אהבה עצמית בלי תנאים - מה בן אדם יכול לעשות כדי לאהוב את עצמו בלי תנאים, כדי לקבל את עצמו בלי תנאים... מה הדברים שאתה לא אוהב בעצמך לדוגמה: אני אוהב את זה שאני לא מצליח בלימודים? שאני כישלון, שאני שמן, שאני טיפש, שאני עצלן, שאני מכוער. זה שלב ראשון. שלב שני, שואלים שתי שאלות: האחת, האם באמת אני כזה והשנייה? אם ... מה? מה הכוונה, לדוגמה: אני לא אוהב את זה שאני נגיד טיפש, שואלים שתי שאלות: שאלה ראשונה: האם באמת אני טיפש? שאלה שנייה: ואם כן, אז מה? עכשיו מה שכנראה יקרה הוא, שהמוח יגיד לך, כן אתה טיפש וזה מאוד מאוד גרוע. ואתה תשאל האם אני באמת טיפש, כן אתה מאוד טיפש, אז מה? זה מאוד מאוד גרוע שאני טיפש ולכן אני לא אוהב את עצמי. אז מה שצריך לעשות זה את הדבר הבא, לשאול: האם אני באמת כזה? ואם כן אז מה? ואז כל תשובה שהמוח נותן, להתחיל לתקוף את התשובה. לדוגמה: האם באמת אני טיפש? כן, אני טיפש. עכשיו להתחיל לשאול, מה ההוכחה שאני טיפש? מי אמר שאני טיפש אולי אני לא טיפש? ולשאול מה ההגדרה המדוייקת של טיפש? מה הופך מישהו לטיפש? מה הופך מישהו לחכם? מה ... נגיד שהוא טיפש. יש לנו שני דברים לתקוף: אחד, האם אני באמת טיפש? דבר שני, האם זה בהכרח רע שאני טיפש? למה? כי זה שאתה לא אוהב את עצמך, יש לכך מאה סיבות אבל כל אחת מהסיבות, או הגורמים לכך ... כל שאר הרשימה. ולכן אנחנו צריכים לתקוף שתי מחשבות: מחשבה אחת שצריך לתקוף היא המחשבה שאומרת האם אני באמת אני טיפש? מחשבה שנייה שצריך לתקוף, היא המחשבה שאומרת האם זה באמת רע להיות טיפש? אז כיצד תוקפים את המחשבה שאומרת אני טיפש? צריך להגדיר מה זה טיפש. תגדיר בבקשה מה זה טיפש? כי אם לא מגדירים מה הכוונה לטיפש, אז איך ... חכם הוא גם טיפש? וכל טיפש הוא גם חכם? אז הרעיון אומר שאיך שאנחנו נתקוף את המחשבה שאומרת, לדוגמה: אני טיפש, אני עצלן, אני מכוער? שלב ראשון, נגדיר מה זה מכוער? מה ההגדרה של מכוער? מי אמר שההגדרה נכונה? מי ... אך ורק להגדרה שאתה מכוער? אולי אתה גם יפה וגם מכוער? שלב שלישי, אנחנו הולכים לתקוף את המחשבה שאומרת, אני טיפש, וזה רע. מי אמר שלהיות טיפש זה רע? מי אמר שלהיות מכוער זה רע? מי אמר שלהיות משהו זה ... יכול להיות שיהיה לו אפילו יותר רע, והוא יותר ישנא את עצמו למה? כי שהוא יבדוק נגיד מי אמר שאני טיפש והאם זה רע? הוא יגלה שהוא מאוד מאוד טיפש ושזה מאוד. מאוד רע. אבל אני מתחייב במאה אחוז למאה ...