ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פסיכותרפיה ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3 ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2. מקומם של...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3
ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2.

מקומם של תהליכי ההעברה כנוכחים בהתנסות

לא ניתן לעקור מהשורש או להשמיד רגשות שעולים בטיפול. אסטרטגיה מסוג זה לרוב נכשלת ובמקום מעוררת את הפעולה ההפוכה (Spinelli, 1994 מתוך Spinelli, 2007). במידה והמטפל והקליינט לעולם לא יכלו להיות דבר אחר מאשר חלק אינטגראלי של מערכת היחסים דו כיוונית שהיא ייחודית ומורכבת, הדבר בכלל חסר משמעות להציע שצריך או אפשר להחזיק בעמדה שהיא ניטראלית (Cooper, 2003). המודעות לכך הינה חלק חיוני לטיפול והיא מצביע על הדרישה להבהרת הדינאמיקה שביחסים הטיפוליים. הדבר מדגיש את החשיבות שבהבנת אופני הקשר שבין שני האנשים השותפים למפגש (Van Deurzen & Kenward, 2005).

מכיוון שתפיסת האדם היא אישית ומעוותת, על המטפל לבחון ולהבהיר את דעותיו שלו כפי שאת אלו של הקליינט. חווייתו את הקשר, לעיתים תהיה מבוססת על התנסותו הקודמת, לעיתים על אירועים סמוכים או מצויים ולעיתים תבטא תגובה ישירה לדבר אותו עורר או חשף הקליינט (Van Deurzen & Kenward, 2005). מודעות זו הכרחית, מכיוון שזהו התחום בו יש למטפל את היכולת והכוח לשהות לפני שיגיב. זהו התחום בו הוא יצור אנוש ולא סתם אוסף של דחפים או צורות התנהגות. ללא המודעות למקום זה, תגובתו תהיה אוטומטית, מצומצמת וללא חופש בחירה והתמקדות פעולתו, תופנה כלפי צרכיו העצמיים ולא כלפי האדם שנמצא מולו (מיי, 1983).

הדרך של המטפל להתמודד עם הרגשות שעולים בטיפול, אינה על ידי הכחשתם, הפיכתם לדבר אחר או צמצומם לידי הגדרות כהעברה או העברה נגדית, אלא על ידי ההכרה בהם כנוכחים בהתנסותו ובמערכת היחסים עם הקליינט (Spinelli, 1994 מתוך Spinelli, 2007). במידה ולמשל הוא חש משיכה ארוטית כלפי המטופל, הוא חייב להתמודד בכנות עם רגשותיו. במידה ולא יעשה זאת, צרכיו יפורקו בדמיונו עם הקליינט. במידה ולא יקבל את הדרך הארוטית כאחת מדרכי ההתקשרות, הוא לא יאזין באופן מלא ויאבד את אחד האמצעים לשינוי בתרפיה (מיי, 1983).

למעשה, בפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית הדבר אותו המטפל מרגיש בתוכו, הינו אחד מהכלים הטובים ביותר בכדי לדעת מה מרגיש הקליינט (מיי, 1983). לכן, המטפל ישקול את חשיפת הדבר המתרחש ואת חקירת תגובתו הרגשית שלו, עם הקליינט. המחשבה היא, שכך יכול להתגלות דבר מה חשוב לגבי הקליינט, לגבי מערכת היחסים או לגבי דעתו הקדומה שלו ולכל אלו, ישנו צורך להתייחס. כמובן שדיון לגבי הדעה הקדומה אישית של המטפל יילקח אל המדריך או המנחה שלו (Van Deurzen & Kenward, 2005).

מתוך דברים אלו, עולה השאלה האם החשיפה העצמית מועילה או לא. התשובה היא שהדבר תלוי בדבר אותו המטפל מנסה לקדם או להשיג באמצעותה. במידה והחשיפה נשארת במסגרת מטרת הניסיון להביא למיקוד ולגלות את נטיותיו המרומזות של השקפת עולמו של הקליינט, כשזו משפיעה ומתחזקת את המשקעים והניתוקים (היעדר הפתיחות), זו ברת תוקף. בבחירה להכרה בדבר אשר נמצא וחשיפתו, המטפל יכול לראות ולחלץ היבטים רלוונטיים לגבי השקפת עולמו של הקליינט, שבמקרה ההפוך הוזנחו (Spinelli, 2007).

ההכרה בדבר המתרחש כחלק מהשייכות, גם מאפשרת למטפל להניח היבט מסוים זה של התנסותו במסגרת התנאים הנחווים בתרפיה (מיי, 1983). כשהמטפל כולל התנסויות אלו בהבהרה הנמשכת ועושה בהם שימוש בכדי לאתגר את השקפת עולמו של הקליינט הוא יכול להימנע מתחושות של הצפה, המומות או דיכאון שהיו יכולות לעלות במקרה ההפוך. הדבר דורש את שינוי תפיסת החוויה כבעייתית, לא רצויה או אסורה, לכיוון הפתיחות לממשיות. עמדה זו של קבלה הופכת את ההתנסות להולמת ולמועילה לתהליך הטיפולי (Spinelli, 2007).

המפגש האקזיסטנציאליסטי, מאפשר לקליינט לגלות את מגוון אפשרויותיו לחשיפה אל מול הדמויות עימן הוא נפגש בעולם. מטרתו הינה ליצור מרחב ניסיוני בו הקליינט יכול להתחיל להתנסות בקיום שהוא יותר פתוח (Boss, 1963 מתוך Cooper, 2003). יתרה מזאת, בניסיון לאמץ פתיחות כלפי אותו הדבר שבמקרה ההפוך הייתה הימנעות או התרחקות ממנו, המטפל יכול להמחיש את התיאוריה ובאופן זה להפוך לדוגמה חיה של להיות בקיום ובכך, לאפשר לקליינט להתנסות בכך או לפחות להחשיב זאת (Spinelli, 2007).

