... יצר הרע כפי שהוא מוכר בימינו נסמך על המלה הראשונה בכותרת שלו. יצר. והכוונה בעיקר
יצר מיני. אלא שאם בודקים את היווצרות יצר הרע אפשר אולי להגיד שהיצר הרע הראשוני היה לדעת. חוה בגן עדן רצתה לדעת ... ויותר מכך, פרשנות מקטינה של הרצון לדעת מתרגם את המלה דעת למלה במובנו התנכי, הצורך
המיני. וחוה היא המגלה והמפתה. ואדם, שמלכתחילה היה בעל החושים האסטטיים רצה רק ליהנות מיופיו של התפוח. והנה ... אדם הפך להיות היצרי והדעתני וחוה ממונה על האסטטיקה. וגרוע מכך, סמל היצריות
והמיניות , תחילת המחשבה האנטי נשית, הפטריארכאלית בצורה זו או אחרת. צריך לחזור כמה פסוקים קודם לכן, באותו ספר באותו ... שמתחילה ביחסי המשפחה. לפתח חטאת רובץ ואליך תשוקתו ואתה תמשול בו חטא אכן, עדיין לא
מיני. היצר המיני ככזה מופיע הרבה יותר מאוחר. מושג יצר הרע הלך והתרחב וכלל תחת כנפיו כיוונים שונים. שולמית ולר, פרופסור ... מתחבק ופולה כינים זה מראשו של זה, כן שם בעולם הבא. האינטימיות נשמרת בטהרה אך
היצר המיני נעלם, הכינים אותם פולים הם הסמל
למיניות שנעלמה. הפרשנות מוליכה למסקנה שאלו שקיימו
יחסי מין טהורים בחייהם מעבירים את האינטימיות הזוגית לעולם הבא, אל חיי הנצח. אביגדור שנאן פרופסור לספרות וחוקר מדרשים ואגדות הולך בעקבות כמה מן סיפורים הכוללים בתוכם
מין וזימה כמו שהיו נקראים בימינו. הוא מזכיר את שמו של אלעזר בן דורדיא שלא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה ... שיהיו בעולם פרושים שלמים המנותקים מחיי העולם הזה ממליץ רבן מאוחר יותר. פרושים מחיי
מין וחיי עמל. אלא שהוא יודע שאין להכיל זאת על כל בני האדם. הפרושים השלמים צריכים לשמש דוגמה. אם היה נולד ... אפלטון. ארוס נוסף ליצר ויחד הם תשוקה ההופכת לכוח החיים, יצירה ובניין, הרס וחורבן.
היצר המיני מקביל ליצר הסקרנות והדעת. לאו דווקא להכרת האמת והמציאות היכולה להתגלות רק בחלקה ופרטים חלקיים. במשל המערה ... ואילן בעיני מי שכבש את אדמתם ייחשבו לטרור. בעוד שיצר הרע, זה ההולך לפרשנות הייצרית -
מינית הוא חד הבחנה לטוב ורע אין הבחנה מוגדרת והיא נתונה בידי הפרשן. הרוע הוא הפרה של מה שהוגדר על ידי ... לא מודע. מתוך נוספרטו. הרב סטיב גרינברג מביא את סיפור התמודדותו עם הדת ועם ההומוסקסואליות שלו והניסיון לחבר בין שני קצוות שאינם נראים כיכולים להתחבר. בקטע אחד מעניין מאוד הוא מספר שבמצוקתו ... היא השאלה מה כל כך הפחיד את הקדמונים מהיצר האנושי. היום אחרי פרויד אנו יודעים כבר
שמיניות היא החשובה בתהליכים האנושיים, ועדיים גם בימינו משהו בפוריטניות הכללית ממשיך ללחוץ לשפוט ולנסות לקבוע
מיני איסורים. כל החלק העוסק בניתוחי סיפורי התלמוד גורם להנאה גדולה לא רק בבחינת המשמעות שלהם על ידי החוקרים ... בר יוסף, של מיכל גוברין, ועוד לא הזכרתי שיר של יונה וולך המצוטט באחד המאמרים. ועוד
מיני מטעמים שלא הזכרתי, מעט מכל טוב שבספר. ...