ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תחושת ביטחון עצמי ✔כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי ✔"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה"...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה", "מי הילדה הכי יפה בגן?"

איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם.

למה מייחסים הישגים?

אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו "החינוך שילדינו ראויים לו". למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו?

התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר.

האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ.

איך לגרום לילדים להעריך השקעה?

ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתי"ס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ויש בתי ספר (הבה נודה, רבים), שבהם זה לא המצב. בתיה"ס הרגילים שבהם מקדשים תוצאות וציונים, לומדים בהוראה פרונטלית רגילה, בכיתות ענק, הם בהחלט לא צעד בכוון הנכון (זו לא השערה. יש מחקרים רבים שמצביעים על כך - שוב, ראו את ספרו של קון). משרד החינוך בישראל, אגב, מכיר במצב הזה, ויש בתי"ס ניסויים של משרד החינוך, ציבוריים ופתוחים לכל, שבהם החינוך אינו כזה (ביה"ס שאני מכירה אישית הוא "עין הים" בחיפה). אבל את זה יתכן שכבר ידעתם.

לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים "אתה טיפש", כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה מוכשר. אתה תופס מהר. אתה גאון. אתה מנצח תמיד בשח. אתה הראשון בכיתה באנגלית.

"אתה גאון" ו"אתה אידיוט" הם קרובים מאוד

אבל "אתה גאון" הוא הצד השני של אותו מטבע הרסני של "אתה אידיוט". כי אם לפעמים אומרים לי שאני חכם, אז כשלא אומרים, אני מבין מיד (אני די חכם)... שאני טיפש. ויותר מזה: אם כשאני מצליח, אומרים לי שאני חכם, אז לא קשה להסיק: תוצאות נובעות מחוכמה (ולא מהשקעה). וכאשר אני לא מצליח, ברור ממה זה נובע: מטיפשות. ואם אני מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בבי"ס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם.

"כוחה של נחישות"

קרול דואק, בספרה "כוחה של נחישות", מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: "אתה מאוד חכם, כל הכבוד". לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, "השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד". ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר.

תפיסות בסיסיות שונות

יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן. ואם כך, מטרתם בחיים היא להוכיח את עצמם. להוכיח שהם נולדו עם התכונות הטובות. ורצוי גם להשפיל אחרים בדרך, כדי להוכיח שהם עצמם טובים יותר. אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח.

מורישים את התפיסות

והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, "אתה מוכשר", אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, "התאמצת והתוצאה יפה", אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ידע מה לעשות. להתאמץ יותר. אין פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם וחשיבתם, רצו להמשיך בהם, כי הם נהנו מהם, ואין מה להפסיד.

מחמאה שיש בה מתכון להצלחה

המחמאה להשקעה כוללת בתוכה מתכון להצלחה. אם מחמיאים לי על השקעה, אני יודע מה להמשיך ולעשות: כשאני מצליח - להמשיך להתאמץ ולהתפתח, וכשאני נכשל - להמשיך להתאמץ ולהתפתח. אין הבדל גדול בין המקרים עבורי, והמשמעות לא גדולה כל כך של הצלחה או כישלון. המחמאה על כישורים כוללת בתוכה שיפוט בלבד. טוב או רע. ואין מה לעשות עם זה, רק לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון.

עצה גאונית של ילד

דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב', "איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון"? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: "תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי שתחשוב יותר זמן - שתי דקות אולי, ואם לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא תצליח, כדאי לך להצביע ולשאול את המורה". לילד הזה יש מתכון להצלחה. ילדים בעלי תפיסה מקובעת לא יודעים מה ליעץ. הם אמרו לילד שלא מצליח דברים כגון, "אני מצטער". אין להם מתכון להצלחה, כי מבחינתם, כישלון מעיד על חוסר כישורים.

הסיפור האישי שלי כילדה "חכמה"

כל חיי אמרו לי שאני חכמה מאוד. חכמה מכולם. ונחשו מה חשבתי לעצמי תמיד. שאני די חכמה, זה כן, אבל לא מספיק חכמה. עובדה: תמיד יש אנשים חכמים יותר. האמת היא, שגם לאמי אמרו ללא הרף שהיא חכמה. והתפיסה שלה היתה בדיוק כמו זו שלי: אני חכמה, אבל לא מספיק. מהיום שהפסקתי לחשוב על עצמי כעל חכמה או לא חכמה, ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול מאוד באיכות החיים של אנשים שמחזיקים בתפיסות השונות הללו. אנשים שמנסים להוכיח את עצמם ללא הרף, חווים קשיים רגשיים עצומים. ההצלחה מלחיצה אותם, כל כישלון קטן מפיל אותם. הם מתקשים מאוד לפעול בסביבה מאתגרת רגשית. אנשים שאוהבים אתגרים ואוהבים להתפתח, ולא עסוקים כל הזמן בתיוג עצמי של מוכשרים או לא מוכשרים, מוכנים לעמוד באתגרים שמשאירים אותי פעורת פה. למשל, לנסות לקבל משרת ניהול בכירה ביותר בתחום שבו אין להם מושג וחצי מושג. הם הולכים על זה, למה לא? אם לא יקבלו את המשרה, זה לא יאמר דבר עליהם. אם יקבלו אותה, ובכן! יהיה להם הרבה לאן לגדול.