העברה והעברה נגדית מנקודת המבט הפסיכואנליטית

התהליכים העברתיים מתוך העמדה האינטר סובייקטיבית ההתייחסותית

כפי שהוצג מלפני, השקפת העולם האקזיסטנציאליסטית מעצם היותה פנומנולוגית, מציגה ביקורת רבה כלפי יחסה של הגישה הפסיכואנליטית להתנסויות ההעברה וההעברה הנגדית. יחד עם זאת, חשוב לציין שביקורת זו אינה עומדת בקנה מידה אחד עם המשגתן ותפיסתן של הגישות העכשוויות בפסיכואנליזה, אלא מתאימה יותר לגישה הפסיכואנליטית הקלאסית של פסיכולוגיית האדם האחד ולתקופות המוקדמות של פסיכולוגיית שני האנשים.

הפסיכואנליזה הקלאסית, הבינה את יחסי ההעברה כהשלכה או העתקה של רגשות הקשורים למערכות היחסים המוקדמות שלנו אל ההתנסויות במערכות היחסים בהווה והיא מיקדה את הטיפול על בחינת השפעת עברו של הקליינט על מערכות יחסיו הבין אישיות בהווה (Marcus, 2002). זאת, אגב ההנחה שהמטפל יכול להחזיק נקודת מבט ניטראלית וההקפדה, לא להדגיש מידי או בכלל את תרומתו האפשרית של המטפל לאינטראקציה הבין אישית (מיטשל ובלאק, 2006). גישה זו סותרת במהותה את העקרונות הבסיסיים של השייכות וניתן להבין את הביקורת שהופנתה כלפיה.

בשלב מאוחר יותר, התהליכים העברתיים הובנו במונחים של קשר בין אישי וההתנסות עצמה עברה למרכז ההתמקדות של הטיפול ולא הפרשנות שלה (Summers, 2002). תפיסת התהליכים העברתיים התרחבה מעבר להשלכה של עברו של הקליינט על המטפל, לכלול גם את תרומתו של המטפל וגם את הדבר החדש אותו יוצר הקליינט עימו (מיטשל ובלאק, 2006), ההתבוננות על מערכות היחסים הופנתה מהעולם הפנימי, אל השפעותיה על הסביבה והתהליכים העברתיים הובנו ככאלו שיש להם נגיעה ישירה לתהליך הטיפולי (פרלוב, 2009). אולם יחד עם זאת, גם בשלב זה הביקורת האקזיסטנציאליסטית עדיין הייתה הולמת.

אמנם, תקופה זו שיקפה את ההבנה של האדם במונחים שהם בין אישיים, אולם היא עדיין דמתה לקודמתה מבחינה זו שהיא הציעה שהמטפל יכול לשמור את חווייתו הסובייקטיבית מלזהם את ההעברה של הקליינט (פרלוב, 2009). נקודת מבט זו משתנה בפסיכואנליזה ההתייחסותית. התייחסותה לתהליכים העברתיים אינם עוד כאל רגשות המועתקים מדמויות עבר אל המטפל, הקליינט או הסיטואציה האנליטית ולא עוד, כאל מצב בו רגשותיו המודחקים של הקליינט מושלכים אל מטפל שהופך לכלי הכלה להיבטים המנותקים של התנסותו של הקליינט. הם מומשגים כמטריקס של העברה והעברה נגדית, כאמת המשקפת את השייכות ואת ההתרחשות של הכאן ועכשיו של הרגע ושהיא שייכת גם לקליינט וגם למטפל באופן שהוא בלתי נמנע (Orfanos, 2002)

הפסיכואנליזה ההתייחסותית, מבינה את המפגש הטיפולי ואת יחסי ההעברה במונחים של הדדיות ואינטר סובייקטיביות. היא מבינה את מערכת היחסים ככזו בה נמצאים שני סובייקטים ולא רק סובייקט אחד, שהוא הקליינט והאובייקט שלו, שהוא המטפל (פרלוב, 2009). התהליכים העברתיים נתפסים כתוצאה למפגש ביניהם. הם מובנים כתורמים באופן בלתי נמנע והדדי להתפתחות התהליך הטיפולי, בו מטשטש הגבול בין ההעברה להעברה הנגדית לטובת המרחב שנוצר (מיטשל ובלאק, 2006). בני האדם נתפסים כבלתי נפרדים מהשדה הבין אישי וההתמקדות באינדיבידואל מבלי לקחת בחשבון את מערכות היחסים של ההווה, בנוסף לעבר, נחשבת כמוטעית (Orfanos, 2002).

ההתמקדות בטיפול מופנית לכאן ועכשיו של האינטראקציה והבנת המתרחש בשדה הבין אישי הנוכחי, מותנית בכך שהמטפל יקבל תחושה ברורה של הקליינט. השלכות הקליינט, מובנות ככאלו שאינן נקלטות בנפרד מהחרדות, הכמיהות והקונפליקטים של המטפל, אלא דרכם והשתתפותו של המטפל בתהליך הטיפולי מובנת כבלתי נמנעת (מיטשל ובלאק, 2006). מנקודת מבט זו, תהליכים העברתיים נתפסים כמערבים את סובייקטיביות המטפל בתהליך של יצירה הדדית עם הקליינט. זהו תהליך דיאלקטי, בו שני הצדדים יוצרים, מידעים, משמרים ושוללים את האחר (Orfanos, 2002).

