ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 4 ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3. הדגש הוא בכאן ועכשיו... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 4
ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3.

הדגש הוא בכאן ועכשיו, אולם יחד עם זאת, אין הגישות מזניחות את העבר והן מכירות בחשיבותו ובהימצאותו הבלתי נמנעת בהווה. הן מכירות בכך שהעבר קם לתחייה ביחסים המסוימים ושבאינטראקציה האמיתית המתרחשת, הצטלבות קיומם של המטפל והקליינט לעולם לא תתמצה בדבר שקרה בעברו של אחד מהם. לכן הדגש מופנה כלפי ההתנסויות הנחוות ולא כלפי פרשנויות העבר. המטפל והקליינט מובנים כמעורבים באופן מוחשי, כשני אנשים הנאבקים להישאר בפתיחות אחד כלפי השני, כשני אנשים הנאבקים בכדי לארגן משמעות למתרחש.

כפי שנראה, מבחינות רבות רב הדמיון מהשונה בהבנתם והמשגתם של שתי הגישות את התהליכים העברתיים. אמנם, שורשיה של האחת נעוצים בפילוסופיה באופן כמעט בלעדי ושל השנייה בניסיון הפרוידיאני לאמפיריות המדעית ולעיתים, נראה שלא ניתן לגשר על פער זה. אולם יחד עם זאת, כשמצליחים להתגבר על עולם ההמשגה השונה ולהתבונן ברעיון שמעבר למסכה שעוטה כל גישה, הבדלים רבים מתבטלים ומתגלה בסיס הבנתי שהוא בעל מכנה משותף.

אף על פי כן, חשוב להבין שישנו שוני מהותי באופן בו בוחרת כל אחת מהגישות להתייחס ולפעול אל מול הבנות אלו. יתרה מזאת, נראה שהגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית נוקטת עמדה שהיא קיצונית יותר מהפסיכואנליזה. לטענתה, במידה ואנו מתקיימים באופן בלתי נמנע ביחסיות, הרי שהדבר מאבד את המשמעות להבדיל בין יחסים אמיתיים או יחסי העברה. התנסויות אלו, פשוט מובנות כהיבטים בקיומם של המטפל והקליינט כבני אדם, כתהליכים טבעיים, המשקפים מערכת יחסים שהיא תמיד כנה ואמיתית. הגישה, מבטלת לחלוטין את ההתייחסות להתנסויות אלו כאל תהליכים העברתיים ומציגה אותם במונחים המשקפים את המאבק המתמיד שבין הפתיחות לסגירות של האדם.

היבט אישי

נקודת מבטי האישית מושפעת באופן עמוק מהעמדה של הפסיכותרפיה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית ומשורשיה הפילוסופים. לכן, אני מוצא שנקודת המוצא ההולמת ביותר לפתיחת מהלך שישקף את הבנתי, תהיה בהצהרה האקזיסטנציאליסטית פנומנולוגית, שהתהליכים העברתיים הינם אך ביטוי לשייכות הקיומית, לבין יחסיות הבלתי נמנעת המתרחשת באופן נצחי. הצהרה זו, מאפשרת להניח כל התרחשות מעצם התרחשותה, כאמת מוחלטת וכל ביטוי שבמפגש האנושי, כטבעי כשלעצמו, מעצם הימצאותו. ההשלכה לכך, הינה שבעצם הצהרת טבעיותם של כל ההתרחשויות, נפרצים גבולות המסגרת הטיפולית בכדי להכיל בתוכם את החיים במלואם. לכן, באופן זה גם אתייחס לכך.

הרי הדבר אינו משנה היכן אני, בשום אינטראקציה בין אישית באשר היא, איני יכול לפסוע אל מחוץ לחיים. במידה והדברים קורים, הרי לבטח הם משקפים את ביטויי בקיום. כל התעלמות מהם, מעצם בין היחסיות שבדברים, מרחיקה אותי מלראות את הדברים כפי שהם. כל התעלמות, היא כהתעלמות מעצמי, מעצם השתייכותי לעולם. זו היא אי הברירה הנותרת של להיות בפתיחות אל מול המציאות האמיתית עם כל המתרחש בה, כשאני חשוף, ערום וכנה למגוון ביטויי. האלטרנטיבה, לוודאי תשקף את הסתתרותי מפן מסוים של ביטויי בקיום, מאותו הדבר שאיני רוצה להכיר, לקבל או לראות.

נקודת מבט זו, מותירה אותי נפעם וחסר אונים בו זמנית. כשאני מעז להסתכל בכנות אמיצה באמת זו, המטיחה בפניי את העובדה הפשוטה המשקפת את אוזלת ידי, אני מבין שהאחריות לקיומי היא תמיד שלי. אין לאן לברוח ואין היכן להתחבא. אני מבין שאיני יכול לצאת מהדבר ושבעל כורכי אני תמיד משפיע ומושפע ובחירותי לנוכח השפעה זו, באופן בלתי נמנע, הן שמעצבות את מערכות יחסיי. כשהכרה זו איתי, אני מוצא עצמי עומד נוכחה אל מול פאר החיים כשתחושת עוצמתם כצמרמורת, מחלחלת לעצמותיי, מתגנבת ועולה לאורך גבי ומעוררת בי אימה עמוקה.

