ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תרפיה ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3 ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2. מקומם של תהליכי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3
ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2.

מקומם של תהליכי ההעברה כנוכחים בהתנסות

לא ניתן לעקור מהשורש או להשמיד רגשות שעולים בטיפול. אסטרטגיה מסוג זה לרוב נכשלת ובמקום מעוררת את הפעולה ההפוכה (Spinelli, 1994 מתוך Spinelli, 2007). במידה והמטפל והקליינט לעולם לא יכלו להיות דבר אחר מאשר חלק אינטגראלי של מערכת היחסים דו כיוונית שהיא ייחודית ומורכבת, הדבר בכלל חסר משמעות להציע שצריך או אפשר להחזיק בעמדה שהיא ניטראלית (Cooper, 2003). המודעות לכך הינה חלק חיוני לטיפול והיא מצביע על הדרישה להבהרת הדינאמיקה שביחסים הטיפוליים. הדבר מדגיש את החשיבות שבהבנת אופני הקשר שבין שני האנשים השותפים למפגש (Van Deurzen & Kenward, 2005).

מכיוון שתפיסת האדם היא אישית ומעוותת, על המטפל לבחון ולהבהיר את דעותיו שלו כפי שאת אלו של הקליינט. חווייתו את הקשר, לעיתים תהיה מבוססת על התנסותו הקודמת, לעיתים על אירועים סמוכים או מצויים ולעיתים תבטא תגובה ישירה לדבר אותו עורר או חשף הקליינט (Van Deurzen & Kenward, 2005). מודעות זו הכרחית, מכיוון שזהו התחום בו יש למטפל את היכולת והכוח לשהות לפני שיגיב. זהו התחום בו הוא יצור אנוש ולא סתם אוסף של דחפים או צורות התנהגות. ללא המודעות למקום זה, תגובתו תהיה אוטומטית, מצומצמת וללא חופש בחירה והתמקדות פעולתו, תופנה כלפי צרכיו העצמיים ולא כלפי האדם שנמצא מולו (מיי, 1983).

הדרך של המטפל להתמודד עם הרגשות שעולים בטיפול, אינה על ידי הכחשתם, הפיכתם לדבר אחר או צמצומם לידי הגדרות כהעברה או העברה נגדית, אלא על ידי ההכרה בהם כנוכחים בהתנסותו ובמערכת היחסים עם הקליינט (Spinelli, 1994 מתוך Spinelli, 2007). במידה ולמשל הוא חש משיכה ארוטית כלפי המטופל, הוא חייב להתמודד בכנות עם רגשותיו. במידה ולא יעשה זאת, צרכיו יפורקו בדמיונו עם הקליינט. במידה ולא יקבל את הדרך הארוטית כאחת מדרכי ההתקשרות, הוא לא יאזין באופן מלא ויאבד את אחד האמצעים לשינוי בתרפיה (מיי, 1983).

למעשה, בפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית הדבר אותו המטפל מרגיש בתוכו, הינו אחד מהכלים הטובים ביותר בכדי לדעת מה מרגיש הקליינט (מיי, 1983). לכן, המטפל ישקול את חשיפת הדבר המתרחש ואת חקירת תגובתו הרגשית שלו, עם הקליינט. המחשבה היא, שכך יכול להתגלות דבר מה חשוב לגבי הקליינט, לגבי מערכת היחסים או לגבי דעתו הקדומה שלו ולכל אלו, ישנו צורך להתייחס. כמובן שדיון לגבי הדעה הקדומה אישית של המטפל יילקח אל המדריך או המנחה שלו (Van Deurzen & Kenward, 2005).

מתוך דברים אלו, עולה השאלה האם החשיפה העצמית מועילה או לא. התשובה היא שהדבר תלוי בדבר אותו המטפל מנסה לקדם או להשיג באמצעותה. במידה והחשיפה נשארת במסגרת מטרת הניסיון להביא למיקוד ולגלות את נטיותיו המרומזות של השקפת עולמו של הקליינט, כשזו משפיעה ומתחזקת את המשקעים והניתוקים (היעדר הפתיחות), זו ברת תוקף. בבחירה להכרה בדבר אשר נמצא וחשיפתו, המטפל יכול לראות ולחלץ היבטים רלוונטיים לגבי השקפת עולמו של הקליינט, שבמקרה ההפוך הוזנחו (Spinelli, 2007).

