביקורתית ומציאותית. במקום לומר לילד אתה צריך להיות בטוח בעצמך, יש ללמד אותו להבין ממה הוא חושש ולמה. לדוגמה, אם ילד פוחד ללכת למכולת לבדו, אין להגיד לו תהיה בטוח בעצמך, אתה יכול לעשות את זה, אלא יש לדבר איתו על הפחד, לברר מה בדיוק מפחיד אותו, ולנסות להבין איתו האם החשש מוצדק או לא. הדרך שאליעד כהן מציע לטפל בחוסר ביטחון עצמי היא דרך למידה והבנה של המציאות, ולא דרך חיזוק רגשי בלבד. יש לשאול את הילד מה אתה מפחד שיקרה? ולבחון ביחד איתו האם החשש אמיתי או מדומיין. לדוגמה, אם הילד לא מסתכל ... רק לאחר שהילד מבין ממה הוא באמת מפחד, אפשר להסביר לו בצורה הגיונית ומעשית האם יש סיבה אמיתית לחשוש או שמדובר בפחד לא מבוסס. איך ללמד ילד להתמודד עם פחדים ללא חיזוק הביטחון העצמי? אליעד כהן נותן דוגמה מפורטת נוספת: ילד שמפחד לשחק משחק מחשב כי הוא חושש להפסיד. במקום לומר לילד שיהיה לו ביטחון עצמי ושהוא יכול להצליח, יש לעזור לו להבין את הפחד מהפסד. חשוב ללמד אותו שלא כל הפסד הוא אסון, ושהפחד עצמו גדול יותר מהמציאות. כאשר הילד מבין שהפחד שלו מוגזם ביחס למציאות, הוא מתחיל להתמודד עם סיטואציות בצורה מאוזנת יותר, ולא דרך ביטחון עצמי עיוור שיכול להוביל אותו לקבל החלטות שגויות. במילים אחרות, ההמלצה היא לא לפתח ביטחון עצמי אלא לפתח אצל הילד מודעות עצמית, חשיבה רציונלית והבנה מדויקת של המציאות ושל הסיכונים הכרוכים בכל פעולה. מהן הסכנות של ביטחון עצמי מוגזם אצל ילדים? אליעד כהן מציין כי ביטחון עצמי גבוה מדי גורם לילדים להתעלם מאזהרות, לזלזל בסכנות ולהתנהל בצורה לא אחראית. ילדים עם ביטחון עצמי מופרז עלולים לפתח התנהגות חסרת זהירות, להיכנס לעימותים מיותרים ולהיקלע למצבים לא נעימים, כי הם לא מעריכים נכון את הגבולות של עצמם ושל סביבתם. הוא מדגים זאת בכך שילדים ובני נוער רבים נפצעים או מסתבכים בגלל פעולות שביצעו מתוך ביטחון עצמי מופרז ולא מבוסס. הדבר נכון לא רק למצבים פיזיים, אלא גם למצבים חברתיים וכלכליים: ילד שמאמין בעצמו ללא בסיס יכול להתנהל בצורה חסרת אחריות גם בלימודים או ביחסים ...
