ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה העברה נגדית ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3 ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2. מקומם של...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3
ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2.

מקומם של תהליכי ההעברה כנוכחים בהתנסות

לא ניתן לעקור מהשורש או להשמיד רגשות שעולים בטיפול. אסטרטגיה מסוג זה לרוב נכשלת ובמקום מעוררת את הפעולה ההפוכה (Spinelli, 1994 מתוך Spinelli, 2007). במידה והמטפל והקליינט לעולם לא יכלו להיות דבר אחר מאשר חלק אינטגראלי של מערכת היחסים דו כיוונית שהיא ייחודית ומורכבת, הדבר בכלל חסר משמעות להציע שצריך או אפשר להחזיק בעמדה שהיא ניטראלית (Cooper, 2003). המודעות לכך הינה חלק חיוני לטיפול והיא מצביע על הדרישה להבהרת הדינאמיקה שביחסים הטיפוליים. הדבר מדגיש את החשיבות שבהבנת אופני הקשר שבין שני האנשים השותפים למפגש (Van Deurzen & Kenward, 2005).

מכיוון שתפיסת האדם היא אישית ומעוותת, על המטפל לבחון ולהבהיר את דעותיו שלו כפי שאת אלו של הקליינט. חווייתו את הקשר, לעיתים תהיה מבוססת על התנסותו הקודמת, לעיתים על אירועים סמוכים או מצויים ולעיתים תבטא תגובה ישירה לדבר אותו עורר או חשף הקליינט (Van Deurzen & Kenward, 2005). מודעות זו הכרחית, מכיוון שזהו התחום בו יש למטפל את היכולת והכוח לשהות לפני שיגיב. זהו התחום בו הוא יצור אנוש ולא סתם אוסף של דחפים או צורות התנהגות. ללא המודעות למקום זה, תגובתו תהיה אוטומטית, מצומצמת וללא חופש בחירה והתמקדות פעולתו, תופנה כלפי צרכיו העצמיים ולא כלפי האדם שנמצא מולו (מיי, 1983).

הדרך של המטפל להתמודד עם הרגשות שעולים בטיפול, אינה על ידי הכחשתם, הפיכתם לדבר אחר או צמצומם לידי הגדרות כהעברה או העברה נגדית, אלא על ידי ההכרה בהם כנוכחים בהתנסותו ובמערכת היחסים עם הקליינט (Spinelli, 1994 מתוך Spinelli, 2007). במידה ולמשל הוא חש משיכה ארוטית כלפי המטופל, הוא חייב להתמודד בכנות עם רגשותיו. במידה ולא יעשה זאת, צרכיו יפורקו בדמיונו עם הקליינט. במידה ולא יקבל את הדרך הארוטית כאחת מדרכי ההתקשרות, הוא לא יאזין באופן מלא ויאבד את אחד האמצעים לשינוי בתרפיה (מיי, 1983).

למעשה, בפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית הדבר אותו המטפל מרגיש בתוכו, הינו אחד מהכלים הטובים ביותר בכדי לדעת מה מרגיש הקליינט (מיי, 1983). לכן, המטפל ישקול את חשיפת הדבר המתרחש ואת חקירת תגובתו הרגשית שלו, עם הקליינט. המחשבה היא, שכך יכול להתגלות דבר מה חשוב לגבי הקליינט, לגבי מערכת היחסים או לגבי דעתו הקדומה שלו ולכל אלו, ישנו צורך להתייחס. כמובן שדיון לגבי הדעה הקדומה אישית של המטפל יילקח אל המדריך או המנחה שלו (Van Deurzen & Kenward, 2005).

מתוך דברים אלו, עולה השאלה האם החשיפה העצמית מועילה או לא. התשובה היא שהדבר תלוי בדבר אותו המטפל מנסה לקדם או להשיג באמצעותה. במידה והחשיפה נשארת במסגרת מטרת הניסיון להביא למיקוד ולגלות את נטיותיו המרומזות של השקפת עולמו של הקליינט, כשזו משפיעה ומתחזקת את המשקעים והניתוקים (היעדר הפתיחות), זו ברת תוקף. בבחירה להכרה בדבר אשר נמצא וחשיפתו, המטפל יכול לראות ולחלץ היבטים רלוונטיים לגבי השקפת עולמו של הקליינט, שבמקרה ההפוך הוזנחו (Spinelli, 2007).

ההכרה בדבר המתרחש כחלק מהשייכות, גם מאפשרת למטפל להניח היבט מסוים זה של התנסותו במסגרת התנאים הנחווים בתרפיה (מיי, 1983). כשהמטפל כולל התנסויות אלו בהבהרה הנמשכת ועושה בהם שימוש בכדי לאתגר את השקפת עולמו של הקליינט הוא יכול להימנע מתחושות של הצפה, המומות או דיכאון שהיו יכולות לעלות במקרה ההפוך. הדבר דורש את שינוי תפיסת החוויה כבעייתית, לא רצויה או אסורה, לכיוון הפתיחות לממשיות. עמדה זו של קבלה הופכת את ההתנסות להולמת ולמועילה לתהליך הטיפולי (Spinelli, 2007).

המפגש האקזיסטנציאליסטי, מאפשר לקליינט לגלות את מגוון אפשרויותיו לחשיפה אל מול הדמויות עימן הוא נפגש בעולם. מטרתו הינה ליצור מרחב ניסיוני בו הקליינט יכול להתחיל להתנסות בקיום שהוא יותר פתוח (Boss, 1963 מתוך Cooper, 2003). יתרה מזאת, בניסיון לאמץ פתיחות כלפי אותו הדבר שבמקרה ההפוך הייתה הימנעות או התרחקות ממנו, המטפל יכול להמחיש את התיאוריה ובאופן זה להפוך לדוגמה חיה של להיות בקיום ובכך, לאפשר לקליינט להתנסות בכך או לפחות להחשיב זאת (Spinelli, 2007).