למרות שהמטפל והקליינט נתפסים כמשתתפים, כמווסתים וכמשפיעים אחד על השני בתהליך האנליטי, מודגשת החשיבות של להחזיק במתח שבין ההתייחסות לאחר כאובייקט לבין ההתייחסות לאחר כסובייקט נפרד. ההכרה הדדית מובנת כהיבט מהותי בהתפתחות העצמי (Orfanos, 2002). יתרה מזאת, החשיבות לכך שהמטפל ישמור על תחושת הסובייקטיביות שלו עצמו ושהקליינט יבוא במגע עימה מודגשת (פרלוב, 2009). הפסיכואנליזה, הופכת לזירה בה נאבקים שני אנשים בכדי לארגן ולהעניק משמעות לחייו הרגשיים של הקליינט והמטפל נשאב פנימה באופן בלתי נמנע ואם זאת, מועיל. הוא נאבק בדינאמיקות דומות לאלו של הקליינט והוא נטוע בתהליך ומשום כך, הוא יכול להזדהות עם השלכות אלו לצורך הבנת הקליינט (מיטשל ובלאק, 2006).

ההכרה שאנו נחדרים רגשית על ידי האחר ובו זמנית חודרים אליו, מתגלית בהבנה שאין טעם לחשוב על האקלים הרגשי שבין שני אנשים במונחים של גורם ומגיב נפרדים, אלא יש להתרכז באופן בו נפרשת האינטראקציה ויוצרת איכות ייחודית המאפיינת את שני הנוכחים (מיטשל ובלאק, 2006). המשמעות לכך שהאדם כבר אינו יכול להיחשב כיחידה נפרדת, הינה שהגישה של המטפל למניעים שלו עצמו אינה מלאה ומכיוון שכך הוא אינו יכול לדעת באופן מוחלט מה הדבר הטוב לקליינט. לכן, הוא מחויב לקחת את תפיסתו העצמית את הקליינט בחשבון וכמו כן, להבין את תפיסת הקליינט את הסובייקטיביות שלו, של המטפל (Orfanos, 2002).

האינטראקציה שנוצרת, יכולה לקחת את המטפל למקומות קשים ולשקף לו דמויות שהוא אינו רוצה להכיר בהם כשלו. אולם, מכיוון שהדבר מתרחש ממילא והתכנים העולים אינם בשליטתו של המטפל, מודגש הצורך לאפשר לדבר לקרות, להתבונן בו ולאפשר גם לקליינט להתייחס לכך (פרלוב, 2009). הדרישה מהמטפל היא למחויבות ותגובתיות כנה ולשימוש בעימותים אוטנטיים וגילויי לב. הדרישה היא גם מהמטפל וגם מהקליינט לבחון כיצד ומדוע הם בקונפליקט ולתת משא ומתן בקשר לקונפליקט באופן הטוב ביותר שהם יכולים (Orfanos, 2002).

העמדה האינטר סובייקטיבית של הפסיכואנליזה ההתייחסותית הופכת את מערכת היחסים לדומיננטית מבחינת ערכה לתראפיה והיא מציבה אותה במרכז המוטיבציה לטיפול ולפסיכופתולוגיה. משמעותה היא, שמלבד לסובייקטיביות הקליינט, גם סובייקטיביות המטפל והתערבותו האישית נלקחים בחשבון. הכל נמצא תחת התחשבות בוחנת, כשהדבר כולל גם את הסיבוכים הנוצרים (Orfanos, 2002). הבנה זו דורשת מהמטפל להיות פתוח יותר לכל תגובותיו הרגשיות והאישיות. הגבול שבין אישיותו המקצועית ובין כלל אישיותו הסובייקטיבית נהיה מעורפל והקליינט, מוזמן לפגוש אותו באמת, עם כל האמת הרגשית הגלומה במפגש זה (פרלוב, 2009).

סיכום ודיון

נקודת המוצא של הגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית להבנת המפגש הטיפולי, הינה בהבנת הקיום מנקודת המבט של השייכות. הכוונה בשייכות, הינה שהנפרדות והניטראליות אינם אפשריים ושתמיד ישנה מעורבות ואינטראקציה שהיא בלתי נמנעת עם כל אשר קיים. כלומר, שהסובייקטיביות אינה מתרחשת בנפרד מהמפגש. המפגש עצמו, ללא קשר לתוכן המקצועי שבו, מעורר ומשפיע בדרכים רבות ובאופן בלתי נמנע. להבנה זו השלכה מהותית על אופן ההבנה והיישום של הקשר הבין אישי במפגש הטיפולי. הגישה רואה את הצורך לגשת אל האחר מנקודת המבט המשותפת והיא מתמקדת בהבנת המשמעויות והאפשרויות ההדדיות המתגלות במפגש.

בנוסף, הגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית מכירה בכך שלעולם לא נוכל להבין את האדם שמולנו באופן מלא על ידי המשגה תיאורטית. לכן, במפגש הטיפולי ישנו ניסיון להימנעות מאבחון מדויק ומפרשנות המסתמכת על הנחות וקביעות שהם ידועות מראש. המטרה אינה להסביר את המתרחש, אלא לאפשר מרחב של התנסות ולהבהיר את כל אשר נחשף בו. המטפל, נמנע מהצגת מערכות של עקרונות ובמקום, הוא מכוון לחקירה של המיידיות בא מתרחשות ההתנסויות בכאן ועכשיו. היבט זה, יחד עם הבנת המפגש מנקודת המבט של השייכות, משליך להבנה שישנו צורך למטפל לרתום את כל מכלול אישיותו שגבולותיה מתפרשים בהכרח מעבר להכשרתו המקצועית.

התהליך הטיפולי מתואר ככזה בו נוכחותו המלאה של המטפל היא הכרחית ואינטנסיבית. הוא נכנס לקשר כאדם שנכנס לקשר אישי והוא שוקע לעולמו של הקליינט כשהוא משתתף בתהליך באופן המלא ביותר לו הוא מסוגל. הוא צולל לתוך הקשר, מאפשר לקליינט לבחון את עצמו ועוזר לו לתרגם להבנה קונקרטית את גישתו ותחושותיו והשלכותיהם. יחד עם זאת, הוא נזהר שלא לאבד את עצמו לתוך תפיסת המציאות של האחר והוא מעגן את נקודת מבטו האישית, בכדי להבטיח שיוכל לחזור אליה.

