ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מכירה אישית ✔כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי ✔"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה"...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה", "מי הילדה הכי יפה בגן?"

איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם.

למה מייחסים הישגים?

אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו "החינוך שילדינו ראויים לו". למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו?

התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר.

האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ.

איך לגרום לילדים להעריך השקעה?

ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתי"ס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ויש בתי ספר (הבה נודה, רבים), שבהם זה לא המצב. בתיה"ס הרגילים שבהם מקדשים תוצאות וציונים, לומדים בהוראה פרונטלית רגילה, בכיתות ענק, הם בהחלט לא צעד בכוון הנכון (זו לא השערה. יש מחקרים רבים שמצביעים על כך - שוב, ראו את ספרו של קון). משרד החינוך בישראל, אגב, מכיר במצב הזה, ויש בתי"ס ניסויים של משרד החינוך, ציבוריים ופתוחים לכל, שבהם החינוך אינו כזה (ביה"ס שאני מכירה אישית הוא "עין הים" בחיפה). אבל את זה יתכן שכבר ידעתם.

לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים "אתה טיפש", כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה מוכשר. אתה תופס מהר. אתה גאון. אתה מנצח תמיד בשח. אתה הראשון בכיתה באנגלית.

"אתה גאון" ו"אתה אידיוט" הם קרובים מאוד

אבל "אתה גאון" הוא הצד השני של אותו מטבע הרסני של "אתה אידיוט". כי אם לפעמים אומרים לי שאני חכם, אז כשלא אומרים, אני מבין מיד (אני די חכם)... שאני טיפש. ויותר מזה: אם כשאני מצליח, אומרים לי שאני חכם, אז לא קשה להסיק: תוצאות נובעות מחוכמה (ולא מהשקעה). וכאשר אני לא מצליח, ברור ממה זה נובע: מטיפשות. ואם אני מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בבי"ס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם.

"כוחה של נחישות"

קרול דואק, בספרה "כוחה של נחישות", מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: "אתה מאוד חכם, כל הכבוד". לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, "השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד". ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר.

תפיסות בסיסיות שונות

יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן. ואם כך, מטרתם בחיים היא להוכיח את עצמם. להוכיח שהם נולדו עם התכונות הטובות. ורצוי גם להשפיל אחרים בדרך, כדי להוכיח שהם עצמם טובים יותר. אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח.

מורישים את התפיסות

והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, "אתה מוכשר", אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, "התאמצת והתוצאה יפה", אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ידע מה לעשות. להתאמץ יותר. אין פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם וחשיבתם, רצו להמשיך בהם, כי הם נהנו מהם, ואין מה להפסיד.

מחמאה שיש בה מתכון להצלחה

המחמאה להשקעה כוללת בתוכה מתכון להצלחה. אם מחמיאים לי על השקעה, אני יודע מה להמשיך ולעשות: כשאני מצליח - להמשיך להתאמץ ולהתפתח, וכשאני נכשל - להמשיך להתאמץ ולהתפתח. אין הבדל גדול בין המקרים עבורי, והמשמעות לא גדולה כל כך של הצלחה או כישלון. המחמאה על כישורים כוללת בתוכה שיפוט בלבד. טוב או רע. ואין מה לעשות עם זה, רק לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון.

עצה גאונית של ילד

דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב', "איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון"? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: "תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי שתחשוב יותר זמן - שתי דקות אולי, ואם לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא תצליח, כדאי לך להצביע ולשאול את המורה". לילד הזה יש מתכון להצלחה. ילדים בעלי תפיסה מקובעת לא יודעים מה ליעץ. הם אמרו לילד שלא מצליח דברים כגון, "אני מצטער". אין להם מתכון להצלחה, כי מבחינתם, כישלון מעיד על חוסר כישורים.

