ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגשת ביטחון עצמי ✔כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי ✔"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה"...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה", "מי הילדה הכי יפה בגן?"

איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם.

למה מייחסים הישגים?

אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו "החינוך שילדינו ראויים לו". למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו?

התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר.

האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ.

איך לגרום לילדים להעריך השקעה?

ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתי"ס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ויש בתי ספר (הבה נודה, רבים), שבהם זה לא המצב. בתיה"ס הרגילים שבהם מקדשים תוצאות וציונים, לומדים בהוראה פרונטלית רגילה, בכיתות ענק, הם בהחלט לא צעד בכוון הנכון (זו לא השערה. יש מחקרים רבים שמצביעים על כך - שוב, ראו את ספרו של קון). משרד החינוך בישראל, אגב, מכיר במצב הזה, ויש בתי"ס ניסויים של משרד החינוך, ציבוריים ופתוחים לכל, שבהם החינוך אינו כזה (ביה"ס שאני מכירה אישית הוא "עין הים" בחיפה). אבל את זה יתכן שכבר ידעתם.

לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים "אתה טיפש", כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה מוכשר. אתה תופס מהר. אתה גאון. אתה מנצח תמיד בשח. אתה הראשון בכיתה באנגלית.

"אתה גאון" ו"אתה אידיוט" הם קרובים מאוד

אבל "אתה גאון" הוא הצד השני של אותו מטבע הרסני של "אתה אידיוט". כי אם לפעמים אומרים לי שאני חכם, אז כשלא אומרים, אני מבין מיד (אני די חכם)... שאני טיפש. ויותר מזה: אם כשאני מצליח, אומרים לי שאני חכם, אז לא קשה להסיק: תוצאות נובעות מחוכמה (ולא מהשקעה). וכאשר אני לא מצליח, ברור ממה זה נובע: מטיפשות. ואם אני מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בבי"ס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם.

"כוחה של נחישות"

קרול דואק, בספרה "כוחה של נחישות", מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: "אתה מאוד חכם, כל הכבוד". לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, "השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד". ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר.

תפיסות בסיסיות שונות

יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן. ואם כך, מטרתם בחיים היא להוכיח את עצמם. להוכיח שהם נולדו עם התכונות הטובות. ורצוי גם להשפיל אחרים בדרך, כדי להוכיח שהם עצמם טובים יותר. אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח.

מורישים את התפיסות

והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, "אתה מוכשר", אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, "התאמצת והתוצאה יפה", אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ידע מה לעשות. להתאמץ יותר. אין פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם וחשיבתם, רצו להמשיך בהם, כי הם נהנו מהם, ואין מה להפסיד.

מחמאה שיש בה מתכון להצלחה

המחמאה להשקעה כוללת בתוכה מתכון להצלחה. אם מחמיאים לי על השקעה, אני יודע מה להמשיך ולעשות: כשאני מצליח - להמשיך להתאמץ ולהתפתח, וכשאני נכשל - להמשיך להתאמץ ולהתפתח. אין הבדל גדול בין המקרים עבורי, והמשמעות לא גדולה כל כך של הצלחה או כישלון. המחמאה על כישורים כוללת בתוכה שיפוט בלבד. טוב או רע. ואין מה לעשות עם זה, רק לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון.

עצה גאונית של ילד

דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב', "איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון"? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: "תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי שתחשוב יותר זמן - שתי דקות אולי, ואם לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא תצליח, כדאי לך להצביע ולשאול את המורה". לילד הזה יש מתכון להצלחה. ילדים בעלי תפיסה מקובעת לא יודעים מה ליעץ. הם אמרו לילד שלא מצליח דברים כגון, "אני מצטער". אין להם מתכון להצלחה, כי מבחינתם, כישלון מעיד על חוסר כישורים.