אני מסתכל בכנות אמיתית על מערכות יחסיי, מהן גם אם ארצה לא אוכל לצאת ובוחן את מידת הפתיחות אותה אני מביא ושלוודאי, מעצבת את קיומי בעולם. אני מרגיש התכווצות, הדבר אותו אני מוצא, פעמים רבות אינו מחמיא. אז, במהרה מתגנבים ועולים בי הסברים רבים ותשובות מסנוורות שבכוחן להביא משמעויות מפתות. משמעויות אלו, כעננים רכים, תלויות באוויר בכדי לרכך נפילתי. ממלאות את החלל, בכדי שאוכל להיתלות בנוחות מרגיעה ומניחה את הדעת, בכדי שאוכל לנוח על כנפי הקלות המסמאת שבנחמה, שבהסבר החלקי והמרגיע.

אני מרגיש, שאלו אך שקרים מערפלים. הרי הביטוי כשלעצמו, ההתנסות כשלעצמה, כפעולה ותו לא, לפני כל פרשנות ודעה, הם אלו המשקפים את המציאות האמיתית, את החיים עימם ארצה להיות. לעומתם, הניסיון לאילוף וריסון ההתנסות מאחורי גבולות נכפים המבטאים את כלובי הגדרתה, לעולם ישקף פרשנות חלקית. מורכבותם ועומקם של האדם, ההתנסות או הקיום, אינם ניתנים לרפלקציה והגדרה שלמה. כל ניסיון לעשות זאת, יצמצם את ההתנסות הנחוות ותמיד יסתיים בהפחתה ואף יצטייר כמעשה עוול, בהשוואה לעושרה ומורכבותה של המציאות.

ביטויה של הפתיחות להתנסויות, כפי שאפשרויותיו של האדם, היא לוודאי אינסופית. לכן, היא מאלצת גבולות של סגירות כך שתוכל להכיר את עצמה. זהו מחול האלים הדיוניסי - אפולוני השובב המבטא את האחדות, את טבעו חסר הצורה של הקיום המשתוקק להתגלות ולהיחשף על ידי הגדרתו. הבנה זו מעציבה אותי, היא מצביעה על כך שלעולם לא אוכל להגיע לפתיחות מוחלטת. הרי הפתיחות שבפעולה ההדדית, לעולם תחווה עד לגבול מסוים וגבול זה, לעולם יבטא את הסגירות שביחסים. ללא גבולות הסגירות, הרי שהחוויה אינה מוגדרת, כלומר אינה קיימת. אני מתמלא ביראה ומבין שבכדי להיות עם החיים במלואם, עלי להכיר במגבלותיי אשר נוכחים בוודאות בכל התנסויותיי באשר הן. אני מכיר בסגירות הנוכחת בהגדרתה של כל פתיחות.

עם זאת, מחווייתי האישית, קיימות אותם הפעמים שכשאיני שם לב, חוויה של פתיחות אמיתית ונצחית מתגנבת אליי. אז, לרגע, אל מול אדם מסוים נעלם קיומי ושוב איני כאן. אין לי דרך אחרת לתאר זאת, מלבד כחוויה של התמוססות ואיבוד העצמי אל תוך האחר. אולם כשהכרתי חוזרת ומודעותי מתערבת, שוב מתהווים גבולותיי ואני מזהה מחדש את עצמי. למרות שתחושות של כמיהה לשוב שוב הביתה, אל האחדות, אופפות אותי. שוב איני שם.

במידה ואנו קיימים בעולם של שייכות, במידה ואיננו באמת נפרדים, אזי שתפיסתנו את עצמנו, כעצמיים, כאינדיבידואלים, מרחיקה אותנו מהמציאות האמיתית המשותפת של האחדות. במידה ובשלבי ההתפתחות, כשגרעין העצמי החל להתגבש ולממש את גבולות ההכרה המודעת, התרחקנו מחוויית השייכות לתוכה נולדנו, הרי שהדבר יהיה רק טבעי שנערוג לאיחוד מחודש. אין הדבר מפליא שהאינטימיות הינה היבט נחשק במערכות יחסינו.

יחד עם זאת, משמעותה של החזרה לאחדות, הינה ביטול העצמי הנתפס, התפרקות גבולותינו ואיבוד חוויית היחיד הנפרד. משמעו אי קיום והדבר יכול לעורר חרדה עמוקה. זהו הקונפליקט המבטא את התשוקה העזה לאינטימיות הקדומה הבוערת בישותנו, אל מול חרדתנו מאותו המקום בדיוק. נגזר מכך, שבמידה מסוימת, לעולם נהיה במאבק מתמיד אל מול כל אדם. זהו הביטוי לניסיוננו להתגברות העצמית, על אותו הדבר המבעית ולקראת הדבר הנחשק.

הקיום, כמתהווה באופן נצחי, אינו מאפשר רפלקציה. הניסיון לעשות זאת, מאלץ הקפאה של נקודת זמן בכדי לתארה והדבר סותר את ההתהוות הבלתי פוסקת של הדברים. כל רגע, הינו חדש ומכך, כל מפגש עם אדם אחר, כאילו מתרחש בפעם הראשונה גם הוא. אי יציבות זו, גם היא יכולה להיות בלתי אפשרית, בלתי נסבלת ומעוררת חרדה. לכן, אנו מביאים את הידוע, את התנסויותינו ממערכות היחסים הקדומות, אל המפגש העכשווי. אנו מחזיקים ברגשות, דעות, מחשבות וייצוגים, שלהם השפעה על מערכות יחסינו בהווה ואיננו יכולים להימנע מכך.

