ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משרד החינוך ✔כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי ✔"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה"...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה", "מי הילדה הכי יפה בגן?"

איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם.

למה מייחסים הישגים?

אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו "החינוך שילדינו ראויים לו". למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו?

התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר.

האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ.

איך לגרום לילדים להעריך השקעה?

ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתי"ס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ויש בתי ספר (הבה נודה, רבים), שבהם זה לא המצב. בתיה"ס הרגילים שבהם מקדשים תוצאות וציונים, לומדים בהוראה פרונטלית רגילה, בכיתות ענק, הם בהחלט לא צעד בכוון הנכון (זו לא השערה. יש מחקרים רבים שמצביעים על כך - שוב, ראו את ספרו של קון). משרד החינוך בישראל, אגב, מכיר במצב הזה, ויש בתי"ס ניסויים של משרד החינוך, ציבוריים ופתוחים לכל, שבהם החינוך אינו כזה (ביה"ס שאני מכירה אישית הוא "עין הים" בחיפה). אבל את זה יתכן שכבר ידעתם.

לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים "אתה טיפש", כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה מוכשר. אתה תופס מהר. אתה גאון. אתה מנצח תמיד בשח. אתה הראשון בכיתה באנגלית.

"אתה גאון" ו"אתה אידיוט" הם קרובים מאוד

אבל "אתה גאון" הוא הצד השני של אותו מטבע הרסני של "אתה אידיוט". כי אם לפעמים אומרים לי שאני חכם, אז כשלא אומרים, אני מבין מיד (אני די חכם)... שאני טיפש. ויותר מזה: אם כשאני מצליח, אומרים לי שאני חכם, אז לא קשה להסיק: תוצאות נובעות מחוכמה (ולא מהשקעה). וכאשר אני לא מצליח, ברור ממה זה נובע: מטיפשות. ואם אני מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בבי"ס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם.

"כוחה של נחישות"

קרול דואק, בספרה "כוחה של נחישות", מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: "אתה מאוד חכם, כל הכבוד". לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, "השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד". ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר.

תפיסות בסיסיות שונות

יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן. ואם כך, מטרתם בחיים היא להוכיח את עצמם. להוכיח שהם נולדו עם התכונות הטובות. ורצוי גם להשפיל אחרים בדרך, כדי להוכיח שהם עצמם טובים יותר. אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח.

מורישים את התפיסות

והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, "אתה מוכשר", אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, "התאמצת והתוצאה יפה", אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ידע מה לעשות. להתאמץ יותר. אין פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם וחשיבתם, רצו להמשיך בהם, כי הם נהנו מהם, ואין מה להפסיד.

מחמאה שיש בה מתכון להצלחה

המחמאה להשקעה כוללת בתוכה מתכון להצלחה. אם מחמיאים לי על השקעה, אני יודע מה להמשיך ולעשות: כשאני מצליח - להמשיך להתאמץ ולהתפתח, וכשאני נכשל - להמשיך להתאמץ ולהתפתח. אין הבדל גדול בין המקרים עבורי, והמשמעות לא גדולה כל כך של הצלחה או כישלון. המחמאה על כישורים כוללת בתוכה שיפוט בלבד. טוב או רע. ואין מה לעשות עם זה, רק לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון.

עצה גאונית של ילד

דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב', "איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון"? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: "תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי שתחשוב יותר זמן - שתי דקות אולי, ואם לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא תצליח, כדאי לך להצביע ולשאול את המורה". לילד הזה יש מתכון להצלחה. ילדים בעלי תפיסה מקובעת לא יודעים מה ליעץ. הם אמרו לילד שלא מצליח דברים כגון, "אני מצטער". אין להם מתכון להצלחה, כי מבחינתם, כישלון מעיד על חוסר כישורים.

הסיפור האישי שלי כילדה "חכמה"