הסיפור האישי שלי כילדה "חכמה"

כל חיי אמרו לי שאני חכמה מאוד. חכמה מכולם. ונחשו מה חשבתי לעצמי תמיד. שאני די חכמה, זה כן, אבל לא מספיק חכמה. עובדה: תמיד יש אנשים חכמים יותר. האמת היא, שגם לאמי אמרו ללא הרף שהיא חכמה. והתפיסה שלה היתה בדיוק כמו זו שלי: אני חכמה, אבל לא מספיק. מהיום שהפסקתי לחשוב על עצמי כעל חכמה או לא חכמה, ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול מאוד באיכות החיים של אנשים שמחזיקים בתפיסות השונות הללו. אנשים שמנסים להוכיח את עצמם ללא הרף, חווים קשיים רגשיים עצומים. ההצלחה מלחיצה אותם, כל כישלון קטן מפיל אותם. הם מתקשים מאוד לפעול בסביבה מאתגרת רגשית. אנשים שאוהבים אתגרים ואוהבים להתפתח, ולא עסוקים כל הזמן בתיוג עצמי של מוכשרים או לא מוכשרים, מוכנים לעמוד באתגרים שמשאירים אותי פעורת פה. למשל, לנסות לקבל משרת ניהול בכירה ביותר בתחום שבו אין להם מושג וחצי מושג. הם הולכים על זה, למה לא? אם לא יקבלו את המשרה, זה לא יאמר דבר עליהם. אם יקבלו אותה, ובכן! יהיה להם הרבה לאן לגדול.

התהליך שעברתי עם ילדי

עברו כמה חודשים מאז שקראתי את הספר הזה - ספר מומלץ בחום, שסיכם היטב את הנושא הזה של מחמאות, שכבר חשבתי עליו מספר שנים. עברתי תהליך. היום אני לא מחמיאה לילדי על שום כישור שלהם. לעולם. אני מחמיאה הרבה על השקעה שהם משקיעים. אני אוהבת אותם, מחבקת אותם ללא סוף, ואוהבת לשבת ולהתבונן בהם מקפצים, רוקדים, מציירים או כותבים. אנחנו בוחנים את הציור או הסיפור, עוברים על הפרטים, מציינים אותם ומתענגים עליהם. אני לעולם לא אומרת להם שהם מוכשרים, כי אני לא מאמינה בכישורים. אם הם מתפארים בהישג שעולה על זה של חבריהם, אני שואלת אותם מה עשו לטובת ההישג הזה, ומשבחת אותם על ההשקעה. אני שואלת אותם מה לדעתם חבריהם עוד לא עשו כדי לקדם את עצמם. כשביתי באה ומראה לי מבחן שבו ענתה נכון על כל השאלות, אני שואלת אותה אם נהנתה לפתור נכון את המבחן. אם היא גאה בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי ב"משחק הזיכרון", אני לא משבחת אותו על זיכרונו הטוב. אני רק מחבקת אותו, ומציינת בשמחה, שהוא מצא יותר זוגות ממה שאני מצאתי. אם אני מרגישה צורך לשבח אותו, אני משבחת אותו על כך שהסתכל, והתרכז היטב. ומכיון שיש לי הרגל מושרש לומר משהו עם כל חיבוק, אני אומרת להם בפשטות, אתה הילד שלי. את הילדה שלי. ולפעמים: אתה בן ה - 4 שלי. את בת ה - 7 שלי. באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב.

מה קורה כשמגיעים לנבחרת?

התפיסה שלי הזו, שדואק קוראת לה התפיסה המתפתחת, עומדת למבחן יומיומי בקשר שלי עם בתי. היא מתעמלת בנבחרת התעמלות קרקע. לכאורה, מה יותר תחרותי מנבחרת? מה יותר מעיד על כישוריה או חוסר כישוריה, מאשר זכיה במדליה או אי זכיה במדליה? ולכן בהתחלה, היססתי מאוד אם לרשום אותה לשם. המאמנת הראשית, אמרה שהכישורים שלה גבוליים, אבל כדאי לנסות. פחדתי שהכישורים שלה לא מספיק טובים, ושהיא תהיה מתוסכלת. מכיון שהיא רצתה מאוד, רשמתי אותה בלב כבד, והיא היום נהנית מכל רגע, ומתקדמת המון.

כמה חודשים אחרי שהתחלתי לחשוב על הנושא הזה של תפיסת עולם מקובעת או מתפתחת, אני בכלל לא מתמקדת בצד התחרותי של הנבחרת, או בכישורים שיש או אין לבתי כרגע. מבחינתי נבחרת היא פשוט מקום להתאמן בו הרבה. להתעמל הרבה. לזוז הרבה. לפתח כושר ריכוז ואומץ. לפתח עוד ועוד את תפיסת העולם המתפתחת, לפתח את הכישורים. לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע אימון אחר אימון, שבוע אחר שבוע, גם כשלא כל כך בא לה לצאת מהבית החם אל הגשם, ולנסוע לאימון. היום לא נראה שהכישורים שלה גבוליים בכלל. שמחת החיים שלה והאהבה שלה לספורט, ואולי היחס שלי לאתגרים שמרגיע אותה, מחפים על כל חוסר של כישור שהיה או לא היה לה. ואיך אפשר בכלל למדוד כישורים? אפשר למדוד ביצוע.