עם זאת, עלינו להחשיב את האפשרות שרגשותינו כלפי התנסויות העבר, הן שזולגות להתנסויותינו החברתיות בהווה ולא רגשותינו כלפיי הדמויות המשמעותיות בעברנו. במידה מסוימת, ניתן להגיד שהורינו פשוט היו שם על דרך המקרה, מעצם תפקידם ובאותה הקלות, היו יכולים להיות אחרים. המשמעות עצמה, שייכת לאדם הפרטי ולא לדמויות שחלקו אותה עימו. האחריות לקיום, אינה יכולה להיות תלויה ברוחות רפאים ואיננו יכולים להתכחש לתרומתנו בהווה. בהתנסות היום יומית המחודשת שלנו עם, חברינו, הורינו או עם אותו זר מזדמן, תמיד קיימת האפשרות לפעול אחרת.

הייתי רוצה להאמין שאנו מנצלים אפשרויות אלו כל עת שהדבר מזדמן, אולם איני יכול לעשות זאת. אמנם ההזדמנות להרחבת גבולות הפתיחות תמיד נמצאת, אולם נראה שלעיתים תחושות ככעס, אשמה, תסכול וחרטה, הנובעות מהסגירות אותה אנו מביאים לאותו הרגע, לסיטואציה עם האחר, משתלמות יותר מאי הודאות שבפתיחות. כנראה שלתחושות הפחד והבעתה המתעוררות עם ההתרחקות מאותו הדבר המוכר, יכולה להיות אחיזה אימתנית. זו החרדה העצומה המתעוררת כשאנו ניצבים בפני האפשרות של ההרס העצמי, שהוא המחיר לשינוי.

באותה החוויה הרגשית, מטבעו הבין יחסי של המפגש, תמיד נמצאת תרומתם של כל הנוכחים והתנסויותיהם. לא ניתן לבטל הקשרים אלו. מעצם נוכחותו של העבר, מעצם נוכחותו של האחר ומעצם ההקשר שבעצם הנוכחות, מוגדרת החוויה אצל כל אחד מהנוכחים. במפגש הטיפולי לא קיים מטפל וקליינט, תפיסה זו מצמצמת את החוויה האנושית המתרחשת בלאו הכי. קיימים שם רק שני בני אדם הנאבקים בכדי להתגבר על עצמם ומבחינה זו הם שווים.

שניהם, תמיד חווים בתוכם רגשות ומחשבות ושניהם תמיד משפיעים ומושפעים. למרות שהם יכולים לחוות את עצמם כאינדיבידואלים נפרדים, המפגש הוא תמיד ביניהם, תמיד מחוץ לעצמם. מכיוון שהם אינם יכולים לצאת מעצמם, הדבר המתרחש באמת יהיה נסתר אלא במידה ויבחנו ויבהירו יחדיו את חווייתם. הקליינט, יחשוף עצמו בגבולות יכולתו והמטפל, באחריותו לחשוף את כל מגוון ביטויי אישיותו, כי הרי השפעתם על המפגש נוכחת. אין הדבר אומר שכעת הוא מקבל אישור לפרוק את קשייו שלו ותסכוליו האישיים, אלא שעליו לאפשר לכל מכלול אישיותו להיות זמין למפגש.

מבחינת המטפל, המסגרת היחידה ההכרחית למפגש הינה מודעותו לחוויה ככוללת את כל התנסויותיו כפי שהן נוכחות. למעשה, זהו המקום היחיד בו המטפל והקליינט אינם שווים. באחריותו של המטפל להביא מודעות רחבה ופתוחה לחווייתו שלו את עצמו וזאת לעומת הקליינט, שאחריותו אינה מחויבת בהכרח. הימצאותו של המטפל עם כל אשר ישנו, שומרת עליו מלאבד את עצמו ולהיסחף למרכז ההתמקדות של הטיפול. מודעות זו, יכולה לאפשר לו לבחון את עצמו ואת הדבר אותו הוא מנסה לקדם או להשיג. באופן זה, הוא יכול להישאר ממוקד בתועלתו וטובתו של הקליינט.

איני רואה כל דרך אחרת מאשר להניח את כל התנסויותיי הנחווים בכאן ועכשיו כאדם, ללא יוצא מן הכלל, כמסגרת למפגש הטיפולי. רק ההתכוונות למודעות הערה לדבר המתרחש כשלעצמו ולכל שהוא נושא בחובו אפשרית ולכל השאר איכות סיזיפית. עם זאת, הדבר אינו קל ולעיתים ניתן ליפול לרגעים של שאננות המאפשרת מנוחה מהאמת המטרידה שהמפגש האמיתי יכול לעורר, הדבר רק אנושי. אולם לא השאיפה להצלחה מוחלטת צריכה להיות נוכחת, זו אינה אפשרית. זו ההתכוונות למודעות הערה ולהכרה בפתיחות ובמגבלותיה היא שנכספת.