כל חיי אמרו לי שאני חכמה מאוד. חכמה מכולם. ונחשו מה חשבתי לעצמי תמיד. שאני די חכמה, זה כן, אבל לא מספיק חכמה. עובדה: תמיד יש אנשים חכמים יותר. האמת היא, שגם לאמי אמרו ללא הרף שהיא חכמה. והתפיסה שלה היתה בדיוק כמו זו שלי: אני חכמה, אבל לא מספיק. מהיום שהפסקתי לחשוב על עצמי כעל חכמה או לא חכמה, ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול מאוד באיכות החיים של אנשים שמחזיקים בתפיסות השונות הללו. אנשים שמנסים להוכיח את עצמם ללא הרף, חווים קשיים רגשיים עצומים. ההצלחה מלחיצה אותם, כל כישלון קטן מפיל אותם. הם מתקשים מאוד לפעול בסביבה מאתגרת רגשית. אנשים שאוהבים אתגרים ואוהבים להתפתח, ולא עסוקים כל הזמן בתיוג עצמי של מוכשרים או לא מוכשרים, מוכנים לעמוד באתגרים שמשאירים אותי פעורת פה. למשל, לנסות לקבל משרת ניהול בכירה ביותר בתחום שבו אין להם מושג וחצי מושג. הם הולכים על זה, למה לא? אם לא יקבלו את המשרה, זה לא יאמר דבר עליהם. אם יקבלו אותה, ובכן! יהיה להם הרבה לאן לגדול.

התהליך שעברתי עם ילדי

עברו כמה חודשים מאז שקראתי את הספר הזה - ספר מומלץ בחום, שסיכם היטב את הנושא הזה של מחמאות, שכבר חשבתי עליו מספר שנים. עברתי תהליך. היום אני לא מחמיאה לילדי על שום כישור שלהם. לעולם. אני מחמיאה הרבה על השקעה שהם משקיעים. אני אוהבת אותם, מחבקת אותם ללא סוף, ואוהבת לשבת ולהתבונן בהם מקפצים, רוקדים, מציירים או כותבים. אנחנו בוחנים את הציור או הסיפור, עוברים על הפרטים, מציינים אותם ומתענגים עליהם. אני לעולם לא אומרת להם שהם מוכשרים, כי אני לא מאמינה בכישורים. אם הם מתפארים בהישג שעולה על זה של חבריהם, אני שואלת אותם מה עשו לטובת ההישג הזה, ומשבחת אותם על ההשקעה. אני שואלת אותם מה לדעתם חבריהם עוד לא עשו כדי לקדם את עצמם. כשביתי באה ומראה לי מבחן שבו ענתה נכון על כל השאלות, אני שואלת אותה אם נהנתה לפתור נכון את המבחן. אם היא גאה בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי ב"משחק הזיכרון", אני לא משבחת אותו על זיכרונו הטוב. אני רק מחבקת אותו, ומציינת בשמחה, שהוא מצא יותר זוגות ממה שאני מצאתי. אם אני מרגישה צורך לשבח אותו, אני משבחת אותו על כך שהסתכל, והתרכז היטב. ומכיון שיש לי הרגל מושרש לומר משהו עם כל חיבוק, אני אומרת להם בפשטות, אתה הילד שלי. את הילדה שלי. ולפעמים: אתה בן ה - 4 שלי. את בת ה - 7 שלי. באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב.

מה קורה כשמגיעים לנבחרת?

התפיסה שלי הזו, שדואק קוראת לה התפיסה המתפתחת, עומדת למבחן יומיומי בקשר שלי עם בתי. היא מתעמלת בנבחרת התעמלות קרקע. לכאורה, מה יותר תחרותי מנבחרת? מה יותר מעיד על כישוריה או חוסר כישוריה, מאשר זכיה במדליה או אי זכיה במדליה? ולכן בהתחלה, היססתי מאוד אם לרשום אותה לשם. המאמנת הראשית, אמרה שהכישורים שלה גבוליים, אבל כדאי לנסות. פחדתי שהכישורים שלה לא מספיק טובים, ושהיא תהיה מתוסכלת. מכיון שהיא רצתה מאוד, רשמתי אותה בלב כבד, והיא היום נהנית מכל רגע, ומתקדמת המון.

כמה חודשים אחרי שהתחלתי לחשוב על הנושא הזה של תפיסת עולם מקובעת או מתפתחת, אני בכלל לא מתמקדת בצד התחרותי של הנבחרת, או בכישורים שיש או אין לבתי כרגע. מבחינתי נבחרת היא פשוט מקום להתאמן בו הרבה. להתעמל הרבה. לזוז הרבה. לפתח כושר ריכוז ואומץ. לפתח עוד ועוד את תפיסת העולם המתפתחת, לפתח את הכישורים. לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע אימון אחר אימון, שבוע אחר שבוע, גם כשלא כל כך בא לה לצאת מהבית החם אל הגשם, ולנסוע לאימון. היום לא נראה שהכישורים שלה גבוליים בכלל. שמחת החיים שלה והאהבה שלה לספורט, ואולי היחס שלי לאתגרים שמרגיע אותה, מחפים על כל חוסר של כישור שהיה או לא היה לה. ואיך אפשר בכלל למדוד כישורים? אפשר למדוד ביצוע.