אי אפשר להבטיח ניצחון

עכשיו עומדת בפניה התחרות השנתית, ואני מתחילה להכין אותה לתחרות. היא מראה סימני פחד מן התחרות, שבתחילת השנה התרגשה ממנה וציפתה לה. שאלתי אותה מה אמרו להן המאמנות, האם הן חייבות לנצח בתחרות? היא אמרה שכן. אמרו להן שהן חייבות לנצח. צחקנו יחד. בגיל 7 היא כבר מבינה שזה אבסורד. איך אפשר להבטיח ניצחון? אפשר רק להתאמן. את יודעת, אמרתי לה, את ממש לא צריכה לנצח בתחרות. את יודעת מה את צריכה לעשות? שאלתי אותה. והיא חייכה: כן, אני יודעת. פשוט לעשות את זה.

הקטע הזה קיבל תגובות אינסופיות. במייל, בפורומים ואפילו בטלפון. הנה כמו תשובות:

מה עם הישגיות? זה לא חשוב?

שאלו אותי לגבי הישגיות ולגבי תחרותיות. יש בהשגיות ובתחרותיות שני חלקים. אחד הוא לנצח אחרים. והשני הוא לנצח את עצמנו. לנצח אחרים לא מעניין אותי, אישית. להיפך, אני רוצה שכולם יצליחו וישגשגו. מעניין אותי לנצח את עצמי, וללמד את ילדי וכל מי שרוצה ללמוד, לנצח את עצמם. להתקדם צעד צעד, לעבר השאיפות והחלומות שלנו, ולא לעצור. לא לעצור בכישורים או ביכולות הנוכחיים שלנו, אלא תמיד לחפש את הדרך ליצור עוד יכולת, ולקדם עוד עניינים. בביה"ס של בתי אמרו שהיא הישגית. הופתעתי מאוד: הישגית? איך זה יכול להיות? מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, אלא רק על לפתח את יכולות הקריאה, הכתיבה והחישוב שלה. זה הדבר היחיד שמעניין אותי. הפיתוח. אבל בעולם המעשי, גישה כזו של פיתוח כישורים מביאה להרבה השגים. כי מטבענו, אנחנו פעילים, סקרנים, ורוצים דברים. אם אנחנו לא מבלבלים את עצמנו ואת ילדינו עם הסוגיות של חוכמה או טפשות, וכישורים כאלה ואחרים, אין סיבה שלא נגיע להשגים מרשימים.

"אני רוצה שהילד שלי ידע שהוא חכם"

