... פרויד
מיניות ואהבה שלוש מהפכות מחשבתיות עברה האנושות. המהפכן הראשון, קופרניקוס (1507) גילה שהארץ חגה מסביב לשמש ולא להפך ובזה שמט את הדעה ששלטה עד אז שעולמנו הוא מרכז ... אחר כך, בתחילת המאה העשרים מגיע פרויד שהביא לנו את תת הכרה
והמיניות וגרם לנושאים שהיו טאבו להיכנס לשיח הלגיטימי. והחשוב מכל, עשה לנו הכרות עם מעמקי נפשנו שלנו, ילד את תת ההכרה והביא להבנה שונה לחלוטין של האדם. כל מה שנאמר ... פרויד. לא מכבר תורגמו לראשונה אסופת מאמרים וכונסו בספר הנושא את השם
מיניות ואהבה. מאמרים אלו המתעסקים ישירות
במיניות לא תורגמו לעברית מסיבות רבות, רובן חברתיות, סוג של צנזורה עצמית, מוסרנית מקומית. מהדעות החברתיות שפרויד עצמו יוצא נגדן בכמה ממאמריו. דבר המזכיר את ההתנגדות ... כאלה ועוד להגיד שהוא ירפא אותנו. איך הוא מעז לחשוב על תינוק כיצור
מיני. איך הוא מעז לחשוב בכלל, מה הוא חושב שהוא. מרתק לקרוא את פרויד עצמו. בניגוד לדעה הרווחת הוא מצטייר כאדם בעל שאר רוח רחב אופקים וחסר שיפוטיות בצורה מוחלטת. ... התודעה בלי גילויה המוקדם על ידי פרויד. כל התת מודע, האסוציאטיבי,
המיניות כשלעצמה וככוח מניע, מניעים באפן כללי. כל זה נולד אצל פרויד. גילוי מרכזיותה של
המיניות היווה הלם. לא עוד משהו שרק מהנה וגורם להמשכיות האדם אלא כוח המניע את כל מעשיו של האדם. תגלית גדולה מרכזית וחשובה אחרת היא
המיניות הילדית. לגלות לעולם
שהמיניות איננה דבר הנמצא אצל מבוגרים בלבד אלא שגם תינוקות הם
מיניים הייתה טלטלה גדולה במחשבה. עד היום רוב האמהות מעדיפות שלא ליחס לתינוקן הנאות
מיניות ישירות. גילוי
המיניות הילדית חתרנית ונוגדת את מטרת הפרו ורבו הטבעית כפי שחשבו. בספר החדש כונסו מאמרים שונים. חטיבה מרכזית היא שלושת המאמרים הנקראים שלוש מסות על התיאוריה
המינית מאמרים אחרים: האופי והארוטיקה האנאלית. המוסר התרבותי והעצבנות המודרנית. מכים ילד. מקרה של הומוסקסואליות נשית ועוד כמה. אחד הדברים המעניינים הפחות מוזכרים בנוגע לביוגרפיה של האיש שעסק
במיניות כל ימיו היא העובדה שהוא עצמו חדל לקיים
יחסי מין בגיל ארבעים בערך. אפשר לכתוב על פרויד בכמה צורות. מכיוון שאינני פסיכולוג וממילא אי אפשר לתמצת תורה שלמה למאמר קצר אנסה להציץ על פרויד האיש כמו שהוא מתגלה ... כבר בתחילת מאמרו פרויד אומר על האינוורסיה (ההיפוך, כך הוא מכנה הומוסקסואליות - נשית גברית) : אינוורטים שונים זה מזה ביחסם
לדחף המיני המייחד אותם. מקצתם מקבלים את האינוורסיה כדבר מובן מאליו ותופסים את עצמם כבני אדם נורמלים... אחרים מתקוממים נגד עובדת האינוורסיה וחשים אותה ככפיה חולנית. ... הם אנשים מוסריים כנגד הדעה שהייתה מקובלת שחיברה חוסר מוסר
למיניות שונה. הוא מנסה להסביר, לא להתנגד. את האנרגיה הנפשית הוא מחלק לאקטיבית פסיבית (לא במובן
המיני ההומוסקסואלי) הוא מדבר על זוגות המכילים בתוכם זרימה, אקטיביות פסיביות, סאדו - מאזו, מציצנות וחשפנות. הוא טוען שיש זחילה בין הדברים. אקטיבים שיש בהם תכונות פסיביות ... שפרויד היה קורא דווקא להן לא טבעיות. ארבעה דברים מכוונים את
המיניות, אומר פרויד וחוזר עליהם כמה פעמים בהקשרים שונים. הבושה, הגועל, המוסר והחמלה. את ארבעתם צריך הילד לבנות כדי להתפתח נכון ועל ארבעתם צריך להתגבר מאוחר יותר ... שתן או ליציאת צואה. אם עד לפני כמה שנים סטרייטים פינטזו בעיקר על
סקס אורלי, ורק נשים חופשיות פרועות וזונות עשו זאת. הומוסקסואלים זכו למציצות הגונות ולקנאה מסטרייטים הרי שהיום בכל תכנית טלוויזיה על
מין ונוער אפשר לראות נערים ונערות צעירים להביך מדברים גלויות על לרדת אחד לשני. ובמחקר שנערך לאחרונה מסתבר שמין אורלי הפך להיות נפוץ בקרב צעירים, אולי מכיוון ... בנות כמובן) על בתוליותן. ומי שיוצא היום מהארון הם כבר לא ההומוסקסואלים אלא דווקא גברים סטרייטים המחפשים להם
יחסי מין אנליים, עם נשים אמנם, אבל... זה נעשה כל כך גלוי שלפחות שני ספרים שפורסמו לאחרונה עוסקים בחווית הזיון האנלי אצל סטרייטים. פוליטיקה של אדם תירוול והטרילוגיה ... שהוסיף פרויד למאמר כמה שנים מאוחר יותר: הקדמונים העלו על נס את
הדחף המיני... בעוד שאנחנו מזלזלים בפעילות הדחף לעצמו ומוצאים צידוק רק בעזרת מעלותיו של האובייקט משפט מעניין היכול ללמד על התפתחות הרומנטיות. אם אכן בימי קדם היו מעט ... את קדמת הבמה. כל כך רומנטית האהבה המהוללת בפי כל עד שהיא מסתירה את
יחסי המין האמורים להיות כלולים בתוכה. יתכן שמכאן המאבק הנפשי בין הצרכים
המיניים הנתפסים חייתיים לבין הרומנטיות. אולי לא עבר מספיק זמן, ובני האדם, אם צדק יונג בחשבו שיש תת מודע קולקטיבי מצטבר, מבחינת זמן העולם התפתחות האדם נמשכת בקושי ...