התהליכים העברתיים מתוארים כהתנסויות בלתי נמנעות המבטאות את השייכות והבין יחסיות ושהן משקפות את הפתיחות והסגירות של המטפל והקליינט בכאן ועכשיו של המפגש הטיפולי. מודגש, שלא ניתן להימנע מההדדיות שבמפגש, שההימנעות מהרגשות שעולים בטיפול היא בלתי אפשרית ושהדבר מצביע על הצורך להבהרת היחסים. מצוין שבכדי להתמודד עם הרגשות, ישנו צורך להכיר בהם כנוכחים ואמיתיים במסגרת התנאים הנחווים בערכת היחסים בתרפיה. הכרה בהם מאפשרת לקבלם כהתנסות הולמת ומועילה והדבר משקף מודל לדרכי קיום של היענות ופתיחות לעולם.

השקפת עולם זו, מציגה ביקורת כלפי התייחסותה של הגישה הפסיכואנליטית לתהליכים העברתיים. היא מציגה טענות כגון שההתייחסות למטפל כבעל יכולת להיות ניטראלי סותרת את השייכות הבלתי נמנעת שבקיום האדם, שפרשנות התנסויות אלו כהעברה מאפשרת את התנערותו של המטפל מהשפעתו הממשית וההתמקדות בעבר, מזניחה את המתרחש בהווה באמת, מונעת קשב אמיתי וממעיטה בערכה של הסיטואציה, או שמלבד לכך שהערכים המוסברים מסתירים את הדבר שמתרחש באותו הרגע כשלעצמו ואת קישרו האפשרי להשקפת עולמו של הקליינט, אלא שגם שהכפייה שבהגדרות תהליכי ההעברה מונעות את הניסיון להישאר עם אותו הדבר שמראה את עצמו.

אמנם, בתקופות שונות של הזרם הפסיכואנליטי, התהליכים העברתיים תוארו כהשלכה של רגשות מדמויות משמעותיות בעבר כלפי דמויות בהווה, ההתמקדות הייתה בפרשנות העבר על מערכות היחסים בהווה והדעה שרווחה, הייתה שלמטפל ישנה היכולת לניטראליות במערכת היחסים ותרומתו לאינטראקציה לא הודגשה. ובתקופות אחרות, למרות שהקשר הובן במונחים בין אישיים ותהליכי ההעברה הורחבו בכדי לכלול את תרומתו של המטפל למפגש, המטפל עדיין נתפס כבעל יכולת להכיל היבטים מתוך התנסותו של הקליינט באופן שהוא מנותק ושהוא אינו מעורב בהעברה של הקליינט. עם זאת, נראה שביקורת זו אינה בהלימה עם גישות עכשוויות בפסיכואנליזה.

הגישה הפסיכואנליטית ההתייחסותית מבינה באופן דומה לפנומנולוגיה האקזיסטנציאליסטית את התהליכים העברתיים במונחים של הדדיות ואינטר סובייקטיביות. כאמת המשקפת את השייכות ואת ההתרחשות של הכאן ועכשיו של הרגע ושהיא שייכת גם לקליינט וגם למטפל באופן שהוא בלתי נמנע ושבו, נמצאת תרומתם של שניהם לתהליך הטיפולי. שתי הגישות רואות את המפגש הטיפולי כשדה בו נמצאים גם הקליינט וגם המטפל ושבו, נמצאת התרומה של שניהם. מכיוון שכך, מופנית ההתמקדות בשתי הגישות לכאן ועכשיו המשקף את הנוכחות האמיתית של האינטראקציה.

בשתי הגישות, התהליכים העברתיים נתפסים כמערבים את סובייקטיביות המטפל ואת השתתפותו הבלתי נמנעת בתהליך הטיפולי. ישנה הדגשה על החשיבות שבשמירת תחושת הסובייקטיביות והחזקת המתח שבין תפיסת העצמי לאחר, של החשיבות שבהשתתפות המטפל בתהליך שנוצר ובצורך של המטפל לבחון את עצמו בנוסף לקליינט. הן מכירות בכך שלמרות שלעיתים המטפל יכול לחוות את עצמו, או את הקשר, באופן קשה, ישנו הצורך לאפשר לדברים לקרות ולהכיר בכל ההתנסויות כנוכחות במערכת היחסים.