העברה והעברה נגדית מנקודת המבט הפסיכואנליטית

התהליכים העברתיים מתוך העמדה האינטר סובייקטיבית ההתייחסותית

כפי שהוצג מלפני, השקפת העולם האקזיסטנציאליסטית מעצם היותה פנומנולוגית, מציגה ביקורת רבה כלפי יחסה של הגישה הפסיכואנליטית להתנסויות ההעברה וההעברה הנגדית. יחד עם זאת, חשוב לציין שביקורת זו אינה עומדת בקנה מידה אחד עם המשגתן ותפיסתן של הגישות העכשוויות בפסיכואנליזה, אלא מתאימה יותר לגישה הפסיכואנליטית הקלאסית של פסיכולוגיית האדם האחד ולתקופות המוקדמות של פסיכולוגיית שני האנשים.

הפסיכואנליזה הקלאסית, הבינה את יחסי ההעברה כהשלכה או העתקה של רגשות הקשורים למערכות היחסים המוקדמות שלנו אל ההתנסויות במערכות היחסים בהווה והיא מיקדה את הטיפול על בחינת השפעת עברו של הקליינט על מערכות יחסיו הבין אישיות בהווה (Marcus, 2002). זאת, אגב ההנחה שהמטפל יכול להחזיק נקודת מבט ניטראלית וההקפדה, לא להדגיש מידי או בכלל את תרומתו האפשרית של המטפל לאינטראקציה הבין אישית (מיטשל ובלאק, 2006). גישה זו סותרת במהותה את העקרונות הבסיסיים של השייכות וניתן להבין את הביקורת שהופנתה כלפיה.

בשלב מאוחר יותר, התהליכים העברתיים הובנו במונחים של קשר בין אישי וההתנסות עצמה עברה למרכז ההתמקדות של הטיפול ולא הפרשנות שלה (Summers, 2002). תפיסת התהליכים העברתיים התרחבה מעבר להשלכה של עברו של הקליינט על המטפל, לכלול גם את תרומתו של המטפל וגם את הדבר החדש אותו יוצר הקליינט עימו (מיטשל ובלאק, 2006), ההתבוננות על מערכות היחסים הופנתה מהעולם הפנימי, אל השפעותיה על הסביבה והתהליכים העברתיים הובנו ככאלו שיש להם נגיעה ישירה לתהליך הטיפולי (פרלוב, 2009). אולם יחד עם זאת, גם בשלב זה הביקורת האקזיסטנציאליסטית עדיין הייתה הולמת.

אמנם, תקופה זו שיקפה את ההבנה של האדם במונחים שהם בין אישיים, אולם היא עדיין דמתה לקודמתה מבחינה זו שהיא הציעה שהמטפל יכול לשמור את חווייתו הסובייקטיבית מלזהם את ההעברה של הקליינט (פרלוב, 2009). נקודת מבט זו משתנה בפסיכואנליזה ההתייחסותית. התייחסותה לתהליכים העברתיים אינם עוד כאל רגשות המועתקים מדמויות עבר אל המטפל, הקליינט או הסיטואציה האנליטית ולא עוד, כאל מצב בו רגשותיו המודחקים של הקליינט מושלכים אל מטפל שהופך לכלי הכלה להיבטים המנותקים של התנסותו של הקליינט. הם מומשגים כמטריקס של העברה והעברה נגדית, כאמת המשקפת את השייכות ואת ההתרחשות של הכאן ועכשיו של הרגע ושהיא שייכת גם לקליינט וגם למטפל באופן שהוא בלתי נמנע (Orfanos, 2002)

הפסיכואנליזה ההתייחסותית, מבינה את המפגש הטיפולי ואת יחסי ההעברה במונחים של הדדיות ואינטר סובייקטיביות. היא מבינה את מערכת היחסים ככזו בה נמצאים שני סובייקטים ולא רק סובייקט אחד, שהוא הקליינט והאובייקט שלו, שהוא המטפל (פרלוב, 2009). התהליכים העברתיים נתפסים כתוצאה למפגש ביניהם. הם מובנים כתורמים באופן בלתי נמנע והדדי להתפתחות התהליך הטיפולי, בו מטשטש הגבול בין ההעברה להעברה הנגדית לטובת המרחב שנוצר (מיטשל ובלאק, 2006). בני האדם נתפסים כבלתי נפרדים מהשדה הבין אישי וההתמקדות באינדיבידואל מבלי לקחת בחשבון את מערכות היחסים של ההווה, בנוסף לעבר, נחשבת כמוטעית (Orfanos, 2002).

ההתמקדות בטיפול מופנית לכאן ועכשיו של האינטראקציה והבנת המתרחש בשדה הבין אישי הנוכחי, מותנית בכך שהמטפל יקבל תחושה ברורה של הקליינט. השלכות הקליינט, מובנות ככאלו שאינן נקלטות בנפרד מהחרדות, הכמיהות והקונפליקטים של המטפל, אלא דרכם והשתתפותו של המטפל בתהליך הטיפולי מובנת כבלתי נמנעת (מיטשל ובלאק, 2006). מנקודת מבט זו, תהליכים העברתיים נתפסים כמערבים את סובייקטיביות המטפל בתהליך של יצירה הדדית עם הקליינט. זהו תהליך דיאלקטי, בו שני הצדדים יוצרים, מידעים, משמרים ושוללים את האחר (Orfanos, 2002).