הסיפור האישי שלי כילדה "חכמה"

כל חיי אמרו לי שאני חכמה מאוד. חכמה מכולם. ונחשו מה חשבתי לעצמי תמיד. שאני די חכמה, זה כן, אבל לא מספיק חכמה. עובדה: תמיד יש אנשים חכמים יותר. האמת היא, שגם לאמי אמרו ללא הרף שהיא חכמה. והתפיסה שלה היתה בדיוק כמו זו שלי: אני חכמה, אבל לא מספיק. מהיום שהפסקתי לחשוב על עצמי כעל חכמה או לא חכמה, ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול מאוד באיכות החיים של אנשים שמחזיקים בתפיסות השונות הללו. אנשים שמנסים להוכיח את עצמם ללא הרף, חווים קשיים רגשיים עצומים. ההצלחה מלחיצה אותם, כל כישלון קטן מפיל אותם. הם מתקשים מאוד לפעול בסביבה מאתגרת רגשית. אנשים שאוהבים אתגרים ואוהבים להתפתח, ולא עסוקים כל הזמן בתיוג עצמי של מוכשרים או לא מוכשרים, מוכנים לעמוד באתגרים שמשאירים אותי פעורת פה. למשל, לנסות לקבל משרת ניהול בכירה ביותר בתחום שבו אין להם מושג וחצי מושג. הם הולכים על זה, למה לא? אם לא יקבלו את המשרה, זה לא יאמר דבר עליהם. אם יקבלו אותה, ובכן! יהיה להם הרבה לאן לגדול.

התהליך שעברתי עם ילדי

עברו כמה חודשים מאז שקראתי את הספר הזה - ספר מומלץ בחום, שסיכם היטב את הנושא הזה של מחמאות, שכבר חשבתי עליו מספר שנים. עברתי תהליך. היום אני לא מחמיאה לילדי על שום כישור שלהם. לעולם. אני מחמיאה הרבה על השקעה שהם משקיעים. אני אוהבת אותם, מחבקת אותם ללא סוף, ואוהבת לשבת ולהתבונן בהם מקפצים, רוקדים, מציירים או כותבים. אנחנו בוחנים את הציור או הסיפור, עוברים על הפרטים, מציינים אותם ומתענגים עליהם. אני לעולם לא אומרת להם שהם מוכשרים, כי אני לא מאמינה בכישורים. אם הם מתפארים בהישג שעולה על זה של חבריהם, אני שואלת אותם מה עשו לטובת ההישג הזה, ומשבחת אותם על ההשקעה. אני שואלת אותם מה לדעתם חבריהם עוד לא עשו כדי לקדם את עצמם. כשביתי באה ומראה לי מבחן שבו ענתה נכון על כל השאלות, אני שואלת אותה אם נהנתה לפתור נכון את המבחן. אם היא גאה בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי ב"משחק הזיכרון", אני לא משבחת אותו על זיכרונו הטוב. אני רק מחבקת אותו, ומציינת בשמחה, שהוא מצא יותר זוגות ממה שאני מצאתי. אם אני מרגישה צורך לשבח אותו, אני משבחת אותו על כך שהסתכל, והתרכז היטב. ומכיון שיש לי הרגל מושרש לומר משהו עם כל חיבוק, אני אומרת להם בפשטות, אתה הילד שלי. את הילדה שלי. ולפעמים: אתה בן ה - 4 שלי. את בת ה - 7 שלי. באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב.

מה קורה כשמגיעים לנבחרת?

התפיסה שלי הזו, שדואק קוראת לה התפיסה המתפתחת, עומדת למבחן יומיומי בקשר שלי עם בתי. היא מתעמלת בנבחרת התעמלות קרקע. לכאורה, מה יותר תחרותי מנבחרת? מה יותר מעיד על כישוריה או חוסר כישוריה, מאשר זכיה במדליה או אי זכיה במדליה? ולכן בהתחלה, היססתי מאוד אם לרשום אותה לשם. המאמנת הראשית, אמרה שהכישורים שלה גבוליים, אבל כדאי לנסות. פחדתי שהכישורים שלה לא מספיק טובים, ושהיא תהיה מתוסכלת. מכיון שהיא רצתה מאוד, רשמתי אותה בלב כבד, והיא היום נהנית מכל רגע, ומתקדמת המון.

כמה חודשים אחרי שהתחלתי לחשוב על הנושא הזה של תפיסת עולם מקובעת או מתפתחת, אני בכלל לא מתמקדת בצד התחרותי של הנבחרת, או בכישורים שיש או אין לבתי כרגע. מבחינתי נבחרת היא פשוט מקום להתאמן בו הרבה. להתעמל הרבה. לזוז הרבה. לפתח כושר ריכוז ואומץ. לפתח עוד ועוד את תפיסת העולם המתפתחת, לפתח את הכישורים. לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע אימון אחר אימון, שבוע אחר שבוע, גם כשלא כל כך בא לה לצאת מהבית החם אל הגשם, ולנסוע לאימון. היום לא נראה שהכישורים שלה גבוליים בכלל. שמחת החיים שלה והאהבה שלה לספורט, ואולי היחס שלי לאתגרים שמרגיע אותה, מחפים על כל חוסר של כישור שהיה או לא היה לה. ואיך אפשר בכלל למדוד כישורים? אפשר למדוד ביצוע.