ההכרה בדבר המתרחש כחלק מהשייכות, גם מאפשרת למטפל להניח היבט מסוים זה של התנסותו במסגרת התנאים הנחווים בתרפיה (מיי, 1983). כשהמטפל כולל התנסויות אלו בהבהרה הנמשכת ועושה בהם שימוש בכדי לאתגר את השקפת עולמו של הקליינט הוא יכול להימנע מתחושות של הצפה, המומות או דיכאון שהיו יכולות לעלות במקרה ההפוך. הדבר דורש את שינוי תפיסת החוויה כבעייתית, לא רצויה או אסורה, לכיוון הפתיחות לממשיות. עמדה זו של קבלה הופכת את ההתנסות להולמת ולמועילה לתהליך הטיפולי (Spinelli, 2007).

המפגש האקזיסטנציאליסטי, מאפשר לקליינט לגלות את מגוון אפשרויותיו לחשיפה אל מול הדמויות עימן הוא נפגש בעולם. מטרתו הינה ליצור מרחב ניסיוני בו הקליינט יכול להתחיל להתנסות בקיום שהוא יותר פתוח (Boss, 1963 מתוך Cooper, 2003). יתרה מזאת, בניסיון לאמץ פתיחות כלפי אותו הדבר שבמקרה ההפוך הייתה הימנעות או התרחקות ממנו, המטפל יכול להמחיש את התיאוריה ובאופן זה להפוך לדוגמה חיה של להיות בקיום ובכך, לאפשר לקליינט להתנסות בכך או לפחות להחשיב זאת (Spinelli, 2007).

העברה והעברה נגדית מנקודת המבט הפסיכואנליטית

התהליכים העברתיים מתוך העמדה האינטר סובייקטיבית ההתייחסותית

כפי שהוצג מלפני, השקפת העולם האקזיסטנציאליסטית מעצם היותה פנומנולוגית, מציגה ביקורת רבה כלפי יחסה של הגישה הפסיכואנליטית להתנסויות ההעברה וההעברה הנגדית. יחד עם זאת, חשוב לציין שביקורת זו אינה עומדת בקנה מידה אחד עם המשגתן ותפיסתן של הגישות העכשוויות בפסיכואנליזה, אלא מתאימה יותר לגישה הפסיכואנליטית הקלאסית של פסיכולוגיית האדם האחד ולתקופות המוקדמות של פסיכולוגיית שני האנשים.

הפסיכואנליזה הקלאסית, הבינה את יחסי ההעברה כהשלכה או העתקה של רגשות הקשורים למערכות היחסים המוקדמות שלנו אל ההתנסויות במערכות היחסים בהווה והיא מיקדה את הטיפול על בחינת השפעת עברו של הקליינט על מערכות יחסיו הבין אישיות בהווה (Marcus, 2002). זאת, אגב ההנחה שהמטפל יכול להחזיק נקודת מבט ניטראלית וההקפדה, לא להדגיש מידי או בכלל את תרומתו האפשרית של המטפל לאינטראקציה הבין אישית (מיטשל ובלאק, 2006). גישה זו סותרת במהותה את העקרונות הבסיסיים של השייכות וניתן להבין את הביקורת שהופנתה כלפיה.

בשלב מאוחר יותר, התהליכים העברתיים הובנו במונחים של קשר בין אישי וההתנסות עצמה עברה למרכז ההתמקדות של הטיפול ולא הפרשנות שלה (Summers, 2002). תפיסת התהליכים העברתיים התרחבה מעבר להשלכה של עברו של הקליינט על המטפל, לכלול גם את תרומתו של המטפל וגם את הדבר החדש אותו יוצר הקליינט עימו (מיטשל ובלאק, 2006), ההתבוננות על מערכות היחסים הופנתה מהעולם הפנימי, אל השפעותיה על הסביבה והתהליכים העברתיים הובנו ככאלו שיש להם נגיעה ישירה לתהליך הטיפולי (פרלוב, 2009). אולם יחד עם זאת, גם בשלב זה הביקורת האקזיסטנציאליסטית עדיין הייתה הולמת.

