לשאול באמת שאלה אמיתית, ספק אמיתי, גק הסמוראי, האויב הכי גדול שלך הוא עצמך, סרטים מצויירים לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:
לשאול באמת שאלה אמיתית, ספק אמיתי, גק הסמוראי, האויב הכי גדול שלך הוא עצמך, סרטים מצויירים. שאלה: כאשר אני מתרגלת
ושואלת שאלות אליעד: זה לא תרגול, את מתבוננת, אם את מתרגלת את בבעיה, כי בתרגול את חוזרת על עצמך. את לא אמורה לחזור על עצמך, את מתקדמת. שאלה: אני ... להוכיח שום דבר. שאלה: אז איך אני אדע שזה לא אני? אליעד: את לא צריכה לדעת שזה לא את. שאלה: אני למשל
שואלת האם אני הגוף הזה? ומנסה להגיע להבנה שאני לא הגוף הזה. אליעד: את בטוחה שאת הרבה זמן מקשיבה לעצות שלי, אבל אין שום קשר בין מה שאת עושה לבין מה שאני אומר. את עושה הפוף. כל מה שאת עושה, אני אומר לא לעשות. את מנסה להוכיח משהו, אבל אני אומר שאת צריכה
לשאול האם זה ככה או ככה ממקום של שווה. את לא יכולה להגיד שאת רוצה להבין שאת לא קיימת, זה לא יעבוד, זה שקר. מי אמר שאת לא קיימת, אולי את כן קיימת. את
שואלת את עצמך
שאלות, נכון? את עדיין לא מגיעה לתשובות גדולות, נכון? את יודעת למה? כי הגישה שלך לא טובה. את
שואלת את השאלות בצורה לא נכונה. במה היא לא נכונה? כאשר את
שואלת שאלה, יש לך כמה אפשרויות, את אמרת שאת מנסה לתרגל שאת היא לא העושה, שאני לא הגוף שלי, העניין הוא שאת לא יכולה לנסות להוכיח משהו, כי זה נקרא לשקר את עצמך. את צריכה
לשאול, אבל לא לחכות לתשובה מסוימת. לדוגמה את
שואלת האם אני נמצאת בחדר? האם זו האמת? האם זאת כל האמת? האם אני רק נמצאת בחדר? לא
לשאול את השאלה בצורה כזאת שאת לא נמצאת. מבחינתי תגיעי לוודאות שאת נמצאת, אבל שתהיי בטוחה שאת נמצאת. לא נמצאת בגלל שאני מרגישה, אלא האם באמת אני נמצאת פה, או רק מרגישה שאני נמצאת פה? תהיי אמיתית. אם
תשאלי את השאלה בצורה אמיתית, האמת תכנס לך לראש. אם האדם משקר והוא אומר אני נמצא פה, אני מרגיש שאני נמצא פה. אם הוא מספיק טיפש שהוא מאמין, שאם הוא מרגיש, זאת ... האמת? האם חוויית הקיום שלך מייצגת את האמת האובייקטיבית, או שהיא זזה קצת ימינה או שמאלה? את צריכה
לשאול האם אני באמת קיימת, כן או לא? לא
לשאול מתוך רצון להגיע למסקנה שאת לא קיימת או שאת אלוהים, לא. את רוצה לדעת מה היא האמת. אם את קיימת את צריכה לדעת מה זה אומר, איך את קיימת, למה את קיימת, מה גורם ... את זה, אז גם זה שקר. שאלה: אבל איך יוצאים מהשאלה, אני קיימת, כי אני מרגישה שאני קיימת. אליעד: אם
תשאלי את השאלה באמת, במאה אחוז, תקבלי את התשובה. שאלה: לחזור על השאלה, או להחליף שאלה? אליעד: לא, כל שאלה, אם
תשאלי אותה באמת, את תקבלי את התשובה. שאלה: האם לחכות לתשובה? אליעד: לא, כי אם את מחכה לתשובה, זה אומר שאת עדיין לא
שואלת את השאלה באמת. שאלה: מבחינה פרקטית מה אני עושה? אליעד: זה לא משהו פרקטי, את צריכה להבין את מה שאני אומר. שימי לב, אני אומר
תשאלי את השאלה באמת שאלה: זה צריך להיות מאוד עמוק מבפנים, אני לא יודעת. אליעד: נכון, נכון, בדיוק את הדבר הנכון את לא יודעת. את מנסה לא לדעת אותו, זה בדיוק הדבר שאני מתכוון. אם את
שואלת, האם השולחן קיים?? ברור שהוא קיים, את רואה אותו. לדוגמה, אני הייתי אומר לך שיוסי צריך להגיע היום, והייתי
שואל אותך, האם נראה לך שהוא יבוא היום? זה 50% 50%. האם כאשר את
שואלת האם זה קיים, האם בחוויה שלך את חווה 50% כן ו50% לא? שאלה: אני חווה 100% כן. אליעד: עוד יותר גרוע. זה נקרא שאת לא באמת
שואלת. את כאילו
שואלת. את לא באמת רוצה לדעת. את לא באמת רוצה לדעת את האמת. יש אמת, את
שואלת האם אני קיימת? או שאת לא קיימת, או שאת קיימת, או שגם וגם, יש אמת. עכשיו האמת הזאת מחכה שתיקחי אותה, מה היא רוצה ממך? אפילו אם אני אגיד לך שהאמת זה גם ... מה הבקשה היחידה של האחדות שהיא רוצה ממך? שתהיי אמיתית. מה זה אומר תהיי אמיתית? אם בן אדם באמת היה
שואל באמת, האם זה קיים? אבל באמת היה
שואל את זה, אז הוא היה מבין שזה קיים וגם לא קיים, שזה אחד. אם הוא באמת היה רוצה לדעת. זה כמו שאלוהים אומר לך, אני רוצה לגלות לך את האמת, אבל האם באמת תרצי לדעת אותה? ואפילו אם הוא ייתן לך את התשובה, לא תדעי מה לעשות איתה, כי את לא באמת
שואלת את השאלה. לדוגמה, אם הייתי אומר לך שפיל עומד כאן ורוצה ליפול עליך, לא היית בורחת כי את לא רואה אותו. אבל אם היית רואה שהשולחן עומד ליפול עליך, מה היית ... כי למעשה אתה חווה כך לגבי כל דבר, ואז למה שאני אזוז, הרי בכל מקום יכול לקרות משהו. ואם האדם היה
שואל: האם יש שולחן? באמת, מתוך חוויה אמיתית שהוא באמת לא יודע אם יש פה או אין פה שולחן, אז הוא היה מקבל את התשובה האמיתית.