כך אמרו לי לפחות חמש אימהות. תשובתי? אני לא רוצה שילדי ידעו שהם חכמים. ממש לא. אני רוצה שהם ידעו אלף דברים אחרים. שמהשקעה מתקדמים. שיתעניינו. שיסתקרנו. שיחקרו. שיפרגנו לאחרים. אי אפשר להתחמק מהבור הזה. אם יש חוכמה, יש גם טיפשות. אם הם יכולים להיות חכמים, הם יכולים להיות גם טפשים. מה אם יגיעו למבחן קשה מאוד, כמו "תלפיות" בצבא, או משהו כזה, ולא יצליחו בו? אז הם לא חכמים? אי אפשר לצאת טוב מהתפיסה של חכם / טיפש. כמו שאני אוהבת לומר, "אי אפשר לרקוד על כל הקצוות של העוגה". אי אפשר גם שהילד ישמע כל הזמן שהוא חכם, וגם שידע שמה שיקדם אותו בחיים היא השקעתו, ולא תכונותיו.
הגברת ביטחון עצמי להבדיל החיים איך להיות בטוח בעצמי צורך ווינר לשאול הגדלת הביטחון העצמי ביטחון הישגיות שאלת השאלות איך להחמיא לילד איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי אמיתי ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי הביטחון העצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חסר ביטחון עצמי ילד ילדה ילדים לבנות ביטחון עצמי להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להחמיא להחמיא לילד להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעצים את הביטחון העצמי להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לפרגן לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי מהו ביטחון עצמי מחמאות פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי
ביטחון עצמי, אמונה עצמית, מה זה ביטחון עצמי? מה זה חוסר ביטחון עצמי? ממה נובע חוסר ביטחון עצמי? איך לבנות ביטחון עצמי? מה רע בביטחון עצמי? שיטות לביטחון עצמי, טעויות של ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? פחד גישה
ביטחון עצמי, אמונה עצמית, מה זה ביטחון עצמי? מה זה חוסר ביטחון עצמי? ממה נובע חוסר ביטחון עצמי? איך לבנות ביטחון עצמי? מה רע בביטחון עצמי? שיטות לביטחון עצמי, טעויות של ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? פחד גישה
ביטחון עצמי, אמונה עצמית, מה זה ביטחון עצמי? מה זה חוסר ביטחון עצמי? ממה נובע חוסר ביטחון עצמי? איך לבנות ביטחון עצמי? מה רע בביטחון עצמי? שיטות לביטחון עצמי, טעויות של ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? פחד גישה מה זה בכלל ביטחון עצמי ואמונה עצמית? ביטחון עצמי ואמונה עצמית הם מושגים דומים מאוד שמשמעותם היא שהאדם בטוח ביכולותיו להתמודד עם משימות או אתגרים שהוא עומד מולם. כשאומרים יש לי ביטחון עצמי, מתכוונים שיש פחד מסוים או חשש מהתמודדות, אבל האדם משוכנע שהוא יצליח להתמודד או שלא יקרה לו משהו רע. לדוגמה, אדם שרוצה להתחיל עם בחורה, עשוי לחשוש שהיא תסרב לו, אבל אם יש לו ביטחון עצמי הוא יאמר לעצמו: אני אצליח להתמודד עם המצב, יהיה בסדר. אמונה עצמית דומה מאוד, והכוונה היא שהאדם מאמין בכוחו לבצע פעולה ... אמונה עצמית אומרת שהוא מאמין ביכולות שלו להצליח בפרויקט. האם עדיף שיהיה לך ביטחון עצמי ואמונה עצמית? לכאורה נראה שכן, כי כדי להצליח בחיים צריך לפעול וליזום, וביטחון עצמי מאפשר לאדם לפעול בלי להשתתק מפחד. לדוגמה, אדם שהגיע להיות נשיא ארצות הברית, לא הגיע לתפקיד כי ישב בבית וחיכה, אלא כי פעל, יזם ולקח סיכונים. הביטחון העצמי מאפשר לאנשים לעשות פעולות הכרחיות להצלחה. מהו חוסר ביטחון עצמי וממה הוא נובע? חוסר ביטחון עצמי הוא ההפך מביטחון עצמי, והוא מתבטא בפחד וחשש מכישלון. לדוגמה, אדם עם חוסר ביטחון עצמי לא מאמין שהוא יכול להצליח במשהו, ולכן לא פועל ולא יוזם. הוא יחשוב שהוא לא טוב מספיק, שהוא עלול להיכשל, ואז הוא יימנע מלפעול בכלל. חוסר ביטחון עצמי נובע בעצם מזיכרון של כאב