התהליך שעברתי עם ילדי

עברו כמה חודשים מאז שקראתי את הספר הזה - ספר מומלץ בחום, שסיכם היטב את הנושא הזה של מחמאות, שכבר חשבתי עליו מספר שנים. עברתי תהליך. היום אני לא מחמיאה לילדי על שום כישור שלהם. לעולם. אני מחמיאה הרבה על השקעה שהם משקיעים. אני אוהבת אותם, מחבקת אותם ללא סוף, ואוהבת לשבת ולהתבונן בהם מקפצים, רוקדים, מציירים או כותבים. אנחנו בוחנים את הציור או הסיפור, עוברים על הפרטים, מציינים אותם ומתענגים עליהם. אני לעולם לא אומרת להם שהם מוכשרים, כי אני לא מאמינה בכישורים. אם הם מתפארים בהישג שעולה על זה של חבריהם, אני שואלת אותם מה עשו לטובת ההישג הזה, ומשבחת אותם על ההשקעה. אני שואלת אותם מה לדעתם חבריהם עוד לא עשו כדי לקדם את עצמם. כשביתי באה ומראה לי מבחן שבו ענתה נכון על כל השאלות, אני שואלת אותה אם נהנתה לפתור נכון את המבחן. אם היא גאה בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי ב"משחק הזיכרון", אני לא משבחת אותו על זיכרונו הטוב. אני רק מחבקת אותו, ומציינת בשמחה, שהוא מצא יותר זוגות ממה שאני מצאתי. אם אני מרגישה צורך לשבח אותו, אני משבחת אותו על כך שהסתכל, והתרכז היטב. ומכיון שיש לי הרגל מושרש לומר משהו עם כל חיבוק, אני אומרת להם בפשטות, אתה הילד שלי. את הילדה שלי. ולפעמים: אתה בן ה - 4 שלי. את בת ה - 7 שלי. באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב.

מה קורה כשמגיעים לנבחרת?

התפיסה שלי הזו, שדואק קוראת לה התפיסה המתפתחת, עומדת למבחן יומיומי בקשר שלי עם בתי. היא מתעמלת בנבחרת התעמלות קרקע. לכאורה, מה יותר תחרותי מנבחרת? מה יותר מעיד על כישוריה או חוסר כישוריה, מאשר זכיה במדליה או אי זכיה במדליה? ולכן בהתחלה, היססתי מאוד אם לרשום אותה לשם. המאמנת הראשית, אמרה שהכישורים שלה גבוליים, אבל כדאי לנסות. פחדתי שהכישורים שלה לא מספיק טובים, ושהיא תהיה מתוסכלת. מכיון שהיא רצתה מאוד, רשמתי אותה בלב כבד, והיא היום נהנית מכל רגע, ומתקדמת המון.

כמה חודשים אחרי שהתחלתי לחשוב על הנושא הזה של תפיסת עולם מקובעת או מתפתחת, אני בכלל לא מתמקדת בצד התחרותי של הנבחרת, או בכישורים שיש או אין לבתי כרגע. מבחינתי נבחרת היא פשוט מקום להתאמן בו הרבה. להתעמל הרבה. לזוז הרבה. לפתח כושר ריכוז ואומץ. לפתח עוד ועוד את תפיסת העולם המתפתחת, לפתח את הכישורים. לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע אימון אחר אימון, שבוע אחר שבוע, גם כשלא כל כך בא לה לצאת מהבית החם אל הגשם, ולנסוע לאימון. היום לא נראה שהכישורים שלה גבוליים בכלל. שמחת החיים שלה והאהבה שלה לספורט, ואולי היחס שלי לאתגרים שמרגיע אותה, מחפים על כל חוסר של כישור שהיה או לא היה לה. ואיך אפשר בכלל למדוד כישורים? אפשר למדוד ביצוע.

אי אפשר להבטיח ניצחון

עכשיו עומדת בפניה התחרות השנתית, ואני מתחילה להכין אותה לתחרות. היא מראה סימני פחד מן התחרות, שבתחילת השנה התרגשה ממנה וציפתה לה. שאלתי אותה מה אמרו להן המאמנות, האם הן חייבות לנצח בתחרות? היא אמרה שכן. אמרו להן שהן חייבות לנצח. צחקנו יחד. בגיל 7 היא כבר מבינה שזה אבסורד. איך אפשר להבטיח ניצחון? אפשר רק להתאמן. את יודעת, אמרתי לה, את ממש לא צריכה לנצח בתחרות. את יודעת מה את צריכה לעשות? שאלתי אותה. והיא חייכה: כן, אני יודעת. פשוט לעשות את זה.