אי אפשר להבטיח ניצחון

עכשיו עומדת בפניה התחרות השנתית, ואני מתחילה להכין אותה לתחרות. היא מראה סימני פחד מן התחרות, שבתחילת השנה התרגשה ממנה וציפתה לה. שאלתי אותה מה אמרו להן המאמנות, האם הן חייבות לנצח בתחרות? היא אמרה שכן. אמרו להן שהן חייבות לנצח. צחקנו יחד. בגיל 7 היא כבר מבינה שזה אבסורד. איך אפשר להבטיח ניצחון? אפשר רק להתאמן. את יודעת, אמרתי לה, את ממש לא צריכה לנצח בתחרות. את יודעת מה את צריכה לעשות? שאלתי אותה. והיא חייכה: כן, אני יודעת. פשוט לעשות את זה.

הקטע הזה קיבל תגובות אינסופיות. במייל, בפורומים ואפילו בטלפון. הנה כמו תשובות:

מה עם הישגיות? זה לא חשוב?

שאלו אותי לגבי הישגיות ולגבי תחרותיות. יש בהשגיות ובתחרותיות שני חלקים. אחד הוא לנצח אחרים. והשני הוא לנצח את עצמנו. לנצח אחרים לא מעניין אותי, אישית. להיפך, אני רוצה שכולם יצליחו וישגשגו. מעניין אותי לנצח את עצמי, וללמד את ילדי וכל מי שרוצה ללמוד, לנצח את עצמם. להתקדם צעד צעד, לעבר השאיפות והחלומות שלנו, ולא לעצור. לא לעצור בכישורים או ביכולות הנוכחיים שלנו, אלא תמיד לחפש את הדרך ליצור עוד יכולת, ולקדם עוד עניינים. בביה"ס של בתי אמרו שהיא הישגית. הופתעתי מאוד: הישגית? איך זה יכול להיות? מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, אלא רק על לפתח את יכולות הקריאה, הכתיבה והחישוב שלה. זה הדבר היחיד שמעניין אותי. הפיתוח. אבל בעולם המעשי, גישה כזו של פיתוח כישורים מביאה להרבה השגים. כי מטבענו, אנחנו פעילים, סקרנים, ורוצים דברים. אם אנחנו לא מבלבלים את עצמנו ואת ילדינו עם הסוגיות של חוכמה או טפשות, וכישורים כאלה ואחרים, אין סיבה שלא נגיע להשגים מרשימים.

"אני רוצה שהילד שלי ידע שהוא חכם"