למרות שהמטפל והקליינט נתפסים כמשתתפים, כמווסתים וכמשפיעים אחד על השני בתהליך האנליטי, מודגשת החשיבות של להחזיק במתח שבין ההתייחסות לאחר כאובייקט לבין ההתייחסות לאחר כסובייקט נפרד. ההכרה הדדית מובנת כהיבט מהותי בהתפתחות העצמי (Orfanos, 2002). יתרה מזאת, החשיבות לכך שהמטפל ישמור על תחושת הסובייקטיביות שלו עצמו ושהקליינט יבוא במגע עימה מודגשת (פרלוב, 2009). הפסיכואנליזה, הופכת לזירה בה נאבקים שני אנשים בכדי לארגן ולהעניק משמעות לחייו הרגשיים של הקליינט והמטפל נשאב פנימה באופן בלתי נמנע ואם זאת, מועיל. הוא נאבק בדינאמיקות דומות לאלו של הקליינט והוא נטוע בתהליך ומשום כך, הוא יכול להזדהות עם השלכות אלו לצורך הבנת הקליינט (מיטשל ובלאק, 2006).

ההכרה שאנו נחדרים רגשית על ידי האחר ובו זמנית חודרים אליו, מתגלית בהבנה שאין טעם לחשוב על האקלים הרגשי שבין שני אנשים במונחים של גורם ומגיב נפרדים, אלא יש להתרכז באופן בו נפרשת האינטראקציה ויוצרת איכות ייחודית המאפיינת את שני הנוכחים (מיטשל ובלאק, 2006). המשמעות לכך שהאדם כבר אינו יכול להיחשב כיחידה נפרדת, הינה שהגישה של המטפל למניעים שלו עצמו אינה מלאה ומכיוון שכך הוא אינו יכול לדעת באופן מוחלט מה הדבר הטוב לקליינט. לכן, הוא מחויב לקחת את תפיסתו העצמית את הקליינט בחשבון וכמו כן, להבין את תפיסת הקליינט את הסובייקטיביות שלו, של המטפל (Orfanos, 2002).

האינטראקציה שנוצרת, יכולה לקחת את המטפל למקומות קשים ולשקף לו דמויות שהוא אינו רוצה להכיר בהם כשלו. אולם, מכיוון שהדבר מתרחש ממילא והתכנים העולים אינם בשליטתו של המטפל, מודגש הצורך לאפשר לדבר לקרות, להתבונן בו ולאפשר גם לקליינט להתייחס לכך (פרלוב, 2009). הדרישה מהמטפל היא למחויבות ותגובתיות כנה ולשימוש בעימותים אוטנטיים וגילויי לב. הדרישה היא גם מהמטפל וגם מהקליינט לבחון כיצד ומדוע הם בקונפליקט ולתת משא ומתן בקשר לקונפליקט באופן הטוב ביותר שהם יכולים (Orfanos, 2002).

העמדה האינטר סובייקטיבית של הפסיכואנליזה ההתייחסותית הופכת את מערכת היחסים לדומיננטית מבחינת ערכה לתראפיה והיא מציבה אותה במרכז המוטיבציה לטיפול ולפסיכופתולוגיה. משמעותה היא, שמלבד לסובייקטיביות הקליינט, גם סובייקטיביות המטפל והתערבותו האישית נלקחים בחשבון. הכל נמצא תחת התחשבות בוחנת, כשהדבר כולל גם את הסיבוכים הנוצרים (Orfanos, 2002). הבנה זו דורשת מהמטפל להיות פתוח יותר לכל תגובותיו הרגשיות והאישיות. הגבול שבין אישיותו המקצועית ובין כלל אישיותו הסובייקטיבית נהיה מעורפל והקליינט, מוזמן לפגוש אותו באמת, עם כל האמת הרגשית הגלומה במפגש זה (פרלוב, 2009).

סיכום ודיון

נקודת המוצא של הגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית להבנת המפגש הטיפולי, הינה בהבנת הקיום מנקודת המבט של השייכות. הכוונה בשייכות, הינה שהנפרדות והניטראליות אינם אפשריים ושתמיד ישנה מעורבות ואינטראקציה שהיא בלתי נמנעת עם כל אשר קיים. כלומר, שהסובייקטיביות אינה מתרחשת בנפרד מהמפגש. המפגש עצמו, ללא קשר לתוכן המקצועי שבו, מעורר ומשפיע בדרכים רבות ובאופן בלתי נמנע. להבנה זו השלכה מהותית על אופן ההבנה והיישום של הקשר הבין אישי במפגש הטיפולי. הגישה רואה את הצורך לגשת אל האחר מנקודת המבט המשותפת והיא מתמקדת בהבנת המשמעויות והאפשרויות ההדדיות המתגלות במפגש.

בנוסף, הגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית מכירה בכך שלעולם לא נוכל להבין את האדם שמולנו באופן מלא על ידי המשגה תיאורטית. לכן, במפגש הטיפולי ישנו ניסיון להימנעות מאבחון מדויק ומפרשנות המסתמכת על הנחות וקביעות שהם ידועות מראש. המטרה אינה להסביר את המתרחש, אלא לאפשר מרחב של התנסות ולהבהיר את כל אשר נחשף בו. המטפל, נמנע מהצגת מערכות של עקרונות ובמקום, הוא מכוון לחקירה של המיידיות בא מתרחשות ההתנסויות בכאן ועכשיו. היבט זה, יחד עם הבנת המפגש מנקודת המבט של השייכות, משליך להבנה שישנו צורך למטפל לרתום את כל מכלול אישיותו שגבולותיה מתפרשים בהכרח מעבר להכשרתו המקצועית.

התהליך הטיפולי מתואר ככזה בו נוכחותו המלאה של המטפל היא הכרחית ואינטנסיבית. הוא נכנס לקשר כאדם שנכנס לקשר אישי והוא שוקע לעולמו של הקליינט כשהוא משתתף בתהליך באופן המלא ביותר לו הוא מסוגל. הוא צולל לתוך הקשר, מאפשר לקליינט לבחון את עצמו ועוזר לו לתרגם להבנה קונקרטית את גישתו ותחושותיו והשלכותיהם. יחד עם זאת, הוא נזהר שלא לאבד את עצמו לתוך תפיסת המציאות של האחר והוא מעגן את נקודת מבטו האישית, בכדי להבטיח שיוכל לחזור אליה.