הקטע הזה קיבל תגובות אינסופיות. במייל, בפורומים ואפילו בטלפון. הנה כמו תשובות:

מה עם הישגיות? זה לא חשוב?

שאלו אותי לגבי הישגיות ולגבי תחרותיות. יש בהשגיות ובתחרותיות שני חלקים. אחד הוא לנצח אחרים. והשני הוא לנצח את עצמנו. לנצח אחרים לא מעניין אותי, אישית. להיפך, אני רוצה שכולם יצליחו וישגשגו. מעניין אותי לנצח את עצמי, וללמד את ילדי וכל מי שרוצה ללמוד, לנצח את עצמם. להתקדם צעד צעד, לעבר השאיפות והחלומות שלנו, ולא לעצור. לא לעצור בכישורים או ביכולות הנוכחיים שלנו, אלא תמיד לחפש את הדרך ליצור עוד יכולת, ולקדם עוד עניינים. בביה"ס של בתי אמרו שהיא הישגית. הופתעתי מאוד: הישגית? איך זה יכול להיות? מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, אלא רק על לפתח את יכולות הקריאה, הכתיבה והחישוב שלה. זה הדבר היחיד שמעניין אותי. הפיתוח. אבל בעולם המעשי, גישה כזו של פיתוח כישורים מביאה להרבה השגים. כי מטבענו, אנחנו פעילים, סקרנים, ורוצים דברים. אם אנחנו לא מבלבלים את עצמנו ואת ילדינו עם הסוגיות של חוכמה או טפשות, וכישורים כאלה ואחרים, אין סיבה שלא נגיע להשגים מרשימים.

"אני רוצה שהילד שלי ידע שהוא חכם"