כך אמרו לי לפחות חמש אימהות. תשובתי? אני לא רוצה שילדי ידעו שהם חכמים. ממש לא. אני רוצה שהם ידעו אלף דברים אחרים. שמהשקעה מתקדמים. שיתעניינו. שיסתקרנו. שיחקרו. שיפרגנו לאחרים. אי אפשר להתחמק מהבור הזה. אם יש חוכמה, יש גם טיפשות. אם הם יכולים להיות חכמים, הם יכולים להיות גם טפשים. מה אם יגיעו למבחן קשה מאוד, כמו "תלפיות" בצבא, או משהו כזה, ולא יצליחו בו? אז הם לא חכמים? אי אפשר לצאת טוב מהתפיסה של חכם / טיפש. כמו שאני אוהבת לומר, "אי אפשר לרקוד על כל הקצוות של העוגה". אי אפשר גם שהילד ישמע כל הזמן שהוא חכם, וגם שידע שמה שיקדם אותו בחיים היא השקעתו, ולא תכונותיו.
פיתוח השכל לשפר את הביטחון העצמי שיפור ביטחון עצמי רוגע מיומנויות שכליות להרגיע תסכול שיפור הביטחון העצמי הורה למה אני לא מצליח לחזק ביטחון עצמי איך להשיג ביטחון עצמי איך לחזק את הביטחון העצמי איך ליצור ביטחון עצמי איך לפתח ביטחון עצמי בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חסר ביטחון עצמי ילד ילדה ילדים לבנות ביטחון עצמי להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להחמיא להחמיא לילד להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעצים את הביטחון העצמי להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לפרגן לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי מחמאות פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי
OCD טוב או רע, למה כל OCD הוא רע? למה אין OCD טוב? מה רע באו סי די? מחשבות טורדניות כפייתיות, אמונה באלוהים, למה רע להאמין במשהו? מה רע באמונות טפלות? האם יש אמונות טובות? האם לטפל באוסידי?
OCD טוב או רע, למה כל OCD הוא רע? למה אין OCD טוב? מה רע באו סי די? מחשבות טורדניות כפייתיות, אמונה באלוהים, למה רע להאמין במשהו? מה רע באמונות טפלות? האם יש אמונות טובות? האם לטפל באוסידי?
...OCD טוב? מה רע באו סי די? מחשבות טורדניות כפייתיות, אמונה באלוהים, למה רע להאמין במשהו? מה רע באמונות טפלות? האם יש אמונות טובות? האם לטפל באוסידי? האם יש דבר כזה OCD חיובי? אנשים רבים שואלים האם קיימת תופעה כזו שנקראת OCD חיובי, כלומר, הפרעה טורדנית כפייתית שאינה פוגעת באיכות החיים או אפילו מועילה לאדם. אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמה פשוטה: אדם שנוהג לשטוף את ידיו כל פעם לפני פגישה. לכאורה, הפעולה אינה מפריעה לאותו אדם ואף גורמת לו להרגשה נעימה. אדם אחר יכול להאמין שקריאת פרק תהילים לפני מבחן מביאה...
אלוהים - חלק 13 - יודע את מה שיקרה / העתיד + כל יכול?!
אלוהים - חלק 13 - יודע את מה שיקרה / העתיד + כל יכול?! טיעון: אלוהים יודע את כל מה שיקרה + אלוהים הוא כל יכול. סוף טיעון. הפרכה: נשאל: האם אלוהים יכול לשנות את מה שהוא יודע שיקרה? האם אלוהים יכול לבחור לעשות אחרת ממה שהוא יודע שיקרה? אפשרות 1 - נשיב: כן. מסקנה: אלוהים אינו יודע את כל מה שיקרה. אפשרות 2 - נשיב: לא, אלוהים לא יכול לפעול אחרת ממה שהוא יודע שיקרה. מסקנה: אלוהים אינו כל יכול. אפשרות נוספת: אלוהים אינו יודע מה יקרה.
איך להפריד בין האקסית לבין החבר שלה? איך לפתות מישהי? איך להחמיא לבחורה? איך לגרום לה לבגוד? איך לפתות? אבל יש לה חבר, התחילה לצאת עם מישהו, איך להפריד זוג? איך להפריד ביניהם? להפריד בין אנשים, איך להפריד בין זוג נשוי?
איך להפריד בין האקסית לבין החבר שלה? איך לפתות מישהי? איך להחמיא לבחורה? איך לגרום לה לבגוד? איך לפתות? אבל יש לה חבר, התחילה לצאת עם מישהו, איך להפריד זוג? איך להפריד ביניהם? להפריד בין אנשים, איך להפריד בין זוג נשוי?