אמנם, תקופה זו שיקפה את ההבנה של האדם במונחים שהם בין אישיים, אולם היא עדיין דמתה לקודמתה מבחינה זו שהיא הציעה שהמטפל יכול לשמור את חווייתו הסובייקטיבית מלזהם את ההעברה של הקליינט (פרלוב, 2009). נקודת מבט זו משתנה בפסיכואנליזה ההתייחסותית. התייחסותה לתהליכים העברתיים אינם עוד כאל רגשות המועתקים מדמויות עבר אל המטפל, הקליינט או הסיטואציה האנליטית ולא עוד, כאל מצב בו רגשותיו המודחקים של הקליינט מושלכים אל מטפל שהופך לכלי הכלה להיבטים המנותקים של התנסותו של הקליינט. הם מומשגים כמטריקס של העברה והעברה נגדית, כאמת המשקפת את השייכות ואת ההתרחשות של הכאן ועכשיו של הרגע ושהיא שייכת גם לקליינט וגם למטפל באופן שהוא בלתי נמנע (Orfanos, 2002)

הפסיכואנליזה ההתייחסותית, מבינה את המפגש הטיפולי ואת יחסי ההעברה במונחים של הדדיות ואינטר סובייקטיביות. היא מבינה את מערכת היחסים ככזו בה נמצאים שני סובייקטים ולא רק סובייקט אחד, שהוא הקליינט והאובייקט שלו, שהוא המטפל (פרלוב, 2009). התהליכים העברתיים נתפסים כתוצאה למפגש ביניהם. הם מובנים כתורמים באופן בלתי נמנע והדדי להתפתחות התהליך הטיפולי, בו מטשטש הגבול בין ההעברה להעברה הנגדית לטובת המרחב שנוצר (מיטשל ובלאק, 2006). בני האדם נתפסים כבלתי נפרדים מהשדה הבין אישי וההתמקדות באינדיבידואל מבלי לקחת בחשבון את מערכות היחסים של ההווה, בנוסף לעבר, נחשבת כמוטעית (Orfanos, 2002).

ההתמקדות בטיפול מופנית לכאן ועכשיו של האינטראקציה והבנת המתרחש בשדה הבין אישי הנוכחי, מותנית בכך שהמטפל יקבל תחושה ברורה של הקליינט. השלכות הקליינט, מובנות ככאלו שאינן נקלטות בנפרד מהחרדות, הכמיהות והקונפליקטים של המטפל, אלא דרכם והשתתפותו של המטפל בתהליך הטיפולי מובנת כבלתי נמנעת (מיטשל ובלאק, 2006). מנקודת מבט זו, תהליכים העברתיים נתפסים כמערבים את סובייקטיביות המטפל בתהליך של יצירה הדדית עם הקליינט. זהו תהליך דיאלקטי, בו שני הצדדים יוצרים, מידעים, משמרים ושוללים את האחר (Orfanos, 2002).

למרות שהמטפל והקליינט נתפסים כמשתתפים, כמווסתים וכמשפיעים אחד על השני בתהליך האנליטי, מודגשת החשיבות של להחזיק במתח שבין ההתייחסות לאחר כאובייקט לבין ההתייחסות לאחר כסובייקט נפרד. ההכרה הדדית מובנת כהיבט מהותי בהתפתחות העצמי (Orfanos, 2002). יתרה מזאת, החשיבות לכך שהמטפל ישמור על תחושת הסובייקטיביות שלו עצמו ושהקליינט יבוא במגע עימה מודגשת (פרלוב, 2009). הפסיכואנליזה, הופכת לזירה בה נאבקים שני אנשים בכדי לארגן ולהעניק משמעות לחייו הרגשיים של הקליינט והמטפל נשאב פנימה באופן בלתי נמנע ואם זאת, מועיל. הוא נאבק בדינאמיקות דומות לאלו של הקליינט והוא נטוע בתהליך ומשום כך, הוא יכול להזדהות עם השלכות אלו לצורך הבנת הקליינט (מיטשל ובלאק, 2006).