בשתיהן נאמר שהגבול בין ההעברה להעברה הנגדית מטשטש לטובת המרחב שנוצר בין הקליינט למטפל והן מדגישות את הצורך שהקליינט יבוא במגע עם מכלול אישיותו של המטפל. מבחינת שתי הגישות על המטפל להשתתף באופן מלא, חי ואקטיבי בעולמו של הקליינט. הדרישה מהמטפל היא להיות כן ואוטנטי. הוא נדרש להיות פתוח לתגובותיו הרגשיות והאישיות ולשקף פתיחות זו למערכת היחסים. זהו מפגש בא נעשה הניסיון לראות את האחר כשותף בין ייחוסי ולא מנקודת המבט בא האחר נחווה כנפרד. יחסי העברה מובנים כהתנסויות הנמצאות בתלות של גומלין והדדיות ושהן מעוצבות גם על ידי המטפל וגם על ידי הקליינט. ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 4
משמעות לחיים העברה נגדית חקירות למה נפרדים שינוי הרגלים מכירות להכיל תהליך טיפולי ניתוקים דעות קדומות תרפיה אקזיסטנציאליזם העברה והעברה נגדית העברה נגדית פסיכותרפיה תרפיה
רצון - שורש הרצון, הוא לא ההפרדה שבין טוב לרע
...שורש הרצון, הוא לא ההפרדה שבין טוב לרע כי לפעמים האדם מתבונן על קיומו של הרצון העצמי שלו, ושואל את עצמו, מהיכן מגיעים הרצונות שלי? ומי שהוא טועה, נדמה לו, שהרצון שלו, מגיע מכך, שהוא עושה הפרדה בין טוב לרע. כי בלי הפרדה בין טוב לרע, אין שום רצון כלל. והאדם לא מבין, שכל אלו, הן תשובות סרק. כי בלי רצון, אין הפרדה בין טוב לרע. וכל ההפרדה שבין טוב לרע, היא עצמה נובעת מכך שיש רצון. כך שלומר שהרצון נובע מההפרדה שבין טוב לרע, זאת שטות מוחלטת. כי הרצון וההפרדה שבין טוב לרע, הם ישות אחת ממש, שצריך להבין,...
למה לא לסמוך על עצמך? גילית משהו פשוט, הגעתי להארה רוחנית, גילית את האור, יצאתי מהחושך לאור, חזרתי בתשובה, חזרתי בשאלה, אולי טעיתי עד עכשיו? אני חכם או טיפש, זה מאוד פשוט, תגליות מדעיות, מחקר מדעי
למה לא לסמוך על עצמך? גילית משהו פשוט, הגעתי להארה רוחנית, גילית את האור, יצאתי מהחושך לאור, חזרתי בתשובה, חזרתי בשאלה, אולי טעיתי עד עכשיו? אני חכם או טיפש, זה מאוד פשוט, תגליות מדעיות, מחקר מדעי
...פשוט, הגעתי להארה רוחנית, גילית את האור, יצאתי מהחושך לאור, חזרתי בתשובה, חזרתי בשאלה, אולי טעיתי עד עכשיו? אני חכם או טיפש, זה מאוד פשוט, תגליות מדעיות, מחקר מדעי ההרצאה עוסקת בשאלת האמון העצמי, במיוחד כאשר אדם מגלה תובנות חדשות או חוויות רוחניות שמובילות אותו להרגיש בטוח במסקנותיו. אליעד כהן מציין את התופעה שבה אדם מגלה משהו, ומרגיש פתאום שההבנה החדשה היא כל כך פשוטה, שלא ברור איך הוא לא הגיע אליה קודם. תופעה זו נראית בעיקר אצל אנשים שמרגישים שהם גילו את האור, כלומר, חוו חוויה רוחנית או שינוי...
איך לשכנע את הבוס? איך לשכנע מישהו? איך להיות חבר של הבוס? איך לגרום לבוס? איך לגרום למנהל? מערכות יחסים בעבודה, תקשורת בין אישית בעבודה, שיטות שכנוע
איך לשכנע את הבוס? איך לשכנע מישהו? איך להיות חבר של הבוס? איך לגרום לבוס? איך לגרום למנהל? מערכות יחסים בעבודה, תקשורת בין אישית בעבודה, שיטות שכנוע
...חבר של הבוס? איך לגרום לבוס? איך לגרום למנהל? מערכות יחסים בעבודה, תקשורת בין אישית בעבודה, שיטות שכנוע למה חשוב להבין את ההבדל בין התיאוריה לבין היישום המעשי בשכנוע? כאשר מנסים לשכנע את הבוס או כל אדם אחר, חשוב לזכור שקיים הבדל משמעותי בין ההבנה של חוקים כלליים לבין היישום המעשי שלהם בשטח. אליעד כהן מדגיש את החשיבות של הפרטים הקטנים בשיחה עצמה, כמו בחירת המילים, הטון וההקשר המדויק שבו נאמרים הדברים. הוא מסביר שאפילו שינוי קטן, כמו שימוש במילה צריך במקום רוצה או גם במקום רק, יכול לשנות לחלוטין את...
הידיעה הסופית, לדעת את עצמך, ידיעה או עשייה, עניין בחיים, ריגוש בחיים, אור אין סוף, הכל בבת אחת, כאב גופני, ידיעה רגשית
הידיעה הסופית, לדעת את עצמך, ידיעה או עשייה, עניין בחיים, ריגוש בחיים, אור אין סוף, הכל בבת אחת, כאב גופני, ידיעה רגשית
...לדעת את עצמך, ידיעה או עשייה, עניין בחיים, ריגוש בחיים, אור אין סוף, הכל בבת אחת, כאב גופני, ידיעה רגשית למה אנשים מחפשים עניין וריגוש בחיים? אחת השאלות המרכזיות שאליעד דן בהן היא מדוע אנשים תמיד מחפשים עניין וריגוש בחיים. הוא מתאר מצב שבו אדם לא יכול פשוט לשבת בשקט מול קיר ולהיות מסופק, ושואל מדוע זה קורה. הוא מציג כמה כיווני חשיבה: לאדם יש רצון בסיסי לחזור להיות אלוהים. הרצון הזה מודחק ומתבטא בצורות שונות, כמו בחיפוש מתמיד אחר מי התקשר כשיש צלצול טלפון. פעולות פשוטות אלה מבטאות רצון למצוא דבר...
