... החיפוש שלך אחרי רוחניות, לא שונה מכל הדברים שחיפשת עד היום. את כל הזמן מחפשת דבר אחד, שאת לא יודעת מה הוא, ואם תביני מה הוא, מה באמת את מחפשת, אז תקבלי תשובה
לשאלות. אבל את עדיין לא יודעת מה את מחפשת. שאלה: אני בתוכי לא יודעת אחרי מה ... שכול פעם את מחליפה משחקים, ואחד המשחקים זה רוחניות. תנסי להבין מה הניע אותך, לפני הרוחניות. מה הניע אותך להגיד לאימא שלך להביא לך צעצוע מסוים, ומה מניע אותך
לשאול את השאלה הזאת ולא את זאת? זה אותו רצון. אני עדיין לא מבין מה את באמת ... שלך את בוחרת בשקר. אז מה זה אומר? שאלה: נכון, יש פער בין מה שאני מצהירה עליו לבין המעשים שלי. אז איך אני מצמצמת את הפער? אליעד: על ידי זה שאת מפסיקה לשקר.
שכששואלים אותך מה את רוצה, אל תגידי שאת רוצה את האמת, ומוכנה לסבול עבורה. למה ... רוצה אמת או שקר. למעשה כאשר האדם מתחיל להתבגר, והוא מתחיל להבין בין אמת לשקר, ואז הוא מתחיל להתחרפן, ואז המוח שלו מתחיל להשתבש. ואז הוא מרגיש כל כך רע, והוא
שואל למה אני סובל, מה המשמעות? ואז הוא מחפש משמעות. כל הבעיה היא שהוא מחפש ... ברור שכן, פשוט יש לו חיסרון, והוא רוצה למלא את החיסרון הזה, וזה מושלם. אליעד: השאלה היא לא אם זה מושלם או לא, השאלה היא, מה אני באמת מרגיש בתוכי? שוב אני
שואל, מדוע יש שינוי? שאלה: אין תשובה. השאלה היא התשובה. רבי נחמן אומר שאין ... שאין שינוי. כל אחד צריך להסתכל לתוכו ולבדוק מה הוא מרגיש. התשובה פה היא לא פילוסופית, השאלה היא מה אתה מרגיש. אם הוא היה מבין את שורש השאלה, ומבין איך כל
השאלות מחוברות לשאלה הזאת, וחווה שכול
השאלות מחוברות לשאלה הזאת, וחווה את האחד שמתרץ את התשובה, אז הוא היה חווה את ... ללא סיבה, כי לפני שהגעתי אליך, שכשהרגשתי רע, הייתי אומרת שזה לטובה וכך סבלתי פחות. אליעד: את רוצה לרצות בלי סיבה? פשוט, כל פעם שיש לך סיבה למה את לא רוצה,
תשאלי, למה הסיבה הזאת נכונה? ואז תגיעי למצב שתרצי בלי סיבה. למשל כואבת לך הרגל, את אומרת שכדי שאני ארצה את הכאב ברגל, אני צריכה סיבה למה לרצות את הכאב ברגל, אז
תשאלי, למה שלא תרצי את הכאב ברגל? את אומרת שכדי להינות צריך סיבה, אני אומר ... אצלך, שכשכואבת לך הרגל ואת לא רוצה את זה, אז את מחפשת סיבה למה לרצות את זה. אני אומר בואי נעשה הפוך, תסבירי לי למה את סובלת. ואני מבטיח לך, שכאשר את תסבלי,
ותשאלי את עצמך, למה אני סובלת? למה אני לא רוצה את זה? את בסוף תרצי את זה בלי סיבה
תשאלי, למה אני לא רוצה את הכאב הזה? שאלה: רוצה להרגיש רק טוב. אליעד: למה? ... לסבול. מה אכפת לך לסבול? שאלה: אני לא שולטת עליו. אליעד: אם את לא שולטת אז אין פיתרון. אבל את כן שולטת. אם היית חווה במוחלטות שאת לא שולטת בכלל, אז לא היית
שואלת שאלה, והיית רגועה לגמרי, כי היית בחוויה שאת לא יכולה לשנות, ולכן היית רגועה במצב שלך. הבעיה היא לא בכאב, הבעיה היא בהתנגדות לכאב. להיות אמיתי עם עצמך, זה
לשאול, למה אני לא רוצה את הכאב, ואז תביני שאין לך תשובה, ואז לא יפריע לך ... מכאב, אז את לא תסבלי מכאב. אם תביני לה רע לך, לא יהיה לך רע. אני מתחייב לכם, שלא משנה לאיזה בעיה אתם נופלים, תנסו להבין למה אתם לא רוצים את הבעיה. כי כאשר אתם
שואלים, למה אני לא רוצה את הבעיה, אתם מבינים בסוף שאין הבדל בין בעיה ללא ... על ידי החיפוש אחר המוחלט אתה עובר ללא מוגדר. ואם זה לא מוגדר, אז אין שום בעיה. שאלה: אני כבר כל כך רגילה למצוא סיבות למה הסבל טוב, שאני לא מגיעה לסבל, ולכן לא