אי אפשר להבטיח ניצחון

עכשיו עומדת בפניה התחרות השנתית, ואני מתחילה להכין אותה לתחרות. היא מראה סימני פחד מן התחרות, שבתחילת השנה התרגשה ממנה וציפתה לה. שאלתי אותה מה אמרו להן המאמנות, האם הן חייבות לנצח בתחרות? היא אמרה שכן. אמרו להן שהן חייבות לנצח. צחקנו יחד. בגיל 7 היא כבר מבינה שזה אבסורד. איך אפשר להבטיח ניצחון? אפשר רק להתאמן. את יודעת, אמרתי לה, את ממש לא צריכה לנצח בתחרות. את יודעת מה את צריכה לעשות? שאלתי אותה. והיא חייכה: כן, אני יודעת. פשוט לעשות את זה.

הקטע הזה קיבל תגובות אינסופיות. במייל, בפורומים ואפילו בטלפון. הנה כמו תשובות:

מה עם הישגיות? זה לא חשוב?

שאלו אותי לגבי הישגיות ולגבי תחרותיות. יש בהשגיות ובתחרותיות שני חלקים. אחד הוא לנצח אחרים. והשני הוא לנצח את עצמנו. לנצח אחרים לא מעניין אותי, אישית. להיפך, אני רוצה שכולם יצליחו וישגשגו. מעניין אותי לנצח את עצמי, וללמד את ילדי וכל מי שרוצה ללמוד, לנצח את עצמם. להתקדם צעד צעד, לעבר השאיפות והחלומות שלנו, ולא לעצור. לא לעצור בכישורים או ביכולות הנוכחיים שלנו, אלא תמיד לחפש את הדרך ליצור עוד יכולת, ולקדם עוד עניינים. בביה"ס של בתי אמרו שהיא הישגית. הופתעתי מאוד: הישגית? איך זה יכול להיות? מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, אלא רק על לפתח את יכולות הקריאה, הכתיבה והחישוב שלה. זה הדבר היחיד שמעניין אותי. הפיתוח. אבל בעולם המעשי, גישה כזו של פיתוח כישורים מביאה להרבה השגים. כי מטבענו, אנחנו פעילים, סקרנים, ורוצים דברים. אם אנחנו לא מבלבלים את עצמנו ואת ילדינו עם הסוגיות של חוכמה או טפשות, וכישורים כאלה ואחרים, אין סיבה שלא נגיע להשגים מרשימים.

"אני רוצה שהילד שלי ידע שהוא חכם"