כך אמרו לי לפחות חמש אימהות. תשובתי? אני לא רוצה שילדי ידעו שהם חכמים. ממש לא. אני רוצה שהם ידעו אלף דברים אחרים. שמהשקעה מתקדמים. שיתעניינו. שיסתקרנו. שיחקרו. שיפרגנו לאחרים. אי אפשר להתחמק מהבור הזה. אם יש חוכמה, יש גם טיפשות. אם הם יכולים להיות חכמים, הם יכולים להיות גם טפשים. מה אם יגיעו למבחן קשה מאוד, כמו "תלפיות" בצבא, או משהו כזה, ולא יצליחו בו? אז הם לא חכמים? אי אפשר לצאת טוב מהתפיסה של חכם / טיפש. כמו שאני אוהבת לומר, "אי אפשר לרקוד על כל הקצוות של העוגה". אי אפשר גם שהילד ישמע כל הזמן שהוא חכם, וגם שידע שמה שיקדם אותו בחיים היא השקעתו, ולא תכונותיו.
פירגון להשיג ביטחון עצמי הרגשת ביטחון עצמי טוב ורע כישלון כושר להיות בטוח בעצמך ביטחון עצמי גבוה אני לא מצליח חינוך ילדים ספורטאים איך להחמיא לילד איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי אמיתי ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי הביטחון העצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חסר ביטחון עצמי ילד ילדה ילדים לבנות ביטחון עצמי להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להחמיא להחמיא לילד להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעצים את הביטחון העצמי להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לפרגן לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי מחמאות פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי
הספר להצליח בכוח המחשבה - אומץ - מהו אומץ? איך להיות אמיץ ללא פחד? איך לאזור + לפתח אומץ?
הספר להצליח בכוח המחשבה - אומץ - מהו אומץ? איך להיות אמיץ ללא פחד? איך לאזור + לפתח אומץ?
... - אומץ - מהו אומץ? איך להיות אמיץ ללא פחד? איך לאזור + לפתח אומץ? מהו אומץ וכיצד לפתח אותו ללא פחד? אומץ הוא תחושת ביטחון עצמי המאפשרת לאדם לנסות לעשות דברים, גם אם הוא אינו יודע בוודאות אם יצליח בהם או לא. האומץ נותן ... היא שהכל טוב, ולכן אין צורך לפחד, ואין צורך באומץ - פשוט יש לפעול מתוך הבנה פנימית עמוקה. מהו אומץ? כיצד לפתח ביטחון עצמי? כיצד להתמודד עם פחד? הבדלים בין אומץ לחוסר פחד איך להיות אמיץ באמת? הבנת המציאות בדרך נכונה מהו אומץ? איך להיות אמיץ ללא פחד? איך לאזור ולפתח אומץ? אומץ הוא תחושת ביטחון עצמי שמאפשרת לאדם לנסות דברים חדשים, אפילו אם הוא לא יודע אם יצליח. אומץ משדר ביטחון, ומאפשר ... באומץ. אם תתמקד בהבנת האפשרויות האמיתיות שלך ותגלה את האמת, תוכל לפעול בדרך המלך מבלי להסתכן. מהו אומץ? כיצד לפתח ביטחון עצמי? כיצד להתמודד עם פחד? הבדלים בין אומץ לחוסר פחד איך להיות אמיץ באמת הבנת המציאות בדרך נכונה ונקרא מהספר להצליח בכוח המחשבה עמוד 34 והנושא יהיה אומץ ממה הוא נובע ואיך לרכוש אותו, אומץ הוא תחושת ביטחון עצמי של האדם שיש לו את היכולת לנסות לעשות דברים שהוא לא יודע האם הוא יצליח לעשות אותם בלי לפחד ... לו אומץ חיובי. ואיך לרכוש אומץ איך בן אדם באמת יכול לרכוש אומץ מה יעשה בן אדם שהוא מרגיש שהוא מפחד ושאין לו ביטחון עצמי ושהוא רוצה להיות אמיץ, מה יעשה אדם כדי לרכוש אומץ תשובה, הדרך לרכוש אומץ היא על ידי הבנת ...
ביטחון עצמי, שפת גוף, איך אני משדר ביטחון עצמי? איך ביטחון עצמי משפיע? האם ביטחון עצמי משפיע? למה אנשים אוהבים אותי? למה רוצים להיות חברים שלי? למה אין לי חברים? למה אוהבים אותי? איך לשדר ביטחון עצמי?
ביטחון עצמי, שפת גוף, איך אני משדר ביטחון עצמי? איך ביטחון עצמי משפיע? האם ביטחון עצמי משפיע? למה אנשים אוהבים אותי? למה רוצים להיות חברים שלי? למה אין לי חברים? למה אוהבים אותי? איך לשדר ביטחון עצמי?