או כישלון בעבר, למשל ילד שנגע באש ונכווה, בפעם הבאה יפחד ויחשוש לגעת שוב. חוסר ביטחון עצמי הוא מנגנון הישרדותי שנועד להגן עלינו מפני סכנות ופגיעות. מהם החסרונות הגדולים של ביטחון עצמי שקרי? הבעיה המרכזית היא שביטחון עצמי שקרי, שנוצר רק על בסיס אמונות כמו אני יכול להצליח בלי בדיקה מציאותית, יכול להוביל לנזקים חמורים. לדוגמה, אדם שיש לו ביטחון עצמי גבוה מדי עלול לבצע עקיפה מסוכנת בכביש, מתוך אמונה עיוורת שהוא יצליח, אבל בסופו של דבר יעשה תאונה. בנוסף, אם אדם ... לפעול מתוך רגש או דמיון שקרי במקום מתוך חשיבה הגיונית וזהירה. כיצד עודף ביטחון עצמי מוביל להפרעות נפשיות? כשאדם מאמין בעצמו בצורה לא מבוססת, הוא פוגע במנגנון השכל שלו, והתוצאה היא הופעה של פחדים לא ... נפשיות אחרות. אנשים רבים שמגיעים לבתי חולים פסיכיאטריים סובלים מעודף ביטחון עצמי לא ריאלי, מה שגורם להם לעשות פעולות מסוכנות או לא הגיוניות, ואחר כך הם קורסים נפשית. איך צריך באמת להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי? הדרך הנכונה להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי היא לא לנסות להאמין בעצמך בכוח, אלא לבדוק את הדברים בצורה שכלית והגיונית. יש לעשות חישוב אמיתי של סיכוי מול ... לצמצם את הסיכון, למשל על ידי הכנה מוקדמת. מדוע לא כדאי לקנא באנשים עם ביטחון עצמי מופרז? אנשים שנראים בעלי ביטחון עצמי מופרז, כמו אלה שיש להם אומץ להתחיל עם כל בחורה שהם רואים, לא תמיד ראויים לקנאה, כי ה
אומץ / ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך?
... ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך? אומץ. ההצלחה של האדם תלויה בעד כמה יש לו אומץ. ככל שיש לאדם יותר ביטחון עצמי, כך יש לו יותר אומץ. האומץ של האדם מאפשר לו לחיות ללא פחד. איך מגיעים לאומץ? איך מחזקים את האומץ? תשובה: כדי שיהיה לאדם אומץ אמיתי וטוב באמת, עליו להיות מסוגל ... יוכל להישען ולדעת שיש לו על מי לסמוך. ככל שיש לאדם יותר ביטחון עצמי שיש לו על מי לסמוך, כך יש לו יותר אומץ. השאלה היא, על מה בדיוק יכול האדם להישען כדי לחזק את האומץ ואת הביטחון העצמי? תשובה: המשענת הטובה ביותר של האדם, היא האמת. ידיעת האמת, היא המשענת הטובה ביותר. כאשר האדם נשען על האמת, הרי שאינו יכול ליפול. האמת תומכת באדם ומחזיקה אותו שלא ... את האמת, אל תפחד, כי אין ממה לפחד. אומץ = ידיעת האמת = ביטחון עצמי = חוסר פחד = טוב אמיתי. ...
ספקות / חוסר וודאות - איך להתמודד עם ספקות? מה טוב בחוסר וודאות?
... ספקות וחוסר וודאות הם דבר מאוד לא נעים. ספקות = חוסר יכולת לקבל החלטות נכונות באופן מהיר = חוסר ביטחון עצמי. וודאות = יכולת לקבלת החלטות בצורה מהירה = ביטחון עצמי. הספקות שיש לאדם בחיים מגבילים אותו בכל תחום. כאשר האדם אינו בטוח ...
חרדות / פחדים / חששות - ממה נובעת חרדה? מה יוצר פחד? איך להתמודד איתם?
... את המציאות החיצונית. הפתרון: העברת המיקוד מהחוצה פנימה. פחד = תלות חיצונית רגשית. הרגש של האדם תלוי בצורה החיצונית של המציאות שסביבו. ביטחון עצמי = תלות רגשית פנימית. הרגש של האדם אינו תלוי בחיצוני אלא בפנימי. כאשר האדם מעביר את המשענת הרגשית שלו פנימה, על ידי זה הפחד מסתלק. היינו ...
שאפתנות / תעוזה / אומץ / ביטחון עצמי / אמונה עצמית - מהי מהותן?
... תעוזה אומץ ביטחון עצמי אמונה עצמית - מהי מהותן? שאיפות = רצונות. אדם שאפתן = אדם שיש לו רצונות שנחשבים לגדולים. מהותה של השאפתנות, היא הרצון של האדם לחוות שלמות ולהתקרב אל השלמות. אם אדם אינו שאפתן, הוא לעולם לא יוכל להגיע אל השלמות. שאפתנות, תעוזה, אומץ, ביטחון עצמי, אמונה עצמית וכולי, הן תכונות נדרשות כדי להגיע אל השלמות. רק אדם שאפתן מסוגל לא להתפשר על בינוניות אלא להגיע אל השלמות. מצד שני, ...