כך אמרו לי לפחות חמש אימהות. תשובתי? אני לא רוצה שילדי ידעו שהם חכמים. ממש לא. אני רוצה שהם ידעו אלף דברים אחרים. שמהשקעה מתקדמים. שיתעניינו. שיסתקרנו. שיחקרו. שיפרגנו לאחרים. אי אפשר להתחמק מהבור הזה. אם יש חוכמה, יש גם טיפשות. אם הם יכולים להיות חכמים, הם יכולים להיות גם טפשים. מה אם יגיעו למבחן קשה מאוד, כמו "תלפיות" בצבא, או משהו כזה, ולא יצליחו בו? אז הם לא חכמים? אי אפשר לצאת טוב מהתפיסה של חכם / טיפש. כמו שאני אוהבת לומר, "אי אפשר לרקוד על כל הקצוות של העוגה". אי אפשר גם שהילד ישמע כל הזמן שהוא חכם, וגם שידע שמה שיקדם אותו בחיים היא השקעתו, ולא תכונותיו.
שיטות לפיתוח המוח פיתוח החשיבה איך לפתח את המוח להיות בטוח בעצמי ביטחון עצמי של ילד לשפר יכולת חשיבה העלאת הביטחון העצמי בעיות ביטחון עצמי מחמאות להיות חכם להשיג ביטחון עצמי איך להשיג ביטחון עצמי איך לחזק את הביטחון העצמי איך ליצור ביטחון עצמי איך לפתח ביטחון עצמי בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חסר ביטחון עצמי ילד ילדה ילדים לבנות ביטחון עצמי להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להחמיא להחמיא לילד להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעצים את הביטחון העצמי להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לפרגן לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי מחמאות פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי
אושר וכסף בקלות בלי לעבוד, אושר ולהרוויח כסף בלי מאמץ, אושר ולעשות כסף בלי לעבוד, להשיג תשואה בלי מאמץ, להרגיש טוב בלי רע, להרוויח כסף בלי מאמץ, מוות של התודעה, תחושת הקיום של האדם, ליהנות ממאמץ, מה רע בלעשות כסף בלי לעבוד? מה רע בלהרוויח כסף בלי להתאמץ? מה רע בלהרגיש רק טוב? איך ליהנות מהחיים? איך לראות את החיים כמשחק? למה לא כדאי לעשות כסף בלי להתאמץ?
...אושר ולהרוויח כסף בלי מאמץ, אושר ולעשות כסף בלי לעבוד, להשיג תשואה בלי מאמץ, להרגיש טוב בלי רע, להרוויח כסף בלי מאמץ, מוות של התודעה, תחושת הקיום של האדם, ליהנות ממאמץ, מה רע בלעשות כסף בלי לעבוד? מה רע בלהרוויח כסף בלי להתאמץ? מה רע בלהרגיש רק טוב? איך ליהנות מהחיים? איך לראות את החיים כמשחק? למה לא כדאי לעשות כסף בלי להתאמץ? וכאן ניתן נקודת מבט לגבי אנשים שרוצים לעשות כסף בלי לעבוד ושהם רוצים להשיג תשואה בלי מאמץ ובמהות שהם רוצים להרגיש טוב בלי רע ושהם רוצים למלא את רצונם ושהכל יהיה כרצונם תמיד...
כסף בלי להתאמץ, למה קשה לעשות כסף בקלות? למה לא קל לעשות כסף מהיר? למה קשה לעשות כסף במהירות? האם אפשר לעשות כסף בלי להתאמץ? להיות יותר טוב מאחרים, איך להיות יותר עשיר? איך להיות מיליונר? שיטות לעשות כסף, כסף ומאמץ
כסף בלי להתאמץ, למה קשה לעשות כסף בקלות? למה לא קל לעשות כסף מהיר? למה קשה לעשות כסף במהירות? האם אפשר לעשות כסף בלי להתאמץ? להיות יותר טוב מאחרים, איך להיות יותר עשיר? איך להיות מיליונר? שיטות לעשות כסף, כסף ומאמץ
...לא קל לעשות כסף מהיר? למה קשה לעשות כסף במהירות? האם אפשר לעשות כסף בלי להתאמץ? להיות יותר טוב מאחרים, איך להיות יותר עשיר? איך להיות מיליונר? שיטות לעשות כסף, כסף ומאמץ למה קשה להרוויח כסף בלי להתאמץ? רוב האנשים שואלים את עצמם, מדוע כל כך קשה לעשות כסף? מדוע לא פשוט להתעשר במהירות או לקבל העלאה בשכר? הסיבה העיקרית לכך היא שכסף, במהותו, מתקבל כאשר אדם מצליח לתת משהו שאחרים רוצים או צריכים ואין להם אותו. כלומר, אדם שעושה הרבה כסף הוא בהכרח אדם שיש לו יתרון יחסי כלשהו על פני אחרים. אליעד כהן מסביר...