...לבין החבר שלה? איך לפתות מישהי? איך להחמיא לבחורה? איך לגרום לה לבגוד? איך לפתות? אבל יש לה חבר, התחילה לצאת עם מישהו, איך להפריד זוג? איך להפריד ביניהם? להפריד בין אנשים, איך להפריד בין זוג נשוי? איך להפריד בין האקסית לחבר החדש שלה? כאשר אדם רוצה להחזיר את האקסית שלו, אבל היא כבר נמצאת בקשר חדש, הוא מתמודד עם מצב שבו עליו להפריד ביניהם. אליעד כהן מסביר כיצד אפשר להשפיע על הקשר החדש ולהביא לפרידה בין בני הזוג. לדוגמה, יש בחור שנפרד מחברתו וכעת רוצה אותה בחזרה, אך היא כבר יוצאת עם מישהו אחר. כעת...
תחרותיות והישגיות, חשיבה תחרותית, הדשא של השכן, רוצה להיות טוב יותר, פרפקציוניזם, מצליחנות, תחרותיות יתר, יצר הניצחון, רצון לנצח, רוצה להיות הכי טוב, רוצה להיות אלוהים
תחרותיות והישגיות, חשיבה תחרותית, הדשא של השכן, רוצה להיות טוב יותר, פרפקציוניזם, מצליחנות, תחרותיות יתר, יצר הניצחון, רצון לנצח, רוצה להיות הכי טוב, רוצה להיות אלוהים
...להיות טוב יותר, פרפקציוניזם, מצליחנות, תחרותיות יתר, יצר הניצחון, רצון לנצח, רוצה להיות הכי טוב, רוצה להיות אלוהים למה אנשים נמצאים כל הזמן בתחרות עם אחרים? אליעד כהן מסביר למה אנשים תמיד רוצים להיות הכי טובים, למה יש לאדם את הדחף התמידי לתחרותיות והישגיות, ומפרט לעומק את מהות התחרותיות האנושית, באמצעות מגוון רחב של דוגמאות והסברים מפורטים. מה הקשר בין תחרותיות לרצון להיות אלוהים? הסיבה שבני אדם נמצאים בתחרות מתמדת היא מפני שבסופו של דבר, כל אדם רוצה להיות הכי טוב, הטוב ביותר שקיים. אליעד כהן
לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? העברת ביקורת על מורה רוחני, תלונות על מורה רוחני, רבי נחמן מברסלב, הסיפור של אליעד, לרעוב למוות, השתקפות עצמית, מנורת החסרונות, מסירות נפש - חלק 2
לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? העברת ביקורת על מורה רוחני, תלונות על מורה רוחני, רבי נחמן מברסלב, הסיפור של אליעד, לרעוב למוות, השתקפות עצמית, מנורת החסרונות, מסירות נפש - חלק 2
...כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? העברת ביקורת על מורה רוחני, תלונות על מורה רוחני, רבי נחמן מברסלב, הסיפור של אליעד, לרעוב למוות, השתקפות עצמית, מנורת החסרונות, מסירות נפש - חלק 2 למה לא נכון לנסות לשנות את המציאות החיצונית? אליעד כהן מדגיש שהמפתח לשינוי והקלה על התחושות שלנו נמצא בפנים, ולא בשינוי המציאות החיצונית. כאשר אדם מרגיש רע בגלל מציאות מסוימת, הוא בדרך כלל מנסה לשנות אותה, בתקווה שזה יביא להקלה. לדוגמה, אם האדם מרגיש אי - נוחות בגלל חום, הוא מיד מדליק מזגן. אבל אליעד אומר שהבעיה אינה באמת...
לצפות בתוכניות ריאליטי, צפייה בטלוויזיה, צפייה בתוכניות ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות
לצפות בתוכניות ריאליטי, צפייה בטלוויזיה, צפייה בתוכניות ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות
...צפייה בטלוויזיה, צפייה בתוכניות ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות איך צפייה בתוכניות ריאליטי עוזרת למודעות העצמית? אחד הדברים המעניינים בצפייה בתוכניות ריאליטי הוא שהן מאפשרות לבני אדם להסתכל על עצמם מזווית חיצונית. כאשר אדם צופה בתוכנית ריאליטי, הוא עשוי לזהות בתגובות, בהתנהגויות ובמעשים של המשתתפים תכונות ודפוסים הקיימים גם בו עצמו, אך כאלה שלא היה מודע...
שרלטנות, אומני פיתוי, מיסטיקנים שרלטנים, מתקשרים שרלטנים, רבנים שרלטנים, מטפלים שרלטנים, ניסים של רבנים, רבנים שעושים ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות
שרלטנות, אומני פיתוי, מיסטיקנים שרלטנים, מתקשרים שרלטנים, רבנים שרלטנים, מטפלים שרלטנים, ניסים של רבנים, רבנים שעושים ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות
...פיתוי, מיסטיקנים שרלטנים, מתקשרים שרלטנים, רבנים שרלטנים, מטפלים שרלטנים, ניסים של רבנים, רבנים שעושים ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות מהם יועצים שקריים ואיך ניתן לזהותם? יועצים שקריים הם אנשים שמציגים עצמם כמומחים או מנהיגים, ומציעים עצות או שיטות שנראות מבטיחות, אך אין בהן שום בסיס מדעי או אמיתי. הם בדרך כלל מראים רק את הצדדים המוצלחים של השיטה שלהם ומסתירים את הכישלונות או המקרים שבהם השיטה לא עבדה. הם מציעים שיטות שמצליחות רק בחלק מהמקרים, ומציינים מקרים מסוימים...
בגידה, התמודדות עם בגידה, מחלת הבגידות, איך להתמודד עם בגידה? בגידה היא סימפטום, בגידה היא לא בעיה, בגידה היא תוצאה, חשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, משבר בגידה, בגידה היא תופעת לוואי, בגידות בזוגיות, אמון אחרי בגידה
בגידה, התמודדות עם בגידה, מחלת הבגידות, איך להתמודד עם בגידה? בגידה היא סימפטום, בגידה היא לא בעיה, בגידה היא תוצאה, חשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, משבר בגידה, בגידה היא תופעת לוואי, בגידות בזוגיות, אמון אחרי בגידה
...התמודדות עם בגידה, מחלת הבגידות, איך להתמודד עם בגידה? בגידה היא סימפטום, בגידה היא לא בעיה, בגידה היא תוצאה, חשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, משבר בגידה, בגידה היא תופעת לוואי, בגידות בזוגיות, אמון אחרי בגידה למה בגידה בזוגיות היא רק סימפטום של בעיה אחרת? כאשר מתמודדים עם בגידה בזוגיות, חשוב להבין שהבגידה עצמה אינה הבעיה האמיתית, אלא סימפטום של בעיה עמוקה יותר. רבים חושבים בטעות שאם בן או בת הזוג בגדו או חושבים לבגוד, זו הבעיה שצריך לפתור. אליעד כהן מסביר באופן חד משמעי שזה לא המקרה. הבגידה תמיד נובעת...
מניפולציות טובות או מניפולציות רעות? סם חיים או סם המוות? מהי פסיכולוגיה הפוכה? סוגסטיה / שכנוע / דמיון מודרך / לרמות אנשים / לעזור לאנשים / מאמן אישי / אימון אישי / מומחה לשכנוע
...או מניפולציות רעות? סם חיים או סם המוות? מהי פסיכולוגיה הפוכה? סוגסטיה / שכנוע / דמיון מודרך / לרמות אנשים / לעזור לאנשים / מאמן אישי / אימון אישי / מומחה לשכנוע וכאן אבאר שכמו שלמטבע יש שני צדדים, כך גם לכל הנושא של שכנוע / לשתול מחשבות / שליטה בתת מודע וכיוב, גם לו יש שני צדדים. יש בו את סם החיים ויש בו גם את סם המוות. כי מי שמבין את המנגנון של המוח האנושי ושל תת המודע של האדם, אז הוא יכול לשלוט במחשבה של אדם אחר, כמו שבתיאטרון בובות, שולטים בבובות. כי מי שמודע לעצמו ומודע למשמעות של כל מילה שהוא...
וורקוהוליזם / Workaholic / עבודה כפייתית - איך להתמודד עם התמכרות לעבודה?
.../ עבודה כפייתית - איך להתמודד עם התמכרות לעבודה? ניהול זמן. וורקוהוליזם. עבודה כפייתית. Workaholic. איך מתמודדים עם התמכרות לעבודה? וורקוהוליזם = התמכרות לעבודה = אובססיה לעבודה = עבודה כפייתית. עבודה כפייתית = מגבילה את האדם ליהנות ממגוון רחב של תחומים נוספים בחיים = ביצוע פעילות מתוך תחושה של כפייה. כדי להתמודד עם כל התמכרות / התנהגות אובססיבית וכל טורדנות כפייתית בכלל ועם וורקוהוליזם בפרט, על האדם לחקור את השורש ואת הסיבה של העבודה הכפייתית. הסיבה שהעובד הכפייתי מכור לעבודה, היא משום שהעבודה...
הכניסה לבית, עפ"י תורת הפנג שוי
...עפי תורת הפנג שוי הכניסה לבית הינה חשובה לא פחות מפנים הבית. כאשר יועץ פנג שוואי נכנס לביתך, הוא מביט ראשית על סביבת הבית וכניסתו, ורק לאחר מכן על פנים הבית. כניסת הבית חשובה ביותר בייעוץ פנג שואי היות והינה מסמלת את הצי הנכנס לביתך. מהו צי? צי הינו חומר אנרגטי אשר נמצא בכל מקום, חומר וגוף. בכל בית קיים צי אך קיימים שני סוגי צי - צי טוב וצי מאתגר, החשוב הוא שהצי הטוב יכנס לביתך, כך גודל ההזדמנויות יגדלו ויגיעו לביתך, הזדמנויות טובות עבור כל תחום חיים. כאשר הצי המאתגר נכנס לביתך קיימים אתגרים, עיכובים...