איך להיות יותר חכם? איך לגלות שאתה טועה? איך לא לנצח בוויכוח? איך לא להיות נצחן? איך לעזור לאנשים לתקן אותך? איך לצאת חכם ולא לצאת צודק? איך תהיה חכם ואל תהיה צודק? ווכחנות, הנצחנות אינה סובלת את האמת, איך לא להתנצח? בירור האמת, איך לנהל דיונים? ניהול דיונים
...חכם? איך לגלות שאתה טועה? איך לא לנצח בוויכוח? איך לא להיות נצחן? איך לעזור לאנשים לתקן אותך? איך לצאת חכם ולא לצאת צודק? איך תהיה חכם ואל תהיה צודק? ווכחנות, הנצחנות אינה סובלת את האמת, איך לא להתנצח? בירור האמת, איך לנהל דיונים? ניהול דיונים אם אתה רוצה להיות חכם ולא רק לצאת צודק, ואם אתה באמת רוצה לדעת מה האמת ולא רק לחשוב שאתה יודע מה האמת ולא רק שכולם יסכימו איתך שאתה צודק, אז כאשר אתה מתווכח עם מישהו על משהו, עליך לנסות להגדיל את הסיכוי לכך שהוא יתקן אותך ויעזור לך להבין האם והיכן אתה טועה...
הכרויות, דייטים, להצליח בדייט, התאמה זוגית, לא מוצא בת זוג, לא מוצא בן זוג, דייט מוצלח, הצלחה זוגיות, אימון לזוגיות, מאמן לזוגיות, גישור זוגי, בעיות בזוגיות, למצוא זוגיות, למצוא אהבה
הכרויות, דייטים, להצליח בדייט, התאמה זוגית, לא מוצא בת זוג, לא מוצא בן זוג, דייט מוצלח, הצלחה זוגיות, אימון לזוגיות, מאמן לזוגיות, גישור זוגי, בעיות בזוגיות, למצוא זוגיות, למצוא אהבה
...דייטים, להצליח בדייט, התאמה זוגית, לא מוצא בת זוג, לא מוצא בן זוג, דייט מוצלח, הצלחה זוגיות, אימון לזוגיות, מאמן לזוגיות, גישור זוגי, בעיות בזוגיות, למצוא זוגיות, למצוא אהבה איך ייתכן שבני זוג שמתאימים יחשבו שהם לא מתאימים? הנושא שאליעד כהן מציג בהרצאה עוסק בשאלה מורכבת הנוגעת לתחום ההיכרויות והזוגיות: איך יכול להיות מצב שבו שני אנשים יוצאים לדייט, שניהם מחפשים תכונות מסוימות, ובפועל, למרות שהם מתאימים בדיוק למה שכל אחד חיפש, הם ירגישו שהם אינם מתאימים וייפסלו אחד את השני? אליעד מסביר שלמעשה יש...
רטוריקה, איך לשכנע אנשים? האם זה בגלל הרצון או בגלל הצורה? למה רע לך? האם זה בגלל שאתה לא רוצה או בגלל מה שקורה? מהי סיבתיות? סיבה ותוצאה, אמונות תפלות, קריאת תהילים, צדקה, אמונות של דתיים
רטוריקה, איך לשכנע אנשים? האם זה בגלל הרצון או בגלל הצורה? למה רע לך? האם זה בגלל שאתה לא רוצה או בגלל מה שקורה? מהי סיבתיות? סיבה ותוצאה, אמונות תפלות, קריאת תהילים, צדקה, אמונות של דתיים
...האם זה בגלל הרצון או בגלל הצורה? למה רע לך? האם זה בגלל שאתה לא רוצה או בגלל מה שקורה? מהי סיבתיות? סיבה ותוצאה, אמונות תפלות, קריאת תהילים, צדקה, אמונות של דתיים איך לשכנע אנשים והאם הבעיה ברצון או במציאות? אליעד כהן מסביר על טכניקות לשכנוע ורטוריקה, תוך דגש על ההבדל בין רצון לבין צורה או מצב חיצוני. הדגש המרכזי שלו הוא על זיהוי הסיבה האמיתית לכך שאדם מרגיש רע או טוב, וכיצד לזהות האם הסיבה קשורה למה שקורה או לרצון הפנימי של האדם. לאורך ההסברים, אליעד משתמש בדוגמאות רבות ומפורטות ומנתח אותן לעומקן...
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי
...יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי מה באמת גורם לאדם להרגיש טוב או רע? ההרגשה הטובה או הרעה של האדם איננה קשורה ישירות למאורעות שקורים לו, אלא לניגודיות שבין התחושות שהוא חווה. כאשר אדם חווה כאב או סבל, הוא מחפש משהו שיעשה לו טוב כדי להקל על הכאב, אך לעיתים דווקא הניסיון להרגיש טוב יותר הוא זה שיגרום לו בסוף להרגיש רע יותר. הניגוד בין מצבי הטוב והרע הוא שק
הפצה רוחנית, הפצה רעיונית, הפצת האמת שלך, הפצת ספרים, להיות בטוח בעצמך, לתת צדקה, לקבל ולתת, המרדף אחרי הכסף, תאוות ממון, שיווק רוחני, הפרשת מעשרות, גמילות חסדים
הפצה רוחנית, הפצה רעיונית, הפצת האמת שלך, הפצת ספרים, להיות בטוח בעצמך, לתת צדקה, לקבל ולתת, המרדף אחרי הכסף, תאוות ממון, שיווק רוחני, הפרשת מעשרות, גמילות חסדים
...הפצה רעיונית, הפצת האמת שלך, הפצת ספרים, להיות בטוח בעצמך, לתת צדקה, לקבל ולתת, המרדף אחרי הכסף, תאוות ממון, שיווק רוחני, הפרשת מעשרות, גמילות חסדים למה חשוב להפיץ את הרעיונות שלך לאחרים? אליעד כהן מסביר בהרצאה מדוע חשוב מאוד להפיץ את הרעיונות שלך לאחרים. לפי אליעד, אחד המחסומים המשמעותיים ביותר של אנשים הוא הפחד ממה יחשבו עליהם אחרים. לדוגמה, אם אדם מאמין מאוד ברעיון או במוצר כלשהו, אך מתבייש או חושש לספר עליו לאחרים, הדבר מעיד על כך שהוא לא בטוח לגמרי באותו רעיון או מוצר. אליעד ממחיש זאת על ידי...