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
...להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב איך אפשר לגרום למישהו להיות יותר חכם? כאשר רוצים להפוך מישהו לחכם יותר, ראשית כל, חשוב להבין מה משמעות הביטוי חכם. לפי אליעד כהן, חכם הוא אדם שחושב בהיגיון. לכן, אם רוצים לגרום לילד, בן זוג, עובד או כל אדם קרוב לחשוב בצורה חכמה יותר, המטרה המרכזית היא ללמד אותו לחשוב בהיגיון. מה המשמעות של לחשוב בהיגיון...
לא מוצאת זוגיות, לא מצליחה למצוא בן זוג, האביר על הסוס הלבן, סיכוי להכיר בן זוג, סיכוי להכיר בת זוג, רוצה רופא, מה הסיכוי להכיר מישהו? אימון לזוגיות, למה אני לבד? למה אני לא מוצא זוגיות?
לא מוצאת זוגיות, לא מצליחה למצוא בן זוג, האביר על הסוס הלבן, סיכוי להכיר בן זוג, סיכוי להכיר בת זוג, רוצה רופא, מה הסיכוי להכיר מישהו? אימון לזוגיות, למה אני לבד? למה אני לא מוצא זוגיות?
...לא מצליחה למצוא בן זוג, האביר על הסוס הלבן, סיכוי להכיר בן זוג, סיכוי להכיר בת זוג, רוצה רופא, מה הסיכוי להכיר מישהו? אימון לזוגיות, למה אני לבד? למה אני לא מוצא זוגיות? האם דרישות ספציפיות כמו מקצוע מצמצמות את הסיכוי למצוא זוגיות? כאשר בחורה מצהירה שהיא רוצה להכיר בן זוג עם מקצוע ספציפי, למשל רופא, עולה השאלה האם הדרישה הזו מצמצמת את הסיכויים שלה להכיר גבר מתאים או שאולי דווקא מרחיבה את ההזדמנויות שלה. התשובה לכך פשוטה למדי: אם כל אישה מציבה מראש מספר דרישות כלליות, כגון גיל מסוים, תכונות פיזיות...
רוצה ספייס, צריך ספייס, רוצה חופש, לוותר על חופש בזוגיות, לא רוצה להתאהב, לא רוצה להתחייב, פחד מהתאהבות, פחד ממחויבות, חיזוק זוגיות, איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לגרום למישהו לרצות אותך?
רוצה ספייס, צריך ספייס, רוצה חופש, לוותר על חופש בזוגיות, לא רוצה להתאהב, לא רוצה להתחייב, פחד מהתאהבות, פחד ממחויבות, חיזוק זוגיות, איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לגרום למישהו לרצות אותך?
...ספייס, צריך ספייס, רוצה חופש, לוותר על חופש בזוגיות, לא רוצה להתאהב, לא רוצה להתחייב, פחד מהתאהבות, פחד ממחויבות, חיזוק זוגיות, איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לגרום למישהו לרצות אותך? איך אפשר לגרום למישהו לרצות להיות בזוגיות למרות שהוא רוצה חופש? בהרצאה זו, אליעד כהן מתאר את הקונפליקט שבין הרצון לחופש ורצון להיות בזוגיות. הוא מציג את הקשיים שמגיעים כאשר אדם רוצה לשמור על חופש אישי, אך בו זמנית נמצא בזוגיות שדורשת מחויבות. אחת השאלות המרכזיות היא כיצד לגרום לאדם שמעריך את החופש האישי שלו להרגיש...
חיקוי / לחקות הצלחה - איך לחקות אנשים מצליחנים בצורה נכונה?
...איך לחקות אנשים מצליחנים בצורה נכונה? לחקות מישהו היינו לנסות להיות דומה למישהו. כאשר האדם רואה מישהו אחר שמצליח, באפשרותו לנסות לחקות את האדם המצליח ועל ידי זה לנסות להצליח כמותו. יחד עם זאת, גם לחקות אנשים אפשר לעשות בחוכמה ובצורה יעילה. אז איך בעצם לחקות אנשים מוצלחים בצורה נכונה? תשובה: כאשר האדם מנסה לחקות מישהו, עליו לנסות לחקות ולהידמות לאדם המצליח בעיקר בצורת המחשבה שלו ופחות בפעולות שלו. ונסביר: כאשר אדם מצליח עושה דברים מצליחים, הדבר הזה נובע בראש ובראשונה מהגישה הנכונה של האדם המצליח...
מה זה רשימו? חוויית האחדות, הארה רוחנית, ביטול לאין סוף, להתבטל לאין סוף, מה זה כלום? להרגיש כלום, לחוות כלום, להרגיש כלום, איבוד הכרה, אובדן הכרה, חוויית מוות, חוסר מודעות, חוסר תודעה