ההכרה שאנו נחדרים רגשית על ידי האחר ובו זמנית חודרים אליו, מתגלית בהבנה שאין טעם לחשוב על האקלים הרגשי שבין שני אנשים במונחים של גורם ומגיב נפרדים, אלא יש להתרכז באופן בו נפרשת האינטראקציה ויוצרת איכות ייחודית המאפיינת את שני הנוכחים (מיטשל ובלאק, 2006). המשמעות לכך שהאדם כבר אינו יכול להיחשב כיחידה נפרדת, הינה שהגישה של המטפל למניעים שלו עצמו אינה מלאה ומכיוון שכך הוא אינו יכול לדעת באופן מוחלט מה הדבר הטוב לקליינט. לכן, הוא מחויב לקחת את תפיסתו העצמית את הקליינט בחשבון וכמו כן, להבין את תפיסת הקליינט את הסובייקטיביות שלו, של המטפל (Orfanos, 2002).

האינטראקציה שנוצרת, יכולה לקחת את המטפל למקומות קשים ולשקף לו דמויות שהוא אינו רוצה להכיר בהם כשלו. אולם, מכיוון שהדבר מתרחש ממילא והתכנים העולים אינם בשליטתו של המטפל, מודגש הצורך לאפשר לדבר לקרות, להתבונן בו ולאפשר גם לקליינט להתייחס לכך (פרלוב, 2009). הדרישה מהמטפל היא למחויבות ותגובתיות כנה ולשימוש בעימותים אוטנטיים וגילויי לב. הדרישה היא גם מהמטפל וגם מהקליינט לבחון כיצד ומדוע הם בקונפליקט ולתת משא ומתן בקשר לקונפליקט באופן הטוב ביותר שהם יכולים (Orfanos, 2002).

העמדה האינטר סובייקטיבית של הפסיכואנליזה ההתייחסותית הופכת את מערכת היחסים לדומיננטית מבחינת ערכה לתראפיה והיא מציבה אותה במרכז המוטיבציה לטיפול ולפסיכופתולוגיה. משמעותה היא, שמלבד לסובייקטיביות הקליינט, גם סובייקטיביות המטפל והתערבותו האישית נלקחים בחשבון. הכל נמצא תחת התחשבות בוחנת, כשהדבר כולל גם את הסיבוכים הנוצרים (Orfanos, 2002). הבנה זו דורשת מהמטפל להיות פתוח יותר לכל תגובותיו הרגשיות והאישיות. הגבול שבין אישיותו המקצועית ובין כלל אישיותו הסובייקטיבית נהיה מעורפל והקליינט, מוזמן לפגוש אותו באמת, עם כל האמת הרגשית הגלומה במפגש זה (פרלוב, 2009).

סיכום ודיון

נקודת המוצא של הגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית להבנת המפגש הטיפולי, הינה בהבנת הקיום מנקודת המבט של השייכות. הכוונה בשייכות, הינה שהנפרדות והניטראליות אינם אפשריים ושתמיד ישנה מעורבות ואינטראקציה שהיא בלתי נמנעת עם כל אשר קיים. כלומר, שהסובייקטיביות אינה מתרחשת בנפרד מהמפגש. המפגש עצמו, ללא קשר לתוכן המקצועי שבו, מעורר ומשפיע בדרכים רבות ובאופן בלתי נמנע. להבנה זו השלכה מהותית על אופן ההבנה והיישום של הקשר הבין אישי במפגש הטיפולי. הגישה רואה את הצורך לגשת אל האחר מנקודת המבט המשותפת והיא מתמקדת בהבנת המשמעויות והאפשרויות ההדדיות המתגלות במפגש.

בנוסף, הגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית מכירה בכך שלעולם לא נוכל להבין את האדם שמולנו באופן מלא על ידי המשגה תיאורטית. לכן, במפגש הטיפולי ישנו ניסיון להימנעות מאבחון מדויק ומפרשנות המסתמכת על הנחות וקביעות שהם ידועות מראש. המטרה אינה להסביר את המתרחש, אלא לאפשר מרחב של התנסות ולהבהיר את כל אשר נחשף בו. המטפל, נמנע מהצגת מערכות של עקרונות ובמקום, הוא מכוון לחקירה של המיידיות בא מתרחשות ההתנסויות בכאן ועכשיו. היבט זה, יחד עם הבנת המפגש מנקודת המבט של השייכות, משליך להבנה שישנו צורך למטפל לרתום את כל מכלול אישיותו שגבולותיה מתפרשים בהכרח מעבר להכשרתו המקצועית.