התהליכים העברתיים מתוארים כהתנסויות בלתי נמנעות המבטאות את השייכות והבין יחסיות ושהן משקפות את הפתיחות והסגירות של המטפל והקליינט בכאן ועכשיו של המפגש הטיפולי. מודגש, שלא ניתן להימנע מההדדיות שבמפגש, שההימנעות מהרגשות שעולים בטיפול היא בלתי אפשרית ושהדבר מצביע על הצורך להבהרת היחסים. מצוין שבכדי להתמודד עם הרגשות, ישנו צורך להכיר בהם כנוכחים ואמיתיים במסגרת התנאים הנחווים בערכת היחסים בתרפיה. הכרה בהם מאפשרת לקבלם כהתנסות הולמת ומועילה והדבר משקף מודל לדרכי קיום של היענות ופתיחות לעולם.

השקפת עולם זו, מציגה ביקורת כלפי התייחסותה של הגישה הפסיכואנליטית לתהליכים העברתיים. היא מציגה טענות כגון שההתייחסות למטפל כבעל יכולת להיות ניטראלי סותרת את השייכות הבלתי נמנעת שבקיום האדם, שפרשנות התנסויות אלו כהעברה מאפשרת את התנערותו של המטפל מהשפעתו הממשית וההתמקדות בעבר, מזניחה את המתרחש בהווה באמת, מונעת קשב אמיתי וממעיטה בערכה של הסיטואציה, או שמלבד לכך שהערכים המוסברים מסתירים את הדבר שמתרחש באותו הרגע כשלעצמו ואת קישרו האפשרי להשקפת עולמו של הקליינט, אלא שגם שהכפייה שבהגדרות תהליכי ההעברה מונעות את הניסיון להישאר עם אותו הדבר שמראה את עצמו.

אמנם, בתקופות שונות של הזרם הפסיכואנליטי, התהליכים העברתיים תוארו כהשלכה של רגשות מדמויות משמעותיות בעבר כלפי דמויות בהווה, ההתמקדות הייתה בפרשנות העבר על מערכות היחסים בהווה והדעה שרווחה, הייתה שלמטפל ישנה היכולת לניטראליות במערכת היחסים ותרומתו לאינטראקציה לא הודגשה. ובתקופות אחרות, למרות שהקשר הובן במונחים בין אישיים ותהליכי ההעברה הורחבו בכדי לכלול את תרומתו של המטפל למפגש, המטפל עדיין נתפס כבעל יכולת להכיל היבטים מתוך התנסותו של הקליינט באופן שהוא מנותק ושהוא אינו מעורב בהעברה של הקליינט. עם זאת, נראה שביקורת זו אינה בהלימה עם גישות עכשוויות בפסיכואנליזה.

הגישה הפסיכואנליטית ההתייחסותית מבינה באופן דומה לפנומנולוגיה האקזיסטנציאליסטית את התהליכים העברתיים במונחים של הדדיות ואינטר סובייקטיביות. כאמת המשקפת את השייכות ואת ההתרחשות של הכאן ועכשיו של הרגע ושהיא שייכת גם לקליינט וגם למטפל באופן שהוא בלתי נמנע ושבו, נמצאת תרומתם של שניהם לתהליך הטיפולי. שתי הגישות רואות את המפגש הטיפולי כשדה בו נמצאים גם הקליינט וגם המטפל ושבו, נמצאת התרומה של שניהם. מכיוון שכך, מופנית ההתמקדות בשתי הגישות לכאן ועכשיו המשקף את הנוכחות האמיתית של האינטראקציה.

בשתי הגישות, התהליכים העברתיים נתפסים כמערבים את סובייקטיביות המטפל ואת השתתפותו הבלתי נמנעת בתהליך הטיפולי. ישנה הדגשה על החשיבות שבשמירת תחושת הסובייקטיביות והחזקת המתח שבין תפיסת העצמי לאחר, של החשיבות שבהשתתפות המטפל בתהליך שנוצר ובצורך של המטפל לבחון את עצמו בנוסף לקליינט. הן מכירות בכך שלמרות שלעיתים המטפל יכול לחוות את עצמו, או את הקשר, באופן קשה, ישנו הצורך לאפשר לדברים לקרות ולהכיר בכל ההתנסויות כנוכחות במערכת היחסים.