ביטחון עצמי, שפת גוף, איך אני משדר ביטחון עצמי? איך ביטחון עצמי משפיע? האם ביטחון עצמי משפיע? למה אנשים אוהבים אותי? למה רוצים להיות חברים שלי? למה אין לי חברים? למה אוהבים אותי? איך לשדר ביטחון עצמי? איך ביטחון עצמי משפיע על היחס של אנשים אליי? ביטחון עצמי משפיע על היחס של אנשים אליך ... הפנימית שלך, ובכך הוא משנה את התפיסה שלך לגבי העולם. כאשר אתה מרגיש ביטחון עצמי , זה לא בהכרח משנה את המציאות, אלא את ... אובייקטיבית. אנשים רבים מגיבים בצורה חיובית יותר כאשר הם מזהים ביטחון עצמי אצל אדם אחר, אבל התגובה הזו ... יגיבו אליך בחיוב, אך זה לא תמיד נכון ויש מקרים שבהם ההפך יקרה. האם ביטחון עצמי תמיד גורם לאנשים להיות נחמדים ... התשובה לכך מורכבת ותלוית סיטואציה. אליעד כהן מסביר שיש מצבים שבהם ביטחון עצמי יכול למשוך אנשים אליך, כי הם ... אנשים מחפשים באופן טבעי תחושה של ביטחון, וכאשר הם פוגשים מישהו שמשדר ביטחון עצמי, הם מרגישים שאם יהיו בקרבתו, זה ... להרגיש טוב יותר לגבי עצמם. לדוגמה, אם אדם נמצא בחברה רגילה והוא משדר ביטחון עצמי, הוא עשוי להרגיש שאנשים רוצים להתקרב ... אדם עשיר כדי להרגיש שיש לו גם כסף, כך אנשים רוצים להיות ליד אדם עם ביטחון עצמי כדי להרגיש שיש להם גם ביטחון. אבל מצד שני, ישנם מקרים שבהם ביטחון עצמי מוגזם או שאינו מתאים לסיטואציה עלול דווקא להרחיק אנשים. למשל, במשא ומתן מסוים, ביטחון עצמי מופרז יכול לגרום לצד השני ... את ההתנגדות שלו. יש גם אנשים שמעדיפים דווקא לדבר עם מישהו פחות בטוח בעצמו, כי זה גורם להם להרגיש חזקים או טובים יותר בעצמם. למה אנשים נמשכים אליי כשאני משדר ביטחון עצמי? הסיבה העיקרית למשיכה הזו היא שאנשים רוצים להרגיש טוב יותר לגבי עצמם. כאשר אדם משדר ביטחון עצמי, הסביבה רואה בו סוג של דמות מפתח, ... שהם יכולים להשיג את התחושה הזו של ביטחון אם רק יהיו בקרבת אותו אדם בטוח בעצמו. אליעד מביא דוגמה לאדם שמחפש בחורה ... או עושר בעצמם, ולכן הם מנסים לספוג אותו מאנשים אחרים. איך משדרים ביטחון עצמי באופן לא מודע? אליעד כהן מסביר ששידור של ביטחון עצמי נעשה בצורה לא מודעת לגמרי, וזה ... יותר, הוא משתמש בפחות סימני שאלה ופחות מהסס בדבריו. לדוגמה, אדם בטוח בעצמו ייראה יציב יותר באופן כללי, לאו ... השינויים הקטנים הללו מספיקים כדי שהסביבה תקלוט שהוא אדם בעל ביטחון עצמי. מתי לא כדאי לשדר ביטחון עצמי? ישנם מצבים שבהם ביטחון עצמי מוגזם יכול להיות דווקא שלילי. למשל, במשא ומתן מסוים, הצד השני עלול לראות בביטחון העצמי שלך כסוג של איום או התנשאות, מה ... יותר להצעות שלך. אנשים מסוימים גם מרגישים פחות בנוח ליד אדם שמשדר ביטחון עצמי גבוה, כי זה עלול לגרום להם ... חלשים או קטנים יותר, ולכן הם יעדיפו להתרחק. כיצד אנשים מזהים את הביטחון העצמי שלי? אנשים מזהים את הביטחון העצמי שלך דרך אותן התנהגויות לא מודעות ...
אומץ / ביטחון עצמי - ממה נובע אומץ? איך לרכוש אומץ אמיתי? איך להיות אמיץ?
... ביטחון עצמי - ממה נובע אומץ? איך לרכוש אומץ אמיתי? איך להיות אמיץ? אומץ, הוא תחושת ביטחון עצמי של האדם, שיש לו את היכולת לנסות לעשות דברים, שהוא לא יודע האם הוא יצליח לעשות אותם, בלי לפחד מכישלון. והאומץ ...
ביטוח / תעודת ביטוח - מהו הביטוח הטוב ביותר בעולם?
... תעודת ביטוח - מהו הביטוח הטוב ביותר בעולם? ביטוח. האדם שמחפש תחושת שקט נפשי, עושה ביטוח ומבטח את כספו, את בריאותו, את חייו וכיוב. ומטרת הביטוח, היא לספק לאדם סוג של תחושת ביטחון עצמי, בכך שיש מי שידאג לו ולקרוביו אם יקרה לו משהו רע וכולי. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל ביטוח, גם הוא צריך ביטוח. כי כבר היו דברים ...
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להיות בטוח בעצמך? איך לחזק את הביטחון העצמי?
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להיות בטוח בעצמך? איך לחזק את הביטחון העצמי?