רגש ורצון, למה משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? איך משהו גורם לי להרגיש? איזה רגש יש לי ממשהו? מה אני רוצה להרגיש? למה משהו עושה לי רע? למה אני לא רוצה משהו? מה אני לא רוצה להרגיש? איך לחקור רצון? איך להבין רצון?
רגש ורצון, למה משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? איך משהו גורם לי להרגיש? איזה רגש יש לי ממשהו? מה אני רוצה להרגיש? למה משהו עושה לי רע? למה אני לא רוצה משהו? מה אני לא רוצה להרגיש? איך לחקור רצון? איך להבין רצון?
...ורצון, למה משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? איך משהו גורם לי להרגיש? איזה רגש יש לי ממשהו? מה אני רוצה להרגיש? למה משהו עושה לי רע? למה אני לא רוצה משהו? מה אני לא רוצה להרגיש? איך לחקור רצון? איך להבין רצון? למה משהו עושה לי טוב? כדי להבין למה דבר מסוים עושה לך טוב, אתה צריך לחקור לעומק את הרגשות והתחושות שהדבר הזה מעורר בך. אנשים רוצים דברים מסוימים כי הם חווים בעקבותיהם רגשות נעימים או טובים. לדוגמה, אדם רוצה לאכול משום שהאכילה גורמת לו להרגיש תחושת שובע. השובע הוא תחושה חיובית שמספקת לו...
פנג שווי - של מי הבית הזה?
...- של מי הבית הזה? בית הוא העולם הפנימי והפרטי של כל אחד מאתנו. שם נרשה לעצמנו לעשות דברים שלא נעשה ברבים. בית הוא המקום ממנו נצא אל העולם הרועש ואליו נשוב בכל פעם שנרצה שקט ורוגע וביטחון. אם נבקש מילד לצייר לנו בית סביר שיצייר ריבוע עם משלוש מעל, ובתוך הריבוע יוסיף שני חלונות ודלת. בהתבוננות נוספת נזהה בציור פנים עם עיניים ופה. ואכן, בציורי ילדים, רוב הבתים נראים כבני אדם. וכך בדיוק נתפס בית גם בראייה ההוליסטית. לכל בית יש פנים ועורף החזית היא הפנים חזית הבית מייצג את החלק המוחצן בחיינו, את מה שאנו...
חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?
...היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?. שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על השכל, ועל המוסר השכל שיש עכשיו בימינו, החרדים, שחיים בחרדה, חרדים ללכת לעבוד, ורוצים ממס הכנסה כסף וכו. ויש את הבעיה הנוספת של הערבים, הערבים רוצים עוד, ולא רוצים לתת להם. ואני לא יגיד הפעם מה אני חושב, שניהם צודקים או שניהם טועים, מה שמעניין פה זה המוסר השכל, זה השכל, כשאני אומר זאת אני מתכוון גם למדינה לחי...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...כמתקשרת חוויותיי כמתקשרת כאשר אני יושבת כדי לתאר את חוויותיי כמתקשרת עלי לספר לכם ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את הקשר עם העולם החיצון. לא היכרתי אפילו את בני משפחתי. למרות שאף...
אימון עסקי - 7 מרכיבי יסוד שניתן לפתח באמצעות אימון עסקי
...לפתח באמצעות אימון עסקי מהיכרותי עם העולם של אימון עסקי זה נכון שאנשים מצליחים ומתעשרים מעשיית דברים בדרך מסוימת ולא מעשיית דברים מסוימים. זה נכון גם שעל מנת לעשות דברים בדרך מסוימת, צריך לחשוב בדרך מסוימת. עם זאת, מהיכרותי עם העולם של אימון עסקי וייעוץ עסקי ומההתבוננות שלי לאורך השנים על אנשים שמצליחים בעסקים ובהשקעות, זיהיתי שבעה מרכיבי יסוד משותפים, שלטעמי מהווים מרכיבים קריטיים להצלחה, בלעדיהם חשיבה בדרך מסוימת לא בהכרח תעזור כשלעצמה. לא מדובר בבשורה רעה לאלה שמטבעם אינם ניחנים באותם מרכיבים...
פיזיקה / פילוסופיה - מכתב גלוי לאיינשטיין הבא
...- מכתב גלוי לאיינשטיין הבא מכתב גלוי לאיינשטיין הבא באשר תלך, השאר את עקבות לבך ולא את עקבות מגפיך. אלמוני מר איינשטיין הבא היקר ראשית, סליחה על הכינוי הטיפשי. אני יודע שאתה לא תהיה איינשטיין השני ממש כמו שאיינשטיין לא היה ניוטון השני וניוטון לא היה גלילאו השני. כל יוצר הוא אדם ייחודי בפני עצמו ואין מקום להשוואות. בכלל, איני יודע אם תהיה אדם אחד או כמה אנשים, כי לא כל המהפכות נעשו על ידי גאון יחיד. ואולי גם איני צריך לפנות אליך בלשון זכר? נשים הופכות כיום לרוב בפקולטות למדעי החיים, וגם במדעים המדויקים...
כוסמת - הכוסמת לשובע ולרזון
...ולרזון את הכוסמת נוטים לסווג עם משפחת הדגנים למרות שהיא אינה דגן, מוצאה ממשפחת הארכוביתיים, היא אינה מכילה גלוטן ומצויינת עבור חולי צליאק הרגישים לגלוטן החיטה. הכוסמת מכילה סיבים תזונתיים, חלבונים ומינרלים חיוניים כמו ברזל, מגנזיום, זרחן אשלגן, ואבץ. מינרלים המעורבים בתהליכים ביוכימיים שונים בגופינו ואחראים על תפקוד תקין של המערכת החיסונית. כמו כן הכוסמת מכילה חומצות אמינו חשובות ועוד ויטמינים החשובים לבריאותינו. בכוסמת נמצאים חומרים אנטי אוקסידנטים לדוג חומר בשם רוטין המונע דלקות, מגן על כלי הדם...