בשתיהן נאמר שהגבול בין ההעברה להעברה הנגדית מטשטש לטובת המרחב שנוצר בין הקליינט למטפל והן מדגישות את הצורך שהקליינט יבוא במגע עם מכלול אישיותו של המטפל. מבחינת שתי הגישות על המטפל להשתתף באופן מלא, חי ואקטיבי בעולמו של הקליינט. הדרישה מהמטפל היא להיות כן ואוטנטי. הוא נדרש להיות פתוח לתגובותיו הרגשיות והאישיות ולשקף פתיחות זו למערכת היחסים. זהו מפגש בא נעשה הניסיון לראות את האחר כשותף בין ייחוסי ולא מנקודת המבט בא האחר נחווה כנפרד. יחסי העברה מובנים כהתנסויות הנמצאות בתלות של גומלין והדדיות ושהן מעוצבות גם על ידי המטפל וגם על ידי הקליינט. ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 4
הכחשה עבירות התפתחות דיכאון התמודדות חופש מאיפה להתחיל איך להכיל מטפלים הדרך הארוטית שינוי אקזיסטנציאליזם העברה והעברה נגדית העברה נגדית פסיכותרפיה תרפיה
טוב ורע, האם הכל טוב? האם הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים הוא טוב כל הזמן, אלוהים הוא רע כל הזמן, החיים רעים, החיים טובים
טוב ורע, האם הכל טוב? האם הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים הוא טוב כל הזמן, אלוהים הוא רע כל הזמן, החיים רעים, החיים טובים
...הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים הוא טוב כל הזמן, אלוהים הוא רע כל הזמן, החיים רעים, החיים טובים מהו הקשר בין טוב ורע בהקשר של אלוהים והחיים? ההרצאה עוסקת בניתוח מעמיק של השאלות הפילוסופיות והדתיות בנוגע לטוב ורע. אחד הנושאים המרכזיים הוא השאלה האם הכל טוב או הכל רע, והאם כל מה שקורה בעולם נועד לטובה או לרעה. אליעד מציין כי ישנו קשר הדוק בין תפיסות דתיות של טוב ורע לבין הדרך בה אנשים מפרשים את העולם ואת חוויותיהם. האם אלוהים טוב או רע כל...
סוד הכסף, סודות העושר, איך להתעשר ולהיות עשיר? איך לעשות כסף ולהתעשר? להיות יותר טוב מאחרים, להצליח יותר מאחרים, לייצר ערך, היצע וביקוש, איך להיות מיליונר? איך להיות עשיר? איך עושים כסף? איך לעשות יותר כסף? מנטורינג לכסף
סוד הכסף, סודות העושר, איך להתעשר ולהיות עשיר? איך לעשות כסף ולהתעשר? להיות יותר טוב מאחרים, להצליח יותר מאחרים, לייצר ערך, היצע וביקוש, איך להיות מיליונר? איך להיות עשיר? איך עושים כסף? איך לעשות יותר כסף? מנטורינג לכסף
...העושר, איך להתעשר ולהיות עשיר? איך לעשות כסף ולהתעשר? להיות יותר טוב מאחרים, להצליח יותר מאחרים, לייצר ערך, היצע וביקוש, איך להיות מיליונר? איך להיות עשיר? איך עושים כסף? איך לעשות יותר כסף? מנטורינג לכסף איך להתעשר ולהיות עשיר? ההרצאה עוסקת בניתוח מעמיק של הדרך בה אנשים עשירים התעשרו בצורה חוקית ומוסרית, תוך כדי בחינת שיטות העבודה שמאחורי ההצלחה הכלכלית. אליעד כהן פותח את השיחה בהומור, אך במהרה עובר להסברים רציניים על הדרך שבה עשירים השיגו את עושרם, וכיצד אפשר להצליח גם בצורה כזו. מהם העקרונות...
אינטימיות זוגית, אינטימיות בזוגיות, פתיחות בזוגיות, פתיחות רגשית, להביע רגשות, לשתף בזוגיות, שיתוף זוגי, אמון בזוגיות, אהבה בלי תנאים, הבעת רגשות
אינטימיות זוגית, אינטימיות בזוגיות, פתיחות בזוגיות, פתיחות רגשית, להביע רגשות, לשתף בזוגיות, שיתוף זוגי, אמון בזוגיות, אהבה בלי תנאים, הבעת רגשות
...בזוגיות, פתיחות בזוגיות, פתיחות רגשית, להביע רגשות, לשתף בזוגיות, שיתוף זוגי, אמון בזוגיות, אהבה בלי תנאים, הבעת רגשות מהי אינטימיות זוגית וכיצד יוצרים פתיחות רגשית בזוגיות? אינטימיות זוגית היא מצב שבו בני זוג משתפים זה את זה בדברים הכי אישיים ורגישים שלהם, כולל בחסרונות, בפחדים ובנקודות התורפה שלהם. אינטימיות אמיתית אינה מתבטאת רק בדיאלוג או בשיחות יומיומיות, אלא בחשיפה עמוקה והדרגתית של הצדדים הפחות מושלמים של האדם. כלומר, אינטימיות בזוגיות נוצרת כאשר האדם חש בנוח ובטוח לשתף את בן זוגו בדברים...
דחיינות, למה אני דוחה דברים? איך לא לדחות דברים? או הכל או כלום, אמונות מגבילות, אמונות שליליות, תפסת מרובה לא תפשת, תפשת מועט תפשת, טוב ציפור אחת ביד משתיים על העץ, פעולות קטנות, מעט גם כן טוב, איך להתחיל להשתנות? לעשות שינוי
דחיינות, למה אני דוחה דברים? איך לא לדחות דברים? או הכל או כלום, אמונות מגבילות, אמונות שליליות, תפסת מרובה לא תפשת, תפשת מועט תפשת, טוב ציפור אחת ביד משתיים על העץ, פעולות קטנות, מעט גם כן טוב, איך להתחיל להשתנות? לעשות שינוי
...למה אני דוחה דברים? איך לא לדחות דברים? או הכל או כלום, אמונות מגבילות, אמונות שליליות, תפסת מרובה לא תפשת, תפשת מועט תפשת, טוב ציפור אחת ביד משתיים על העץ, פעולות קטנות, מעט גם כן טוב, איך להתחיל להשתנות? לעשות שינוי למה אנשים דוחים משימות שהם באמת רוצים לעשות? אנשים רבים מוצאים עצמם דוחים משימות, אפילו כשהם רוצים לבצע אותן. אחת הסיבות העיקריות והנפוצות לכך היא שהאדם מקשר את המשימה הקטנה למטרה גדולה ומורכבת יותר, וכתוצאה מכך, הוא נכנס לדחיינות ונמנע מלבצע אותה. התופעה מוכרת כמלכודת המחשבתית של...