שואלת שאלות. אני רגילה שכשאני סובלת אני אומרת לעצמי שזה לטובה ואז ... שתרצי את זה? הוא כאילו אומר, רע לך, ולמה שתרצי את זה? את צריכה להגיד הפוך, טוב לי, למה שאני לא ארצה את זה? כול אדם בכל רגע ורגע, נמצא בתחושה, שזה רע, ואז הוא
שואל, למה שאני ארצה את זה? אבל אני אומר הפוך, למה שלא תרצה את זה? עכשיו הכל ... לא מאמין לשום דבר, עד שאני לא אבין מה רע בזה שכואבת לי הרגל, אני לא אסבול מזה. אם אתה מחפש סיבות למה להרגיש טוב, בזה עצמו אתה גורם לעצמך להרגיש רע. איך שאת
שואלת, איך אני ארגיש טוב? זה עצמו גורם לך להרגיש רע, כי את מסכימה עם זה שרע. ... שאלה. ברגע שאתה מודה קצת, אז נפלת. לכן אל תסכים לסבול בכלל, אם אתה אומר שאתה מוכן לסבול קצת, אז אתה נופל בפח של הסבל. האמת היא מוחלטת, אם כואבת לך הרגל, ואת
שואלת למה כואבת לי הרגל, אם את חושבת שזה רע, ומחפשת סיבות למה זה טוב, אז את ... היא אומרת, מה שהבורא רוצה, אני רוצה. אבל האדם אומר, אני לא רוצה מה שהבורא רוצה, אני רוצה לשנות. הבהמה לא מחפשת את אלוהים, כי היא קרובה אליו. היא לא חופרת
ושואלת שאלות. שאלה: אבל אתה אומר לנו כן
לשאול שאלות. אליעד: כדי שתשתמשי בשכל שלך והוא ישמיד את עצמו. ואל ... עכשיו. זאת אומרת, שאם היית משוכנעת שאחרי המוות לא יהיה לך רע, אז לא היה אכפת לך מה קורה אחרי המוות. אז למעשה את מנסה לוודא שאחרי המוות לא קורה משהו רע. אז אני
שואל אותך, למה את לא מוטרדת מה יהיה מחר? אז בואי נשאל, האם יש חיים לאחר המוות? איך נדע? קודם כל צריך
לשאול, מה זה חיים? אם חיים פירושו לאכול ולשתות, אז לאחר המוות אין חיים. אם חיים פירושו שהגוף ממשיך לזוז, אז אחרי המוות הגוף ממשיך לזוז קצת, הכוונה שהוא מתפרק. אבל מה זה חיים? פירושו שאתה יודע שאתה קיים. מרגיש שאני קיים. אז אתה
שואל, האם גם אחרי המוות, אני ארגיש שאני קיים? עכשיו, איך נדע אם אחרי המוות, ... זה לא אותו אני, יש הבדלי זיכרון. מה שידעת בגיל 3 זה לא מה שאת יודעת כיום. אם אתה הזיכרון שלך לדוגמה, אז כל הזמן האני שלך משתנה. כל רגע אתה באני חדש, אז מה
לשאול מה יקרה אחרי המוות, כי יהיה אני אחר בכל מקרה. לפי מחקרים עוד שהתינוק ... הבסיסית יותר היא, במה תלוי הקיום שלי? במה תלוי הקיום של השמש? במה תלוי הקיום של כל צורה? אם אתה מבין שאני זה רק צורה, אז במה תלוי קיומה של צורה כל שהיא? אתה
שואל, האם אחרי שאמות אהיה קיים? אבל אתה יכול גם
לשאול, האם אחרי שאמות השמש תמשיך לזרוח? השאלה היא אותה שאלה בעצם. השאלה היא ... קיים. אם יש אפשרות שאני לא אהיה קיים, אז אולי אחרי המוות היא תתממש. אולי בעוד שלושים שניות, אלוהים מוריד את החשמל ונגמר העולם? הכל יכול להיות. לכן האדם צריך
לשאול את עצמו, האם קיומי מחויב? אף אחד לא יכול להבטיח לך שתהיי קיימת לאחר ... אבל אני יכולה למות, לפני שהבנתי. אליעד: כעיקרון, תודעה שהיא קיימת, תמיד יכולה להמשיך בחקירה שלה, אפילו אם אין לה גוף. אם אתה מודע לכך שרע לך, אתה תמיד יכול
לשאול, למה רע לך? ולהבין שלא רע לך. שאלה: האם אחרי שמתים השכל ממשיך? אליעד: ... משנה אם יהיה קיים מחר, או לא קיים מחר, הכל סיפורים. ביחס לרגע הזה, האם אתה יודע מה הכי טוב עבורך ברגע הזה? אם ברגע הזה, תדע שהכל אחד, אז ברגע הזה הכי טוב לך.
תשאל, מה הכי טוב לי עכשיו? עכשיו בוודאות אתה סובל, כי אתה כל הזמן רוצה ...