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים
... תמיד מתאים את המציאות לרצונו של הילד, הילד מתרגל לא להתמודד עם קשיים. מצד שני, אם תמיד יכריחו את הילד להסתגל למציאות, הוא עלול לאבד את היכולת לפתח ביטחון עצמי ולפתח פחדים. אליעד מציע איזון - לפעמים לתת לילד את מה שהוא רוצה, ולפעמים לעזור לו ללמוד להתמודד עם חוסר ... ומתוך גישה שמאפשרת גמישות והתאמה לילד, למצב ולסיטואציה המשתנה. חינוך ילדים והצבת גבולות אהבה ללא תנאים והשלכותיה התמודדות עם כעס ונקמנות פיתוח ביטחון עצמי אל מול עימותים חרדות ומתח אצל ילדים והוריהם מהי השאלה המרכזית לגבי ענישה וכיצד היא צצה? שאלה: מהי בכלל ... הפוך על הפוך. לכאורה, אם הילד הרביץ, יש היגיון מידי לומר אני רוצה שיפסיק, לכן אעניש אותו. אבל לפעמים אפשר לחשוב אחרת: הילד הרביץ משום שהוא מרגיש חוסר ביטחון או חושב שהוא ילד רע, ולכן הוא פועל באגרסיביות. אם נותנים לו פרס ואומרים לו אני אוהב אותך ומקבל אותך בלי תנאים, ... שכל הזמן מתאים לו את המציאות, הוא לא לומד להתמודד עם מצבים קשים. מנגד, אם כל הזמן מנסים לכפות עליו לוותר על הרצונות שלו, הוא עלול לפתח תחושת חוסר ביטחון או חוסר ערך, להפסיק לרצות ולנסות דברים חדשים, ולהיכנע תמידית לסביבה. לכן, צריך גם לפעמים להתחשב בילד ולשנות את ... כשאוהבים את הילד, רוצים למנוע ממנו סבל ולקנות לו מה שהוא מבקש. אבל אז הוא לא לומד להתמודד. אם מגבילים אותו בכל דבר, הוא גדל עם חשש מתמיד ולא מפתח ביטחון עצמי. לכן, המסקנה היא שצריך לשלב בין השניים: לפעמים לתמוך ברצון שלו, ולפעמים להראות לו כיצד לקבל את המציאות כפי ... כי נפש הילד מורכבת ונתונה להשפעות רבות, חיצוניות ופנימיות גם יחד. חינוך ילדים והצבת גבולות אהבה ללא תנאים והשלכותיה התמודדות עם כעס ונקמנות פיתוח ביטחון עצמי אל מול עימותים חרדות ומתח אצל ילדים והוריהם אתה שואל מה הגישה היעילה לענישת ילדים. ש: כן זאת אומרת נגיד ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
... חברתיים, כמו אדם שפוחד להתחיל עם בחורות או שמתקשה להתמיד במקום עבודה. ייתכן שבמקרים אלו הבעיה אינה היעדר ניסיון או תרגול, אלא בעיה רגשית עמוקה כמו פחדים או חוסר ביטחון. במקרים כאלה, פשוט להמשיך ולתרגל את ... או בשינון, התרגול יוביל לשיפור משמעותי ומתמיד. איך להתמודד עם חוסר מוטיבציה? פתרון בעיות בצורה שיטתית שיפור יכולת התמודדות מול פחדים דרכי חשיבה לשינוי הרגלים פיתוח ביטחון עצמי באמצעות הבנה מעמיקה למה יש תפיסה ... לא רק על לחזור עליהן שוב. אדם שחושש להתחיל עם בחורות או להתמיד בעבודה חדשה. ייתכן שהבעיה אינה רק שהוא לא מתרגל מספיק את הסיטואציה, אלא שיש לו פחדים מסוימים, חוסר ביטחון או קושי רגשי עמוק יותר. במקרים כאלה, רק ... שאינה תלויה בחזרות, יש צורך לחפש פתרונות אחרים. איך להתמודד עם חוסר מוטיבציה? פתרון בעיות בצורה שיטתית שיפור יכולת התמודדות מול פחדים דרכי חשיבה לשינוי הרגלים פיתוח ביטחון עצמי באמצעות הבנה מעמיקה מה אתה אומר? ...
טעויות בחיזור, איך להרשים בחורה בדייט? איך להרשים גבר בדייט? איך לא לגרום לה לרצות אותך? איך לא לגרום לו לאהוב אותך? האם היא באמת אוהבת אותי? האם הוא באמת אוהב אותי? למה שהיא תאהב אותי? למה שהוא יאהב אותי?
טעויות בחיזור, איך להרשים בחורה בדייט? איך להרשים גבר בדייט? איך לא לגרום לה לרצות אותך? איך לא לגרום לו לאהוב אותך? האם היא באמת אוהבת אותי? האם הוא באמת אוהב אותי? למה שהיא תאהב אותי? למה שהוא יאהב אותי?