כתיבת הסכם, ניסוח הסכם, איך לכתוב הסכם בצורה נכונה? איך לנסח הסכם בצורה נכונה? טעויות של עורכי דין בכתיבת הסכמים, מה זה הסכם שמנוסח נכון? איך לכתוב הסכם בצורה חד משמעית? טעויות בכתיבת הסכמים, טעויות בעריכת הסכמים, טעויות בניסוח הסכמים, איך לא לנסח הסכם? חוקים לכתיבת הסכם בצורה נכונה, איך לערוך הסכם? איך לנסח חוזה? איך לנסח מסמך משפטי? איך לנסח הסכמה מסחרית? איך לדעת שהסכם מנוסח נכון? איך לבדוק הסכם? איך לדעת שהסכם מנוסח נכון? איך לפרש הסכם?
...נכונה? איך לנסח הסכם בצורה נכונה? טעויות של עורכי דין בכתיבת הסכמים, מה זה הסכם שמנוסח נכון? איך לכתוב הסכם בצורה חד משמעית? טעויות בכתיבת הסכמים, טעויות בעריכת הסכמים, טעויות בניסוח הסכמים, איך לא לנסח הסכם? חוקים לכתיבת הסכם בצורה נכונה, איך לערוך הסכם? איך לנסח חוזה? איך לנסח מסמך משפטי? איך לנסח הסכמה מסחרית? איך לדעת שהסכם מנוסח נכון? איך לבדוק הסכם? איך לדעת שהסכם מנוסח נכון? איך לפרש הסכם? וכאן נדבר על כתיבת הסכם. מה זה הסכם טוב? מה זה הסכם שמנוסח נכון? איך נכון לנסח הסכם? מה נקודת התורפה...
אינטרס בתהליך חיפוש האמת מרחיק את האדם מידיעת האמת בפחות מרגע אחד
אינטרס בתהליך חיפוש האמת מרחיק את האדם מידיעת האמת בפחות מרגע אחד
...מרחיק את האדם מידיעת האמת בפחות מרגע אחד מהם האינטרסים שמרחיקים את האדם מידיעת האמת? חיפוש האמת יכול להיות תהליך מורכב, במיוחד כאשר יש לאדם אינטרס אישי או רגשי שמניע אותו במהלך החיפוש. תהליך זה עלול להימנע מהגעה לאמת האמיתית אם האינטרסים האישיים אינם זוהים או אם הם משפיעים על האובייקטיביות של החיפוש. המניע המרכזי לכך הוא שהאדם, מתוך רצון להגיע לתוצאה מסוימת, יכול להטות את הדרך בה הוא מפרש את העובדות, וכתוצאה מכך הוא לא יראה את התמונה השלם. כיצד אינטרס בחיפוש האמת פוגע בתוצאה? כאשר אדם מחפש את האמת...
מה אני רוצה? האם בן אדם רוצה להרגיש טוב? מהו הרצון הראשון? למה לרצות להרגיש טוב? מה טוב בלהרגיש טוב? איך נוצר הרצון? רצון להרגיש רע, למה לרצות להרגיש רע? איך להוכיח משהו? לא רוצה להרגיש טוב
מה אני רוצה? האם בן אדם רוצה להרגיש טוב? מהו הרצון הראשון? למה לרצות להרגיש טוב? מה טוב בלהרגיש טוב? איך נוצר הרצון? רצון להרגיש רע, למה לרצות להרגיש רע? איך להוכיח משהו? לא רוצה להרגיש טוב
...טוב? מהו הרצון הראשון? למה לרצות להרגיש טוב? מה טוב בלהרגיש טוב? איך נוצר הרצון? רצון להרגיש רע, למה לרצות להרגיש רע? איך להוכיח משהו? לא רוצה להרגיש טוב האם בן אדם באמת רוצה להרגיש טוב? אליעד כהן דן בשאלה הבסיסית, האם באמת בן אדם רוצה להרגיש טוב. לטענתו, מקובל לחשוב שבן אדם עושה פעולות כדי להרגיש יותר טוב או לפחות פחות רע. אליעד מסביר שלרוב האנשים זה נראה ברור מאליו, כי כשאדם רעב הוא אוכל, וכשכואב לו הוא מחפש פתרון רפואי. אולם הוא מציין כי גם אם נדמה שאנשים פועלים כדי להרגיש טוב, עדיין לא הוכחנו...
יתרונות שימוש בסמים, איך להרגיש טוב בלי סמים? למה סמים עושים טוב? איך סמים עושים טוב? למה סמים גורמים לתחושה טובה? איך להיגמל מסמים? איך להפסיק לעשן? גמילה מסמים, איך להפסיק לעשות סמים? לשלוט ברצון - חלק 2
יתרונות שימוש בסמים, איך להרגיש טוב בלי סמים? למה סמים עושים טוב? איך סמים עושים טוב? למה סמים גורמים לתחושה טובה? איך להיגמל מסמים? איך להפסיק לעשן? גמילה מסמים, איך להפסיק לעשות סמים? לשלוט ברצון - חלק 2
...איך להרגיש טוב בלי סמים? למה סמים עושים טוב? איך סמים עושים טוב? למה סמים גורמים לתחושה טובה? איך להיגמל מסמים? איך להפסיק לעשן? גמילה מסמים, איך להפסיק לעשות סמים? לשלוט ברצון - חלק 2 למה אנשים משתמשים בסמים כדי להרגיש טוב? אנשים משתמשים בסמים מכיוון שסמים מאפשרים להם להרגיש טוב יותר לגבי דברים שמטרידים אותם. אליעד כהן נותן דוגמה של אדם שחווה פרידה מבחורה שהייתה חשובה לו, והוא מרגיש רע מאוד בגלל שהיא עזבה אותו. האדם לוקח סמים ומתחיל להרגיש טוב יותר כי הסמים גורמים לו לחשוב ולהרגיש שלא אכפת לי שהיא...
מעשי ניסים שקרו באמת, סיפורי ניסים שקרו לאנשים, ברכות של צדיקים, סיפורי ניסים רפואיים, סיפורים אמיתיים על ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, סיפורי ניסים רבי נחמן, סיפורים על הפרשת חלה, אמונת חכמים, קברי צדיקים
מעשי ניסים שקרו באמת, סיפורי ניסים שקרו לאנשים, ברכות של צדיקים, סיפורי ניסים רפואיים, סיפורים אמיתיים על ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, סיפורי ניסים רבי נחמן, סיפורים על הפרשת חלה, אמונת חכמים, קברי צדיקים