עתיד / חיזוי העתיד / יצירת העתיד - איך לחזות ולשנות את העתיד?
... מרגיש שלמות ביחס לעתיד. השאלה היא: כיצד יכול האדם להגיע למצב כזה של ביטחון עצמי מלא בכך שהעתיד יהיה מושלם וכרצונו? תשובה: על ידי שהאדם מתנתק מהמעטפת החיצונית של האירועים ומתחבר למהות ...
ביטחון עצמי / אמונה עצמית - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך?
ביטחון עצמי אמונה עצמית - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? ביטחון עצמי, העלאת ביטחון עצמי, שיפור ביטחון עצמי , הערכה עצמית, דימוי עצמי, אמונה עצמית - איך משיגים אותם? איך לשפר ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי גבוה? איך להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך ועם חוסר ביטחון עצמי? איך לפתח ביטחון עצמי? על האדם לדעת כי יש שני סוגים של ביטחון עצמי ואמונה עצמית. יש ביטחון עצמי אמיתי ויש ביטחון עצמי שקרי. ביטחון עצמי אמיתי = ביטחון עצמי שנובע מהאמת. האדם בוטח במשהו אמיתי. ביטחון עצמי שקרי = ביטחון עצמי שנשען על שקר ועל דמיון. לדוגמה: אדם שיש לו ביטחון עצמי שהוא יכול לעוף בשמים כמו ציפור, זהו לדוגמה ביטחון עצמי שקרי שאינו תואם את המציאות. זהו ביטחון עצמי שסופו במפלה. לעומת זאת, אדם שבטוח בעצמו שהוא יצליח להשיג מטרה שהוא אכן באמת יכול להשיג אותה, זהו ביטחון עצמי אמיתי וטוב. ברמה המעשית: ביטחון עצמי שקרי = האדם בטוח שהעולם יהיה כפי מה שהוא רוצה. ביטחון עצמי אמיתי = האדם בטוח שהוא אישית ירגיש טוב בכל מצב. ביטחון עצמי שקרי מתמקד בחיצוניות. ביטחון עצמי שקרי מבטיח לאדם הבטחות שונות שהאדם אינו יכול להיות בטוח בכך שהן אכן יקרו. ביטחון עצמי שקרי מבטיח לאדם שהצורה החיצונית של המציאות תהיה כרצונו. האדם נשען על כוחו החיצוני המדומה, ונדמה לו כאילו הוא יגרום למציאות החיצונית להיות כרצונו. ביטחון עצמי שקרי מלווה בפחד וחשש מפני זה שהביטחון העצמי יתגלה כשקרי. לעומת זאת יש גם ביטחון עצמי אמיתי. מהו
פזיזות / ישוב הדעת - איך לפעול בפזיזות שנובעת מישוב הדעת?
... רואה את תמונת המצב המלאה בשלמות, אז באפשרותו לקבל החלטות מהירות שנראות כפזיזות. ביטחון עצמי = קבלת החלטות בצורה מהירה. חוסר ביטחון עצמי = קושי בקבלת החלטות. פזיזות = ביטחון עצמי שגוי = קבלת החלטות מהירות מתוך מחשבה שגויה. ישוב הדעת = ביטחון עצמי אמיתי = קבלת החלטות טובות בצורה מהירה. ברמה המעשית: כדי להיות מסוגל לקבל ...
אמת - מדוע אין טוב יותר מאשר האמת? למה האמת היא שורש הטוב?
... להבין את ההיגיון של האירועים = להרגיש טוב. האמת מעלימה את כל הספקות. ידיעת האמת יוצרת וודאות. ידיעת האמת מאפשרת לקבל החלטות טובות באמת. האמת יוצרת ביטחון עצמי. האמת יוצרת רוגע. אין שום חשש, כי יודעים את האמת. האמת היא הדבר הטוב ביותר שקיים. אמת = אחדות עם המציאות. חפש את האמת ...
שקר / אמת. מדוע השקר הוא אם כל חטאת? למה השקר הוא שורש הרע?
... = התייחסות שגויה למציאות = סבל. שקר = ספקות וחוסר יכולת לקבל החלטות. האדם אינו יודע את האמת ולכן יש לו ספקות. שקר = חוסר ביטחון עצמי. השקר חוסם את האדם מלדעת את כוחו האמיתי. שקר = כעס. השקר גורם לאדם להפוך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגשת ביטחון עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשת ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשת ביטחון עצמי, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, אימון אישי טלפוני, אימון אישי למנהלים בנושאי הרגשת ביטחון עצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 15:25:56 - wesi4