התהליך הטיפולי מתואר ככזה בו נוכחותו המלאה של המטפל היא הכרחית ואינטנסיבית. הוא נכנס לקשר כאדם שנכנס לקשר אישי והוא שוקע לעולמו של הקליינט כשהוא משתתף בתהליך באופן המלא ביותר לו הוא מסוגל. הוא צולל לתוך הקשר, מאפשר לקליינט לבחון את עצמו ועוזר לו לתרגם להבנה קונקרטית את גישתו ותחושותיו והשלכותיהם. יחד עם זאת, הוא נזהר שלא לאבד את עצמו לתוך תפיסת המציאות של האחר והוא מעגן את נקודת מבטו האישית, בכדי להבטיח שיוכל לחזור אליה.

התהליכים העברתיים מתוארים כהתנסויות בלתי נמנעות המבטאות את השייכות והבין יחסיות ושהן משקפות את הפתיחות והסגירות של המטפל והקליינט בכאן ועכשיו של המפגש הטיפולי. מודגש, שלא ניתן להימנע מההדדיות שבמפגש, שההימנעות מהרגשות שעולים בטיפול היא בלתי אפשרית ושהדבר מצביע על הצורך להבהרת היחסים. מצוין שבכדי להתמודד עם הרגשות, ישנו צורך להכיר בהם כנוכחים ואמיתיים במסגרת התנאים הנחווים בערכת היחסים בתרפיה. הכרה בהם מאפשרת לקבלם כהתנסות הולמת ומועילה והדבר משקף מודל לדרכי קיום של היענות ופתיחות לעולם.

השקפת עולם זו, מציגה ביקורת כלפי התייחסותה של הגישה הפסיכואנליטית לתהליכים העברתיים. היא מציגה טענות כגון שההתייחסות למטפל כבעל יכולת להיות ניטראלי סותרת את השייכות הבלתי נמנעת שבקיום האדם, שפרשנות התנסויות אלו כהעברה מאפשרת את התנערותו של המטפל מהשפעתו הממשית וההתמקדות בעבר, מזניחה את המתרחש בהווה באמת, מונעת קשב אמיתי וממעיטה בערכה של הסיטואציה, או שמלבד לכך שהערכים המוסברים מסתירים את הדבר שמתרחש באותו הרגע כשלעצמו ואת קישרו האפשרי להשקפת עולמו של הקליינט, אלא שגם שהכפייה שבהגדרות תהליכי ההעברה מונעות את הניסיון להישאר עם אותו הדבר שמראה את עצמו.

אמנם, בתקופות שונות של הזרם הפסיכואנליטי, התהליכים העברתיים תוארו כהשלכה של רגשות מדמויות משמעותיות בעבר כלפי דמויות בהווה, ההתמקדות הייתה בפרשנות העבר על מערכות היחסים בהווה והדעה שרווחה, הייתה שלמטפל ישנה היכולת לניטראליות במערכת היחסים ותרומתו לאינטראקציה לא הודגשה. ובתקופות אחרות, למרות שהקשר הובן במונחים בין אישיים ותהליכי ההעברה הורחבו בכדי לכלול את תרומתו של המטפל למפגש, המטפל עדיין נתפס כבעל יכולת להכיל היבטים מתוך התנסותו של הקליינט באופן שהוא מנותק ושהוא אינו מעורב בהעברה של הקליינט. עם זאת, נראה שביקורת זו אינה בהלימה עם גישות עכשוויות בפסיכואנליזה.

הגישה הפסיכואנליטית ההתייחסותית מבינה באופן דומה לפנומנולוגיה האקזיסטנציאליסטית את התהליכים העברתיים במונחים של הדדיות ואינטר סובייקטיביות. כאמת המשקפת את השייכות ואת ההתרחשות של הכאן ועכשיו של הרגע ושהיא שייכת גם לקליינט וגם למטפל באופן שהוא בלתי נמנע ושבו, נמצאת תרומתם של שניהם לתהליך הטיפולי. שתי הגישות רואות את המפגש הטיפולי כשדה בו נמצאים גם הקליינט וגם המטפל ושבו, נמצאת התרומה של שניהם. מכיוון שכך, מופנית ההתמקדות בשתי הגישות לכאן ועכשיו המשקף את הנוכחות האמיתית של האינטראקציה.