...ברכות של צדיקים, סיפורי ניסים רפואיים, סיפורים אמיתיים על ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, סיפורי ניסים רבי נחמן, סיפורים על הפרשת חלה, אמונת חכמים, קברי צדיקים האם ניסים של צדיקים באמת עובדים? בהרצאה אליעד כהן מסביר לעומק את התופעה של מעשי ניסים, ברכות של צדיקים וסיפורי ניסים שקרו לאנשים. דרך דוגמה הומוריסטית ומפורטת על אדם שתפס קוף בגונגל והציג אותו בתור צדיק שמברך אנשים, אליעד ממחיש את ההיגיון השגוי של אנשים המאמינים בניסים מסוג זה. הסיפור שהציג אליעד הוא על אדם שהלך לגונגל, תפס קוף, והביא א...
בחורות יפות, איך להשיג בחורות יפות? איך להצליח עם בחורות יפות? מה בחורות יפות רוצות? למה בחורות יפות לא רוצות אותך? למה קשה להתחיל עם בחורות יפות? אומנות הפיתוי, איך חושבות בחורות יפות? איך לגרום לבחורות יפות לרצות אותך?
בחורות יפות, איך להשיג בחורות יפות? איך להצליח עם בחורות יפות? מה בחורות יפות רוצות? למה בחורות יפות לא רוצות אותך? למה קשה להתחיל עם בחורות יפות? אומנות הפיתוי, איך חושבות בחורות יפות? איך לגרום לבחורות יפות לרצות אותך?
...יפות? איך להצליח עם בחורות יפות? מה בחורות יפות רוצות? למה בחורות יפות לא רוצות אותך? למה קשה להתחיל עם בחורות יפות? אומנות הפיתוי, איך חושבות בחורות יפות? איך לגרום לבחורות יפות לרצות אותך? איך להשיג בחורות יפות? האם יופי משפיע על הקשר עם נשים? איך להתייחס נכון לנשים יפות? אליעד מציין כי אם גבר מאוד רוצה אישה יפה בגלל שהיא יפה, סיכוייו לזכות בה יורדים. ככל שגבר מתלהב יותר מהיופי של אישה, הוא הופך לפחות אטרקטיבי בעיניה. זאת משום שנשים, באופן כללי, רוצות גבר חזק ובטוח בעצמו, ולא גבר שמתחנן לתשומת...
אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות?
...- קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות?. אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות? הפעם אני רוצה לדבר על מה צריך לעשות אדם כאשר הוא מאד רוצה להיות מאושר והוא לא מצליח לא יודע איך. אנשים מתאמצים להיות מאושרים, קשה להם לעשות את זה. והבשורה הטובה היא שלהיות מאושר, לא צריך לעשות כלום. ואם הולכים בדרך הנכונה, אין מאמץ, זה בקלות, ואם יש קושי ומאמץ זו לא הדרך הנכונה. ומפתח האושר הוא לא מה שאנשים מדמים, השגת דברים...
הארה - מבוא
...היא מושג דתי שמקורו בבודהיזם ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הניצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הניצחי של גלגול הנשמות נובע משינוי אישיות חריף (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהינו המושא המרכזי של הדת הבודהיסטית. אדם שעבר הארה מכונה נאור או מואר. ברבות השנים הועתק מושג ההארה ממקורו, אל דתות מזרחיות אחרות כמו ההינדואיזם והגייניזם ובשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות העידן החדש. הגדרת מצב ההארה בתפיסה הבודהיסטית המקורית...
מכתב אישי המופנה לכל הסקפטים שקשה להם להאמין שהחיים נועדו להגשמה.
...שקשה להם להאמין שהחיים נועדו להגשמה. אהלן המכתב הזה הוא בעיקר לעצמי לעשות לעצמי קצת סדר במה שנקרא לחיות. וכיוון שסוג הקושי - תסכול, שמתעורר בי כאני פוגשת אותך הוא מוכר וידוע לי גם ממפגשים אחרים, החלטתי בעצם להשתמש בך כדי לעזור לעצמי להבין כמה דברים. ברגע זה אני גם לא בטוחה שזה המכתב שתקרא, כי באמת אין לי מושג לאיזה כיוון זה יתפוס. לפני הכל, אין לכל מה שיכתב שום קשר אישי או הגנה על מישהו. אילו הם פשוט הרהורים שיש בתוכי כל פעם שאני פוגשת אדם עם מלא פוטנציאל להיות יצירתי שמח ומאושר, שיוצר לעצמו קשיים...
תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית
...משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית. מה שאני טוען בסופו של דבר, שהישועה שלך תלויה בהבנה, לא בעשייה. מה זה אומר? שיש משהו במציאות שאת צריכה להבין, ואם תביני אותו סיימת את הסיפור. מה בסוף את צריכה להבין? את צריכה להבין שאת אלוהים. ואם את מבינה את זה, זה משנה לך את חוויית המציאות. אם האדם מבין את כל התהליכים, בסוף הוא מבין שהכל אחד, ואם הכל אחד...
למה כדאי להיות מסוגל לשלוט במחשבות?
...במחשבות? למה כדאי להיות מסוגל לשלוט בכוח המחשבה? ברגע שאדם מסוגל לשלוט בכוח המחשבה שלו, החיים שלו טובים יותר מכל כיוון שלא מסתכלים על זה. גם בהווה וגם בעתיד. בהווה המצב שלו טוב יותר, כי הוא בשמחה, הוא יכול להיות שמח בכל זמן נתון ושום דבר לא יכול להשפיע ולשנות את מצב רוחו לרעה. בנוסף גם בעתיד מצבו יהיה טוב יותר, כי ברגע שאדם שמח וטוב לו, יכולת הריכוז שלו עולה, יכולת היצירתיות שלו עולה, הוא חושב בצורה חיובית יותר, רואה תמיד מה הוא כן יכול לעשות, מתמקד בלמצוא פתרונות ולא בלמצוא בעיות, וכך הוא מוביל...