ההכרה זו, היא שמאפשרת לנו להמשיך ולהתרחב עוד ועוד, כשאנו צוללים אל המעמקים האינסופיים של מערכות יחסינו. הכרה זו מבטאת את החיוביות, לא של הפתיחות או הסגירות, אלא של החיים במציאות השלמה המזהה את כל שישנו. זהו הניצחון שבהתגברות העצמית, ההתגברות על הידוע והחלקי שטבעו להסתיר, לשם קבלת החדש שבכל רגע ורגע. זו ההתגברות העצמית על כל ערך פרטי וחלקי שטבעו להיות משועבד לדימויים הנוכחים שבהתנסויותינו המופנמות. כניעה זו למכלול החיים וקבלתם על כל ביטוייהם באשר הם, היא אהבת הגורל.

מנקודת מבט זו, הסגירות אינה מייצגת את החוויה כמתסכלת, למרות שלעיתים זו יכולה להיחוות ככזאת והפתיחות, אינה מייצגת את החוויה כנעימה, אלא פשוט מגדירה את גבולות ההתנסות לאותו הרגע. זהו הביטוי לעקרון השייכות, אנו לעולם לא פתוחים לחלוטין ולעולם לא סגורים לחלוטין. בהרגשת הסגירות, הרי שאנו פתוחים עד לאותו המקום שנחשף ובהרגשת הפתיחות, הרי שאנו סגורים מאותו המקום ואל האפשרויות שמעבר לו. קביעתנו את הפתיחות או הסגירות כשליליות או חיוביות, מבטאת את היחסיות הערכית לפיה אנו תופסים את העולם ובאותה המידה היינו יכול להחליט גם אחרת. זהו הביטוי לחופש המוחלט שבמסגרתו אחריותנו לממש את עצמנו על ידי בחירותנו.

השאיפה להביא כוונה זו לחיים ולמערכות היחסים הנחשפות דרכם יכולה לאפשר לכל אדם להעצים את יכולתו להיות נוכח באמת בכל מפגש אנושי והדבר לוודאי יועיל ויתרום גם למפגש הטיפולי. הרי בכל רגע ורגע, לפני הפרשנות האישית, כל התרחשות מעצם התרחשותה היא כאמת מוחלטת וכל ביטוי שבמפגש האנושי, טבעי כשלעצמו, מעצם הימצאותו. המפגש הטיפולי אינו יוצא אל מחוץ לחיים, הם אלו שפוסעים לתוכו במלואם והוא כבבואה להם בשלמותם.

ביבליוגרפיה

מיטשל, ס' א' ובלאק, מ' ג' (2006). פרויד ומעבר לו: תולדות החשיבה הפסיכואנליטית המודרנית. תורגם לעברית על ידי עמית פכלר. הוצאת תולעת ספרים.

מיי, ר. (1983). גילוי ההוויה: על הפסיכולוגיה האקזיסטנציאליסטית. תורגם לעברית על ידי ספן, ש. (1985). הוצאת ספרים רשפים.

מירון, ר. (2006). קרל יאספרס: מהעצמיות אל ההוויה. הוצאת אוניברסיטת בר אילן.

פרלוב, מ' (2009). העברה נגדית: סקירה היסטורית. נצפה והוצא מהאתר לפסיכולוגיה עברית בתאריך 02 / 09 / 09

Boeree, C. G. (2006),. Personality Theories. Original E -Text - Site, Can be sited at http:/ / webspace.ship.edu/cgboer/perscontents.html

Cohn, H. W. (1997). Existential thought and therapeutic practice: an introduction to existential psychotherapy. London: Sage.

Cooper, M. (2003). Existential Therapies. Sage Publications Ltd.

Jacobsen, B. (2008). Invitation to Existential Psychology: A Psychology for the Unique Human Being and its Applications in Therapy. John Wiley & Sons Publications, Ltd.

Lieberman, P. B., & Havens, L. L. (2002). Existential Psychotherapy. in M. Hersen & W. Sledge (Eds).. Encyclopedia of Psychotherapy, (pp. 741 - 754). Elsevier Science. USA.

Marcus, E. R. (2002). Tertransference. In M. Hersen & W. H. Sledge (Eds). Encyclopedia of psychotherapy (Vol. 2, pp. 851 - 854). Academic Press.

Orfanos, S. D. (2002). Relational Psychoanalysis. In M. Hersen & W. Sledge (Eds). Encyclopedia of psychotherapy. Academic Press.

Sommers - Flanagan, j., & Sommers - Flanagan, R. (2004). Counseling and Psychotherapy theories in context and practice: Skills, strategies and techniques. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Spinelli, E. (2007). Practicing Existential Psychotherapy: The Relational World. Sage Publications Ltd.

Strickland, B. R. (2001). The Gale Encyclopedia of Psychology: Second Edition. Gale Group.

Summers, F. (2002). Object relations psychotherapy. In M. Hersen & W. Sledge (Eds). Encyclopedia of psychotherapy. Academic Press.

Van Deurzen, E. & Kenward, R. (2005). The Dictionary of Existential Psychotherapy and Counselling. Sage Publications Ltd.

Van Deurzen - Smith, E. (2002). Existential counselling and psychotherapy in practice. London: Sage

Van Deurzen - Smith, E. (2004). Everyday mysteries: existential dimensions of psychotherapy. New York: Routledge.