מה זה רשימו? חוויית האחדות, הארה רוחנית, ביטול לאין סוף, להתבטל לאין סוף, מה זה כלום? להרגיש כלום, לחוות כלום, להרגיש כלום, איבוד הכרה, אובדן הכרה, חוויית מוות, חוסר מודעות, חוסר תודעה
...לאין סוף, להתבטל לאין סוף, מה זה כלום? להרגיש כלום, לחוות כלום, להרגיש כלום, איבוד הכרה, אובדן הכרה, חוויית מוות, חוסר מודעות, חוסר תודעה מה זה רשימו? מהי חוויית האחדות? מהי הארה רוחנית? מה זה כלום? ההרצאה עוסקת במושג רשימו ובחוויות של אחדות, הארה רוחנית וביטול לאין סוף, תוך כדי בחינה של המשמעות של הכלום בהקשרים רוחניים ופסיכולוגיים. במהלך ההרצאה נדונה השאלה האם חוויית האחדות שונה מחוויות יומיומיות, כמו מצב של אילפון או חוויות אחרות של איבוד הכרה. אליעד מציין כי חוויית האחדות אינה יכולה להיות דו...
קושי להחליט, קושי להתחייב, קושי לקבל החלטה, לא יודע איך להחליט, לא מסוגל להחליט, חמורו של בורידן, קבלת החלטות, לא אוהב להתחייב, לא רוצה להתחייב, פחד ממחויבות, קשה להתחייב
קושי להחליט, קושי להתחייב, קושי לקבל החלטה, לא יודע איך להחליט, לא מסוגל להחליט, חמורו של בורידן, קבלת החלטות, לא אוהב להתחייב, לא רוצה להתחייב, פחד ממחויבות, קשה להתחייב
...לא יודע איך להחליט, לא מסוגל להחליט, חמורו של בורידן, קבלת החלטות, לא אוהב להתחייב, לא רוצה להתחייב, פחד ממחויבות, קשה להתחייב למה קשה לאנשים לקבל החלטות פשוטות וטריוויאליות? אנשים רבים מתקשים לקבל החלטות, לא רק בדברים מהותיים כמו בחירת מקום מגורים או התחייבות לזוגיות, אלא אפילו בדברים שנראים פשוטים לחלוטין. אליעד כהן מציג דוגמה של אדם שלא מצליח להחליט אם לשים קודם מלח או פלפל, או באיזה כיסא לשבת. לכאורה זו החלטה פשוטה, אך יש אנשים שיכולים להתלבט עליה לאורך זמן רב. הסיבה לקושי הזה, לפי אליעד, היא...
שינה וחלומות, התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא
שינה וחלומות, התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא
...בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא איך אפשר להתקדם רוחנית בזמן השינה? אליעד כהן מסביר לעומק האם ואיך ניתן להתקדם מבחינה רוחנית במהלך השינה, על ידי כך שהחלומות יהפכו לזמן של עבודה רוחנית אמיתית. אליעד מתחיל מהסבר הבסיס, ומבהיר שהתפתחות רוחנית אינה קשורה רק לפעולות שאדם מבצע בזמן הערות שלו, אלא בראש ובראשונה לאופן החשיבה שלו. כדי להתקדם רוחנית תוך כדי שינה, על האדם להתאמן במשך היום בהתבוננות פנימית עמוקה. לדוגמה, אם במהלך...
למה אני רוצה משהו? חקירת הרצון, למה אני רוצה את הבחורה? למה אני רוצה אהבה? למה אני רוצה זוגיות? האם יש סיבה לרצון? אולי אני רוצה בלי סיבה? האם לרצונות יש סיבה? האם יש בחירה חופשית על הרצון? איך לחקור את הרצון? מהי סיבת הרצון?
למה אני רוצה משהו? חקירת הרצון, למה אני רוצה את הבחורה? למה אני רוצה אהבה? למה אני רוצה זוגיות? האם יש סיבה לרצון? אולי אני רוצה בלי סיבה? האם לרצונות יש סיבה? האם יש בחירה חופשית על הרצון? איך לחקור את הרצון? מהי סיבת הרצון?
...הרצון, למה אני רוצה את הבחורה? למה אני רוצה אהבה? למה אני רוצה זוגיות? האם יש סיבה לרצון? אולי אני רוצה בלי סיבה? האם לרצונות יש סיבה? האם יש בחירה חופשית על הרצון? איך לחקור את הרצון? מהי סיבת הרצון? למה אני רוצה משהו בכלל? הסיבה שאני רוצה משהו היא נושא שנראה פשוט, אבל כפי שאליעד כהן מסביר, מדובר בנושא מורכב במיוחד. לכאורה, התשובה היא פשוטה: אני רוצה משהו כי הוא עושה לי טוב. אך אליעד מדגיש שזה אינו מספיק. הוא מסביר שאם רוצים להבין למה באמת רוצים משהו, חייבים לבדוק את המהות של לעשות טוב הזה. כל...