... בקשר רק בשל סיבות חיצוניות ולא בגלל אהבה אמיתית. זה יכול להוביל לחרדות ולתחושות של חוסר ביטחון, כי החשש העמוק הוא שהאהבה אינה אמתית ושאם יתרונות חיצוניים אלה ייעלמו, גם הקשר יפגע. האם האהבה אמיתית אם נשענת על סיבות חיצוניות? במקרים כאלה, כאשר אדם נשען על משהו ... יציבות הקשר, כי הוא חושש שהצד השני יפסיק לאהוב אותו אם יתרונות אלה יפוגו. התחושות של חוסר ביטחון וחרדה מתמידות, במיוחד כשעולה השאלה האם הצד השני באמת אוהב אותי או רק את היתרונות שאני מספק? מה קורה כשאין ביטחון עצמי ואהבה עצמית? כשהאדם לא אוהב את עצמו או לא מכיר בערך הפנימי שלו, הוא עשוי להרגיש שאין לו מה להציע מעבר למראה החיצוני או למעמד. במקרים כאלה, הוא עלול להחצין את ... ללא תנאי הבנת רצון וצרכים בזוגיות קשר בין חיצוניות לפנימיות התמודדות עם פחד נטישה פיתוח ביטחון עצמי איך אנשים מנסים לגרום לאחרים לאהוב אותם? אנשים יוצאים לדייט או נמצאים בתוך מערכת יחסים ורוצים למצוא חן בעיני הצד השני. הם עושים פעולות כדי להרשים, בין אם זה להשתמש ... שיאהבו אותו בגלל מי שהוא, ולא רק בגלל מה שהוא מספק באופן חיצוני. מה קורה כשאין ביטחון עצמי ואהבה עצמית? אם אדם לא אוהב את עצמו או לא מכיר בערך האמיתי שלו, הוא עלול לומר לעצמו: אין בי שום דבר מעבר למראה שלי או אין בי כלום חוץ מכסף. במצב הזה, הוא ימכור ... מצד אחד מנסים לקנות אהבה באמצעים חיצוניים, מצד שני רוצים אהבה פנימית אמיתית. איך לחזק את הביטחון העצמי כדי לא ליצור תלות בסיבות חיצוניות? כדאי לפתח תכונות פנימיות יציבות או לפחות תכונות שישארו לטווח ארוך. מראה יכול להשתנות, כסף יכול לבוא וללכת, מעמד חברתי יכול ... ללא תנאי הבנת רצון וצרכים בזוגיות קשר בין חיצוניות לפנימיות התמודדות עם פחד נטישה פיתוח ביטחון עצמי אדי מרפי מגלה את אמריקה, יופי או אופי, האם היא רוצה אותי רק בגלל הכסף שלי? האם הוא רוצה אותי רק בגלל המראה שלי? האם הוא אוהב את היופי שלי? האם היא אוהבת את האופי ...
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
... לשישה שלבים: שלב 1: הרצון להשיג מטרה - אדם מציב לעצמו מטרה, במקרה זה להעלות מסת שריר, מתוך רצון לשפר את דימוי הגוף או בגלל חוסר ביטחון עצמי. שלב 2: כישלון במימוש המטרה - למרות ההתאמצות הרבה, האדם לא מצליח להשיג את המטרה. הוא עשוי ... קוגניטיבי - התנהגותי. סכיזופרניה - סימנים, גורמים ודרכי טיפול איך נוצרת הפרעה נפשית פסיכוזה והזיות - איך נוצרת תפיסה מעוותת פיתוח ביטחון עצמי והתגברות על פחדים איך להעלות מסת שריר - תזונה ואימון נכון נראה שאתה מבקש מידע מעמיק ומקיף על התהליך ... של ההפרעה שלב 1: הרצון להשיג מטרה - האדם מציב לעצמו מטרה כלשהי, במקרה זה להעלות מסת שריר. הסיבה לרצון זה יכולה להיות חוסר ביטחון עצמי, חוסר הצלחה עם נשים או רצון לשנות את דימוי הגוף שלו. שלב 2: כישלון במימוש המטרה - האדם משקיע ... איתור מקור הבעיה - אם אדם מתלונן על כישוף או שליטה חיצונית, חשוב לבדוק מה בעצם מפריע לו. האם הוא מדבר על הכישוף כדרך לבטא חוסר ביטחון עצמי? האם זה קשור לפחד מכישלון? הכוונה למציאות אובייקטיבית - להסביר לו כיצד באמת עובד מנגנון פיתוח ... שהוא שולט בגורלו. סכיזופרניה - סימנים, גורמים ודרכי טיפול איך נוצרת הפרעה נפשית פסיכוזה והזיות - איך נוצרת תפיסה מעוותת פיתוח ביטחון עצמי והתגברות על פחדים איך להעלות מסת שריר - תזונה ואימון נכון מלאכים שולטים בי, השטן שולט בי, מלאכים ...
איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? משפטי פתיחה, בחור נמוך, איך להתמודד עם פחד גישה? איך להתחיל עם מישהי ברחוב? איך לפנות למישהי? יש לי חבר, פחד מדחייה, פחד לפנות לנשים, איך להתחיל עם נשים?
איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? משפטי פתיחה, בחור נמוך, איך להתמודד עם פחד גישה? איך להתחיל עם מישהי ברחוב? איך לפנות למישהי? יש לי חבר, פחד מדחייה, פחד לפנות לנשים, איך להתחיל עם נשים?
... של דחייה. ההרצאה מתחילה בהסבר על הפחד הגורם למבוכה ולחוסר ביטחון כאשר ניגשים לפנות לבחורה, ... לכך שדחייה תביא לירידה בערך העצמי. לפעמים, אם אנחנו בטוחים בעצמנו , דחייה לא תשפיע עלינו ... על המידה. כשיש לחץ גדול מדי לפנות, זה יכול ליצור תחושת חוסר ביטחון ולהגביר את הפחד, מה שמוביל ... זאת. פחד גישה איך להתחיל עם נשים? דחייה כתגובה לפנייה פיתוח ביטחון עצמי איך להתמודד עם פחד ...
קנאה זוגית מהי, קנאה בזוגיות מהי, איך נוצרת קנאה זוגית? למה אני מקנא לה? למה אני מקנאת לו? למה הוא מקנא לי? למה היא מקנאת לי? בעלי קנאי, אשתי קנאית, בן זוג קנאי, בת זוג קנאית, קנאות בין בני זוג, התמודדות עם קנאה בזוגיות
קנאה זוגית מהי, קנאה בזוגיות מהי, איך נוצרת קנאה זוגית? למה אני מקנא לה? למה אני מקנאת לו? למה הוא מקנא לי? למה היא מקנאת לי? בעלי קנאי, אשתי קנאית, בן זוג קנאי, בת זוג קנאית, קנאות בין בני זוג, התמודדות עם קנאה בזוגיות
... בזוגיות מהי קנאה זוגית וכיצד היא נוצרת? קנאה זוגית היא תחושה של חוסר ביטחון שנוצרת כאשר אחד מבני הזוג מרגיש שבן או בת הזוג שלו מעניקים תשומת לב או יחס למישהו אחר. תחושה זו נובעת מהחשש שמישהו אחר יכול לספק משהו שבן הזוג לא מצליח או לא מספיק לספק. הקנאה בזוגיות יכולה להוביל לתחושות של חוסר ביטחון, פחד לאבד את הקשר או תחושת תחרותיות מול אדם אחר. למה אנחנו מקנאים בבני הזוג שלנו? כאשר אדם רואה שבן או בת הזוג שלו נותנים יחס למישהו אחר, עולה ... כדי להתמודד עם קנאה בזוגיות, יש להבין את הגורמים לה ולטפל בהם: שיפור הביטחון העצמי: כאשר אדם בטוח יותר בעצמו ובערכו, כך הקנאה תהיה פחותה. תקשורת פתוחה: שיחה עם בן או בת הזוג על תחושות, חששות והעדפות יכולה להפיג חוסר ודאות ולמנוע ... אותם כפי שהם, הצורך בקנאה פוחת. לסיכום קנאה זוגית נובעת בעיקר מחוסר ביטחון עצמי ומהשוואה לאנשים אחרים. כשאדם מרגיש שחסר לו משהו שבן הזוג מעריך אצל אחרים, הוא עלול להרגיש מאוים ולחוות קנאה. הדרך להתמודד עם קנאה זו היא לפתח ביטחון עצמי, לתקשר באופן פתוח עם בן הזוג ולהבין שאין אף אחד שהוא מושלם. כל אדם מביא ערך ייחודי למערכת הזוגית, ולכן השוואה לאחרים אינה מועילה. התמודדות עם קנאה בזוגיות קנאה בזוגיות - איך להתמודד? איך לחזק ביטחון עצמי במערכת יחסים? מה גורם לקנאה בזוגיות? בן זוג קנאי - איך להתנהל מולו? מהי קנאה זוגית וכיצד היא נוצרת? קנאה זוגית