Wong, P. T. P. (2006). Existential and Humanistic Theories. In J. C., Thomas & D. L., Segal (Eds).. Comprehensive handbook of personality and psychopathology: Volume 1 Personality and Everyday Functioning, (pp. 192 - 211). John Wiley & Sons, Inc. Hoboken, New Jersey.

Yalom, I. D. (1980). Existential Psychotherapy. Basic Books.
הצהרות לשקר עושר פסיכולוגיה אקזיסטנציאליסטית התכחשות הישגים פרשנות אישית אנושיות חוויה רגשית שייכות פסיכולוגיות אקזיסטנציאליזם העברה והעברה נגדית העברה נגדית פסיכותרפיה תרפיה
חרדה מודחקת, להדחיק חרדה, רגשות מודחקים, פחד מודחק, הדחקה רגשית, חרדות מודחקות, פחדים מודחקים, להדחיק רגשות
...הדחקה רגשית, חרדות מודחקות, פחדים מודחקים, להדחיק רגשות ובו יתבאר, מהן חרדות מודחקות ופחדים מודחקים? וכיצד צריך להתמודד איתם? ועוד. והעניין הוא, שיש שני סוגים של חרדה ושל פחד. והסוג הראשון הוא חרדה מודעת ופחד מודע. דהיינו, שהאדם מודע לכך שיש לו חרדה ופחד. והאדם לא מתכחש ולא מדחיק את זה שהוא סובל מחרדה ומפחד. אבל יש גם סוג נוסף של חרדה ופחד, והוא חרדה מודחקת ופחד מודחק. שבו האדם סובל מחרדות ומפחדים, אבל האדם מדחיק רגשית את זה שהוא סובל מחרדה ומפחד...
חוסר אונים, פחד מחוסר אונים, מפחד להיות חסר אונים, מפחד לאבד שליטה, מפחד מפני חוסר אונים, מפחד להיות תלוי באחרים, התמודדות עם חוסר אונים, טיפול בחוסר אונים, פחד ממחלה, פחד מזקנה, פחד מאובדן שליטה, חרדת חוסר אונים, איבוד שליטה
חוסר אונים, פחד מחוסר אונים, מפחד להיות חסר אונים, מפחד לאבד שליטה, מפחד מפני חוסר אונים, מפחד להיות תלוי באחרים, התמודדות עם חוסר אונים, טיפול בחוסר אונים, פחד ממחלה, פחד מזקנה, פחד מאובדן שליטה, חרדת חוסר אונים, איבוד שליטה
...מפני חוסר אונים, מפחד להיות תלוי באחרים, התמודדות עם חוסר אונים, טיפול בחוסר אונים, פחד ממחלה, פחד מזקנה, פחד מאובדן שליטה, חרדת חוסר אונים, איבוד שליטה איך להתמודד עם פחד מחוסר אונים ואובדן שליטה? פחד מחוסר אונים נוגע לחשש מהמקרים בהם אדם ירגיש חסר שליטה, תלוי באחרים, חולה או חסר אונים. אנשים פוחדים ממצבים בהם הם לא יכולים לשלוט בעצמם, כגון מחלה קשה, הזדקנות או אובדן יכולות פיזיות. השאלה המרכזית היא: איך להתמודד עם הפחד הזה? מהו חוסר אונים? חוסר...
גמילה מכדורים פסיכיאטריים, הפסקת תרופות פסיכיאטריות, איך להפסיק שימוש בכדורים נגד חרדה? לשלוט ברגשות, תרופות נגד הפרעות נפשיות, כדורים נגד הפרעת אישיות, גמילה מתרופות נגד דיכאון, איך להפסיק כדורים פסיכיאטרים? טיפול פסיכיאטרי
גמילה מכדורים פסיכיאטריים, הפסקת תרופות פסיכיאטריות, איך להפסיק שימוש בכדורים נגד חרדה? לשלוט ברגשות, תרופות נגד הפרעות נפשיות, כדורים נגד הפרעת אישיות, גמילה מתרופות נגד דיכאון, איך להפסיק כדורים פסיכיאטרים? טיפול פסיכיאטרי
...פסיכיאטריות, איך להפסיק שימוש בכדורים נגד חרדה? לשלוט ברגשות, תרופות נגד הפרעות נפשיות, כדורים נגד הפרעת אישיות, גמילה מתרופות נגד דיכאון, איך להפסיק כדורים פסיכיאטרים? טיפול פסיכיאטרי איך אפשר להיגמל מתרופות פסיכיאטריות ולחיות ללא כדורים? אנשים רבים שמשתמשים בכדורים פסיכיאטריים, כמו תרופות נגד דיכאון, חרדה, או אפילו תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות מורכבות יותר כגון פסיכוזה, מתמודדים עם השאלה החשובה: האם אפשרי להפסיק לקחת את התרופות הללו ולחיות חיים...
בחירה חופשית / דטרמיניזם - מהו חופש הבחירה? מהי הבחירה החופשית?
...- מהו חופש הבחירה? מהי הבחירה החופשית? בחירה חופשית - מהי הבחירה החופשית? בחירה חופשית = רצון יוצר פעולה. לאדם יש בחירה חופשית לעשות כרצונו. אין שום פעולה שאותה עושה האדם בלי שקודם לכן הוא ירצה לעשות אותה. אם האדם אינו רוצה לעשות משהו, הוא אינו עושה אותו. אם האדם רוצה לעשות משהו, הוא אינו יכול שלא לעשות משהו. הרצון של האדם, הוא הגורם היחיד שקובע מה יעשה האדם. כל פעולה באשר היא שהאדם עושה אותה, כולל פעולות שנובעות מ: אובססיה, התמכרות, התנהגות טורדנית...