הבעיה מתחילה כאשר אתה רוצה X והמציאות נותנת לך Y
...והמציאות נותנת לך Y . הבעיה תיפטר #רק כאשר המציאות נותנת לך Y ואתה רוצה Y. בעיה היא בעצם תולדה של אי קבלת המציאות. אי קבלת המציאות היא תולדה של אי הבנת המציאות. אי הבנת המציאות גורמת לנו לרצות לשנות אותה במצב שלא ניתן. כאשר הרצון לשנות אותה בלתי אפשרי, נוצר פער בין מה שאני רוצה לבין מה שהמציאות כופה עלי. הפער שנוצר הוא בעצם תולדת הבעיה. כגודל הפער בין הרצונות שלי לבין מה שהמציאות כופה עלי, גודל הבעיות שלי. כגודל הבעיות שלי, גודל החרדות, דיכאונות, ייסורים וכו שלי. - כאשר המציאות תואמת לרצון שלך -...
של מי החיים האלה לעזאזל?
...דוגמה פשוטה תמחיש שרצונותינו בוראים את חיינו. בין אלו הם רצונות מודעים ובין אם רצונות תת מודעים. החיים הם תנועה בלתי פוסקת של בריאה. אנחנו כחלק מהחיים שותפים בבריאה. אנו חושבים, מתכננים, מתבטאים ויוצרים את חיינו בפועל. בריאת מציאות מודעת היא בריאה שבה אנו מבינים את התהליך שקרה. למשל, החלטנו לנסוע לסופשבוע לטייל בגולן ולישון בצימר בטבע. האם אפשרי שרצון לנסוע לטיול לצימר בצפון יתממש לולא היינו מאמינים שהוא יכול להתגשם? חשבנו על כך, תכננו את הטיול, איפה נישן, מתי נצא, מתי נגיע. דיברנו על כך, התקשרנו...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 7
...יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 7 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 7. מה הבנו בעצם? הבנו שגם כאלוהים, עדיין יש שאלות. וגם אלוהים שואל את עצמו, למה יש לי רצון, ולמה אני יודע שאני קיים כאלוהים. למה? כי רק דבר אחד מחויב שיהיה קיים, שזאת הוויה הראשונה. אבל לומר, אני יודע שאני קיים, זה כבר שניים - גם אני וגם יודע. גם אני רוצה זה שניים - רוצה, ל...
איך ביקורת עצמית וחשיבה חיובית יכולות להתקיים ביחד?
...יכולות להתקיים ביחד? למרות שלאנשים נראה שאם אתה מבקר את עצמך ובודק כל פרט במעשים שלך זה גורר עצבות ואולי לפעמים אפילו חשיבה שלילית, זה לחלוטין לא נכון. חשיבה שלילית וחיובית, אושר ועצב, הם דברים שקשורים לרגש. בקרה עצמית קשורה לשכל. אתה כאדם אמור להיות תמיד מאושר עם חשיבה חיובית בלבד לצד זה שאתה יודע לבקר את עצמך ולהבין כיצד בכל דבר אפשרי לעשות טוב יותר, תוך כדי שאתה מרוצה מהמציאות כפי שהיא. איך תדע אם הצורה שבה אתה מעביר ביקורת על עצמך האם היא שייכת לעצבות וחשיבה שלילית או שהיא שייכת לבקרה עצמית...
הרגלי תפיסה תוקעים
...כמפקד העליון וכמערכת הבקרה של הגוף בכל הרבדים פיזיים ונפשיים. הוא אחראי על הפעילות של כל אבר ושל כל מערכת בגוף כמו גם על כל מעשה, תנועה, דבור ורגש. חלק מערכות מבוקרות בצורה בלתי מודעת לחלוטין כגון פיקוח על ויסות פעולת ההורמונים, האנזימים, קביעת חום הגוף וקצב פעולת הלב. גם החלטות שנראות לנו שנשלטות על ידנו באופן מודע כגון כיצד להגיב ברמת העשייה, והדבור מתקבלות בתהליכים כה מהירים עד כי איננו מודעים למורכבות הגדולה שלהם ולכלל השיקולים המניעים אותן. הפעילות המוחית נעשית על בסיס מידע המגיע מהחושים ומתחושות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על העברה נגדית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: העברה נגדית, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: העברה נגדית, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
גם צריך וגם רוצה לשמר הבנה אין לי שום מטרה בחיים מהות האני להבין את כל המציאות מחויבות זוגית חרדה מהמוות לחקור רצון גם כשיש פחד לחקור את הרצון חרדה חברתית בסיסית להאמין בעצמי אחרי כישלון אהבה על תנאי לשכנע אקסית לא להתאהב במישהו חדש מאמץ בדרך אל האושר האם המוות הוא אושר? בלי בת זוג לשכנע מישהו לחזור אליך אחרי בגידה תהליך קבלת החלטות בחיים למה קשה להחליט? דרך לפתרון בעיות התמודדות עם אכזבה להצליח בלי בגרות להתמיד בגמילה למכור בפעם הראשונה לגרום למישהו ללכת לטפל בעצמו למה לא לפנק את הילד? האם ילד סובל? רוחניות אקראית מודעות רוחנית ocd טיפול האם יש מחלות נפש אצל ילדים? געגועים לאקסית המיתולוגית אבל יש לה חבר שברי מאמץ לאמץ את השרירים האם אלוהים בודד? להגדיר מה זה אלוהים שימוש בסמים להגיע להארה רוחנית הרגשה של הארה למה להיות אלוהים? להיות אלוהים שקרי תפקידו של הכסף השקעות אלטרנטיביות מה קורה אחרי שמשיגים את מטרת החיים? חיפוש משמעות החיים אנשים שליליים מה גורם להנאה? הוכחות שיש בחירה ידיעה ובחירה לפני המפץ הגדול תהליך בריאת העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטור, אימון אישי להרזייה, אימון אישי למתבגרים בתחום העברה נגדית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 19_11_2025 השעה 19:14:42 - wesi4