מנטור מדבר על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה
...מנטור מדבר על החוקים מנטור מדבר על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה מנטור מתאר את החוק האחרון זהו החוק האחרון מתוך שבעת החוקים שמנהלים את היקום. במילים פשוטות, הוא אומר שאנרגיה משנה צורות כל הזמן. היא נעה כל הזמן אל תוך צורות שונות ויוצאת מתוך צורות שונות. הבנת החוק הזה ואיך הוא עובד, היא הכרחית בשביל ליצור כל מה שרק תרצו. במאמר הזה, שהוא האחרון במהדורת המאמרים המיוחדת מנטור מדבר על החוקים, מנטור מסביר את החוק השביעי ואיך לרתום אותו לטובת ההצלחה שלנו בחיים. מנטור מסביר כיצד החוק השביעי סוגר מעג...
גורו - מבוא
...הוא כינוי המשמש לתיאור מספר סוגים של מורים רוחניים או מנהיגים רוחניים: מנהיג דתי בהינדואיזם, בודהיזם, סיקהיזם וכן בתנועות דתיות חדשות רבות. מומחה המלמד תלמידים אומנויות הודיות מסורתיות במכללות בהודו. יוגי המלמד יוגה. כיום ניתן התואר הזה על ידי חסידים של זרמים שונים למוריהם, אין אמת מידה אחידה המבדילה בין מי שזכאי לתואר זה ומי שלא. הפרמטרים המקובלים על פי רוב להפיכתו של מורה רוחני לגורו הם הכרזתו שלו או הכרזת אלו הנמצאים מעליו בשושלת הרוחנית כי הוא ראוי לתואר, אופי מערכת היחסים שהוא מקיים עם חסידיו...
בודהיזם - החיפוש האצילי
...Ariyapariyesan Sutta Majjhima Nikya 26 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בסאווטהי בחורשת גטה, בפארק של אנאטהפינדיקה. באותו בוקר הבודהה התלבש, לקח את קערתו וגלימתו העליונה והלך לסאווטהי לסבב נדבות מזון. באותה העת מספר נזירים הלכו אל המכובד אננדה ואמרו לו: החבר אננדה, עבר זמן רב מאז שמענו שיחה על הדהמה מפיו הבודהה. יהיה טוב אם נוכל לשמוע שיחה כזו, החבר אננדה. - אם כך, ילכו המכובדים אל מעונו של הברהמין רמקה. אולי יזדמן לכם לשמוע שיחה על הדהמה מפיו של הבודהה. - כן, חבר, הם השיבו. לאחר שהבודהה שוטט בחיפוש...
זיכרון - הגוף זוכר
...הגוף זוכר הגוף שלנו זוכר תקופות קשות שבהם חווה מתח גבוה. המוח שלנו עובד על חשמל וכשאנו חווים מתח גבוה אנו צורכים כמות גדולה של חשמל שעובדת ופועלת על מערכת העצבים שלנו. הגוף וכך תא בגוף זוכר איך פעלה מערכת העצבים במתח גבוה ומה חווינו. הזיכרון פועל בתת מודע שלנו באופן אוטומטי ומגיב כמעט לכל דבר מהמנגנון ההשרדותי שקיים בנו של ברח או הילחם. אלה הם שאריות של מערכת העצבים שחוותה עוצמה אדירה של חשמל והגוף לא ידע איך להתמודד עם זה. ואיך לפרוק את זה? לכן לפעמים בעיתות משבר ולחץ הגוף קורס וחווה אי אלו תחושות...
קלפי טארוט - פריסת גוף האדם (פריסת כוכב שלמה)
...שלמה) פריסת גוף האדם היא פריסה מאוד נפוצה, בה עמדות הקלפים מסמלות חלקים בגוף האדם: ראש, לב, ידיים ורגליים. הפריסה בנויה בצורת כוכב מחומש שבו כל חלק בגוף מקבל ביטוי בחייו של האדם: הראש אחראי על החלק החושב, הידיים על החלק המעשי, הרגליים על החיבור לקרקע והלב על הרגש. הפריסה מצויה במספר גרסאות שונות, בגירסה בה אני משתמשת (גירסת היסודות) אני נוהגת לייעץ לאנשים שמבקשים לקבל משוב לגבי כיוון אותו בחרו בחייהם. הפריסה מורכבת משישה קלפים אותם פורסים בצורת כוכב מחומש (כוכב שלמה) : עמדות הקלפים בפריסה: 1. ראש...
אישיות - מהי מהותה, על פי הגישה ההוליסטית?
...- מהי מהותה, על פי הגישה ההוליסטית? אישיות אין בנמצא הגדרה פסיכולוגית למושג אישיות המספקת את כל העוסקים במקצוע זה. מסיבה זו לא אנסה להגדיר מהי אישיות אלא רק להסביר את מהותה, על פי הגישה ההוליסטית. הקדמה האישיות משתקפת בחיי האדם בשלוש דרכים: השכל, הרגש והגוף הפיזי. מכיוון שאי אפשר להפריד בין חלקים שאינם מסוגלים לתפקד באופן עצמאי ללא השפעה האחד על השני, זוהי הפרדה מלאכותית שעוזרת לנו להבין את המבנה, אך פוגעת באחדות המושג ובמהותו. זהו אחד מעקרונות הבסיס החשובים ביותר בגישה הוליסטית. כל ניסיון לטפל...