ניתוח תנועתי של התרגיל: כפיפת מרפקים לרקות / Overhead Cable Curls
...של התרגיל: כפיפת מרפקים לרקות Overhead Cable Curls בתרגיל הזה לדוגמה, עומדים בין 2 כבלים, כאשר הידיים נמצאות בגובה הכתפיים, בצורה של דחליל. ובכל פעם מבצעים כפיפה במפרק המרפק. דהיינו, שמנסים לקרב את כפות הידיים, אל כיוון האוזניים והרקות של הראש. ואת זה כמובן עושים באמצעות שרירי היד הקדמית, שרירי הבייספס, שנמצאים בין מפרק הכתף לבין מפרק המרפק, והם מתכווצים ומתקצרים, כאשר מקרבים את הכף היד, אל עבר הכתף. בתנועה הזאת לדוגמה, בהתחלת התנועה, כאשר פינוקיו...
ליקוטי מוהרן ח"א לג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"א לג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
...ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2 איך אפשר להבין את המציאות דרך לימוד ליקוטי מוהרן? ההסבר שאליעד כהן נותן מתייחס לתורה לג בליקוטי מוהרן חלק א, ומתחיל בהבחנה שבכל דבר בעולם קיימת התורה, שהיא השכל המחיה את הדברים ומנהיג אותם. לפי דבריו של אליעד כהן, התורה אינה רק ספר שאנו לומדים ממנו מצוות וחוקים, אלא יש לה משמעות הרבה יותר עמוקה ורחבה...
מפחד לריב עם אנשים, חרדה חברתית, יותר מידי נחמד לאנשים, בעיות במקום עבודה, מריבות עם אנשים, איך לא לפחד מאנשים? נחמדות יתר, מרצה אנשים, ריצוי אנשים, לא מרגיש בנוח עם אנשים, חלק 1
מפחד לריב עם אנשים, חרדה חברתית, יותר מידי נחמד לאנשים, בעיות במקום עבודה, מריבות עם אנשים, איך לא לפחד מאנשים? נחמדות יתר, מרצה אנשים, ריצוי אנשים, לא מרגיש בנוח עם אנשים, חלק 1
...מידי נחמד לאנשים, בעיות במקום עבודה, מריבות עם אנשים, איך לא לפחד מאנשים? נחמדות יתר, מרצה אנשים, ריצוי אנשים, לא מרגיש בנוח עם אנשים, חלק 1 למה אנחנו מפחדים לריב עם אנשים ומה הקשר לחרדה חברתית? אליעד כהן מסביר בהרחבה את הקשר בין פחד מעימותים וחרדה חברתית. פחד זה נובע מהחשש מהתוצאות השליליות של ריב או עימות, כמו תוצאה שלילית ביחסים החברתיים או בעבודה. דוגמה לכך היא מצב שבו אדם נותן סיגריה לאדם אחר רק בגלל פחד שיאמרו עליו שהוא לא נחמד אם לא יתן. אליעד...
דמיון או מציאות, מה ההבדל בין דמיון למציאות? מה באמת קורה? מה ההבדל בין חלום למציאות? אולי הכל דמיון? אולי הכל חלום? מה ההבדל בין אמת לשקר? הצורה מחייה את עצמה, הצורה מחויבת מצד עצמה, מה זה אמת? מה זה שקר?
דמיון או מציאות, מה ההבדל בין דמיון למציאות? מה באמת קורה? מה ההבדל בין חלום למציאות? אולי הכל דמיון? אולי הכל חלום? מה ההבדל בין אמת לשקר? הצורה מחייה את עצמה, הצורה מחויבת מצד עצמה, מה זה אמת? מה זה שקר?
...מה באמת קורה? מה ההבדל בין חלום למציאות? אולי הכל דמיון? אולי הכל חלום? מה ההבדל בין אמת לשקר? הצורה מחייה את עצמה, הצורה מחויבת מצד עצמה, מה זה אמת? מה זה שקר? מה ההבדל בין דמיון למציאות, ואיך ניתן לקבוע מה אמיתי ומה לא? אליעד כהן מציג בהרצאתו את השאלה הפילוסופית הבסיסית והמהותית: מהו ההבדל בין דמיון למציאות, ומה קובע שמשהו הוא אמיתי או לא אמיתי? נקודת המוצא של ההרצאה היא שהמושגים אמת ושקר, מציאות ודמיון, הם יחסיים ולא מוחלטים, והכל תלוי בזווית...
נפילה רוחנית, ירידה לפני עליה, ירידה למטרת עליה, להתקדם יותר מהר, עליה רוחנית, התקדמות רוחנית, ירידה לצורך עליה, ירידה רוחנית, ריקנות פנימית, ריקנות קיומית, ריקנות נפשית
נפילה רוחנית, ירידה לפני עליה, ירידה למטרת עליה, להתקדם יותר מהר, עליה רוחנית, התקדמות רוחנית, ירידה לצורך עליה, ירידה רוחנית, ריקנות פנימית, ריקנות קיומית, ריקנות נפשית