בשתי הגישות, התהליכים העברתיים נתפסים כמערבים את סובייקטיביות המטפל ואת השתתפותו הבלתי נמנעת בתהליך הטיפולי. ישנה הדגשה על החשיבות שבשמירת תחושת הסובייקטיביות והחזקת המתח שבין תפיסת העצמי לאחר, של החשיבות שבהשתתפות המטפל בתהליך שנוצר ובצורך של המטפל לבחון את עצמו בנוסף לקליינט. הן מכירות בכך שלמרות שלעיתים המטפל יכול לחוות את עצמו, או את הקשר, באופן קשה, ישנו הצורך לאפשר לדברים לקרות ולהכיר בכל ההתנסויות כנוכחות במערכת היחסים.

בשתיהן נאמר שהגבול בין ההעברה להעברה הנגדית מטשטש לטובת המרחב שנוצר בין הקליינט למטפל והן מדגישות את הצורך שהקליינט יבוא במגע עם מכלול אישיותו של המטפל. מבחינת שתי הגישות על המטפל להשתתף באופן מלא, חי ואקטיבי בעולמו של הקליינט. הדרישה מהמטפל היא להיות כן ואוטנטי. הוא נדרש להיות פתוח לתגובותיו הרגשיות והאישיות ולשקף פתיחות זו למערכת היחסים. זהו מפגש בא נעשה הניסיון לראות את האחר כשותף בין ייחוסי ולא מנקודת המבט בא האחר נחווה כנפרד. יחסי העברה מובנים כהתנסויות הנמצאות בתלות של גומלין והדדיות ושהן מעוצבות גם על ידי המטפל וגם על ידי הקליינט. ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 4
פסיכולוגיה גישות אישיות מחויב חרדות הסביבה מפגש טיפולי הימנעות השלכות הכחשה משמעות אקזיסטנציאליזם העברה והעברה נגדית העברה נגדית פסיכותרפיה תרפיה
דומם צומח חי מדבר, משנה ולא משנה, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? למה אנשים אוהבים תינוקות? למה אנשים יוצאים לחופש? טיפול בבעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, ילדים זה שמחה, אוהב בעלי חיים
דומם צומח חי מדבר, משנה ולא משנה, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? למה אנשים אוהבים תינוקות? למה אנשים יוצאים לחופש? טיפול בבעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, ילדים זה שמחה, אוהב בעלי חיים
... אוהבים תינוקות? למה אנשים יוצאים לחופש? טיפול בבעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, ילדים זה שמחה, אוהב בעלי חיים מה זה אומר דומם, צומח, חי ומדבר? אליעד כהן פותח בכך שישנם ארבעה ... נעימה של קבלה ללא תנאים. זו גם הסיבה שאנשים רבים משתמשים בתרפיה בבעלי חיים. הם חווים שחרור מלחצים, כי החיה לא מעמידה בפניהם דרישות ולא מצפה מהם להתנהגות מסוימת. לעומת זאת, ... למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים תינוקות? תרפיה באמצעות בעלי חיים למה אנשים יוצאים לחופש? מה זה דומם צומח חי מדבר? מה המשמעות של לא משנה? מה ההבדל בין אדם ...
מי אשם בזוגיות? גבר מכור לכדורגל על חשבון המשפחה, בגידות בזוגיות, מה קדם למה? איך לפתור בעיות בזוגיות? בעלי מכור לכדור, אשתי מכורה לפייסבוק, אשתי לא מכבדת אותי, בעלי לא שוכב איתי, בעלי מכור לפורנו, בעלי לא אוהב אותי
מי אשם בזוגיות? גבר מכור לכדורגל על חשבון המשפחה, בגידות בזוגיות, מה קדם למה? איך לפתור בעיות בזוגיות? בעלי מכור לכדור, אשתי מכורה לפייסבוק, אשתי לא מכבדת אותי, בעלי לא שוכב איתי, בעלי מכור לפורנו, בעלי לא אוהב אותי