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להיות בטוח בעצמך? איך לחזק את הביטחון העצמי? מהו ביטחון עצמי אמיתי ולמה אנשים שואפים אליו? ביטחון עצמי הוא נושא המעסיק אנשים רבים, מכיוון שכולם רוצים להרגיש טוב ולהצליח בחיים. אנשים מזהים את הביטחון העצמי כתנאי הכרחי להשגת מטרות והצלחה, שכן ככל שהאדם יותר בטוח בעצמו, כך הוא מסוגל לבצע פעולות ומשימות בצורה קלה יותר וללא היסוס. כשאדם נתקל במשימה שהוא בטוח ביכולתו לבצע, הוא יבצע אותה בקלות רבה. ... הוא יהיה בטוח שהוא אינו יכול, ולכן אפילו לא ינסה לעשות זאת. האם שכנוע עצמי ודמיון מודרך באמת עובדים? הדרכים הפופולריות לפיתוח ביטחון עצמי, כמו דמיון מודרך ושכנוע עצמי (Fake it till you make it), יכולות לעזור חלקית בלבד. הסיבה לכך היא שהשיטות הללו אינן משנות את המציאות ... מכה. כלומר, שכנוע עצמי אינו יכול לשנות עובדות מציאותיות. זהו פתרון חלקי בלבד, ופתרון אמיתי חייב להיות נכון בכל מצב. מדוע אדם רוצה ביטחון עצמי, ומה הקשר לתפיסת הטוב והרע? השאיפה לביטחון עצמי נובעת מהרצון להרגיש טוב. האדם מאמין שאם יהיה לו ביטחון עצמי, הוא יצליח להשיג מטרות, וכך ירגיש טוב יותר. אולם הנחת יסוד זו מסתמכת על תפיסת טוב ורע, שבה המצב הנוכחי נתפס כפחות טוב מהעתיד הרצוי. הפער בין ההווה לעתיד יוצר ספק, חוסר ביטחון ופחד שלא יצליחו להשיג את אותו טוב עתידי. לפיכך, האדם צריך להבין שהמטרה הסופית שלו היא תמיד להרגיש טוב, וכי תפיסת הפער בין ההווה לעתיד היא שיוצרת את הצורך בביטחון עצמי מלכתחילה. כיצד הספק וחוסר הביטחון קשורים להנאה בחיים? באופן מפתיע, לפעמים דווקא חוסר ביטחון עצמי הוא שמספק עניין והנאה, כמו במשחק. במשחק, אם אדם היה יודע מראש שהוא ינצח בוודאות, הוא לא היה נהנה מהמשחק. ההנאה במשחק נובעת מהספק אם ינצח או לא. אולם, בחיים אנשים סובלים מחוסר ביטחון עצמי, כי בניגוד למשחק, הם תופסים את הכישלון כאיום על תחושת הטוב שלהם בעתיד. כשהאדם בטוח שגם אם ייכשל הכל יהיה טוב בכל מקרה, הספק הופך לחלק מעניין בחיים ולא לאיום. מדוע האדם לעולם לא יכול להיות בטוח בעצמו לגמרי? האמת היא ששום דבר בחיים אינו ודאי לחלוטין, גם לא הצלחות קודמות. לדוגמה, אם אדם כבר הצליח אלף פעמים בפעולה מסוימת, אין זה אומר שיצליח גם בפעם הבאה. כל רגע במציאות הוא רגע חדש ובלתי צפוי. ביטחון עצמי אמיתי הוא לא ביטחון בכך שאדם יצליח לבצע פעולה כלשהי, אלא ביטחון בכך שבכל מקרה התוצאה תהיה טובה, בין אם יצליח ובין אם ייכשל. מהו ביטחון עצמי אמיתי וכיצד להגיע אליו? ביטחון עצמי אמיתי פירושו להיות בטוח לחלוטין שהכל טוב בכל מקרה. זו איננה אמונה בלבד, אלא הבנה פנימית עמוקה של המציאות, שבה אין הבדל מהותי ... שבכל מקרה יהיה לו טוב. במצב כזה, הפעולות בחיים הופכות לחוויה מעניינת ומרגשת ולא לחרדה מתמשכת. מדוע האמת היא מילת המפתח בדרך לביטחון עצמי? הדרך להגיע לביטחון עצמי אמיתי מבוססת על האמת. האדם חייב להסתכל בעיניים ולהודות בכך שהוא לא יודע בוודאות מה יקרה בעתיד. אם הוא ישקר לעצמו, הוא רק ... אחד אינו יכול להיות בטוח בכלום, אך הוא גם בטוח באותה מידה שהכל טוב, ולכן אינו חווה פחד, חרדה או סבל. איך השילוב בין ביטחון לחוסר ביטחון יוצר את השלמות? השלמות נמצאת דווקא בשילוב בין שתי הפרספקטיבות: מצד אחד, הביטחון בכך שהכל טוב תמיד, ומצד שני, חוסר ביטחון מוחלט לגבי אופן הביטוי של הטוב הזה. כך האדם יכול לפעול בעולם בלי פחד אמיתי מכישלון, אך גם בלי להיות משועמם מחוסר אתגר. האדם חווה את החיים כמשחק מרגש שבו כל אפשרות היא חלק מהטוב הכולל של המציאות. איך להרגיש טוב בכל מצב? למה דמיון מודרך לא עובד תמיד? מהו ביטחון עצמי אמיתי? למה חוסר ביטחון יוצר הנאה לפעמים? איך להגיע לתחושת השלמות בכל רגע? למה אין ודאות בשום דבר? מדוע אנשים שואפים לרכוש ביטחון עצמי? אנשים רבים שואלים את עצמם כיצד לרכוש ביטחון עצמי, כיוון שהם מבינים שככל שרמת הביטחון העצמי גבוהה יותר, כך גם גדל הסיכוי להשיג מטרות ולהצליח בחיים. כל אדם מציב לעצמו מטרות שונות, והביטחון העצמי משפיע על רמת המוטיבציה והנכונות לבצע פעולות כדי להגיע לאותן מטרות. כאשר אדם חושש שאינו יכול לבצע משימה מסוימת, עולים אצלו היסוסים, ...