...מהר, עליה רוחנית, התקדמות רוחנית, ירידה לצורך עליה, ירידה רוחנית, ריקנות פנימית, ריקנות קיומית, ריקנות נפשית מהי ירידה רוחנית ולמה היא דרושה לצורך עלייה? אליעד כהן עוסק בתהליך הרוחני של ירידה ועלייה ומסביר את הקשר ביניהם. הוא מתחיל בכך שמצביע על העובדה שירידה רוחנית היא לא בהכרח דבר שלילי, אלא שלב בדרך להתקדמות רוחנית. לפי אליעד, ירידה היא חלק מהתהליך של עלייה רוחנית, וההבנה הזו היא חיונית לכל אדם שמבקש להתפתח ולהגיע למוחלט. איך אנחנו יכולים להרגיש...
מודעות עצמית, אובייקטיביות, סובייקטיביות, חלום או מציאות, מציאות או חלום, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית, להעלים את עצמך, לא לדעת שום דבר, לדעת שום דבר
מודעות עצמית, אובייקטיביות, סובייקטיביות, חלום או מציאות, מציאות או חלום, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית, להעלים את עצמך, לא לדעת שום דבר, לדעת שום דבר
...אובייקטיביות, סובייקטיביות, חלום או מציאות, מציאות או חלום, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית, להעלים את עצמך, לא לדעת שום דבר, לדעת שום דבר איך ההבנה שהכל סובייקטיבי משפיעה על תפיסת העצמי? אליעד כהן מסביר על המושגים מודעות עצמית, אובייקטיביות וסובייקטיביות, ועל ההבדל בין חלום ומציאות. אליעד מבהיר נקודה משמעותית: ההבנה שהכל סובייקטיבי לכאורה אמורה להוביל את האדם להיעלם, אך בפועל היא לא עושה זאת. למה? משום שאם האדם רואה שהכל סובייקטיבי, הוא עדיין...
שיפוטיות, האשמה, חרטה וביקורת עצמית.
...הוא מגלה את הרגלי החשיבה שלו, אמונות ופחדים, אלו נקראים קליפות. ובכל השגה או הבנה חדשה, הוא מנסה לנער מעליו את אותן הקליפות שמטרידות אותו וגורמות לו להרגיש רע. להפסיק להתחרט. ואם כבר התחרטנו, אז אנחנו לא מתחרטים על זה. ניקח לדוגמה עניין השיפוטיות העצמית. אדם ישב וחשב עם עצמו והגיע למסקנה שהוא מחמיר עם עצמו יותר מידי וגורם לעצמו להרגיש חרטה ואשמה לשווא. ההיגיון אומר שאם הבנו שאין טעם שנמשיך לשפוט את עצמנו, להתחרט ולגרום לעצמנו לתחושה רעה, אין שום...
אסטרולוגיה - ניתוח מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל
...של מדינת ישראל בסד משחר ילדותי ניסיתי להבין, כל - כך הרבה דברים לא מתאימים ואינם משתבצים, זה כמו חלקים של פזל שלא שייכים לתמונה. כאילו יש שני עולמות, התחושה הפנימית שאומרת מה שנכון, ואיך שצריך להיות, לעומתה המציאות, שסותרת הכל, וכל - כך שונה. בילדותי לא ידעתי להסביר מהו הדבר, אבל תמיד, תמיד חייתי בתחושה שאני - אנחנו מחליקים ומיפים את הכל מלמעלה, ושמתחת לפני השטח משהוא כל - כך שגוי, משהוא לא נכון, משהוא ממש דורש שינוי. ביום שנולדתי סבתי הכינה את מפת...
הכעס מהות ומשמעות
...גליקסמן ההיסטוריה האנושית מלאה בעובדות כי כעס לביטויו השונים מהווה חלק בלתי נפרד מהתנהגויותיו של האדם. משפטים כמו: האדם רע מנעוריו, האדם ניכר בכוסו, בכיסו ובכעסו, איזהו הגיבור הכובש את יצרו? אדם לאדם זאב מצביעים על קשר הדוק בין היצר לכעס. ניסיוני המקצועי מחזק יום יום את אמונתי ותפיסת עולמי כי יש ביכולתו של האדם לבחור את רגשותיו, מחשבותיו החלטותיו והתנהגויותיו. עלינו לזכור כי תחושות אינן רגשות המופיעים אצל כל אחד ואחת מאתנו, תחושות הן למעשה סוג של...
איך מפתחים יצירתיות ובשביל מה זה טוב?
...את האדם לפתרונות, רעיונות, המשגה, צורות אמנותיות, תאוריות או תוצרים, שהינם מיוחדים או מקוריים, או שיש בה משהו נוסף, יצירתי, חריג, חדשני יותר? האם יצירתיות מסתכמת בגמישות מחשבתית, המובילה לרעיונות חדשים או לדרך חדשה ולהתמודדות עם סיטואציות קיימות, או שיש בה נגיעה גבוהה יותר, משהו מיסתורי, דבר נוסף, עלום מהעין? האם יצירתיות מושפעת רק ממגוון משתנים כמו - אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי ומוסכמות חברתיות, או שהיא נבדלת יותר מכל אלה ביחד והינה מגע אלוהי...