... בכדורגל במקום בזוגיות? בנוסף לבגידות, הגבר היה מכור לכדורגל. הכדורגל סיפק לו תחושות חיוביות כמו חופש, חברות ושחרור שלא קיבל מהזוגיות ומהמשפחה. עבורו, הכדורגל הפך לתרפיה ולבריחה מקשיי הזוגיות. במקביל, האישה לא הייתה מוכנה להשקיע או להיות נחמדה אליו כי היא הניחה שהוא לא אוהב אותה באמת ומעדיף את הכדורגל. ... וכיצד זה קשור למשבר? נוסף על הבגידות, הגבר היה מכור לכדורגל. הוא הרגיש שכדורגל נותן לו חופש, חברים ותחושות חיוביות שהוא לא מקבל בבית. מבחינתו, הכדורגל הפך לסוג של תרפיה ובריחה מקשיי הזוגיות. במקביל, האישה לא היתה מוכנה להיות נחמדה אליו או להשקיע בו כי חשבה שהוא ממילא עסוק בכדורגל ולא אוהב אותה באמת. ... פורסים את המפה אנחנו רואים את האמת והאמת היא שיש פה שני דברים שמזינים אחד את השני הוא מכור לכדורגל או למה שזה לא יהיה בגלל שלא טוב לו איתה הוא בורח מבחינתו זאת תרפיה והיא מתנהגת בצורה מגעילה כי הוא מכור לכדורגל לצורך העניין, השאלה איך פותרים לופ כזה מה עושים זאת השאלה. ש: אני אמרתי שעדיף לקחת ...
טראומה מהי, מה זה טראומה? גורמים לטראומה, מה גורם לטראומה? איך נוצרת טראומה? איך טראומה משפיעה? מה זה פוסט טראומה? מהי טראומה נפשית? מהי פגיעת טראומה? זיכרון טראומטי, זיכרונות טראומטיים, זיכרון של טראומה, זיכרון פוסט טראומה
טראומה מהי, מה זה טראומה? גורמים לטראומה, מה גורם לטראומה? איך נוצרת טראומה? איך טראומה משפיעה? מה זה פוסט טראומה? מהי טראומה נפשית? מהי פגיעת טראומה? זיכרון טראומטי, זיכרונות טראומטיים, זיכרון של טראומה, זיכרון פוסט טראומה
... היא מונעת ממנו להפעיל פעולות מסוימות או להרגיש טוב, עליו לנסות להתמודד איתה. זה יכול לכלול את ההכרה בפחדים, הבנת מקורותיהם ולמידת דרכים להתמודד איתם על ידי טיפול רגשי, תרפיה או שיטות אחרות. לסיכום הטראומה היא תוצאה של חוויות שליליות שעוברות לאדם ומשפיעות עליו בצורה שנמשכת מעבר לאירוע עצמו. טכניקות שונות, כמו ...
טיפול בפרנויה, חרדה פתולוגית, הפרעה פתולוגית, DSM, הפרעות נפשיות, פסיכיאטריה, תרופות פסיכולוגיות, כדורים נגד חרדות, חרדה מיסטית, פחד משדים, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, תרופות פסיכיאטריות, פוביה
טיפול בפרנויה, חרדה פתולוגית, הפרעה פתולוגית, DSM, הפרעות נפשיות, פסיכיאטריה, תרופות פסיכולוגיות, כדורים נגד חרדות, חרדה מיסטית, פחד משדים, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, תרופות פסיכיאטריות, פוביה
... שיבקשו עזרה מרב או מקדש. השאלה שהועלתה היא כיצד להתמודד עם חרדות כאלו, במיוחד כאשר אדם מבקש עזרה רוחנית ולא מצא פתרון בתחום הפיזיולוגי או הרפואי. כיצד ניתן להתמודד עם חרדה מיסטית בעזרת ראיות ותרפיה? במקום להציע את אותה עזרה דתית או רוחנית שהאדם פנה אליה, הציעו בשיחה דרכים לשלב את התפיסה ההגיונית תוך שמירה על הכבוד ...
טיפול בהצפה רגשית, טיפול בדמיון מודרך, שחזור טראומה, טיפול בטראומה, שחזור בדמיון מודרך, דמיון מודרך ככלי טיפולי, פסיכותרפיה, טיפול קוגניטיבי, כלים טיפוליים, לימודי אימון אישי, טיפול נפשי