ענווה מזויפת, השורש האמיתי והטוב שיש בתוך ענווה מזויפת, רגשי נחיתות שהם ביטוי של גאווה טובה
ענווה מזויפת, השורש האמיתי והטוב שיש בתוך ענווה מזויפת, רגשי נחיתות שהם ביטוי של גאווה טובה
... - אם אדם באמת מסוגל להרגיש שכל מה שהוא עושה לא משפיע על ערכו העצמי, זה מעיד על רמה גבוהה מאוד של תחושת ביטחון עצמי ותחושת שלווה פנימית. כלומר, אין חשיבות למעשים עצמם, מה שחשוב זה איך אתה מרגיש בתוך עצמך בנוגע אליהם. במילים אחרות, ענווה מזויפת היא כמו הסוואה, מכיוון ...
אובססיה בזוגיות, אהבה בריאה, אהבה לא בריאה, זוגיות בריאה, זוגיות לא בריאה, התאהבות אובססיבית, זוגיות אובססיבית, אהבה אובססיבית, זוגיות טובה, זוגיות לא טובה
אובססיה בזוגיות, אהבה בריאה, אהבה לא בריאה, זוגיות בריאה, זוגיות לא בריאה, התאהבות אובססיבית, זוגיות אובססיבית, אהבה אובססיבית, זוגיות טובה, זוגיות לא טובה
... למצוא סיפוק פנימי ואושר בדברים אחרים או בעצמו. מה גורם לאנשים להיות תלויים ואובססיביים בזוגיות? אנשים נעשים תלויים ואובססיביים בזוגיות בעיקר כאשר חסרה להם תחושת ביטחון עצמי פנימי. כאשר אדם לא מסוגל להעניק לעצמו תחושה של ערך, אישור ואהבה, הוא זקוק לזוגיות כדי שיספקו לו תחושות אלו מבחוץ. למשל, אם ... כשהאדם מודע למניעים שלו ושולט בהם. איך משתחררים מאובססיה בזוגיות? מהי אהבה בריאה? אהבה ללא תלות האם אהבה אובססיבית היא אהבה אמיתית? תלות רגשית בזוגיות כיצד לפתח ביטחון עצמי בזוגיות? האם אפשר לאהוב בלי פחד לאבד? ...
דיבייטינג / שכנוע - רק צודק / רק טועה / גם צודק - שינוי עמדות, NLP, תורת המשחקים, מניפולציות, סוגסטיה, השפעה, לשתול מחשבות, ניהול משא ומתן, רטוריקה, טכניקות שכנוע, איך לשכנע? איך להשפיע? סודות השכנוע, כושר שכנוע
... קצת עם דעתו, זה משאיר לו קצת תחושת ביטחון עצמי. אבל ברגע שלא מסכימים איתו לגמרי, זה יוצר אצלו סוג של זעזוע רגשי ופנימי, שגורם לו לחוסר ביטחון עצמי בדרך שלו. כי האדם מטבעו רוצה שיתנו לו לגיטימציה. והאגו של האדם רוצה להרגיש שהוא צודק. וברגע ששוללים לגמרי את מה שהאדם אומר, שאומרים לו שהוא רק טועה ושרק ההפך של ... זה גורם לו לחזק את האגו שלו ואת הביטחון העצמי שלו בעצמו. וזה יוצר אצל האדם תחושה של ביטחון עצמי בדרך שלו. ואז לפעמים זה גורם לו להתעקש יותר מידי, שהוא רק צודק. וזה הכל בגלל שהסכימו איתו שהוא גם צודק. או בגלל שנתנו אפילו טיפת לגיטימציה לדעתו. ואז הוא מתחזק בדעתו, ... גם צודק. ואחרי שהוא כבר איבד את הביטחון העצמי שלו בעצמו, עכשיו אפשר להציג לו תיאוריה חדשה לגמרי, שבה, הדעה הקודמת שלו, היא גם צודקת וגם שגויה. וזה בעצם היתרון הקיים בשלילה מוחלטת של דעתו של היריב שלך. שהיא ערעור הביטחון העצמי שלו בעצמו, ולגרום לו לחשוב שהוא משוגע. ואחכ אפשר להציג לו את הדעה הנגדית. אבל, בדרך הזו יש גם חיסרון מאוד גדול. והוא, שלפעמים הגישה הזאת יוצרת בדיוק את התוצאה ההפוכה ... האדם מרגיש שמערערים לו את הביטחון העצמי שלו בעצמו. ואז לפעמים האדם מרגיש סוג של איום קיומי על דעתו ועל האגו שלו ועל הגאווה שלו. ואז לפעמים הדבר הזה גורם לאדם להיות מוכן לשקר ולהיות מוכן לסבול ולהיות מוכן לעשות ... השני, לפעמים זה גורם לו לערעור הביטחון העצמי שלו לגמרי, ואז הוא משחרר את האחיזה שלו בדעה שלו, והוא יותר מסוגל להבין את הדעה הנגדית לדעה שלו. ולפעמים זה גורם לו עוד יותר להתעקש על הדעה שלו, אפילו אם הוא הבין שהוא טועה. ... רק טועה. כי לפעמים האדם עצמו לא בטוח בעצמו, והוא עצמו חושב שהוא גם טועה או אולי אפילו רק טועה. ואם תסכים איתו, זה יגרום לו לא להסכים איתך. כי לפעמים האדם עצמו לא מסוגל לחשוב שהוא עצמו טועה. אבל הוא כן יהיה מסוגל ... לאדם שהוא רק צודק, לפעמים זה מחזק את הביטחון העצמי של האדם בעצמו, יותר מידי. ולפעמים זה גורם לאדם להחזיק בדעה שלו, יותר חזק מאשר קודם. כי לפעמים האדם עצמו חשב שאולי הוא גם טועה. ועכשיו שהסכמת איתו, זה גורם לו עוד יותר להתעקש ...