על סתמיות ומשמעות בחיינו
...בחיינו מאת דר רבקה נרדי 12/10/09 יום שני, 12 באוקטובר. אנחנו לקראת סיום חופשתנו במסע מרתק שעשינו מחופה הדרומי של קרואטיה לאורך הים האדריאטי צפונה לסלובניה המיוערת וההררית. ושם בסלובניה, כמעט נושקים בגבול אוסטריה, בבלד, למרגלות האגם הקטן, בנוף הדומה לתמונה מגלויה אנחנו שוהים את שלושת ימי חופשתנו האחרונים. בשקט הנפלא הזה אני גם מסיימת בחרדת קודש ובאי רצון בולט את יער נורבגי הרומן המהפנט של הרוקי מורקמי מחברו של ספר אחר שכישף אותי, קפקא על החוף. זהו רומן המתאר את ההוויה העכשוית ביותר, הן ביפן והן מ...
אלוהים של יום יום - הקדמה מתוך ספרה של לילי בנטב
...בנטב מודעות שאינה מתנסה בשלם האחד והיחיד, יוצרת מתוך בורותה את עולמה וגורלה, ומשתעבדת להם בעיוורונה. מודעות שמתנסה בשלם האחד והיחיד, יוצרת מתוך הבנה ואהבה את עולמה וגורלה, והופכת לאדון עליהם. מודעות שמתמזגת עם השלם המוחלט, מתקיימת במהות עצמיותה השלמה והמוחלטת. השלם המוחלט הוא נצחי, אחד והיחיד שדבר אינו יכול להשפיע עליו או לשנותו, מודעות שלמה ומוחלטת, אושר שלם ומוחלט, קיום שלם ומוחלט. השלם המוחלט הוא מקור כל החלל והזמן וכל היש והאין המתקיימים בחלל זמן זה. אפשר לדמותו כמרחב ריק ומלא כאחד, חסר מרכז...
הפרעת אישיות נמנעת - מבוא
...אישיות נמנעת היא הפרעת אישיות מאשכול ג. אנשים הסובלים מהפרעה זו מתאפיינים ברגישות קיצונית לדחייה שיכולה להובילם לחיי התבודדות. למרות שהם ביישנים מאוד, הם אינם בלתי חברותיים, ומראים רצון עז לחברה, אך נזקקים לערובות חזקות שלא ידחו. לעתים קרובות הם מתוארים כסובלים מתסביך נחיתות. על פי ה - DSM IV (ספר האבחנות הפסיכיאטריות של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית) הפרעה זו מאופיינת על ידי: דפוס חוזר של הימנעות חברתית, רגשות של חוסר התאמה ורגישות להערכה שלילית המתחיל בבגרות המוקדמת ומתקיים במגוון הקשרים כפי שמתאפיין...
סקס זהות מינית וחשק מיני
...וחשק מיני , מכיל מילים גסות, כשגבר ואישה מקיימים יחסי מין, מופרשים הורמונים רבים שמגבירים את החשק, התשוקה והאנרגיה. אישה יכולה לגמור ולהמשיך לקיים יחסי מין. הגמירה של האישה לא מונעת ממנה להמשיך. ההפך, היא יכולה רק לגרום לה לרצות יותר. לעומת זאת כאשר הגבר גומר, מיד מופרשים הורמונים שיכניסו אותו למצב רגיעה, החשק המיני יורד ומגיעה הפוגה. הסיבה שאישה יכולה להמשיך אחרי אורגזמה והגבר לא, היא בגלל שאנחנו בובות על חוטים! אנחנו רק מספרים לעצמנו שאנחנו רוצים סקס ורק מספרים לעצמנו שאנחנו חרמנים ושאנחנו שולטים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פסיכותרפיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פסיכותרפיה, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פסיכותרפיה, איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
אמונה בקללות אשה שלא רוצה לעשות סקס אשמה בעקבות התאבדות האביר על הסוס הלבן מהי תודעה עצמי? להאיץ להשתחרר מהפחדים פחד קורונה מה רע בביטחון עצמי? הרגשת כעס עצמי לאהוב בחורות לאהוב משימות אפורות איך ניתן להגיע לאושר? איך למצוא את האושר? להציל את הזוגיות לא מפסיק לחשוב על האקסית איך לעזור למישהו לקבל החלטה? לקבל החלטות בזוגיות התמודדות עם מריבות התמודדות עם מחשבות מפחידות איך להצליח בפוליטיקה? להתמיד להשגת מטרות שכנוע עובדים לקוח מבטל ברגע האחרון מניעת מריבות עם הילדים משחקי ילדים גידול ילדים רוחניים האם להיות מורה רוחני? למה קשה לטפל בהפרעות? הפרעות התנהגות קשות זיכרון של אקסית איך להתחבר לאקסית? שריר מהן כל הדרכים האפשרויות להרמת משקל מהרצפה? האם הגיוני שאלוהים ברא את העולם? לאלוהים אין רצון סוף המסע אל ההארה חוויה של הארה רצון להיות אלוהים האם אפשר להיות אלוהים? שוק ההון אפיקי הכנסה האם מטרת החיים היא גן עדן? למה הוא משמעות החיים שלי? תחושת הנאה לצאת משליליות מה זה רצון חופשי? בחירה חופשית חלקית מתי נברא העולם? האם העולם כל הזמן היה קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, מטפל רוחני, אימון אישי קשב וריכוז בתחום פסיכותרפיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7813 שניות - עכשיו 05_10_2025 השעה 17:21:22 - wesi4