טיפול בהצפה רגשית, טיפול בדמיון מודרך, שחזור טראומה, טיפול בטראומה, שחזור בדמיון מודרך, דמיון מודרך ככלי טיפולי, פסיכותרפיה, טיפול קוגניטיבי, כלים טיפוליים, לימודי אימון אישי, טיפול נפשי
... בדמיון מודרך, שחזור טראומה, טיפול בטראומה, שחזור בדמיון מודרך, דמיון מודרך ככלי טיפולי, פסיכותרפיה, טיפול קוגניטיבי, כלים טיפוליים, לימודי אימון אישי, טיפול נפשי מה זה טיפול בטראומה וכיצד הוא משפיע על הרגש? כאשר אדם חווה טראומה, האירוע מותיר עליו השפעה רגשית חזקה ...
טיפול רגשי, שיטת הילד הפנימי, טיפול קוגניטיבי, ריפוי הילד הפנימי, ריפוי עצמי, הילד הפנימי שבי, מדיטציית הילד הפנימי, פסיכותרפיה, הילד הפנימי שבי, הילד הפנימי הפנימי, שיטות טיפול, פסיכולוגיה
טיפול רגשי, שיטת הילד הפנימי, טיפול קוגניטיבי, ריפוי הילד הפנימי, ריפוי עצמי, הילד הפנימי שבי, מדיטציית הילד הפנימי, פסיכותרפיה, הילד הפנימי שבי, הילד הפנימי הפנימי, שיטות טיפול, פסיכולוגיה
... רגשי, שיטת הילד הפנימי, טיפול קוגניטיבי, ריפוי הילד הפנימי, ריפוי עצמי, הילד הפנימי שבי, מדיטציית הילד הפנימי, פסיכותרפיה, הילד הפנימי שבי, הילד הפנימי הפנימי, שיטות טיפול, פסיכולוגיה מהם העקרונות של טיפול ריגשי ... לדימוי הילד, אלא עוזרת לזהות את הצמיחה האישית והרגשית המתרחשת בעת טיפול זה. טיפול רגשי שיטת הילד הפנימי ריפוי הילד הפנימי פסיכותרפיה רגשות מודחקים מדיטציית הילד הפנימי טיפול קוגניטיבי ...
גישות לטיפול בהפרעה נפשית, איך התחילה ההפרעה הנפשית? הכל בגלל ההורים, לגלות את שורש הבעיה, טיפול פסיכולוגי, טיפול קוגניטיבי, טיפול נפשי, טיפול פסיכותרפי, גישות טיפוליות, שיטות טיפוליות, הילד הפנימי
גישות לטיפול בהפרעה נפשית, איך התחילה ההפרעה הנפשית? הכל בגלל ההורים, לגלות את שורש הבעיה, טיפול פסיכולוגי, טיפול קוגניטיבי, טיפול נפשי, טיפול פסיכותרפי, גישות טיפוליות, שיטות טיפוליות, הילד הפנימי
... בהפרעה נפשית, איך התחילה ההפרעה הנפשית? הכל בגלל ההורים, לגלות את שורש הבעיה, טיפול פסיכולוגי, טיפול קוגניטיבי, טיפול נפשי, טיפול פסיכותרפי , גישות טיפוליות, שיטות טיפוליות, הילד הפנימי האם חשוב לברר מתי ואיך התחילה ההפרעה הנפשית? בהרצאה שלו, אליעד כהן מתייחס לשאלה ... ומההפרעות הנפשיות שמגבילות אותו. איך לטפל בפחד לא מוסבר? טיפול פסיכולוגי במקור הבעיה? האם הפחד שלי מוצדק? למה אני עדיין מפחד? גישות פסיכותרפיות להפרעות נפשיות האם הכל באמת בגלל ההורים? האם הילדות אשמה בחרדות שלי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תרפיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תרפיה, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תרפיה, איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג לילדים, קואצ'ר לילדים, מאמן אישי לילדים נוער והורים בנושאי תרפיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 29_06_2025 השעה 08:44:10 - wesi4