היא תחושת חוסר ביטחון שמתעוררת כאשר אחד מבני הזוג מרגיש שבן או בת הזוג שלו מעניקים תשומת לב או יחס למישהו אחר. התחושה הזו נובעת מהחשש שמישהו אחר מספק משהו שבן הזוג עצמו לא יכול או לא מספיק לספק. הקנאה יכולה להתבטא בתחושות של חוסר ביטחון, פחד לאבד את הקשר, או תחושת תחרותיות מול אדם אחר. למה אנחנו מקנאים לבני הזוג שלנו? כאשר אדם רואה שבן או בת הזוג שלו נותנים יחס למישהו אחר, עולה בו ... עם קנאה זוגית? כדי להפחית קנאה בזוגיות, יש להבין את הגורמים לה: - שיפור הביטחון העצמי - ככל שאדם בטוח יותר בעצמו ובערכו, כך הקנאה תפחת. - תקשורת פתוחה בזוגיות - שיחה עם בן בת הזוג על התחושות, ההעדפות והחששות יכולה להפיג חוסר ודאות ... אותם כפי שהם, הצורך בקנאה פוחת. לסיכום קנאה זוגית נובעת בעיקר מחוסר ביטחון עצמי ומהשוואה לאנשים אחרים. כאשר אדם מרגיש שחסר לו משהו שבן הזוג שלו מעריך במישהו אחר, הוא יחוש קנאה. הדרך להתמודד עם זה היא דרך פיתוח ביטחון עצמי, תקשורת זוגית טובה, והבנה ששום אדם אינו מושלם ושכל אחד מביא ערך ייחודי למערכת היחסים. התמודדות עם קנאה בזוגיות קנאה בזוגיות - איך להתמודד? איך לחזק ביטחון עצמי במערכת יחסים? מה גורם לקנאה בזוגיות? בן זוג קנאי - איך להתנהל מולו? ...
אומץ / ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך?
... ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך? אומץ. ההצלחה של האדם תלויה בעד כמה יש לו אומץ. ככל שיש לאדם יותר ביטחון עצמי, כך יש לו יותר אומץ. האומץ של האדם מאפשר לו לחיות ללא פחד. איך מגיעים לאומץ? איך ... יוכל להישען ולדעת שיש לו על מי לסמוך. ככל שיש לאדם יותר ביטחון עצמי שיש לו על מי לסמוך, כך יש לו יותר אומץ. השאלה היא, על מה בדיוק יכול האדם להישען כדי לחזק את האומץ ואת הביטחון העצמי? תשובה: המשענת הטובה ביותר של האדם, היא האמת. ידיעת האמת, היא המשענת הטובה ביותר. כאשר ... את האמת, אל תפחד, כי אין ממה לפחד. אומץ = ידיעת האמת = ביטחון עצמי = חוסר פחד = טוב אמיתי. ...
ספקות / חוסר וודאות - איך להתמודד עם ספקות? מה טוב בחוסר וודאות?
... חוסר וודאות - איך להתמודד עם ספקות? מה טוב בחוסר וודאות? ספקות. ספק = חוסר וודאות. ספקות וחוסר וודאות הם דבר מאוד לא נעים. ספקות = חוסר יכולת לקבל החלטות נכונות באופן מהיר = חוסר ביטחון עצמי . וודאות = יכולת לקבלת החלטות בצורה מהירה = ביטחון עצמי. הספקות שיש לאדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פיתוח ביטחון עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: פיתוח ביטחון עצמי, האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פיתוח ביטחון עצמי, איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בסקייפ, קואצינג, מאמן אישי מומלץ בנושא פיתוח ביטחון עצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 23_08_2025 השעה 02:07:30 - wesi4