פרשת וַיֵּשֶׁב, תמר, יהודה ותמר
...לח. <><><> יהודה <><><> אני אשם. כעת אני משלם את המחיר. אני משלם??? אמנם נותרתי לבד עם בני הקטן שלה. אבל הם: שני בני ער, ואונן כבר אינם בין החיים. וגם רעייתי, שכה אהבתי, בת שוע, גם היא כבר בארץ הנצח. אני כמעט לבד בעולם. ואני אשם. אמנם, הצעתי להציל את יוסף אחי ממוות, בבור אליו הוא הושלך, ולמכור אותו לישמעאלים. האחים קיבלו את הצעתי ומכרנו את יוסף. אבל, למה לא התערבתי מייד בתחילה, כאשר יוסף הגיע? אני לא שוכח, רק בזכות ראובן לא פגענו ביוסף, בתחילה. והחמור יותר, כשחזרנו הביתה והאחרים שקרו ועוררו באבא...
מפחם ליהלום - על המוסר האנושי
...חלק ברור וחד משמעי מהמוסר האנושי ואני בכל זאת רוצה לשאול שאלות על הנושא העדין הזה ולשאול האם המוסר הזה הוא דבר קדמון שטבוע בנו בעצם היותנו בני אדם או שלמעשה אנחנו חיות פרא שעברנו תהליך מורכב של אבולוציה? בתור אדם שמאמין שכל החוקים הם חלק מיצירה אנושית אני שואל עצמי שאלה פשוטה האם אנחנו חוקקנו את החוקים הללו בגלל שבטבע שלנו אנחנו מוסריים או שהיה לנו אילוץ חברתי כמו סוג של משחק מתורת המשחקים שגרם לנו לבחור במשחק המוסר או בשם הנכון משחק כפול שמצד אחד אנחנו חיות פרא מהצד השני אנחנו מעל כל החיות ועו
עצמאות ב"ביסים" (צעדים) קטנים!
...בביסים (צעדים) קטנים רבים מאיתנו מחפשים את החופש ואת העצמאות בתחומים שונים בחייהם. אני, שהתמקצעתי בחופש פעולה, חופש לעזור לאנשים, חופש לעשות שינויים ולאמן לשינוי, מעצבת לי את העצמאות ומגדירה אותה בכל יום מחדש. המאמר הבא אמנם מתקשר ליום העצמאות ויותר מכך מתאר דרך ממש טובה ובטוחה להגיע לעצמאות. נא להכיר: שיטת הקאיזן. ישבתי עם איריס בבית קפה ותיארתי לה את שיטת עבודתי. דיברנו על שינויים וכמה קשה ליישם שינויים ולהתמיד בשינוי לאורך זמן. דיברנו על שינוי באורח חיים ובחופש ממלחמה מתמדת במשקל ובהרגלים הקלוקלים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משרד החינוך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משרד החינוך, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: משרד החינוך, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מי שיש לו הכל? ממה נובעת התמכרות למריחואנה? הכל מציאות מדומה לא צריך כלום חוסר איזון רגשי שכנוע המודעות איך לעשות שהחרדה לא תחזור? חרדות של ילדים איך לא לשנוא את עצמי בלי תנאים? איך עובדת אהבה עצמית? לאהוב בזוגיות ידידה למאהבת חוקי האושר האם יש זוגיות מאושרת עם פשרות רומנטיות? למה היא רוצה שתהיו ידידים ולא רוצה לעשות איתך סקס? יצירת זוגיות מוצלחת לקבל החלטה בלי פחד לקבל החלטה מפחידה התמודדות עם התמכרויות התמודדות רגשית עם שכן שעושה רעש מוטיבציה לעשות שיעורים איך להציב יעדי מכירות? לגרום למישהו להסכים למכור בשפה של הלקוח הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים לגרום לילד ליהנות עצלנות רוחנית מורה רוחני מת הפרעות מיניות פוסט טראומה קשה מתי כדאי לחזור לאקס? האקס זוכר אותי שרירי הירך הארבע ראשי דוגמה לשריר רב מפרקי אלוהים והשואה להיות אלוהים ולשתף אחרים הארה שנעלמה הארה מלאה קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים נכתב הספר להיות אלוהים מקורות הכנסה דירה שכורה מטרת החיים היא גן עדן אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים להתמודד עם דירוג שלילי באינטרנט להטיל ספק במחשבות שליליות תחושת בחירה חופשית העדר בחירה בריאת העולם האמיתית התהוות יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומלץ, מאמן אישי למנהלים, מאמן אישי לילדים נוער והורים בנושאי משרד החינוך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.0469 שניות - עכשיו 05_12_2025 השעה 09:50:05 - wesi4