שבעה שבועות תספור לך
...שבועות תספור לך בבית המקדש, ייבנה במהרה בימינו, היו כלים שונים. הכלים נמשחו בשמן המשחה עמ לקדשם ועמ שהם יקדשו, אשר יבוא בתוכם. לכל עניין, מידה, הכלי שלה, כלי המקדש את הבא בתוכה. ההתקדשות בהיות הכלי התואם את מילואו. חג השבועות, כשמו כן הוא, חג של שבוע הרבה, היינו חג שמקור ענינו הינו השבוע, מילוי הכלים, הכלת השפע. התורה מצווה וספרתם לכם ממחרת השבת שבע שבועות תמימות תהיינה. הציווי למנות שבועות. הימים הנספרים אין בהם משל עצמם, מהותם הינה בהיותם חלק ומרכיב...
איך לצאת מהמינוס בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? חלק 1
...בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? חלק 1 איך לצאת מהמינוס בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? מינוס בבנק. במאמר הזה נדבר על מה הם דפוסי החשיבה שגורמים לאדם שיהיה לו מינוס בבנק ומהם דפוסי החשיבה שיכולים לעזור לו לצאת מהמינוס שבבנק. המאמר יעסוק בדפוסי החשיבה שגורמים ליצירת המינוס שבבנק ולחובות בכלל. כי הדגש הראשון של האדם צריך להיות על שינוי דפוס החשיבה, כי בלי זה אין שום דרך מעשית לצאת מהמינוס שבבנק ו או מחובות בכלל. מינוס בבנק הוא קודם כל מינוס...
התועלת שבניסיון האדם
...האדם מקבל מהחיים ניסיון רב ולא מבוטל, ולפעמים יש מצבים שעדיף שיקשיב לניסיון החיים, אבל יש לשים לב לקחת גם את ניסיון החיים בעירבון מוגבל. ומה הכוונה בעירבון מוגבל? לעתים קורה מצב שהאדם זוכר משהו ולא תמיד זוכר אותו נכון, הוא יכול להשליך סיבה של משהו בלי קשר נכון לדברים וסתם לחשוש לעשות התחלה חדשה. יש מצבים שבהם האדם לא באמת השקיע בדברים והוא לוקח את עצמו כלא מוצלח בתחום מסויים, והוא לא ניסה כלל את הכי טוב שלו, או שלא היה פנוי רגשית לדברים. יכול להיות...
דיכאון קליני - מבוא
...מזורית, באנגלית: Major Depression או Major Depressive Episode, בעבר נקרא גם דיכאון אנדוגני) הוא הפרעה נפשית, המאופיינת בדפוס נרחב ומתמשך (בדרך כלל שבועות וחודשים) של מצב רוח ירוד, שאליו מתלווים הערכה עצמית נמוכה ואובדן עניין והנאה מפעילויות מהנות, חרדה, הפרעות שינה ותיאבון, חוסר מרץ, מחשבות פסימיות בדרגות שונות - עד כדי מחשבות של חוסר טעם לחיים ואובדניות, ירידה בריכוז ובזיכרון, ופגיעה משמעותית בתפקוד. אוסף תסמינים זה קיבל את שמו המקצועי, תואר וסווג...
קריון בישראל
...בעידן החדש עברו בסוף השבוע שעבר, במשך חמישה ימים, חוויה יוצאת דופן כשפמלייתו של קריון הגיעה לארץ למספר מפגשים רבי עוצמה. לאלה מכם, שלא כל כך מבינים על מה הרעש, אשמח לספר ולהעשיר את עולמכם בתחום של תיקשורים, אהבה ומדע, ואיך הכל קשור לקריון, ובמיוחד לישראל. קריון, הוא יישות רוחנית, הוא איננו אדם. קריון מציג את עצמו כ - אני קריון מהשירות המגנטי. ולדבריו, הוא בסך הכל אחד מן העוזרים הרבים שמלווים אותנו בחיינו אלה, שבחרנו לחיות על כדור הארץ. אבל אנסה להתחיל...
גלגול נשמות - מבוא
...עממית רווחת בעולם, המתארת תהליך אותו עוברת נשמת האדם לאחר מותה. אמונה זו תלויה באמונה קודמת בדבר קיומה של ישות רוחנית, נשמה, אולם רבים מבין המאמינים בקיומן של נשמות אינן מאמינים בגלגול נשמות. האמונה בגלגול נשמות מאפיינת תרבויות שונות ולא קשורות, ולא אחת נכרכת ביחד עם אמונות דתיות. קיימות גישות שונות בפרשנות האמונה בגלגול נשמות. הבסיס המשותף להן מתאר תהליך בו נשמתו של אדם שנפטר, חוזרת לעולם ומתגלמת באדם אחר. הגישות נפרדות בהבנת התהליך כחד פעמי, רב...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, אימון אישי להצלחה, מאמן אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 18_08_2025 השעה 15:45:12 - wesi4