איך להתמודד עם בדידות? איך לא להרגיש בודד? הרגשת לבד, תחושת בדידות, מרגיש לבד, התמודדות עם פרידה, התמודדות עם אובדן, זוגיות, חוסר שייכות, חוסר ביטחון, שעמום, חוסר אהבה עצמית
איך להתמודד עם בדידות? איך לא להרגיש בודד? הרגשת לבד, תחושת בדידות, מרגיש לבד, התמודדות עם פרידה, התמודדות עם אובדן, זוגיות, חוסר שייכות, חוסר ביטחון, שעמום, חוסר אהבה עצמית
... לבד, תחושת בדידות, מרגיש לבד, התמודדות עם פרידה, התמודדות עם אובדן, זוגיות, חוסר שייכות, חוסר ביטחון, שעמום, חוסר אהבה עצמית איך להתמודד עם בדידות לאחר פרידה או אובדן? אחת ... אחרות. לדוגמה, אם האדם הרגיש ביטחון בנוכחות בן הזוג, עליו לשאול את עצמו מדוע הוא אינו מרגיש בטוח בעצמו ללא קשר. פתרון אפשרי יהיה ללמוד להרגיש ביטחון גם כשהוא לבד, או לחלופין ... אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנשים מרגישים בודדים ומחפשים שייכות היא הרצון להימנע מהרגשת זרות וחוסר ביטחון . כאשר אדם חש שהוא חלק מקבוצה או חברה, הוא מקבל תחושה של ביטחון מעצם הידיעה ... עניין, לפתח תחביבים חדשים או לחזור לפעילויות ישנות שימלאו את החלל הרגשי והזמן הפנוי. לבנות תחושת ביטחון עצמי וערך עצמי מבפנים, ללא תלות באחרים, באמצעות הבנה עצמית עמוקה. לפתח ... אנשים זקוקים לשייכות חברתית? איך מתמודדים עם שעמום כשמרגישים לבד? האם בדידות מורידה את הביטחון העצמי? חיפוש משמעות החיים איך להתמודד עם בדידות על רקע אובדן או פרידה? כאשר אדם ... שהם לא סתם חיים בחלל ריק. איך שייכות קשורה לביטחון ולמשמעות החיים? במקרים רבים, אדם שחש חוסר ביטחון מרגיש טוב יותר כאשר הוא מוקף באנשים או מקושר אליהם, כיוון שהסביבה מספקת לו ... ברשתות חברתיות באופן שתומך בצורך החברתי, תוך שמירה על איזון. בדידות התמודדות עם בדידות אהבה ביטחון עצמי ערך עצמי זוגיות חיפוש משמעות שייכות חברתית עכשיו הנושא הוא בדידות בסדר ... נגיד השורש של השייכות זה נגיד שהוא רוצה תחושת ביטחון אז אם נלמד אותו נשאל אותו במה אתה לא בטוח בעצמך מה חסר לך? ואם הוא ילמד להיות בטוח בעצמו אז זה יקזז את הצורך באנשים שיתנו לו תחושת ביטחון לדוגמה. אם זה נגיד שייכות ...
למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים
למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים
... ללא תנאים עם ילדים? אליעד כהן מסביר שכאשר מדובר בילדים, ההורה נמצא בקונפליקט עמוק עוד יותר. מצד אחד, ההורה רוצה להעניק לילד אהבה ללא תנאים, כדי שהילד ירגיש ביטחון מוחלט, יבנה ביטחון עצמי בריא וילמד לאהוב את עצמו ללא קשר להישגים או לכישלונות. מצד שני, ההורה רוצה גם להנחיל לילדו ערכים, משמעת ... הוא ההכרח למצוא את נקודת האיזון בין אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים. על ההורים להיות מודעים לקונפליקט הזה, להבין את ההשלכות של כל אחת מהגישות, ולפעול באופן שקול כדי ליצור בילדים תחושת ביטחון עצמי ואחריות אישית גם יחד. זוהי מלאכה מורכבת אך הכרחית, והצלחה בה תוביל ליכולת טובה יותר של הילד להתמודד עם אתגרי ... או גבולות, והזוגיות הייתה מאבדת את משמעותה. מצד שני, אם מדובר בילד, הבעיה מסתבכת יותר. מצד אחד, כבן אדם אוהב ומחנך, אתה רוצה לשדר לילד שאתה אוהב אותו ללא תנאים, כדי להעניק לו תחושת ביטחון עצמית וללמד אותו לאהוב את עצמו. אתה רוצה שהוא יבין שאי הצלחה אינה סוף העולם ושכישלון הוא חלק בלתי נפרד מהחיים. איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תחושת ביטחון עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תחושת ביטחון עצמי, איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושת ביטחון עצמי, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, אימון אישי לפרישה, מאמן אישי בטלפון בתחום תחושת ביטחון עצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4219 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 20:58:13 - wesi4