מנטורינג - 10 סיבות למה אתה צריך מנטור
...למה אתה צריך מנטור מאמר זה מרכז בצורה תמציתית ביותר 10 סיבות טובות למה אתם צריכים מנטור. מדובר בסיבות עיקריות שנאספו וקובצו כתוצאה מלמידה וניסיון אישיים, משני צידי המתרס: הן מנקודת מבטו של מנטור והן מנקודת המבט של החניך (המתאמן). ממליץ לכם בחום לעיין בסיבות הללו ולבדוק האם אתם מוצאים אחת או יותר מהן כקרובה לליבכם. להלן הסיבות: 1. אתה לא יכול לראות את התמונה כשאתה בתוך המסגרת (לס בראון). מנטור מסייע לנו לצאת מהתמונה של עצמנו, מהסיטואציה בה אנחנו נמצאים ומהמעורבות הרגשית שלנו עם בעיותינו, לצאת החוצה...
מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה?
...מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה, אלפי ספרים ומאמרים נכתבו עליה והיא כוללת בתוכה סוגים שונים של אהבה כמו אהבת אם לילדיה הנחשבת לחזקה ביותר, אהבת גבר - אשה ועוד. לאהבה מקום חשוב בהוויה האנושית, היא מעניקה לחיינו טעם וצבע, היא מרגשת אך לפעמים גם פוגעת ומייסרת: עזה כמוות אהבה (שיר השירים ח ו). ההגדרה הפשטנית של המילון למילה אהבה אומרת כי זהו רגש עמוק של משיכה לאדם או לדבר מסוים (ספר, אוכל וכו). המילון מפרט סוגים שונים של אהבה כמו: - אהבה אפלטונית - שאין עימה תאווה מינית אהבה ממבט ראשון - התאהבות מהירה אהבה...
כיצד תזכור את מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית?
...מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית? עליך להתרגל לעשות יותר ממה שאתה יודע. עליך להיות תמיד במצב שחסר לך ידע ולא במצב שחסרה לך עשייה, כי כל הידע שקיים אצלך חייב להיות מעשי. אתה צריך לקחת את כל הדברים שאתה יודע שאתה צריך לעשות ולעשות אותם, לעשות אותם ככ טוב עד כדי כך שהם יהפכו לחלק ממך. אתה צריך לוודא שההתקדמות שלך תלויה אך ורק בידע שחסר לך ולא בעשייה שחסרה לך. שים לב שאתה לא עושה פחות ממה שאתה יודע, דהיינו שאתה לא במצב שאתה יודע המון דברים שאתה צריך לעשות ושאתה לא מיישם את רובם. תוודא שאתה...
פחד מוות - פחד מהמוות - ממה נובע פחד ממוות?
...נובע פחד ממוות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על פחד מוות - פחד מהמוות - ממה נובע פחד ממוות?. למה אנשים מפחדים מהמוות? ולכאורה אין מה לפחד מהמוות, כי כל אחד ואחד ימות, וכמו כן היית שם כבר, לפני שנולדת, היית שם במוות. מה הלחץ? ממה אתה כל כך פוחד? בחדר יולדות אפשר לתלות שלט: עכשיו נולד עוד חולה סופני, ולמה? כי כל אחד שנולד הולך למות. כמובן שיש עניינים רבים מפחד מוות, עכשיו נדבר על אחד ההיבטים, והסיבה היא, בגלל שהאדם אינו מסוגל ליהנות מהחיים. הפחד מהמוות, נותן לאדם משמעות ונותן לו...
הישרדות - החיים האמיתיים
...מרגישים שאתם במאבק בלתי פוסק להתקיים? אם אתם מרגישים שאתם נאבקים בכוחות ובאנשים שמנסים לשמור עליכם למטה, אני כאן בשביל להגיד לכם: תמשיכו הלאה, אתם צומחים! הדרך להצלחה היא לא ורודה. סיפורי הצלחה של רבים מראים שאנחנו צומחים במצוקה, בקושי, בכאב, בהישרדות. ממחקר שבוצע לפני כ - 20 שנה, בקרב 300 מהאנשים המשפיעים ביותר בעולם, גילו כי 75% מהם גדלו בעוני או חוו התעללות פיזית או מינית, או חוו קשיים פיזיים כאלה ואחרים. ואני מדבר על מנהיגים דגולים, יזמים, אנשי עסקים, פוליטיקאים, אנשי רוח, כולם אנשים שהשאירו...
מהי אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה?
...במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה? אהבה, זוגיות. מהי אהבה? כיצד תדע שאתה אוהב באמת? האם אתה באמת אוהב מישהו? האם באמת אוהבים אותך? האם האהבה שאתה מקבל היא אכן אמיתית? האם ניתן לגרום לעצמך לאהוב מישהו? איך תוכל לגרום לעצמך לאהוב מישהו? האם ניתן לגרום לילד לאהוב את אחיו? האם ואיך ניתן לגרום למישהו לאהוב משהו? האם אתה בטעות דוחה אהבה? ממה עליך להיזהר שלא לעשות כדי לא לדחות אהבה שאוהבים אותך? איך תגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך תגרום לעצמך להפסיק לאהוב? איך תגרום למישהו לאהוב מישהו אחר? כיצד תדע האם...
אמון - מבוא
...כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש יחס כלפי...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
.../ פתגמים מפורסמים על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות...
הכעס מהות ומשמעות
...דר יגאל גליקסמן ההיסטוריה האנושית מלאה בעובדות כי כעס לביטויו השונים מהווה חלק בלתי נפרד מהתנהגויותיו של האדם. משפטים כמו: האדם רע מנעוריו, האדם ניכר בכוסו, בכיסו ובכעסו, איזהו הגיבור הכובש את יצרו? אדם לאדם זאב מצביעים על קשר הדוק בין היצר לכעס. ניסיוני המקצועי מחזק יום יום את אמונתי ותפיסת עולמי כי יש ביכולתו של האדם לבחור את רגשותיו, מחשבותיו החלטותיו והתנהגויותיו. עלינו לזכור כי תחושות אינן רגשות המופיעים אצל כל אחד ואחת מאתנו, תחושות הן למעשה סוג של תגובות שאנו בוחרים ואכן, להוציא מצבים בהם...
אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 10
...אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 10 קשיים קושי הוא תחושה של מאמץ לשנות את המציאות. והקשיים לעיתים נתפסים אצל האדם כעול ומאבק. אך אם האדם יסתכל טוב הוא יראה שהקושי משרת אותו, הוא נותן לו מוטיבציה לשפר את חייו ולהתקדם, הוא מוסיף עניין ותחושת סיפוק כאשר מתגברים עליו ועוזר לאדם למצוא בעצמו כוחות חדשים. ועל האדם לשמוח מהקשיים שהוא נתקל בהם כי הם גורמים לו להכיר טוב יותר את עצמו. וכדי להתגבר על קושי על האדם להתבונן על יכולותיו ולמצוא פתרון לבעיה. ראיון עבודה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מכירה אישית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מכירה אישית, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מכירה אישית, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לשלם כמה שיותר רצון להרגיש טוב משפחה יש רק אחת אקזיסטנציאליזם חקר הדת היקום מתכווץ פתאום יש לי פחד אמונות וחרדות רע לאהוב את עצמך להתמודד עם ביישנות איך מתאהבים במישהו? גברים אוהבים בחורות ביציות הקשר שבין כסף לאושר איך להשיג אושר מוחלט? לשכנע בחורה לרצות אותך להתמודד עם דיכאון אחרי בגידה החלטות בצורה מהירה להחליט להיפרד התמודדות עם קנאה וחמדנות התמודדות עם דברים שלא כרצונך ניהול מוצלח הספר להצליח בכוח המחשבה שיווק באינטרנט משכנעים אנשים תלות בין הורים לילדים לא לפחד להתגרש בגלל הילדים ירידה רוחנית מתכון רוחני הפרעת אישיות נדירה מחלת נפש מוזרה לשכנע אקסית לחזור אליך לשכנע אקסית לקנא להגיע לכשל שרירי לשחק עם זווית הישום של הכוח הבטחה אלוהית השקר של הכל מאלוהים תחושת הארה להגיע להארה רוחנית אמיתית קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים האם אפשר להיות אלוהים? כסף טוב או רע למדוד עושר מטרת החיים בגן עדן למצוא את משמעות החיים ליהנות מהרגע הזה השפעות חיוביות הרגשת בחירה חופשית איך לא לסבול כשאין בחירה חופשית? לפרש מסרים מהיקום יקומים אחרים עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי, מטפל הוליסטי, מאמן אישי בנושא מכירה אישית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 07:39:21 - wesi4